Het leukste vind ik nog die mensen die een weerwoord hebben als:quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:13 schreef Rekkie het volgende:
Automobilisten die uberhaupt weerwoord hebben als hun rijbewijs afgepakt wordt
coos tompoesquote:Op vrijdag 12 september 2008 21:43 schreef Fatty het volgende:
Zat net te kijken naar die coos tompoes...
Dat vond ik trouwens ook want ik heb wel een rijbewijs maar geen auto, omdat ik geen geld heb voor een auto EN DUS OOK NIET VOOR EEN APK VOOR DE AUTOMOBILIST KUTZOOIquote:die mongool zit leuk te bedenken dat als je toch al zoveel geld uitgeeft aan een auto ( verzekering, auto zelf etc etc ) dat je ook wel om de 5 jaar paar rijlessen erbij kan nemen voor 200 eurie ofzo... wat een tering idioot...
Laat ze eerst maar eens een jaarlijkse APK voor bejaarden invoeren. Denk dat dat al aardig scheelt in het ongelukken aantal.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:52 schreef DemonRage het volgende:
Als die oetlul (Koos Spee) de zogenaamde "apk voor de automobilist" gaat invoeren, dan hoop ik dat diegene die 'm doodrijdt ook toegeeft dat het met opzet was.
Oeh, dat kan niet.quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:25 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens een jaarlijkse APK voor bejaarden invoeren. Denk dat dat al aardig scheelt in het ongelukken aantal.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Oeh, dat kan niet.
Dan moet Spee meteen van de weg blijven...
En dan ook voor vrouwen....alle vrouwen.....quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:25 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens een jaarlijkse APK voor bejaarden invoeren. Denk dat dat al aardig scheelt in het ongelukken aantal.
Ah, hebben ze weer een dealtje met het CBR weten te maken? Opzich vind ik zo'n 5 jaarlijkse keuring niet eens zo'n slecht idee, maar we betalen al genoeg om auto te kunnen rijden. Maar ja, hij zal het er wel door krijgen. Gelukkig is het OV ook zo'n goed alternatief om je te verplaatsen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:43 schreef Fatty het volgende:
Zat net te kijken naar die coos tompoes... die mongool zit leuk te bedenken dat als je toch al zoveel geld uitgeeft aan een auto ( verzekering, auto zelf etc etc ) dat je ook wel om de 5 jaar paar rijlessen erbij kan nemen voor 200 eurie ofzo... wat een tering idioot...
Inderdaad, je bent gewoon dom als je te hard rijdt op zo'n manier dat je je rijbewijs kwijt kan raken terwijl je weet dat je hem nodig hebt voor het werk. Ik hoop dan ook altijd maar dat ze hun baan kwijt raken daardoor.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het leukste vind ik nog die mensen die een weerwoord hebben als:
Maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk.
En dan doe ik:![]()
![]()
Dat is echt de domste smoes ooit inderdaad. Als je je rijbewijs zo hard nodig hebt voor je werk, dan ga je hem niet op zo'n debiele manier op het spel zetten.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:06 schreef BobbyB het volgende:
Inderdaad, je bent gewoon dom als je te hard rijdt op zo'n manier dat je je rijbewijs kwijt kan raken terwijl je weet dat je hem nodig hebt voor het werk. Ik hoop dan ook altijd maar dat ze hun baan kwijt raken daardoor.
Haha, inderdaadquote:Op vrijdag 19 september 2008 21:58 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vond die Surinamer chill, zo van: Ach kan gebeuren, geen stress. Lachte me kapot om die gast.
God, wat een debiel was datquote:Op vrijdag 19 september 2008 21:50 schreef IJsblock het volgende:
Ik vond die Marokkaan wel lachen, die spuugde naar die agent, en nog bijdehand doen ook, terwijl je achter het stuur zit en niet eens in het bezit was van een rijbewijs....
How low can you go?
Dat is ook wel eens gebeurd. Was ook te zien in Wegmisbruikers (of Blik op de Weg, maar 'k gok op de eerste). Handige Harry zat nog in z'n proeftijd, reed flink te hard, mocht rijbewijs inleveren. Z'n baas kwam hem halen en hij werd en passant ook ontslagenquote:Op vrijdag 12 september 2008 23:06 schreef BobbyB het volgende:
Inderdaad, je bent gewoon dom als je te hard rijdt op zo'n manier dat je je rijbewijs kwijt kan raken terwijl je weet dat je hem nodig hebt voor het werk. Ik hoop dan ook altijd maar dat ze hun baan kwijt raken daardoor.
Bedoel je deze?quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:04 schreef RainofDeath het volgende:
Was dit de aflevering met de ferrari's? Heeft iemand dat toevallig opgenomen?
http://district8.net/pers(...)eveningseweg%20.htmlquote:Op vrijdag 12 september 2008 22:25 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Ja nee dat zie je verkeerd. Het is gewoon een computerstoring in de automaat. Ofzoquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:13 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
http://district8.net/pers(...)eveningseweg%20.html
Ik bedoel maar...wel vreemd dat bijna alleen bejaarden last hebben van een vastzittend gaspedaal.
Whehehe net goed.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat is ook wel eens gebeurd. Was ook te zien in Wegmisbruikers (of Blik op de Weg, maar 'k gok op de eerste). Handige Harry zat nog in z'n proeftijd, reed flink te hard, mocht rijbewijs inleveren. Z'n baas kwam hem halen en hij werd en passant ook ontslagen
Ik werd gisteren tussen Antwerpen en Breda ingehaald door vijf Ferrari's achter elkaar! Zouden het dezelfde geweest zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:04 schreef RainofDeath het volgende:
Was dit de aflevering met de ferrari's? Heeft iemand dat toevallig opgenomen?
Nee, alleen bij bejaarden noemen ze het een vastzittend gaspedaal, bij jongeren noemen ze het gewoon onervaren of asociaal weggedrag.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:13 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
http://district8.net/pers(...)eveningseweg%20.html
Ik bedoel maar...wel vreemd dat bijna alleen bejaarden last hebben van een vastzittend gaspedaal.
Vastzittend gaspedaalquote:Op zaterdag 20 september 2008 12:03 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, alleen bij bejaarden noemen ze het een vastzittend gaspedaal, bij jongeren noemen ze het gewoon onervaren of asociaal weggedrag. [ afbeelding ]
Of een zwaar gaspedaalquote:Op zaterdag 20 september 2008 13:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vastzittend gaspedaal![]()
Die smoes kende ik nog niet, even onthouden....
Nee, ze hebben het kistje gewoon op de stoeprand gezet en Koos mag op de weg staanquote:Op zondag 28 september 2008 21:12 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Die boskabouter van een André is op steeds grotere kratjes gaan staan volgens mij, hij is nu zelfs groter dan Koos.
[ afbeelding ]
Overigens is die achtergrond tijdens de interviews ook in sommige gevallen gewoon in het filmpje geplakt. Je ziet vanuit verschillende camerastandpunten dat ze niet op dezelfde plek staan. Dat kan ook zijn met veel takes, maar ik heb het vermoeden dat het blue screen werk i.c.m. veel takes is.
foto is al van een van de vorige seizoenen, daar is het wel echt buiten opgenomen.
De chauffeur is zijn rijbewijs kwijt en de rest had te veel gezopen. Daar sta je dan langs de weg....quote:Op zondag 28 september 2008 21:30 schreef Light het volgende:
Snuggere Bob was dat net.. 138 (voor correctie) waar 80 is toegestaan, met vier passagiers. Lekker langs de bomen racen.
Volgens mij worden die helemaal niet in beslag genomen.quote:Op zondag 28 september 2008 22:15 schreef Jim.Beam het volgende:
kan iemand over een uur 'wegmisbruikers' voor me opnemen en posten?
video is stuk, en moet zo weg :S
wil dat stukje met die 5 in beslag genomen ferrarie's zien
Dat stukje in zoeen gangetje met een groot "controle"bord aan de muur was volgens mij opgenomen met André staand en Koos zittendquote:Op zondag 28 september 2008 21:12 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Die boskabouter van een André is op steeds grotere kratjes gaan staan volgens mij, hij is nu zelfs groter dan Koos.
youtube is your friendquote:Op zondag 28 september 2008 22:15 schreef Jim.Beam het volgende:
kan iemand over een uur 'wegmisbruikers' voor me opnemen en posten?
video is stuk, en moet zo weg :S
wil dat stukje met die 5 in beslag genomen ferrarie's zien
Die foto komt echt in ieder wegmisbruikers topic terugquote:Op zondag 28 september 2008 21:12 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Die boskabouter van een André is op steeds grotere kratjes gaan staan volgens mij, hij is nu zelfs groter dan Koos. Vorige seizoenen (zie foto) hielden ze 'm nog iets kleiner dan meester Koos.
[ afbeelding ]
Overigens is die achtergrond tijdens de interviews ook in sommige gevallen gewoon in het filmpje geplakt. Je ziet vanuit verschillende camerastandpunten dat ze niet op dezelfde plek staan. Dat kan ook zijn met veel takes, maar ik heb het vermoeden dat het blue screen werk i.c.m. veel takes is.
foto is al van een van de vorige seizoenen, daar is het wel echt buiten opgenomen.
Vrijdag herhalingquote:
En terechtquote:Op zondag 28 september 2008 21:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De chauffeur is zijn rijbewijs kwijt en de rest had te veel gezopen. Daar sta je dan langs de weg....
Vind dat toch altijd zo kansloos die mensen die gaan janken omdat ze hun rijbewijs nodig hebben. Zet je rijbewijs dan niet op het spel, raak je hem ook niet kwijt en breng je ook geen anderen in gevaar. Overigens, hoe wou hij gaan rijden als ie in de gevangenis zit?quote:Op maandag 29 september 2008 09:25 schreef karr-1 het volgende:
En die kerel die ruim 160 rjid op een provinciale weg waar je maar 80 mag en dan gaat zeggen dat ie alles wil doen, tot een week gevangenis aan toe, als hij maar mag rijden. Omdat hij morgen een race voor het goede doel heeft.
Tsja jammer dan, moet je maar niet zo hard rijden op de openbare weg.
Kansloos is het zeker, maar toch zijn er altijd weer mensen die het proberen. Uiteraard lukt het nooit.quote:Op maandag 29 september 2008 09:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Vind dat toch altijd zo kansloos die mensen die gaan janken omdat ze hun rijbewijs nodig hebben. Zet je rijbewijs dan niet op het spel, raak je hem ook niet kwijt en breng je ook geen anderen in gevaar. Overigens, hoe wou hij gaan rijden als ie in de gevangenis zit?
Ja al gezien, zo'n 60cm boven jouw post.quote:Op maandag 29 september 2008 09:35 schreef Walter81 het volgende:
Wanneer komen die 5 ferrari's weer? Was dat gisteren? Ik heb het gemist...Heeft iemand het opgenomen?
Ow ja, en iemand deze foto al eens gezien?
[ afbeelding ]
Je meent t , ik dacht met iets nieuws te komenquote:Op maandag 29 september 2008 10:20 schreef ach het volgende:
[..]
Ja al gezien, zo'n 60cm boven jouw post.
Het is dan ook een grap met een enorme baard....quote:Op maandag 29 september 2008 10:26 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Je meent t , ik dacht met iets nieuws te komen![]()
Niet gek als het om kabouters gaat hé.quote:Op maandag 29 september 2008 10:27 schreef karr-1 het volgende:
Het is dan ook een grap met een enorme baard....
53 te hard bedoel jequote:Op maandag 29 september 2008 10:44 schreef Qrious het volgende:
Geniaal die foto!![]()
Laatst ook die idioot die 53 reed waarbij zijn rijbewijs werd ingenomen.. ZIjn reactie: En dat voor die 3 km te hard? Wat en debielen leven er op deze aardkloot zeg
Dat moet wel anders ben je je rijbewijs niet kwijt. 50 of meer te hard is inleveren.quote:
NEE! Echt waar??quote:Op maandag 29 september 2008 10:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat moet wel anders ben je je rijbewijs niet kwijt. 50 of meer te hard is inleveren.
Artikeltje vijf erbij en het kan gebeurd zijn.quote:Op maandag 29 september 2008 10:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat moet wel anders ben je je rijbewijs niet kwijt. 50 of meer te hard is inleveren.
1986 belde, die wilden hun foto terug.quote:Op maandag 29 september 2008 09:35 schreef Walter81 het volgende:
Wanneer komen die 5 ferrari's weer? Was dat gisteren? Ik heb het gemist...Heeft iemand het opgenomen?
Ow ja, en iemand deze foto al eens gezien?
[ afbeelding ]
Dat is alleen voor de echte idioten op de weg.....quote:Op maandag 29 september 2008 10:58 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Artikeltje vijf erbij en het kan gebeurd zijn.
En voor motorrijders die een wheelie op een compleet verlaten weg doenquote:Op maandag 29 september 2008 11:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is alleen voor de echte idioten op de weg.....
Ik vind die Marokkanen niet echt grappig, stelletjes asocialen, en dan nog geen rijbewijs hebben ook niet.quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:50 schreef IJsblock het volgende:
Ik vond die Marokkaan wel lachen, die spuugde naar die agent, en nog bijdehand doen ook, terwijl je achter het stuur zit en niet eens in het bezit was van een rijbewijs....
How low can you go?
Hahahaquote:Op maandag 29 september 2008 12:54 schreef jordeeeh het volgende:
Haha welke foto ik net tegen kwam na wat googlen![]()
[ afbeelding ]
Staat die André ook gewoon op een kistje he![]()
![]()
60 cm?quote:Op maandag 29 september 2008 10:20 schreef ach het volgende:
[..]
Ja al gezien, zo'n 60cm boven jouw post.
WHAHAHAHAHAH die kende ik nog niet, wat een giller!quote:Op maandag 29 september 2008 12:54 schreef jordeeeh het volgende:
Haha welke foto ik net tegen kwam na wat googlen![]()
[ afbeelding ]
Staat die André ook gewoon op een kistje he![]()
![]()
Ja, die heb ik ook gemist. Wanneer komt de herhaling? Zou iemand die dan op willen nemen?quote:Op maandag 29 september 2008 12:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Hahaha
Is dit die aflevering van die 5 ferrari's? Die heb ik gemist!
Kapotschoppen zo iemand.quote:Op maandag 29 september 2008 11:29 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind die Marokkanen niet echt grappig, stelletjes asocialen, en dan nog geen rijbewijs hebben ook niet.Die politieagent was veel te aardig voor hem.
![]()
Je ziet sowieso veel verschil tussen Nederlanders en Marokkanen qua reactie daar. Nederlanders zeggen vaak gewoon "ja dat is inderdaad stom van me, maar ik had haast/wilde snel naar hus" oid, terwijl Marokkanen gelijk beginnen te roepen "geen camera geen camera" en heel erg onbeschoft zijn.
Ze kunnen inderdaad beter die leuterstukjes er tussenuit laten. Blik op de weg is een stuk saaier.quote:Op maandag 29 september 2008 12:31 schreef Leatherneck het volgende:
Wat heb ik toch een tergende hekel aan die André van der Toorn met z'n kadaverkop. Overdreven commentaar en de gesprekken met die betweterige Koos Spee (ja, ik ben gewoon jaloers op zijn functie). Toch kijk ik altijd wel naar het programma, want er gaat natuurlijk niks boven leedvermaak.
Overigens: Blik op de Weg![]()
Stukje staat ook gewoon op youtube.quote:Op maandag 29 september 2008 13:13 schreef BobbyB het volgende:
Ja, die heb ik ook gemist. Wanneer komt de herhaling? Zou iemand die dan op willen nemen?
Ik heb 'm echt op videoband nodig.quote:Op maandag 29 september 2008 13:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Stukje staat ook gewoon op youtube.
pfff, vind het inlevingsvermogen van de agent ook ver te zoeken hoor! Alhoewel ik 160 op een 50 weg wel heel veel te hard vind (het was namelijk 50 km/u dacht ik op een gegeven moment)quote:Op maandag 29 september 2008 09:25 schreef karr-1 het volgende:
En die kerel die ruim 160 rjid op een provinciale weg waar je maar 80 mag en dan gaat zeggen dat ie alles wil doen, tot een week gevangenis aan toe, als hij maar mag rijden. Omdat hij morgen een race voor het goede doel heeft.
Tsja jammer dan, moet je maar niet zo hard rijden op de openbare weg.
ja want je komt uit 1980 zeker? ffsquote:Op maandag 29 september 2008 13:38 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Ik heb 'm echt op videoband nodig.
Hap Hap.quote:Op maandag 29 september 2008 13:42 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
ja want je komt uit 1980 zeker? ffs
lekker hoooooor!quote:
quote:Op maandag 29 september 2008 13:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Stukje staat ook gewoon op youtube.
Voor als je t nog niet door had, hij staat op een kistjequote:Op maandag 29 september 2008 14:21 schreef Joeriii het volgende:
[ afbeelding ]
WHEHEHEHEHEHEHEEEEEHEHEE![]()
![]()
Oh, nu zie ik het inderdaad! Kistje is ook zo klein. Dacht dat die rode cirkel een hoepel was waar hij mee ging hoelahoepen.quote:Op maandag 29 september 2008 14:36 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Voor als je t nog niet door had, hij staat op een kistje
Inderdaad, beter gebruiken ze voortaan iets anders dan een kistje.quote:Op maandag 29 september 2008 15:11 schreef HenkieVdV het volgende:
Begint nu wel vervelend te worden.
whehehequote:
Is dat die aflevering met dat kistje?quote:Op maandag 29 september 2008 15:41 schreef Sackboy het volgende:
Hahahaha wisten jullie dit al? Die André van der Toorn is zo klein dat ie op 5 ferrari's moet staan om Koos Spee te interviewen!!!1!!111!!
Ja die werd in beslag genomenquote:Op maandag 29 september 2008 15:42 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Is dat die aflevering met dat kistje?
Whehehequote:Op maandag 29 september 2008 15:44 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Ja die werd in beslag genomenZaten videobanden in
Videobanden? Met sportvelgen?quote:Op maandag 29 september 2008 15:44 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Ja die werd in beslag genomenZaten videobanden in
quote:
Eng he, als mensen naar je kijkenquote:Op maandag 29 september 2008 16:15 schreef MuRKie het volgende:
Mensen ik zit hier hardop te lachen op kantoor
edit: help ik wordt aangekeken door iedereen
Jeweetz_!quote:Op maandag 29 september 2008 16:22 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Eng he, als mensen naar je kijken
als je toppers als "videobanden met sportvelgen" te verwerken krijgt is het ook wel moeilijk om in te houden...quote:Op maandag 29 september 2008 16:15 schreef MuRKie het volgende:
Mensen ik zit hier hardop te lachen op kantoor
edit: help ik wordt aangekeken door iedereen
Ik vond vooral de opmerking over de afevering waarbij hij op 5 ferarri's stond en de aflevering over een kistje ging erg smakelijk gemaaktquote:Op maandag 29 september 2008 16:42 schreef ASroma het volgende:
[..]
als je toppers als "videobanden met sportvelgen" te verwerken krijgt is het ook wel moeilijk om in te houden...
He Bassie houdt zich tegenwoordig met ander zaken bezigquote:
Met Ferrari's aanhouden? Komt dat deze vrijdag dan?quote:Op maandag 29 september 2008 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
He Bassie houdt zich tegenwoordig met ander zaken bezig
Nee deze vrijdag gaat over een kistje met banden met licht metalen velgjes.. De aflevering die jij bedoelt komt de week ernaquote:Op maandag 29 september 2008 23:10 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Met Ferrari's aanhouden? Komt dat deze vrijdag dan?
Kan iemand die dan voor mij opnemen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:53 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Nee deze vrijdag gaat over een kistje met banden met licht metalen velgjes.. De aflevering die jij bedoelt komt de week erna
quote:Op dinsdag 30 september 2008 06:25 schreef Afhaalchinees het volgende:
is dat dan die aflevering dat hij een videoband opneemt? Kan iemand dan voor mij op een kistje gaan staan?
Dat wordt lastig denk ik. Want ik heb begrepen dat hij die aflevering op mijn videorecorder staatquote:Op dinsdag 30 september 2008 08:46 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Kan iemand die dan voor mij opnemen?
Kan je me dan 5 ferrari's geven?quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:34 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Dat wordt lastig denk ik. Want ik heb begrepen dat hij die aflevering op mijn videorecorder staat
is dat van die aflevering van blik op de weg met die 5 ferrari s? en wie heeft dan die aflevering met dat kistje, die heb ik namelijk nodig op videoband voor morgen, iemand?quote:
Gvd Tss, ik moest nog lachen ookquote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:13 schreef Walter81 het volgende:
Hehe, zit ik net in de auto, luister naar Evers Staat Op, wordt er gesproken over Wegmisbruikers.
Een van z'n side-kicks wist te vertellen dat die André van der Toorn zo'n klein ventje is dat die zelfs op een kratje moet staan als tie met Koos Spee praat![]()
Heeft iemand het toevallig opgenomen op z'n videorecorder?
Jeetje, heette die postbode Andre?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:39 schreef jitzzzze het volgende:
Ik kreeg net een kistje van de postbode. Ik hem nieuwsgierig openmaken, zater er 5 banden in op lichtmetalen sportvelgen en een Ferrari!
Zitten er 5 ferarri's in dat koffertje? Want dit was toch die aflevering met die videobanden met lichtmetalen velgen? of ben ik in de war? Volgens mij had ik deze namelijk opgenomen met mijn videorecorderquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:11 schreef Walter81 het volgende:
Jammer dat iedereen elkaar hier zo voor de gek houdt met die photoshops.
Hier dan maar eens het origineel van kabouter koos:
[ afbeelding ]
Weet ik niet, ik had die aflevering gemistquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:23 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Zitten er 5 ferarri's in dat koffertje? Want dit was toch die aflevering met die videobanden met lichtmetalen velgen? of ben ik in de war? Volgens mij had ik deze namelijk opgenomen met mijn videorecorder
Ah zonde, want Koos stond op een kistjequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:41 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik had die aflevering gemist
Hey wat leuk, een schijnheilige.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:36 schreef Sackboy het volgende:
Jullie hebben het allemaal mis! Hij staat helemaal niet op een kistje!
[ afbeelding ]
Ja klopt. Hij schijnt zelfs op een videoband te passen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:42 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ah zonde, want Koos stond op een kistjeHij schijnt erg klein te zijn namelijk..
Voorlopig niet... André schijnt van z'n kistje afgedonderd te zijnquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:48 schreef PhoenixNLx het volgende:
hey die aflevering met die 5 ferrari's die in beslag genomen worden, wanneer komt ie es op tv? want dan kan ik hem opnemen op een videoband...
Nee hij viel met zn hoofd tegen wat velgen aan. Heb je dat niet gezien dan? Heeft iemand het misschien opgenomen op videoband?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
issie daarna aangereden door die 5 ferrari's dan?
Beter dan die Johnny Flodder outfit van Andréquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:18 schreef jitzzzze het volgende:
Is dat nou hip? Een dondere pantalon met een licht jasje?
Kloptquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:19 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Beter dan die Johnny Flodder outfit van André
Je hebt de hyves van André van der Toorn gevonden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:24 schreef jitzzzze het volgende:
Laat maar, dat mag heul niet; hyves profielen posten
Nee, van één of andere sjonnie die heel trots zat te vertellen dat ie in wegmisbruikers kwamquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:29 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Je hebt de hyves van André van der Toorn gevonden?Of van Koos Spee?
![]()
Mag trouwens wel gewoon hoor, alleen niet van Fok!kers. Ofzo.
Toch niet met banden en zulks he? Want die had ik gemistquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:27 schreef Walter81 het volgende:
Vond er gisteren weinig spectaculairs inzitten. Kan me tenminste niks herinneren op dit moment.
(Viel me alleen op dat Andre op een kistje,,,,,,,,,,......![]()
Heeft vast iemand opgenomenquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:42 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Toch niet met banden en zulks he? Want die had ik gemist
Op licht metalen velgjes heeft dan wel mijn voorkeur, want ik heb alleen daar een afspeler voor..quote:
Ja precies, hier is een screenshot uit de seriequote:Op maandag 6 oktober 2008 19:39 schreef BobbyB het volgende:
Hey, ik hoor net dat gister die aflevering was waar Andre in z'n Ferrari door 5 metalen kistjes met videobanden en sportvelgen werd aangereden, heeft iemand de opgenomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ja precies, hier is een screenshot uit de serie
[ afbeelding ]
En het is 'kleiner dan ik', niet 'kleiner als mij'quote:
Ah shit! Sorry, ik kan je niet helpen.. Ik heb ze alleen opgenomen op licht metalen velgjes.. Ik gebruik geen videobanden meer..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:22 schreef PhoenixNLx het volgende:
fuck! ik was vergeten dat gister die aflevering met die 5 ferrari's die in beslaggenomen worden was! heeft iemand hem nog opgenomen op videoband? ???
Topickillerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:13 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En het is 'kleiner dan ik', niet 'kleiner als mij'
Maakt niet uit. Ik heb dit topic toch bewaard.. op videobandquote:
omfg,moest stiekem lachenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:41 schreef Sackboy het volgende:
Wanneer komt die aflevering dat André pannenkoekenbeslag legt over 5 ferrari's?
Het is een hele prestatie om in bijna ieder plaatje wel een grammaticale fout of spelfout te krijgen. Chapeau!quote:
Topickillerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:23 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Het is een hele prestatie om in bijna ieder plaatje wel een grammaticale fout of spelfout te krijgen. Chapeau!
en nee... moest wel lachen toen ik zag dat die vent op dat kistje stond. dat is toch bij die aflevering met die 5 ferrari's? heeft iemand dat ook op videoband?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:19 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Was dat niet omdat koos op lichtmetalen velgjes stond, dat je moest lachen?
Zelfs als je over Andre rijdt komt het dan allemaal nog goed..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:53 schreef PhoenixNLx het volgende:
michelin runn flat bandjes? zodat als je over een kistje heen rijdt alles nog goed komt?
Deze aflevering heb ik gemist helaas.quote:
Nee dit is de afleverig waarbij koos anaal gepenetreerd wordt door een maar lichtmetalen velgen.. Aflevering waar jij het over hebt komt aankomend weekend!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:53 schreef MaLo het volgende:
Gaat dit over die aflevering waarbij Andre overreden wordt door 5 ferrari's?
En waarna hij in het rode kistje tussen de videobanden wordt gestopt dat vervolgens in beslag wordt genomen?
Ja die wel weer.. Maar die heb ik in een rood kistje gedaan. Dat kistje was ik kwijt, en wat denk je.. Staat Andre er ineens op..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:56 schreef PhoenixNLx het volgende:
hey murkie, die aflevering had jij toch op videoband?
Ow dan ben ik er niet. Kan iemand het voor me opnemen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:55 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Nee dit is de afleverig waarbij koos anaal gepenetreerd wordt door een maar lichtmetalen velgen.. Aflevering waar jij het over hebt komt aankomend weekend!
beter nog, murkie heeft het al op videoband! moet je hem maar even vragenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ow dan ben ik er niet. Kan iemand het voor me opnemen?
Toch knap dat dit topic al 207 van dit soort reacties heeft he, terwijl het niet eens in ONZ staatquote:
Ook hulde aan de mods die dit topic met rust latenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:21 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Toch knap dat dit topic al 207 van dit soort reacties heeft he, terwijl het niet eens in ONZ staat![]()
sorry hoor maar volgens mij kunnen de meeste nu echt fluiten naar die aflevering met die 5 ferrari's, hij duikt nergens meer op en valt ook niet onder het garantiestelsel, ik vrees het ergste.....quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:22 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ook hulde aan de mods die dit topic met rust laten
Die lichtmetalen velgjes daarentegen..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:25 schreef ASroma het volgende:
[..]
sorry hoor maar volgens mij kunnen de meeste nu echt fluiten naar die aflevering met die 5 ferrari's, hij duikt nergens meer op en valt ook niet onder het garantiestelsel, ik vrees het ergste.....
Helaas, beschadigd.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:09 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Die lichtmetalen velgjes daarentegen..
Ohwquote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:16 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Helaas, beschadigd.
Uit n kistje geflikkerd
Die Koos kan vast wél tegen een stootje. Die is erg lang.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:22 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ohwdat is jammer..
Hadden ze de videobanden er maar omheen moeten laten zitten, dan hadden ze tegen een stootje gekund.
Nee? Zijn daar pics van?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:55 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die Koos kan vast wél tegen een stootje. Die is erg lang.
Wist je trouwens dat die André zo klein is dat hij op een koffertje staat?
Natuurlijk niet. Dat willen ze geheim houden.quote:
Het geheim zit hem in de kistjes formule, heb ik vernomen uit betrouwbare bronnen..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:07 schreef tralalala het volgende:
Ze hebben gewoon evenveel kijkers als blik op de weg
Dan is het uitgelekt ofzo..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat willen ze geheim houden.
Om dat te overtreffen willen ze het programma ook 'Kist op de weg' gaan noemen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:07 schreef tralalala het volgende:
Ze hebben gewoon evenveel kijkers als blik op de weg
Nee, maar 't is MIJN koffertje.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan is het uitgelekt ofzo..
Walter81, werk jij daar in de productie?
Wees blij dat je je banden nog wel hebt!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, maar 't is MIJN koffertje.
Ow nee... t waren MIJN ferrari's
Ik denk dat er ergens een rubber slangetje los zit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:11 schreef -Muse- het volgende:
Die doetut niet meer!
ik zie et al, het zijn de bougies!quote:
Ik dacht meer aan te lage banden spanning..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:36 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
ik zie et al, het zijn de bougies!
lage bandenspanning is onzin, banden zien er nog super uit! beter kijken matje!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:48 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan te lage banden spanning..
Of een lekkende koppakking?
Nou het leek erop alsof de achterband een beetje naar binnen wegzakte.. Dus dacht die had wel beetje opgepompt mogen worden.. Profiel is nog netjes trouwensquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:51 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
lage bandenspanning is onzin, banden zien er nog super uit! beter kijken matje!
en lekke koppakking is voor n00bs
Wat beter grip zou moeten leveren.. De foto geeft mij echter wat twijfels bij deze verklaring..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:01 schreef -Muse- het volgende:
De positionering van de voorbumper geeft ook een hoop extra downforce!
Ook met bergen grip kan een idioot zo'n bak tegen de vangrail parkerenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:06 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Wat beter grip zou moeten leveren.. De foto geeft mij echter wat twijfels bij deze verklaring..
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef pavv het volgende:
[..]
Komt zo'n kofferbak aan de voorzijde toch weer van pas he!
huh?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:28 schreef Devlinsect het volgende:
Kutprogramma met die kankerkabouter en zijn kankergele duimpjes voor het beantwoorden van een goede vraag.
Ben je niet in de war met blik op de weg?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:28 schreef Devlinsect het volgende:
Kutprogramma met die kankerkabouter en zijn kankergele duimpjes voor het beantwoorden van een goede vraag.
Dat is inderdaad die André. Als je dan iets minder imbeciel overkomt dan de gemiddelde persoon waaraan ze vragen wat dat bord betekent, dan krijg je zo eenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:42 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met blik op de weg?
En ja, dat programma zuigt ook![]()
JA ik ben in de war met dat programmaquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:42 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met blik op de weg?
En ja, dat programma zuigt ook![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:04 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
JA ik ben in de war met dat programma
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad die André. Als je dan iets minder imbeciel overkomt dan de gemiddelde persoon waaraan ze vragen wat dat bord betekent, dan krijg je zo een
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef pavv het volgende:
[..]
Komt zo'n kofferbak aan de voorzijde toch weer van pas he!
ach er reden niet veel mensen op die weg dus in principe was het niet zo ergquote:Op zondag 12 oktober 2008 21:15 schreef dmxniek het volgende:
kun je mij niet matsen het is maar 4 kilometer.. wat een mongool hij rijd 54 te hard..
Ik ben het met je eens, maar hoeveel van dat soort dingen horen ze elke dag? Net als die vrouw die nu is "Ik ben wel vaker achterna gezeten door mensen die deden alsof ze van de politie waren"quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:21 schreef Metal_Mart het volgende:
Wat moet je als agent toch een ongelooflijk lulletje zijn als je die boete voor die telefoon in de hand uitdeelt.Ikvind dat ze goed werk doen als ze snelheidsduivels e.d. van de weg halen, maar dit sloeg werkelijk alles.
Die vrouw had volkomen gelijk. Je hebt nota bene een carkit in de auto en je zet je telefoon even op bluetooth, dat moet toch kunnen? Daar krijg je dan van zo'n nare vent een prent van 150 Euro voor. Je moet als agent toch ook snappen dat je een verhaal ophangt dat totaal niet te verkopen valt aan een burger? Als je een blikje zit te drinken, een peuk aansteekt of rookt of een boterham eet is er niks aan de hand, maar 3 seconden je telefoon op een andere optie zetten wordt beloond met een prent van 150 Euro. Werkelijk schandalig.
Die laatste was labiel, maar die vrouw met die telefoon had een heel plausibel verhaal. Ze zei dat ze qua gordel fout zat, maar niet zat te sms-en of iets dergelijks. Dan moet je als agent toch een heel naar persoon zijn en elk gevoel van redelijkheid ontberen om een dergelijke boete uit te delen. Die man ziet zelf toch ook echt wel in dat hij een onzinverhaal ophangt, maar is blij om weer een prent uit te schrijven.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar hoeveel van dat soort dingen horen ze elke dag? Net als die vrouw die nu is "Ik ben wel vaker achterna gezeten door mensen die deden alsof ze van de politie waren"
Like, wtf?
Volgens de letter van de wet staat zo'n agent natuurlijk wel in zijn gelijk.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:20 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Die laatste was labiel, maar die vrouw met die telefoon had een heel plausibel verhaal. Ze zei dat ze qua gordel fout zat, maar niet zat te sms-en of iets dergelijks. Dan moet je als agent toch een heel naar persoon zijn en elk gevoel van redelijkheid ontberen om een dergelijke boete uit te delen. Die man ziet zelf toch ook echt wel in dat hij een onzinverhaal ophangt, maar is blij om weer een prent uit te schrijven.
Die boete was gewoon keihard terecht. Onder het rijden hoor je een telefoon gewoon niet in je handen te hebben, ongeacht wat je er mee doet of niet. Ze had hem in haar handen onder het rijden en dat is verboden, simpel zat. Dat dat mens er uberhaupt nog tegen in gaat is al niet te snappen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:20 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Die laatste was labiel, maar die vrouw met die telefoon had een heel plausibel verhaal. Ze zei dat ze qua gordel fout zat, maar niet zat te sms-en of iets dergelijks. Dan moet je als agent toch een heel naar persoon zijn en elk gevoel van redelijkheid ontberen om een dergelijke boete uit te delen. Die man ziet zelf toch ook echt wel in dat hij een onzinverhaal ophangt, maar is blij om weer een prent uit te schrijven.
Dat dus. Die handelingen kun je ook doen voor je de weg opgaat.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:37 schreef huhggh het volgende:
Mensen die dingen doen tijdens het rijden die ze ook daarvoor hadden kunnen doen, maar dat laten omdat ze sneller op de weg willen zitten
Ben het wel eens. Als je je BT aan wilt zetten moet je ook even op het schermpje kijken om te zien wat je doet, dus ben je van de weg afgeleid. Zoiets had ze gewoon van te voren moeten doen, klaar uit. Sowieso moeten ze mensen aanpakken die met andere dingen bezig zijn dan met autorijden.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die boete was gewoon keihard terecht. Onder het rijden hoor je een telefoon gewoon niet in je handen te hebben, ongeacht wat je er mee doet of niet. Ze had hem in haar handen onder het rijden en dat is verboden, simpel zat. Dat dat mens er uberhaupt nog tegen in gaat is al niet te snappen.
Als je door het eten van een broodje of het bedienen van je cd-speler/vaginatiesysteem afgeleid bent van het autorijden, kan je daar óók voor beboet worden (art.5). Dat mag dus óók niet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik vond dat meiske met dat bluetooth-verhaal toch een punt hebben hoor. Ik mag wel een broodje in mijn auto eten, tussen de nummers op m'n CD-speler switchen, met m'n Tomtom zitten klooien en een sigaretje opsteken (bij wijze van, ik rook zelf niet) maar een telefoon in je hand nemen? Schandalig!Of van die nerveuze autorijders, vaak vrouwen, die met 234234 andere dingen bezig zijn die NIETS met autorijden te maken hebben. Van die typetjes die niks in de gaten hebben omdat ze met het kapsel en het spiegeltje bezig zijn.
En voor al die schijnheiligen (*uche* karr-1 *uche*) hier die een telefoon in je hand hebben ook zo not-done vinden: Wil je mij wijsmaken dat wanneer jij 2 uren in de auto zit, jij die hele rit CONSTANT op de weg let?Da's gewoon onmogelijk; al wanneer je met bijvoorbeeld je airco zit te kutten, ben je ook niet 100% met het autorijden bezig.
Mensen die zitten te bellen tijdens het autorijden, die mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken. Maar dat je je telefoon bij wijze van nog niet eens zou mogen aanraken is belachelijk.
Wettelijk gezien niet nee. Maar vreemd genoeg worden daar nooit mensen voor aangehouden. Althans, ik zie en hoor het echt nóóit.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:21 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Als je door het eten van een broodje of het bedienen van je cd-speler/vaginatiesysteem afgeleid bent van het autorijden, kan je daar óók voor beboet worden (art.5). Dat mag dus óók niet.
Kun je ook een heel andere discussie over beginnen. Als ik handsfree zit te bellen en m'n ogen en aandacht op de weg heb dan is daar niks gevaarlijk aan. Als jij een CD`tje verwisselt, je airco instelt of iets dergelijks ben je veel langer niet met het rijden bezig. Heb je ooit iemand aangehouden zien worden omdat die persoon zijn airco instelde, of een ander nummer koos op de CD-speler?quote:Om bij bellen geen discussie te krijgen of je er wel of niet door afgeleid bent hebben ze het bellen tijdens het rijden helemaal verboden. Maar omdat het weer niet te bewijzen is of iemand ook echt zit te bellen of wat dan ook, is in de wet gezegd dat je geen mobiele telefoon in de hand mag houden.
Je kunt natuurlijk niet gaan verwachten dat elke agent dadelijk verstand heeft van elk type/model mobiele telefoon. Stel je eens voor dat ze zulke gecompliceerde en tijdrovende handelingen moeten verrichten elke keer dat ze iemand aanhouden.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Natuurlijk kan je wel controleren of iemand aan het bellen was. Je kijkt in je telefoon bij oproepgeschiedenis. Of mag dat niet namens de privacywet.
Mooi. Dan verwacht ik ook niet dat elke agent het verschil tussen een PDA en een smartphone weet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:51 schreef Tuvai.net het volgende:
Je kunt natuurlijk niet gaan verwachten dat elke agent dadelijk verstand heeft van elk type/model mobiele telefoon.
Ik heb hem opgenomenquote:Op maandag 13 oktober 2008 09:01 schreef PhoenixNLx het volgende:
hmm, heb em gemist ook... was dit nou die aflevering met die 5 ferrari's die in beslag genomen werden?
Mensen die kaartlezen tijdens het rijden heb ik wel gezien bij wegmisbruikers en BODW. En dat staat ook niet specifiek in de wet. Maar aangezien het vasthouden van een mobiele telefoon veel makkelijker te controleren is dan het bedienen van de airco en bellende mensen veel meer voorkomen dan kaartlezers, dus groter risico, is dit apart opgenomen in de wet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:28 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Wettelijk gezien niet nee. Maar vreemd genoeg worden daar nooit mensen voor aangehouden. Althans, ik zie en hoor het echt nóóit.
[..]
Kun je ook een heel andere discussie over beginnen. Als ik handsfree zit te bellen en m'n ogen en aandacht op de weg heb dan is daar niks gevaarlijk aan. Als jij een CD`tje verwisselt, je airco instelt of iets dergelijks ben je veel langer niet met het rijden bezig. Heb je ooit iemand aangehouden zien worden omdat die persoon zijn airco instelde, of een ander nummer koos op de CD-speler?
Veel ongelukken gebeuren omdat mensen gewoon niet op zitten te letten, en naar mijn ervaring gebeurt dat minder met mobiel bellen dan met andere dingen. Ik had vorige week nog bijna zo'n troela in een 206 in m'n kofferbak zitten omdat die doos met lippenstift bezig was achter 't stuur.
Die agent gisteren schreef ook het type telefoon e.d. op. Dan hoeft hij er geen verstand van te hebben. Als het geen mobiele telefoon was maar een pda, dan kan je er tegen in beroep gaan en grote kans dat je gelijk krijgt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:20 schreef r_one het volgende:
Maar een PDA in je hand houden mag dan weer wel. En Bluetooth op je PDA aanzetten mag ook.
Zelfs patience spelen op je PDA is in beginsel niet verboden![]()
[..]
Mooi. Dan verwacht ik ook niet dat elke agent het verschil tussen een PDA en een smartphone weet.
"Nee agent, ik was niet aan het bellen of SMS-en. Dit is helemaal geen telefoon en bovendien was ik aan het patiencen"
Aangezien een PDA geen mobiele telefoon is, is het vasthouden niet verboden (tenzij het gevaar oplevert voor het verkeer, dan is het alsnog een artikel-5).quote:Artikel 61a
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig
bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.
Dus stiekem is het zo dat het gemak van oom agent toch maar voor gaat op de daadwerkelijke veiligheid.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:25 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Mensen die kaartlezen tijdens het rijden heb ik wel gezien bij wegmisbruikers en BODW. En dat staat ook niet specifiek in de wet. Maar aangezien het vasthouden van een mobiele telefoon veel makkelijker te controleren is dan het bedienen van de airco en bellende mensen veel meer voorkomen dan kaartlezers, dus groter risico, is dit apart opgenomen in de wet.
Ik heb zojuist het 'Besluit van 4 februari 2002 tot wijziging van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (verbod handmatig telefoneren) ' opgezocht (teveel tekst in de toelichting om te quoten. Daar staat precies in waaróm het verboden isquote:Op maandag 13 oktober 2008 11:31 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dus stiekem is het zo dat het gemak van oom agent toch maar voor gaat op de daadwerkelijke veiligheid.
quote:In artikel 61a RVV 1990 wordt gesproken van het vasthouden van een mobiele telefoon en niet van telefoneren. Hiervoor zijn verschillende redenen te geven. Ten eerste wordt hiermee de afwijzing van het fysieke aspect van het handmatig telefoneren beter tot uitdrukking gebracht. Onder vasthouden wordt verstaan het in de hand houden, het tussen oor en schouder geklemd houden etc. Ten tweede kan bij de term telefoneren onduidelijkheid bestaan wanneer daarvan sprake is. Is dat op het moment dat de telefoon ter hand wordt genomen, een nummer wordt ingetoetst of bijvoorbeeld op het moment dat de verbinding tot stand komt. Ten derde wordt met de term telefoneren de reikwijdte beperkt tot de overdracht van spraak. Door de gekozen formulering van artikel 61a RVV 1990 wordt tevens het verzenden of ontvangen en lezen van SMS-berichten of e-mailberichten of het internetten met een mobiele telefoon tijdens het rijden onder de verbodsbepaling gebracht. Ten vierde heeft het openbaar ministerie aangegeven dat een verbod op het telefoneren aanzienlijk moeilijker te handhaven is dan een verbod op het vasthouden van een mobiele telefoon. Immers steeds zal moeten worden vastgesteld dat ook daadwerkelijk werd getelefoneerd met het apparaat. Het is niet onaannemelijk dat de verdachte zich zal verweren met de mededeling dat hij weliswaar met een telefoon aan het oor zat, maar dat er geen verbinding was en dat hij dus niet daadwerkelijk aan het telefoneren was. Hoewel, zoals in paragraaf 3 wordt omschreven, in dergelijke gevallen de officier van justitie wel inlichtingen betreffende de telecommunicatie kan vorderen teneinde vast te stellen of ook daadwerkelijk gebruik is gemaakt van de mobiele telefoon, is een verbod op het vasthouden van dergelijke
apparatuur aanzienlijk eenvoudiger te handhaven.
Onder mobiele telefoon wordt verstaan een apparaat dat bestemd is voor het gebruik van mobiele openbare telecommunicatiediensten. Hieronder vallen niet de zogenoemde 27MC-bakkies. Deze maken immers geen gebruik van het mobiele telecommunicatienetwerk. Ook apparaten die worden gebruikt ten behoeve van het gesloten netwerkverkeer, zoals mobilofoons van de politie en taxichauffeurs, vallen hier niet onder.
Het begint al hiermee:quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:35 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik heb zojuist het 'Besluit van 4 februari 2002 tot wijziging van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (verbod handmatig telefoneren) ' opgezocht (teveel tekst in de toelichting om te quoten. Daar staat precies in waaróm het verboden is
I rest my case. Ik ben ook van mening dat de veiligheid prio nummeru eins is. Maar er zijn veel meer ergere dingen die nóg meer afleiden dan telefoneren waar niks tegen gedaan word, puur onder het mom van 'dat is moeilijk te controleren'. Dat, meneer de voorzitter, is een schande.quote:NOTA VAN TOELICHTING
§ 1. Algemeen
Het handmatige telefoneren en het gelijktijdig besturen van een
motorvoertuig, invalidenvoertuig of bromfiets vormt een gevaar voor de
verkeersveiligheid.
Klopt. Er zijn genoeg dingen te verzinnen die minstens zo gevaarlijk zijn en niet verboden zijn. Maar ja, als wij daar nu over klagen, en ze breiden de wet uit, dan gaan er anderen weer klagen over 'dat Nederland zoveel regeltjes heeft'.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:40 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het begint al hiermee:
[..]
I rest my case. Ik ben ook van mening dat de veiligheid prio nummeru eins is. Maar er zijn veel meer ergere dingen die nóg meer afleiden dan telefoneren waar niks tegen gedaan word, puur onder het mom van 'dat is moeilijk te controleren'. Dat, meneer de voorzitter, is een schande.
Zelfde verhaal als dat er ergere dingen zijn dan 10km te hard op de snelweg. Dat is nu eenmaal makkelijker te controleren, dus krijg je daar ook eerder een boete voor dan ander asociaal weggedrag.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:40 schreef Tuvai.net het volgende:
I rest my case. Ik ben ook van mening dat de veiligheid prio nummeru eins is. Maar er zijn veel meer ergere dingen die nóg meer afleiden dan telefoneren waar niks tegen gedaan word, puur onder het mom van 'dat is moeilijk te controleren'. Dat, meneer de voorzitter, is een schande.
En het ontvangen en lezen van e-mailberichten of het internetten met een PDA mag dan weer wel. En het ontvangen en lezen van SMS-berichten, is dat iets "des telefoons" of is dat (indien mogelijk) ook toegestaan met een PDA?quote:Door de gekozen formulering van artikel 61a RVV 1990 wordt tevens het verzenden of ontvangen en lezen van SMS-berichten of e-mailberichten of het internetten met een mobiele telefoon tijdens het rijden onder de verbodsbepaling gebracht.
Een PDA maakt toch ook gebruik hiervan voor bovenstaande acties (telefoneren uitgezonderd)?quote:Onder mobiele telefoon wordt verstaan een apparaat dat bestemd is voor het gebruik van mobiele openbare telecommunicatiediensten.
Ik ben eigenlijk toch wel eens benieuwd naar wat de overheid wil gaan doen tegen asociaal/hufterig rijgedrag. Ik meen een paar weken terug iets te hebben gelezen dat ze dat gingen aanpakken.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als dat er ergere dingen zijn dan 10km te hard op de snelweg. Dat is nu eenmaal makkelijker te controleren, dus krijg je daar ook eerder een boete voor dan ander asociaal weggedrag.
Ze deed iets wat specifiek in de wet verboden is, wat voor punt kan ze dan maken? Dat al die andere dingen niet verboden zijn en dit wel kan ik ook niets aan doen natuurlijk.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik vond dat meiske met dat bluetooth-verhaal toch een punt hebben hoor. Ik mag wel een broodje in mijn auto eten, tussen de nummers op m'n CD-speler switchen, met m'n Tomtom zitten klooien en een sigaretje opsteken (bij wijze van, ik rook zelf niet) maar een telefoon in je hand nemen? Schandalig!Of van die nerveuze autorijders, vaak vrouwen, die met 234234 andere dingen bezig zijn die NIETS met autorijden te maken hebben. Van die typetjes die niks in de gaten hebben omdat ze met het kapsel en het spiegeltje bezig zijn.
Je mag me schijnheilig noemen of een moraalridder en natuurlijk zal ik niet 2 uur lang alleen maar aandacht voor de weg hebben, maar ik heb in de tijd dat ik rij geen telefoon in mijn handen en probeer het rotzooien aan radio enzo zo veel mogelijk te beperken.quote:En voor al die schijnheiligen (*uche* karr-1 *uche*) hier die een telefoon in je hand hebben ook zo not-done vinden: Wil je mij wijsmaken dat wanneer jij 2 uren in de auto zit, jij die hele rit CONSTANT op de weg let?Da's gewoon onmogelijk; al wanneer je met bijvoorbeeld je airco zit te kutten, ben je ook niet 100% met het autorijden bezig.
Dat is niet belachelijk dat is de wet. Het is verboden om een telefoon in je handen te hebben. In de wet worden niet alle specifieke dingen van een telefoon genoemd omdat je dan constant moet bewijzen dat iemand zat te bellen, te sms'en of ik weet niet wat. Juist daarom is het in de hand houden alleen al verboden.quote:Mensen die zitten te bellen tijdens het autorijden, die mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken. Maar dat je je telefoon bij wijze van nog niet eens zou mogen aanraken is belachelijk.
En "de wet" (lees: "een" wet of wetsartikel) en de rechtsgevolgen ervan kunnen per definitie niet belachelijk zijn?quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:56 schreef karr-1 het volgende:
Dat is niet belachelijk dat is de wet.
Nee, jouw conclusie hier is niet op de wettekst gebaseerd, maar juist op een conclusie. De wettekst omschrijft dat dat ook niet mag.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:45 schreef r_one het volgende:
[..]
En het ontvangen en lezen van e-mailberichten of het internetten met een PDA mag dan weer wel. En het ontvangen en lezen van SMS-berichten, is dat iets "des telefoons" of is dat (indien mogelijk) ook toegestaan met een PDA?
[..]
De wettekst spreekt eenduidig over een mobiele telefoon:quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:57 schreef Walter81 het volgende:
Nee, jouw conclusie hier is niet op de wettekst gebaseerd, maar juist op een conclusie. De wettekst omschrijft dat dat ook niet mag.
Een PDA is geen mobiele telefoon, punt. De wettekst omschrijft nergens dat bedoelde handelingen ook niet met een PDA mogen worden uitgevoerd.quote:In artikel 61a RVV 1990 wordt gesproken van het vasthouden van een mobiele telefoon en niet van telefoneren.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat je er wel een boete voor kan krijgen in een geval dat je een pda in je hand hebt tijdens het rijden.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:24 schreef r_one het volgende:
[..]
De wettekst spreekt eenduidig over een mobiele telefoon:
[..]
Een PDA is geen mobiele telefoon, punt. De wettekst omschrijft nergens dat bedoelde handelingen ook niet met een PDA mogen worden uitgevoerd.
Die conclusies waar jij op doelt zijn overigens achterliggende overwegingen, geen conclusies.
Klopt. Wat het plan is, weten we. Alleen de uitvoering zal zoals gewoonlijk wel weer veel te wensen over laten. Ze moeten gewoon iedere auto uitrusten met camera's die het weggedrag van jezelf en anderen vast kunnen leggen en/of een soort van zwarte doos die van alles registreert.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:47 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk toch wel eens benieuwd naar wat de overheid wil gaan doen tegen asociaal/hufterig rijgedrag. Ik meen een paar weken terug iets te hebben gelezen dat ze dat gingen aanpakken.
en dat bepaal jij ffquote:Op maandag 13 oktober 2008 17:24 schreef r_one het volgende:
[..]
De wettekst spreekt eenduidig over een mobiele telefoon:
[..]
Een PDA is geen mobiele telefoon, punt. De wettekst omschrijft nergens dat bedoelde handelingen ook niet met een PDA mogen worden uitgevoerd.
Die conclusies waar jij op doelt zijn overigens achterliggende overwegingen, geen conclusies.
Een wátquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:59 schreef huhggh het volgende:
Dat kan door een ontwetende boete.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:44 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Klopt. Wat het plan is, weten we. Alleen de uitvoering zal zoals gewoonlijk wel weer veel te wensen over laten. Ze moeten gewoon iedere auto uitrusten met camera's die het weggedrag van jezelf en anderen vast kunnen leggen en/of een soort van zwarte doos die van alles registreert.
Dan is het een Smartphone. Ik had het over een PDA, waar je wel mee kunt mailen/internetten maar NIET mee kunt bellen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:48 schreef ASroma het volgende:
en dat bepaal jij ffzodra je kan bellen met een PDA zal de rechter het altijd door laten gaan voor mobiel
Tja, moeten mensen maar eens normaal doen in het verkeer.quote:
Een wet is niet belachelijk nee. Je kunt het er wel of niet mee eens zijn, dat is wat anders. Maar belachelijk is een wet nooit. Anders was ie niet aangenomen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:16 schreef r_one het volgende:
[..]
En "de wet" (lees: "een" wet of wetsartikel) en de rechtsgevolgen ervan kunnen per definitie niet belachelijk zijn?
Nee, jij vindt een wet nooit belachelijk, dat is wat anders dan dat een wet dat nooit kan zijn. Belachelijk is subjectief. Als je het met een wet pertinent niet eens bent, kunnen mensen het echt wel als belachelijk kwalificeren. Heel soms gaat dat zover dat een wet na jaren weer teruggedraaid wordt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:29 schreef karr-1 het volgende:
Een wet is niet belachelijk nee. Je kunt het er wel of niet mee eens zijn, dat is wat anders. Maar belachelijk is een wet nooit. Anders was ie niet aangenomen.
Dat iemand het niet eens is met een wet maakt die wet nog steeds niet belachelijk. Er is een reden dat die wet er is en die is er niet voor niets. De persoon die het er niet mee eens vind de wet belachelijk.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, jij vindt een wet nooit belachelijk, dat is wat anders dan dat een wet dat nooit kan zijn. Belachelijk is subjectief. Als je het met een wet pertinent niet eens bent, kunnen mensen het echt wel als belachelijk kwalificeren. Heel soms gaat dat zover dat een wet na jaren weer teruggedraaid wordt.
Wetten kunnen aangepast worden aan de tijd, aan moderne technieken etc. Dat zegt niets over de voorgaande wet.quote:Wetten zijn geen statisch geheel, anders zouden we geen wetswijziingen kennen; wat maakt een wet na aangenomen te zijn superieur aan de wet daarvóór? Wat er eerst aan mankeerde, kan voorheen heel goed als belachelijke maas in de wet ervaren zijn (anders was er toch geen reden die maas te dichten).
Misschien wel, dat hangt af van de gevolgen van een wetquote:Jammer dat je puntje 'rechtsgevolgen' onbesproken laat; alsof die niet belachelijk kunnen zijn.
Oké, jij staat op een parkeerplaats langs de snelweg. Je staat stil, maar zet even je Bluetooth aan. Op het moment dat je Bluetooth aanstaat laat je je koppeling rustig opkomen, je rolt een halve km. per uur en je legt je telefoon naast je neer of doet hem in de carkit. Daarna geef je gas. Deze hele handeling duurt bij elkaar één of twee seconden. Volgens jouw interpretatie ben je dan dus aan het rijden met je telefoon in je hand en verdien je een prent van 150 euro.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die boete was gewoon keihard terecht. Onder het rijden hoor je een telefoon gewoon niet in je handen te hebben, ongeacht wat je er mee doet of niet. Ze had hem in haar handen onder het rijden en dat is verboden, simpel zat. Dat dat mens er uberhaupt nog tegen in gaat is al niet te snappen.
Dat is natuurlijk wel een compleet andere situatie als dat mens op tv. Die was gewoon aan het rijden op de snelweg en niet op een parkeerplaats, waar je relatief weinig kwaad kunt. Bovendien heb ik de wet niet gemaakt, ik hou me er alleen aan.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:57 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Oké, jij staat op een parkeerplaats langs de snelweg. Je staat stil, maar zet even je Bluetooth aan. Op het moment dat je Bluetooth aanstaat laat je je koppeling rustig opkomen, je rolt een halve km. per uur en je legt je telefoon naast je neer of doet hem in de carkit. Daarna geef je gas. Deze hele handeling duurt bij elkaar één of twee seconden. Volgens jouw interpretatie ben je dan dus aan het rijden met je telefoon in je hand en verdien je een prent van 150 euro.
Het is een andere situatie, maar volgens jouw 'wet is wet'-filosofie wel een prent waard. Overigens kom je nu zelf ook met een excuus; 'waar je relatief weinig kwaad kunt'. Dat zou volgens jou niet relevant moeten zijn, want het staat in de wet en het is belachelijk dat je daar tegenin gaat.quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een compleet andere situatie als dat mens op tv. Die was gewoon aan het rijden op de snelweg en niet op een parkeerplaats, waar je relatief weinig kwaad kunt. Bovendien heb ik de wet niet gemaakt, ik hou me er alleen aan.
Ben ik geheel met je eens, maar een vrouw op de snelweg met een telefoon in haar hand, daar valt toch weinig aan te interpreteren. Een verhaal als "ik zette hem op de bluetooth" is natuurlijk niet te controleren.quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:19 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Het is een andere situatie, maar volgens jouw 'wet is wet'-filosofie wel een prent waard. Overigens kom je nu zelf ook met een excuus; 'waar je relatief weinig kwaad kunt'. Dat zou volgens jou niet relevant moeten zijn, want het staat in de wet en het is belachelijk dat je daar tegenin gaat.
Het is prima dat je je aan de wet houdt, dat doe ik voor zover ik weet ook. Echter vind ik het niet meer dan normaal en een plicht dat agenten hun redelijkheid niet uit het oog verliezen.
Wetgevers maken ook inschattingsfouten. Of wetten zijn sterk verouderd. Het gevolg is dan een wet die door een groot gedeelte van de bevolking als belachelijk wordt ervaren. Dan IS die wet ook belachelijk (en zal vaak herziening plaatsvinden), ook al is ie 1000 keer vigerend.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:51 schreef karr-1 het volgende:
Dat iemand het niet eens is met een wet maakt die wet nog steeds niet belachelijk. Er is een reden dat die wet er is en die is er niet voor niets. De persoon die het er niet mee eens vind de wet belachelijk.
Of aan verwachtingen waar (achteraf gezien) toch niet aan voldaan werd, dan worden wetten teruggedraaid. Dat zegt genoeg over de wet voor terugdraaiing.quote:Wetten kunnen aangepast worden aan de tijd, aan moderne technieken etc. Dat zegt niets over de voorgaande wet.
Het door Metal_Mart geschilderde voorbeeld de vraag: belachelijk als er een prent volgt, ja of nee?quote:Misschien wel, dat hangt af van de gevolgen van een wet
Ja want zoals ik al zei is rollen op een parkeerplaats wat anders als rijden op de snelweg.quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:29 schreef r_one het volgende:
Het door Metal_Mart geschilderde voorbeeld de vraag: belachelijk als er een prent volgt, ja of nee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |