Wat een lieverd!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:39 schreef Miffy1984 het volgende:
Eigenlijk moet ik in het kinderfototopic zijn, maar om het hier voor mij even officieel af te sluiten, hier is Thijmen!
Binnenkort meer kiekjes in het fototopic.
Ja... Ik heb nu al het gevoel alsof ik de hele dag op mijn luie ass zit en als ik bij dat hele kleine beetje inspanning dit al krijg dan kan ik straks niets meer doenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:43 schreef Carmella het volgende:
Raissa; wat moeilijk hè, als je nóg rustiger aan moet doen, terwijl je dat al zoveel mogelijk doet...
Groene thee kan idd helpen, of zoethout thee of de thee'en van zonnatura (hoeft niet persee het merk te zijn uitteraard, maar meer voor de kruidenthee ipv zwarte thee wat in veel thee zit)quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:47 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm ik heb ontdekt dat ik van thee nog meer last krijg van brandend maagzuur, terwijl ik dat nu zo lekker voor de keel vind. Ik ga vandaag maar eens groene thee proberen, straks even warm douchen en even een frisse neus halen. En meteen honingdrop. Is er een hoestdrank die ik mag gebruiken trouwens?
Dat scheelt weer dan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:44 schreef Fuente het volgende:
Diaan, ik zou het even bij de drogist vragen. De kinderhoestsiroop met thijm enzo mag iig niet volgens de gebruiksaanwijzing hier!
ingrid, ja. Gelukkig woon ik redelijk dicht in de buurt bij het ziekenhuis. Volgens mij mag het anders ook op een prikpost, maar die zijn hier maar tot 13:00 uur geopend.
Drop tegen de misselijkheid? Oeh, dat ga ik proberenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:21 schreef owlet het volgende:
Volgens mijn verloskundige is het niet het zout in drop dat de bloeddruk kan verhogen maar glycyrrhizinezuur. Dat zit in alles soorten drop en ook in zoethout.
Maar gelukkig moet je echt enorme hoeveelheden eten wil het een risico vormen. Dus geen zak drop per dag of liters zoethoutthee. Maar wat dropjes op een dag of een paar kopjes zoethoutthee zou geen kwaad kunnen.
Ze raadde het me zelfs aan omdat het misselijkheid kan helpen bestrijden![]()
Zie ook: Hypertensie op wikipedia
Daar kan je je op verkijken hoor.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:43 schreef marlieske het volgende:
Je zal vast wel eerder een echo krijgen hoor Angel-eyez, meestal zijn ze daar niet flauw mee via de vk had ik er ook een kunnen krijgen echter loop ik ook bij de gyn dus dat zou een beetje dubbelop geweest zijn.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:21 schreef owlet het volgende:
Volgens mijn verloskundige is het niet het zout in drop dat de bloeddruk kan verhogen maar glycyrrhizinezuur. Dat zit in alles soorten drop en ook in zoethout.
Maar gelukkig moet je echt enorme hoeveelheden eten wil het een risico vormen. Dus geen zak drop per dag of liters zoethoutthee. Maar wat dropjes op een dag of een paar kopjes zoethoutthee zou geen kwaad kunnen.
Ze raadde het me zelfs aan omdat het misselijkheid kan helpen bestrijden, glycyrrhizinezuur kan namelijk een maagzuurremmende werking hebben![]()
Zie ook: Hypertensie op wikipedia, glycyrrhizinezuur op Wikipedia
Mee eensquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Fuente het volgende:
Persoonlijk vind ik het vrij raar om te liegen dat je niet weet hoe lang je zwanger bent om zo extra echo's af te dwingen, maar goed.
Mee eens. gelukkig ken ik mijn cyclus vrij goed en is liegen ook niet mijn sterkste kant, ik word dan knalroodquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Fuente het volgende:
Persoonlijk vind ik het vrij raar om te liegen dat je niet weet hoe lang je zwanger bent om zo extra echo's af te dwingen, maar goed.
Dat dus.quote:[b]Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Fuente het volgende:
Ieks, vreselijk dat soort mensen. Nu houd ik sowieso niet van onverwacht bezoek, maar goed. Enniewees, volgens mijquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:54 schreef Memmel het volgende:
Marlieske, ook ikehb pas met 10 weken mijn eerste echo hoor!
Dinsdag komt MvM langs. Nou wil ik het eigenlijk geheim houden voor onze hulp in huis, maar die flessen worden volgens mij op maandag opgehaald. En dan is ze er. En ik heb zo geen zin om het er al met haar over te hebben. Dan wil ze er 'leuk' over gaan praten...dat doe ik wel met mijn vriendinnen, en niet met de hulp. Ze denkt echt dat we de beste vriendinnen zijn en dat haar zoontje van 2 Anna's beste vriendje wordt. Neeheeee. Soms staat ze op vrijdag ineens met haar ventje voor de deur: "Ja, XXX wilde Anna een kusje geven, dus ik dacht ik fiets even langs...."Nouja, een gecompliceerde relatie dus en ik hou het liever nog effe voor mezelf.
Van zoethout thee kan je ook bloeddrukverhoging krijgen... dus ook niet teveel van drinken...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:11 schreef Diaan73 het volgende:
Is honingdrop dan ook slecht voor je bloeddruk, ik dacht alleen zoute drop. Op zich is mijn bloeddruk prima.. ik ga in ieder geval wel even wat zuigsnoepjes halen, die Zwitserse. Helaas lust ik echt geen melk, dat krijg ik niet weg... maar die zoethout thee is wel een optie. Bedankt voor het meedenken en al jullie suggesties![]()
![]()
Toen ik net zwanger was las ik ook op veel andere fora bij en elke dag schreven er weer een hoop meiden dat ze dus een echo afdwongen met het excuus (zoals al eerder hier genoemd) dat ze niet wisten wanneer de laatste menstruatie was. Terwijl ze dat dus wel degelijk wisten, maar ja ze hadden "even geen zin" om die 10 of 12 weken af te wachten. Ik was echt een van de laatste die een echo kreeg en dat terwijl ik hem al had met 10 weken. (Wat ik al erg leuk vond, want ik ging van 12 weken uit).quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:03 schreef marlieske het volgende:
Wat mij trouwens wel opvalt (zit ook op een ander forum met dames die even ver zwanger zijn)
dat er tegenwoordig veel ge-echo't word voor de 10 weken en dat zonder medische reden.
Ben daar zowat de enige die nog geen echo heeft gehad met 8 weken zwangerschap er word dus door veel vk wel zonder duidelijke reden een echo uitgevoerd.
Dat kloptquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:31 schreef Carmella het volgende:
[..]
...
Misschien was het de gemiddelde leeftijd, merendeel was nog geen 20 of krap aan. Ik zie dertigers dat gewoon minder snel doen, maar dan denk ik even heel erg in hokjes![]()
Marit; ik hoop dat je een gezellig weekend hebt met je ouders en dat de tijd snel gaatquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:09 schreef marit1978 het volgende:
Mijn ouders komen vanmiddag ook naar het zuiden voor een weekje vakantie, dus zo saai en leeg zullen de dagen niet zijn hoor!
hoo hoo it wasn't me! ik zou er namelijk ook niet om gaan liegen, zolang je geen bloed verliest of er niets raars of medisch aan de hand is vind ik 12 weken ook prima te doen. Een echo bij bv 7 of 8 weken geeft nog geen zekerheid het kan dan altijd nog mis gaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:31 schreef Carmella het volgende:
[..]
Erg kinderachtig en ik snap niet eens dat zoiets in je opkomt,
Ik had het ook echt over die meiden in kwestie, die dus letterlijk schrijven dat ze dat doenquote:
Dat heeft toch iedereen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:13 schreef Dakota het volgende:
Ik kan me erg goed voorstellen dat iemand zegt dat ze niet weet wanneer haar laatste menstruatie was omdat ze erg benieuwd is of het allemaal klopt in haar buik.
ook geen overmatig last van maagzuur? Heb mijn eerste 5cm gekregen op 'maagzuuraanvallen' om de 1,5 uur......quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:01 schreef marit1978 het volgende:
nope.. behalve veel slijmverlies vanmiddag geen andere opvallende tekenen helaas
Nou, dan kijk maar es of er regelmaat in zit en geniet van het weekend. Wie weet krijg je net als ik een paar centimeter cadeau op die manier.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:01 schreef marit1978 het volgende:
verrek !
hahaha, wel last van mijn maag ja
sinds gisteren weer frequent aan de rennies
plan is eerst maar eens te gaan genieten met z'n drietjes van een mooi weekend...
Goed zo Marit! En hopelijk na het weekend snel je kleintje in de armenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:01 schreef marit1978 het volgende:
plan is eerst maar eens te gaan genieten met z'n drietjes van een mooi weekend...
Zeker Vicky, alleen maar goed dat je die dingen allemaal al aankaart lijkt mequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:14 schreef Vicky het volgende:
Nee heb je, ja kan je krijgen.. toch?!
Wat fijn Mammamiaquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:48 schreef Mammamia het volgende:
Heb gister een echo gehad (6 weken i.v.m. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap 3 jaar geleden) en hij of zij zit op de goede plaats!
Ik zou bellen dat je die afspraak met de chirurg vervroegd wilt hebben. Van de week heeft mijn vriend dat ook gedaan bij mijn internist, "het gaat écht écht écht niet goed" en spontaan hadden ze de volgende dag een plekkie. Probeer er wat druk op te zetten, ze kunnen je echt niet zo laten lopen!!quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:26 schreef Carmella het volgende:
Hier gaat het echt minder, ik heb zoveel pijn van die katheter, ik voel hem met de dag meer zitten en het doet zoveel pijn, het voelt alsof er een stuk prikkeldraad in m'n kruis zit (vanaf de nier tot de blaas lopend).
Morgen ga ik het ziekenhuis weer bellen, want ik weet niet hoe ik dit uit moet houden. Al was het uitzicht een paar weken, dan kan ik het "uitzitten", maar dit hou ik niet nog 20 weken vol. En ik heb het nu 11 dagen aangekeken sinds de operatie, maar het blijft zo heftig. Ik voel hem bewegen en schuiven...
Ik snap er ook echt niks van hoe ze me geopereerd hebben met de mededeling "zodra die katheter zit ben je van de pijn verlost in je nier", terwijl ik met veel opzoeken bij de nierstichting op internet lees dat bij alle mensen die katheter zoveel pijn doet en dat het pas weg gaat als hij verwijdert is. Waarom is dat niet verteld voor of na de operatie? Ik begrijp dat artsen mensen zijn, maar hoe kun je me opereren en geen enkele informatie geven. Ik kreeg een folder in m'n handen gedrukt een uur voor ik geopereerd werd, niks is verteld verder, niks is overlegd. Bij m'n vragen kreeg ik een "weten we niet" antwoord (terwijl er dus niemand is die geen pijn heeft gehad na de plaatsing van de katheter, alleen zijn dat dan nog tenminste mensen die hem "maar" 6 weken hebben gehad, ik moet het tot het eind van de bevalling houden, dus nog ruim 4 maanden) en nu moet ik 4 weken wachten tot ik eindelijk m'n volgende afspraak heb bij de chirurg die me geopeerd heeft, zodat ik daar deze situatie voor kan leggen. Ik probeer echt geduldig te zijn, te accepteren dat het zo is en maar de dagen door te komen, maar ik hou het gewoon niet uit zo.
En wat ik nog veel erger vind dan deze pijn, is dat m'n reuma zoveel heftiger word zodra ik niet voldoende beweeg. Ik zit nu al weken thuis, doe een paar stappen per dag in huis en mijn gewrichten en spieren zitten helemaal vast. Als ik dit volhoud tot de bevalling dan zit ik daarna dus in een rolstoel en aan een revalidatie periode van een jaar voordat ik weer iets in m'n lichaam opgebouwd heb. Dan kan ik dus helemaal niks doen als ik net een baby heb gekregen en kan ik het eerste jaar van m'n baby vanuit een rolstoel meemaken.![]()
Over 1,5 week heb ik m'n 20-weken echo (en ben ik alweer 21 weken zwanger), maar ik kan de lol er even niet van inzien, ik vind het zo jammer dat alles zo anders loopt dan ik ooit had kunnen denken
Nee, is geen ontsteking. Die katheter is voor iedereen zo pijnlijk zodra hij geplaatst is na de operatie, alleen moet het normaal maar 6 weken erin. Dus het is "gewoon" die pijn ervan dat hij erin zit. Je voelt het uiteinde zitten.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:30 schreef marit1978 het volgende:
jeetje Carmella, je zou toch haast gaan denken dat er met die catheter iets aan de hand is waardoor je zo veel last hebt. Ontsteking ofzo?
Als ik dat zou kunnen, zou ik thuis ook net zo goed m'n dagelijkse dingen kunnen doen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:14 schreef Raissa het volgende:
Voor wat betreft de reuma, kun je niet via een fysiotherapeut wat oefeningen krijgen om je gewrichten wat soepeler te houden? (die oefeningen kunnen natuurlijk nooit tippen aan het echte bewegen maar je kunt het wellicht proberen om het zo draaglijk mogelijk te houden)
Dankje voor je tips Maritquote:Op zondag 12 oktober 2008 19:02 schreef marit1978 het volgende:
Carmella, je zegt zelf: dit is geen doen
aangezien jij er verder niets aan kunt doen, is het echt tijd om de chirurg maar weer mee te laten denken
en vooral: te laten beslissen of het inderdaad wel 'normaal' is wat je voelt !
hoe is het contact met je huisarts?
als jij het moeilijk vindt om geen nee te accepteren, kun je dat misschien door je huisarts laten doen.
Ga morgen naar de huisarts, en maak duidelijk: "dit gaat zo geen dag langer meer, ik wil controle ter uitsluiting van problemen. Regel dit maar!"
Echt, krijgt HA het niet via de poli voor elkaar ... dan stuurt hij/zij je in via de SEH
Ik bedoel ook niet hele intensieve oefeningen maar ik dacht meer aan die kleine dingetjes van bijvoorbeeld je schouders drie keer rond draaien en je voeten rondjes laten draaien.. Maar was misschien ook gewoon een stom ideequote:Op zondag 12 oktober 2008 17:41 schreef Carmella het volgende:
[..]
Als ik dat zou kunnen, zou ik thuis ook net zo goed m'n dagelijkse dingen kunnen doen.Ik kan nu amper opstaan van bed naar een stoel en naar de wc gaan, dus niks gaat meer...
Ik ook.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Carmella, ik sluit me bij de andere meiden aan.
Welnee helemaal nietquote:Op zondag 12 oktober 2008 21:31 schreef Raissa het volgende:
Maar was misschien ook gewoon een stom idee
Klopt, maar er is nu door alle artsen bij zowel de gynaecologie als de urologie (waar ze geopereerd hebben) gezegd dat er nu dus niks te doen valt, dat ik dit helaas moet accepteren. Zonder katheter werkt m'n nier niet met m'n blaas samen, dus ik moet hem houden. Maar ja, t'is te lastig nu.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:53 schreef Webkim het volgende:
Dat zou je ook niet doen als het om de gezondheid gaat van iemand die je lief is toch?
Fijn Diaan!!!quote:Op maandag 13 oktober 2008 08:56 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa veel plezier met de 20-weken echo vandaag!!
En ik ben weer aan het werk......
slapen met een sportbh met zoogcompressen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:46 schreef Fuente het volgende:
[..]
Fijn Diaan!!!
Iemand nog tips? Ik slaap slecht ivm veel plassen en (jaja) veel vocht uit m;n borsten. Niet dat het met elkaar te maken heeft ofzo, maar toch.
Na het avondeten drink ik nog 1 keer een glas drinken en erna niets meer, en toch moet ik de laatste 2 weken elk uur (flink) plassen 's nachts. Ik moe, manlief moe (want die wordt er ook steeds wakker van). Gisteravond was het zo erg dat ik om 1:00 uur al 4 keer geplast had. Overdag plas ik ook gewoon goed, en ik heb geen blaasonsteking.
En als ik dan uiteindelijk wel slaap, word ik wakker omdat m;n shirt/bed zeiknat is van vocht uit m'n borsten. Afgelopen nacht 3 maal een schoon shirt kunnen aantrekken, omdat het gewoon doorweekt was.
ARGH, ik wil slapen!
Iemand tips?
Komt denk ik ook omdat je nu bewuster zwanger bent, bij de eerste is alles nog zo nieuw.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:22 schreef Memmel het volgende:
En nu denk ik: hmmm, ja, misschien heeft ze gelijk. Ik ben moe en soms een beetje misselijk. Maar verder voel ik helemaal niets. Geen krampjes, niets. De eerste keer had ik dat wel volgens mij. Dus nu ben ik wat sipjes omdat ik ook wil weten of alles ok is daarbinnen.
Hè bah.. Je verwacht nu toch wel wat meer steun...quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:18 schreef marit1978 het volgende:
Memmel, natuurlijk ben je zwanger !
leuk zo'n opmerking van je vriendin ...alsof het allemaal al niet eng genoeg is
Vanmorgen bij de vk geweest,
ze was nogal pessimistisch. Het toucher voelde niet anders dan afgelopen donderdag..wat haar tegenviel.
Nu wel gestript (AU!) maar ze concludeerde vrij stellig dat ze niet echt hoop heeft op dat ik zelf nog ga starten. Morgenochtend naar de gyn. voor onderzoek en ctg en dan hopen dat ze voor woensdag nog een plekje voor inleiding hebben.
ik heb echt al heel wat afgejankt vandaag, mijn lichaam wil niet meer, ik wil niet meer .. en daarbij zijn nu mijn ouders hier in de buurt, maar heeft mijn moeder volgens mij zoiets van "joh, stel je niet aan.. kom op.. bla bla bla"
Ik vraag ze héél direct om hulp hier met ilse, maar meer dan "bel maar als het niet meer gaat" kreeg ik er in eerste instantie niet uit. Terwijl het hier inmiddels zo is dat ik wéét dat het niet gaat als ik te veel alleen doe.
Nouja, uiteindelijk is er voor vanmiddag wel een werkbaar compromis, maar toch, ik was pislink.
Morgenochtend komen ze dan toch hier heen om haar op te vangen, maar heb ik al aangegeven dat als ze zelf plannen hebben ik het kdv wel extra regel.
Ze moesten elkaar nog aankijken ook om het te overwegen !!!
Terwijl ik vorige week al had gevraagd of ik evt. een beroep op ze kon doen. Toen was het 'jazeker!'
en nu dus opeens weer niet zo zeker.![]()
![]()
Carmella, hoe is het vandaag verlopen !?
Daar is toch niets ergs aan... lekker laten gaan, dat lucht op. heb ik geleerd bij Reikiquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:58 schreef marit1978 het volgende:
hihi Diaan..ik ben erg zeg... ik lees jouw zin: huil maar uit hoor
en ik begin acuut weer![]()
quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, Marit, ik kan die mensen wel ergens begrijpen hoor. Ze kunnen toch niet altijd komen opdraven om voor jouw kind te zorgen, en binnenkort waarschijnlijk voor twee ook nog...
Als ik jouw posts zo lees is Ilse alleen maar bij jou als je ze in bed kan steken, verder is het steeds je man die ermee op pad gaat, je ouders die haar komen ophalen... Ik snap dat het wel lastig kan zijn, maar komaan zeg,zij hebben nu een leven zonder kleine kindjes...
Bass-Miss, voor je zulke aantijgingen doet zou ik graag de posts gequote willen zien met links, want ik lees hier al een mooi poosje mee en kan dit totaal niet uit de posts van Marit halenquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, Marit, ik kan die mensen wel ergens begrijpen hoor. Ze kunnen toch niet altijd komen opdraven om voor jouw kind te zorgen, en binnenkort waarschijnlijk voor twee ook nog...
Als ik jouw posts zo lees is Ilse alleen maar bij jou als je ze in bed kan steken, verder is het steeds je man die ermee op pad gaat, je ouders die haar komen ophalen... Ik snap dat het wel lastig kan zijn, maar komaan zeg,zij hebben nu een leven zonder kleine kindjes...
BELACHELIJK!!!quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Spannend Vicky! Nog heel ffies, dan ga je je ukje bewonderenquote:Op maandag 13 oktober 2008 17:19 schreef Vicky het volgende:
oh meiden ik ben zoooo gespannen voor morgen.. heb om 9.15 uur een echo. Heb van de week al allemaal nachtmerries gehad.. brrr.. dat wordt nog ff een paar uurtjes nagelbijten...
Alvast veel plezier gewenst bij het gluren naar de kleine!quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:19 schreef Vicky het volgende:
oh meiden ik ben zoooo gespannen voor morgen.. heb om 9.15 uur een echo. Heb van de week al allemaal nachtmerries gehad.. brrr.. dat wordt nog ff een paar uurtjes nagelbijten...
Ik heb gebeld en bij de urologie zeiden ze dat ik morgen het beste terug kan bellen, omdat de chirurg die me geopereerd heeft ws aanwezig is. Was nog niet zeker, kleine kans, maar ik hoop het...quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:25 schreef cattie het volgende:
Carmella, hoe is het, heb je al gebeld?
Ja, ik heb een week geleden al bij een ander ziekenhuis geinformeerd en daar zeiden ze ook eerst nog even een onderzoek af te wachten (eerste gesprek na de operatie). Vorige week maandag mocht ik snel bij de urologie langskomen en zou ik tussen de agenda gepropt worden bij de eerste arts die tijd had. Een vrouwelijke arts gaf ook weer de bevestiging dat dit echt allemaal normaal is, dat je zoveel pijn hebt. En dat ik kennelijk ook erg gevoelig ben (uiteraard maakt de zwangerschap alles nog gevoeliger) en dat het liters bloed plassen ook normaal is...quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:50 schreef huuphuup het volgende:
Carmella, vervelend dat je nog even moet wachten, in ieder geval alvast veel succes morgen!
En is het anders niet een idee om om een second opinion te vragen? Bij mijn weten heb je daar in principe een soort van recht op en wordt dit vergoed. Als je dan bij een andere chirurg komt dan kun je je situatie uitleggen en daarbij vertellen dat jouw chirurg vindt dat het allemaal dragelijk is en er nu eenmaal bij hoort, en die tweede arts kan dan kijken of hij het daarmee eens is of dat hij vindt dat er mogelijkheid is tot verbetering van jouw situatie (en dat lijkt me wel!)
of heb ik erover heen gelezen en heb jje al een 2nd opinion gehad?
Wat onwijs liefquote:Op maandag 13 oktober 2008 19:09 schreef huuphuup het volgende:
Jemig Carmella, k ben er even stil van![]()
Vind het echt heel erg vervelend voor je deze hele situatie, en als al die artsen inderdaad hetzelfde zeggen dan is het heel cru maar dan is het waarschijnlijk niet anders. Maar desondanks kan ik me voorstellen dat het zo een behoorlijk onhoudbare situatie wordt voor je, je moet natuurlijk ook wel op een behoorlijke manier aan je rust en nachtrust toekomen en als ik het zo lees dan is daar weinig sprake van.
Vind het echt heel naar zo zegAls er iets is dat k voor je kan doen dan PM je maar hoor! Geen idee wat ik zou kunnen doen, maar ik ben bijvoorbeeld heel goed in koekjes bakken
![]()
Dat is een hele goeie. Ik had zelf het idee dat er misschien weinig opties zijn betreft andere katheters, maar ik ga het zeker vragen, goed dat je me er aan herinnert.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:16 schreef Webkim het volgende:
Carmelle,, en een andere soort katheter? Meestal krijgen patienten er een van kunststof of van latex (goedkoop), maar ze bestaan er ook van siliconen, van teflon en van hydrogel. Dat is een stuk minder irritatiegevoelig. Maar het fijne weet ik er ook niet van hoor, ik probeer alleen een beetje mee te denken.
Prednison is naar mijn weten geen no-go tijdens de zwangerschap (dus het mag wel), maar misschien verschilt dat ook per situatie waarin het gegeven wordt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:23 schreef Leah het volgende:
Ik zou er idd eens goed over gaan praten Carmella, doordrammen totdat je duidelijkheid hebt! Het lijkt me toch dat er in deze "verlichte" tijden oplossingen moeten zijn? Ik weet dat er in de zwangerschap in geval van nood nog wel wat kan (een vriendin van mij heeft prednison gehad, eik ook een no go in de zwangerschap). Al kunnen ze maar wat voor je betekenen qua pijnbestrijding...
het ligt aan mijn houding marit, ik heb veel last van mijn rug precies onder mijn rechterschouderblad, de ribben en spieren daar doen pijn zeg maar. als ik hoog zit, met een rechte rug voel ik mijn rug minder, met staan voel ik het weer wel, dus misschien dat hoog zitten en dan ook recht, wel helpt.. desnoods een (bar)kruk ofzo maar ik wil het eens proberen om te kijken of het een beetje helpt. ik doe sowieso nooit dingen te lang achter elkaar, behalve dan misschien wakker zijnquote:Op maandag 13 oktober 2008 19:16 schreef marit1978 het volgende:
Carmella, zet 'm op morgen joh
enige dat ik kan denken: weten ze écht zeker dat dit normaal is ?
(heb je die link naar de JJ-stent gelezen? )
DJMO; wat zittend strijken betreft:
Ik zet hier de plank op laagste stand, kan ik er goed bij terwijl ik op bank of eetstoel zit.
Ik merk dat het minder belastend is voor bekken, maar belangrijk blijft toch niet te lang achter elkaar doen hoor!
Qua koken, normaal bereid ik dingen gewoon staand aan het aanrecht
nu al paar weken vooral aan de tafel en alleen het koken/bakken zelf staand aan het fornuis. Ook hier weer 'niet te lang achter elkaar' als oplossing eigenlijk.
wie beweerde er dat er geen zwangerschapsvergeetachtigheid bestondquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:21 schreef Diaan73 het volgende:
-knip-
Hmm de kapper ging niet doorzij had het voor een week later in de agenda staan dan wij
dus nog een weekje wachten....
quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
wie beweerde er dat er geen zwangerschapsvergeetachtigheid bestond
of jij was er zo van overtuigd dat je de afspraak verkeerd aan je moeder hebt doorgegevenquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]dit keer lag het niet aan mij... maar waarschijnlijk aan de kapster. Want mijn moeder had het ook voor vanavond in de agenda staan
quote:[29 mei 2009: Memmel
Nou mn moeder was erbij, dus dat was geen excuus. Maar dat de kapster zwanger is.... zou best kunnen. De laatste keer straalde ze helemaal en we weten dat ze in juli een miskraam heeft gehad, dus..... we zullen het horen maandag.quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
of jij was er zo van overtuigd dat je de afspraak verkeerd aan je moeder hebt doorgegeven![]()
Wat fijn voor je vicky, een hele geruststelling hè als je het hartje hebt zien kloppen! En over twee weekjes weer gluren, spannenddddquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:15 schreef Vicky het volgende:
mag ik even opgelucht adem halen! ik heb een boontje gezien met een kloppend hartje! over 2 weken nog een keer een echo om te bepalen hoe ter ik ben.
Dat kan nog wel even duren jaquote:Op maandag 13 oktober 2008 23:12 schreef marlieske het volgende:
Oooh zo zit ik te wachten tot Isa oud genoeg is voor een WII![]()
Maar dat duurt nog wel ff ben ik bang.
Nee ik heb helaas niemand die mee kan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Carmella mooi dat je er tussengepropt kan worden! Kan er niemand met je mee, of wil je dat niet?
Dan word je uitgerekende datum dus ook aangepast? 21 dagen is wel kort zeg!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:45 schreef marlieske het volgende:
vandaag met manlief bij de gyn geweest super aardige man, manlief stond er van te kijken en zei erna meteen dit was een heel wat leuker gesprek als bij de vorige gyn, ik ben dus blij met het besluit om naar een ander te gaan dit voelde direct goed en er werd ook naar mijn wensen geluisterd, top dus.
Toen de inwendige echo gehad en dat voelt altijd toch een beetje vreemd die staaf maar wat het scherm liet zien was![]()
kreeg meteen de opmerking dat mijn baarmoeder gekanteld naar achteren ligt, wist ik dus niet en dat na ontelbare echo's vorige keer, zo leer je nog eens wat![]()
Ook ben ik 1 week verder als de vk dacht, ik wist wel dat ik een korte cyclus had maar zo kort, na telling bijkt die 21 dagen te zijn geweest![]()
Mooi kloppend hartje, volgende echo op 5 november en volgende afspraak bij de gyn op 26 nov.
dan mogen we weer gluren.
[ afbeelding ]
Leuk iamredleader! De buik moet natuurlijk nog wel even gepost worden in het grote buiken topic hè!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:47 schreef iamredleader het volgende:
Zo, na een goede vakantie weer een kleine update van Tinuviel en mijzelf. Inmiddels heeft Nemo heel duidelijk laten weten dat hij er is... sinds 11-10 (op m'n verjaardag) trappelt hij er lustig op los, heerlijk gewoonzo kan ik als aanstaande papa meer "voelen" dan alleen maar de emoties
![]()
En verder is Tinuviel aardig gegroeid, de buik is van beschaafd formaat, en de kwaaltjes blijven gelukkig beperkt tot wat bandenpijn en onrustige nachten vanwege de actieve trappen en stompjes van Nemo
Ik ook nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Nou moe, ik zie helemaal geen gezichtje in die onderste Fuente?
