Dat valt eigenlijk best wel mee als je het goed bekijkt.quote:Er zijn gewoon veel honden in nederland die potentieel gevaarlijk zijn,en risico opleveren. Maar niet in de ogen van de baasjes natuurlijk. Die zijn verblind door liefde voor hun dier.
Neem nou mensen in dit topic die het doodnormaal vinden dat hun hond agressief gedrag vertoont bij alleen al de aanwezigheid van kinderen. En dan noemen ze het nog een lief beest ook.
honden en katten zijn nu eenmaal dicht bij de mens geplaatst.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik dacht dat mijn mening wel duidelijk is/was.
Gezien de nieuwsberichten vind ik het terecht dat er iets gedaan wordt om agressieve honden aan te kunnen pakken (evt. incluis de baasjes). De manier waarop, daarover kan en mag blijkbaar nog wel gediscussieerd worden.
Het hele Calimerogedrag om katten bij de discussie te betrekken vind ik te makkelijk, te kinderachtig zelfs (beetje als: "Maar meester, hij doet het ook, boohoo.")
Wbt les, er bestaan vele programma's die kinderen kijken waarin veel wordt behandeld op school, zoals huisje boompje beestje, nieuws uit d enatuur, moffel en piertje(hoe heet dat programma nou????).quote:Op woensdag 3 september 2008 12:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Les in omgaan met honden op de basisschool?. Ik heb liever dat kinderen in Nederland echt belangrijke dingen leren, als rekenen en taal. Kinderen al dan niet opvoeden honden leuk te vinden is een taak van de ouders, een school is geen opvoeder.
Verder is het hele plan van aanpakken van broodfokkers en dergelijken allemaal prima.
Maar, wat doe je met de bestaande honden? Die moeten toch ook gekeurd worden?
Nou, die kunnen toch ook gewoon gekeurd worden? Zie mijn DA/registratie verhaal uit het vorige topic.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Les in omgaan met honden op de basisschool?. Ik heb liever dat kinderen in Nederland echt belangrijke dingen leren, als rekenen en taal. Kinderen al dan niet opvoeden honden leuk te vinden is een taak van de ouders, een school is geen opvoeder.
Verder is het hele plan van aanpakken van broodfokkers en dergelijken allemaal prima.
Maar, wat doe je met de bestaande honden? Die moeten toch ook gekeurd worden?
Naast dat het natuurlijk geen slecht idee is om zoiets op school te leren, vind ik ook dat het de taak van de ouders is om daarop te wijzen. Als ik vroeger een hond aaide zomaar, nou reken maar dat ik op mn lazer kreeg van mn ouders. Toen ik klein was, vond ik dat ze niet moesten zeiken, maar nu snap ik heel goed waarom.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Wbt les, er bestaan vele programma's die kinderen kijken waarin veel wordt behandeld op school, zoals huisje boompje beestje, nieuws uit d enatuur, moffel en piertje(hoe heet dat programma nou????).
Daarin wordt vanalles behandeld, ook op dierengebied.
Het gaat dus niet perse om uitgebreide lessen over hondengedrag, het gaat om die basis van geen hond aaien zonder dat je weet dat het mag van de eigenaar, dat kan in 10 minuten geleerd worden bij wijze van spreken en past erg goed binnen de tv programma;s voor school-tv die ik nu net opnoem.
Het gaat dus niet zozeer om te leen honden leuk te vinden, het gaat om risiko weg te nemen van kinderen, dat lijkt me nogal belangerijk.
Als hondeneigenaar weet ik hoevaak het voorkomt dat er zo uit het niets ineens een kind komt die om de ek van je hond gaat hangen, zoveel kinderen die een vastgebonden hond even een aaitje willen geven, zelfs kinderen die in tuinen komen om die pluizehond even te aaien.
Dat zijn grote risiko momenten die makkelijk voorkomen kunnen worden, door dat gewoon in school-tv een keer te behandelen of iets in die geest, wat helemaal in de lijn van de genoemde programma's past.
Wbt bestaande honden, wie een cursus heeft gedaan heeft daar een diploma voor gekregen, maar je kan er ook voor kiezen iedereen te verplichten alsnog een geregistreerde cursus te doen, of ee testje om te zien op welk nivo de hond zit.
Dat is niet zo'n probleem, cursussen kosten echt de wereld niet, dat zou geen probleem moeten zijn voor welke hondeneigenaar dan ook, kan iemand dat niet betalen dan zou iemand geen huisdier moeten hebben want dan is normaal te eten geven al te duur.
Waarom les in hoe je in het verkeer te gedragen, moet je ineens rekening houden met al die mensen die perse een auto willen zeg, leren op school dat je moet kijken voordat je oversteekt, alleen maar omdat er mensen ee auto willen rijden...quote:Op woensdag 3 september 2008 12:57 schreef ozzyat105 het volgende:
Waarom moet alles in het teken van die honden staan? Les hoe je met honden om moet gaan!?... dat gaat toch nergens meer over.
De overlast moet gewoon de kop ingedrukt worden. Desnoods met repressieve maatregelen zoals deze nieuwe wet.
Dat gaat juist overal over.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:57 schreef ozzyat105 het volgende:
Waarom moet alles in het teken van die honden staan? Les hoe je met honden om moet gaan!?... dat gaat toch nergens meer over.
Nee dus, want dat werkt aantoonbaar niet.quote:De overlast moet gewoon de kop ingedrukt worden. Desnoods met repressieve maatregelen zoals deze nieuwe wet.
quote:Op woensdag 3 september 2008 13:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat gaat juist overal over.
[..]
Nee dus, want dat werkt aantoonbaar niet.
Repressie.
Werkt.
Zelden.
Tot.
Nooit.
Repressie klinkt leuk als modewoord voor empathie-deficiënten zoals jij, maar het is toch écht veel productiever aan de slag te gaan met methodes die wel effect sorteren.
V.
Ze zijn te laf om het probleem bij de oorzaak aan te pakken, stel je toch eens voor dat je de mensen aanpakt ipv de dieren hard te pakken neemt zeg.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:40 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Voorlopig is die wet al klaar dus zijn er meer mensen die dit de beste oplossing vinden
Niet veel, al zie ik nog wel problemen met naleving en handhaving.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:42 schreef erodome het volgende:
Ze zijn te laf om het probleem bij de oorzaak aan te pakken, stel je toch eens voor dat je de mensen aanpakt ipv de dieren hard te pakken neemt zeg.
Symptoombestrijding die een heleboel dierenleed gaat veroorzaken, die nooit de oorzaak aan gaat pakken en echt dingen gaat oplossen.
Maar wat is er mis met bv het idee dat ik heb voorgedragen en die anderen aandragen?
Ik vind ook dat qua voorlichting kinderen er een taak voornamelijk bij ouders ligt maar ik zou het geen slechte zaak vinden als er ook op scholen aandacht aan word besteed. Als er aandacht kan worden besteed aan het verkeer, aan gevaar van water, aan geloof, aan boerderijdieren, aan het bos en/of planten, aan roken, drank en drugs, etc dan zie ik niet waarom er ook geen aandacht kan worden besteed aan honden of andere huisdieren en de omgang daarmee. Niets mis meequote:Op woensdag 3 september 2008 12:57 schreef ozzyat105 het volgende:
De overlast moet gewoon de kop ingedrukt worden. Desnoods met repressieve maatregelen zoals deze nieuwe wet.
Er waren ook meer mensen die de RAD wetgeving de beste oplossing vonden....quote:Op woensdag 3 september 2008 13:40 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Voorlopig is die wet al klaar dus zijn er meer mensen die dit de beste oplossing vinden
Tsja, maar ik betaal ook genoeg hondenbelasting, dan gebruiken ze dat maar eens daadwerkelijk voor hondenzakenquote:Op woensdag 3 september 2008 13:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet veel, al zie ik nog wel problemen met naleving en handhaving.
Want je roept met dat systeem mijns inziens best veel bureaucratie op.
Want nu wordt het gebruikt voor?quote:Op woensdag 3 september 2008 13:54 schreef senesta het volgende:
Tsja, maar ik betaal ook genoeg hondenbelasting, dan gebruiken ze dat maar eens daadwerkelijk voor hondenzaken
Dat beetje belasting wat jij betaalt staat in geen verhouding met het gebruik van parken en de overlast die het met zich mee brengt.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Tsja, maar ik betaal ook genoeg hondenbelasting, dan gebruiken ze dat maar eens daadwerkelijk voor hondenzaken
Voor zover ik begrepen verdwijnt de hondenbelasting in de pot voor algemene middelen.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Want nu wordt het gebruikt voor?
Idd zeg, betaal me scheel aan hondenbelasting, wordt niets mee gedaan om problematiek/overlast te verminderen.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik laat mijn hond uit op de daarvoor aangewezen veldjesquote:Op woensdag 3 september 2008 14:00 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Dat beetje belasting wat jij betaalt staat in geen verhouding met het gebruik van parken en de overlast die het met zich mee brengt.
Die veldjes en bordjes die uit de pot algemene middelen worden betaald. Die bedoel je?quote:Op woensdag 3 september 2008 14:03 schreef senesta het volgende:
Ik laat mijn hond uit op de daarvoor aangewezen veldjes![]()
En als hij daar poept ruim ik het nog netjes op ook.
Dat zijn namelijk ook de plekken waar hij los mag lopen, en er staat een bordje zodat mensen weten dat daar honden los kunnen lopen
Veel. Het is het omdraaien van het probleem. Veel mensen zitten niet op honden te wachten. En dan moet er verplicht lesmateriaal gemaakt worden en veel kostbare lestijd verspild worden alleen omdat een deel van de bevolking blijkbaar ineens niet door het leven kan zonder zo'n schijtbak in huis.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar wat is er mis met bv het idee dat ik heb voorgedragen en die anderen aandragen?
Enig idee wat deze grond waard is?quote:Op woensdag 3 september 2008 14:03 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik laat mijn hond uit op de daarvoor aangewezen veldjes![]()
En als hij daar poept ruim ik het nog netjes op ook.
Dat zijn namelijk ook de plekken waar hij los mag lopen, en er staat een bordje zodat mensen weten dat daar honden los kunnen lopen
Asl ze het zouden opruimen zou er nog wat inzitten in wat je zegt misschien, maar dat doen ze niet, ze doen er niets mee.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:00 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Dat beetje belasting wat jij betaalt staat in geen verhouding met het gebruik van parken en de overlast die het met zich mee brengt.
Die bordjes die 10 jaar terug ooit eens zijn geplaatst jaquote:Op woensdag 3 september 2008 14:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die veldjes en bordjes die uit de pot algemene middelen worden betaald. Die bedoel je?
Natuurlijk zijn alle hondenbezitters hier op Fok! de beste baasjes ooit en veroorzaken hun honden nooit overlast, maar je moet het met me eens zijn dan er genoeg hondenbezitters zijn die hun beest gewoon overal laten schijten zonder het op te ruimen.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:08 schreef erodome het volgende:
Het is niet zo moeilijk een beetje rekening met elkaar te houden, dat is het wrange ervan...vergeet niet dat het voor mij ook vervelend is als ik in een hondendrol sta te dansen.
Dan heb je het over 1 enkel aspect van het hele verhaal, het brandpunt ligt bij de hondeneigenaar die zijn hond goed moet opvoeden zodat deze geen gevaar wordt.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:07 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Veel. Het is het omdraaien van het probleem. Veel mensen zitten niet op honden te wachten. En dan moet er verplicht lesmateriaal gemaakt worden en veel kostbare lestijd verspild worden alleen omdat een deel van de bevolking blijkbaar ineens niet door het leven kan zonder zo'n schijtbak in huis.
Huisdieren zijn een luxe fenomeen waar meestal de dieren nooit voor gekozen hebben. En de zogenaamde hondenliefhebbers willen kost wat kost deze beesten in hun leven houden. Al moet het op een flatje van 30m2 , 2 hoog achter. Het interresseerd ze niet. Al heeft de hele buurt er last van Het interresseerd ze niet.
.Als zij maar aan hun trekken komen
Ja en dat dient aangepakt te worden, ik heb er geen probleem mee dat er een boete opgeegd wordt voor het niet opruimen van die shit.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn alle hondenbezitters hier op Fok! de beste baasjes ooit en veroorzaken hun honden nooit overlast, maar je moet het met me eens zijn dan er genoeg hondenbezitters zijn die hun beest gewoon overal laten schijten zonder het op te ruimen.
quote:Op woensdag 3 september 2008 14:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Die bordjes die 10 jaar terug ooit eens zijn geplaatst ja
moet ik je gelijk in geven en daar erger ik me ook aan.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
maar je moet het met me eens zijn dan er genoeg hondenbezitters zijn die hun beest gewoon overal laten schijten zonder het op te ruimen.
Voor een lesje of een verhaaltje over dieren hoeft helemaal geen lesmateriaal aangekocht te worden, de meeste hondenverenigingen zouden graag mee willen werken aan een dergelijk programma en ik weet zeker dat de meeste best een verhaaltje willen komen doen.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:07 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Veel. Het is het omdraaien van het probleem. Veel mensen zitten niet op honden te wachten. En dan moet er verplicht lesmateriaal gemaakt worden en veel kostbare lestijd verspild worden alleen omdat een deel van de bevolking blijkbaar ineens niet door het leven kan zonder zo'n schijtbak in huis.
Huisdieren zijn een luxe fenomeen waar meestal de dieren nooit voor gekozen hebben. En de zogenaamde hondenliefhebbers willen kost wat kost deze beesten in hun leven houden. Al moet het op een flatje van 30m2 , 2 hoog achter. Het interresseerd ze niet. Al heeft de hele buurt er last van Het interresseerd ze niet.
Ach kom op zeg, het gaat hier om grasranden langs sloten, om een strookje grasveld achter een flat.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:15 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Als die veldje gewoon gebruikt worden om mensen te laten recreeren dan hebben we weer grond gewonnen die we nuttiger kunnen gebruiken
Ja en nu is er eindelijk een wet en dan is het weer te streng allemaal. Want er zou wel eens een hond teveel kunnen worden afgemaakt.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:17 schreef senesta het volgende:
Maar ik heb al eens eerder gezegd dat er niemand is die het oneens is met het feit dat er maatregelen moeten zijn als een hond gevaarlijk is of overlast bezorgd.
Ik weet niet of je wel eens in de randstad komt, maar hier is elke m2 grond goud waard hoorquote:Op woensdag 3 september 2008 14:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, het gaat hier om grasranden langs sloten, om een strookje grasveld achter een flat.
Denk je nou echt dat ze grond die gebruikt kan worden ter beschikking stellen
Een hond teveel?quote:Op woensdag 3 september 2008 14:24 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ja en nu is er eindelijk een wet en dan is het weer te streng allemaal. Want er zou wel eens een hond teveel kunnen worden afgemaakt.
Face it, waar mensen en honden samenleven is de hond nou eenmaal de dupe. Daar werk jij zelf ook aan mee als hondenbezitter.
You. Must. Be. Joking.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die veldjes en bordjes die uit de pot algemene middelen worden betaald. Die bedoel je?
Weet je wat, pak je badhandoek en kom lekker op het veldje liggen bij de stinksloot vol muggen bij mij achter. Recreeer je helemaal suf, honden komen er nauwelijks, dus ik zie je wel verschijnen.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:26 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens in de randstad komt, maar hier is elke m2 grond goud waard hoor
Ik kom weleens in de Randstad. Woon zelfs aan de rand van de Randstad in toch niet één van de goedkoopste grondgebieden van het land. Maar wat heeft dat te maken met bermen en andere kleine kutgrasperkjes die volgens jou hergebruikt zouden kunnen worden? Denk je dat mensen graag wonen in een huis van 80 meter lang en 80 cm breed langs de binnenring van een gemiddelde stadquote:Op woensdag 3 september 2008 14:26 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens in de randstad komt, maar hier is elke m2 grond goud waard hoor
Dat doet er niet toe. In Nederland mag je honden houden, als je het daar niet mee eens bent moet je maar ergens gaan wonen waar ze niet komen. Ik heb ook dingen waar ik niet op zich te wachten, daarom ga ik dan ook op een plaats wonen waar ik daar geen last van heb. Daarom ga ik bijvoorbeeld niet boven een coffeeshop wonen, of tegenover de vuilverbranding, of naast een basisschool, of tegenover een ziekenhuis. Ik kan wel roepen dat we kinderen, zieken, bejaarden of vuilniszakken moeten gaan verbieden, maar dat zou ook nergens op slaan. Ik heb alleen geen zin om er de hele dag met m'n neus bovenop te zitten, dus zorg ik er zelf voor dat dat niet hoeft. Het staat jou ook vrij om niet tegenover een hondenuitlaatzone te gaan wonen of de kantine van een hondenvereniging niet te bezoeken.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:07 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Gezien het feit dat jij tijd genoeg hebt om de poepzuiger 24u per dag in de gaten te houden, zal je zelf wel "genieten" van een uitkering.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:29 schreef Verbal het volgende:
You. Must. Be. Joking.
De tonnen die een gemeente jaarlijks ophaalt met de hondenbelasting, en dan, zoals hier in Hilversum, drie grasveldjes en één poepzuigerkarretje met een gast die eens in de maand (if that) langskomt en dan dik een halfuur met ronkende motor sjekkies gaat zitten roken?
V.
Ja in DH betaal je dat idd ja. Wat was het? 300 euro ofzo per jaar?quote:Op woensdag 3 september 2008 13:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Dan zouden alle hondenbezitters die problemen met deze wet hebben ook wel in Zwitserland kunnen gaan wonen.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:35 schreef Maeghan het volgende:
Dat doet er niet toe. In Nederland mag je honden houden, als je het daar niet mee eens bent moet je maar ergens gaan wonen waar ze niet komen. [knip]
Wat heeft dat precies te maken met al dan niet agressieve honden? Als je de discussie niet kunt winnen met normale argumenten mag je ook gewoon je mond houden.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gezien het feit dat jij tijd genoeg hebt om de poepzuiger 24u per dag in de gaten te houden, zal je zelf wel "genieten" van een uitkering..
Het probleem met jou is dat je chargeert, met verknipte eigen invullingen komt van overdreven karikaturen van 'hondenliefhebbers', dat dan vervolgens op alle hondeneigenaren projecteert en vanuit die premisse de discussie vergiftigt omdat je zelf liever gelooft dat de mensen in deze discussie zo in elkaar steken. En dus heb jij gelijk, want wij zijn idioten.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:07 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik zit niet op kinderen te wachten. Maar ik als student krijg geen extra stufi omdat de kinderen belangrijker gaan, en het geld wat over is niet aan extra stufi of beter onderwijs besteed wordt, maar aan die kotersquote:Op woensdag 3 september 2008 14:07 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Zou kunnen. Of ze laten weten dat ze het er niet mee eens zijn. Jij zou je ook actief in kunnen gaan zetten om via de politiek een verbod op honden af te dwingen. Is ook toegestaan in Nederland, namelijk.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan zouden alle hondenbezitters die problemen met deze wet hebben ook wel in Zwitserland kunnen gaan wonen..
Dat zijn achterlijke kutbaasjes. Ik trapte net voor mijn poort in een drol. Ja,leuk dat hondjes moeten poepen, maar als de mijne dat doet neem ik het mee. Zoveel gevraagd is dat niet heur.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn alle hondenbezitters hier op Fok! de beste baasjes ooit en veroorzaken hun honden nooit overlast, maar je moet het met me eens zijn dan er genoeg hondenbezitters zijn die hun beest gewoon overal laten schijten zonder het op te ruimen.
Ja, zo lust ik er ook nog wel 1.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:38 schreef Qwea het volgende:
Ik zit niet op kinderen te wachten. Maar ik als student krijg geen extra stufi omdat de kinderen belangrijker gaan, en het geld wat over is niet aan extra stufi of beter onderwijs besteed wordt, maar aan die koters
quote:Op woensdag 3 september 2008 14:15 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Als die veldje gewoon gebruikt worden om mensen te laten recreeren dan hebben we weer grond gewonnen die we nuttiger kunnen gebruiken
Nog zó eenquote:Op woensdag 3 september 2008 14:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gezien het feit dat jij tijd genoeg hebt om de poepzuiger 24u per dag in de gaten te houden, zal je zelf wel "genieten" van een uitkering.![]()
Nou ja, ik heb absloluut niets te vrezen van deze wet, ze mogen mijn hond komen testen hoorquote:Op woensdag 3 september 2008 14:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan zouden alle hondenbezitters die problemen met deze wet hebben ook wel in Zwitserland kunnen gaan wonen..
Persoonlijk vind ik deze wet al een stap in de goede richting.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:39 schreef Maeghan het volgende:
Zou kunnen. Of ze laten weten dat ze het er niet mee eens zijn. Jij zou je ook actief in kunnen gaan zetten om via de politiek een verbod op honden af te dwingen. Is ook toegestaan in Nederland, namelijk.
1] Lees ook PI bij die postquote:Op woensdag 3 september 2008 14:42 schreef Verbal het volgende:
Nog zó een
Nee, ik ben niet werkloos, werk fulltime. Maar als zo'n knakker standaard langskomt voordat ik naar mijn werk ga, tsja.
(Dat ik het godverdetering nog verwaardig om hierop te reageren, zeg)
V.
Ja? En? Mn ma rookt ook, moet je zien wat de verzekering aan haar zorg kwijt is omdat mevrouw zonodig moet roken en daarom allerlei ziektes heeft.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er ook nog wel 1.
Ik rook en zorg dus jaarlijks mede voor ¤2 miljard euro in de staatskas.
Nee, volgens die wet is dat een eerste indicatie. Daarna wordt de desbetreffende hond getest.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:42 schreef senesta het volgende:
Nou ja, ik heb absloluut niets te vrezen van deze wet, ze mogen mijn hond komen testen hoor![]()
Maar ik weet dat er een hoop honden zijn die absoluut niet vals zijn maar niet zouden pikken dat iemand steeds een pop op zijn kop drukt of iets dergelijks. En volgens de nieuwe wet is het verstijven van de hond al genoeg om als ongewenst agressief gedrag bestempeld te worden, dat klopt gewoon niet.
nogmaals met de wet is niks mis! met die test des te meer.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik deze wet al een stap in de goede richting.
Ik zie dus geen enkele reden om de politiek te veranderen.
Sterker nog, de hondenbezitters in dit topic zouden zich juist in moeten zetten voor afschaffing van deze wet. Stemt allen Marianne Thieme, dan komt het allemaal goed. En weltrusten verder.
Wat ik niet begrijp is als je het zo goed voor hebt met dieren, dat je het wel prima vindt dat ze afgemaakt worden als de baas ze niet goed opgevoed heeft. Zelfs als je tegen het houden van dieren bent, vind je het dan werkelijk gerechtvaardigd om een hond af te maken omdat ie bijt als je hem mishandelt (zoals in het verleden vaak genoeg gebeurd is) zonder de eigenaar of degene die de hond mishandelt waar dan ook maar op aan te spreken?quote:Op woensdag 3 september 2008 14:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik deze wet al een stap in de goede richting.
Ik zie dus geen enkele reden om de politiek te veranderen.
Sterker nog, de hondenbezitters in dit topic zouden zich juist in moeten zetten voor afschaffing van deze wet. Stemt allen Marianne Thieme, dan komt het allemaal goed. En weltrusten verder.
Ik bedoelde dus dat je argument dat jij minder stufi krijgt omdat kinderen zogenaamd meer krijgen, als kut op varken slaan.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:45 schreef Qwea het volgende:
Ja? En? Mn ma rookt ook, moet je zien wat de verzekering aan haar zorg kwijt is omdat mevrouw zonodig moet roken en daarom allerlei ziektes heeft.
Ja, mooi niet. Indicatie, ja. Maar als de hond datzelfde flikt bij de pop. Dan is hetquote:Op woensdag 3 september 2008 14:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, volgens die wet is dat een eerste indicatie. Daarna wordt de desbetreffende hond getest.
Zo begrijp ik het tenminste.
Point taken.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
1] Lees ook PI bij die post
Onzin. De tonnen die hier worden gebeurd gaan écht niet op aan honden dan wel hun overlast. Niks beperkte waarnemingen.quote:2] Voor jou is het natuurlijk makkelijk te oordelen waar al die "tonnen" hondenbelasting aan verspilt worden, maar je onderbouwt dat niet met bronnen, maar slechts met je eigen, beperkte waarnemingen. Dan kun je zo'n sarcatisch bedoelde reply verwachten. Mijns inziens..
Wat mij betreft worden die honden afgemaakt ja. Eventueel nog de eigenaar aanspreken en boete opleggen.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:46 schreef Maeghan het volgende:
Wat ik niet begrijp is als je het zo goed voor hebt met dieren, dat je het wel prima vindt dat ze afgemaakt worden als de baas ze niet goed opgevoed heeft. Zelfs als je tegen het houden van dieren bent, vind je het dan werkelijk gerechtvaardigd om een hond af te maken omdat ie bijt als je hem mishandelt (zoals in het verleden vaak genoeg gebeurd is) zonder de eigenaar of degene die de hond mishandelt waar dan ook maar op aan te spreken?
Ze bestaan wel dus.quote:Agressieve honden - uitzonderingen daargelaten - bestaan niet.
Enge gedachte. Weet niet of je eerste topic ook gelezen hebt, maar dit komt op mij over als gevalletje "Dieren zijn belangrijker dan mensen." Zo zit onze maatschappij nou eenmaal niet in elkaar. Wil je dat veranderen, dan moet je misschien de politiek ingaan.quote:Agressieve of onwetende eigenaren wel. Ik heb nog liever dat ze de eigenaar afslachten dan de hond.
Dan graag een bron.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:49 schreef Verbal het volgende:
Onzin. De tonnen die hier worden gebeurd gaan écht niet op aan honden dan wel hun overlast. Niks beperkte waarnemingen.
V.
Je wordt in nederland of je nou wilt of niet overal geconfronteerd met honden. Of je nou wilt of niet. En als het aan de "hondenliefhebbers" in dit topic ligt dan krijgen we er ook nog eens les over op schoolquote:Op woensdag 3 september 2008 14:35 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het staat jou ook vrij om niet tegenover een hondenuitlaatzone te gaan wonen of de kantine van een hondenvereniging niet te bezoeken.
Ik vind mensen die dieren mishandelen niets waard, dus het maakt me niet zo uit wat ze ermee doen. Een strafkolonie ergens midden in de oceaan lijkt me prima. Domme eigenaren kun je nog heropvoeden, dan verklein je de kans op herhaling meer dan door het afmaken van de hond.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat mij betreft worden die honden afgemaakt ja. Eventueel nog de eigenaar aanspreken en boete opleggen.
[..]
Ze bestaan wel dus..
[..]
Enge gedachte. Weet niet of je eerste topic ook gelezen hebt, maar dit komt op mij over als gevalletje "Dieren zijn belangrijker dan mensen." Zo zit onze maatschappij nou eenmaal niet in elkaar. Wil je dat veranderen, dan moet je misschien de politiek ingaan..
Ja. En met kinderen. En scooter-rijders/pizzakoeriers. En uitgaansvolk. En Jehova's Getuigen. En met regen. En sirenes elke eerste maandag van de maand. En kerkklokken. En Wilders-aanhangers.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:58 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Je wordt in nederland of je nou wilt of niet overal geconfronteerd met honden. Of je nou wilt of niet.
Je houd wel van overdrijven he?quote:Op woensdag 3 september 2008 14:58 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Je wordt in nederland of je nou wilt of niet overal geconfronteerd met honden. Of je nou wilt of niet. En als het aan de "hondenliefhebbers" in dit topic ligt dan krijgen we er ook nog eens les over op school
Honden mogen bijna nergens komen. Je ziet ze in het park, op straat of bij de eigenaar thuis, maar stranden, winkelcentra, etc. mogen ze niet komen. Ik houd niet van kinderen, ik vind het ook niet leuk dat ik die overal tegenkom, maar de samenleving vindt het nou eenmaal normaal dat kinderen 'erbij horen'. Je kan het zo veel mogelijk vermijden, maar verder zul je toch ook moeten accepteren dat jij in dit opzicht afwijkend bent en niet de rest van de samenleving. Ik kreeg ook les over voortplanting op school terwijl ik helemaal niet van plan ben om me daarmee bezig te houden, maar op school leren we nou eenmaal dingen waarvan een bepaalde groep mensen denkt dat het nuttig kan zijn voor het merendeel van de kinderen - daarom kun je wel degelijk stellen dat om leren gaan met dieren (m.i. niet alleen honden) een onderwerp is wat op school thuis hoort.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:58 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Je wordt in nederland of je nou wilt of niet overal geconfronteerd met honden. Of je nou wilt of niet. En als het aan de "hondenliefhebbers" in dit topic ligt dan krijgen we er ook nog eens les over op school
ach je wordt met zoveel dingen geconfronteerd in nederland of je wil of niet.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:58 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Nou, we hebben de hond weleens gevraagd of ie liever mee naar huis ging met ons of dat ie bij opa en oma wou blijven en uiteindelijk kwam ie toch hoor. Als ie niet bij ons had willen blijven, had ie zo uit de tuin kunnen ontsnappen.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet beter of interessanter, maar het feit dat een mens kiest voor een hond en niet de hond voor een mens geeft al aan dat er geen gelijkwaardige relatie is.
Ik moet een bron geven van dingen die er niet of amper zijn? You crack me upquote:
ook met kinderen, bejaarden, scooters, buitenlanders, katten, vogels, tienermoeders.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:58 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Voor dit onderdeel heeft de hond al iemand toe moeten laten te pogen in te breken in de auto, moest hij langs hard blaffende honden lopen, wordt hij geconfronteert met een agressief dominante hond die extra opgefokt wordt tegenover hem, si hij aangestaart door zijn baas, op zijn rug gelegd, is zijn bek omklemt, is hij pijnlijk geknepen in zijn liezen, si zijn etensbak steeds onder hem weggehaalt door baas en tester op een pestende manier, is er dreigend op de baas aangelopen, agressief handen geschud met dreigende praat, is er vlakbij de hond met een ratel zoveel mogelijk herrie gemaakt, is er geklappert met een paraplu voor zijn neus, is de hond ingesloten met een plasticjk zak die zoveel mogelijk herrie maakt e.d.quote:Test 24: Pop, confrontatie
Baas: afwezig. Hond: vast, in midden van testruimte. Duur: 20 sec. Loop op de pop af, til hem op, doe een armpje van de pop naar voren, loop op de hond af en probeer dit armpje, net zoals vervelende kinderen doen, in de richting van zijn oren en ogen te bewegen. Dit mag best opdringerig gebeuren. De pop gebruiken als schild tussen de testpersoon en de hond, maar deze komt natuurlijk niet over de blauwe lijn. De 20 sec gaan in zodra de testpersoon met de pop bij de blauwe lijn is.
quote:Op woensdag 3 september 2008 15:15 schreef erodome het volgende:
De testen in deze vind ik problematisch, binnen 3 kwartier wordt in heel rap tempo de druk opgebouwd, de hond krijgt dingen voor zijn neus waarmee hij eigenlijk nooit te maken zou krijgen, zeker niet zo opeenvolgend.
Het begint al met in de auto zitten en dat er aan de auto gerommeld en gedaan wordt(waakzin bekijken).
Er wordt geprovoceert en geprovoceert, de druk wordt steeds hoger.
Stukje over die pop bv:
[..]
Voor dit onderdeel heeft de hond al iemand toe moeten laten te pogen in te breken in de auto, moest hij langs hard blaffende honden lopen, wordt hij geconfronteert met een agressief dominante hond die extra opgefokt wordt tegenover hem, si hij aangestaart door zijn baas, op zijn rug gelegd, is zijn bek omklemt, is hij pijnlijk geknepen in zijn liezen, si zijn etensbak steeds onder hem weggehaalt door baas en tester op een pestende manier, is er dreigend op de baas aangelopen, agressief handen geschud met dreigende praat, is er vlakbij de hond met een ratel zoveel mogelijk herrie gemaakt, is er geklappert met een paraplu voor zijn neus, is de hond ingesloten met een plasticjk zak die zoveel mogelijk herrie maakt e.d.
daarna wordt er weer naar de hond gestaart, komt er nog een kunstmens die ineens omhoog geklapt wordt, wordt er geschreeuwd en toegelopen op de hond om zoveel mogelijk dreiging te uiten, wordt de hond op agressieve manier ingesloten door meerdere mensen, wordt er met een bezem al klappend op de grond op hem afgelopen, wordt de baas geslagen de hond ingesloten door 3 blaffende honden en nog aan aantal dingen.
Dit allemaal in een tijdsbestek van nog geen 3 kwartier, achter elkaar door, druk continu verhogend.
De hond hoeft niet overal perfect op te reageren, maar zelfs angst vertonen komt als een minpunt erbij.
Bij elke keer dat de hond weg probeert te komen wordt hij gevolgd, de druk blijft erop staan, wat de hond ook doet om eraan te ontkomen.
Het gaat zo snel en het is zoveel dat ik het geen eerlijke vergelijking vind met het gewone leven.
Hij wordt tot het uiterste gedreven om te zien waar zijn grens ligt, hope gaat het met zo'n hond na zo'n test?????
Ook al slaagt hij, een fikse traumatische ervaring mag je het wel noemen.
Dat is uiteraard na jaren van afhankelijkheid kweken. Overigens vind ik het raar dat die hond niet bij zijn opa en oma wil blijven, bij zijn eigen soort dus, maar dat geeft des te meer de afhankelijkheid aan.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:07 schreef Maeghan het volgende:
Nou, we hebben de hond weleens gevraagd of ie liever mee naar huis ging met ons of dat ie bij opa en oma wou blijven en uiteindelijk kwam ie toch hoor. Als ie niet bij ons had willen blijven, had ie zo uit de tuin kunnen ontsnappen.
Jij vindt het verrassend dat de huidige maatschappij anders omgaat met mensen dan met dieren?quote:Overigens gaat wat je zegt ook op voor kinderen. Mensen kiezen voor kinderen en niet andersom. Betekent dit dat wanneer een kind zijn vader vermoordt na 15 jaar mishandeling, we het kind moeten afmaken? Want als een hond na jarenlang mishandelen zijn eigenaar doodbijt als hij ligt te slapen doen we dat ook.
Dan kan ik dus net zo hard beweren dat ofschoon er poepzuigers door de stad rijden er nog steeds hondenpoep op de stoep ligt, de hondenbelasting dus lang niet hoog genoeg is om alle overlast op te lossen.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:07 schreef Verbal het volgende:
Ik moet een bron geven van dingen die er niet of amper zijn? You crack me up
V.
Nee, bij mijn opa en oma. Die vond ie overigens ook geweldig leuk, hij stond altijd een uur voor het raam te kijken tot ze er waren als we zeiden dat ze op visite kwamen.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is uiteraard na jaren van afhankelijkheid kweken. Overigens vind ik het raar dat die hond niet bij zijn opa en oma wil blijven, bij zijn eigen soort dus, maar dat geeft des te meer de afhankelijkheid aan.
[..]
Jij vindt het verrassend dat de huidige maatschappij anders omgaat met mensen dan met dieren?
Honden die door de test komen welquote:Op woensdag 3 september 2008 15:03 schreef senesta het volgende:
[..]
En ja, zoals iemand al eerder aanhaalde, honden zijn nu éénmaal gewoon toegestaan in nederland.
quote:Op woensdag 3 september 2008 15:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou, we hebben de hond weleens gevraagd of ie liever mee naar huis ging met ons of dat ie bij opa en oma wou blijven en uiteindelijk kwam ie toch hoor. Als ie niet bij ons had willen blijven, had ie zo uit de tuin kunnen ontsnappen.
Oh, zo. Nu ja, hij gaat natuurlijk mee met degene van wie hij het vaakst eten krijgt. Afhankelijkheid, dus.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:26 schreef Maeghan het volgende:
Nee, bij mijn opa en oma. Die vond ie overigens ook geweldig leuk, hij stond altijd een uur voor het raam te kijken tot ze er waren als we zeiden dat ze op visite kwamen.
Ben ik niet helemaal met je eens, een kind, en misschien ook wel een hond, neemt vaak genoegen met wat-ie kent. Mishandelde kinderen vinden het vaak ook vreselijk als ze uit huis worden geplaatst. Het is immers maar wat je kent.quote:Ach ja, jaren van afhankelijkheid kweken. Waarom zou een kind bij z'n eigen ouders willen blijven, anders dan het feit dat ze hem verzorgen? Het gaat erom dat ze dat goed doen.
Nee, is ook niks mis mee. Net zoals er niks mis mee is dat je kunt begrijpen dat andere mensen daar wel eens anders over kunnen denken. Die zijn niet gediend van jouw hond en de eventuele overlast die hij veroorzaakt.quote:Als je als ouder goed voor je kind zorgt, is daar niks mis mee. Ik zie het hetzelfde voor honden. Als je goed voor je hond zorgt en die hond heeft het naar z'n zin, is gezond, krijgt beweging, etc. dan is daar niks mis mee vind ik.
Ja. Een mens is een mens. Die kun je vaak weer op het rechte pad krijgen, een mens kan gevolgen van zijn daden daadwerkelijk onder ogen zien. Verder denken dan eerste impulsen. Een hond kan dat niet, die kun je aanleren bepaalde dingen niet te doen door belonen of straffen. Pavlovreactie dus.quote:En ja, ik vind het vreemd dat mensen anders omgaan met mensen dan met dieren. Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom mensen nou belangrijker, leuker of beter zouden zijn dan dieren. Als ik iets een domme diersoort vind is het de mens. Ik weet dat mensen er anders over denken en daar houd ik tot op zekere hoogte rekening mee, maar daar houdt het bij mij dan ook wel weer mee op. Ik houd het er maar op dat mensen mensen leuker vinden omdat ze zelf mensen zijn, zoals mensen hun eigen familie ook leuker vinden dan andere mensen.
Maar dan nog, kun je mij een serieus argument geven waarom we een hond die zichzelf verdedigt moeten afmaken en een kind niet? Afgezien van iets doms als "het is een mens", want dat is voor mij dus echt geen reden.
En geen van bovenstaande geven zoveel overlast dat er speciale wetten voor nodig zijn. Zet dat je nou niet aan het denken?quote:Op woensdag 3 september 2008 15:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
ook met kinderen, bejaarden, scooters, buitenlanders, katten, vogels, tienermoeders.
quote:Op woensdag 3 september 2008 15:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan kan ik dus net zo hard beweren dat ofschoon er poepzuigers door de stad rijden er nog steeds hondenpoep op de stoep ligt, de hondenbelasting dus lang niet hoog genoeg is om alle overlast op te lossen.
De bedragen per gemeente: http://www.cijfernieuws.nl/hond.htmlquote:ALMELO - Rakker, Bello, Rex of hoe je trouwe viervoeter ook mag heten, een hond houden kost een lieve duit.
En daar komt de gemeentelijke hondenbelasting nog eens overheen: een inwoner van Almelo betaalt dit jaar 61,44 euro voor het bezit van één hond. Een tweede hond betekent direct een extra kostenpost van 110,64 euro. En voor elke volgende hond moet de trotse bezitter nog eens 122,40 euro overmaken.
Dat 'progressieve karakter' van de hondenbelasting is een erfenis uit het verleden, zo legt belastingmedewerker René Elders van de gemeente Almelo uit. "De hondenbelasting is één van de oudste belastingen. Vroeger hadden steden veel last van zwerfhonden. Daarom werd het houden van honden ontmoedigd, door eigenaren belasting te laten betalen. En hoe meer honden, hoe hoger de belasting per hond."
Voor een kennel gelden overigens andere regels. Wie een officieel erkende hondenkennel bestiert wordt in Almelo voor 172,20 euro aangeslagen. "Maar zo'n erkenning krijg je niet zo maar", vertelt Lineke Beltman van de Franse bulldog kennel 'Des Petits Polissons'. "De aanvraag kost bovendien 200 euro, nog los van alle andere kosten die je voor een kennel maakt."
De hoogte van de hondenbelasting is overigens geen reden om de hond dan maar in te leveren bij dierenopvang 't Noordbroek. Dat argument heeft beheerster Karin Wagemakers in elk geval nog nooit gehoord. Het Noordbroek hoeft geen belasting over alle honden te betalen: "Wij betalen een symbolisch bedrag."
De gemeente Almelo ontving in 2007 volgens cijfers van het centraal plan bureau in totaal 365.000 euro aan hondenbelasting. Dat was 20.000 euro meer dan in 2006 en bijna 30.000 euro meer dan in 2005. Voor de goede orde, de Nederlandse hondenbezitters betaalden in 2007 liefst 55 miljoen euro aan hondenbelasting. Dat geld komt deels ten goede aan diezelfde eigenaren van honden. Gemeenten leggen hondenuitlaatplekken aan of zorgen voor voorzieningen om hondenpoep op te ruimen.
In de gemeente Almelo wordt het geld gestort in de kas 'algemene middelen'. En volgens een woordvoerster van de gemeente wordt daaruit bijvoorbeeld ook het plantsoenonderhoud betaald.
En hoe zit het nu met de 'kattenbelasting'? "Daar krijg ik zeker dertig vragen per jaar over", zegt Elders. En het antwoord is simpel: "Die belasting staat niet in de gemeentewet, dus die mogen gemeenten niet heffen."
Bron: TC Tubantia
quote:Gemeentelijke belastingen
De gemeentelijke belastingen zijn onder te verdelen in twee typen. Allereerst de echte belastingen, zoals de onroerende-zaakbelastingen, de toeristenbelasting, de forensenbelastingen en de parkeerbelastingen. De opbrengst daarvan gaat naar de algemene middelen van de gemeente. Dat zijn middelen die geen bepaald bestedingsdoel kennen zoals de onroerendezaakbelasting (OZB). Dat geld kan de gemeente naar eigen inzicht besteden.
Daarnaast zijn er heffingen van bepaalde kosten die de gemeente heeft gemaakt: rechten en zogenaamde bestemmingsheffingen. De opbrengst van een dergelijke heffing mag dan niet hoger zijn dan de kosten die zijn gemaakt. Voorbeelden van rechten zijn de rioolrechten en leges. Een voorbeeld van een bestemmingsheffing is de baatbelasting.
Jouw hond komt volgens mij door geen enkele testquote:Op woensdag 3 september 2008 15:20 schreef Qwea het volgende:
[..]Dat is echt niet normaal hoor. Iedere hond zal bang worden van achterlijke geluid met ratels e.d
Helemaal die van mij
Als ik 3x naar mijn vriend schreeuw kruipt hij al weg.
![]()
Pardon? Wetboek van strafrecht? Rijksverkeerswet? Immigratiewet? Ik noem maar wat hoor.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:37 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
En geen van bovenstaande geven zoveel overlast dat er speciale wetten voor nodig zijn. Zet dat je nou niet aan het denken?
De wet is er nog niet toch?quote:Op woensdag 3 september 2008 15:30 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Honden die door de test komen wel
Ja, dus mooi niet he. Ik zorg voor mijn hond, geef hem altijd eten, knuffel altijd met hem, laat hem keivaak uit en wel spelen altijd haske leuk.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oh, zo. Nu ja, hij gaat natuurlijk mee met degene van wie hij het vaakst eten krijgt. Afhankelijkheid, dus.
[..]
quote:Op woensdag 3 september 2008 15:26 schreef Maeghan het volgende:
Maar dan nog, kun je mij een serieus argument geven waarom we een hond die zichzelf verdedigt moeten afmaken en een kind niet? Afgezien van iets doms als "het is een mens", want dat is voor mij dus echt geen reden.
Jij bent iig al een sterk argument voor de zaak die je bepleit. Agressief en verbaal geweld gebruiken in een discussie die over dierlijk geweld gaat. Nee dat zet zoden aan de dijk. Misschien laat je hiermee juist zien dat sommige dieren beter af zijn met een spuitje dan een baas te hebben die niet eens een normale discussie kan voeren.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
want wij zijn idioten.
Mafketel.
V.
jawel hoorquote:Op woensdag 3 september 2008 15:39 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Jouw hond komt volgens mij door geen enkele test
Omdat MM jouw baasje is.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:49 schreef Qwea het volgende:
Ja, dus mooi niet he. Ik zorg voor mijn hond, geef hem altijd eten, knuffel altijd met hem, laat hem keivaak uit en wel spelen altijd haske leuk.
Maar als MikeyMo in het weekend komt, en die gaat links en ik ga rechts, hoef ik er dus mooi niet op te rekenen dat Baloe mij achterna gaatDus dat gaat niet helemaal op.
Hee hersenbloedinkje, ben jij er ook weerquote:Op woensdag 3 september 2008 15:51 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Jij bent iig al een sterk argument voor de zaak die je bepleit. Agressief en verbaal geweld gebruiken in een discussie die over dierlijk geweld gaat. Nee dat zet zoden aan de dijk. Misschien laat je hiermee juist zien dat sommige dieren beter af zijn met een spuitje dan een baas te hebben die niet eens een normale discussie kan voeren.
quote:Op woensdag 3 september 2008 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat MM jouw baasje is.
In ieder geval in de ogen van de hond.
Geeft wel aan hoe intelligent hij is (de hond dan).
Jij hebt er niet echt kaas van gegeten he? Als je nou eens de moeite neemt om het vorig topic terug te lezen, en je enigzins te verdiepen in een hond, voordat je maar wat debiels gaat roepen, dan zou ik je iig al een stuk meer serieus nemen.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:51 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Lip optrekken is een teken dat een dier niet 100% te vertrouwen is, maar afmaken enkel daarom: Nee.
Dieren die bijten mogen van mij zonder enige training of puppy cursus een gaskamer in, het is aan het baasje om dieren dit af te leren. Kan je dat niet voor elkaar krijgen dan heb je gefaald in dierenopvoeding en moet jij en het dier gestraft worden voor dit gedrag.
Zijn er uitzonderingen? Ja, als blijkt dat het gaat om een dier wat mishandeld word: Aan oren getrokken word, in ogen gestoken word, schoppen/slaan of iets in die vorm. Dan mag er van mij best een pension opgericht worden voor honden waarbij de volledige zorgen door baas betaald word. Liefst zo duur mogelijk voer en zo groot mogelijk landschap om deze 'baasjes' helemaal financieel uit te kleden.
Wederom een sterk staaltje discussieren op normale toon van een honden eigenaar, ik vraag me af of er wel een discussie gevoerd met jullie kan worden en jullie niet tezamen met de hondjes de gaskamer in moeten. Zou een stel mongolen op de wereld schelen.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jij hebt er niet echt kaas van gegeten he? Als je nou eens de moeite neemt om het vorig topic terug te lezen, en je enigzins te verdiepen in een hond, voordat je maar wat debiels gaat roepen, dan zou ik je iig al een stuk meer serieus nemen.
Een hond die een lip optrekt, geeft aan dat hij ergens niet van gediend is. Een mens zegt dat je moet op sodeflikkeren, een hond trekt een lip op. Heeft niks met vertrouwen te maken. Helemaal geen reet.
En waarom moet in hemelsnaam een dier gestraft worden dmv de dood, als jij als baasje niet in staat bent om een hond op te voeden. Als je kinderen hebt en die slaan iemand lens, zullen we die dan ook de doodstraf geven?
En waarom, zou in godsnaam een hond die aan zn oren getrokken wordt, geschopt of geslagen wordt, of in zn ogen geprikt wordt, in een pension moeten? Enkel omdat hij zichzelf verdedigd? Men, jij bent wel heel krom. We stoppen jou toch ook niet in een pension als iemand jou op je bek ramt en je geeft een klap terug.
Hey Meneertje die denkt bestaansrecht te verlenen aan het zetten van zijn eerste username letter:quote:Op woensdag 3 september 2008 16:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hee hersenbloedinkje, ben jij er ook weerJij hebt duidelijk deel een van deze discussie niet gelezen. Dus bij deze zijn je ongetwijfelde excuses voor je ongeïnformeerde -of anders uiterst selectieve- geblaat alvast geaccepteerd
V.
Mij debiel noemen,quote:Op woensdag 3 september 2008 17:12 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Wederom een sterk staaltje discussieren op normale toon van een honden eigenaar, ik vraag me af of er wel een discussie gevoerd met jullie kan worden en jullie niet tezamen met de hondjes de gaskamer in moeten. Zou een stel mongolen op de wereld schelen.
Genoeg op jullie niveau gediscussierd hebben, ik doe nog 1 poging.
Een dier dat aan zijn oren getrokken word of mishandeld moet uit huis geplaatst worden in een pension, en dan heb ik het niet over een huisje met kennels maar een groot landgoed dat fortuinen kost en waar ze lekker mogen rondrennen. Een beetje zoals paarden pensions.
Reden: Baas is een debiel dat hij zijn dieren dat aan laat doen. Nee, niets ja maar. Je dier hou je onder toezicht, laat je dit toe en bijt hij: Betaal je dan maar suf voor levenslange vertroeteling.
En waarom een dier in laten slapen als hij bijt? Omdat het dier geen opvoeding gehad heeft, jij als opvoeder hebt gefaald en het dier krijgt de straf daarvoor. Jep, het leven is kut en niet eerlijk. Zorg dan maar goed voor je dier. Eerlijk gezegd zou ik baasje ook op de stroomstoel willen zetten, net als de door jou genoemde kinderen (eerlijk gezegd zou ik die met mijn maatje 45 en stalen neusjes willen doodschoppen, maar dat mag weer niet... Zelfs in het land van de onbeperkte vrijheden niet). Ja dus, graag kinderen afmaken die het in hun kop halen iemand letsel toe te brengen.
Ow en qua opvoeding van honden weet ik voldoende. Ik ben opgegroeid in een gezin waar elk weekend we naar pakwerk gingen kijken of onze honden daaraan meededen. Waar herders werden opgeleid tot politie en bewakingshonden.
Daarom juist ben ik voor het invoeren van deze regels, keihard een hond afmaken en het liefste het baasje laten toekijken. Het lijkt de enige manier om mensen duidelijk te maken dat ze een hond moeten opvoeden.
Dus omdat een dier in zijn ogen gestoken wordt, en het baasje heeft gefaald met opletten, moet het dier het huis uit?quote:Een dier dat aan zijn oren getrokken word of mishandeld moet uit huis geplaatst worden in een pension, en dan heb ik het niet over een huisje met kennels maar een groot landgoed dat fortuinen kost en waar ze lekker mogen rondrennen. Een beetje zoals paarden pensions.
Sorry hoor, maar jij bent pertinent niet goed bij je hoofdquote:En waarom een dier in laten slapen als hij bijt? Omdat het dier geen opvoeding gehad heeft, jij als opvoeder hebt gefaald en het dier krijgt de straf daarvoor. Jep, het leven is kut en niet eerlijk. Zorg dan maar goed voor je dier
Verbal hoeft denk ik geen excuus van jou. We snappen allemaal wel dat mensen die zulke post plaatsen als jij doet, niet helemaal 100% zijn.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:14 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Hey Meneertje die denkt bestaansrecht te verlenen aan het zetten van zijn eerste username letter:
Je kan mijn kont kussen, pas dan krijg je excuses van mij.
quote:Op woensdag 3 september 2008 17:14 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Hey Meneertje die denkt bestaansrecht te verlenen aan het zetten van zijn eerste username letter:
Je kan mijn kont kussen, pas dan krijg je excuses van mij.
![]()
Mijn god, het is écht onmogelijk om hier een discussie te voeren waar de partijen die het oneens zijn met elkaar boven het niveau van de brugklas uitkomen hè?quote:Op woensdag 3 september 2008 17:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Verbal hoeft denk ik geen excuus van jou. We snappen allemaal wel dat mensen die zulke post plaatsen als jij doet, niet helemaal 100% zijn.
Ik denk niet dat verbal je dat kwalijk neemt
ja, ennu? kom je alleen commentaar leveren of heb je ook nog wat bij te dragen?quote:Op woensdag 3 september 2008 17:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mijn god, het is écht onmogelijk om hier een discussie te voeren waar de partijen die het oneens zijn met elkaar boven het niveau van de brugklas uitkomen hè?.
Nee, dan moet 'ie eerst vergiftigd worden door lui die écht niets met dieren hebben en die hier al twee topics mogen komen zieken zonder dat daartegen wordt opgetreden, crewlid op sokkenquote:Op woensdag 3 september 2008 17:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mijn god, het is écht onmogelijk om hier een discussie te voeren waar de partijen die het oneens zijn met elkaar boven het niveau van de brugklas uitkomen hè?.
Stel je niet aan, die specifieke post is een enorm beargumenteerd stuk, en of je het er mee eens bent of niet, maar reageren met 'je bent niet goed bij je kop' is een sterk staaltje bewijs dat het jankzakgehalte verdomd hoog ligt. Al Twee topics lang gaat het zo door, en da's niet leuk meer. De mods doen het nog verdomd goed, ze zijn bijzonder coulant richting beide partijen. Als het zo doorgaat kan dat hele topic dichtgeflikkerd worden.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, dan moet 'ie eerst vergiftigd worden door lui die écht niets met dieren hebben en die hier al twee topics mogen komen zieken zonder dat daartegen wordt opgetreden, crewlid op sokken
Flikker op en schop de mods eens onder hun hol, stinkende graftak
V.
En om de minuut er een belediging bij editten laat niét zien dat ik ongelijk hebquote:Op woensdag 3 september 2008 17:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, dan moet 'ie eerst vergiftigd worden door lui die écht niets met dieren hebben en die hier al twee topics mogen komen zieken zonder dat daartegen wordt opgetreden, crewlid op sokken
Flikker op en schop de mods eens onder hun hol, stinkende talentloze graftak
Je adminschap zeker gekregen bij een pakkie boter of zo?
V.
Ach ga toch weg. Al vanaf topic 1 zeikt o.a ozzyat dat honden dood moeten. Geen goed woord voor honden over. Prima als dat zn mening is, maar die verkondigd ie maar ergens anders. Daar ging mijn hele topic niet over.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:02 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Stel je niet aan, die specifieke post is een enorm beargumenteerd stuk, en of je het er mee eens bent of niet, maar reageren met 'je bent niet goed bij je kop' is een sterk staaltje bewijs dat het jankzakgehalte verdomd hoog ligt. Al Twee topics lang gaat het zo door, en da's niet leuk meer. De mods doen het nog verdomd goed, ze zijn bijzonder coulant richting beide partijen. Als het zo doorgaat kan dat hele topic dichtgeflikkerd worden.
En daarom kan je nú hiér niet meer fatsoenlijk reageren? Hullie deden het dus nu moet ik de hele discussie lang dwars liggen? Ik zie daar een verdomd uitgebreide en fatsoenlijke post, waar je op kan reageren oa zoals die post van QB hier direct boven. Maar nee, roepen dat het een debiel is en hij niet goed bij z'n hoofd is maakt blijkbaar meer indruk, ofzo. Da's toch raar? Als je zo overtuigd bent van je gelijk (en ik neem het niet op voor die wet, ik denk dat hij te kort door de bocht is, dus ik geef je geen ongelijk), kan je toch júist meer je best doen om mensen ervan te overtuigen? Dit helpt niet, je slaat alleen maar om je heen. Je maakt veel meer indruk als je met goede argumenten aankomt, óók al moet je het 3 keer uitleggen omdat degene tegenover je als een idioot raaskalt, eventueel.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ach ga toch weg. Al vanaf topic 1 zeikt o.a ozzyat dat honden dood moeten. Geen goed woord voor honden over. Prima als dat zn mening is, maar die verkondigd ie maar ergens anders. Daar ging mijn hele topic niet over.
Op zich mee eens, maar wat als iemand mijn tuin in komt zonder toestemming en gebeten wordt door mijn hond? Ik hield mijn honden altijd in de gaten, maar niet als ik thuis was. Als ik thuis ben, ben ik thuis en m'n hond ook, dan verwacht ik niemand binnen.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:12 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Wederom een sterk staaltje discussieren op normale toon van een honden eigenaar, ik vraag me af of er wel een discussie gevoerd met jullie kan worden en jullie niet tezamen met de hondjes de gaskamer in moeten. Zou een stel mongolen op de wereld schelen.
Een dier dat aan zijn oren getrokken word of mishandeld moet uit huis geplaatst worden in een pension, en dan heb ik het niet over een huisje met kennels maar een groot landgoed dat fortuinen kost en waar ze lekker mogen rondrennen. Een beetje zoals paarden pensions.
Reden: Baas is een debiel dat hij zijn dieren dat aan laat doen. Nee, niets ja maar. Je dier hou je onder toezicht, laat je dit toe en bijt hij: Betaal je dan maar suf voor levenslange vertroeteling.
Waarom zouden we de kans niet aangrijpen het leven eerlijker en minder kut te maken? In ieder geval trek je een lijn tussen mens en dier, dat kan ik dan wel waarderen.quote:En waarom een dier in laten slapen als hij bijt? Omdat het dier geen opvoeding gehad heeft, jij als opvoeder hebt gefaald en het dier krijgt de straf daarvoor. Jep, het leven is kut en niet eerlijk. Zorg dan maar goed voor je dier. Eerlijk gezegd zou ik baasje ook op de stroomstoel willen zetten, net als de door jou genoemde kinderen (eerlijk gezegd zou ik die met mijn maatje 45 en stalen neusjes willen doodschoppen, maar dat mag weer niet... Zelfs in het land van de onbeperkte vrijheden niet). Ja dus, graag kinderen afmaken die het in hun kop halen iemand letsel toe te brengen.
Als je opgegroeid bent met honden moet je ook kunnen begrijpen dat de test niet 'eerlijk' is en dat er een aantal elementen in de test zit waar een hond wel op hoort te reageren. Het is niet 'normaal' als een hond het accepteert dat een wildvreemde zijn eten afpakt, bijvoorbeeld, daarnaast is het m.i. ook geen realistisch scenario. Als je zo debiel bent dat je als vreemde een huis inwandelt en een hond z'n eten afpakt, moet je de consequenties maar dragen, denk ik dan. Daar kan die hond verder niks aan doen.quote:Daarom juist ben ik voor het invoeren van deze regels, keihard een hond afmaken en het liefste het baasje laten toekijken. Het lijkt de enige manier om mensen duidelijk te maken dat ze een hond moeten opvoeden.
Ik kan me vinden in een deel van je opmerkingen, echter sla je om sommige gebieden te ver door naar mijn mening.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:12 schreef Aneurism het volgende:
[..]
En waarom een dier in laten slapen als hij bijt? Omdat het dier geen opvoeding gehad heeft, jij als opvoeder hebt gefaald en het dier krijgt de straf daarvoor. Jep, het leven is kut en niet eerlijk. Zorg dan maar goed voor je dier. Eerlijk gezegd zou ik baasje ook op de stroomstoel willen zetten, net als de door jou genoemde kinderen (eerlijk gezegd zou ik die met mijn maatje 45 en stalen neusjes willen doodschoppen, maar dat mag weer niet... Zelfs in het land van de onbeperkte vrijheden niet). Ja dus, graag kinderen afmaken die het in hun kop halen iemand letsel toe te brengen.
Ow en qua opvoeding van honden weet ik voldoende. Ik ben opgegroeid in een gezin waar elk weekend we naar pakwerk gingen kijken of onze honden daaraan meededen. Waar herders werden opgeleid tot politie en bewakingshonden. Bij ons waren dieren niet zonder toezicht bij kinderen, bij ons werden onze vingertjes afgehakt als we in oogjes prikten. En natuurlijk werd het in het begin eens gedaan, maar ik ben nog nooit gebeten. Misschien kwestie van je dieren opvoeden.
Daarom juist ben ik voor het invoeren van deze regels, keihard een hond afmaken en het liefste het baasje laten toekijken. Het lijkt de enige manier om mensen duidelijk te maken dat ze een hond moeten opvoeden.
Kan ook, maar zie jij het gebeuren?quote:Op woensdag 3 september 2008 17:57 schreef Queen_Bee het volgende:
Waarom moet een mishandelde hond in een pension? Hond kan toch naar cursus en daarna herplaatst worden? Als dan blijkt dat ie door de mishandeling niet meer goed functioneert binnen een gezin blijft ie lekker in het pension
Mee eens, een hond zal zijn gebied verdedigen. Maar een dier dat kleine kinderen aanvalt of welke bezoeker dan ook hoeft van mij niet een training te krijgen, deze dieren zijn niet goed opgevoed en horen niet thuis in een huiselijke omgeving.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:27 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Een hond die goed is opgevoed zal nooit een gezinslid bijten of aanvallen. Verder laat je een hond ook wennen aan kleine kinderen, zodat wanneer deze onverhoopt een keer aan z'n oren of iets dergelijks zitten de hond het kind niks doet (hoewel je kinderen sowieso niet alleen laat met een hond). Verder zal een hond die goed opgevoed is altijd het gezin beschermen waarvan hij deel uitmaakt. Dat is volkomen normaal.
Als een wildvreemde 's nachts m'n huis binnenkomt vind ik het doodnormaal als mijn hond hem aanvliegt. Dat doet hij dan uit bescherming voor het gezin namelijk. En al bijt ie hem dood interesseert me dat niet. Dat betekent naar mijn idee dat m'n hond prima is opgevoed namelijk.
Op deze punten ben ik het met je eens idd. En ik ga er idd vanuit dat er onderscheid gemaakt kan worden tussen een natuurlijke en onnatuurlijke reactie van een hond, echter zoals ik net las hoe de test eruit ziet lijkt me dat niet bedacht door iemand met een gezonde dosis verstand. Die slaat natuurlijk nergens op.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Mee eens, een hond zal zijn gebied verdedigen. Maar een dier dat kleine kinderen aanvalt of welke bezoeker dan ook hoeft van mij niet een training te krijgen, deze dieren zijn niet goed opgevoed en horen niet thuis in een huiselijke omgeving.
Inbraak is vanzelfsprekend een ander geval. Mijn mening ging over het doorgaans dagelijks gedrag van dieren, er zullen altijd uitzonderingen zijn. Zo worden bij bepaalde panden in de bijlmer met honden het pand beveiligd, het is hun taak indringers te bijten/onschadelijk maken.
Maar we kunnen allemaal begrijpen dat wanneer een hond iemand naar de strot vliegt omdat iemand de post komt brengen als voorbeeld, er duidelijk een geval is van eigenaars die enorm slecht bezig zijn met het houden van een hond. Ik ga er van uit dat in Nederland er genoeg verstandige mensen zijn die het onderscheid kunnen maken met een natuurlijke en onnatuurlijke reactie door opvoeding.
Nu ja, in een pension moeten ook mensen aanwezig zijn. Laat dat dan mensen met verstand van zaken zijn die kunnen kijken of een bepaalde hond bijvoorbeeld niet beter in een gezin op zijn plek is, en of dat dat mogelijk is. Er zullen vast veel honden zijn die in een pension helemaal op hun plek zijn, maar ik denk dat er ook zat honden zijn die beter in een gezin functioneren.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:27 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Kan ook, maar zie jij het gebeuren?
Wie zou het moeten uitvoeren? De overheid? Tegen de tijd dat de papierwinkel klaar is ben je 2 hondenlevens verder voor herplaatsing een feit is.
Na mijn ervaring met importen met cites documenten die misgaan door wanorde bij de overheid en algehele ervaring met het overheidswezen, weet ik dat de overheid 1 ding perfect en snel kan doen: Dieren in een pension plaatsen. Aan een oplossing meewerken kan de overheid niet, er zitten mensen bij AID (en die zullen toch mee gaan moeten werken in dit soort situaties) die gerust het werk een jaar laten liggen op hun bureau tot ze er eens naar kijken.
Enige optie is een stichting, zoals KNGF Geleidehonden die voor herplaatsingen zorg draagt. De vraag is: Zijn dieren wel te herplaatsen hierna? Persoonlijk denk ik dat een hond die herplaatst moet worden moeilijker te plaatsen is dan bijvoorbeeld een asiel hondje. Kortom niet iedereen komt daarvoor in aanmerking.
Pension lijkt mij een goede oplossing vanwege: Het vrij laten lopen van honden in een afgezette omgeving, zonder dat ze een gevaar voor zichzelf en omgeving kunnen worden. Exbaasje financieel leegzuigen (we doen het met dealertjes en prof. wietverbouwers dus waarom niet met dit soort mensen?). Dieren niet door een mangel van bureaucratie van het ongelofelijk belabberde en incompetente AID.
Dieren gewoon herplaatsen op een plek waar ze liefdevol worden verzorgd voor de rest van hun leven op een natuurlijke manier (roedelvorming e.d. wie weet wat er allemaal kan).
Juist daarom zou ik ook liever hond per hond bekijken dan allemaal op één hoop. Honden hebben ook echt karakters hè, wat goed is voor de één is niet per sé goed voor de ander.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Mee eens, een hond zal zijn gebied verdedigen. Maar een dier dat kleine kinderen aanvalt of welke bezoeker dan ook hoeft van mij niet een training te krijgen, deze dieren zijn niet goed opgevoed en horen niet thuis in een huiselijke omgeving.
Inbraak is vanzelfsprekend een ander geval. Mijn mening ging over het doorgaans dagelijks gedrag van dieren, er zullen altijd uitzonderingen zijn. Zo worden bij bepaalde panden in de bijlmer met honden het pand beveiligd, het is hun taak indringers te bijten/onschadelijk maken.
Maar we kunnen allemaal begrijpen dat wanneer een hond iemand naar de strot vliegt omdat iemand de post komt brengen als voorbeeld, er duidelijk een geval is van eigenaars die enorm slecht bezig zijn met het houden van een hond. Ik ga er van uit dat in Nederland er genoeg verstandige mensen zijn die het onderscheid kunnen maken met een natuurlijke en onnatuurlijke reactie door opvoeding.
Dat ben ik gewoon weg niet met je eens. Mijn buurjongen heeft dagen lang mijn hond met een stok lopen treiteren.. dan is het toch niet de schuld van de hond als die eens een keer hapt. Dat jochie maakt het er zelf na. Het is wat anders als de hond de kids vanuit het niets aanvalt, en dus zonder goede reden[/Quote]quote:Op woensdag 3 september 2008 20:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
[Quote]Mee eens, een hond zal zijn gebied verdedigen. Maar een dier dat kleine kinderen aanvalt of welke bezoeker dan ook hoeft van mij niet een training te krijgen, deze dieren zijn niet goed opgevoed en horen niet thuis in een huiselijke omgeving.
Zulke eigenaren zijn ook hartstikke slecht bezig. Maar dan nog, aan de ene kant vind ik wel dat je moet proberen omdat eruit te krijgen. En niet voor de makkelijkste weg te kiezen, in dit geval afmaken.quote:Maar we kunnen allemaal begrijpen dat wanneer een hond iemand naar de strot vliegt omdat iemand de post komt brengen als voorbeeld, er duidelijk een geval is van eigenaars die enorm slecht bezig zijn met het houden van een hond. Ik ga er van uit dat in Nederland er genoeg verstandige mensen zijn die het onderscheid kunnen maken met een natuurlijke en onnatuurlijke reactie door opvoeding.
[/quote]quote:Op woensdag 3 september 2008 22:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat ben ik gewoon weg niet met je eens. Mijn buurjongen heeft dagen lang mijn hond met een stok lopen treiteren.. dan is het toch niet de schuld van de hond als die eens een keer hapt. Dat jochie maakt het er zelf na. Het is wat anders als de hond de kids vanuit het niets aanvalt, en dus zonder goede reden
Als de overheid ergens goed in is, dan is het zorgen dat al het geld dat ze tegoed hebben van je krijgen. Ze doen het nu met drugs dealers en misdadigers die ze voor tonnen leegzuigen, waarom niet bij een baasje in dit geval?quote:Op woensdag 3 september 2008 21:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Dat de eigenaar die de hond zo gemaakt heeft moet betalen vind ik ook, ja. Ik vraag me alleen af of dat in de realiteit wel gaat werken
Ja niks. Op een vrijdagmiddag zag ik dat, heb ik dat kutkoterje bij zn klarden gegrepen en gedreigd hem helemaal uit elkaar te trappen. Toen gaf hij toe dat hij het al 5 dagen deed. Dus niks niet goed opgelet. Mijn hond is achterthuis bij mij, kan niet achter de schutting vandaan, en behoeft daarom geen extra controle. Dikke onzin. Mijn hond ligt daar normaal gesproken veilig. Dat 1 of andere onverlaat besluit om een hond met een stok te prikken, ja, daar had ik ook niet aan gedacht nee. Maakt mij dat een slechte baas? Dacht het niet.quote:Op donderdag 4 september 2008 03:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]
[quote]
Het feit dat jij er van weet en hij het dagenlang heeft kunnen doen zegt al iets. Er is gewoon door jouw niet goed genoeg opgelet, een beetje eigenaar laat zijn hond niet happen maar zou het jochie allang zelf levend begraven hebben in de Tuin. Misschien dat er meer speelde, maar als ik het zo basic hoor van je kan ik geen medelijden opbrengen.
edit ; stukje vergeten ; Gelijk achter mijn schutting, ligt aan padje van 1 meter breed, daarachter zit een schutting met een grote bouvier. Mijn hond en die hond lopen altijd elkaar uit te dagen. Baloe is dan ook redelijk vaak opgefokt als die hond buiten is. Net alsof ik dan ga denken dat het aan een kind ligt met een stokquote:Je merkt het meteen als een hond getreiterd word, bang en schichtig danwel een opgefokt. Op het moment dat mijn hond vanuit de Tuin in zo'n staat binnen komt, sta ik achter de luxaflex te kijken en wachten tot dat pest ventje een stok erdoor steekt om meneertje met diezelfde stok helemaal kapot te rammen.
Wat snap jij niet aan dagen lang?quote:Honden die wij hadden waren niet zo opgefokt dat na 1x prikken al gebeten of zelfs gegromd werd, ben enkel gebeten nadien door honden van anderen. Hoe vaak ik niet als kleine gup gewoon hun stalen staafje of bal kon afpakken (onder met kwijl dat wel), om daar na enkel gepiep dit weer terug te geven. Enige gegrom: Speels gegrom. Maar lip optrekken, ze moesten het in de kop halen.
Ja? En? Dus je wilt zeggen dat als mijn hond in de tuin is, en ik zit binnen tv te kijken, ik maar een kennel moet gaan bouwen waar geen ruimte voor is, of het beest binnen moet halen? Sorry, dat vind ik nou dier onvriendelijk. Achterhuis mag hij gaan en staan waar hij wil. Zo'n grote tuin hebben we niet eens.quote:Misschien dat wij erin doordreven, maar als wij niet in de tuin waren dan zaten de honden in de kennel. Zo stond er eens een agent voor de deur met de mededeling dat zijn kat zijn staart opgegeten was door 1 van onze honden. Resultaat: Hond zijn maag werd leeggepompt, zat niets in. Want die zat in de halve dag in de kennel. Bleek toen om een andere herder te gaan van een ander die wel altijd losliep.
Als mijn hond achterthuis is zadel ik ook niemand op met mijn dieren. Het is notabene MIJN tuin.quote:Nog steeds vind ik dat een hond onder toezicht gehouden moet worden, en ditzelfde pas ik ook toe met onze katten: Niet naar buiten als ik of mijn vriendin er niet is. En in een afgezette tuin blijven. Nu zie ik een kat niet 50% van een baby gezichtje afbijten, maar nog steeds zadel ik een ander niet op met mijn dieren.
Dan is er altijd nog de optie inslapen.quote:Op donderdag 4 september 2008 02:53 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar aan de andere kant kán het ook zo zijn dat de hond niet meer te maken valt. Wat moet je dan?
Het feit dat jij er van weet en hij het dagenlang heeft kunnen doen zegt al iets. Er is gewoon door jouw niet goed genoeg opgelet, een beetje eigenaar laat zijn hond niet happen maar zou het jochie allang zelf levend begraven hebben in de Tuin. Misschien dat er meer speelde, maar als ik het zo basic hoor van je kan ik geen medelijden opbrengen.quote:
quote:Op donderdag 4 september 2008 10:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Het feit dat jij er van weet en hij het dagenlang heeft kunnen doen zegt al iets. Er is gewoon door jouw niet goed genoeg opgelet, een beetje eigenaar laat zijn hond niet happen maar zou het jochie allang zelf levend begraven hebben in de Tuin. Misschien dat er meer speelde, maar als ik het zo basic hoor van je kan ik geen medelijden opbrengen.
Je merkt het meteen als een hond getreiterd word, bang en schichtig danwel een opgefokt. Op het moment dat mijn hond vanuit de Tuin in zo'n staat binnen komt, sta ik achter de luxaflex te kijken en wachten tot dat pest ventje een stok erdoor steekt om meneertje met diezelfde stok helemaal kapot te rammen.
Honden die wij hadden waren niet zo opgefokt dat na 1x prikken al gebeten of zelfs gegromd werd, ben enkel gebeten nadien door honden van anderen. Hoe vaak ik niet als kleine gup gewoon hun stalen staafje of bal kon afpakken (onder met kwijl dat wel), om daar na enkel gepiep dit weer terug te geven. Enige gegrom: Speels gegrom. Maar lip optrekken, ze moesten het in de kop halen.
Misschien dat wij erin doordreven, maar als wij niet in de tuin waren dan zaten de honden in de kennel. Zo stond er eens een agent voor de deur met de mededeling dat zijn kat zijn staart opgegeten was door 1 van onze honden. Resultaat: Hond zijn maag werd leeggepompt, zat niets in. Want die zat in de halve dag in de kennel. Bleek toen om een andere herder te gaan van een ander die wel altijd losliep. Nog steeds vind ik dat een hond onder toezicht gehouden moet worden, en ditzelfde pas ik ook toe met onze katten: Niet naar buiten als ik of mijn vriendin er niet is. En in een afgezette tuin blijven. Nu zie ik een kat niet 50% van een baby gezichtje afbijten, maar nog steeds zadel ik een ander niet op met mijn dieren.
Omdat meneer de agent met een looien pijp door de deur kwam zetten om iedereen te rammen die in zijn weg liep en liep te eisen dat de hond afgemaakt moest worden, voor hem en zijn collega's was het niet genoeg om verteld te worden dat hij in de kennel zat.quote:Serieus![]()
Maar waarom is serieus de maag leeggepompt van jullie hond?
Die gewoon bij jullie in de tuin zat?
En die kat zou dan bij jullie in de tuin zijn gekomen?
De test die ik neergezet heb hier, nou ja stukjes eruit komt van de test agressieve honden die werd gebruikt in de rad regeling.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:47 schreef plopje het volgende:
waar kan je dat ergens lezen welke tests de honden moeten doorstaan?
en waar kan ik de uitzending nog terug vinden?
kan ze bijde namelijk niet vinden.
Dierenliefhebbers hè? Kom aan hun schatje en alle stoppen slaan door.quote:
Van animal freedom ;quote:Op donderdag 4 september 2008 11:08 schreef erodome het volgende:
[..]
De test die ik neergezet heb hier, nou ja stukjes eruit komt van de test agressieve honden die werd gebruikt in de rad regeling.
Dit komt uit het test voorstel, de ontwikkeling.
Nu weet ik niet geheel zeker of deze ook hier gebruikt gaat worden, aangzien er ook gezegd is dat deze niet afdoende is, het kan erger worden, het kan minder erg worden.
En zoals ik de test op ned 3 heb gezien gisteren, is deze hetzelfde.quote:Veel honden zijn bang voor dingen die afwijken van wat ze gewend zijn. Voor de ene hond is dat een uniform of een pet, voor de andere een paraplu of een rugzak. Ook mensen die dronken zijn, op krukken lopen of spastisch zijn, boezemen honden angst in. Dan grommen ze, zetten hun haren omhoog en proberen weg te lopen. Moeten al deze honden voortaan in beslag genomen worden en een test ondergaan?
Er zijn ook honden die ernstig door hun vroegere bazen zijn mishandeld en bij hun nieuwe baas een beter leven hebben gekregen. We nemen Boris als voorbeeld, een zeven jaar oude Mechelse herder die uit het asiel vandaan komt. Hij heeft een verleden van verwaarlozing en mishandeling en is daardoor erg onzeker. Met veel geduld heeft Boris vertrouwen gekregen in zijn nieuwe baas. Maar vreemde mensen vindt hij nog steeds erg eng. Als hij de kans krijgt ontwijkt Boris ze. Hij heeft nog nooit gebeten, maar deinst regelmatig achteruit als ze op hem afkomen en gromt soms uit angst. Mensen schrikken hier soms van want het is een grote hond. Zijn huidige baas houdt daar rekening mee.
Als het aan de minister ligt kan vanaf januari aanstaande iemand Boris vanwege gegrom of lip op trekken, ‘ongewenst, agressief gedrag’ dus, bij de politie aangeven. Boris wordt dan in beslag genomen en in een hondenhok in een asiel gezet. Als hij na dagen of weken in z’n eentje gevangen zitten de speciale test moet doen zal hij zeker niet slagen. In de test wordt Boris, terwijl hij vastgebonden zit, geconfronteerd met voor hem zeer veel beangstigende zaken. Ook deels zonder de veiligheid van zijn baas. In het echt zal Boris nooit zoveel beangstigende confrontaties tegelijk meemaken en ze niet kunnen ontwijken. Terwijl Boris niet kan wegvluchten, zal hij bijvoorbeeld ingesloten worden door vreemde mensen, eerst in langzaam tempo en daarna in snel tempo. Zal er door een vreemd mens een paraplu herhaaldelijk vlak voor zijn neus geopend worden en zal er een pop tegen hem aangeduwd worden. Ook sluipt een vreemd mens naar hem toe en begint hem strak in de ogen te kijken (iets wat honden als zeer bedreigend kunnen ervaren). Als Boris wegkijkt zal de vreemde hem blijven volgen. Wanneer Boris in paniek raakt tijdens de test en zich hierdoor in de val voelend defensief opstelt is zijn doodvonnis getekend.
Niet alleen dierenliefhebbers hoorquote:Op donderdag 4 september 2008 11:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dierenliefhebbers hè? Kom aan hun schatje en alle stoppen slaan door..
(Zie ook PI!!!!)
Nou ja tja, het is eigenlijk wel normaal als een wildvreemde de etensbak van de hond weg kan halen.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:16 schreef Maeghan het volgende:
Als je opgegroeid bent met honden moet je ook kunnen begrijpen dat de test niet 'eerlijk' is en dat er een aantal elementen in de test zit waar een hond wel op hoort te reageren. Het is niet 'normaal' als een hond het accepteert dat een wildvreemde zijn eten afpakt, bijvoorbeeld, daarnaast is het m.i. ook geen realistisch scenario. Als je zo debiel bent dat je als vreemde een huis inwandelt en een hond z'n eten afpakt, moet je de consequenties maar dragen, denk ik dan. Daar kan die hond verder niks aan doen.
Wat ik trouwens niet begrjip is dat je zegt dat je met honden opgegroeid bent, maar volhoudt dat een hond niet te vertrouwen is als hij z'n lip optrekt. Jij geeft toch ook weleens iemand een grote mond of trekt een boos gezicht? Ben je daarom niet te vertrouwen?
Bij paarden is dat een stuk makkelijker, met speels gemak kan je een kudde tot wel 100 dieren bij elkaar zetten, sterker nog, de meeste problemen bij paarden lossen in het niets op als ze in een kudde mogen leven.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:27 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Kan ook, maar zie jij het gebeuren?
Wie zou het moeten uitvoeren? De overheid? Tegen de tijd dat de papierwinkel klaar is ben je 2 hondenlevens verder voor herplaatsing een feit is.
Na mijn ervaring met importen met cites documenten die misgaan door wanorde bij de overheid en algehele ervaring met het overheidswezen, weet ik dat de overheid 1 ding perfect en snel kan doen: Dieren in een pension plaatsen. Aan een oplossing meewerken kan de overheid niet, er zitten mensen bij AID (en die zullen toch mee gaan moeten werken in dit soort situaties) die gerust het werk een jaar laten liggen op hun bureau tot ze er eens naar kijken.
Enige optie is een stichting, zoals KNGF Geleidehonden die voor herplaatsingen zorg draagt. De vraag is: Zijn dieren wel te herplaatsen hierna? Persoonlijk denk ik dat een hond die herplaatst moet worden moeilijker te plaatsen is dan bijvoorbeeld een asiel hondje. Kortom niet iedereen komt daarvoor in aanmerking.
Pension lijkt mij een goede oplossing vanwege: Het vrij laten lopen van honden in een afgezette omgeving, zonder dat ze een gevaar voor zichzelf en omgeving kunnen worden. Exbaasje financieel leegzuigen (we doen het met dealertjes en prof. wietverbouwers dus waarom niet met dit soort mensen?). Dieren niet door een mangel van bureaucratie van het ongelofelijk belabberde en incompetente AID.
Dieren gewoon herplaatsen op een plek waar ze liefdevol worden verzorgd voor de rest van hun leven op een natuurlijke manier (roedelvorming e.d. wie weet wat er allemaal kan).
Het feit dat jij er van weet en hij het dagenlang heeft kunnen doen zegt al iets. Er is gewoon door jouw niet goed genoeg opgelet, een beetje eigenaar laat zijn hond niet happen maar zou het jochie allang zelf levend begraven hebben in de Tuin. Misschien dat er meer speelde, maar als ik het zo basic hoor van je kan ik geen medelijden opbrengen.quote:
Dat mag ook niet en dat kind heeft dan ook ouders wat jou weer onder de grond willen schoffelen. Het is echt heel moeilijk om zoiets te voorkomen. Als je hond in de tuin ligt, zit je er toch niet altijd naast? Je bent thuis, dan mag je verwachten dat andere mensen uit jouw tuin blijven. Laat de buren hun pokkejong lekker uit de buurt houden.quote:Op donderdag 4 september 2008 03:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 september 2008 21:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat mag ook niet en dat kind heeft dan ook ouders wat jou weer onder de grond willen schoffelen. Het is echt heel moeilijk om zoiets te voorkomen. Als je hond in de tuin ligt, zit je er toch niet altijd naast? Je bent thuis, dan mag je verwachten dat andere mensen uit jouw tuin blijven. Laat de buren hun pokkejong lekker uit de buurt houden.
Overigens vind ik je enorm doorgeschoten. Je houdt geen honden of katten, je houdt honden of katten gevangen. Mensen als jij vind ik pas walgelijk.
En dan vindt "de politiek" het raar dat "de bevolking" vindt dat de politiek zover van "de burger" afstaat. Dan moet je vooral dit soort debatten gaan houden. Komt redelijk in de buurt van het goudvissendebat.quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:16 schreef Qwea het volgende:
Zo, brief naar Thieme, en Graus gedaan.
Graus heeft weken geleden al een debat aangevraagd over de nieuwe R.A.D en deze zal binnen enkele weken plaats vinden.
Wat een bullshit, voor jou is dit misschien niet belangrijk, maar voor 100.000de mensen wél.quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En dan vindt "de politiek" het raar dat "de bevolking" vindt dat de politiek zover van "de burger" afstaat. Dan moet je vooral dit soort debatten gaan houden. Komt redelijk in de buurt van het goudvissendebat..
Er zijn, me dunkt, meer problemen die er wel toe doen.
Leuk dat je in de illusie leeft dat jij dat niet doet, het houden van dieren is per definitie gevangenschap. Dat jij dat niet wil of kan zien, zegt meer over jou dan mij. Dat jij van mij walgt doet mij eerlijk gezegd niets, zolang mijn buren maar blij met mij zijn dat ze in de tuin kunnen zitten zonder kattenpis lucht of hun deur kunnen uitlopen zonder in de hondeschijt te stappen. Dat is voor mij belangrijk. En mijn dieren? Qua medische zorg en hoe ik ze behandel kunnen veel mensen nog een puntje aan zuigen. Aan liefde, aandacht en zelfs buiten hebben ze niets te kort. Maar onder mijn toezicht en onder mijn verantwoording. Ik walg van mensen die die verantwoording niet nemen, zoals jij klaarblijkelijk.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat mag ook niet en dat kind heeft dan ook ouders wat jou weer onder de grond willen schoffelen. Het is echt heel moeilijk om zoiets te voorkomen. Als je hond in de tuin ligt, zit je er toch niet altijd naast? Je bent thuis, dan mag je verwachten dat andere mensen uit jouw tuin blijven. Laat de buren hun pokkejong lekker uit de buurt houden.
Overigens vind ik je enorm doorgeschoten. Je houdt geen honden of katten, je houdt honden of katten gevangen. Mensen als jij vind ik pas walgelijk.
Deze snap ik even niet. Dus, je honden in een kennel houden, geeft qua hondenstront geen last voor de buren in hun tuin?quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:24 schreef Aneurism het volgende:
[..]
[Quote]Leuk dat je in de illusie leeft dat jij dat niet doet, het houden van dieren is per definitie gevangenschap. Dat jij dat niet wil of kan zien, zegt meer over jou dan mij. Dat jij van mij walgt doet mij eerlijk gezegd niets, zolang mijn buren maar blij met mij zijn dat ze in de tuin kunnen zitten zonder kattenpis lucht of hun deur kunnen uitlopen zonder in de hondeschijt te stappen. Dat is voor mij belangrijk.
Poepschep zuigt. Poepzakjes is besser. Overigens, schijt mijn hond altijd in de bosjesquote:Als je ervoor kiest om in een samenleving dieren te houden heb je verantwoordelijkheden naar die samenleving toe om deze zo veel mogelijk te ontlasten van het overlast dat jou dieren veroorzaken. Het meenemen van een poepschep is voor veel betogers hier al een te grote verantwoordelijkheid, laat staan het fatsoen te hebben je hond uit te laten op straat ipv een voortuin van een ander.
Eens, maar mijn tuin is wel mijn tuin. En ik denk dan ook, dat als zoiets zou gebeuren, deze wet weinig kans maakt. Wat heeft dat kind immers zonder mijn toestemming in mijn tuin te zoeken? Overigens zit mijn schuttingsdeur altijd op slot, dus het zal niet voorkomen, maar toch.quote:Nu hebben we het over een hond die geprikt word met een stok, maar wat als die hond een kind aanvliegt die zijn bal komt halen? Ook jouw tuin en moest ie maar niet komen? We hebben het hier over kinderen, hoe hekel ik ook aan ze heb ben ik van mening dat iedereen ten alle tijden moet opletten op zijn dieren.
Honden heb ik niet meer, als je iets beter gelezen had ben ik opgegroeid met honden in de thuis situatie. Maar recent heb ik een meneer bijna mijn voortuin uitgemept omdat hij het noodzakelijk vond zijn hond te laten schijten daar.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Deze snap ik even niet. Dus, je honden in een kennel houden, geeft qua hondenstront geen last voor de buren in hun tuin?Dus jouw honden komen als ze niet in de kennel zitten in de tuin van de buren?
![]()
[..]
Ah, en jij als kind dacht daar vroeger bij na. Kinderen zien die bal gaan en zullen aanbellen maar daarna in hun spel toch die bal willen halen. Pech hebben voor dat kind, moet ie maar niet in je tuin komen? En een wild dier als een egeltje dan? Zeg je daar ook tegen: Hey Spikey, jammer man... MAARRRR mijn tuin.quote:Eens, maar mijn tuin is wel mijn tuin. En ik denk dan ook, dat als zoiets zou gebeuren, deze wet weinig kans maakt. Wat heeft dat kind immers zonder mijn toestemming in mijn tuin te zoeken? Overigens zit mijn schuttingsdeur altijd op slot, dus het zal niet voorkomen, maar toch.
Als ik er niet ben dan is de achterdeur dicht, dus dat scheelt, verder is aanbellen meer dan genoeg om de bal terug te krijgen, no prob...quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:39 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Honden heb ik niet meer, als je iets beter gelezen had ben ik opgegroeid met honden in de thuis situatie. Maar recent heb ik een meneer bijna mijn voortuin uitgemept omdat hij het noodzakelijk vond zijn hond te laten schijten daar.
[..]
Ah, en jij als kind dacht daar vroeger bij na. Kinderen zien die bal gaan en zullen aanbellen maar daarna in hun spel toch die bal willen halen. Pech hebben voor dat kind, moet ie maar niet in je tuin komen? En een wild dier als een egeltje dan? Zeg je daar ook tegen: Hey Spikey, jammer man... MAARRRR mijn tuin.
Ik ben wel eens gebeten hoor door een hond omdat ik mijn bal wilde halen. Ja, hallo, ik ahd toch ook niks zomaar in vreemde mensen hun tuin te zoeken.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:39 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Honden heb ik niet meer, als je iets beter gelezen had ben ik opgegroeid met honden in de thuis situatie. Maar recent heb ik een meneer bijna mijn voortuin uitgemept omdat hij het noodzakelijk vond zijn hond te laten schijten daar.
[..]
Ah, en jij als kind dacht daar vroeger bij na. Kinderen zien die bal gaan en zullen aanbellen maar daarna in hun spel toch die bal willen halen. Pech hebben voor dat kind, moet ie maar niet in je tuin komen? En een wild dier als een egeltje dan? Zeg je daar ook tegen: Hey Spikey, jammer man... MAARRRR mijn tuin.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:48 schreef erodome het volgende:
Het is ook wel anders geworden hoor in de tijd, vroeger, toen mijn paps en mams nog jong waren liepen honden gewoon op straat en op het erf, als je dan op een erf kwam, of een hond peste en je kreeg een beet kreeg je nog een schop onder je kont van je ouders na dat je dom was geweest.
Tegenwoordig moet alles aangepast zijn, oeeeee dieren, die moeten zich als een robot gedragen, anders kan het niet, mussen in de tuin zijn vervelend, stel je voor dat ze poepen, een mol in het gras een ramp voor de aangelegde tuin enz enz enz...
Vind het maar een nare ontwikkeling, zo'n mensenwereld waar geen plaats meer is voor dieren.
Als mijn hond in mijn tuin is, en zo'n kloten koter komt in mijn tuin en wordt gebeten, dan is dat niet mijn probleem. Mijn hobby is op mijn erf waar hun niks te zoeken hebben. Maar waar hebben we het over. Dit gaat niet eens meer over het oorspronkelijke onderwerpquote:Op vrijdag 5 september 2008 11:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]. Op mijn bord is plek genoeg voor een lekker stukje dood dier.
Het gaat er niet om of er geen plek is voor dieren, het gaat erom dat het wel zo sociaal is andere mensen niet op te zadelen met de gevolgen van je hobbie.
-edit- Je zou het zelfs om kunnen draaien. Waarom zou een mensenwereld overdreven aandacht geven en ruimte maken voor het houden van dieren voor eigen genot? Speciale uitlaatstroken, poepvuilnisbakken. En van de leuke eigenaren die er klakkeloos van uitgaan dat hun dier het leukste ter wereld is, en dat iedereen die er anders over durft te denken een sociaal gestoorde autist is.
Ik vind het idd ook niet mijn verantwoordelijkheid als zo'n koter ongevraagd de tuin binnen komt en er gebeurd iets. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders die moeten zorgen dat hun kind dat niet zomaar doet.quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als mijn hond in mijn tuin is, en zo'n kloten koter komt in mijn tuin en wordt gebeten, dan is dat niet mijn probleem. Mijn hobby is op mijn erf waar hun niks te zoeken hebben. Maar waar hebben we het over. Dit gaat niet eens meer over het oorspronkelijke onderwerp
Maar, dat is zeker nog van de oude test oid?quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:46 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik vind het idd ook niet mijn verantwoordelijkheid als zo'n koter ongevraagd de tuin binnen komt en er gebeurd iets. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders die moeten zorgen dat hun kind dat niet zomaar doet.
Daarentegen zorg ik er wel voor dat de tuin altijd afgesloten is op het moment dat de hond buiten loopt en als er niemand thuis is zorg ik ervoor dat de hond niet in de tuin is. Dat vind ik persoonlijk voldoende maatregelen om vervelende situaties te voorkomen, te meer omdat het al niet mijn verantwoordelijkheid is.
Overigens zag ik vandaag in één vandaag dat er al weer een slachtoffer is van die absurde test. Eerst de hond wekenlang opsluiten in een kooi en vervolgens met een vangstok die hond er uit halen, waarna ze de test gingen uitvoeren waar nota bene de eigenaar niet eens bij was.
En dan een rapport maken en doodleuk vermelden dat de hond agressief gedragd vertoond als hij zich bedreigd voelt....( ja duh)....Compleet belachelijk dat...
Ik zat daar ook zeer verontwaardig naar te kijken ja! Rotweiler eerst 6 weken in een kennel, zonder enig contact met zijn baas. Dan met de vangstok gepakt en dan de test zonder zijn baas er bij. Martin Gaus (normaal vind ik het een eikel, maar hij had gelijk) zei dat het onaanvaardbaar is, want zo'n test schijnt gedaan te moeten worden met een rustige hond, in aanwezigheid van de baas. Nu voelde de hond zich terecht bedreigd en vertoont dan, zoals het rapport dus uiteindelijk zei, licht agressief gedrag in geval van bedreiging.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:46 schreef Accordtje het volgende:
Overigens zag ik vandaag in één vandaag dat er al weer een slachtoffer is van die absurde test. Eerst de hond wekenlang opsluiten in een kooi en vervolgens met een vangstok die hond er uit halen, waarna ze de test gingen uitvoeren waar nota bene de eigenaar niet eens bij was.
En dan een rapport maken en doodleuk vermelden dat de hond agressief gedragd vertoond als hij zich bedreigd voelt....( ja duh)....Compleet belachelijk dat...
Ik zweer je, als ze dat bij Baloe zouden doen, dan zou ik land en stad afreizen met een pistool om hem te vindenquote:Op vrijdag 5 september 2008 19:51 schreef Greys het volgende:
Q, de hond zit nu nog steeds in de kennel en de baas krijgt geen één update over hoe het met de hond gaat![]()
Die baas zat nu uit protest zelf in een kennel voor het OM.
In mijn tuin doe ik wat ik wil. Zolang anderen die BUITEN mijn tuin zijn daar geen last van ondervinden zie ik niet in waarom ik geen hond in mijn tuin zou mogen hebben. Als er een fatsoenlijke omheining is dat je niet zonder het door te hebben die tuin in loopt moet dat gewoon kunnen. Als een kind zomaar over mijn schutting klimt terwijl er een hond in de tuin is, ja als er dan wat gebeurd is het gewoon een ongelukje. Had het kind dat maar niet moeten doen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het gaat er niet om of er geen plek is voor dieren, het gaat erom dat het wel zo sociaal is andere mensen niet op te zadelen met de gevolgen van je hobbie.
Aaaaah. Oude R.A.D dus, maar met de regeling vanaf juli. Dat honden niet zomaar meer in beslag worden genomen met die kenmerken, maar in geval van een bijtincident oid een test moeten doen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:37 schreef Greys het volgende:
Er werd wel gezegd dat de hond een voorbijganger 'licht had verwond' en daarom de test moest doen![]()
Maar de baas was er van overtuigd dat het per ongeluk was en niet uit agressie. Misschien dat de hond uit enthousiasme tegen iemand opsprong die omviel ofzo? Maar goed, da's pure speculatie. Op foto's was te zien dat de hond met zijn eigen kinderen lekker op de bank lag enzo. De eigenaar zei ook dat als de test op een normale manier werd gedaan (in rust, en als hij er bij was) en daaruit zou een slechte uitkomst komen, dat hij er vrede mee zou hebben en dat hij het zelfs terecht zou vinden. Maar dat hij er nu niet mee akkoord kan gaan.
Mja sorry hoor, maar dan had ik dat kind toch een mep verkochtquote:Op vrijdag 5 september 2008 21:02 schreef Greys het volgende:
Ik stond een paar jaar geleden met Bink (mini-schattige-ubercute-geen-vlieg-kwaad-doende-Bink!) in een snackbar te wachten. Bink aan het riempje, mocht mee naar binnen. Kind met moeder naast me, kind pakte halverwege de riem en sleurde Bink naar hem toe. Bink keek niet blij, deed verder niets. Ik zei tegen de moeder dat het kind er mee op moest houden, dat het hondje het niet leuk vond.
Kind deed het nóg eens, Bink trok één hoek van d'r bovenlip op om te waarschuwen, geen grom, geen bijt. Weer sleuren aan die riem, Bink in zijn achteruit. Weer tegen die moeder gezegd. Toen nog eens, Bink volledige bovenlip omhoog en grommen, werd echt hard aan getrokken!
Toen heb ik echt boos gezegd dat als het hondje nu bijt, dat zowel ik als Bink voldoende hebben gewaarschuwd!Kappen met dat gezeik, anders bijt ik zelf!
Bron: http://flevobriards.web-l(...)and/2008/10/rad.htmlquote:Ruim 14.000 proteststemmen tegen nieuwe Regeling Agressieve Dieren (RAD)
Dankzij uw steun is het ons gelukt om in een paar weken tijd meer dan 14.000 steunbetuigingen (Zie ook: persbericht) te verzamelen van dierenliefhebbers die zich net als u bezorgd tonen over de gevaarlijke gevolgen van de nieuwe Regeling Agressieve Dieren (RAD). Namens alle honden maken wij graag van de gelegenheid gebruik u hiervoor hartelijk te danken!
Minister Verburg krabbelt terug
De strijd is nog niet beslecht. Maar onze actie heeft al tot een belangrijk succes geleid: landbouwminister Verburg heeft inmiddels toegezegd dat honden niet louter vanwege natuurlijk agressief gedrag (zoals grommen, het optrekken van de bovenlip en verstijven) al in beslag genomen kunnen worden. Helaas blijft de minister erbij dat een hond opgepakt moet kunnen worden zonder dat hij gebeten heeft. Ook houdt zij vast aan haar plan om de hond te doden als uit de test blijkt dat hij agressief is. Zij negeert alternatieven als gedragstherapie of een muilkorf- en aanlijngebod.
Verplichte opvoedcursus hondenbazen
Om het aantal bijtincidenten werkelijk terug te brengen, moet minister Verburg zich richten op de eigenaren van honden en de fokkers. Veel problemen met het gedrag van honden ontstaan immers door een slechte socialisering, verkeerde opvoeding van de pup en een gebrek aan kennis bij de hondenbaas. Ons voorstel om een opvoedcursus voor hondenbezitters verplicht te stellen, wordt inmiddels enthousiast ontvangen door de Tweede Kamer. Men toont zich duidelijk niet enthousiast over de nieuwe RAD!
Volgens het recht is Boran slechts een zaak
Boran is een tweejarige rottweiler die twaalf weken geleden in beslag genomen is na een licht bijtincident door een schrikreactie. Boran en zijn gezin wordt groot onrecht aangedaan; daarom hebben wij ons solidair verklaard met het protesterende gezin. Door het lang geisoleerd gevangen zitten in een kennel reageerde Boran angstig agressief op het verschijnen van een vreemde gedragsdeskundige. Hierdoor adviseerde de hondengedragsdeskundige Boran te doden, ondanks het feit dat Boran slaagde voor de enige test die bij hem afgenomen werd. Dit testverslag stuurden wij naar hondengedragsdeskundigen, onder wie Martin Gaus. Zij verklaarden dat de test zeer onprofessioneel afgenomen was en dat het advies om de hond te doden volkomen ongefundeerd was.
Klaagschrift
In een klaagschrift verzochten we de rechtbank Boran per direct terug te plaatsen naar zijn eigenaar en de hond een aanlijn- en muilkorfgebod op te leggen in afwachting van een nieuw af te leggen gedragstest. Tijdens de zitting waar de klaagschriften behandeld werden stelde de rechter luid en duidelijk vast dat strafrechtelijk gezien een hond een zaak is. In de beschikking die vorige week werd gepubliceerd blijkt dat de rechtbank toch twijfelt aan de afgenomen test en de conlusie. Boran zal daarom als een van de eerste honden getest gaan worden door middel van het risico-assessment van minister Verburg. Voor ons staat Boran als geval niet op zichzelf: het laat zien hoe het OM met baas en hond kan omspringen en wat veel meer honden in januari overkomen kan als de nieuwe regeling doorgaat. Wil je meer lezen over Boran kijk dan op www.comitedierennoodhulp.nl
Dringend verzoek aan minister Verburg over overgebleven pitbulls oude RAD
In een brief aan de minister hebben wij ernstig bezwaar gemaakt tegen het feit dat zij ruim 80 pitbulls die vanwege de oude RAD nog in beslag genomen zitten in de periode van oktober tot januari wil onderwerpen aan een risico-assessment en bij een negatieve uitslag wil doden. Het gaat hier niet enkel om pitbulls die betrokken zijn bij bijtincidenten maar ook om een grote groep pitbulls die afwijkend gedrag vertoont. De honden zitten door de oude RAD al maandenlang geisoleerd opgesloten en hebben daardoor gedragsafwijkingen gekregen. Deze pitbulls die slachtoffers zijn van eerdere foute regelgeving hebben recht op een goede plek waar ze kunnen herstellen. Wij hebben daarom de minister dringend verzocht deze honden een eerlijke kans te geven om weer in de samenleving terug te keren. Het mag niet zo zijn dat honden die door de procedure van de oude RAD vanwege maandenlange opsluiting in isolement gedragsafwijkingen hebben opgelopen, dit straks in het kader van een nog niet goedgekeurde risico-assessment met de dood moeten bekopen.
Bestuursrecht
De minister wil dat de nieuwe regeling via het bestuursrecht wordt gehandhaafd. Dat geeft burgemeesters de mogelijkheid om honden in beslag te nemen en te doden. De minister vindt dit te verkiezen boven het strafrechtelijk traject omdat zaken sneller afgehandeld kunnen worden, honden korter in de opslag zitten en de kosten daardoor lager zijn. Maar voor eigenaren betekent dit dat ze minder mogelijkheden krijgen om bezwaar te maken. Er is geen mogelijkheid meer om een klaagschrift in te dienen tegen de inbeslagname en er is slechts een keer contra-expertise. Hierna kan wel een bezwaarschrift ingediend worden maar dit wordt meestal afgewezen. Het zal daardoor moeilijk worden om onzorgvuldig afgenomen testen te betwisten.
Hoe kunt u helpen?
Het voorbeeld van Boran heeft onze vrees versterkt dat veel honden door de nieuwe RAD onrechtvaardig behandeld gaan worden. Wij gaan door met onze protestactie. U kunt helpen!
quote:
Ja,en misschien zijn ze ook nog lid van Burgernet dan kunnen ze het anoniem doen,krijg je ze terug in een blikkie.quote:Op zaterdag 1 november 2008 03:10 schreef Harajuku. het volgende:
Wj hebben nu dus 2 pups hè, die moeten nog leren dat blaffen niets helpt. Een bijna buurman maakte er al een lullige opmerking over tussen neus en lippen door. En dat terwijl zijn kut hond zonder reden Max wilde aanvallenMaar goed, zij moeten dat nog afleren en dat gaat niet zo snel, dus mijn buren kunnen straks gewoon bellen en dan ben ik ze kwijt eh?
Dan moeten ze een debiele test doorstaan, ze zijn nu pubers dus ze bijten vast graag in een pop die constant in hun gezicht gedrukt wordt
Dag pups?
quote:Op woensdag 3 september 2008 14:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Tsja,niet zo moeilijke uitspraak als je een aandachtsgeil,lui hondje met veel gebreken hebt.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef Qwea het volgende:
ik heb er ook nog niks over gelezen. Maar "na een incident" betekend in mijn ogen nadat een hond heeft gebeten.
Oplossing ; zorg dat je hond niet kan bijten?
P.S Poging om via de C.D.A website contact op te nemen met desbetreffende minister(s) loopt dus ook op niks uit want die pagina's zijn verwijdert.quote:Op zondag 7 december 2008 16:23 schreef waterkip het volgende:
[..]
Tsja,niet zo moeilijke uitspraak als je een aandachtsgeil,lui hondje met veel gebreken hebt.![]()
Uit : [WINACTIE] Dierendag! Win een foto van jouw dier op Canvas!
Nee, zo is het wetsvoorstel niet!
http://www.comitedierennoodhulp.nl/ (lezen)
Als het aan minister Verburg ligt moet per 1 januari 2009 iedere hond die ‘ongewenst, agressief gedrag’ vertoont, in beslag worden genomen en aan een gedragstest worden onderworpen.
Slaagt de hond niet, dan wordt ‘het beestje gedood’, schrijft zij in een brief aan de Tweede Kamer.
Ook als de betreffende hond nog nooit iemand gebeten heeft.
Voor de minister is verstijven of de lip optrekken al ‘ongewenst, agressief gedrag’. Comité Dierennoodhulp, de Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren en de Stichting Rechten Voor Al Wat Leeft vinden het niet acceptabel dat een hond in de nieuwe regeling al in beslag genomen kan worden vanwege vermeend ‘ongewenst, agressief gedrag’ zoals grommen, verstijven of het optrekken van een lip en vervolgens groot risico loopt om gedood te worden.
Nu zijn er wel bezwaren uit de kamer ter sprake gekomen maar er is nog steeds geen uitspraak gedaan
dus .........
kerstreces tweede kamer 19 december ,nog 12 dagen om in verweer te gaan ,anders gaat hij gewoon in.
Daarom heb ik mijn hond gekorfd. Een hond heeft hem al eens aangevallen, en ipv hem los te laten, neem ik zelf die hond te grazen.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:20 schreef Maria2.0 het volgende:
Precies, daar moet je natuurlijk ten aller tijden voor zorgen.
Ben alleen benieuwd hoe het gaat als het buiten je schuld om is. Onze hond is altijd aangelijnd omdat hij agressief gedrag vertoont naar anderen. Maar als er een hond losloopt en op hem afstormt en hij bijt? Wat dan?
Ga jij eerst dit hele topic maar eens lezen, voordat je je grote muil opentrekt.quote:Op zondag 7 december 2008 16:23 schreef waterkip het volgende:
[..]
Tsja,niet zo moeilijke uitspraak als je een aandachtsgeil,lui hondje met veel gebreken hebt.![]()
Uit : [WINACTIE] Dierendag! Win een foto van jouw dier op Canvas!
quote:Op maandag 1 september 2008 15:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lees je uberhaupt? Een EVENTUELE bijtgrage hond. Mijn hond trekt ook wel eens zn lip op, of gromt. Toch heeft hij NOOIT iemand gebeten en zal hij dat ook nooit doen. Honden trekken niet voor niks hun lip op, en grommen ook niet voor niks.
Jij waarschuwt toch ook voor je een tik uitdeelt? Ik iig wel. Nou, honden dus ook.
quote:Op maandag 1 september 2008 15:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn hond zal niet door de test komen waarschijnlijk. Mijn hond zal grommen om aan te geven dat de betreffende persoon moet ophoeren met die pop.
Nou ja, hey hij gromde. Dan gaat ie dood
ect.quote:Op maandag 1 september 2008 16:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn hond heeft een pleuris hekel aan kleine kinderen. Kinderen mogen dan van mij ook niet in zijn buurt komen, en hem niet aaien. En als de kids van mn zus op bezoek komen, gaat de hond even naar buiten, of krijgt hij zn korfje om.
Mijn hond is ontzettend bang voor kinderen. Dus? Nu moeten we hem maar afmaken? Verantwoordelijkheid van de eigenaar om de hond zo goed mogelijk te begeleiden.
citeer enkel eigen woordenquote:Op zondag 7 december 2008 17:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ga jij eerst dit hele topic maar eens lezen, voordat je je grote muil opentrekt.
Prutser. Je weet nergens iets van af
Jij doet het laten overkomen alsof ik makkelijk lullen weet, aangezien ik een makkelijk hond heb. Tegendeel is bewezen dacht ik zoquote:Op zondag 7 december 2008 17:57 schreef waterkip het volgende:
[..]
citeer enkel eigen woorden
Ik heb vragen zoals wel duidelijk is ja ,dacht dat daar een forum voor bedoeld was .
We kunnen niet allemaal zo stellig in onze uitspraken zijn als U.
Laatste bericht spreekt dus uit eigen situatie met eigen moeilijke (als het zo genoemd mag worden huisdier).
Nu de ongemuilkorfde hond tegenover schreeuwende agressieve medelander die een opgetrokken lip krijgt
Hoe verder dan?
Regeling geld ook voor niet publieke ruimten ,blaffen in de auto ,kan door derden als bedreigend overkomen
Hoe verder dan ?
Ik weet niks ...............................
En het lijkt me wel heel debiel dat als ik mijn hond in de auto heb zitten, en hij blaft, dat hij op grond daarvan in beslag kan worden genomen.quote:Op zondag 7 december 2008 17:57 schreef waterkip het volgende:
[..]
citeer enkel eigen woorden
Ik heb vragen zoals wel duidelijk is ja ,dacht dat daar een forum voor bedoeld was .
We kunnen niet allemaal zo stellig in onze uitspraken zijn als U.
Laatste bericht spreekt dus uit eigen situatie met eigen moeilijke (als het zo genoemd mag worden huisdier).
Nu de ongemuilkorfde hond tegenover schreeuwende agressieve medelander die een opgetrokken lip krijgt
Hoe verder dan?
Regeling geld ook voor niet publieke ruimten ,blaffen in de auto ,kan door derden als bedreigend overkomen
Hoe verder dan ?
Ik weet niks ...............................
Brief van Verburg: http://www.minlnv.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=28253quote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
En het lijkt me wel heel debiel dat als ik mijn hond in de auto heb zitten, en hij blaft, dat hij op grond daarvan in beslag kan worden genomen.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Bron, link, url?
Dat zou hetzelfde zijn als dat mijn hond op mijn erf loopt, er iemand langs de schutting loopt, en hij blaft. Het zou wel heel erg debiel zijn als hij op grond van dat in beslag genomen kan worden. Laat dan elke hond maar afmaken.
Als je immers aan de bel komt en de hond blaft, kan dat ook als bedreigend ervaren worden
Kom op, dat is gewoon ronduit belachelijkquote:Op maandag 8 december 2008 11:09 schreef waterkip het volgende:
[..]
Brief van Verburg: http://www.minlnv.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=28253
Pagina 4 a.d3.5 =Regels over het houden van honden in APV's en actieve handhaving van APV's
APV's zijn algemene politieverordeningen,
in de alinea zet zei uiteen dat in de APV geen mogelijkheid bied aan aanpak van honden in huiselijke kring,een aanpak uitsluitend via het APV schiet mijns inziens daarom te kort .
Met andere woorden andere mogelijheden aanwenden om naast de APV's ook te kunnen handelen.
Wat zijn dan agressieve honden volgens die Verburg :
Einde pagina 5 : Op basis van de voorgenomen regeling worden OOK honden in beslag genomen die dreiggedrag vertonen (optrekken bovenlip,laten zien tanden ,etc
Vooral dat etc. is erg fijn want zoals ze eerder op dezelfde pagina al aangeeft gaat het over het veiligheidsgevoel van de burger .
Veiligheidsgevoel is een persoonlijke interpretatie afhankelijk van afkomst/karakter en ervaringen uit het verleden .
Dus als ik aangelijnd een poort doorga (geen openbare weg)
[ afbeelding ]
en er vliegen een zootje Marokkaantjes gillend weg ,voelen zij zich bedreigd en inplaats van boze vader Aliheb ik dan de blauwe pettenbrigade voor de deur.
Heb ik het nog geeneens over het feit dat het nooit op heterdaad zal zal altijd het woord van de bedreigde tegen dat van mij .
Over de uitvoering van de test hoeven we niet te twisten ,daar ben je zelf al van overtuigd dat hij niet fideel is ,zeker in het geval na enkele /vele weken in isolement opgesloten te zijn .
Het is dus gewoon een heksenjacht vanaf januari als hij aangenomen word .
De pap word niet zo heet gegeten?,krijg wekelijks commentaar,discussies en niet onderbouwde veronderstellingen wat mijn honden wel niet aan/of zouden kunnen aanrichten.
Potentiële NSB-ertjes in de dop zullen die mogelijkheden met beide handen aangrijpen om ze in een blikkie te doen belanden.
Ik tel dus de dagen tot het kerstreces (19 december),en hoop gewoon niet te hoeven emigreren.
Want eigenlijk wil ik er nog een King Shepherd bij:
http://inlinethumb53.webs(...)98395S425x425Q85.jpg
quote:Het ziet er op dit moment niet naar uit dat de minister de regeling al per 1 januari zal laten ingaan. Dit omdat ze veel te laat is met het naar buiten komen met de preciese invulling van de nieuwe regeling. Ze had beloofd dit in november te doen en nu is er nog steeds geen nieuws. Ik heb gehoord dat ze erg achter loopt met allerlei zaken. Omdat de commissie zich er ook nog over moet buigen, zal de regeling hoogstwaarschijnlijk vertraagd worden.
Ik gaat de commissie maar schrijvenquote:Je vroeg wat jullie zouden kunnen doen? Een brief schrijven naar de commissie. Het mailadres is cie.lnv@tweedekamer.nl
Mensen kunnen de petitie nog altijd ondertekenen op www.axci.nl
Breng mensen op de hoogte en vraag hen een brief aan de minister en de commissie te sturen.
Wanneer we de petitie aanbieden zijn mensen welkom om mee te komen.
Op dit moment worden er deze maanden zo'n 80 pitbulls die nog vast zitten vanwege de oude RAD getest. Zie het persbericht. Het is onrechtvaardig om deze dieren vanuit deze traumatiserende situatie (zeer lange inbeslagname) te testen. Meer protest is welkom! Schrijf de commissie en de minister!
Succes!
Met vriendelijke groet,
Sandra van de Werd, namens
Comité Dierennoodhulp, De Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren en Stichting Rechten Voor Al Wat Leeft
Het rook/paddobeleid zag er ook niet naar uit ,ben er niet gerust op.quote:Op maandag 8 december 2008 11:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kom op, dat is gewoon ronduit belachelijkDaar zijn we lekker mee dan.
Ik had even een mailtje naar iets gestuurd, en kreeg o.a dit terug ;
[..]
[..]
Ik gaat de commissie maar schrijven
Als die idiote mongoloïde minister dit wil gaan doorzetten denk we dat ik maar 'ns uit gaan kijken naar een huisje over de grens....quote:Op maandag 8 december 2008 11:28 schreef waterkip het volgende:
[..]
Het rook/paddobeleid zag er ook niet naar uit ,ben er niet gerust op.
Bepaalde fokkers en liefhebbers zetten nu al netwerken op om indien noodzakelijk honden naar het buitenland te laten verdwijnen,en mocht het zover komen staat er nog wel meer te verwachten.
Hondeneigenaren gaan heel ver........
Maar het is toch belachelijk dat je moet verhuizen voor zoietsquote:Op maandag 8 december 2008 17:01 schreef Nies het volgende:
[..]
Als die idiote mongoloïde minister dit wil gaan doorzetten denk we dat ik maar 'ns uit gaan kijken naar een huisje over de grens....
Mijn honden zijn de grootste goedzakken die je je maar kunt voorstellen maar die testen komen ze echt niet door. Als er ook maar 1 iemand is die mij of mijn honden een hak wil zetten 'geven ze ons aan' en zijn we het haasje....
Misschien omdat het verleden heeft bewezen dat de politiek correcte Verburg weinig met beestjes op heeft .quote:Op maandag 8 december 2008 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar het is toch belachelijk dat je moet verhuizen voor zoiets
Waarom mailen we niet even met zn allen de commissie?
En na het mailen zetten ze ons op een apart lijstje zodat er niets meer met onze hondjes kan gebeuren?quote:Op maandag 8 december 2008 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar het is toch belachelijk dat je moet verhuizen voor zoiets
Waarom mailen we niet even met zn allen de commissie?
nee, dat zeg ik niet. Maar ik persoonlijk wil toch graag er alles wat in mijn macht ligt aan gedaan hebben om deze wet er niet door te krijgen.quote:Op maandag 8 december 2008 19:45 schreef Nies het volgende:
[..]
En na het mailen zetten ze ons op een apart lijstje zodat er niets meer met onze hondjes kan gebeuren?
Dan kan ik die tijd beter steken in het zoeken naar een huisje.....
Ik heb me niet verdiept in verburg, en ik heb dan ook geen idee of ze niks met beesten op heeft. Maar deze wet getuigt wel van heel erg weinig intelligentie. En als een kamer daarmee instemt, dan zijn die ook niet al te jofel.quote:Op maandag 8 december 2008 17:22 schreef waterkip het volgende:
[..]
Misschien omdat het verleden heeft bewezen dat de politiek correcte Verburg weinig met beestjes op heeft .
Tot nu toe heeft die lesbische pot lekkker haar eigen zinnetje door gedreven .
Als ik me inlees in haar uitvoeringen en een profieltje schets ,denk ik dat hoe meer tegengas hoe meer de kop in de wind .
CDA-lid geschapen naar het evenbeeld van de almachtige God,kan dus naar believen over leven en dood
beslissen.
Maar wel met droge ogen straks in een kerststal gaan staan voor de pers .
Tuulk nie, dat snap ik ook wel. Het is meer dat ik er echt het nut niet van inzie. Vanzelfsprekend heb ik werkelijk alles voor mijn honden over, maar ik zie mezelf en de rest van hondenminnend Nederland dat gekke mens nog niet overtuigen van het feit dat zij niet goedwijs is en echt belangrijke punten om eventuele agressie in te perken overslaat. dan bespaar ik mezelf liever de moeite en steek mijn energie in dingen die er wel toe doen. Een extra wandeling in het bos ofzo.quote:Op maandag 8 december 2008 20:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik niet. Maar ik persoonlijk wil toch graag er alles wat in mijn macht ligt aan gedaan hebben om deze wet er niet door te krijgen.
Ik heb zonet Graus maar eens weer gemaild.
Joah, dat zou naast de onmeunig lage huizenprijs hier net over de grens toch wel een extra pluspunt aan Duitsland geven. Voor anderhalve ton een vrijstaande woning met een lap grond, zie ik de hondjes ook wel met plezier rondrennenquote:Op maandag 8 december 2008 20:01 schreef Qwea het volgende:
Maar Nies, ben je nu echt serieus? Zou je echt een huis in een ander land gaan zoeken?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap dat echt. Ik vraag me enkel af of je het serieus meent
Jammer, dat bovenstaand voor Snijder-Hazelhoff niet opgaat voor Pitbull's en op Pitbull gelijkende honden. Zij is een voorstander van de oude RAD waar honden met een bepaald uiterlijk zinloos vermoord werden. En dat noemt zich dan een 'hondenliefhebster'.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:03 schreef Qwea het volgende:
Geachte mevrouw Qwea
Namens mevrouw Snijder-Hazelhoff, voor de VVD woordvoerster Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, hartelijk dank voor uw e-mail over de Regeling Agressieve Dieren (RAD) aan de vaste Kamercommissie LNV van de Tweede Kamer.
Er ligt nu inderdaad een nieuwe regeling door de minister opgesteld. De VVD stelt vraagtekens bij de effectiviteit van deze regeling en is voor afschaffen van de huidige RAD. De aanpak van agressieve honden wordt gebaseerd op signalering gevolgd door beoordeling (door een deskundige). In de nieuwe regeling verwijst de minister naar honden die agressief gedrag kunnen gaan vertonen. Er staat letterlijk in de tekst: “Ook wordt als agressief gedrag aangemerkt, zodanig gedrag dat escalatie en bijgevolg het toebrengen van lichamelijk letsel, redelijkerwijs moet worden gevreesd”. De vraag die mevrouw Snijder met nog een aantal Kamerleden heeft gesteld, wat is agressief gedrag? En wie bepaalt dat het gedrag gewenst, ongewenst, agressief of juist speels is? Voor sommige mensen lijkt een blaffende hond al agressief. Zo voelen sommige mensen dat. Anderen ervaren dat weer anders. Een buurman die kwaad wil met de hond van de buren, kan de hond gaan pesten, met het gevolg dat de hond misschien in beslag kan worden genomen. Een dergelijke regeling wil de VVD dus niet.
Wij zullen uw suggesties in uw mail in overweging nemen. Vertrouwende u hiermee het standpunt van de VVD inzake de RAD enigszins te hebben verduidelijkt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Weide
Medewerker van Janneke Snijder-Hazelhoff
Goede regeling. Ik ken maar weinig aggresieve grote honden, en zie toch vaak genoeg jackrussels waar je niet met je handen in de buurt moet komen. Op deze manier is het gedrag, en niet de hond strafbaar. Een jackrussel dood niet, maar kan (met name kleine kinderen) toch zeer ernstig verwonden, en zijn vanzichzelf al veel angstiger en aggresiever dan de grotere logge honden.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:49 schreef plopje het volgende:
deel 1 is hier terug tevinden.
Grote en kleine honden aangepakt op gedrag
Alle agressieve honden zijn de klos
DEN HAAG - Alle honden, van grote beesten tot kleine keffertjes, die zich „ongewenst agressief” gedragen in de openbare ruimten kunnen vanaf volgend jaar in beslag worden genomen. Het eerdere plan van minister Gerda Verburg (Landbouw) om alleen honden met een schofthoogte van tenminste 35 cm met ongewenst agressief gedrag aan te pakken is daarmee van de baan.
Dat heeft Verburg maandag geschreven in een brief aan de Tweede Kamer. Volgens de bewindsvrouw is het vaststellen van een schofthoogte arbitrair en niet wetenschappelijk onderbouwd. Ook al kunnen volgens haar grote honden over het algemeen voor ernstiger beten zorgen en boezemen grote honden eerder angst in.
De nieuwe regeling komt in de plaats van het verbod op pitbullachtige honden, waarbij de dieren op basis van hun uiterlijk werden beoordeeld in plaats van op hun gedrag. Deze zogeheten Regeling Agressieve Dieren (RAD) werd in 1993 ingesteld, nadat drie kinderen door pitbulls waren doodgebeten.
Na onderzoek door een commissie van wijzen bleek echter dat sinds de invoering van de RAD het aantal bijtincidenten niet was verminderd. Wel waren pitbulls vaker dan andere honden betrokken bij dit soort incidenten. Maar omdat het slechts gaat om een klein deel van alle pitbulls rechtvaardigde dat volgens hen niet het doden van deze honden.
bron
petitie tekenen kan hier
onze hond![]()
[ link | afbeelding ]
hou het netjes
quote:Op woensdag 17 december 2008 09:39 schreef waterkip het volgende:
RAD van de baan
> Afgelopen vrijdag 15 december 2008 heeft minister Verburg eindelijk de
> beloofde brief doen uitgaan over de nadere invulling van de RAD.
Die
> invulling blijkt er echter niet te komen. In plaats daarvan kondigt de
> minister aan dat zij afziet van het invoeren van een nieuwe regeling;
> gemeenten hebben volgens Verburg zelf al voldoende juridische middelen tot
> hun beschikking voor het aanpakken van honden en hun eigenaren op agressief
> gedrag. Natuurlijk zijn wij blij met dit behaalde succes en wij willen alle
> ondertekenaars van de petitie heel hartelijk danken voor hun steun.
Zonder
> steun van onze achterban had ons protest niet zo duidelijk kunnen klinken!
>
>
> Commissie krijgt film van Martin Gaus te zien
> Bezorgd blijven wij echter over het feit dat de minister nog altijd verzaakt
> de oorzaken van agressief gedrag van honden aan te pakken: de eigenaren en
> de fokkers. Wij hebben dan ook een uitgebreide reactie geschreven op de
> brief van de minister met een aantal kritische punten en deze naar de
> commissie gestuurd.
Op dinsdag 16 december zullen wij samen met Martin Gaus
> aanwezig bij de vergadering van de Vaste Kamercommissie voor Landbouw om ons
> standpunt toe te lichten en een film te vertonen die laat zien hoe en
> waardoor een hond getraumatiseerd kan worden door de inbeslagname, hoe hij
> daar van kan herstellen en hoe dat anders zou moeten gaan. Ook ontvangen de
> minister en de politieke partijen een boekje van ons met reacties op de
> petitie.
>
>
> Boran viert kerst thuis!
> Ander fantastisch nieuws is dat Boran na een half jaar inbeslagname
> eindelijk thuis is! De tweejarige Rottweiler van de familie Hugens uit Breda
> dreigde eerder te zakken voor de risicotest, omdat hij door de inbeslagname
> en de isolatie getraumatiseerd raakte. Dankzij zijn protesterende baasjes,
> de drie dierenorganisaties, een advocaat en de familie Gaus is het toch
> gelukt het tij voor Boran te keren. Boran mocht van de rechter als eerste
> hond in de Nederlandse geschiedenis tot rust komen bij de familie Gaus en
> herstellen van zijn trauma alvorens een test bij hem werd afgenomen. De
> familie Gaus heeft Boran met veel liefde in huis opgenomen. Na twee weken
> vond het risico-assessment plaats en daarvoor slaagde Boran met vlag en
> wimpel. Meer over Boran en zijn thuiskomst kunt u binnenkort zien op de
> sites van Comité Dierennoodhulp en de Sophia-Vereeniging tot Bescherming van
> Dieren (www.comitedierennoodhulp.nl en www.sophia-vereeniging.nl)
>
>
> Kijken naar uitzending EénVandaag op 17 december!
> Het actualiteitenprogramma EénVandaag was erbij toen Boran naar huis mocht.
> De verslaggevers hebben Boran gefilmd bij de familie Gaus en bij zijn
> thuiskomst. In de uitzending van woensdag 17 december op Ned 1 (17.59-18.45)
> besteden zij aandacht aan Boran, de inbeslagname van honden en onze
> kritische kanttekeningen. Eerder besteedde EénVandaag ook al aandacht aan de
> nieuwe RAD en Boran.
>
> > Aanbieding petitie
> Woensdagochtend 17 december biedt een aantal van onze honden aan minister
> Verburg de mede door u ondertekende petitie aan.
Op dit moment hebben er
> 17.416 mensen de petitie ondertekend. De nieuwe RAD is van de baan; reden
> voor grote blijdschap. Maar niet voor alle honden. Op dit moment zitten nog
> altijd tachtig pitbullachtigen geïsoleerd opgesloten te wachten op een
> risicotest. Wij pleiten ervoor dat ook deze honden eerst tot rust mogen
> komen bij een hondenschool, alvorens zij getest gaan worden.
>
>
> Lof voor Martin en Helly Gaus
> Wij zijn ontzettend blij dat Martin en Helly Gaus op onze vraag ingingen om
> Boran bij hen tot rust te laten komen, zodat hij kon herstellen van zijn
> trauma. Zij schreven de rechtbank overtuigende brieven over hoe men een hond
> dient te testen en waardoor honden trauma s oplopen door inbeslagname. Zij
> namen Boran daarna liefdevol in huis en gaven hem enorm veel aandacht. Ook
> de familie Hugens was welkom bij hen. Het lot van honden die getraumatiseerd
> raken door de inbeslagname raakte hen zozeer dat zij nu een protocol hebben
> opgesteld om in de toekomst meer honden te kunnen helpen die tot rust moeten
> komen van de inbeslagname.
>
>
> Rust voor door inbeslagname getraumatiseerde honden
> Boran is de eerste hond die tot rust mocht komen en heeft daarmee een
> precedent geschapen. Ook andere honden die in beslag genomen zitten, kunnen
> nu via de rechtbank een verzoek indienen om eerst tot rust te komen voordat
> zij getest worden. Honden worden nu weken- en zelfs maandenlang in beslag
> genomen en volkomen geïsoleerd. Waar asielhonden nog uitgelaten worden,
> speelweides hebben en veelal met een soortgenoot zitten, gaat dit voor
> inbeslaggenomen honden niet op. Honden zijn groepsdieren en wanneer een hond
> volkomen geïsoleerd wordt van soortgenoten en menselijk contact moet
> ontberen kan hij hierdoor getraumatiseerd raken. Hierdoor kan de hond
> onbenaderbaar worden. In de komende periode blijven wij ons hard maken voor
> regelgeving die het geïsoleerd opsluiten van inbeslaggenomen honden verbiedt.
>
>
> Steun gevraagd voor Ruby
> Wij vragen u niet graag om een gift. Maar voor Ruby maken we een
> uitzondering. Ruby is een van de tachtig pitbulls die nog getest moeten
> worden vanwege de oude RAD. Zij zit nu al elf maanden geïsoleerd opgesloten
> en reageert net als Boran negatief op de isolatie. Zij is niet benaderbaar
> en dreigt nu door het risco-assessment ter dood veroordeeld te worden. De
> advocaat van Ruby heeft contact met ons opgenomen en omdat de eigenaar de
> financiële middelen niet heeft, hebben wij aangeboden te helpen. De familie
> Gaus is bereid ook Ruby op te nemen. Daarom doen wij nu een belangrijke
> oproep aan u als hondenliefhebber om ons te helpen in de opvang- en
> therapiekosten. Iedere gift is welkom op giro 3583611 ten name van Comité
> Dierennoodhulp te Amsterdam, onder vermelding van Ruby. Mocht Ruby deze kans
> van de rechtbank niet krijgen dan garanderen wij u dat wij de binnengekomen
> giften gebruiken voor rust voor een andere getraumatiseerde hond.
>
>
> Bedankt en tot ziens?
> De nieuwe RAD is van de baan! Dit is dan ook de laatste brief die u van ons
> via www.axci.nl ontvangt. Wij willen u bedanken voor uw ondertekening,
> reactie en de talloze brieven die de minister en de commissie van LNV van u
> hebben gekregen. Zonder u was dit succes niet mogelijk geweest. We zijn er
> echter nog niet. Ruby moet geholpen worden en ook de andere honden die nu
> geïsoleerd opgesloten zitten, hebben onze steun broodnodig. Wilt u op de
> hoogte gehouden worden van het nieuws hierover, klik dan hier. Misschien dus
> tot ziens en verder wensen wij u een diervriendelijke kerst! Hopelijk
> vergeet u daarbij de andere dieren niet, want ook de kippen, konijnen,
> koeien, varkens en kalkoenen hebben net als uw hond intrinsieke waarde en
> recht op een goed leven.
>
>
> Nogmaals veel dank voor uw steun,
> Comite Dierennoodhulp, Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren,
> Stichting Rechten Voor Al Wat Leeft
http://www.at5.nl/artikelen/17341/hond-ruby-weer-in-dodencelquote:Hond Ruby weer in dodencel
De 7 jaar oude American Staffordshire terriër Ruby is weer in beslag genomen. Afgelopen maart keerde de hond terug naar haar baasje, na een jaar van isolatie. Nog geen maand later werd zij weer weggehaald, als gevolg van een bijtincident.
Ook de andere hond van de eigenaar, Spanky, is bij haar baasje weggehaald. Beide honden zitten op dit moment in een opslag met een euthanasieadvies.
Wanneer de honden de dodelijke injectie krijgen, is nog niet duidelijk.
Volgens de hondenopvang waar de honden nu verblijven, heeft de eigenaar zich niet aan de voorwaarden gehouden. Daardoor is Ruby weer de fout in was gegaan.
Gewoon die eigenaar een verbod op het houden van honden geven.quote:Op donderdag 28 mei 2009 02:36 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikelen/17341/hond-ruby-weer-in-dodencel
Gewoon de volgende keer maar meteen afmaken zo'n naar beest na zo'n incident.
Maar goed dat zulke honden geruimd kunnen worden, dus.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:22 schreef erodome het volgende:
Gewoon die eigenaar een verbod op het houden van honden geven.
De grote ellende is dat dat niet gebeurt, dat deze hond nu misschien in moet worden geslapen is zo goed als onvermijdelijk, maar als ze weten dat het aan de eigenaar lag moeten ze daar iets aan gaan doen, nu kan deze eigenaar morgen een nieuwe hond kopen waarbij hij waarschijnlijk gewoon hetzelfde weer doet.
Was het met bepaalde bevolkingsgroepen die voortdurend de fout ingaan ook maar zo.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar goed dat zulke honden geruimd kunnen worden, dus.
Is misschien symptoombestrijding, maar er wordt tenminste iets gedaan.
Anders zijn er altijd weer mensen die staan te roepen om strengere regels.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:06 schreef waterkip het volgende:
Was het met bepaalde bevolkingsgroepen die voortdurend de fout ingaan ook maar zo.
Maar daar besteden we tonnen subsidie aan terwijl het resultaat ook nul is.
Blijkbaar is die cursus van Martin Gaus niet zo goed geslaagd dus, als zo'n hond zich laat verleiden tot een bijtincident.quote:Hier gaat de eigenaar tegen het advies van een specialist in,en de honden zijn de dupe.
Mja, dan vraag ik mijzelf af, wat moet je überhaupt met 3 herders. Maar goed, ieder zijn meug.quote:Stel al mijn vraagtekens of je twee van die trekpaarden op je 64e aangelijnd de baas ben als ze de sporen nemen.
Ik heb met drie herders ook mijn handen vol,maar als er enige twijfel zou zijn liet ik ze niet tesamen uit.
Hemelrijk heeft het nu toch echt op zich zelf afgeroepen.
ja ,helaas wel,misschien verhuizen naar India?quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]. Mensen zijn nog altijd belangrijker dan honden in onze maatschappij.
.
[..]
Blijkbaar is die cursus van Martin Gaus niet zo goed geslaagd dus, als zo'n hond zich laat verleiden tot een bijtincident..
[..]
Mja, dan vraag ik mijzelf af, wat moet je überhaupt met 3 herders. Maar goed, ieder zijn meug.
Je gaat niet naar een cursus om met de perfecte hond terug te komen natuurlijk, zo werkt dat niet. Je krijgt daar regels, richtlijnen, tips whatever, en daar moet je thuis mee verder gaan. Deze vrouw vergat blijkbaar alles moedwillig, maar dat heeft verder niets met de cursus te maken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Blijkbaar is die cursus van Martin Gaus niet zo goed geslaagd dus, als zo'n hond zich laat verleiden tot een bijtincident..
[..]
In mijn ogen heeft die cursus dus een labiele hond opgeleverd met een pak instructies erbij van heb ik jou daar. Dat het dan misgaat, is erg jammer, maar wel redelijk voorspelbaar, mensen maken immers fouten (behalve dan natuurlijk de "dierenliefhebbers" hier op Fok!, die weten het altijd beter en hun honden gedragen zich altijd voorbeeldigquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:18 schreef Harajuku. het volgende:
Je gaat niet naar een cursus om met de perfecte hond terug te komen natuurlijk, zo werkt dat niet. Je krijgt daar regels, richtlijnen, tips whatever, en daar moet je thuis mee verder gaan. Deze vrouw vergat blijkbaar alles moedwillig, maar dat heeft verder niets met de cursus te maken.
Nee, zo werkt het niet, je kan niet binnen een heel korte tijd alles helemaal omgooien, iets 100% veranderen, je kan een heel mooi begin maken waarop heel goed door te gaan valt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft die cursus dus een labiele hond opgeleverd met een pak instructies erbij van heb ik jou daar. Dat het dan misgaat, is erg jammer, maar wel redelijk voorspelbaar, mensen maken immers fouten (behalve dan natuurlijk de "dierenliefhebbers" hier op Fok!, die weten het altijd beter en hun honden gedragen zich altijd voorbeeldig). Als de cursus écht geslaagd zou zijn, dan zouden die instructies niet nodig zijn, toch?
Tuurlijk wel. Je kan je kind ook wel leren wat 'nee' betekent, maar dat betekent niet dat t kind daar elke keer naar luistert.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft die cursus dus een labiele hond opgeleverd met een pak instructies erbij van heb ik jou daar. Dat het dan misgaat, is erg jammer, maar wel redelijk voorspelbaar, mensen maken immers fouten (behalve dan natuurlijk de "dierenliefhebbers" hier op Fok!, die weten het altijd beter en hun honden gedragen zich altijd voorbeeldig). Als de cursus écht geslaagd zou zijn, dan zouden die instructies niet nodig zijn, toch?
Hear hearquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:48 schreef Greys het volgende:
Belachelijk om nu naar Gaus te gaan wijzen.
Dat de honden na zijn cursus wel met vlag en wimpel zijn geslaagd voor de test waar ze eerst faalden wil toch wel zeggen dat ze daar tot rust zijn gekomen en het een en ander geleerd hebben.
Dat de eigenaar het vervolgens (niet na een dag, maar na een tijdje) zelf weer heeft verziekt is toch echt diens eigen schuld. Gaus kan ze moeilijk daarna aan het handje blijven houden.
Uit het stukje:quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:48 schreef Greys het volgende:
Belachelijk om nu naar Gaus te gaan wijzen.
Dat de honden na zijn cursus wel met vlag en wimpel zijn geslaagd voor de test waar ze eerst faalden wil toch wel zeggen dat ze daar tot rust zijn gekomen en het een en ander geleerd hebben.
Dat de eigenaar het vervolgens (niet na een dag, maar na een tijdje) zelf weer heeft verziekt is toch echt diens eigen schuld. Gaus kan ze moeilijk daarna aan het handje blijven houden.
En dan is het flauw om naar Martin Gaus te wijzen?quote:Eenmaal bij Martin Gaus bleek Ruby al snel door veel persoonlijke aandacht en een vast hondenmaatje, te veranderen van een angstige onbenaderbare hond in een lieve aanhankelijke hond die bovendien aardig met kinderen om gaat.
Ik vind dit nu een beetje flauw worden. Die vrouw verkiest een andere manier van omgaan met de hond boven die van Gaus, dan krijg je bij zo'n hond weer een bijtincident, ja.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit het stukje:
[..]
En dan is het flauw om naar Martin Gaus te wijzen?!!!!
Hoe aardig, lief en aanhankelijk Ruby is geworden blijkt wel uit het bijtincident.
Maar lees je het nou verkeerd of wil je het niet snappen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit het stukje:
[..]
En dan is het flauw om naar Martin Gaus te wijzen?!!!!
Hoe aardig, lief en aanhankelijk Ruby is geworden blijkt wel uit het bijtincident.
Is het dan niet in ieders belang om zo'n hond dan gewoon preventief te ruimen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:56 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind dit nu een beetje flauw worden. Die vrouw verkiest een andere manier van omgaan met de hond boven die van Gaus, dan krijg je bij zo'n hond weer een bijtincident, ja.
Hier heb je heus wel een beetje gelijk in.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Is het dan niet in ieders belang om zo'n hond dan gewoon preventief te ruimen?
Blijkbaar helpt zo'n cursus ook maar even, bij Gaus zit zo'n hond natuurlijk ook in de ideale omgeving, afgesloten van de buitenwereld.
Thuis zit zo'n hond weer met een onkundig baasje, mensen die op bezoek komen en misschien paniekerig reageren enz, enz.
Daarna kan altijd nog gekeken worden of het baasje een hondbezitverbod moet krijgen oid.
Mja, dat kun je dus nooit met 100% zekerheid zeggen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:02 schreef Greys het volgende:
Hier heb je heus wel een beetje gelijk in.
Echter, er staat DUIDELIJK in het stukje tekst dat de eigenaar zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden.
Als het baasje zich daar wel aan had gehouden, was er wellicht helemaal geen incident meer geweest en hadden de honden niet geruimd hoeven worden. Da's op zich best zonde, lijkt me.
Gaus raadt het wel aan inderdaad.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:06 schreef Harajuku. het volgende:
Gaus doet bij mijn weten juist niet alles in een ideale omgeving, en dus juist om die redenen ja
Maar hallo, daarom is het dus ook zaak om het probleem aan te pakken, en niet alléén de symptonen. Maar daar hoor je ze niet over.
Maar dan moeten we alle honden maar preventief ruimen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, dat kun je dus nooit met 100% zekerheid zeggen.
Niemand kan beweren dat zijn of haar hond nooit agressief zal worden.
Kan me best voorstellen dat zo'n hond bij Martin Gaus helemaal opknapt (al blijft dat verhaal wel een beetje "Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend), maar in de echte wereld staat zo'n hond aan veel meer invloeden bloot. Invloeden waar de eigenaar ook geen invloed op heeft, ook al leeft-ie alle regels netjes na.
Of je moet zo'n hond de hele dag in een bench in de schuur opsluiten, maar dat lijkt me ook niet helemaal puik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |