abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61653725
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Maak er dan Otje van
hahaha, Otje klinkt zo schattig

zo noem ik trouwens mijn olijfboompje Otje de olijfboom staat namelijk naast Bas het basilicumplantje en Roos rozemarijn I'm weird I know
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61654481
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:25 schreef huuphuup het volgende:

hahaha, Otje klinkt zo schattig
Totdat je je als 30 jarige voor moet stellen bij een sollicitatie
Jip, Puk, Otje, Vlinder, Catootje, Mees; heel schattig, als je nog in de zandbak speelt.
pi_61654810
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:47 schreef Carmella het volgende:

[..]

Jip, Puk, Otje, Vlinder, Catootje, Mees; heel schattig, als je nog in de zandbak speelt.
/agree

behalve dan Mees. Dat vind ik wel gaan. Maar ik woon in Leiden, er lopen hier veel Mezen rond en Merlijn's enzo.

Catootje! van Jeroen-poep-aan-je-schoen!

Maar je hebt gelijk een naam moet over 20 jaar ook nog leuk zijn vind ik; als in dat hij nog kan bij een sollicitatie of gewoon überhaupt dat hij nog kan dan. Daarom heb ik het persoonlijk niet heel erg op mode-namen zoals bijvoorbeeld Bickel of Spijker ofzo... Storm vind ik persoonlijk wel leuk, maar dat komt omdat Storm zo'n leuk mannetje is Zelf zou ik dat toch nooit doen eigenlijk.
Maarja, aan de andere kant went alles wel, uiteindelijk is het gewoon een naam en gaat hij vanzelf onlosmakelijk bij iemand horen. De eerste keer dat een klasgenoot (jongen!) zich voorstelde met "Angel" dicht ik ook van okay 0.o, maar nu is hij gewoon hij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61655111
Mees valt in dat rijtje idd nog wel mee als je vergelijkt met de rest
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:56 schreef huuphuup het volgende:
Daarom heb ik het persoonlijk niet heel erg op mode-namen zoals bijvoorbeeld Bickel of Spijker ofzo... Storm vind ik persoonlijk wel leuk, maar dat komt omdat Storm zo'n leuk mannetje is Zelf zou ik dat toch nooit doen eigenlijk.
Maarja, aan de andere kant went alles wel, uiteindelijk is het gewoon een naam en gaat hij vanzelf onlosmakelijk bij iemand horen. De eerste keer dat een klasgenoot (jongen!) zich voorstelde met "Angel" dicht ik ook van okay 0.o, maar nu is hij gewoon hij.
Bickel, dat is vragen om gepest worden en het is leuk... voor een hond ja
Net als Kick
En Angel? Dat slaat werkelijk alles Net als dat ik een Nederlandse Engel ken

Storm vind ik wel erg leuk
pi_61655217
Zo vind ik het dus erg wennen dat er in Limburg een burgemeester is die Ricardo heet met zijn voornaam
Ricardo Offermanns. Had 'm dan Richard genoemd ofzo
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 15 september 2008 @ 20:26:39 #281
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61655885
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:47 schreef Carmella het volgende:

[..]

Ach, over 30 jaar is iedereen toch allang gewend aan zulke namen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 15 september 2008 @ 21:07:35 #282
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61657133
Je went er inderdaad aan, hippe of bijzondere namen die gewoon worden. sprak zij uit eigen ervaring
We zien nu stagiaires voorbij komen met anders dan andere namen, maar na een tijdje hoor je ze niet meer bewuster dan Linda, Freek of Marieke.
Overigens denk ik dat de Caithline uitgesproken zóu moeten worden als Keetlain, in het kader van 'correcte' uitspraak van namen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61659667
Ik hoor net dat een collega haar dochtertje Loeve heeft genoemd. Ik heb geen idee hoe je het schrijft maar het klonk als Loeve (Loefe? Louve? ik vind het allemaal niks eigenlijk. Al vind ik de klank wel mooi, door die oe).
Zou die naam echt volledig verzonnen zijn of kennen jullie Loeves?
  maandag 15 september 2008 @ 22:15:08 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_61659950
Ik ken de naam niet, hellennelleh. Misschien heet ze wel Love (alternatief uitgesproken) of Luna of zoiets. Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk nou zal zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 september 2008 @ 22:43:47 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_61661257
Ik ken wel de meisjesnaam Louke.
Angel ken ik als meisjesnaam. Maar die Angel is niet echt een engel.
pi_61661435
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:09 schreef hellennelleh het volgende:
Ik hoor net dat een collega haar dochtertje Loeve heeft genoemd. Ik heb geen idee hoe je het schrijft maar het klonk als Loeve (Loefe? Louve? ik vind het allemaal niks eigenlijk. Al vind ik de klank wel mooi, door die oe).
Ik vind het wel mooi klinken Lijkt alsof ik een naam in die richting ken, maar kan er niet zo snel opkomen helaas.
pi_61661649
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:09 schreef hellennelleh het volgende:
Love en Lowe (uitspraak Loeve) komt hier in Zweden vaak voor. Maar dan als jongensnaam.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_61662247
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:47 schreef Carmella het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi klinken Lijkt alsof ik een naam in die richting ken, maar kan er niet zo snel opkomen helaas.
Het gekke is dat ik het ook steeds mooier ga vinden naar mate de dag vordert. Ik vind loeffe (dus een harde F ipv een v nu al heel stoer en mooi en en en...(....ik ben niet eens zwanger maar sinds ik een kinderwens heb wel erg bezig met namen..)
Ik ben benieuwd welke naam jij bedoeld.
pi_61663165
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:

Love en Lowe (uitspraak Loeve) komt hier in Zweden vaak voor. Maar dan als jongensnaam.
Nu je het zegt, vandaar dat die 'oeve' klank me al zo bekend in de oren klinkt. Ik ben half Scandinavisch, dus er bekend mee.
Ik ken ook een Tove. (Toeve)
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:07 schreef Hellen-O het volgende:

Het gekke is dat ik het ook steeds mooier ga vinden naar mate de dag vordert. Ik vind loeffe (dus een harde F ipv een v nu al heel stoer en mooi en en en...(....ik ben niet eens zwanger maar sinds ik een kinderwens heb wel erg bezig met namen..)
Ik ben benieuwd welke naam jij bedoeld.
Ik ben erg benieuwd naar de spelling en hoe het precies uitgesproken wordt.

Ik ken die klank dus alleen als langzaam, Loe-ve, dat vind ik erg mooi, de zachte klank

En toch ga ik even verder denken of ik echt niet de naam eerder gehoord heb, misschien een Louve, beetje op z'n Frans misschien.
pi_61663688
Lees hier net de naam Jill, die is leuk!

en ik zag Roemer voorbij komen, dan vinden jullie Romar misschien ook wel mooi!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61663846
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lees hier net de naam Jill, die is leuk!

en ik zag Roemer voorbij komen, dan vinden jullie Romar misschien ook wel mooi!
Jill vind ik lief! (voor mij: als je het ook echt als Jil uitspreekt ipv Djil)
En ik vind Romer minder dan Roemer; die oe doet het hem geloof ik.

I

[ Bericht 29% gewijzigd door Hellen-O op 16-09-2008 00:05:43 ]
pi_61664109
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:32 schreef Carmella het volgende:

Ik ben erg benieuwd naar de spelling en hoe het precies uitgesproken wordt.

Ik ken die klank dus alleen als langzaam, Loe-ve, dat vind ik erg mooi, de zachte klank

En toch ga ik even verder denken of ik echt niet de naam eerder gehoord heb, misschien een Louve, beetje op z'n Frans misschien.
Ik ben kennelijk iemand van het wennen; eerst vond ik Roemer niks, nu wilde ik dat IK op die naam was gekomen, en hetzelfde met Loeve....
(inderdaad is een lange klank toch mooier... Loeoe-fe dan... nee...loe-ve dus.Pft, lastig, ik wacht met smart op het geboorte kaartje!)
pi_61664356
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:06 schreef Hellen-O het volgende:

Ik ben kennelijk iemand van het wennen; eerst vond ik Roemer niks, nu wilde ik dat IK op die naam was gekomen, en hetzelfde met Loeve....
(inderdaad is een lange klank toch mooier... Loeoe-fe dan... nee...loe-ve dus.Pft, lastig, ik wacht met smart op het geboorte kaartje!)
Nou Roemer en Loeve zijn nog gewoon vrij om te kiezen hoor, mocht je een baby krijgen

Roemer vond ik eerst wat voor een hond (ws dacht ik aan Boomer ), nu vind ik het ook wat leuker klinken Niet dat ik het zelf zou kiezen, maar ik vind het wel leuk. Ik hou ook wel van variatie, vind het jammer als je in een klas met 3 naamgenootjes zit. Maar goed, het blijft gewoon persoonlijk een naam kiezen
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:29:20 #294
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61664601
Oudere mensen spreken Nika en Demi eigenlijk altijd wel goed uit en Demi over het algemeen door jongeren ook wel.
Maar Nika wordt nog wel eens Nikka uitgesproken of op zijn Engels, Nijka.

Maar het is gewoon Dee-mie en Nie-kah
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 16 september 2008 @ 07:08:08 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_61666174
Heb jij je naam weer teruggewijzigd, Snakelady?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 16 september 2008 @ 09:01:32 #296
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_61667036
quote:
Op maandag 15 september 2008 12:40 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik kreeg pas een geboortekaartje van Mees, en zijn grote zus heet dus Merel
Ik heb het volgens mij al eens eerder gepost, maar een paar jaar geleden hing er op het werk ook een geboortekaartje:

Geboren:
Mees
broertje van Merel
zoon van mama en papa Vogels .
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  dinsdag 16 september 2008 @ 09:07:15 #297
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61667133
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 09:01 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

[..]

Ik heb het volgens mij al eens eerder gepost, maar een paar jaar geleden hing er op het werk ook een geboortekaartje:

Geboren:
Mees
broertje van Merel
zoon van mama en papa Vogels .
Hoe verzin je het??

We kregen vandaag een mailtje: geboren NINTHE JULIA. dochter van een collega. Ik heb nog nooit van Ninthe gehoord.
Make love, not war ☮
pi_61667472
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 09:07 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hoe verzin je het??

We kregen vandaag een mailtje: geboren NINTHE JULIA. dochter van een collega. Ik heb nog nooit van Ninthe gehoord.
Lange Frans wel
haha, volgens mij heet dat kind van dat ene liedje zo, over zinloos geweld enzo.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant erg apart maar ik vind het toch ook wel weer erg lief klinken op de een of andere manier.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61667572
ninthe vind ik wel ok.

loeve, das gek want een slot hier in de buurt heet slot loevestein
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61667613
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:56 schreef Hellen-O het volgende:

[..]

Jill vind ik lief! (voor mij: als je het ook echt als Jil uitspreekt ipv Djil)
En ik vind Romer minder dan Roemer; die oe doet het hem geloof ik.

I
Jil klinkt als gil... Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn om het met een harde J uit te spreken... maar goed, als Vlaamse spreek je zowat alle namen die beginnen met J uit met zj of dj...

En waarom zijn er zo weinig leuke jongensnamen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')