Wat zullen de laatste weken spannend zijn voor jullie nu zeg.
Draai je hoofd een kwartslag naar rechts, of eigenlijk, draai de foto een kwartslag naar linksquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Nou moe, ik zie helemaal geen gezichtje in die onderste Fuente?
Wat zullen de laatste weken spannend zijn voor jullie nu zeg.
AAAH! Nu zie ik hetquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:43 schreef Fuente het volgende:
[..]
Draai je hoofd een kwartslag naar rechts, of eigenlijk, draai de foto een kwartslag naar links
Ohja, nesteldrangquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:03 schreef Fuente het volgende:
Thnx meiden, komt helemaal goed hoor. We hebben nog lekker geshopt vanmiddag, ubercute babypakje gehaald. Wat hydrofiel luiers erbij, hydrofiel washandjes en een badcape. Morgen komt het laminaat boven erin, en dan kan ik helemaal nestelen
ik ben ook benieuwd of marit al bezig is, maar ga je me nu vertellen dat ik zo ontzettend vroeg ben met alle spulletjes en dingen in huis hebben?? ik bedoel, er zitten ruim drie weken tussen ons, en ik ben al helemaal klaar (op het bedje na, maar dat komt deze week nog en dat is zo opgemaakt) .. voor mijn gevoel ben ik nog laat met allesquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:03 schreef Fuente het volgende:
Thnx meiden, komt helemaal goed hoor. We hebben nog lekker geshopt vanmiddag, ubercute babypakje gehaald. Wat hydrofiel luiers erbij, hydrofiel washandjes en een badcape. Morgen komt het laminaat boven erin, en dan kan ik helemaal nestelen
Marit, ik ben heel benieuwd, ben je al aan het bevallen?
Ow dan doet 'ie weer raarquote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:05 schreef bixister het volgende:
fuente, nog 4 weken? in je ticker staat '5 days to go'!
Op de babykamer hoeft ook niks geverfd e.d. te worden. Alleen hij is nu nog bewoondquote:Op woensdag 15 oktober 2008 07:40 schreef Reinhilde het volgende:
Wij hebben ook alles klaar, maar dat zou ik met 34 weken toch niet snel willen noemen... zeker niet als je bedenkt dat verf, vloer, nieuwe meubels moeten 'uitdampen'! Ik zet dan ook dagelijks de balkondeur open van de babykamer.
mee eensquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:07 schreef Miffy1984 het volgende:
Marit is bevallen![]()
![]()
Ik weet het zeker!
Anders had ze zich zoals altijd wel gemeld.
*wacht in spanning op baby-nieuws Marit!*
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ben ook benieuwd of marit al bezig is, maar ga je me nu vertellen dat ik zo ontzettend vroeg ben met alle spulletjes en dingen in huis hebben?? ik bedoel, er zitten ruim drie weken tussen ons, en ik ben al helemaal klaar (op het bedje na, maar dat komt deze week nog en dat is zo opgemaakt) .. voor mijn gevoel ben ik nog laat met alles
ik heb vandaag de tweede babywas gedraaid, rompertjes en sokjes en truitjes en broekjes.. wat een heerlijk gevoel is dat die verse kleertjes schoon door je handen te laten gaan en op de lijn te hangen .. kan niet wachten tot deze droog is en ik de volgende lading kan draaien![]()
ik heb eigenlijk alleen geen idee hoe je een baby in de kinderwagen inpakt.. wat voor kleertjes moet hij aan, moet er een dekentje overheen, moet hij daartussen nog een (winter)jasje aan.. eigenlijk raar, het is mijn tweede, maar met sommige dingen voel ik me net een echte beginneling
oh net als jij dus..2 kamerwoning de eerste 5 mnd..daarna krijgt ze haar eigen kamertjequote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:11 schreef DJMO het volgende:
nou ja, ik moet er idd wel bij zeggen dat de kleine bij ons op de kamer slaapt, ik heb maar een tweekamerwoning dus moet wel, dus het was ook een beetje eigen gewin dat de kamer zo snel klaar moest zijn hoor![]()
Volgens mij mag dat gewoon hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:51 schreef Reinhilde het volgende:
Eh, je haar verven terwijl je zwanger bent is niet zo'n goed idee...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |