abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65849321
Done, wil je ff in de OP aangeven wat precies de bedoeling van 't topic is ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 8 februari 2009 @ 15:26:35 #252
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 8 februari 2009 @ 16:29:12 #253
89730 Drugshond
pi_65852968
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Klopt, we hebben die optie al ff besproken en besloten ze niet te mergen aangezien de insteek van de topics anders is (ondanks dat 't wel sterk in verband staat). Daarnaast heeft 't real estate topic al erg veel posts, ze kunnen prima naast elkaar bestaan .
  zondag 8 februari 2009 @ 16:38:38 #255
89730 Drugshond
pi_65853106
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:35 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Klopt, we hebben die optie al ff besproken en besloten ze niet te mergen aangezien de insteek van de topics anders is (ondanks dat 't wel sterk in verband staat). Daarnaast heeft 't real estate topic al erg veel posts, ze kunnen prima naast elkaar bestaan .
Mwah... krijg je 2x dezelfde discussie. zonder het overzicht te bewaren.
Laat ook maar.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:03:39 #256
89730 Drugshond
pi_66011150
ff overleggen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:32:00 #258
89730 Drugshond
pi_66078153
Thanx voor 't melden.
pi_66381582
ff een vraagje: sommige users beginnen hier en daar een tikkie irritant te worden en verpesten het wel wat voor de rest (ik noem een ES57 wiens "tin foil hat" en paniekerig gedoe best irri begint te worden zo onmderhand her en der links en rechts in zowat elk topic hier). hoe hard wordt er gemod als je verbaal/getiept (onderbouwd) gehakt maakt van zo'n onnozele hans?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66387534
Verbaal gehakt maken is natuurlijk een ruim begrip . Maar goed, net zoals paniek zaaien met argumenten mag, mag 't tegengestelde ook zolang 't wel ontopic is (dus niet gehakt maken om 't gehakt maken, maar met argumenten de discussie naar een hoger niveau tillen). In principe mag er ontzettend veel, zolang het niet ontaard in schelden of extreem zuigen. Wat dat precies is hangt van de context en 't topic af.
pi_66439864
Ik weet dat er veel mag Pietjepuk007, maar een paar van deze gasten posten totaal niet ontopic en blijven maar doorgaan met het uitstorten van hun onzin gewoon tussen de nog redelijk zinnige discussies in.

Qau modden mag er ook veel zou ik als antwoord willen zeggen. Door gericht te modden hou je ook je serieuze gebruikers binnen dit forum, wanneer je het laat vervallen tot een anarchie moet je ook niet vreemd opkijken als er opeens veel minder in dit subforum gepost wordt, omdat er toch alleen maar onzin antwoorden gemaakt worden.

En de serieuzere discussies mogen wat mij betreft heus wel wat serieuzer gehouden worden, in ieder geval zonder de consparcy nut case opmerkingen.

Tegenlicht VPRO vanavond 20:55 uur NED 2, Wat wordt het nieu
Bulls, Bears & Bucks #54: Senaat akkoord met Obama-plan

Hier weer zo'n nutcase die totaal niets aan beide topics bijdraagt alleen maar wat conspiracy geneuzel neer zet, totaal niet ingaande op de inhoud van de tegenlicht aflevering of de discussie.
pi_66440709
pi_66441296
We willen iedereen de kans geven om z'n mening te geven, waarover ie ook gaat. Daarnaast is voor de een iets een conspiracy terwijl 't voor de ander de normaalste zaak van de wereld is. In de OP's bijvoorbeeld moet er altijd een bron bijstaan en anders wordt die gevraagd, bij iedere post of mening is dat wat lastiger natuurlijk, we zijn geen wetenschapsforum . Dat de BB&Breeks niet geschikt is voor conpiracies ben ik 't volledig mee eens, zie de post daar.

Als we de opmerking in 't tegenlicht-topic zouden wegeditten is er al snel sprake van 'censuur' en dan staat half FOK! op de achterste poten (beetje terecht natuurlijk ).
pi_66441709
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
We willen iedereen de kans geven om z'n mening te geven, waarover ie ook gaat. Daarnaast is voor de een iets een conspiracy terwijl 't voor de ander de normaalste zaak van de wereld is. In de OP's bijvoorbeeld moet er altijd een bron bijstaan en anders wordt die gevraagd, bij iedere post of mening is dat wat lastiger natuurlijk, we zijn geen wetenschapsforum . Dat de BB&Breeks niet geschikt is voor conpiracies ben ik 't volledig mee eens, zie de post daar.

Als we de opmerking in 't tegenlicht-topic zouden wegeditten is er al snel sprake van 'censuur' en dan staat half FOK! op de achterste poten (beetje terecht natuurlijk ).
Wat een nonsens verkondig je in mijn optiek hier, ik weet zeker dat er best dingen die totaal offtopic zijn bij sommige subfora's werden/( worden?) weggemod. Wat deze persoon in dat topic verkondingd heeft totaal niets van doen met het onderwerp.

Verder zouden alleen de nutcase's op hun achterste poten staan.

[Basp1 conspiracy mode on]
Wil je dit sub forum in leven houden dan zul je zulke nutcases niet teveel vrijheid moeten geven anders nemen ze dit subforum over en zie je de serieuzere gebruiker steeds minder vaak posten.

Sluit ze maar op in hun fema camp
[Basp1 conspiracy mode off]

Dat minder serieus posten en shit onderwerpen openen lijkt nu eigenlijk al aan de gang te zijn volgens mijn subjectieve beoordelings vermogen.

Ik ben reuze blij dat toendertijd de beurskoersen van de BB&B reeks los gekoppeld was, want dat ging ook nergens meer over.
pi_66695929
nu ik via de bloomberg terminal acces heb tot FOK! vroeg ik me af of het uberhaupt verstandig is om een extra topic daar voor te openen om wat inside plaatjes aan te geven die het beeld allemaal wat helderer kunnen aantonen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 16:39:53 #268
236264 crew  capricia
pi_66695994
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
nu ik via de bloomberg terminal acces heb tot FOK! vroeg ik me af of het uberhaupt verstandig is om een extra topic daar voor te openen om wat inside plaatjes aan te geven die het beeld allemaal wat helderer kunnen aantonen.
Helemaal voor!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66696043
Ik vind 't prima, en als 't niks blijkt te worden als in weinig dicussie zakt ie vanzelf weg. De posts van gister kunnen er ook bij .
pi_66734006
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik vind 't prima, en als 't niks blijkt te worden als in weinig dicussie zakt ie vanzelf weg. De posts van gister kunnen er ook bij .
Ik gooi hem er vanavond even bij. Puur een globaal informatie topic over de bloomberg terminal + shitload aan foto's en wat het kan om de interesse te wekken bij mensen die misschien later bij een professionele trader willen werken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:59:53 #271
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66801442
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:29 schreef Lemmeb het volgende:
- matig je toon ff -
Komop zeg, zo'n grap moet toch kunnen??? Of vind jij het wel allemaal normaal dan, wat je ziet gebeuren? Dat er gewoon nog volop bonussen uitgekeerd worden van belastinggeld, terwijl kleine belasting betalende particulieren door die crisis vet in de shit komen en door Bos alleen nog verder worden uitgeknepen?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66801712
Op zich was de grap niet eens zo erg, maar de reeks had net weer een beetje discussie op niveau. Heb al eerder een reeks posts daar moeten weghalen om precies dat soort 'grappen' en alle bash-reacties daaropvolgend . Heb er niet voor niks een ludiek topic over geopend, om 't simpele bankier-bashen in die serieuze reeks weg te houden. Hier verder: [Ludieke actie] Hoe wil jij de bankiers straffen? , leef je uit .
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:11:02 #273
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66801765
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Op zich was de grap niet eens zo erg, maar de reeks had net weer een beetje discussie op niveau. Heb al eerder een reeks posts daar moeten weghalen om precies dat soort 'grappen' en alle bash-reacties daaropvolgend . Heb er niet voor niks een ludiek topic over geopend, om 't simpele bankier-bashen in die serieuze reeks weg te houden. Hier verder: [Ludieke actie] Hoe wil jij de bankiers straffen? , leef je uit .
Ah, bedankt, dat wist ik niet!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66874172
Werken in de financiële sector (deel II)

wat mij betreft is dat topic zo onderhand nu wel dood hoor. je kan er helemaal niks meer zeggen zonder antwoord van fanatici.
pi_66874590
Het onderwerp ligt erg gevoelig, modereer 't vrij strak op persoonlijke aanvallen e.d. Dat de discussie 'hard' is klopt, maar daar ga ik verder niks aan doen . Als 't maar geen trollen om te trollen zijn en 't inhoudelijk blijft. Zoals 't de laatste uren gaat heb ik er geen problemen mee. Hoe de users de 'branche' zien heeft wel degelijk te maken met of je er evt. zou willen werken.
pi_66874732
nja, die opmerking heeftie nou al tig keer geplaatst, voegt geen enkele inhoudelijke waarde toe en heeft geen zak met discussie te maken.

