?? Nou ben ik nog verder van huis in het gissen... dacht aan Siobhan/Siophan? Maar daar kan je geen hallo monica van makenquote:Op woensdag 3 september 2008 15:52 schreef Reinhilde het volgende:
BE, dat is het idd. Maar je kan het in delen uitspreken, waarbij je dus een trema op de 3e letter zet, of op z'n Frans, of gewoon er een compleet andere naam van maken ('Hallo Monica'). Dus. Maar in het Engels is het gewoon lekker duidelijk en vind ik het stiekem ook wel mooier klinken.
Dat is wel een naam om hier te gaan onthouden want ik vind em tof!quote:Op woensdag 3 september 2008 16:29 schreef Iksje het volgende:
[..]
?? Nou ben ik nog verder van huis in het gissen... dacht aan Siobhan/Siophan? Maar daar kan je geen hallo monica van maken
Zo dacht ik aan Mairead maar daar kan ik toch ook echt geen Monica van maken.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:29 schreef Iksje het volgende:
[..]
?? Nou ben ik nog verder van huis in het gissen... dacht aan Siobhan/Siophan? Maar daar kan je geen hallo monica van maken
Hoe spreek je het ook alweer uit?quote:Op woensdag 3 september 2008 17:56 schreef Silmarwen het volgende:
Alleen jammer dat bijna iedereen Siobhan verkeerd uitspreekt. Prachtige naam, dat wel.
Shuh-von, dacht ikquote:Op woensdag 3 september 2008 18:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe spreek je het ook alweer uit?
Ik weet wel dat het heel anders is dan het geschreven wordt, maar ik vergeet altijd hoe
Sorry, maar ik dacht aan gelijk aan Sifon zo'n ding voor onder je wasbakquote:
Zo heb ik Kylie Minogue vroegah uitgesproken als Kailie Minneguuquote:Op woensdag 3 september 2008 20:52 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, doet me denken aan Phoebe.
In The catcher in the rye (geloof ik...) las ik die naam de hele tijd als P-hoob. Tijdens mijn mondeling examen snapte mijn docent niet wat ik bedoelde. Ik uitleggen. Hij: "Oh, Fiebie!".
En Penelope heeft ook even geduurd voor ik wist hoe dat in het echt klinkt.
Shiobhan daarentegen wist ik wel.
Bananarama, voor mijn generatiegenoten.![]()
The Curious Incident of the Dog in the Night-timequote:Op woensdag 3 september 2008 20:40 schreef PM-girl het volgende:
Die naam las ik voor het eerst in het boek: Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon (goed boek overigens!)
Blij dat ik nu hier lees hoe je hem uitspreekt. Ik zou het nooit kiezen in Nederland.
quote:Op woensdag 3 september 2008 20:56 schreef Moonah het volgende:Ook leuk, die Kailie.
It ain't what you do it's the way that you do it...
quote:Op woensdag 3 september 2008 21:30 schreef oh-oh het volgende:
En in de Ierse sferen Shay of Paddy voor een jongen
Ach, en ik met m'n "mikkie mousse" danquote:Op woensdag 3 september 2008 22:47 schreef Troel het volgende:
Ach, ik smeerde vroeger kondie-tie-oooner in mijn haar
Wist ik veel
Roisin vind ik teveel op rozijn lijken.
Afschuwelijk !quote:Op donderdag 4 september 2008 09:48 schreef pinquit het volgende:
kwam ik zondag een meisje tegen die britney heette, liep ik gisteren en in hema riep er een moeder: beyonce!ik vind dat toch zo erg he
Op papier vind ik het een schitterende naam... de uitspraak echterquote:Op woensdag 3 september 2008 17:56 schreef Silmarwen het volgende:
Alleen jammer dat bijna iedereen Siobhan verkeerd uitspreekt. Prachtige naam, dat wel.
Ik krijg er een hele rare slis klank van in mijn mond!quote:Op donderdag 4 september 2008 13:10 schreef geppie het volgende:
[..]
Afschuwelijk !
Mijn nichtje heet Isley, ik heb er ongeveer een jaar over gedaan om eraan te wennenNiet dat ik het heel lelijk vond maar ook niet mooi.
Ik ben het wel met jouwquote:Op donderdag 4 september 2008 13:48 schreef Webkim het volgende:
In de Wij Jonge Ouders een meisje met de naam Pip.![]()
houdt niet van zulke 'clownsnamen' zegt -ie.
Dat is jaaaarenlang mijn nummer 1 meisjesnaam geweest!quote:
quote:Op donderdag 4 september 2008 18:13 schreef Vivi het volgende:
Ik had tijdens mijn zwangerschap een soort psychose waarin ik "Bindi" een stiekem leuke naam vond. Wrs had het er mee te maken dat ik ernstig geshocked was door het overlijden van Steve Irwin en hele dagen met zijn vrouw en kinderen mee zat te grienen bij de herhalingen van de herdenkingsdinges op TV.
Ja hoor, Fons zijn zusje krijgt de naam Elodie.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:08 schreef PM-girl het volgende:
Maar nou nog even voor de duidelijkheid, BassMiss. Wordt het nu Elodie zoals Pinquit schreef,of blijft het dit keer wel een verrassing? Ik werd echt niets wijzer in al die posts die daarna volgden?
Jaquote:Op donderdag 4 september 2008 21:08 schreef PM-girl het volgende:
Simon en Pippa!![]()
Mooie combi, maar ik vind Pippa ook een klein beetje pipo.
Maar nou nog even voor de duidelijkheid, BassMiss. Wordt het nu Elodie zoals Pinquit schreef,of blijft het dit keer wel een verrassing? Ik werd echt niets wijzer in al die posts die daarna volgden?
Foof? Hm.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Fauve vind ik ook zo'n mooie naam, ook uit dat boek!![]()
Ja, het was eerst een boek, van hoeheetzeookalweer, en toen een serie.
Klopt, die wilde ik ook voor een dochter, maar "Vief en en haar dochter Fauve" leek me ook weer wat teveel op een niet zo komisch duoquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Fauve vind ik ook zo'n mooie naam, ook uit dat boek!![]()
Ja, het was eerst een boek, van hoeheetzeookalweer, en toen een serie.
Je moet het natuurlijk wel een beetje zzzzwoelll uitspreken..quote:
wat je van beeeeeeeeeeeren leren kan, van echte beren leren kan...quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:54 schreef _Bar_ het volgende:
ahum ik weet ook niet wat ik hiervan moet denken
geboren Balou = Meisje
Tomquote:Op vrijdag 5 september 2008 14:43 schreef Fuente het volgende:
Wij hebben een meidennaam, maar nog geen definitieve jongensnaam.
Jullie nog ideeen van wat leuk bij Sara past?
Gefeliciteerd!quote:
Geeft nietsquote:Op vrijdag 5 september 2008 14:53 schreef _Bar_ het volgende:
ow hahahahha sorry ik las nog geen meiden naam
Waar het hart de buik van vol is...quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:52 schreef Fuente het volgende:
Wij zijn ook van de korte namen idd
Zo vind ik Bas helemaal geweldig, maar mijn zwanger heet zo, dus dat wordt 'm nietTom vind ik leuk, manlief niet.
oepsquote:Op vrijdag 5 september 2008 14:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waar het hart de buik van vol is...
quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:12 schreef S_oepstengel het volgende:
Sara & Mees
quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:43 schreef Vivi het volgende:
Oh en het was van Judith Krantz.
De mooie en naïeve Maggy Lunel (Stefanie Powers) komt platzak anno 1925 aan in Parijs. Ze wordt een schildersmodel en is al gauw de crème de la crème van de kunstenaarswereld. Hierdoor trekt ze ook de aandacht van de schilder Julien Mistral (Stacey Keach), een arrogante en egoïstische kwast die zijn werk boven alles laat komen.
Ik had op de middelbare school en meisje bij sommige lessen in de klas en die was Chinees en fonetisch gespeld was dat "Hatsjoe". Geen flauw idee hoe je dat dus schreef, maar zo zei je het...quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:43 schreef p_iglet het volgende:
hihi lois, dat "gezondheid" gevoel kan nog erger.
In mijn basisschool klas zat een jongetje wat Haci heet. Uitgesproken als "hatsjie"
Mooie naam, wij hebben besloten niet voor een naam met een M te gaan, dus dat gaat het hier in elk geval niet worden vermoed ik zoquote:
De dochter van onze vrienden heet officieel zo, maar ze wordt eigenlijk alleen DeeDee genoemd.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:20 schreef Syrena het volgende:
[..]
Foof? Hm.Mijn vader vond voor mij Deirdre mooi. Ik kan het niet eens zelf uitspreken
![]()
Gewoon Saraj, die " was voor de leukquote:Op zaterdag 6 september 2008 10:52 schreef S_oepstengel het volgende:
Diaan, hoe spreek je Saraï uit?
Wat vinden jullie bij Yana passen? Jongens en meisjesnamen?
De afkomst is Iraans volgens mij. Ik vind het een prachtige naam, maar bij een hollandse achternaam toch niet echt passend... Het is trouwens een jongensnaam, voor het geval de -a op het eind tot verwarring leidt. Geen idee of het in westerse landen ook voor meisjes wordt gebruikt, eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:24 schreef S_oepstengel het volgende:
Aparte naam, nog nooit eerder gehoord!
Ja het wordt hier ook voor meisjes gebruikt. Ik ken een meisje die zo heet.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De afkomst is Iraans volgens mij. Ik vind het een prachtige naam, maar bij een hollandse achternaam toch niet echt passend... Het is trouwens een jongensnaam, voor het geval de -a op het eind tot verwarring leidt. Geen idee of het in westerse landen ook voor meisjes wordt gebruikt, eigenlijk.
De hoofdpersoon in "Ik ook van jou" heet ook zo (Boek van Ronald Giphart). Dat is een meisje. En het zoontje van Hugo Metsers de zoveelstequote:Op zaterdag 6 september 2008 15:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De afkomst is Iraans volgens mij. Ik vind het een prachtige naam, maar bij een hollandse achternaam toch niet echt passend... Het is trouwens een jongensnaam, voor het geval de -a op het eind tot verwarring leidt. Geen idee of het in westerse landen ook voor meisjes wordt gebruikt, eigenlijk.
Dat klnikt bijna als Satan. Vreemde naam.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:54 schreef Belana het volgende:
Rafi of Rafa (afkorting van Raphael) vind ik ook leuk.
Ik las vandaag in de krant dat er een "Seitan" geboren was, das toch een broodje o.i.d.?
edit: het is iets vegetarisch
quote:Op woensdag 10 september 2008 22:52 schreef sjak het volgende:
[..]
Snoopy, je kan wel zien dat jij in een hippe stad woont
het klinkt als een selectie uit de nieuwe IKEA-gids zo bij elkaarquote:Op woensdag 10 september 2008 22:35 schreef snoopy het volgende:
Vandaag in het Parool bij de geborenen: Gijdsik hoop dat het een typfout is
![]()
Oh en een Peeplees ik nu ook nog
Ik zal nog wat namen noemen uit deze reeks die ik opmerkelijk vind:
Deen, Dax, Vos, Kyd, Birke, Reeve, Kye, Neda, Divine, Björke...
sjongejonge en dat is dan de oogst van 1 dag.
Doe mij dan maar het Birke bed met de Björke dekbedovertrekquote:Op donderdag 11 september 2008 01:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
het klinkt als een selectie uit de nieuwe IKEA-gids zo bij elkaar![]()
waar is Billy dan?
EN: Rievvv (denk ik)quote:Op donderdag 11 september 2008 08:58 schreef oh-oh het volgende:
Dax en Reeve vind ik best grappig, maar de rest?
Reeve valt voor mij onder die Engelse namen die niet verneukt kunnen worden door een Hollandse uitspraak en dus wel heel leuk ( kunnen ) zijn.
't is een vrouwquote:Op donderdag 11 september 2008 09:16 schreef bixister het volgende:
[..]
Miel of Kamiel vind ik wel aardig, maar Miëls? nee, daar vind ik niks aan.
maar misschien worden stella & broos wel een setje.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:19 schreef Guuzewuus het volgende:
Stella en Broos.
Nee hoor, heb al een andere jongensnaam.
Hihi, dat kan natuurlijk ook jaquote:Op donderdag 11 september 2008 12:25 schreef bixister het volgende:
[..]
maar misschien worden stella & broos wel een setje.![]()
Miejels ongeveer...quote:Op donderdag 11 september 2008 12:46 schreef debuurvrouw het volgende:
Miëls? twee happy meals. Of meer mi-els??
Creatief hoor![]()
Broos vind ik wel lief. In de trant van Mees enzo.
Even je profiel gelezen Renee dusquote:Op donderdag 11 september 2008 13:36 schreef Rewimo het volgende:
Bij Mees moet ik toch echt aan de vogeltjes in de tuin denken
En Pepper, zo heet de kat van mijn schoonzusje![]()
Er zijn toch echt namen waarvan ik denk: waarom doe je je kind dat aan? Namen met een dubbele betekenis, namen die iemand zijn hele leven moet spellen...
Al moet ik zeggen dat je dat niet altijd kunt voorkomen. Christan wordt hier in Duitsland altijd aangesproken met Christ-i-an en dat je Renée kunt heten als vrouw vinden ze helemaal maarIk word altijd heel raar aangekeken als ze weer eens "Herr M." roepen en ik opsta
Dat klinkt wel erg raadselachtig en nu ben ik ook wel nieuwsgierig geworden.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn naam is heel veel in het nieuws en op de tv geweest.
Ik kon zelfs zeggen dan ik naar mezelf ging.
Moest ik ook meteen aan denken!quote:Op woensdag 3 september 2008 20:52 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, doet me denken aan Phoebe.
In The catcher in the rye (geloof ik...) las ik die naam de hele tijd als P-hoob. Tijdens mijn mondeling examen snapte mijn docent niet wat ik bedoelde. Ik uitleggen. Hij: "Oh, Fiebie!".
En Penelope heeft ook even geduurd voor ik wist hoe dat in het echt klinkt.
Shiobhan daarentegen wist ik wel.
Bananarama, voor mijn generatiegenoten.![]()
Ja Jikke voor een jongen.... later hoorde ik ook dat dat vooral een meisjesnaam is. Hun andere zoon heet Siebe.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Jikke voor een jongen? Dat ken ik alleen als een meisjesnaam.
Ah, friesche voorkeuren.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja Jikke voor een jongen.... later hoorde ik ook dat dat vooral een meisjesnaam is. Hun andere zoon heet Siebe.
Yeps en volgens mij zijn ze helemaal niet Fries... geboren en getogen Twents. Maar ja op zich maakt dat natuurlijk niet uit...quote:
Dan denk ik meteen aan een bonbonnerie is wel lekker maar nee ook geen echt mooie naam.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef snoopy het volgende:
net hier op straat, een jongetje: Bonne
Ik denk dan meteen aan het Sinterklaasliedje: Bonne, bonne gooi wat in mn lege tonne, gooi wat in mn laarsje, dankje sinterklaasjequote:Op donderdag 11 september 2008 15:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan denk ik meteen aan een bonbonnerie is wel lekker maar nee ook geen echt mooie naam.
Zou ik anders de naam noemen?quote:Op donderdag 11 september 2008 16:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Is er een musical van Carmen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vind ik eigenlijk ook wel.... je hoort het idd niet vaak, maar toch best een mooie naam. Ben je ook vernoemd naar de bekende Evita?quote:Op donderdag 11 september 2008 16:23 schreef bixister het volgende:
ah, nou best een mooie naam FR!
Ik wist niet dat er een musical van was weer wat geleerd.quote:Op donderdag 11 september 2008 16:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zou ik anders de naam noemen?
kijk maar! http://www.carmenmusical.com/content.php
Klopt, is idd Scandinavisch.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Jokke schijnt scandinavisch te zijn maar dan had ik toch voor een andere naam uit scandinavie gekozen (lars/bjorn oid) maar Jokke nee vooral niet in Nl jokke mag niet jokken Jokke is een jokkebrok dat doe je je kind toch niet aan?
Ik vind het ook een mooie naamquote:Op donderdag 11 september 2008 16:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Evita is toch best mooi? In de kapsalon werkt een meisje met deze naam en ik vind het altijd wel wat hebben hoor!
Mijn oma was van 1909quote:Op donderdag 11 september 2008 17:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Eefje en Evi zijn best vooruitstrevende namen in de tijd van je oma (neem aan dat ze niet zo jong meer is) evi hoor je tegenwoordig ook best veel. is allemaal een verbastering van Eva
Er is toch niks mis met Eva? En gewoon een kwestie van overal waar je voortaan komt je voorstellen als eva en bij roepnaam eva invullen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Eva zal ik zelf niet voor kiezen ivm die reacties daarop. Overal staat toch als naam Evita ingevuld. En iedereen weet dus ook dat ik zo heet.
Ik heb bij een Roemer in de klas gezetenquote:Op zondag 14 september 2008 22:25 schreef Hellen-O het volgende:
wat vinden jullie van Roemer? (Mijn schoonzus heeft net een zoon gekregen.)
Eerst vond ik het een vreselijke naam, maar nu begin ik eraan te wennen en vind ik het toch wel mooi.
quote:Op zondag 14 september 2008 22:28 schreef bixister het volgende:
is een heel oude naam toch? ik vind 'm best mooi. beter dan riemert, wat mij betreft (en natuurlijk ook beter dan riangelomaar ja, dat geldt voor bijna elke naam.
)
Mwah, ik had een Albino in de klas. Dat vonden we toen ook al behoorlijk vreemdquote:Op maandag 15 september 2008 09:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Slik en Baer![]()
Ik probeer te bedenken of er "vroeger" ook al van die idiote namen werden gegeven of dat dit echt iets is van deze tijd...
Ik heb dat met Mees, dat vind ik echt de schattigste jongensnaam die er is, maar als je dan denkt aan een boom van een vent die zich zn levenlang als Mees voor moet stellen dan denk je toch oh nee laat maar...quote:Op maandag 15 september 2008 09:22 schreef Rewimo het volgende:
Jeljer-Sjoerd klinkt dan nog vrij normaal
Ik snap best dat je een aparte naam wilt geven, maar sommige mensen lijken er totaal niet bij stil te staan dat hun kind 80 jaar met zo'n naam voort moet
Er zijn een hoop namen die leuk klinken voor kleine kinderen maar als volwassene ga je je ervoor in een hoekje zitten schamen...
Die krijgen 's avonds een bordje wormenquote:Op maandag 15 september 2008 09:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een gezin met dochter Merel en zoon Mees vind ik dan weer niet kunnen.
Nog net niet maar ze kregen wel tot hun zesde regelmatig nog een potje olvaritquote:Op maandag 15 september 2008 09:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die krijgen 's avonds een bordje wormen
Is wel iets voor in een kinderboekquote:Op maandag 15 september 2008 10:08 schreef p_iglet het volgende:
merel en mees vind ik dan weer leuk voor een tweeling
Is Ree dan een meisje?quote:Op maandag 15 september 2008 09:54 schreef Iksje het volgende:
Ik heb een Merel gekend die heel blij was met haar zusje (een nakomertje) want een broertje had Arent geheten...
En in onze naambestanden zit een gezin waarvan de kinderen Ree, Wolf en Merel heten. Er is nog een broertje maar ben even kwijt of die nu Arent of Evert heet. In elk geval een bos vol
Daar heb je weer een Meesquote:Bridget Maasland is zaterdag in een Amsterdams ziekenhuis bevallen van een jongetje. Dat vertelde de presentatrice vandaag in het radioprogramma van Ruud de Wild op Q-Music. Bridget en haar vriend Pepijn hebben het jongetje Mees Kingston genoemd
Ik kreeg pas een geboortekaartje van Mees, en zijn grote zus heet dus Merelquote:Op maandag 15 september 2008 @ 09:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een gezin met dochter Merel en zoon Mees vind ik dan weer niet kunnen.
En Mijs vind ik heel mooi maar zou ik niet doen in het kader van te apart.
Ja mijn voorbeeld was ook geen fictiequote:Op maandag 15 september 2008 12:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik kreeg pas een geboortekaartje van Mees, en zijn grote zus heet dus Merel
Krijg er een beetje een Stenaline gevoel vanquote:Op maandag 15 september 2008 12:45 schreef Sjeen het volgende:
Ik zag gisteren een geboortekaartje van Caithline, voor mijn gevoel klopt dat niet...
Dat vind ik dus met de naam van het kindje van uhm, silmarwen dacht ik? Yade, op zich vind ik het een hele mooie naam, en de uitspraak (djeed) vind ik ook heel mooi. Maar mijn 'probleem' met die naam is dat het er gewoon niet staat. Ze had ergens gepost dat de mensen van het CB de naam van hun dochter consequent verkeerd uitspraken als Jaade, op zijn Nederlands dus, en soms als jeed, maar nooit als djeed. Toen dacht ik bij mezelf van ja, maar dat is toch ook niet zo heel raar? Want er staat gewoon simpelweg geen Djeed. In geen enkele taal wordt de letter Y uitgesproken als DJ. Dat maakt verder niet zoveel uit ofzo, maar het lijkt wel alsof het kind dan zeg maar twee namen heeft, één voor het oog en één voor het oor.quote:Op maandag 15 september 2008 13:25 schreef livelink het volgende:
Ik ben bang dat dat geen typfout is. Ik geloof echt dat er mensen zijn die hun kinderen een naam willen geven die ze mooi vinden, maar totaal geen idee hebben hoe je het schrijft. En dan maken ze er dus zoiets van.
quote:Op maandag 15 september 2008 12:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook moeite mee. Er zijn gewoon uitspraakregels, en het stoort me enorm als die met voeten getreden worden. Zo was er hier laatst iemand die een trema op een naam wilde, omdat ze dat wel leuk vond staan. Maar het was niet de bedoeling dat de trema ook in de uitspraak van de naam naar voren kwam. Die trema was er puur voor de sier. En daar trek ik toch wel een grens.quote:Op maandag 15 september 2008 14:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat vind ik dus met de naam van het kindje van uhm, silmarwen dacht ik? Yade, op zich vind ik het een hele mooie naam, en de uitspraak (djeed) vind ik ook heel mooi. Maar mijn 'probleem' met die naam is dat het er gewoon niet staat. Ze had ergens gepost dat de mensen van het CB de naam van hun dochter consequent verkeerd uitspraken als Jaade, op zijn Nederlands dus, en soms als jeed, maar nooit als djeed. Toen dacht ik bij mezelf van ja, maar dat is toch ook niet zo heel raar? Want er staat gewoon simpelweg geen Djeed. In geen enkele taal wordt de letter Y uitgesproken als DJ. Dat maakt verder niet zoveel uit ofzo, maar het lijkt wel alsof het kind dan zeg maar twee namen heeft, één voor het oog en één voor het oor.
Even voor de goede orde hoor Silmarwen ik bedoel hier verder niets mee, en ik vind het écht een mooie naam, maar ik begreep de uitspraak ervan niet zo![]()
en uiteraard is dit van een andere orde dan renaldeau bijvoorbeeld![]()
Dat was ik denk ik, met de naam Saraï. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit zo bij heb nagedacht hoe je die ï uitspreekt. Ik vond het wel leuk staan. Nu heb ik volgens mij wel op internet gezien dat het een Hawaiiaanse naam is en dat het daar ook zo wordt geschreven.quote:Op maandag 15 september 2008 14:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook moeite mee. Er zijn gewoon uitspraakregels, en het stoort me enorm als die met voeten getreden worden. Zo was er hier laatst iemand die een trema op een naam wilde, omdat ze dat wel leuk vond staan. Maar het was niet de bedoeling dat de trema ook in de uitspraak van de naam naar voren kwam. Die trema was er puur voor de sier. En daar trek ik toch wel een grens.
Daarom heb ik met Twan ook bewust gekozen voor de Nederlandse spelling al wordt er toch nog vaak gedacht dat het Toine is.... het is en blijft soms lastig. De naam die we nu in gedachten hebben, heeft denk ik niet veel problemen met uitspreken en hoe dan te schrijven. Al zullen er wel mensen zijn die er iets anders van kunnen bakken.quote:Op maandag 15 september 2008 15:12 schreef livelink het volgende:
Ja, als ze in Engeland geen trema's kennen is het weer een ander verhaal, want dan voldoet het wel aan de Engelse uitspraakregels. Ach, het is misschien allemaal te gooien op een levende taal waar je flexibel mee om moet gaan, maar het kan geen kwaad om je als ouders ook in de uitspraakregels van de naam van je toekomstige kind te verdiepen.
Echt dus niet bij nagedacht hoor... Als ik het zou lezen, zou ik ook Saraj zeggen.... al heb je natuurlijk wel gelijk dat dat dan niet juist is. Het zou dan Sarajie moeten zijn.... Nou ja, het zou niet de voornaam worden maar de 2e naam en het hele probleem heeft zich opgelost nu de baby een jongetje blijkt te zijn.quote:Op maandag 15 september 2008 15:17 schreef livelink het volgende:
Ik wist echt niet meer wie het was Diaan, maar nu je het zegt
Met zo'n naam moet je er gewoon rekening meehouden dat de meeste mensen hem zullen uitspreken conform de uitspraakregels en dat je dat altijd moet corrigeren als je een andere uitspraak wilt.
Och, ik moet mijn naam ook nog regelmatig spellenquote:Op maandag 15 september 2008 15:19 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Daarom heb ik met Twan ook bewust gekozen voor de Nederlandse spelling al wordt er toch nog vaak gedacht dat het Toine is.... het is en blijft soms lastig. De naam die we nu in gedachten hebben, heeft denk ik niet veel problemen met uitspreken en hoe dan te schrijven. Al zullen er wel mensen zijn die er iets anders van kunnen bakken.
Hij voelde het aankomenquote:Op maandag 15 september 2008 15:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Echt dus niet bij nagedacht hoor... Als ik het zou lezen, zou ik ook Saraj zeggen.... al heb je natuurlijk wel gelijk dat dat dan niet juist is. Het zou dan Sarajie moeten zijn.... Nou ja, het zou niet de voornaam worden maar de 2e naam en het hele probleem heeft zich opgelost nu de baby een jongetje blijkt te zijn.
Ja heb ik ooit een keer opgezocht, maar dat verhaal van jou zou me ook niets verbazen....quote:
Ja kloptquote:Op maandag 15 september 2008 15:28 schreef p_iglet het volgende:
huuphuup nu moest ik toch heel hard nadenken hoe je zus heet.
Maar dat zal wel brechtje zijn toch?
quote:Op maandag 15 september 2008 15:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Hij voelde het aankomen![]()
grapje![]()
Gaan jullie voor iets wat bij Twan past of is het gewoon nieuwe baby nieuwe naam dat idee?
Ik ben altijd benieuwd naar hoe mensen daarover denken zeg maar.
Ja dat gaat mij persoonlijk misschien dan ook weer net te ver. Ik zou denk ik geen fonetische ingrepen aan de naam van mijn kind doen zodat je ziet of het een engelse of nederlandse uitspraak is. Maar dat is een persoonlijke voorkeur eerder denk ik.quote:Op maandag 15 september 2008 16:00 schreef Anitra het volgende:
Kijk en dat is nou precies waarom wij die D ervoor gegooid hebbenZodat je precies uit kan spreken zoals het er staat en dan zeg je het precies goed
Marleen, Ties en Bregtje zijn ook inderdaad namen die "normaal" niet bij elkaar passen.quote:Op maandag 15 september 2008 16:09 schreef huuphuup het volgende:
Ja dat is waar, achternaam is inderdaad belangrijker in dat oogpunt. Dat van je man/vader van Twan had ik wel meegekregen ergens, maar juist daarom vroeg ik het me een beetje af.
Ik bedoelde misschien ook niet zozeer het kwik-kwek-kwak bij elkaar passen maar ik weet niet, ik ken iemand en die heeft twee zoontjes, Quinten en Joris, en aan de ene kant vind ik dat dus heel leuk want het zijn duidelijk namen waar zij allebei verliefd op waren, maar aan de andere kant had ik toen de tweede geboren was wel even zo'n okay... hmm... moment.
Maar je hebt wel gelijk dat het uiteindelijk wel went. Ik vind Marleen en Bregtje nu ook de meest logische combinatie die er is. En dan het liefst nog met mn broertje ertussen Ties en dan ook nog in die volgordeen dan graag heel hard ETEN!! erachter aanroepen
Ja aan die trap denken wij ook vaak. Twan vroeg meteen, mama dat is toch Engles voor trap??quote:Op maandag 15 september 2008 16:38 schreef ferrari_rood het volgende:
De naam kick hoor je tegenwoordig best veel. Maar ik moet altijd heel erg aan trap denken. Storm zal ook niet mijn keuze zijn maarja gelukkig verschillen de meningen nogal anders zal iedereen hetzelfde heten.
Cando??quote:Op maandag 15 september 2008 16:49 schreef oh-oh het volgende:Ik ken mensen met een Shero, Shendo en Cando.
Mogen jullie raden zijn hoe de honden heten en hoe het kind.
Mis!quote:
Helaas, U mag niet door naar de volgende ronde!quote:Op maandag 15 september 2008 16:53 schreef Diaan73 het volgende:
Shero?
Verschrikkelijke namen trouwens.
Shendo dan toch? Of heb ik mn 2e gok goed gegokt? Dan heb ik nog een troostprijsquote:Op maandag 15 september 2008 16:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Helaas, U mag niet door naar de volgende ronde!
Het kind heet Shero.
Ja ik denk dat wij dat dus ook gaan krijgen uiteindelijk. Mijn schoonmoeder houdt van korte hollandse namen, mijn eigen moeder heeft een vrij eclectische smaak die zich een beetje lijkt aan te passen aan de tijd, je ziet het aan onze namen dus, maar voor mij was bijvoorbeeld ook Indira in de running naar Indira Gandhi, de toenmalige premier van India (en kleindochter van..), verder vindt ze tegenwoordig namen als Bo en Storm voor een meisje enzo leuk, ook kort dus, maar het hoeft niet perse oerhollands. Mijn vader heeft geloof ik niet zo heel veel voorkeuren en mijn schoonvader ook niet. Mijn zusje en broertje zijn ook allebei van de wat 'hippere' korte namen.quote:Op maandag 15 september 2008 16:36 schreef Diaan73 het volgende:
Ik moest er ook even aan wennen hoor... maar hun andere zoon heet Storm, daar moest ik echt aan wennen. Kick is een hele ouderwetse Nederlandse naam trouwens en een oud-voetballer van FC Twente mn broertje is fanatiek Twentefan.
Britt vind ik op zich wel een leuke naam, maar erg veel gehoord.....
Ik hou wel van een beetje stoere namen. Mijn nichtje heet Anne-Fleur, nou toen ik dat hoorde, vond ik het niet mooi, maar past wel bij hen en ben er nu ook wel aangewend.
En broertje Tijm(en)??quote:Op maandag 15 september 2008 17:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik kwam de naam Dille tegen voor een meisje
hahaha, Otje klinkt zo schattigquote:
Totdat je je als 30 jarige voor moet stellen bij een sollicitatiequote:
/agreequote:Op maandag 15 september 2008 19:47 schreef Carmella het volgende:
[..]
Totdat je je als 30 jarige voor moet stellen bij een sollicitatie![]()
Jip, Puk, Otje, Vlinder, Catootje, Mees; heel schattig, als je nog in de zandbak speelt.
Bickel, dat is vragen om gepest worden en het is leuk... voor een hond jaquote:Op maandag 15 september 2008 19:56 schreef huuphuup het volgende:
Daarom heb ik het persoonlijk niet heel erg op mode-namen zoals bijvoorbeeld Bickel of Spijker ofzo... Storm vind ik persoonlijk wel leuk, maar dat komt omdat Storm zo'n leuk mannetje isZelf zou ik dat toch nooit doen eigenlijk.
Maarja, aan de andere kant went alles wel, uiteindelijk is het gewoon een naam en gaat hij vanzelf onlosmakelijk bij iemand horen. De eerste keer dat een klasgenoot (jongen!) zich voorstelde met "Angel" dicht ik ook van okay 0.o, maar nu is hij gewoon hij.
Ach, over 30 jaar is iedereen toch allang gewend aan zulke namen?quote:Op maandag 15 september 2008 19:47 schreef Carmella het volgende:
[..]
Totdat je je als 30 jarige voor moet stellen bij een sollicitatie![]()
Jip, Puk, Otje, Vlinder, Catootje, Mees; heel schattig, als je nog in de zandbak speelt.
Ik vind het wel mooi klinkenquote:Op maandag 15 september 2008 22:09 schreef hellennelleh het volgende:
Ik hoor net dat een collega haar dochtertje Loeve heeft genoemd. Ik heb geen idee hoe je het schrijft maar het klonk als Loeve (Loefe? Louve? ik vind het allemaal niks eigenlijk. Al vind ik de klank wel mooi, door die oe).
Zou die naam echt volledig verzonnen zijn of kennen jullie Loeves?
Love en Lowe (uitspraak Loeve) komt hier in Zweden vaak voor. Maar dan als jongensnaam.quote:Op maandag 15 september 2008 22:09 schreef hellennelleh het volgende:
Ik hoor net dat een collega haar dochtertje Loeve heeft genoemd. Ik heb geen idee hoe je het schrijft maar het klonk als Loeve (Loefe? Louve? ik vind het allemaal niks eigenlijk. Al vind ik de klank wel mooi, door die oe).
Zou die naam echt volledig verzonnen zijn of kennen jullie Loeves?
Het gekke is dat ik het ook steeds mooier ga vinden naar mate de dag vordert. Ik vind loeffe (dus een harde F ipv een v nu al heel stoer en mooi en en en...(....ik ben niet eens zwanger maar sinds ik een kinderwens heb wel erg bezig met namen..)quote:Op maandag 15 september 2008 22:47 schreef Carmella het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi klinkenLijkt alsof ik een naam in die richting ken, maar kan er niet zo snel opkomen helaas.
Nu je het zegt, vandaar dat die 'oeve' klank me al zo bekend in de oren klinkt. Ik ben half Scandinavisch, dus er bekend mee.quote:Op maandag 15 september 2008 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Love en Lowe (uitspraak Loeve) komt hier in Zweden vaak voor. Maar dan als jongensnaam.
Ik ben erg benieuwd naar de spelling en hoe het precies uitgesproken wordt.quote:Op maandag 15 september 2008 23:07 schreef Hellen-O het volgende:
Het gekke is dat ik het ook steeds mooier ga vinden naar mate de dag vordert. Ik vind loeffe (dus een harde F ipv een v nu al heel stoer en mooi en en en...(....ik ben niet eens zwanger maar sinds ik een kinderwens heb wel erg bezig met namen..)
Ik ben benieuwd welke naam jij bedoeld.
Jill vind ik lief! (voor mij: als je het ook echt als Jil uitspreekt ipv Djil)quote:Op maandag 15 september 2008 23:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lees hier net de naam Jill, die is leuk!
en ik zag Roemer voorbij komen, dan vinden jullie Romar misschien ook wel mooi!
Ik ben kennelijk iemand van het wennen; eerst vond ik Roemer niks, nu wilde ik dat IK op die naam was gekomen, en hetzelfde met Loeve....quote:Op maandag 15 september 2008 23:32 schreef Carmella het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de spelling en hoe het precies uitgesproken wordt.![]()
Ik ken die klank dus alleen als langzaam, Loe-ve, dat vind ik erg mooi, de zachte klank![]()
En toch ga ik even verder denken of ik echt niet de naam eerder gehoord heb, misschien een Louve, beetje op z'n Frans misschien.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:06 schreef Hellen-O het volgende:
Ik ben kennelijk iemand van het wennen; eerst vond ik Roemer niks, nu wilde ik dat IK op die naam was gekomen, en hetzelfde met Loeve....
(inderdaad is een lange klank toch mooier... Loeoe-fe dan... nee...loe-ve dus.Pft, lastig, ik wacht met smart op het geboorte kaartje!)
Ik heb het volgens mij al eens eerder gepost, maar een paar jaar geleden hing er op het werk ook een geboortekaartje:quote:Op maandag 15 september 2008 12:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Hoe verzin je het??quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:01 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij al eens eerder gepost, maar een paar jaar geleden hing er op het werk ook een geboortekaartje:
Geboren:
Mees
broertje van Merel
zoon van mama en papa Vogels.
Lange Frans welquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hoe verzin je het??
We kregen vandaag een mailtje: geboren NINTHE JULIA. dochter van een collega. Ik heb nog nooit van Ninthe gehoord.
Jil klinkt als gil... Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn om het met een harde J uit te spreken... maar goed, als Vlaamse spreek je zowat alle namen die beginnen met J uit met zj of dj...quote:Op maandag 15 september 2008 23:56 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
Jill vind ik lief! (voor mij: als je het ook echt als Jil uitspreekt ipv Djil)
En ik vind Romer minder dan Roemer; die oe doet het hem geloof ik.
I
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |