abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:01:52 #151
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_62355196
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, Marit, ik kan die mensen wel ergens begrijpen hoor. Ze kunnen toch niet altijd komen opdraven om voor jouw kind te zorgen, en binnenkort waarschijnlijk voor twee ook nog...
Als ik jouw posts zo lees is Ilse alleen maar bij jou als je ze in bed kan steken, verder is het steeds je man die ermee op pad gaat, je ouders die haar komen ophalen... Ik snap dat het wel lastig kan zijn, maar komaan zeg,zij hebben nu een leven zonder kleine kindjes...
BELACHELIJK!!! Mijn ouders staan in deze tijd dag en nacht voor me klaar. Dat doe je voor je kinderen in dit soort tijden. Het is toch zeker niet voor altijd!
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_62355323
Marit,
Nog heel ff volhouden meid! Balen van je ouders, idd maar het kdv bellen.
Sorry BM, maar ik vind je reactie ook een beetje overdreven, ik ben benieuwd hoe jij dat straks gaat doen als je 40 weken zwanger bent...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62355552
Jeetje BM, lekker kort door de bocht! Als haar ouders eerst aangeven dat ze er zullen zijn voor eventuele opvang en het vervolgens laten afweten, mag ze toch best van streek zijn? Moet je dan echt zo bot reageren?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62355637
oh meiden ik ben zoooo gespannen voor morgen.. heb om 9.15 uur een echo. Heb van de week al allemaal nachtmerries gehad.. brrr.. dat wordt nog ff een paar uurtjes nagelbijten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62355660
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:19 schreef Vicky het volgende:
oh meiden ik ben zoooo gespannen voor morgen.. heb om 9.15 uur een echo. Heb van de week al allemaal nachtmerries gehad.. brrr.. dat wordt nog ff een paar uurtjes nagelbijten...
Spannend Vicky! Nog heel ffies, dan ga je je ukje bewonderen Ik duim voor een mooie echo voor je!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62355687
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:19 schreef Vicky het volgende:
Alvast veel plezier gewenst bij het gluren naar de kleine!
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:26:01 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62355774
Raissa, wat een prachtige foto's!

Marit, gewoon alleen maar een even.
BM, natuurlijk zullen er altijd moeders zijn die er in jouw ogen wat meer de schouders onder moeten zetten, maar zoals eerder al gezegd, ook ik herken Marit niet in jouw reactie... Mss haal je wat dingen door elkaar?
pi_62356128
Raissa; wat een mooie plaatjes!!! En wat leuk dat je het voelt bewegen en kunt zien, lijkt me idd heel mooi
Ik voel wel van alles in m'n buik, maar herken er nog niks in wat op bewegingen van de baby zou kunnen duiden.

Marit; Wat ontzettend rot, dat je je zo voelt en dat het met je ouders ook niet echt meevalt... Veel sterkte, hou vol nog eventjes, en ik duim zo dat je kleintje er gauw aankomt!

Memmel, je bent gewoon lekker zwanger

DJMO; fijn dat jullie kamer bijna klaar is Laat je nog wat foto's zien van de meubeltjes?

Diaan; fijn dat je weer aan het werk bent en lekker naar de kapper, geniet ervan!
Hoe gaat het verder met je broer?

Vicky; veel succes morgen en uiteraard veel plezier met de eerste blik op jullie beebje

Fuente; ik kan je helaas geen tips geven betreft het plassen, maar weet wel hoe vervelend het is, ik moet heel veel drinken vanwege m'n nier en plas dus s'nachts eigenlijk elk 3 kwartier, dus slapen is alles behalve fijn. Sterkte ermee
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:25 schreef cattie het volgende:
Carmella, hoe is het, heb je al gebeld?
Ik heb gebeld en bij de urologie zeiden ze dat ik morgen het beste terug kan bellen, omdat de chirurg die me geopereerd heeft ws aanwezig is. Was nog niet zeker, kleine kans, maar ik hoop het...
Ik hoop eigenlijk ook dat ik misschien eerder bij een andere chirurg langs mag komen, want deze is echt heel kort wat betreft uitleg over dingen. Zakelijk, kortaf en mompelt alles weg met "het is nu even niet anders, dit hoort erbij", waar ik niet echt verder mee kom.
Maar goed, even afwachten dus
pi_62356207
Carmella, jammer dat je tot morgen moet wachten. Is het een optie om anders gewoon te vragen om een andere chirurg? Klinkt cru, maar je mag een ander vragen als deze niet goed bevalt, en een beetje meedenken en meeleven is in jouw situatie wel zo fijn!
Ik ga iig voor je duimen, dat je mogen maa echt geholpen mag worden
Sara
Merel
Ukje
pi_62356336
Carmella, vervelend dat je nog even moet wachten, in ieder geval alvast veel succes morgen!
En is het anders niet een idee om om een second opinion te vragen? Bij mijn weten heb je daar in principe een soort van recht op en wordt dit vergoed. Als je dan bij een andere chirurg komt dan kun je je situatie uitleggen en daarbij vertellen dat jouw chirurg vindt dat het allemaal dragelijk is en er nu eenmaal bij hoort, en die tweede arts kan dan kijken of hij het daarmee eens is of dat hij vindt dat er mogelijkheid is tot verbetering van jouw situatie (en dat lijkt me wel!)

of heb ik erover heen gelezen en heb jje al een 2nd opinion gehad?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2008 @ 18:17:36 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62356891
@carmella, ik krijg volgende week een goed werkende camera, dan maak ik wel wat foto's voorlopig zul je het met de verbeelding moeten doen

wie heeft er ervaring met zittend strijken/koken?? ik denk er over om een strijkstoel te kopen om zittend te kunnen koken, kijken of dat minder belastend is voor mijn rug, maar wil eerst weten of het uberhaupt wel zin heeft...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_62357980
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:50 schreef huuphuup het volgende:
Carmella, vervelend dat je nog even moet wachten, in ieder geval alvast veel succes morgen!
En is het anders niet een idee om om een second opinion te vragen? Bij mijn weten heb je daar in principe een soort van recht op en wordt dit vergoed. Als je dan bij een andere chirurg komt dan kun je je situatie uitleggen en daarbij vertellen dat jouw chirurg vindt dat het allemaal dragelijk is en er nu eenmaal bij hoort, en die tweede arts kan dan kijken of hij het daarmee eens is of dat hij vindt dat er mogelijkheid is tot verbetering van jouw situatie (en dat lijkt me wel!)

of heb ik erover heen gelezen en heb jje al een 2nd opinion gehad?
Ja, ik heb een week geleden al bij een ander ziekenhuis geinformeerd en daar zeiden ze ook eerst nog even een onderzoek af te wachten (eerste gesprek na de operatie). Vorige week maandag mocht ik snel bij de urologie langskomen en zou ik tussen de agenda gepropt worden bij de eerste arts die tijd had. Een vrouwelijke arts gaf ook weer de bevestiging dat dit echt allemaal normaal is, dat je zoveel pijn hebt. En dat ik kennelijk ook erg gevoelig ben (uiteraard maakt de zwangerschap alles nog gevoeliger) en dat het liters bloed plassen ook normaal is...
Vandaar dat ik het dus moeilijk vind om verder stappen te ondernemen, want er is al zoveel gezegd dat het allemaal normaal is/lijkt... Je kunt je wel doordrammen maar als zoveel artsen hetzelfde zeggen moet je dat helaas toch accepteren.
Maar wat ik graag wil weten is hoe hun de resterende maanden willen gaan doen. Normaal blijft zo'n katheter 6 weken zitten en wordt hij weer op de OK verwijderd. (Soms verlengen ze die periode nog, dmv van die katheter weer operatief verwijderen en opnieuw plaatsen, maar dat komt weinig voor).
Een enkele keer laten ze bij een zwangerschap de katheter tot net na de bevalling zitten. (Dat is ook al zoiets leuks, ben je net bevallen en misschien wel compleet uitgescheurd en gehecht, dan krijg je er nog een operatie op de OK voor je kiezen en het is echt vreselijk pijnlijk, laat staan net na een bevalling... Vorige week hebben ze inwendig ook weer even gekeken met de eendebek, ik kon het bijna weer compleet uitgillen, dus ik had al een goed beeld hoe een operatie na een bevalling zou zijn, dan is je lichaam ook gigantisch pijnlijk, net als nu dat onderzoek net een paar dagen na de operatie was). Maar de paar gevallen waarbij ze dit eerder gehad hebben zijn altijd vrouwen die echt ver in het eind van hun zwangerschap zaten. Ik kreeg dit probleem al bij 14 weken en hij is er bij week 18 ingezet, omdat ze eerst nog met opname en infuus keken wat ze konden doen. 1,5 week later begon de pijn weer.
Maar ik red het echt niet om van week 18 tot 40 zo rond te lopen. Was het 6 weken dan zat ik het uit, langer weet ik niet hoe ik het moet gaan doen, omdat ik onmogelijk 22 weken op bed kan gaan liggen, dan zit ik vanwege m'n reuma daarna in een rolstoel omdat m'n lichaam niet meer wilt. Ik heb het bewegen echt nodig en dan niet kleine bewegingen, gewoon een aantal uur per dag actief iets kunnen doen.
Ook die katheter voel je 24 uur per dag zitten, bij elke beweging schuift het en lijkt het of er prikkeldraad zit.
Ik plas gemiddeld 40 keer per dag, moet elke 3 kwartier ook s'nachts m'n bed uit, omdat de druk op m'n blaas zo hevig is en ik continu alles door moet spoelen en dus zoveel moet drinken.
(Het feit dat ik misschien nog wel 2 of meerdere keren geoperereerd zal worden, zonder narcose, daar denk ik nu maar even niet aan, omdat het verder al zoveel problemen geeft. En iets dat ik ook niet begrijp, een zoektocht op internet blijkt ook maar weer dat er genoeg vrouwen tijdens hun zwangerschap onder volledige narcose geopereerd worden... ik neem dat nu ook in overweging, dat ik misschien niet weer nuchter alles voor m'n kiezen krijg als het maar even kan. Aan de andere kant denk ik; waren het maar alleen die vreselijke pijnlijke operaties en dat ik tussendoor dan 6 weken weer enigzins functioneerde, maar ook dat is het niet...).

Sorry voor het lange verhaal weer, maar zo is het misschien wat duidelijker
Ik denk ook dat ik morgen absoluut niet verder geholpen zal worden wat betreft informatie op deze urologie afdeling, dus ik ga dan via de huisarts kijken wat hij voor me kan doen...
pi_62358132
Jemig Carmella, k ben er even stil van
Vind het echt heel erg vervelend voor je deze hele situatie, en als al die artsen inderdaad hetzelfde zeggen dan is het heel cru maar dan is het waarschijnlijk niet anders. Maar desondanks kan ik me voorstellen dat het zo een behoorlijk onhoudbare situatie wordt voor je, je moet natuurlijk ook wel op een behoorlijke manier aan je rust en nachtrust toekomen en als ik het zo lees dan is daar weinig sprake van.
Vind het echt heel naar zo zeg Als er iets is dat k voor je kan doen dan PM je maar hoor! Geen idee wat ik zou kunnen doen, maar ik ben bijvoorbeeld heel goed in koekjes bakken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62358331
Carmella, zet 'm op morgen joh
enige dat ik kan denken: weten ze écht zeker dat dit normaal is ?
(heb je die link naar de JJ-stent gelezen? )

DJMO; wat zittend strijken betreft:
Ik zet hier de plank op laagste stand, kan ik er goed bij terwijl ik op bank of eetstoel zit.
Ik merk dat het minder belastend is voor bekken, maar belangrijk blijft toch niet te lang achter elkaar doen hoor!
Qua koken, normaal bereid ik dingen gewoon staand aan het aanrecht
nu al paar weken vooral aan de tafel en alleen het koken/bakken zelf staand aan het fornuis. Ook hier weer 'niet te lang achter elkaar' als oplossing eigenlijk.
pi_62358340
Carmella,, en een andere soort katheter? Meestal krijgen patienten er een van kunststof of van latex (goedkoop), maar ze bestaan er ook van siliconen, van teflon en van hydrogel. Dat is een stuk minder irritatiegevoelig. Maar het fijne weet ik er ook niet van hoor, ik probeer alleen een beetje mee te denken.

Pfff... Wat een ellende zeg. Ik weet verder ook niet veel zinnigs meer te zeggen, behalve dan dat ik hoop dat ze echt nog wel iets voor je kunnen betekenen. Want nog zoveel weken zoveel pijn, dat mag toch niet waar zijn.

En huuphuup, wat lief, van die koekjes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Webkim op 13-10-2008 19:26:06 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_62358427
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:09 schreef huuphuup het volgende:
Jemig Carmella, k ben er even stil van
Vind het echt heel erg vervelend voor je deze hele situatie, en als al die artsen inderdaad hetzelfde zeggen dan is het heel cru maar dan is het waarschijnlijk niet anders. Maar desondanks kan ik me voorstellen dat het zo een behoorlijk onhoudbare situatie wordt voor je, je moet natuurlijk ook wel op een behoorlijke manier aan je rust en nachtrust toekomen en als ik het zo lees dan is daar weinig sprake van.
Vind het echt heel naar zo zeg Als er iets is dat k voor je kan doen dan PM je maar hoor! Geen idee wat ik zou kunnen doen, maar ik ben bijvoorbeeld heel goed in koekjes bakken
Wat onwijs lief
Ik denk dat ik al een stuk meer rust krijg als ik een goed gesprek krijg met hun visie betreft de resterende weken... Is er nog een kans dat hij er na een aantal maanden uitgaat of is het definitief tot het einde van de zwangerschap... Ik ben geopereerd, heb 1 minuut m'n chirurg gesproken hoe het ging... daarna alleen dat 5 minuten consult van vorige week bij een andere dokter. Ik denk dat ik met zoveel vragen zit, als ik die kan bespreken dan heb ik een wat sterker beeld en kan ik me misschien beter neerleggen dat ik het echt zo zal moeten accepteren. Maar totaal geen enkel gesprek en voor de operatie een folder in m'n handen gedrukt krijgen en dan nu zo doorlopen, nee ik begrijp dat écht niet.
Een gynaecoloog zei voor de operatie dat het kan dat de baarmoeder meer draait tijdens de groei van de zwangerschap, en dat de nier straks niet meer klem zit...
Ik denk dat het wel heel erg positief denken was , zeker omdat het een gynaecoloog was en niet een uroloog die dus bekend is met de operaties. Het klinkt ook niet logisch, want de baby wordt steeds groter, dus het probleem wordt ook alleen maar zwaarder. Elke week meer druk richting de nier...
Maar goed, we zullen het zien, in ieder geval ga ik verder tot ik gewoon goeie antwoorden of uitleg krijg
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:23:17 #167
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62358462
Och Carmella wat een ongelofelijke bikkel ben je en wat ben je stoer. Té stoer dus ik denk dat je er idd goed aan doet om toch de chirurg te spreken te krijgen, dit hou je toch niet vol zoals je zelf al zegt! En je bent beslist geen zeikerd dus ik zeg Go Carmella! Ik hoop dat er een oplossing is die werkt voor jullie beide. Mama moet zich zo goed mogelijk voelen. Een dikke knuffel voor jou omdat ik me niet kan voorstellen hoe jij je moet voelen (en wat voel ik me dan wél een zeikerd met mijn maagzuur issues!)

Marit, oh Marit wat een gedoe en een actie van je ouders! Wees maar lekker gefrusteerd en ik weet dat het een schrale, zo niet géén troost is dat je baby heul snel gaat komen (maar ja het moet gewoon nu...). Hang in there en het kan allemaal heel snel gaan 9heb ik me laten vertellen...)

Hier alles ok, mijn buik is mega aan het worden. Dwz dat ik creatief schoenen moet aantrekken en daarbij moet oppassen dat er geen golf maagzuur omhoog komt maar goed, waar hebben we het over?

Oh en huuphup, koekjes? Lekkerrrrrr!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:23:59 #168
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62358483
Ik zou er idd eens goed over gaan praten Carmella, doordrammen totdat je duidelijkheid hebt! Het lijkt me toch dat er in deze "verlichte" tijden oplossingen moeten zijn? Ik weet dat er in de zwangerschap in geval van nood nog wel wat kan (een vriendin van mij heeft prednison gehad, eik ook een no go in de zwangerschap). Al kunnen ze maar wat voor je betekenen qua pijnbestrijding...

En opereren zonder narcose, mijn god, dat moet toch anders kunnen?

Ik weet wel dat het allemaal moeilijk ligt in een zwangerschap, maar zoveel pijn en de daarbij horende (logische!) stress die het oplevert lijken me ook niet bevordelijk, ook niet voor je kindje.
Misschien is dat een argument om te gebruiken?

En echt, ik spreek uit ervaring, doordrammen totdat je een antwoord hebt. Daar heb je recht op, en jij bent degene waar het om gaat.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62358559
Jaaa koekjes voor iedereen! Daar wordt de wereld mooier van

Carmella ik hoop dat het antwoord op die vragen inderdaad een wat beter beeld voor jezelf geeft. Soms scheelt het al een stukje als je weet waar je je op in moet stellen.
En dat van je gyn is inderdaad wel erg positief gedacht Maar misschien bedoelde hij/zij dat de baby af en toe draait dus dat de druk op je nier niet constant zal zijn? Hoe dan ook lijkt het me voor zich spreken dat er meer druk op staan dan normaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62358642
Marit; dat wil ik ook nog navragen of het écht normaal is, als het zo hevig pijn doet. Iedereen schrijft dat het een soort van hel is tot hij eruit gaat, maar ja. Wel functioneert hij wel goed lijkt me, omdat ik gewoon kan plassen.
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:16 schreef Webkim het volgende:
Carmelle,, en een andere soort katheter? Meestal krijgen patienten er een van kunststof of van latex (goedkoop), maar ze bestaan er ook van siliconen, van teflon en van hydrogel. Dat is een stuk minder irritatiegevoelig. Maar het fijne weet ik er ook niet van hoor, ik probeer alleen een beetje mee te denken.
Dat is een hele goeie. Ik had zelf het idee dat er misschien weinig opties zijn betreft andere katheters, maar ik ga het zeker vragen, goed dat je me er aan herinnert. Ik heb ook het idee dat ik die punt onderin gewoon te scherp voel. En ik heb echt een hoge pijngrens, bikkel me vaak door dingen heen, maar zelfs dit is me te heftig. Wie weet is elke katheter gewoon zo pijnlijk, want het is ook echt onnatuurlijk, omdat het door die supersmalle urineleider loopt. Maar ik ga het toch vragen

Thanks voor het meedenken allemaal
pi_62359594
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:23 schreef Leah het volgende:
Ik zou er idd eens goed over gaan praten Carmella, doordrammen totdat je duidelijkheid hebt! Het lijkt me toch dat er in deze "verlichte" tijden oplossingen moeten zijn? Ik weet dat er in de zwangerschap in geval van nood nog wel wat kan (een vriendin van mij heeft prednison gehad, eik ook een no go in de zwangerschap). Al kunnen ze maar wat voor je betekenen qua pijnbestrijding...
Prednison is naar mijn weten geen no-go tijdens de zwangerschap (dus het mag wel), maar misschien verschilt dat ook per situatie waarin het gegeven wordt.

Nu ga ik misschien helemaal de verkeerde kant op maar kunnen ze niet zo'n katheter doen waarbij aan het uiteinde een zakje zit? Dan heb je in ieder geval weer wat nachtrust en kun je de pijn misschien iets beter verdragen?
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:15:27 #172
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62359992
Ik weet dat ook niet zeker hoor Raissa, maar dat begreep ik van haar toendertijd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62360007
Overigens staat kinderwens nog in de OP..
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:16:18 #174
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62360018
Carmella, zorg gewoon dat je al je vragen op een lijstje heb staan en niet weggaan voordat je een duidelijk antwoord hebt op alles! Kan zo'n operatie niet met een ruggeprik? Of met zo'n pijnpompkje? Die krijg je ook tijdens de bevalling, dus ik zou denken dat dat dan ook in zo'n situatie zou kunnen. Vraag anders eens een gesprek met een anesthesioloog aan? Is er een pijncentrum bij jullie in de buurt? Die zijn er voor pijnbestrijding voor tijdens en na de operatie. Mijn neef is anesthesioloog en die is meer bezig met post-operatieve pijnbestrijding dan met narcoses enzo. Nouja, ik word gewoon stil van je verhaal en kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Koekjes bakken kan ik namelijk niet. Wel Indische speklapjes maken. Ook lekker!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2008 @ 20:22:47 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62360194
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:16 schreef marit1978 het volgende:
Carmella, zet 'm op morgen joh
enige dat ik kan denken: weten ze écht zeker dat dit normaal is ?
(heb je die link naar de JJ-stent gelezen? )

DJMO; wat zittend strijken betreft:
Ik zet hier de plank op laagste stand, kan ik er goed bij terwijl ik op bank of eetstoel zit.
Ik merk dat het minder belastend is voor bekken, maar belangrijk blijft toch niet te lang achter elkaar doen hoor!
Qua koken, normaal bereid ik dingen gewoon staand aan het aanrecht
nu al paar weken vooral aan de tafel en alleen het koken/bakken zelf staand aan het fornuis. Ook hier weer 'niet te lang achter elkaar' als oplossing eigenlijk.
het ligt aan mijn houding marit, ik heb veel last van mijn rug precies onder mijn rechterschouderblad, de ribben en spieren daar doen pijn zeg maar. als ik hoog zit, met een rechte rug voel ik mijn rug minder, met staan voel ik het weer wel, dus misschien dat hoog zitten en dan ook recht, wel helpt.. desnoods een (bar)kruk ofzo maar ik wil het eens proberen om te kijken of het een beetje helpt. ik doe sowieso nooit dingen te lang achter elkaar, behalve dan misschien wakker zijn
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')