Ja het wordt hier ook voor meisjes gebruikt. Ik ken een meisje die zo heet.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De afkomst is Iraans volgens mij. Ik vind het een prachtige naam, maar bij een hollandse achternaam toch niet echt passend... Het is trouwens een jongensnaam, voor het geval de -a op het eind tot verwarring leidt. Geen idee of het in westerse landen ook voor meisjes wordt gebruikt, eigenlijk.
De hoofdpersoon in "Ik ook van jou" heet ook zo (Boek van Ronald Giphart). Dat is een meisje. En het zoontje van Hugo Metsers de zoveelstequote:Op zaterdag 6 september 2008 15:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De afkomst is Iraans volgens mij. Ik vind het een prachtige naam, maar bij een hollandse achternaam toch niet echt passend... Het is trouwens een jongensnaam, voor het geval de -a op het eind tot verwarring leidt. Geen idee of het in westerse landen ook voor meisjes wordt gebruikt, eigenlijk.
Dat klnikt bijna als Satan. Vreemde naam.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:54 schreef Belana het volgende:
Rafi of Rafa (afkorting van Raphael) vind ik ook leuk.
Ik las vandaag in de krant dat er een "Seitan" geboren was, das toch een broodje o.i.d.?
edit: het is iets vegetarisch
quote:Op woensdag 10 september 2008 22:52 schreef sjak het volgende:
[..]
Snoopy, je kan wel zien dat jij in een hippe stad woont
het klinkt als een selectie uit de nieuwe IKEA-gids zo bij elkaarquote:Op woensdag 10 september 2008 22:35 schreef snoopy het volgende:
Vandaag in het Parool bij de geborenen: Gijdsik hoop dat het een typfout is
![]()
Oh en een Peeplees ik nu ook nog
Ik zal nog wat namen noemen uit deze reeks die ik opmerkelijk vind:
Deen, Dax, Vos, Kyd, Birke, Reeve, Kye, Neda, Divine, Björke...
sjongejonge en dat is dan de oogst van 1 dag.
Doe mij dan maar het Birke bed met de Björke dekbedovertrekquote:Op donderdag 11 september 2008 01:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
het klinkt als een selectie uit de nieuwe IKEA-gids zo bij elkaar![]()
waar is Billy dan?
EN: Rievvv (denk ik)quote:Op donderdag 11 september 2008 08:58 schreef oh-oh het volgende:
Dax en Reeve vind ik best grappig, maar de rest?
Reeve valt voor mij onder die Engelse namen die niet verneukt kunnen worden door een Hollandse uitspraak en dus wel heel leuk ( kunnen ) zijn.
't is een vrouwquote:Op donderdag 11 september 2008 09:16 schreef bixister het volgende:
[..]
Miel of Kamiel vind ik wel aardig, maar Miëls? nee, daar vind ik niks aan.
maar misschien worden stella & broos wel een setje.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:19 schreef Guuzewuus het volgende:
Stella en Broos.
Nee hoor, heb al een andere jongensnaam.
Hihi, dat kan natuurlijk ook jaquote:Op donderdag 11 september 2008 12:25 schreef bixister het volgende:
[..]
maar misschien worden stella & broos wel een setje.![]()
Miejels ongeveer...quote:Op donderdag 11 september 2008 12:46 schreef debuurvrouw het volgende:
Miëls? twee happy meals. Of meer mi-els??
Creatief hoor![]()
Broos vind ik wel lief. In de trant van Mees enzo.
Even je profiel gelezen Renee dusquote:Op donderdag 11 september 2008 13:36 schreef Rewimo het volgende:
Bij Mees moet ik toch echt aan de vogeltjes in de tuin denken
En Pepper, zo heet de kat van mijn schoonzusje![]()
Er zijn toch echt namen waarvan ik denk: waarom doe je je kind dat aan? Namen met een dubbele betekenis, namen die iemand zijn hele leven moet spellen...
Al moet ik zeggen dat je dat niet altijd kunt voorkomen. Christan wordt hier in Duitsland altijd aangesproken met Christ-i-an en dat je Renée kunt heten als vrouw vinden ze helemaal maarIk word altijd heel raar aangekeken als ze weer eens "Herr M." roepen en ik opsta
Dat klinkt wel erg raadselachtig en nu ben ik ook wel nieuwsgierig geworden.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn naam is heel veel in het nieuws en op de tv geweest.
Ik kon zelfs zeggen dan ik naar mezelf ging.
Moest ik ook meteen aan denken!quote:Op woensdag 3 september 2008 20:52 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, doet me denken aan Phoebe.
In The catcher in the rye (geloof ik...) las ik die naam de hele tijd als P-hoob. Tijdens mijn mondeling examen snapte mijn docent niet wat ik bedoelde. Ik uitleggen. Hij: "Oh, Fiebie!".
En Penelope heeft ook even geduurd voor ik wist hoe dat in het echt klinkt.
Shiobhan daarentegen wist ik wel.
Bananarama, voor mijn generatiegenoten.![]()
Ja Jikke voor een jongen.... later hoorde ik ook dat dat vooral een meisjesnaam is. Hun andere zoon heet Siebe.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Jikke voor een jongen? Dat ken ik alleen als een meisjesnaam.
Ah, friesche voorkeuren.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja Jikke voor een jongen.... later hoorde ik ook dat dat vooral een meisjesnaam is. Hun andere zoon heet Siebe.
Yeps en volgens mij zijn ze helemaal niet Fries... geboren en getogen Twents. Maar ja op zich maakt dat natuurlijk niet uit...quote:
Dan denk ik meteen aan een bonbonnerie is wel lekker maar nee ook geen echt mooie naam.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef snoopy het volgende:
net hier op straat, een jongetje: Bonne
Ik denk dan meteen aan het Sinterklaasliedje: Bonne, bonne gooi wat in mn lege tonne, gooi wat in mn laarsje, dankje sinterklaasjequote:Op donderdag 11 september 2008 15:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan denk ik meteen aan een bonbonnerie is wel lekker maar nee ook geen echt mooie naam.
Zou ik anders de naam noemen?quote:Op donderdag 11 september 2008 16:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Is er een musical van Carmen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vind ik eigenlijk ook wel.... je hoort het idd niet vaak, maar toch best een mooie naam. Ben je ook vernoemd naar de bekende Evita?quote:Op donderdag 11 september 2008 16:23 schreef bixister het volgende:
ah, nou best een mooie naam FR!
Ik wist niet dat er een musical van was weer wat geleerd.quote:Op donderdag 11 september 2008 16:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zou ik anders de naam noemen?
kijk maar! http://www.carmenmusical.com/content.php
Klopt, is idd Scandinavisch.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Jokke schijnt scandinavisch te zijn maar dan had ik toch voor een andere naam uit scandinavie gekozen (lars/bjorn oid) maar Jokke nee vooral niet in Nl jokke mag niet jokken Jokke is een jokkebrok dat doe je je kind toch niet aan?
Ik vind het ook een mooie naamquote:Op donderdag 11 september 2008 16:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Evita is toch best mooi? In de kapsalon werkt een meisje met deze naam en ik vind het altijd wel wat hebben hoor!
Mijn oma was van 1909quote:Op donderdag 11 september 2008 17:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Eefje en Evi zijn best vooruitstrevende namen in de tijd van je oma (neem aan dat ze niet zo jong meer is) evi hoor je tegenwoordig ook best veel. is allemaal een verbastering van Eva
Er is toch niks mis met Eva? En gewoon een kwestie van overal waar je voortaan komt je voorstellen als eva en bij roepnaam eva invullen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Eva zal ik zelf niet voor kiezen ivm die reacties daarop. Overal staat toch als naam Evita ingevuld. En iedereen weet dus ook dat ik zo heet.
Ik heb bij een Roemer in de klas gezetenquote:Op zondag 14 september 2008 22:25 schreef Hellen-O het volgende:
wat vinden jullie van Roemer? (Mijn schoonzus heeft net een zoon gekregen.)
Eerst vond ik het een vreselijke naam, maar nu begin ik eraan te wennen en vind ik het toch wel mooi.
quote:Op zondag 14 september 2008 22:28 schreef bixister het volgende:
is een heel oude naam toch? ik vind 'm best mooi. beter dan riemert, wat mij betreft (en natuurlijk ook beter dan riangelomaar ja, dat geldt voor bijna elke naam.
)
Mwah, ik had een Albino in de klas. Dat vonden we toen ook al behoorlijk vreemdquote:Op maandag 15 september 2008 09:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Slik en Baer![]()
Ik probeer te bedenken of er "vroeger" ook al van die idiote namen werden gegeven of dat dit echt iets is van deze tijd...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |