?? Nou ben ik nog verder van huis in het gissen... dacht aan Siobhan/Siophan? Maar daar kan je geen hallo monica van makenquote:Op woensdag 3 september 2008 15:52 schreef Reinhilde het volgende:
BE, dat is het idd. Maar je kan het in delen uitspreken, waarbij je dus een trema op de 3e letter zet, of op z'n Frans, of gewoon er een compleet andere naam van maken ('Hallo Monica'). Dus. Maar in het Engels is het gewoon lekker duidelijk en vind ik het stiekem ook wel mooier klinken.
Dat is wel een naam om hier te gaan onthouden want ik vind em tof!quote:Op woensdag 3 september 2008 16:29 schreef Iksje het volgende:
[..]
?? Nou ben ik nog verder van huis in het gissen... dacht aan Siobhan/Siophan? Maar daar kan je geen hallo monica van maken
Zo dacht ik aan Mairead maar daar kan ik toch ook echt geen Monica van maken.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:29 schreef Iksje het volgende:
[..]
?? Nou ben ik nog verder van huis in het gissen... dacht aan Siobhan/Siophan? Maar daar kan je geen hallo monica van maken
Hoe spreek je het ook alweer uit?quote:Op woensdag 3 september 2008 17:56 schreef Silmarwen het volgende:
Alleen jammer dat bijna iedereen Siobhan verkeerd uitspreekt. Prachtige naam, dat wel.
Shuh-von, dacht ikquote:Op woensdag 3 september 2008 18:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe spreek je het ook alweer uit?
Ik weet wel dat het heel anders is dan het geschreven wordt, maar ik vergeet altijd hoe
Sorry, maar ik dacht aan gelijk aan Sifon zo'n ding voor onder je wasbakquote:
Zo heb ik Kylie Minogue vroegah uitgesproken als Kailie Minneguuquote:Op woensdag 3 september 2008 20:52 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, doet me denken aan Phoebe.
In The catcher in the rye (geloof ik...) las ik die naam de hele tijd als P-hoob. Tijdens mijn mondeling examen snapte mijn docent niet wat ik bedoelde. Ik uitleggen. Hij: "Oh, Fiebie!".
En Penelope heeft ook even geduurd voor ik wist hoe dat in het echt klinkt.
Shiobhan daarentegen wist ik wel.
Bananarama, voor mijn generatiegenoten.![]()
The Curious Incident of the Dog in the Night-timequote:Op woensdag 3 september 2008 20:40 schreef PM-girl het volgende:
Die naam las ik voor het eerst in het boek: Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon (goed boek overigens!)
Blij dat ik nu hier lees hoe je hem uitspreekt. Ik zou het nooit kiezen in Nederland.
quote:Op woensdag 3 september 2008 20:56 schreef Moonah het volgende:Ook leuk, die Kailie.
It ain't what you do it's the way that you do it...
quote:Op woensdag 3 september 2008 21:30 schreef oh-oh het volgende:
En in de Ierse sferen Shay of Paddy voor een jongen
Ach, en ik met m'n "mikkie mousse" danquote:Op woensdag 3 september 2008 22:47 schreef Troel het volgende:
Ach, ik smeerde vroeger kondie-tie-oooner in mijn haar
Wist ik veel
Roisin vind ik teveel op rozijn lijken.
Afschuwelijk !quote:Op donderdag 4 september 2008 09:48 schreef pinquit het volgende:
kwam ik zondag een meisje tegen die britney heette, liep ik gisteren en in hema riep er een moeder: beyonce!ik vind dat toch zo erg he
Op papier vind ik het een schitterende naam... de uitspraak echterquote:Op woensdag 3 september 2008 17:56 schreef Silmarwen het volgende:
Alleen jammer dat bijna iedereen Siobhan verkeerd uitspreekt. Prachtige naam, dat wel.
Ik krijg er een hele rare slis klank van in mijn mond!quote:Op donderdag 4 september 2008 13:10 schreef geppie het volgende:
[..]
Afschuwelijk !
Mijn nichtje heet Isley, ik heb er ongeveer een jaar over gedaan om eraan te wennenNiet dat ik het heel lelijk vond maar ook niet mooi.
Ik ben het wel met jouwquote:Op donderdag 4 september 2008 13:48 schreef Webkim het volgende:
In de Wij Jonge Ouders een meisje met de naam Pip.![]()
houdt niet van zulke 'clownsnamen' zegt -ie.
Dat is jaaaarenlang mijn nummer 1 meisjesnaam geweest!quote:
quote:Op donderdag 4 september 2008 18:13 schreef Vivi het volgende:
Ik had tijdens mijn zwangerschap een soort psychose waarin ik "Bindi" een stiekem leuke naam vond. Wrs had het er mee te maken dat ik ernstig geshocked was door het overlijden van Steve Irwin en hele dagen met zijn vrouw en kinderen mee zat te grienen bij de herhalingen van de herdenkingsdinges op TV.
Ja hoor, Fons zijn zusje krijgt de naam Elodie.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:08 schreef PM-girl het volgende:
Maar nou nog even voor de duidelijkheid, BassMiss. Wordt het nu Elodie zoals Pinquit schreef,of blijft het dit keer wel een verrassing? Ik werd echt niets wijzer in al die posts die daarna volgden?
Jaquote:Op donderdag 4 september 2008 21:08 schreef PM-girl het volgende:
Simon en Pippa!![]()
Mooie combi, maar ik vind Pippa ook een klein beetje pipo.
Maar nou nog even voor de duidelijkheid, BassMiss. Wordt het nu Elodie zoals Pinquit schreef,of blijft het dit keer wel een verrassing? Ik werd echt niets wijzer in al die posts die daarna volgden?
Foof? Hm.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Fauve vind ik ook zo'n mooie naam, ook uit dat boek!![]()
Ja, het was eerst een boek, van hoeheetzeookalweer, en toen een serie.
Klopt, die wilde ik ook voor een dochter, maar "Vief en en haar dochter Fauve" leek me ook weer wat teveel op een niet zo komisch duoquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Fauve vind ik ook zo'n mooie naam, ook uit dat boek!![]()
Ja, het was eerst een boek, van hoeheetzeookalweer, en toen een serie.
Je moet het natuurlijk wel een beetje zzzzwoelll uitspreken..quote:
wat je van beeeeeeeeeeeren leren kan, van echte beren leren kan...quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:54 schreef _Bar_ het volgende:
ahum ik weet ook niet wat ik hiervan moet denken
geboren Balou = Meisje
Tomquote:Op vrijdag 5 september 2008 14:43 schreef Fuente het volgende:
Wij hebben een meidennaam, maar nog geen definitieve jongensnaam.
Jullie nog ideeen van wat leuk bij Sara past?
Gefeliciteerd!quote:
Geeft nietsquote:Op vrijdag 5 september 2008 14:53 schreef _Bar_ het volgende:
ow hahahahha sorry ik las nog geen meiden naam
Waar het hart de buik van vol is...quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:52 schreef Fuente het volgende:
Wij zijn ook van de korte namen idd
Zo vind ik Bas helemaal geweldig, maar mijn zwanger heet zo, dus dat wordt 'm nietTom vind ik leuk, manlief niet.
oepsquote:Op vrijdag 5 september 2008 14:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waar het hart de buik van vol is...
quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:12 schreef S_oepstengel het volgende:
Sara & Mees
quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:43 schreef Vivi het volgende:
Oh en het was van Judith Krantz.
De mooie en naïeve Maggy Lunel (Stefanie Powers) komt platzak anno 1925 aan in Parijs. Ze wordt een schildersmodel en is al gauw de crème de la crème van de kunstenaarswereld. Hierdoor trekt ze ook de aandacht van de schilder Julien Mistral (Stacey Keach), een arrogante en egoïstische kwast die zijn werk boven alles laat komen.
Ik had op de middelbare school en meisje bij sommige lessen in de klas en die was Chinees en fonetisch gespeld was dat "Hatsjoe". Geen flauw idee hoe je dat dus schreef, maar zo zei je het...quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:43 schreef p_iglet het volgende:
hihi lois, dat "gezondheid" gevoel kan nog erger.
In mijn basisschool klas zat een jongetje wat Haci heet. Uitgesproken als "hatsjie"
Mooie naam, wij hebben besloten niet voor een naam met een M te gaan, dus dat gaat het hier in elk geval niet worden vermoed ik zoquote:
De dochter van onze vrienden heet officieel zo, maar ze wordt eigenlijk alleen DeeDee genoemd.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:20 schreef Syrena het volgende:
[..]
Foof? Hm.Mijn vader vond voor mij Deirdre mooi. Ik kan het niet eens zelf uitspreken
![]()
Gewoon Saraj, die " was voor de leukquote:Op zaterdag 6 september 2008 10:52 schreef S_oepstengel het volgende:
Diaan, hoe spreek je Saraï uit?
Wat vinden jullie bij Yana passen? Jongens en meisjesnamen?
De afkomst is Iraans volgens mij. Ik vind het een prachtige naam, maar bij een hollandse achternaam toch niet echt passend... Het is trouwens een jongensnaam, voor het geval de -a op het eind tot verwarring leidt. Geen idee of het in westerse landen ook voor meisjes wordt gebruikt, eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:24 schreef S_oepstengel het volgende:
Aparte naam, nog nooit eerder gehoord!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |