abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62303754
onze vk heeft geen eigen echoapparaat.

Mag ook bloed gaan prikken, van de week maar ff doen als ik toch in het zh ben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:22:26 #77
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62307346
Jij ook een heel fijn weekend Marit. Geniet ervan!
Volgend weekend heb je vast hordes kraambezoek voor de deur. (of alles is al lang geweest )

Hier een echo bij 6wk2d (spiraalzoektocht+beetje termijn) en bij de intake bij de vk 9wk3d. Ik ga er vanuit dat ze nu rond de 12 weken vast niet nog een keer een echo gaat maken aangezien ik er al twee zo vlot na elkaar heb gehad.

Rond 20 weken krijg ik sowieso weer een echo maar dat is bij een praktijk ergens anders (die man is huisarts maar heeft er een echobureau "erbij") We konden kiezen voor het ziekenhuis of bij deze praktijk maar onze vk zei meteen dat dit een heel aardige man is die echt de tijd voor je neemt, graag een babbeltje maakt en voor 10 euro (extra) foto's en een DVD'tje maakt (dat laatste kost bij het ziekenhuis 40 euro en mag je op het babbeltje hopen )

Ik weet niet meer wanneer ik er afgelopen week over begon (ik geloof donderdag) maar ik heb meteen die middag toch maar de fysio gebeld. Ze kent me gelukkig en vond wat ik vertelde niet lekker klinken dus ik mag aanstaande maandag al komen om meteen te kijken hoe het gaat en wat we kunnen doen.
Ik ben blij dat ik toch maar meteen heb gebeld want op het moment kan ik geen enkele beweging maken of ik plop en knak echt alle kanten op. Meteen ook maar even mijn bekkenband weer opgesnord.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_62307775
Heb gister een echo gehad (6 weken i.v.m. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap 3 jaar geleden) en hij of zij zit op de goede plaats!

Over 3 weken weer...Vind het wel leuk, wat vaker een echo.
pi_62307829
Fijn mammamia!

Noli, wat rot dat je nu al zo'n last van je bekken hebt. Hopelijk kan de fysio je goed helpen.
pi_62310175
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:48 schreef Mammamia het volgende:
Heb gister een echo gehad (6 weken i.v.m. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap 3 jaar geleden) en hij of zij zit op de goede plaats!
Wat fijn Mammamia

Noli; ik hoop dat de fysio je wat kan helpen
pi_62310475
Mamamia, wat fijn zeg! Zal vast een opluchting zijn

Wij hebben net laminaat gekocht voor de babykamer, eindelijk En een gordijn, gordijnstok enz. Aanstaande woensdag komt het laminaat erin. Ik begin nu echt nesteldrang te krijgen. Steeds dingen uitzoeken, weggooien, manlief is nu boven het traphek aan het verven, het moet gewoon allemaal af nu.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:32:13 #82
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62318004
Hoeiiiiii.. Mammamia, hopen dat je kleintje daar mooi een hele tijd blijft zitten!

Lekker aan het nestelen Fuente?

Het is idd lastig en ik hoop dat de fysio me goed gaat doen. Zo straks in de auto zelfs, we sloegen af bij een stoplicht.. *plop* Kan me niet eens herinneren dat ik zoiets als dit bij Wilyan heb gehad..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_62319820
Ik ben tegenwoordig met opstaan een oud vrouwtje. Kim wil me zelfs al helpen overeind komen.
pi_62322579
hihi, dat is wel heel lief van Kim !
en confronterend voor jou
Nu maar hopen dat ze dat over zo'n 50jaar ook nog voor je doet !

hier erg mistig nog, even kopje koffie en teken-project van ilse afmaken en dan maar even naar een rommelmarktje. Te koud voor de zandbak nog
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:29:10 #85
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62322717
Mammamia wat fijn dat alles goed is!! En Noli hopelijk werkt fysiotherapie voor je.

Hier nog steeds verkouden en aan het hoesten. Ik voel me lichamelijk verder wel wat beter, dus morgen maar weer werken. Gisteren ook meegeweest boodschappen doen en op visite geweest bij mn ouders, 's avonds wel erg moe, maar dat is normaal de laatste tijd.
Make love, not war ☮
pi_62323260
Fijn mammamia!

Bah, volgens mij heb ik vannacht migraine gehad.. Ik werd wakker met barstende koppijn en ik ben vriendjes geweest met de wc pot..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62325833
Voel je je nu wat beter Vicky? Rot zeg

ik word gek van mezelf! Manlief heeft inmiddels 2 muurtjes geverfd (ze waren niet wit genoeg naar mijn idee ) en gaat zo de trapleuning nog schilderen.
Ik ben me op de keuken aan het storten, er is zoveel zooi daar! Ga gewoon heel veel weggooien denk ik.
Pfffff, dit heb ik bij Sara nooit zo gehad, nesteldrang, ik word er letterlijk gek van!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62326553
Mammamia, wat fijn dat alles goed was!! Zal een hele geruststelling voor jullie zijn geweest!

Fuente, nesteldrang is ook wel eens goed; je huis word weer eens een keertje helemaal van boven naar beneden goed opgeruimd ... Wij hebben hier het één en ander verbouwd in huis van de zomer en moesten toen wel aan het opruimen (het hele huis was wit zeg maar . Naast het schoonmaken hebben we ook elk hoekje en kastje uitgemest. Zóóó lekker nu dat dat allemaal klaar is!

Hier is de babykamer zo goed als klaar!! Alles stond al, maar gisteren hebben we nog wat spulletjes opgehangen. Zo leuk! Ik loop steeds even het kamertje in tijdens het tandenpoetsen (ik weet het, rare gewoonte) (en nee, tijdens het poetsen kwijl ik niet ).

Marit, hoe is het met jou vandaag?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62326662
hihi, wat leuk even kamertje kijken he ?

hier is het vandaag wel beter dan gisteren, heb beter geslapen gelukkig.
vanmorgen even rustig er op uit geweest, ilse slaapt nu en vanmiddag gaat V. met haar op stap.
Ik merk wel dat ik nu ineens veel vocht ga vasthouden! Gisteravond echt inhammen in mijn benen van mijn sokken...en 3kg zwaarder dan vrijdagavond
Ik drink me een ongeluk, maar echt veel plassen komt er niet van nog.

Nouja, als het psychisch maar wat beter is he? En dat is het wel vandaag.
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:36:02 #90
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_62327104
Och marit wat laat je kindje je lang in spanning.
Gelukkig klink je aardig positief!

Nouja... geniet nog maar even van je nachtrust
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_62328236
Gisteravond heb ik 2 krampgolven gehad, anders dan anders. Het waren er ook maar 2. Maar wel erg pijnlijk, ik werd er duizelig en misselijk van. Echt vreemd! Voor voorweeen lijkt het me erg vroeg...
pi_62328962
Voorweeen kan goed hoor Reinhilde. Ik heb met name 's avonds soms flinke harde/pijnlijke buiken, om de 4 minuten die dan na een paar uur weer afzakken. Vaak heb ik dan teveel gedaan. Zoals nu, ik heb de keuken helemaal uitgemest, veel op m'n knieeen gezeten enz. En nu dus als beloning harde pijnlijke buiken, teken dat je het rustiger aan moet doen.
Sara
Merel
Ukje
pi_62329258
Ingrid; wat lief van Kim

Vicky; rot van je migraine, hopelijk blijft het weg nu

Fuente; Wat Jose zegt; soms is het wel lekker, dan keer je je huis even helemaal goed om. Maar kan me ook goed voorstellen dat het je even goed irriteert

Jose; wat leuk dat jullie kamertje klaar is! Ga je nog foto's plaatsen of blijft het even "jullie" kamertje tot de bevalling?

Marit; ik hoop zo dat je kleintje zich snel aandient

Reinhilde; ik kan er verder niks over zeggen, dus gewoon even een voor jou!

Hier gaat het echt minder, ik heb zoveel pijn van die katheter, ik voel hem met de dag meer zitten en het doet zoveel pijn, het voelt alsof er een stuk prikkeldraad in m'n kruis zit (vanaf de nier tot de blaas lopend).
Morgen ga ik het ziekenhuis weer bellen, want ik weet niet hoe ik dit uit moet houden. Al was het uitzicht een paar weken, dan kan ik het "uitzitten", maar dit hou ik niet nog 20 weken vol. En ik heb het nu 11 dagen aangekeken sinds de operatie, maar het blijft zo heftig. Ik voel hem bewegen en schuiven...
Ik snap er ook echt niks van hoe ze me geopereerd hebben met de mededeling "zodra die katheter zit ben je van de pijn verlost in je nier", terwijl ik met veel opzoeken bij de nierstichting op internet lees dat bij alle mensen die katheter zoveel pijn doet en dat het pas weg gaat als hij verwijdert is. Waarom is dat niet verteld voor of na de operatie? Ik begrijp dat artsen mensen zijn, maar hoe kun je me opereren en geen enkele informatie geven. Ik kreeg een folder in m'n handen gedrukt een uur voor ik geopereerd werd, niks is verteld verder, niks is overlegd. Bij m'n vragen kreeg ik een "weten we niet" antwoord (terwijl er dus niemand is die geen pijn heeft gehad na de plaatsing van de katheter, alleen zijn dat dan nog tenminste mensen die hem "maar" 6 weken hebben gehad, ik moet het tot het eind van de bevalling houden, dus nog ruim 4 maanden) en nu moet ik 4 weken wachten tot ik eindelijk m'n volgende afspraak heb bij de chirurg die me geopeerd heeft, zodat ik daar deze situatie voor kan leggen. Ik probeer echt geduldig te zijn, te accepteren dat het zo is en maar de dagen door te komen, maar ik hou het gewoon niet uit zo.
En wat ik nog veel erger vind dan deze pijn, is dat m'n reuma zoveel heftiger word zodra ik niet voldoende beweeg. Ik zit nu al weken thuis, doe een paar stappen per dag in huis en mijn gewrichten en spieren zitten helemaal vast. Als ik dit volhoud tot de bevalling dan zit ik daarna dus in een rolstoel en aan een revalidatie periode van een jaar voordat ik weer iets in m'n lichaam opgebouwd heb. Dan kan ik dus helemaal niks doen als ik net een baby heb gekregen en kan ik het eerste jaar van m'n baby vanuit een rolstoel meemaken.
Over 1,5 week heb ik m'n 20-weken echo (en ben ik alweer 21 weken zwanger), maar ik kan de lol er even niet van inzien, ik vind het zo jammer dat alles zo anders loopt dan ik ooit had kunnen denken
pi_62329353
jeetje Carmella, je zou toch haast gaan denken dat er met die catheter iets aan de hand is waardoor je zo veel last hebt. Ontsteking ofzo?
Ik hoop echt voor je dat ze dat dan morgen in ieder geval gaan uitsluiten, bloedond. en echo ofzo !
Ik zou echt die 4wkn niet meer wachten op je controle !!!
Lukt het niet officieel via de poli, via huisarts naar de SEH gaan en alsnog de chirurg naast je bed !
Wat een ellendig pijnlijk gedoe zeg
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:47:14 #95
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62329690
Carmella, wat verschrikkelijk pijnlijk klinkt het allemaal. Ik zou ook geen 4 weken wachten hoor en gewoon morgen weer bellen... Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hopelijk komt er snel een oplossing waardoor je minder/geen pijn hebt en ook wat meer kunt genieten van de zwangerschap

Jose, ga je nog even je kamertje showen in het kinderkamertopic?? Ben erg nieuwsgierig....

Reinhilde, ik heb ook geen idee van die voorweeen, geen ervaring mee.

Marit, het weekend is bijna om DE dag dat jullie tweede kindje geboren wordt, komt steeds dichterbij.
Make love, not war ☮
pi_62329793
Carmella, het klinkt echt heel pijnlijk, ik geef je groot gelijk dat je gaat bellen hoor! Zijn er andere mogelijkheden te vinden op internet?
Wens je veel sterkte meid!
Sara
Merel
Ukje
pi_62330245
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:26 schreef Carmella het volgende:
Hier gaat het echt minder, ik heb zoveel pijn van die katheter, ik voel hem met de dag meer zitten en het doet zoveel pijn, het voelt alsof er een stuk prikkeldraad in m'n kruis zit (vanaf de nier tot de blaas lopend).
Morgen ga ik het ziekenhuis weer bellen, want ik weet niet hoe ik dit uit moet houden. Al was het uitzicht een paar weken, dan kan ik het "uitzitten", maar dit hou ik niet nog 20 weken vol. En ik heb het nu 11 dagen aangekeken sinds de operatie, maar het blijft zo heftig. Ik voel hem bewegen en schuiven...
Ik snap er ook echt niks van hoe ze me geopereerd hebben met de mededeling "zodra die katheter zit ben je van de pijn verlost in je nier", terwijl ik met veel opzoeken bij de nierstichting op internet lees dat bij alle mensen die katheter zoveel pijn doet en dat het pas weg gaat als hij verwijdert is. Waarom is dat niet verteld voor of na de operatie? Ik begrijp dat artsen mensen zijn, maar hoe kun je me opereren en geen enkele informatie geven. Ik kreeg een folder in m'n handen gedrukt een uur voor ik geopereerd werd, niks is verteld verder, niks is overlegd. Bij m'n vragen kreeg ik een "weten we niet" antwoord (terwijl er dus niemand is die geen pijn heeft gehad na de plaatsing van de katheter, alleen zijn dat dan nog tenminste mensen die hem "maar" 6 weken hebben gehad, ik moet het tot het eind van de bevalling houden, dus nog ruim 4 maanden) en nu moet ik 4 weken wachten tot ik eindelijk m'n volgende afspraak heb bij de chirurg die me geopeerd heeft, zodat ik daar deze situatie voor kan leggen. Ik probeer echt geduldig te zijn, te accepteren dat het zo is en maar de dagen door te komen, maar ik hou het gewoon niet uit zo.
En wat ik nog veel erger vind dan deze pijn, is dat m'n reuma zoveel heftiger word zodra ik niet voldoende beweeg. Ik zit nu al weken thuis, doe een paar stappen per dag in huis en mijn gewrichten en spieren zitten helemaal vast. Als ik dit volhoud tot de bevalling dan zit ik daarna dus in een rolstoel en aan een revalidatie periode van een jaar voordat ik weer iets in m'n lichaam opgebouwd heb. Dan kan ik dus helemaal niks doen als ik net een baby heb gekregen en kan ik het eerste jaar van m'n baby vanuit een rolstoel meemaken.
Over 1,5 week heb ik m'n 20-weken echo (en ben ik alweer 21 weken zwanger), maar ik kan de lol er even niet van inzien, ik vind het zo jammer dat alles zo anders loopt dan ik ooit had kunnen denken
Ik zou bellen dat je die afspraak met de chirurg vervroegd wilt hebben. Van de week heeft mijn vriend dat ook gedaan bij mijn internist, "het gaat écht écht écht niet goed" en spontaan hadden ze de volgende dag een plekkie. Probeer er wat druk op te zetten, ze kunnen je echt niet zo laten lopen!!

Voor wat betreft de reuma, kun je niet via een fysiotherapeut wat oefeningen krijgen om je gewrichten wat soepeler te houden? (die oefeningen kunnen natuurlijk nooit tippen aan het echte bewegen maar je kunt het wellicht proberen om het zo draaglijk mogelijk te houden)

Dit is natuurlijk niks zo
pi_62330592
Carmella, ik zou echt proberen of je eerder bij die chirurg terecht kan, dit gaat toch nergens over? Nog 4 weken wachten met zo veel pijn? Anders zou ik naar een andere chirurg stappen, want dit is zo naar. Sterkte lief.

Fuente, het waren geen harde buiken, die heb ik elke avond, soms met regelmaat, soms niet. Dit was écht anders. Echt krampgolven van 1 a 1,5 minuut, met 7 minuten ertussen.
pi_62330796
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:30 schreef marit1978 het volgende:
jeetje Carmella, je zou toch haast gaan denken dat er met die catheter iets aan de hand is waardoor je zo veel last hebt. Ontsteking ofzo?
Nee, is geen ontsteking. Die katheter is voor iedereen zo pijnlijk zodra hij geplaatst is na de operatie, alleen moet het normaal maar 6 weken erin. Dus het is "gewoon" die pijn ervan dat hij erin zit. Je voelt het uiteinde zitten.
Ik weet niet hoe vaak het voorkomt dat hij verstopt raakt of verkeerd geplaatst is. Als ik de stukken lees op de nier-site heb ik gewoon de pijn die iedereen ervaart, zolang de katheter er niet uit is.
Maar gaat hij er uit dan krijg ik weer die aanvallen in m'n nier, dus het is zo moeilijk... en medicatie is allemaal niet te doen vanwege de zwangerschap.
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:14 schreef Raissa het volgende:

Voor wat betreft de reuma, kun je niet via een fysiotherapeut wat oefeningen krijgen om je gewrichten wat soepeler te houden? (die oefeningen kunnen natuurlijk nooit tippen aan het echte bewegen maar je kunt het wellicht proberen om het zo draaglijk mogelijk te houden)
Als ik dat zou kunnen, zou ik thuis ook net zo goed m'n dagelijkse dingen kunnen doen. Ik kan nu amper opstaan van bed naar een stoel en naar de wc gaan, dus niks gaat meer...

Maar ik ben blij dat hier jullie aansporen om toch te gaan bellen om eerder een afspraak te krijgen.
Ik voel me zo bezwaard om te gaan bellen en dan niet een 'nee' te accepteren , omdat ze het zo druk hebben. Ik ben echt zo'n troela wat dat betreft, als ze geen tijd hebben, dan laat ik het maar en wacht ik weer, omdat ik ook begrijp dat hun het druk hebben en niet kunnen toveren, maar dit is ook geen doen.
pi_62332227
Carmella, je zegt zelf: dit is geen doen
aangezien jij er verder niets aan kunt doen, is het echt tijd om de chirurg maar weer mee te laten denken
en vooral: te laten beslissen of het inderdaad wel 'normaal' is wat je voelt !

hoe is het contact met je huisarts?
als jij het moeilijk vindt om geen nee te accepteren, kun je dat misschien door je huisarts laten doen.
Ga morgen naar de huisarts, en maak duidelijk: "dit gaat zo geen dag langer meer, ik wil controle ter uitsluiting van problemen. Regel dit maar!"
Echt, krijgt HA het niet via de poli voor elkaar ... dan stuurt hij/zij je in via de SEH
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')