als ik als antwoord tiep: "tsja, als ik jouw post lees denk ik ook" kijk uit! een paranoia klaagfiguur!" voegt dat ook geen zak toe. dit is geen disczussie maar retoriek en heeft dan dus geen plaats in een discussie.
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 21:50:02 #277
236264 crew  capricia
pi_66876183
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het onderwerp ligt erg gevoelig, modereer 't vrij strak op persoonlijke aanvallen e.d. Dat de discussie 'hard' is klopt, maar daar ga ik verder niks aan doen . Als 't maar geen trollen om te trollen zijn en 't inhoudelijk blijft. Zoals 't de laatste uren gaat heb ik er geen problemen mee. Hoe de users de 'branche' zien heeft wel degelijk te maken met of je er evt. zou willen werken.
Ik vind het wel degelijk interessant om te lezen. Laat ze maar knallen, discussie is alleen maar goed (zonder persoonlijke aanvallen).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66877785
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het wel degelijk interessant om te lezen. Laat ze maar knallen, discussie is alleen maar goed (zonder persoonlijke aanvallen).
Moah, ik ben het ondertussen écht goed zat. Dat negatieve gelul. Op een gegeven moment eindigt het alleen maar in dom gedram en nogal heftig reageren op elkander. En waarom eigenlijk? De mensen in dat topic including me hebben een dikke plaat voor de kop of zijn dusdanig bevooroordeeld. Die discussies hebben helemaal geen zin en van mij mag het in wezen ook dicht of hij blijft open zodat er daadwerkelijk weer over puur het werken in de financiele sector gaat.

Het wordt namelijk ook wat kinderachtig.
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 22:32:33 #279
236264 crew  capricia
pi_66878135
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Moah, ik ben het ondertussen écht goed zat. Dat negatieve gelul. Op een gegeven moment eindigt het alleen maar in dom gedram en nogal heftig reageren op elkander. En waarom eigenlijk? De mensen in dat topic including me hebben een dikke plaat voor de kop of zijn dusdanig bevooroordeeld. Die discussies hebben helemaal geen zin en van mij mag het in wezen ook dicht of hij blijft open zodat er daadwerkelijk weer over puur het werken in de financiele sector gaat.

Het wordt namelijk ook wat kinderachtig.
Dat komt omdat jij aangesproken werd (als represetante van het "duivelse" systeem). En misschien is de plek (werken in de fin.sector) niet helemaal 100% goed gekozen voor de discussie. Maar dat mensen de financiele sector niet helemaal meer kosjer vinden is toch ook wel weer logisch. Mensen hebben heftige emoties.

Ik denk dat jij je werk heel erg leuk vindt (en het lijkt me ook interessant werk). En hoe enthousiaster jij daarover begint te vertellen, hoe meer mensen jou als boegbeeld van die wereld zien. En dus hun emoties de vrije loop geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 09-03-2009 22:37:42 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66878928
missch moest het topic weer ff wat gemod worden

okokok, ik liet me ook even wat meeslepen. tis zo strontvervelend dat ik wat baldadig werd het gaat echt gewoon helemaal nergens meer over
pi_66879409
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:51 schreef simmu het volgende:
missch moest het topic weer ff wat gemod worden

okokok, ik liet me ook even wat meeslepen. tis zo strontvervelend dat ik wat baldadig werd het gaat echt gewoon helemaal nergens meer over
Oh, om heel eerlijk te zijn ergerde me ik eigenlijk niet eens aan jouw posts of het gedrag maar meer aan anderen en zelfs in dusdanige zin dat het voor mij niet zinvol toont om er uberhaupt nog tegen in te gaan.
pi_66884306
Ik ga dat topic nu ff opzoeken.
***** Kraak.....
pi_66884919
Willen jullie een koekje bij de thee of niet? Stuk of 15 posts zijn weg, en nee niemand heeft een ban.
pi_66884931
Tof man, dit blijft toch het meest relaxte forum,.
***** Kraak.....
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:05:22 #285
89730 Drugshond
pi_66949194
In de OP staat een nieuwsbericht over de orderontvangst van de industrie in Duitsland, slaat dan nergens op.

Het nieuwsbericht en de discussie over 't CPB past veel beter hier: [Cijfers CPB] Nederlandse economie krimpt 3,5% in 2009
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:49:05 #287
89730 Drugshond
pi_66959328
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
In de OP staat een nieuwsbericht over de orderontvangst van de industrie in Duitsland, slaat dan nergens op.

Het nieuwsbericht en de discussie over 't CPB past veel beter hier: [Cijfers CPB] Nederlandse economie krimpt 3,5% in 2009
Merge... is ook een optie.
pi_66968352
Je blijft een vreemde
pi_66976839
Eigenlijk heeft dit sub-fora wel een erg slow-chatterig karakter. En wat doet ' de krediet crisis ' eigenlijk nog onder de 'tijdelijke fora' ? Het lijkt me duidelijk dat de kredietcrisis de drukste is van de sub-fora's ?
pi_66977559
daarom hebben we nu ook een echte slowchat hier. maar we moeten nog even wennen met het aldaar slowchatten
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:30:49 #291
89730 Drugshond
pi_66978428
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk heeft dit sub-fora wel een erg slow-chatterig karakter. En wat doet ' de krediet crisis ' eigenlijk nog onder de 'tijdelijke fora' ? Het lijkt me duidelijk dat de kredietcrisis de drukste is van de sub-fora's ?
Dat roep ik zowat van dag 0.

Het zou allemaal wel overwaaien dachten ze toen.
Yeah right.
pi_66979130
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Yeah right.
Misschien is het handig om de Kredietcrisis op te delen in verschillende sectoren (nieuws / beursvloer / strategien ) om dat sommige kwaliteits topics in het niet verdwijnen.
pi_66981854
Onder de categorie tijdelijke en themafora krijgt het forum veel meer aandacht.
En kredietcrisis is ook echt een thema -- niet een vast onderwerp zoals nieuws, sport, politiek..., en hopelijk ook tijdelijk natuurlijk
pi_66982042
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk heeft dit sub-fora wel een erg slow-chatterig karakter.
Ik vind 't best meevallen vergeleken andere subfora. Je kan een heel subforum natuurlijk niet vergelijken met de vroegere BB&Breeks waarin de meeste posts diepe analyses zijn. Het is een stuk drukker geworden met topics over 'bredere' en meer 'toegankelijke' onderwerpen, maar om dat nou slowchat te noemen.
quote:
En wat doet ' de krediet crisis ' eigenlijk nog onder de 'tijdelijke fora' ? Het lijkt me duidelijk dat de kredietcrisis de drukste is van de sub-fora's ?
Tsja, op zich met je eens maar die beslissing ligt niet bij de mods. Daarnaast staan we helemaal bovenaan de forumindex, dus ach . Als het al een niet-tijdelijk forum zou worden moet de naam algemener worden aangezien een 'crisis' meestal tijdelijk is, daar is 't op zich nog te vroeg voor aangezien de "crisis" an sich nog hot is.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Drugshond het volgende:

Yeah right.
Tof toch .
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Misschien is het handig om de Kredietcrisis op te delen in verschillende sectoren (nieuws / beursvloer / strategien ) om dat sommige kwaliteits topics in het niet verdwijnen.
Daar moeten we eens over nadenken .
pi_67212504
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:11 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]
Daar moeten we eens over nadenken .
Het zou dit forum een stuk beter maken, zo kun je makkelijker nieuws van strategien en slow chat van elkaar vergelijken. En zo verdwijnen kwaliteits post niet zo snel onder de zon door degene die vaak met die nieuws berichten komen ( die vaak ook nog het zelfde zijn of er loopt een centraal topic over ). En zo hou je ook een beetje de serieuze fokker te gast om hier te posten anders wordt het met name overgenomen door slowchatters + dikke trollen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:16:06 #296
89730 Drugshond
pi_67226301
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het zou dit forum een stuk beter maken, zo kun je makkelijker nieuws van strategien en slow chat van elkaar vergelijken. En zo verdwijnen kwaliteits post niet zo snel onder de zon door degene die vaak met die nieuws berichten komen ( die vaak ook nog het zelfde zijn of er loopt een centraal topic over ). En zo hou je ook een beetje de serieuze fokker te gast om hier te posten anders wordt het met name overgenomen door slowchatters + dikke trollen.
De regie mag enigszins strakker door iets meer te mergen richting gelijksoortige topics.
Zelf weet ik vrij aardig welke topics er zijn en probeer ze ook met enige regelmaat te kicken.
Tegen de voorgestelde sub-verdeling ben ik op voorhand niet tegen (had zelf in het verleden ook een dergelijk voorstel). Maar slowchat in welke vorm dan ook zul je moeilijk kunnen ontwijken (moet je tot op zekere hoogte ook niet willen). Als je de opzet zou nemen om users te weren of zuiver en alleen kwaliteitsposts... dan wordt het (snel) akelig stil.
pi_67226474
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:16 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De regie mag enigszins strakker door iets meer te mergen richting gelijksoortige topics.
Zelf weet ik vrij aardig welke topics er zijn en probeer ze ook met enige regelmaat te kicken.
Tegen de voorgestelde sub-verdeling ben ik op voorhand niet tegen (had zelf in het verleden ook een dergelijk voorstel). Maar slowchat in welke vorm dan ook zul je moeilijk kunnen ontwijken (moet je tot op zekere hoogte ook niet willen). Als je de opzet zou nemen om users te weren of zuiver en alleen kwaliteitsposts... dan wordt het (snel) akelig stil.
Dat is opzich wel waar, maar als je een subverdeling hier inmaakt kun je snel klikken tussen verscheidene opties zoals bijv. strategieen / nieuws etc. Aan de normale lay out zal niks veranderen, maar als je bijv. op strategien zou klikken zullen alle posts van SeLang naar boven komen, dat is voor iemand die hier net in dit subforum komt wel erg handig.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:37:36 #298
89730 Drugshond
pi_67226822
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is opzich wel waar, maar als je een subverdeling hier inmaakt kun je snel klikken tussen verscheidene opties zoals bijv. strategieen / nieuws etc. Aan de normale lay out zal niks veranderen, maar als je bijv. op strategien zou klikken zullen alle posts van SeLang naar boven komen, dat is voor iemand die hier net in dit subforum komt wel erg handig.
Zonder meer mee eens.....
Ik heb weinig met beleggen, mijn achtergrond is meer wiskundig, NWS en BNW. Met een focus op geo-politiek niveau (en een boel lees en levenservaring en een gut feeling). Lees de input wel...snap redelijk wat er staat maar mis simpelweg de datamining technieken om er een zwieper aan te kunnen geven. Voor de meer lange termijn belegger zijn dergelijke topics zonder twijfel waardevol. Met een beetje body zou het verdieping aan kunnen brengen in beleggingsstrategieën (beetje het ondergeschoven kindje van dit forum afgezien van de beursvloer = korte termijn).
Ik ben altijd al een beetje voorstander geweest voor diverse splitsingen (zo snel ik uit de heup kan schieten.. staat ergens in dit topic) en snap je stellingname volkomen.
Verder zou je ook in de toekomst moeten durven kijken.... met de focus verder dan de huidige crisis en dan zouden juist dergelijke topics weer stof tot nadenken kunnen brengen. Omdat je dan juist de volledige spanwijdte gaat benutten van AEX (beleggen doe je zo versus huidige stand van zaken).
pi_67230096
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:16 schreef Drugshond het volgende:
Maar slowchat in welke vorm dan ook zul je moeilijk kunnen ontwijken (moet je tot op zekere hoogte ook niet willen). Als je de opzet zou nemen om users te weren of zuiver en alleen kwaliteitsposts... dan wordt het (snel) akelig stil.
Precies, het doel is en blijft dat iedereen (welk niveau dan ook) welkom is en een leuke discussie kan starten.

Mijn grootste bezwaar op dit moment tegen filters is dat de 'kredietcrisis' nog steeds een tijdelijk iets is (ik weet dat sommige mensen denken van niet, maar laten we er even vanuit gaan ). Stel dat [AEX] ooit een vast subforum wordt, wat goed voor te stellen is met deze drukte , dan moeten we daarvan de scope gaan bepalen samen met oa NWS en WGR. Volgens mij is 't daar nog te vroeg voor. Maar mijn mening is absoluut niet doorslaggevend, ga iig ff vragen of Bolkesteijn hier ook z'n mening geeft.

Iets wat iig wel kan is een sticky "linkjestopic" met een apart gedeelte voor analyses zodat deze snel teruggevonden kunnen worden). Ik ben 't eens met 't punt dat deze uitgebreide posts wat snel wegzakken door de drukte.
pi_67230596
Even een deel 2 maken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')