dat zouden wij niet moeten doen, maar de KNVBquote:Op zondag 5 oktober 2008 23:00 schreef Fides het volgende:
Eigenlijk zouden we een moeten aanVINKen (huhuhu) hoeveel fouten de scheidsrechters maken per wedstrijd/seizoen:
Iets van
[Naam scheidsrechter] - [aantal wedstrijden gefloten]
onterecht afgekeurde goals: #
onterecht toegekende goals: #
onterecht gegeven penalties: #
penalties over het hoofd gezien:#
onterechte kaarten: #
onterecht gefloten voor buitenspel, wat zou leiden tot doelkans: #
etc.
Jezus, kortzichtigheid troef...quote:Op zondag 5 oktober 2008 23:03 schreef ruud_fr het volgende:
Deel 1: Het grote scheidsrechterdwalingentopic (Eredivisie) #1.
[..]
dat zouden wij niet moeten doen, maar de KNVB
Vind je?quote:Op zondag 5 oktober 2008 23:11 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Jezus, kortzichtigheid troef...
Juist de prestaties van het scheidsrechterskorps wordt goed tegen het licht gehouden hoor.
vd Wiel (eerste helft)quote:Op zondag 5 oktober 2008 23:46 schreef dndiek het volgende:
Er waren vandaag in de eerste helft bij SCH-Ajax ook een aantal momenten waarop een 2e gele kaart niet werd gegeven...
Ik denk ook niet dat iemand hier beweert het beter te kunnen, maar van de scheidsrechters in de hoogste competitie van Nederland mag je een stuk hoger niveau verwachten.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:01 schreef xTomer het volgende:
Ik vraag me altijd af wie van de mensen die zo hard shcreeuwen over de arbitrage (hier, maar ook de profs zelf) zelf wel eens een wdstrijdje hebben gefloten.
Als je een goede scheidsrechter bent voel je aan dat rood geven daar totaal niet nodig is en laat je hem staan.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
Dat een scheidsrechter niet alles ziet, is nog te begrijpen en goed te praten. Erger wordt het wanneer scheidsrechters dingen wél goed zien, maar de overtreders anders bestraffen.
In de wedstrijd Heerenveen-Ajax kreeg Ajax een penalty. De speler van Heerenveen die de overtreding maakte (volgens mij Grindheim) werd daarvoor niet bestraft. Als het Grindheim was, zou dat zijn tweede gele kaart hebben betekend.
Even later krijgt Heerenveen een penalty, in een vrijwel identieke situatie. Vink bestraft de Ajacied Van der Wiel met zijn tweede gele kaart, dus rood. Een scheidsrechter die dit doet, fluit simpelweg niet onpartijdig.
zeker, de F'jes en E'tjesquote:Op maandag 6 oktober 2008 00:01 schreef xTomer het volgende:
Ik vraag me altijd af wie van de mensen die zo hard shcreeuwen over de arbitrage (hier, maar ook de profs zelf) zelf wel eens een wdstrijdje hebben gefloten.
Ik roep ook wat af over de voetballers van Ajax, dat kan ik ook niet beter (alhoewel...). Dat mag toch?quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:01 schreef xTomer het volgende:
Ik ben nooit minister van financiën geweest, toch beb ik best kritiek op het beleid.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:28 schreef Suijk het volgende:
Ik roep ook wat af over de voetballers van Ajax, dat kan ik ook niet beter (alhoewel...). Dat mag toch?
Het gaat er natuurlijk niet om of de NOS 'blunders' al dan wel of niet laat zien.quote:Op zondag 5 oktober 2008 23:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vind je?
Waarom liet dan bijvoorbeeld de NOS niet de blunder van de grensrechter/scheidsrechter zien tijdens SCH-Ajax?
Toch vond ik de grootste blunder het feit dat Wegereef niet ziet dat Andersson wel heel overduidelijk over zijn tegenstander klimt om te koppen en zo de 1-0 scoort.
(Kan alleen over die wedstrijd en de wedstrijd SCH-Ajax oordelen, de rest niet gezien)
Mag ik vragen wat dit 'hoge niveau' volgens jou inhoud dan?quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:13 schreef Riro het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat iemand hier beweert het beter te kunnen, maar van de scheidsrechters in de hoogste competitie van Nederland mag je een stuk hoger niveau verwachten.
Haha.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:43 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
zeker, de F'jes en E'tjes
ben helemaal verrot gescholden
Dat is ook echt relevantquote:Op maandag 6 oktober 2008 00:01 schreef xTomer het volgende:
die kleintjes vind ik veel leuker, heb ook niet de ambitie om arbiter te worden (gelukkig nietquote:Op maandag 6 oktober 2008 13:25 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Haha.
Fluit dan minstens een B of A jeugd. Dan heb je pas te maken met tegenstand.(Pubers, ouders, begeleiders)
Leuker, dat zeker. Nog niet het hele gedoe van moeilijk doende toeschouwers, begeleiders of spelers zelf. Regels zijn er ook bijna niet, met goed ingooien heb je het wel weer gehad.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:29 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
die kleintjes vind ik veel leuker, heb ook niet de ambitie om arbiter te worden (gelukkig niet)
Ik verwacht niet dat scheidsrechters foutloze wedstrijden fluiten want dat kan gewoon niet. En over een verkeerd gegeven vrije trap op het middenveld zal ik hier ook echt niet komen huilen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:22 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat dit 'hoge niveau' volgens jou inhoud dan?
Ik snap de frustratie wel. Toch is de scheidsrechter degene die in een fractie van een seconde een situatie moet beoordelen en daarop een beslissing moet nemen. Met in acht neming van de regels natuurlijk, want daar staat hij voor. Een dikke huid moet je zeker hebben, supporters/toeschouwers uiten nu eenmaal snel verontwaardiging, terwijl deze vaak niet gerechtvaardigd is.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:50 schreef Riro het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat scheidsrechters foutloze wedstrijden fluiten want dat kan gewoon niet. En over een verkeerd gegeven vrije trap op het middenveld zal ik hier ook echt niet komen huilen.
Het probleem is alleen dat er veel te veel cruciale fouten gemaakt worden en dat er niet consequent opgetreden wordt. Een goal wordt afgekeurd terwijl de bal niet achter is geweest, eerder wordt een penalty niet gegeven omdat het een hoop 'duw-en-trek-werk' was en later wordt beweert dat meneer het niet had gezien. Aan de andere kant wordt 'ie dan wel gegeven.
Gister krijgt van der Wiel wel zijn 2e geel, aan de andere kant gebeurt dat bij het veroorzaken van een penalty weer niet. Allemaal situaties waarmee je een wedstrijd beïnvloedt. Het is dat we gister door onszelf nooit een kans hebben gehad om te winnen, maar anders verlies je weer punten door de scheids.
Het zal idd vaak niet leuk en makkelijk zijn, maar dat weet je wel als je eraan begint. Verder vind ik dat de scheidsrechters meer dan genoeg in bescherming worden genomen. Staken bij aanhoudende spreekkoren, schorsingen na (terechte) kritiek, dat soort dingen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:17 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Ik snap de frustratie wel. Toch is de scheidsrechter degene die in een fractie van een seconde een situatie moet beoordelen en daarop een beslissing moet nemen. Met in acht neming van de regels natuurlijk, want daar staat hij voor. Een dikke huid moet je zeker hebben, supporters/toeschouwers uiten nu eenmaal snel verontwaardiging, terwijl deze vaak niet gerechtvaardigd is.
Om een voorbeeld te geven: niet elke overtreding binnen het strafschop gebied dat een strafschop tot gevolg heeft, word bestraft met een gele kaart. Het gaat namelijk om de aard van de overtreding, niet of deze binnen of buiten het strafschop gebied gepleegd word.
Oh ook dat nog ja, de blik in zijn ogen als je probeert 100% terecht weer eens een van zijn belachelijke "beslissingen" aan te vechten. Ik snap oprecht niet dat er nog nooit een strak van de adrenaline staande voetballer zijn kop eraf getrokken heeftquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:47 schreef BB-boy het volgende:
En dat heeft hij ook nog eens zo'n arrogante kutkop
Daarom fluit hij dus zo slecht!quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:47 schreef BB-boy het volgende:
En dat heeft hij ook nog eens zo'n arrogante kutkop
Wellicht op aangeven van zijn assistent die zag dat Sarpong nog steeds vasthield in de 16.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:32 schreef Jasza het volgende:
Vink was vooral triest dat hij eerst een vrije trap wilde geven en toen anderhalve seconde later toch maar dacht dat een pingel beter was.
Lekkere scheids ben je dan.
Als je goed kijkt zie je dan ook wel dat er eigenlijk een stuk of 20 penalties per wedstrijd gegeven moeten worden.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:55 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Als je goed naar de beelden kijkt zie je dat Sarpong de SCH speler nog steeds vasthoudt terwijl die de 16 in loopt. Geheel volgens de regels is dat een penalty. Aan zijn grootste fout kon hij weinig doen, het afkeuren van de goal van Cvitanich, dat lag toch vooral aan de ass. scheidsrechter.
PSV zorgt ervoor dat ze dat niet doorgaans niet te hoeven doen. Meeste recente voorbeeld is nog de wedstrijd tegen Volendam. Volendamse verdediger maakt overduidelijk hands in de 16 (wat moeilijk aangeschoten te noemen was), geen penalty. Vijf minuten later scoort PSV en hoor je er niemand meer over.quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:02 schreef BB-boy het volgende:
Psv'ers hebben weinig te klagen over de scheidsrechters nee.
Ach gossiequote:Op maandag 6 oktober 2008 16:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je dan ook wel dat er eigenlijk een stuk of 20 penalties per wedstrijd gegeven moeten worden.
Kind.
Je vergeet er even bij te melden dat de eerste gele kaart van Vd Wiel belachelijk was.quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:08 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
PSV zorgt ervoor dat ze dat niet doorgaans niet te hoeven doen. Meeste recente voorbeeld is nog de wedstrijd tegen Volendam. Volendamse verdediger maakt overduidelijk hands in de 16 (wat moeilijk aangeschoten te noemen was), geen penalty. Vijf minuten later scoort PSV en hoor je er niemand meer over.
Probleem bij een aantal Ajacieden is dat ze alleen de momentjes onthouden dat het ze tegenzit, niet wanneer het ze meezit zoals bijv. de eerste helft tegen Heerenveen die ze met 9 man hadden moeten eindigen. Ik kan me ook nog gewonnen beker-finales van Ajax tegen Utrecht en AZ herinneren die grotendeels op conto van de scheids toe te schrijven zijn.
Vertongen eerste helft tegen SCH. Had al geel en komt met 2 benen van achteren in glijden net buiten de 16 op zijn tegenstander. Raakt ook alleen die tegenstander en geen bal: geen geel. Toch vrij recent dacht ik... Eerste gele kaart vd Wiel kan ik me denk ik niet herinneren eerlijk gezegd, was dat aan linkerkant van Ajax bij de zijlijn? Daar kon je in ieder geval een kaart voor geven. Belachelijk zeker niet.quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:12 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Je vergeet er even bij te melden dat de eerste gele kaart van Vd Wiel belachelijk was.
Utrecht - Ajax, dat is ook weer lichtjaren geleden (en waar we overigens ook een onterechte penalty tegen kregen waar je niemand over hoort). Van AZ weet ik niet eens waar je het over hebt. Het zegt wel genoeg dat je geen recente voorbeelden kan bedenken.
Vermaelen twijfel ik echt over. Zelf wist hij het ook niet echt, getuige zijn reactie tegenover de NOS. Beetje vaag moment.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef RayMania het volgende:
En deze speelronde waren er denk ik wel weer genoeg dwalingen.
Was de overtreding van Vermaelen binnen of buiten de zestien meter? Scoorde El Hamadoui de 2-0 in buitenspelpositie? Moest de 0-1 van Roda afgekeurd worden?
De assistent had een beter zicht op de situatie.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:12 schreef De_Hypotheker het volgende:
Bossen ziet dat het een penalty is maar laat zich vervolgens overrulen door dat lulletje van een assistent![]()
Toon karakter en leg die bal gewoon op de stip.
El Hamdaoui buitenspel, bij Roda werd ie volgens mij niet aangeraakt en de keeper had 'm zonder speler ook niet gehad.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef RayMania het volgende:
En deze speelronde waren er denk ik wel weer genoeg dwalingen.
Was de overtreding van Vermaelen binnen of buiten de zestien meter? Scoorde El Hamadoui de 2-0 in buitenspelpositie? Moest de 0-1 van Roda afgekeurd worden?
Hadouir zei zelf dat hij hem aanraakte.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
El Hamdaoui buitenspel, bij Roda werd ie volgens mij niet aangeraakt en de keeper had 'm zonder speler ook niet gehad.
Ongelukkig duel, meer niet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:16 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is ook redelijk frappant; de persoon in kwestie houdt hier een sleutelbeenbreuk aan over.
Scheidsrechter ziet de elleboog maar even over het hoofd.
En helemaal frappant dat hij ook nog een doelpunt daarna maakt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:16 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is ook redelijk frappant; de persoon in kwestie houdt hier een sleutelbeenbreuk aan over.
Als een Ajacied dezelfde overtreding had gemaakt had je ook het gifje hier neergezet, daar ben ik van overtuigdquote:
Ach, volgens sommige gekleurde Groningen-fans brak de desbetreffende speler zijn linkerschouderblad toen hij op zijn rechterzijde vielquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
En helemaal frappant dat hij ook nog een doelpunt daarna maakt.
Dikke rode kaart.
Ik ben niet iemand die gaat lopen zeuren in topics van een voetbalclub waarvan een speler een overtreding maakte, maar vervolgens geen rode kaart krijgt. Dus zit je er alweer naast, het is niet jouw avond hè?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als een Ajacied dezelfde overtreding had gemaakt had je ook het gifje hier neergezet, daar ben ik van overtuigd
Zelfs in deze matige kwaliteit zie je de duidelijke uithaal van die elleboog.quote:
Hij haalt echt uit met zijn elleboog.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:20 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die gaat lopen zeuren in topics van een voetbalclub waarvan een speler een overtreding maakte, maar vervolgens geen rode kaart krijgt. Dus zit je er alweer naast, het is niet jouw avond hè?
Oef en een schoudersblad heeft Van Gessel ook niet gebroken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, volgens sommige gekleurde Groningen-fans brak de desbetreffende speler zijn linkerschouderblad toen hij op zijn rechterzijde vielWat dat betreft is het lastig discussieren
Zeuren? Noem je dat zeuren? Ik dacht dat we aan het discussieren waren in het Groningen topic, maar blijkbaar denk je er anders over.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:20 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die gaat lopen zeuren in topics van een voetbalclub waarvan een speler een overtreding maakte, maar vervolgens geen rode kaart krijgt. Dus zit je er alweer naast, het is niet jouw avond hè?
Ach ja, ik vind het gewoon niet sterk. Hij neemt de situatie correct waar (zoals de scheidsrechters dat zelf altijd zeggenquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
De assistent had een beter zicht op de situatie.
Logisch toch dat hij het dan aan de assistent vraagt.
Dat de assistent er naast zat is een ander verhaal.
Hij raakt hem niet met zijn elleboog, maar met zijn schouder vlak voordat zijn elleboog langs het hoofd van Van Gessel zwaait.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:21 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij haalt echt uit met zijn elleboog.
Dan kan je niet echt spreken van een ongelukkig duel.
En lezen is ook al niet je sterkste vak, ik noem helemaal niks zeuren.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeuren? Noem je dat zeuren? Ik dacht dat we aan het discussieren waren in het Groningen topic, maar blijkbaar denk je er anders over.
Jammer, ik had toch wat meer constructieve bijdrage verwacht van een Groningen-fan zoals jijzelf.
Vooruit, zijn sleutelbeen:quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Oef en een schoudersblad heeft Van Gessel ook niet gebroken.
http://www.sparta-rotterd(...)ault2007.asp?id=4970quote:Een negatieve rol was er ook voor Andersson nadat hij zijn elleboog gebruikte tegen Sander van Gessel die daarbij mogelijk zijn sleutelbeen heeft gebroken
Dan nog is het wel een elleboogstoot.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:24 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Hij raakt hem niet met zijn elleboog, maar met zijn schouder vlak voordat zijn elleboog langs het hoofd van Van Gessel zwaait.
Je bent wel een man van je eigen woorden he?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:26 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
En lezen is ook al niet je sterkste vak, ik noem helemaal niks zeuren.
Klopt.quote:Is natuurlijk altijd lastig discussiëren als er 2 overtuigd zijn van hun gelijk en niet van hun standpunt willen wijken. Het is nu gewoon wachten of er een vooronderzoek komt en als die er al komt wat de uitslag daarvan is.
Je hebt blijkbaar betere beelden, kan je die niet even posten dan? Zo`n wazig gifje zegt ook niet alles.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:24 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Hij raakt hem niet met zijn elleboog, maar met zijn schouder vlak voordat zijn elleboog langs het hoofd van Van Gessel zwaait.
Uit een ander topic:quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als een Ajacied dezelfde overtreding had gemaakt had je ook het gifje hier neergezet, daar ben ik van overtuigd
quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Sinds wanneer zet je een blok door met je elleboog naar achteren te zwaaien?
I rest my case.quote:
In principe had hij er ook een veel beter zicht op dan de assistent. Maar ja, Nederlandse scheidsrechtersquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:24 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Ach ja, ik vind het gewoon niet sterk. Hij neemt de situatie correct waar (zoals de scheidsrechters dat zelf altijd zeggen), maar durft de penalty niet te geven en verschuilt zich achter de assistent. Dat die assistent beter zich had lijkt me sterk want die zag het niet goed, Bossen in eerste instantie wel.
Maar ach, boeien, slecht gespeeld en terecht verloren.
Nee, zodra je iemand met je elleboog raakt kan je pas daarvan spreken. Nu krijgt Van Gessel een beuk recht op z'n schouder, waardoor zijn sleutelbeen breekt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan nog is het wel een elleboogstoot.
Nee hoor en nee hoor.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:29 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Nee, zodra je iemand met je elleboog raakt kan je pas daarvan spreken. Nu krijgt Van Gessel een beuk recht op z'n schouder, waardoor zijn sleutelbeen breekt.
Ik zie geen gifje? Maar fijn dat je het nu laat rusten.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Uit een ander topic:
[..]
[..]
I rest my case.
Leuk dat je toch weer een Ajax speler er bij haaltquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:30 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik zie geen gifje? Maar fijn dat je het nu laat rusten.
Wees dan ook zo goed om die even te posten svp. Uploaden kan bij youtube e.d.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:30 schreef detulp050 het volgende:
De beelden van de situatie van de achterkant waren duidelijk en de scheidsrechter gaf aan dat hij geen overtreding zag in het duel tussen de twee. Ik zeg: laat het vooronderzoek maar komen
Dus je wilt beweren dat zodra je met je ellebood zwaait je een elleboogstoot uitdeelt zonder iemand ook maar te raken? Apart.quote:
Je hoeft iemand niet te raken om een elleboog uit te delen hoor.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:32 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat zodra je met je ellebood zwaait je een elleboogstoot uitdeelt zonder iemand ook maar te raken? Apart.
En zoals gezegd, mensen zien de overtreding op een andere manier en dan valt er weinig te discussiëren verder.
Daar is toch niks mis mee? Huntelaar staat bekend om zijn ellebogenwerk en weet het goed te gebruiken in de duels.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Leuk dat je toch weer een Ajax speler er bij haalt
En kijk vooral hoe de scheidsrechter opgesteld staat, hij heeft perfect zicht.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:16 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Net zoals die nieuwe Zweed van jullie dus.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:33 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Daar is toch niks mis mee? Huntelaar staat bekend om zijn ellebogenwerk en weet het goed te gebruiken in de duels.
Ik heb de wedstrijd niet opgenomenquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wees dan ook zo goed om die even te posten svp. Uploaden kan bij youtube e.d.
Alvast bedankt!
Blijkbaar raakt hij hem wel he, anders breek je niet zomaar watquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:32 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat zodra je met je ellebood zwaait je een elleboogstoot uitdeelt zonder iemand ook maar te raken? Apart.
En zoals gezegd, mensen zien de overtreding op een andere manier en dan valt er weinig te discussiëren verder.
Een slaande beweging is er om met opzet een speler te raken, daar lijkt hier totaal geen sprake van. een duel om de bal en zet een schouderduw in.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je hoeft iemand niet te raken om een elleboog uit te delen hoor.
Nog nooit van slaande beweging gehoord?
Maar dan nog, hij raakt hem hier wel dus...
Hoe weet je dan zo stellig dat er niks aan de hand wasquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik heb de wedstrijd niet opgenomen
Maar die beelden zijn terug te zien in de volledige wedstrijd; die staat vast wel in een nieuwsgroep
Schouderduw is met de schouder, daar heb je geen loszwaaiende elleboog voor nodig lijkt mequote:Op zondag 26 oktober 2008 21:35 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Een slaande beweging is er om met opzet een speler te raken, daar lijkt hier totaal geen sprake van. een duel om de bal en zet een schouderduw in.
Maar dan nog, hij raakt hem niet met zijn elleboog.
Ja ik zeg toch ook nergens dat het negatief bedoelt is? Het is toch puur voetbalgogme (om Van Halst termen te gebruiken). Topspelers weten zich te onderscheiden door slimmigheid in zulke situaties.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Net zoals die nieuwe Zweed van jullie dus.
We komen ergens, nu zijn het slimmigheidjesquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:36 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ja ik zeg toch ook nergens dat het negatief bedoelt is? Het is toch puur voetbalgogme (om Van Halst termen te gebruiken). Topspelers weten zich te onderscheiden door slimmigheid in zulke situaties.
Zoals gezegd raakt hij hem met zijn schouder vol op de schouder van Van Gessel, waardoor zijn sleutelbeen breekt. Standaardbreuk als er een beste klap recht op schouder komt, zoals wielrenners die op hun schouder vallen. Zijn elleboog raakt Van Gessel niet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar raakt hij hem wel he, anders breek je niet zomaar wat
Of ga jij ook beweren dat hij ongelukkig terecht kwam zoals je mede-Groningen-supporters?
Door iemand een sleutelbeenbreuk te bezorgen? Topspeler ben je dan hoorquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:36 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ja ik zeg toch ook nergens dat het negatief bedoelt is? Het is toch puur voetbalgogme (om Van Halst termen te gebruiken). Topspelers weten zich te onderscheiden door slimmigheid in zulke situaties.
Daarom is het ook zo ongelukkig, het ziet er erger uit dan het daadwerkelijk is. als er beelden van een andere camerapositie komen, zal dat wel blijken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Schouderduw is met de schouder, daar heb je geen loszwaaiende elleboog voor nodig lijkt me
Dan nog steeds maakt hij een slaande beweging met zijn elleboog of hij hem nu volgens jou niet raakt of wel raakt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:38 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Zoals gezegd raakt hij hem met zijn schouder vol op de schouder van Van Gessel, waardoor zijn sleutelbeen breekt. Standaardbreuk als er een beste klap recht op schouder komt, zoals wielrenners die op hun schouder vallen. Zijn elleboog raakt Van Gessel niet.
Verwarring alom weer zie ikquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Door iemand een sleutelbeenbreuk te bezorgen? Topspeler ben je dan hoor
Kijk, nu komen we wellicht ergens. Inderdaad zwaait zijn elleboog boven de schouder van Van Gessel en dan is er in principe van een slaande beweging, maar er is hier geen sprake van het willen raken van de tegenstander.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan nog steeds maakt hij een slaande beweging met zijn elleboog of hij hem nu volgens jou niet raakt of wel raakt.
Dat heeft er niets mee te maken.
En hoe weet je dat zo zeker?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:43 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Kijk, nu komen we wellicht ergens. Inderdaad zwaait zijn elleboog boven de schouder van Van Gessel en dan is er in principe van een slaande beweging, maar er is hier geen sprake van het willen raken van de tegenstander.
Eindelijk beeld waarop te zien is dat het schouder tegen schouder is en dus geen eleeboog. Hij zwaait er wel mee en is er sprake van een slaande beweging. In mijn ogen zeker niet om de speler te raken, maar om eerder bij de bal te zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:42 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit geen slaande beweging is mogen alle huilies vanaf nu de bek dicht gaan houden over Huntelaar
Niet zeker, maargoed Andersson zelf is de enige die echt weet of hij hem probeerde te raken met zijn elleboog of niet. Maar afgaande op de speler Andersson, die zijn club nooit zo in diskrediet wil brengen en al helemaal niet als ze al een voorsprong hebben. Het zou totaal onlogisch zijn.quote:
Maar dus wel een slaande beweging.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:45 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Eindelijk beeld waarop te zien is dat het schouder tegen schouder is en dus geen eleeboog. Hij zwaait er wel mee en is er sprake van een slaande beweging. In mijn ogen zeker niet om de speler te raken, maar om eerder bij de bal te zijn.
Hij zwaait wel wat met beide armen inderdaad. Laat de KNVB maar beoordelen of het bewust is, of gewoon vanwege het trekken van een sprint richting de bal.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:48 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar dus wel een slaande beweging.
En daar kan hij dus voor bestraft worden.
Precies en zoals gezegd aan het begin van deze discussie, dat het afwachten is of er een vooronderzoek komt. zijn de beelden overtuigend genoeg om dit als opzet te betitelen. (En zoals gezegd de sleutelbeenbreuk komt door de schouderduw en is dus eigenlijk totaal irrelevant).quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:48 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar dus wel een slaande beweging.
En daar kan hij dus voor bestraft worden.
Gelukkig, ben helemaal niet gewend om de hele tijd zo snel te typenquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:53 schreef sjimz het volgende:
Dan zijn we er.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:42 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit geen slaande beweging is mogen alle huilies vanaf nu de bek dicht gaan houden over Huntelaar
Kan je leuk een foto posten, gisteren was het de Elleboog van de Week bij Studio Voetbal. Blijkbaar zijn de kenners het wel degelijk eens over het feit dat het een slaande beweging, cq elleboog was.quote:
Dan heb je niet verder gekeken blijkbaar? Dick Jol was er heel duidelijk in dat dit zeker geen elleboog was en Jan de Jonge was het met hem eens. Alleen Youri Mulder vond het een slaande beweging, maar die is dan ook voor Twentequote:Op maandag 27 oktober 2008 09:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan je leuk een foto posten, gisteren was het de Elleboog van de Week bij Studio Voetbal. Blijkbaar zijn de kenners het wel degelijk eens over het feit dat het een slaande beweging, cq elleboog was.
Maar hey, het is natuurlijk kut voor jou om toe te geven dat ook Groningers geen lieverdjes zijn
De kenner (Jol) zei dat het gewoon een bodycheck was.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan je leuk een foto posten, gisteren was het de Elleboog van de Week bij Studio Voetbal. Blijkbaar zijn de kenners het wel degelijk eens over het feit dat het een slaande beweging, cq elleboog was.
Dick Jol zei dat hij het geen elleboog vond waarna Mulder zei dat het een overduidelijke slaande beweging was, daarna zei de Jonge dat het 'anatomisch gezien zijn arm nergens anders had kunnen zijn', waarna hoongelach hem ten deel viel.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:41 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Dan heb je niet verder gekeken blijkbaar? Dick Jol was er heel duidelijk in dat dit zeker geen elleboog was en Jan de Jonge was het met hem eens. Alleen Youri Mulder vond het een slaande beweging, maar die is dan ook voor Twente.
Gaat er niet komenquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We wachten nog steeds het vooronderzoek af
Ik zie jou al de hele tijd roepen dat er wel een vooronderzoek komt, maar daar staat ook nergens een bron bij.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je dat soort dingen stelt wil ik wel graag een bron daarvan.
Die was erg smerig ja, hopen dat ze hem alsnog schorsenquote:
Kan niet.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:58 schreef denthemen het volgende:
[..]
Die was erg smerig ja, hopen dat ze hem alsnog schorsen
Maar geen kaart voor gegeven, dan kan toch alsnog bestraft worden?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kan niet.
Werd namelijk wel voor gefloten.
Ik dacht dat het alleen kon als de scheids het niet had gezien.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Maar geen kaart voor gegeven, dan kan toch alsnog bestraft worden?
quote:Wordt Petter Andersson de nieuwe Groninger van wie FC Groningen mogelijk korter dan verwacht kan genieten? De Zweed speelt sterk en scoorde twee keer en had ook in het derde doelpunt een beslissend aandeel in de 3-0 zege op Sparta Rotterdam. Met vier treffers in zes Eredivisie-duels in totaal is zijn start Hot te noemen. En van een bewuste elleboogstoot op het sleutelbeen van Sander van Gessel vond de redactie hier geen sprake. Voordeel van de twijfel voor Andersson dus.
http://www.soccernews.nl/news/54397quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:30 schreef venomsnake het volgende:
De redactie van VI is het ook al niet met je eens, Scorpie.
[..]
http://www.voetbalreport.(...)r_in_Eredivisie.htmlquote:de uitwedstrijd tegen FC Groningen kreeg Van Gessel een elleboog van Petter Andersson waardoor hij viel, verkeerd landde en zijn sleutelbeen brak. Het incident ontging scheidsrechter Björn Kuipers.
Zoals je zelf wel had kunnen googlen zijn de meningen verdeeld. Maar ja, blijkbaar is googlen niet jouw sterkste kantquote:Vlak na het openingsdoelpunt had de Zweed ook een beetje geluk. De scheidsrechter zag namelijk niet dat Andersson een elleboog in de schouder van Van Gessel plantte, die daarbij zijn sleutelbeen brak. Na twintig minuten zou diezelfde Andersson de score verdubbelen tot 2-0.
Mja de stumperds geven idd een beetje raar verhaal af, maar denk dat de opzet wel duidelijk is toch?quote:
Maar daar kreeg je je buitenspel goal voor terugquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Luinge was ook lekker bezig gisteren bij Feyenoord - SCH...
-Iemand van Heerenveen valt, Luinge maakt het gebaar "doorspelen", paar seconden later fluit hij ineens toch voor een vrije trap..
-Een Feyenoorder schiet, een Heerenveen-speler blokt de bal en krijgt een vrije trap....
-Elke Heerenveen-speler die viel en ff bleef liggen kreeg verzorging, als een Feyenoorder viel en bleef liggen moest ie opstaan...
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar er was er ook 1 onterecht afgekeurdquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:54 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar daar kreeg je je buitenspel goal voor terug
Die heb ik niet gezienquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:57 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar er was er ook 1 onterecht afgekeurd
Zo geniaal is de KNVB nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:32 schreef sjimz het volgende:
Hopelijk krijgt hij een Gilardino als cadeau.
Mwoa.. voor de kijker duidelijk zie ik nu. Maar begrijpelijk dat van Egmond dit niet ziet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:32 schreef sjimz het volgende:
Niet echt een dwaling natuurlijk maar Bakkal maakte wel duidelijk hands bij de 2-0.
Hopelijk krijgt hij een Gilardino als cadeau.
Ah, dan heb ik je "duidelijk" verkeerd geintepreteerd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:00 schreef sjimz het volgende:
Daarom zei ik ook dat het niet echt een dwaling is.
Ja ik bedoelde dat het vanuit de herhaling duidelijk een handsbal was (dus geen twijfel mogelijk) maar dat de scheids het nooit gezien kon hebben als hij recht achter Bakkal stond.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:04 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik je "duidelijk" verkeerd geintepreteerd.
Platje?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:10 schreef Bullet-tooth het volgende:
In de dezelfde categorie: Platje nam de bal bewust met de hand mee.
Platje.....
Dan zijn we het 100% eens.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde dat het vanuit de herhaling duidelijk een handsbal was (dus geen twijfel mogelijk) maar dat de scheids het nooit gezien kon hebben als hij recht achter Bakkal stond.
Speler van Volendam, scoorde vanavond de 1-0 tegen WII na de bal met de hand beroerd te hebben.quote:
...wat ie na de wedstrijd ook eerlijk toegaf.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:14 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Speler van Volendam, scoorde vanavond de 1-0 tegen WII na de bal met de hand beroerd te hebben.
Niks gezien, maar wel gehoord over een goal van Sparta met een buitenspelluchtje?quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:08 schreef RayMania het volgende:
Waren er deze week nog dwalingen? Heb eigenlijk niets gezien, op Ajax na.
En die rode kaart voor Oleguer was natuurlijk gewoonweg te licht.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:11 schreef denthemen het volgende:
Alvast voor vanavond: Die 1-0 was buitenspel en KJH had toch echt wel die pingel moeten hebben
Inderdaad, het enige goeie daaraan was dat N'Kufo de gracht in vloogquote:Op zaterdag 1 november 2008 12:27 schreef Prosac het volgende:
[..]
En die rode kaart voor Oleguer was natuurlijk gewoonweg te licht.
Bij twijfel de aanvallende club voordeel, werd idd niet gegeven. Meerdere malen aan beide kanten. Voordeel situatie in de 2de helft die niet gegeven wordt. Werd die dat wel stond Urby alleen voor de keeper. Doet overigens niet zo veel af van een prima wedstrijd val Luinge. zeg ik ook niet vaak.quote:Op zondag 2 november 2008 11:44 schreef RayMania het volgende:
Luinge plus assistenten zaten er een aantal keer naast wat buitenspel betreft, maar verder weinig dingen gezien.
quote:Op zondag 2 november 2008 09:05 schreef sjimz het volgende:
Kolkka slaat tegen Sep de Roover maar krijgt wel de vrije trap mee
Duurt wel lang zeg.......quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We wachten nog steeds het vooronderzoek af
En heeft dit zelf toegegeven...quote:Op zondag 2 november 2008 16:59 schreef sjimz het volgende:
Platje was vandaag ook weer met zijn handen bezig.
Althans zo zag het er uit bij de 1-0 voor Volendam.
Nu snap ik tquote:Op zondag 2 november 2008 17:03 schreef Prosac het volgende:
Belgische scheidsrechters, toch mooi dat uitwisselingsprogramma, even duidelijk maken dat het NOG slechter kan.
Welke dwalingen heeft hij dan gemaakt?quote:Op maandag 3 november 2008 15:30 schreef Lamzak_ het volgende:
Luinge was niet briljant aan het fluiten, eerste helft waardeloos, tweede helft beter.
Allebei hadden ze rood moeten hebben, en zeker die van hofland van ik donkerrood, een tackle ala Taylor tegen Eduardo, schande.quote:Op zondag 9 november 2008 22:05 schreef Jasza het volgende:
Braamhaar 2x, 1x Cornelisse en die van Hofland was helemaal erg, lompe kutspeler is het toch ook.
Inderdaad, allebei was het rood.quote:Op zondag 9 november 2008 22:12 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Allebei hadden ze rood moeten hebben, en zeker die van hofland van ik donkerrood, een tackle ala Taylor tegen Eduardo, schande.
Dat dus.quote:Op zondag 9 november 2008 22:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Inderdaad, allebei was het rood.
Jammer dat ze dan weer geel krijgen, dan is er niets tegen te doen.
was al geel, kan niet verder bestraft worden daardoor.quote:Op zondag 9 november 2008 22:40 schreef Mr_DG het volgende:
En ook raar dat je niks meer hoort van die karatetrap van Hofs in de rug van Heubach, vond ik ook te gek voor woorden.
Die van Buttner vond ik minder overtuigend dan die van Berg eigenlijk.quote:Op zondag 9 november 2008 23:54 schreef sjimz het volgende:
Die elleboog van Berg en van Butner mochten ook wel een rood prentje krijgen.
Die was echt smerig.quote:Op zondag 9 november 2008 22:43 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dat dus.
...verder kwam Hofs gisteravond goed weg met geel na zijn twee-benige tackle.
En Väyrynen kreeg vandaag niet eens geel na zijn tackle op Immers.
Ik vond 't eigenlijk wel terecht. Hij wordt dan wel lichtjes aangeraakt, maar als je ziet hoe 'ie voorover valt (met die rare handjes van 'm erbij), dan gaat 'ie gewoon alleen naar de grond voor de penalty en niet omdat 'ie niet anders kan.quote:
Ik denk dat ik afgelopen weekend een stuk of 8 schwalbes heb gezien, en slechts 1 gele kaart...rara wie krijgt hem weer.quote:Op maandag 10 november 2008 10:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ik vond 't eigenlijk wel terecht. Hij wordt dan wel lichtjes aangeraakt, maar als je ziet hoe 'ie voorover valt (met die rare handjes van 'm erbij), dan gaat 'ie gewoon alleen naar de grond voor de penalty en niet omdat 'ie niet anders kan.
Het zijn net mensen....quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:29 schreef DuvelDuvel het volgende:
Gister Vink bij Sport aan tafel. En een fragment over Luinge. Opzich zijn het wel symphatieke gasten. Ze zijn ook wel eerlijk als ze een fout hebben gemaakt. Alleen komen ze af en toe zo dictatoriaal over. Net zoals Vink die Sturing wegstuurd. Luinge was trouwens bij kennissen van mij een borrel gaan drinken en dat was nogal gezellig geworden![]()
Nee en zal er ook niet komen, maar reken er maar op dat alle ogen op hem gericht zijn de komende tijd.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:40 schreef Kopbal het volgende:
Nog steeds geen vooronderzoek naar Berg?
Waarom nietquote:Op dinsdag 11 november 2008 16:44 schreef Bullet-tooth het volgende:
Nee en zal er ook niet komen
Tja, de heren in Zeist vinden het niet erg genoeg blijkbaar.quote:
Geef het nog een paar dagen.. soms duurt het eventjesquote:Op dinsdag 11 november 2008 17:28 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Tja, de heren in Zeist vinden het niet erg genoeg blijkbaar.
Pas maar op jonge.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:45 schreef BB-boy het volgende:
Wat zijn ze allemaal opgefokt bij groningen joh. Er is iedere week wel iets daar.
Beter dit, dan een blessuregolf zoals vorig jaar.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:45 schreef BB-boy het volgende:
Wat zijn ze allemaal opgefokt bij groningen joh. Er is iedere week wel iets daar.
Die van Wolfswinkel mag blij zijn dat hij zijn poot niet breekt door die mongool van een Romeroquote:Op maandag 17 november 2008 15:11 schreef DuvelDuvel het volgende:
Heeft iemand een gifje van Romero en Van Wolfswinkel?. Was een prachtige salto.
quote:Op maandag 17 november 2008 15:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die van Wolfswinkel mag blij zijn dat hij zijn poot nek niet breekt door die mongool van een Romero
Was het ook niet.. Heb van Gaal niet gehoord na afloop over de scheids . Hier pakt hij wel een punt dankzij de scheids.quote:Op zondag 16 november 2008 20:00 schreef RayMania het volgende:
Volgens mij was de 2-1 van Kolk geen buitenspel.
Ik wel, hij was lovend.quote:Op maandag 17 november 2008 15:31 schreef Chadi het volgende:
Heb van Gaal niet gehoord na afloop over de scheids .
Jah zou ik ook zijn.. een pengel niet tegen gehad.. geen rood voor Romero want dat was gewoon donker rood en 6 weken schorsing minimaal. verder een goal die onterecht af werd gekeurd.quote:
Hij heeft inderdaad erg veel geluk dat hij zelf al op wilde springen...quote:Op maandag 17 november 2008 16:21 schreef Dos37 het volgende:
Is maar goed dat zijn been niet in het gras blijft staan.
Wat een mongolen zeg.....quote:Op maandag 17 november 2008 16:28 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nusport.nl/200(...)nderzoek-naar-romeroTe triest voor woorden.
quote:Er zal een onderzoek worden ingesteld naar de ingooi van Mika Väyrynen. De middenvelder van sc Heerenveen gooide de bal zaterdag in het duel met FC Twente (6-0 verlies) tegen de rug van Kenneth Perez, waarvoor hij zijn tweede gele kaart ontving.
Scheidsrechter Eric Braamhaar gaf Väyrynen conform de regels van de KNVB vanwege misleiding de gele kaart. Nu blijkt echter dat de regels van de KNVB niet overeenkomen met die van de FIFA. De wereldvoetbalbond schrapte de sanctie onlangs uit de boeken. De werkgroep Spelregels Veldvoetbal, onder leiding van Henk van Ettekoven, zal een onderzoek uitvoeren.
Haverkort schorsen maar? Wat een idioot.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:17 schreef fanneke het volgende:
Onterechte gele kaart voor Bodor voor een schwalbe. Was een duidelijke penalty.
Velthuizen raakte Bodor vol op de enkel.
Zo doorgebroken vond ik hem nog niet. Ging nog niet echt richting goal, moest de bal nog onder controle krijgen zelfs. 4 passen verder en je kunt het al beter beoordelen.quote:Op zondag 7 december 2008 14:35 schreef Reeve het volgende:
is een doorgebroken speler neerhalen geen rood meer...?
Ver-schrik-ke-lijk inderdaad. Kost NEC gewoon 2 punten, wat ook gewoon verdiend was geweest.quote:Op zondag 21 december 2008 22:32 schreef fanneke het volgende:
Van Egmond...wat een drama weer vandaag.
Vergeet NEC tot 3 maal toe een penalty te geven. Eerst een handsbal, dan een duw op Collins John en shirtje trekken bij Van Beukering.
Wanneer stopt die man nou eens met fluiten? Hij zou er veel voetballiefhebbers een plezier mee doen.
Idd. Die Kum had er al lang afgemoeten.quote:Op zondag 28 december 2008 13:55 schreef versteegrob het volgende:
Braamhaar bij Ajax - Den Haag.
Rode kaart niet gegeven en dan ook nog eens een penalty gegeven, bah!
Ik vroeg me al af of ik de eerste zou zijn hier, maar gelukkig zijn er meer mensen het met me eens. Wat een prutser eersteklas. Braamhaar.quote:Op zondag 28 december 2008 16:27 schreef RayMania het volgende:
Ongelooflijk hoe inconsequent iemand kan fluiten. Tig keer geen geel geven, maar bij de eerste de beste overtreding van Ajax (Vermaelen) wel een kaart trekken.
Ik heb me doodgeërgerd.
Hij floot idd inconsequent. Waar ik me nog meer aan zat te ergeren dat het "publiek" bij de eerste fout van van Egmond gelijk zijn moeder voor hoer uitmaakt. Enorm triest. Slaat echt nergens op, stelletje idioten. Ik snap ook niet dat een trainer of speler zich daar nooit eens over uitspreekt.quote:Op zondag 28 december 2008 16:27 schreef RayMania het volgende:
Ongelooflijk hoe inconsequent iemand kan fluiten. Tig keer geen geel geven, maar bij de eerste de beste overtreding van Ajax (Vermaelen) wel een kaart trekken.
Ik heb me doodgeërgerd.
Volgens mij haal je een aantal wedstrijden, scheidsrechters en momenten door elkaar.quote:Op zondag 28 december 2008 20:02 schreef jakees het volgende:
[..]
Hij floot idd inconsequent. Waar ik me nog meer aan zat te ergeren dat het "publiek" bij de eerste fout van van Egmond gelijk zijn moeder voor hoer uitmaakt. Enorm triest. Slaat echt nergens op, stelletje idioten. Ik snap ook niet dat een trainer of speler zich daar nooit eens over uitspreekt.
quote:Op zondag 28 december 2008 20:01 schreef Prosac het volgende:
blom..helemaal de weg kwijt vandaag. De goal viel zelfs in de 95e minuut..
ik bedoel idd Braamhaar (van egmond is bijna altijd slecht).quote:Op zondag 28 december 2008 20:03 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je een aantal wedstrijden, scheidsrechters en momenten door elkaar.
Maar die werd toch niet meteen bij zijn eerste foute beslissingen uitgescholden, of z'n moeder? Gebeurde pas toen 'ie echt inconsequent ging fluiten en toen de Belgen van Ajax weer eens werden teruggefloten na de meeste mooie slidings.quote:Op zondag 28 december 2008 20:07 schreef jakees het volgende:
[..]
ik bedoel idd Braamhaar (van egmond is bijna altijd slecht).
Was al vrij rap hoor ik meen na 20 minuten.quote:Op zondag 28 december 2008 20:09 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Maar die werd toch niet meteen bij zijn eerste foute beslissingen uitgescholden, of z'n moeder? Gebeurde pas toen 'ie echt inconsequent ging fluiten en toen de Belgen van Ajax weer eens werden teruggefloten na de meeste mooie slidings.
Belachelijk dat men (lees: FIFA) maar geen camera's op de doellijn wil.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:43 schreef RayMania het volgende:
Dwaling van het jaar; gewoon een 100% doelpunt afgekeurd van Heracles.
Vergeet niet dat er in de eerste helft bij Den Haag ook een doelpunt afgekeurd werd. Sowieso floot die scheidsrechter verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:43 schreef RayMania het volgende:
In Engeland zou Ruud Bossen vier wedstrijden aan zijn broek krijgen, in Bulgarije of Rusland zou hij voor het leven geschorst worden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:40 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er in de eerste helft bij Den Haag ook een doelpunt afgekeurd werd. Sowieso floot die scheidsrechter verschrikkelijk.
Dat afgekeurde doelpunt van Schulmeister was wel het grootste schandaal van de wedstrijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:43 schreef De_Hypotheker het volgende:
Oei, de Heraclieden zullen zich genaaid voelen
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:43 schreef De_Hypotheker het volgende:
Oei, de Heraclieden zullen zich genaaid voelen
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:43 schreef RayMania het volgende:
Volgens mij Vitesse ook, bij die overtreding van Wisgerhof op Kolk waarna Kolk de wedstrijd niet meer af kon maken.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:42 schreef Ofyles2 het volgende:
En ook Blaise N'Kufo werd een penalty onthouden.
Geweldig.
²
Laten we het er maar ophouden dat hij net zo goed was als de zangkwaliteit van driesquote:Op zondag 18 januari 2009 19:51 schreef kevin6188 het volgende:
Moeten we het nog over Blom hebben hier?
Die was voor beide kanten erg slecht, maar kan me eigenlijk niet echt een "Wegereef" dwaling herinneren. Misschien dat rood ipv geel op zijn plaats was geweest bij vd Beukeringquote:Op zondag 18 januari 2009 19:51 schreef kevin6188 het volgende:
Moeten we het nog over Blom hebben hier?
Die Wegereef, hè!quote:Op zondag 18 januari 2009 19:36 schreef Prosac het volgende:
Wegereef geeft toe dat hij er naast zat.
Hij "voelde" dat het hands was en het geluid klonk ook als een handsbal, toen de spelers ook nog zo heftig reageerden gaf hij maar een penalty.![]()
kortom:bewezen dat het helpt om heftig te reageren
Dat zou kunnen.. echter kun je (bijna) nooit met zekerheid zeggen hoe een wedstrijd geëindigd zou zijn als de scheidsrechter wel de goede beslissing zou hebben genomen.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:46 schreef snowgoon het volgende:
Volgens mij zou de stand er heel anders uitzien zonder al die blunders van scheidsen. Roda JC had moeten winnen, Heracles ook een goal onthouden.
Elektronische waarneming van buitenspel en doelpunten zou al heel wat schelen, net als een soort Hawkeye systeem.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:52 schreef snowgoon het volgende:
Ja dat is natuurlijk ook de pest. Daarom is het ook niet mogelijk om een penalty terug te trekken of een doelpunt alsnog toe te kennen.
Helemaal mee eens, wat een wanvertoning van de scheidsen dit weekend. Heracles en Roda van een eerlijke wedstrijd ontnomenquote:Op zondag 18 januari 2009 20:57 schreef Scorpie het volgende:
Het was weer een ware verzameling van droeftoeters dit weekend. Ongelooflijk wat slecht
Ik ben bang dat we deze ook kunnen gebruiken voor de volgende week, de week daarna en de week daarna tot het seizoen is afgelopen.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:57 schreef Scorpie het volgende:
Het was weer een ware verzameling van droeftoeters dit weekend. Ongelooflijk wat slecht
Ik geloof toch niets van de smeekbedes van de scheidsrechters.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:30 schreef Prosac het volgende:
Viel mij ook op, dat ze hun fouten toegaven. Waarschijnlijk instructies, want eerder waren ze redelijk consequent in het ontkennen van hun fouten. Althans, zo leek het.
Ze zijn in de samenvatting van Roda-PSV alleen even 'vergeten' te laten zien dat Roda ook nog een keer echt hands maakte en dat daar geen strafschop voor werd gegeven.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:16 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, wat een wanvertoning van de scheidsen dit weekend. Heracles en Roda van een eerlijke wedstrijd ontnomen
Daar vertelde de scheids het volgende over:"Geen strafbaar hands want de bal ging naar de arm en niet andersom."quote:Op maandag 19 januari 2009 08:13 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ze zijn in de samenvatting van Roda-PSV alleen even 'vergeten' te laten zien dat Roda ook nog een keer echt hands maakte en dat daar geen strafschop voor werd gegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |