Naamswijziging..[AEX]quote:Op maandag 5 januari 2009 10:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee er zit een FA lekker koppig te doen.
Lekker belangrijk.
1 |
Mwah... beetjes Fokkeriaans ludiek topic maakt de steunoperaties niet minder groot of klein of tastbaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat topic had natuurlijk niet de potentie om een serieus statistiekentopic te worden.
Het gaat verder dan de tijdsgeest... Ik ben niet achterlijk in mijn OP (daar zit echt wel een boodschap achter).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
Tijdsgeesten bespiegelen, daar hebben ze in [MLN] echt ontzettend veel verstand van,* schopje.
Banenverlies (ook gezonde bedrijven snijden nu wat raak)... was sowiezo een [NWS]-theorema. Maar daar pakken ze het niet verder op.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het topic krijgt alle kans en je mag alles bediscussiëren, alleen past het wmb het beste in [MLN]. Het gaat over het verschil in generaties en het is niet direct gerelateerd aan de kredietcrisis.
I know....quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
1982, dat is 3 jaar voordat ik op magische wijze gecreëerd werd.
@banenverlies, aangezien de kredietcrisis steeds "breder" wordt en de gevolgen dus ook past 't in [AEX]. Daarnaast is 't hier heul niet gortdroog.
Donequote:Op zondag 8 februari 2009 15:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Done, wil je ff in de OP aangeven wat precies de bedoeling van 't topic is?
Klopt, we hebben die optie al ff besproken en besloten ze niet te mergen aangezien de insteek van de topics anders is (ondanks dat 't wel sterk in verband staat). Daarnaast heeft 't real estate topic al erg veel posts, ze kunnen prima naast elkaar bestaanquote:
Mwah... krijg je 2x dezelfde discussie. zonder het overzicht te bewaren.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Klopt, we hebben die optie al ff besproken en besloten ze niet te mergen aangezien de insteek van de topics anders is (ondanks dat 't wel sterk in verband staat). Daarnaast heeft 't real estate topic al erg veel posts, ze kunnen prima naast elkaar bestaan.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Hm, misschien is een merge-verzoek op zijn plek?
[Centraal] Ook europa staat in de fik!
Wat een nonsens verkondig je in mijn optiek hier, ik weet zeker dat er best dingen die totaal offtopic zijn bij sommige subfora's werden/( worden?) weggemod. Wat deze persoon in dat topic verkondingd heeft totaal niets van doen met het onderwerp.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
We willen iedereen de kans geven om z'n mening te geven, waarover ie ook gaat. Daarnaast is voor de een iets een conspiracy terwijl 't voor de ander de normaalste zaak van de wereld is. In de OP's bijvoorbeeld moet er altijd een bron bijstaan en anders wordt die gevraagd, bij iedere post of mening is dat wat lastiger natuurlijk, we zijn geen wetenschapsforum. Dat de BB&Breeks niet geschikt is voor conpiracies ben ik 't volledig mee eens, zie de post daar.
Als we de opmerking in 't tegenlicht-topic zouden wegeditten is er al snel sprake van 'censuur' en dan staat half FOK! op de achterste poten (beetje terecht natuurlijk).
Helemaal voor!quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
nu ik via de bloomberg terminal acces heb tot FOK! vroeg ik me af of het uberhaupt verstandig is om een extra topic daar voor te openen om wat inside plaatjes aan te geven die het beeld allemaal wat helderer kunnen aantonen.
Ik gooi hem er vanavond even bij. Puur een globaal informatie topic over de bloomberg terminal + shitload aan foto's en wat het kan om de interesse te wekken bij mensen die misschien later bij een professionele trader willen werken.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik vind 't prima, en als 't niks blijkt te worden als in weinig dicussie zakt ie vanzelf weg. De posts van gister kunnen er ook bij.
Komop zeg, zo'n grap moet toch kunnen??? Of vind jij het wel allemaal normaal dan, wat je ziet gebeuren? Dat er gewoon nog volop bonussen uitgekeerd worden van belastinggeld, terwijl kleine belasting betalende particulieren door die crisis vet in de shit komen en door Bos alleen nog verder worden uitgeknepen?quote:
Ah, bedankt, dat wist ik niet!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Op zich was de grap niet eens zo erg, maar de reeks had net weer een beetje discussie op niveau. Heb al eerder een reeks posts daar moeten weghalen om precies dat soort 'grappen' en alle bash-reacties daaropvolgend. Heb er niet voor niks een ludiek topic over geopend, om 't simpele bankier-bashen in die serieuze reeks weg te houden. Hier verder: [Ludieke actie] Hoe wil jij de bankiers straffen? , leef je uit
.
Ik vind het wel degelijk interessant om te lezen. Laat ze maar knallen, discussie is alleen maar goed (zonder persoonlijke aanvallen).quote:Op maandag 9 maart 2009 21:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het onderwerp ligt erg gevoelig, modereer 't vrij strak op persoonlijke aanvallen e.d. Dat de discussie 'hard' is klopt, maar daar ga ik verder niks aan doen. Als 't maar geen trollen om te trollen zijn en 't inhoudelijk blijft. Zoals 't de laatste uren gaat heb ik er geen problemen mee. Hoe de users de 'branche' zien heeft wel degelijk te maken met of je er evt. zou willen werken.
Moah, ik ben het ondertussen écht goed zat. Dat negatieve gelul. Op een gegeven moment eindigt het alleen maar in dom gedram en nogal heftig reageren op elkander. En waarom eigenlijk? De mensen in dat topic including me hebben een dikke plaat voor de kop of zijn dusdanig bevooroordeeld. Die discussies hebben helemaal geen zin en van mij mag het in wezen ook dicht of hij blijft open zodat er daadwerkelijk weer over puur het werken in de financiele sector gaat.quote:Op maandag 9 maart 2009 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het wel degelijk interessant om te lezen. Laat ze maar knallen, discussie is alleen maar goed (zonder persoonlijke aanvallen).
Dat komt omdat jij aangesproken werd (als represetante van het "duivelse"quote:Op maandag 9 maart 2009 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moah, ik ben het ondertussen écht goed zat. Dat negatieve gelul. Op een gegeven moment eindigt het alleen maar in dom gedram en nogal heftig reageren op elkander. En waarom eigenlijk? De mensen in dat topic including me hebben een dikke plaat voor de kop of zijn dusdanig bevooroordeeld. Die discussies hebben helemaal geen zin en van mij mag het in wezen ook dicht of hij blijft open zodat er daadwerkelijk weer over puur het werken in de financiele sector gaat.
Het wordt namelijk ook wat kinderachtig.
Oh, om heel eerlijk te zijn ergerde me ik eigenlijk niet eens aan jouw posts of het gedrag maar meer aan anderen en zelfs in dusdanige zin dat het voor mij niet zinvol toont om er uberhaupt nog tegen in te gaan.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:51 schreef simmu het volgende:
missch moest het topic weer ff wat gemod worden![]()
okokok, ik liet me ook even wat meeslepen. tis zo strontvervelend dat ik wat baldadig werdhet gaat echt gewoon helemaal nergens meer over
Merge... is ook een optie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
In de OP staat een nieuwsbericht over de orderontvangst van de industrie in Duitsland, slaat dan nergens op.
Het nieuwsbericht en de discussie over 't CPB past veel beter hier: [Cijfers CPB] Nederlandse economie krimpt 3,5% in 2009
Dat roep ik zowat van dag 0.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk heeft dit sub-fora wel een erg slow-chatterig karakter. En wat doet ' de krediet crisis ' eigenlijk nog onder de 'tijdelijke fora' ? Het lijkt me duidelijk dat de kredietcrisis de drukste is van de sub-fora's ?
Misschien is het handig om de Kredietcrisis op te delen in verschillende sectoren (nieuws / beursvloer / strategien ) om dat sommige kwaliteits topics in het niet verdwijnen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat roep ik zowat van dag 0.
Het zou allemaal wel overwaaien dachten ze toen.
Yeah right.
Ik vind 't best meevallen vergeleken andere subfora. Je kan een heel subforum natuurlijk niet vergelijken met de vroegere BB&Breeks waarin de meeste posts diepe analyses zijn. Het is een stuk drukker geworden met topics over 'bredere' en meer 'toegankelijke' onderwerpen, maar om dat nou slowchat te noemen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk heeft dit sub-fora wel een erg slow-chatterig karakter.
Tsja, op zich met je eens maar die beslissing ligt niet bij de mods. Daarnaast staan we helemaal bovenaan de forumindex, dus achquote:En wat doet ' de krediet crisis ' eigenlijk nog onder de 'tijdelijke fora' ? Het lijkt me duidelijk dat de kredietcrisis de drukste is van de sub-fora's ?
Tof tochquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Drugshond het volgende:
Dat roep ik zowat van dag 0.
Het zou allemaal wel overwaaien dachten ze toen.
Yeah right.
Daar moeten we eens over nadenkenquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Misschien is het handig om de Kredietcrisis op te delen in verschillende sectoren (nieuws / beursvloer / strategien ) om dat sommige kwaliteits topics in het niet verdwijnen.
Het zou dit forum een stuk beter maken, zo kun je makkelijker nieuws van strategien en slow chat van elkaar vergelijken. En zo verdwijnen kwaliteits post niet zo snel onder de zon door degene die vaak met die nieuws berichten komen ( die vaak ook nog het zelfde zijn of er loopt een centraal topic over ). En zo hou je ook een beetje de serieuze fokker te gast om hier te posten anders wordt het met name overgenomen door slowchatters + dikke trollen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Daar moeten we eens over nadenken.
De regie mag enigszins strakker door iets meer te mergen richting gelijksoortige topics.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het zou dit forum een stuk beter maken, zo kun je makkelijker nieuws van strategien en slow chat van elkaar vergelijken. En zo verdwijnen kwaliteits post niet zo snel onder de zon door degene die vaak met die nieuws berichten komen ( die vaak ook nog het zelfde zijn of er loopt een centraal topic over ). En zo hou je ook een beetje de serieuze fokker te gast om hier te posten anders wordt het met name overgenomen door slowchatters + dikke trollen.
Dat is opzich wel waar, maar als je een subverdeling hier inmaakt kun je snel klikken tussen verscheidene opties zoals bijv. strategieen / nieuws etc. Aan de normale lay out zal niks veranderen, maar als je bijv. op strategien zou klikken zullen alle posts van SeLang naar boven komen, dat is voor iemand die hier net in dit subforum komt wel erg handig.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De regie mag enigszins strakker door iets meer te mergen richting gelijksoortige topics.
Zelf weet ik vrij aardig welke topics er zijn en probeer ze ook met enige regelmaat te kicken.
Tegen de voorgestelde sub-verdeling ben ik op voorhand niet tegen (had zelf in het verleden ook een dergelijk voorstel). Maar slowchat in welke vorm dan ook zul je moeilijk kunnen ontwijken (moet je tot op zekere hoogte ook niet willen). Als je de opzet zou nemen om users te weren of zuiver en alleen kwaliteitsposts... dan wordt het (snel) akelig stil.
Zonder meer mee eens.....quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is opzich wel waar, maar als je een subverdeling hier inmaakt kun je snel klikken tussen verscheidene opties zoals bijv. strategieen / nieuws etc. Aan de normale lay out zal niks veranderen, maar als je bijv. op strategien zou klikken zullen alle posts van SeLang naar boven komen, dat is voor iemand die hier net in dit subforum komt wel erg handig.
Precies, het doel is en blijft dat iedereen (welk niveau dan ook) welkom is en een leuke discussie kan starten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:16 schreef Drugshond het volgende:
Maar slowchat in welke vorm dan ook zul je moeilijk kunnen ontwijken (moet je tot op zekere hoogte ook niet willen). Als je de opzet zou nemen om users te weren of zuiver en alleen kwaliteitsposts... dan wordt het (snel) akelig stil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |