quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:24 schreef buachaille het volgende:Zeer opmerkelijk nieuws dit waar ik eerlijk gezegd al een gevoel van had. Ben zelf nog nooit in Dubai geweest maar als ik de beelden op TV zie dan heb ik de indruk dat men niet in staat is geweest balans aan te brengen. Op de beelden is één en al bedrijvigheid te zijn, asfaltwegen, hotels en alles lijkt of volgebouwd te zijn of nog tot woestijn te horen. Het lijkt me dat een streek pas interessant wordt voor mensen als er bossen en parken zijn waar men naar toe kan voor rust en om te gaan barbequen of de hond uit te laten. Die parken heb ik in dubai niet gezien. Zolang er geld ingebracht wordt en alles groeit nog dan gaat dat goed maar als het dan tegenzit dan vertrekt iedereen weer.
Neehoor, veel banaler, en veel globaler.
Als je werkers wil (lees: westerlingen) zul je het die naar de zin moeten maken, en idd horen daar parken bij, maar ook
humane wetgeving.
Heel erg des arabier, dachten we dat als we maar genoeg 'westerse huizen' bouwden, dat dat wel genoeg zou zijn, en het geld binnenkomt, en blijft komen.
Maar lees het stukje van die francaise maar; als die gasten daar ook maar een
soort schuldsanering hadden gehad (de humanere wetgeving), had die dame behouden gebleven voor de beroepsbevolking van het land.
Maar doordenken is aan onze arbische vrinden niet besteed. Openlijk alleen voor de voordelen gaan (belastingcentjes, btw die de expats opleveren) maar 0 faciliteren om eventuele nadelen (what goes up, must come down; iedereen die een beetje vooruit denkt, had plannen voor dit soort scenario's gemaakt) op te vangen.
Dus heb jij 3 maanden geen werk? Wegwezen. Maar ook: heb jij je pensioensgerechtige leeftijd gehaald? Wegwezen.
En dan vinden we het nu
echt gek dat al die mensen hun creditcard outmaxen, hun spullen pakken, en oprotten?
Hadden ze maar wat moeten doen om die mensen daar te 'binden'.