Gelukkig hebben we de auto's nog zullen de Sjeiks vast zeggenquote:
Huizenprijzen op de palmeilanden met 40% naar beneden, burj dubai 50%, maar verder is alles nog toppie inderdaad.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:35 schreef Kogando het volgende:
Die topictitel geeft totaal niet weer waar het artikel over gaat. Dubai loopt niet leeg als er een paar duizend onverantwoorde schuldenaren op het vliegtuig stappen.
Wachten op de bodem en dan flink investeren? Als je geld hebt, blijft het een interessanter plaats, niet?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:39 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Huizenprijzen op de palmeilanden met 40% naar beneden, burj dubai 50%, maar verder is alles nog toppie inderdaad.
Alle buitenlanders die langer dan een half jaar geen werk hebben het land uitzetten... klinkt als een partijpunt voor TON of de PVV.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:41 schreef Dezz het volgende:
Mijn ouders hebben laatst ook een 'feestje' gehad in Dubai waar ook verschillende expats, headhunters e.d. waren en die waren allemaal niet erg optimistisch gestemd. Ook omdat je in Dubai (meen ik) niet langer dan een half jaar geen werk mag hebben als buitenlander, anders moet je het land uit.
Maar is wel noodzakelijk om je eigen samenleving leefbaar te houden.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:00 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Alle buitenlanders die langer dan een half jaar geen werk hebben het land uitzetten... klinkt als een partijpunt voor TON of de PVV.
Ik weet niet hoe dat in Dubai gaat, maar een 2e hands auto levert in Nederland maar een fractie op van de nieuwwaarde bij een executieverkoop.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:11 schreef remlof het volgende:
Hier staan die auto's.
[ afbeelding ]
Ze zullen bij elkaar toch nog wel de nodige miljoenen opbrengen. Ben benieuwd hoe groot de gezamenlijke schuld van die "vluchtelingen" is
Mergen is ook een optie.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:15 schreef remlof het volgende:
Over de instortende huizenmarkt in Dubai is een ander topic: The Dubai real estate crash - laten we het hier beperken tot een discussie over de uitstroom van buitenlanders.
Dubai is zoooo 2003quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:28 schreef static het volgende:
Dubai is al een tijd passé.
Inderdaad, een mooie test of die Arabieren echt zo solidair zijn met die arme Palestijnenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:55 schreef buachaille het volgende:
Hehe, ze kunnen mooi de palestijnen in die huizen gaan zetten.
Neehoor, veel banaler, en veel globaler.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:24 schreef buachaille het volgende:
Zeer opmerkelijk nieuws dit waar ik eerlijk gezegd al een gevoel van had. Ben zelf nog nooit in Dubai geweest maar als ik de beelden op TV zie dan heb ik de indruk dat men niet in staat is geweest balans aan te brengen. Op de beelden is één en al bedrijvigheid te zijn, asfaltwegen, hotels en alles lijkt of volgebouwd te zijn of nog tot woestijn te horen. Het lijkt me dat een streek pas interessant wordt voor mensen als er bossen en parken zijn waar men naar toe kan voor rust en om te gaan barbequen of de hond uit te laten. Die parken heb ik in dubai niet gezien. Zolang er geld ingebracht wordt en alles groeit nog dan gaat dat goed maar als het dan tegenzit dan vertrekt iedereen weer.
Gemiste kans. Hadden ze een mooi gevangeniseiland van kunnen maken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:02 schreef capricia het volgende:
Een van die palmen is toch ook al afgeblazen?
Behalve wat krantenartikelen niet, denk ik. Het is nog te vers en de neergang is pas net begonnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:45 schreef Dark0z het volgende:
Is er hierover meer literatuur te vinden?
Uiteindelijk de regering (emir) van Dubai.quote:Wie is verantwoordelijk?
Door het uit te laten zieken.quote:Hoe is het probleem op te lossen?
Niet. Het was een Fata Morgana.quote:Hoe maak je het weer aantrekkelijk voor investeerders?
Dat zal me een vetpot zijn: http://www.dubaifaqs.com/tax-in-dubai.phpquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, veel banaler, en veel globaler.
Als je werkers wil (lees: westerlingen) zul je het die naar de zin moeten maken, en idd horen daar parken bij, maar ook humane wetgeving.
Heel erg des arabier, dachten we dat als we maar genoeg 'westerse huizen' bouwden, dat dat wel genoeg zou zijn, en het geld binnenkomt, en blijft komen.
Maar lees het stukje van die francaise maar; als die gasten daar ook maar een soort schuldsanering hadden gehad (de humanere wetgeving), had die dame behouden gebleven voor de beroepsbevolking van het land.
Maar doordenken is aan onze arbische vrinden niet besteed. Openlijk alleen voor de voordelen gaan (belastingcentjes, btw die de expats opleveren) maar 0 faciliteren om eventuele nadelen (what goes up, must come down; iedereen die een beetje vooruit denkt, had plannen voor dit soort scenario's gemaakt) op te vangen.
Dus heb jij 3 maanden geen werk? Wegwezen. Maar ook: heb jij je pensioensgerechtige leeftijd gehaald? Wegwezen.
En dan vinden we het nu echt gek dat al die mensen hun creditcard outmaxen, hun spullen pakken, en oprotten?
Hadden ze maar wat moeten doen om die mensen daar te 'binden'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |