hahaha, Otje klinkt zo schattigquote:
Totdat je je als 30 jarige voor moet stellen bij een sollicitatiequote:
/agreequote:Op maandag 15 september 2008 19:47 schreef Carmella het volgende:
[..]
Totdat je je als 30 jarige voor moet stellen bij een sollicitatie![]()
Jip, Puk, Otje, Vlinder, Catootje, Mees; heel schattig, als je nog in de zandbak speelt.
Bickel, dat is vragen om gepest worden en het is leuk... voor een hond jaquote:Op maandag 15 september 2008 19:56 schreef huuphuup het volgende:
Daarom heb ik het persoonlijk niet heel erg op mode-namen zoals bijvoorbeeld Bickel of Spijker ofzo... Storm vind ik persoonlijk wel leuk, maar dat komt omdat Storm zo'n leuk mannetje isZelf zou ik dat toch nooit doen eigenlijk.
Maarja, aan de andere kant went alles wel, uiteindelijk is het gewoon een naam en gaat hij vanzelf onlosmakelijk bij iemand horen. De eerste keer dat een klasgenoot (jongen!) zich voorstelde met "Angel" dicht ik ook van okay 0.o, maar nu is hij gewoon hij.
Ach, over 30 jaar is iedereen toch allang gewend aan zulke namen?quote:Op maandag 15 september 2008 19:47 schreef Carmella het volgende:
[..]
Totdat je je als 30 jarige voor moet stellen bij een sollicitatie![]()
Jip, Puk, Otje, Vlinder, Catootje, Mees; heel schattig, als je nog in de zandbak speelt.
Ik vind het wel mooi klinkenquote:Op maandag 15 september 2008 22:09 schreef hellennelleh het volgende:
Ik hoor net dat een collega haar dochtertje Loeve heeft genoemd. Ik heb geen idee hoe je het schrijft maar het klonk als Loeve (Loefe? Louve? ik vind het allemaal niks eigenlijk. Al vind ik de klank wel mooi, door die oe).
Zou die naam echt volledig verzonnen zijn of kennen jullie Loeves?
Love en Lowe (uitspraak Loeve) komt hier in Zweden vaak voor. Maar dan als jongensnaam.quote:Op maandag 15 september 2008 22:09 schreef hellennelleh het volgende:
Ik hoor net dat een collega haar dochtertje Loeve heeft genoemd. Ik heb geen idee hoe je het schrijft maar het klonk als Loeve (Loefe? Louve? ik vind het allemaal niks eigenlijk. Al vind ik de klank wel mooi, door die oe).
Zou die naam echt volledig verzonnen zijn of kennen jullie Loeves?
Het gekke is dat ik het ook steeds mooier ga vinden naar mate de dag vordert. Ik vind loeffe (dus een harde F ipv een v nu al heel stoer en mooi en en en...(....ik ben niet eens zwanger maar sinds ik een kinderwens heb wel erg bezig met namen..)quote:Op maandag 15 september 2008 22:47 schreef Carmella het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi klinkenLijkt alsof ik een naam in die richting ken, maar kan er niet zo snel opkomen helaas.
Nu je het zegt, vandaar dat die 'oeve' klank me al zo bekend in de oren klinkt. Ik ben half Scandinavisch, dus er bekend mee.quote:Op maandag 15 september 2008 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Love en Lowe (uitspraak Loeve) komt hier in Zweden vaak voor. Maar dan als jongensnaam.
Ik ben erg benieuwd naar de spelling en hoe het precies uitgesproken wordt.quote:Op maandag 15 september 2008 23:07 schreef Hellen-O het volgende:
Het gekke is dat ik het ook steeds mooier ga vinden naar mate de dag vordert. Ik vind loeffe (dus een harde F ipv een v nu al heel stoer en mooi en en en...(....ik ben niet eens zwanger maar sinds ik een kinderwens heb wel erg bezig met namen..)
Ik ben benieuwd welke naam jij bedoeld.
Jill vind ik lief! (voor mij: als je het ook echt als Jil uitspreekt ipv Djil)quote:Op maandag 15 september 2008 23:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lees hier net de naam Jill, die is leuk!
en ik zag Roemer voorbij komen, dan vinden jullie Romar misschien ook wel mooi!
Ik ben kennelijk iemand van het wennen; eerst vond ik Roemer niks, nu wilde ik dat IK op die naam was gekomen, en hetzelfde met Loeve....quote:Op maandag 15 september 2008 23:32 schreef Carmella het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de spelling en hoe het precies uitgesproken wordt.![]()
Ik ken die klank dus alleen als langzaam, Loe-ve, dat vind ik erg mooi, de zachte klank![]()
En toch ga ik even verder denken of ik echt niet de naam eerder gehoord heb, misschien een Louve, beetje op z'n Frans misschien.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:06 schreef Hellen-O het volgende:
Ik ben kennelijk iemand van het wennen; eerst vond ik Roemer niks, nu wilde ik dat IK op die naam was gekomen, en hetzelfde met Loeve....
(inderdaad is een lange klank toch mooier... Loeoe-fe dan... nee...loe-ve dus.Pft, lastig, ik wacht met smart op het geboorte kaartje!)
Ik heb het volgens mij al eens eerder gepost, maar een paar jaar geleden hing er op het werk ook een geboortekaartje:quote:Op maandag 15 september 2008 12:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik kreeg pas een geboortekaartje van Mees, en zijn grote zus heet dus Merel
Hoe verzin je het??quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:01 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij al eens eerder gepost, maar een paar jaar geleden hing er op het werk ook een geboortekaartje:
Geboren:
Mees
broertje van Merel
zoon van mama en papa Vogels.
Lange Frans welquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hoe verzin je het??
We kregen vandaag een mailtje: geboren NINTHE JULIA. dochter van een collega. Ik heb nog nooit van Ninthe gehoord.
Jil klinkt als gil... Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn om het met een harde J uit te spreken... maar goed, als Vlaamse spreek je zowat alle namen die beginnen met J uit met zj of dj...quote:Op maandag 15 september 2008 23:56 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
Jill vind ik lief! (voor mij: als je het ook echt als Jil uitspreekt ipv Djil)
En ik vind Romer minder dan Roemer; die oe doet het hem geloof ik.
I
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |