Jij doet het laten overkomen alsof ik makkelijk lullen weet, aangezien ik een makkelijk hond heb. Tegendeel is bewezen dacht ik zoquote:Op zondag 7 december 2008 17:57 schreef waterkip het volgende:
[..]
citeer enkel eigen woorden
Ik heb vragen zoals wel duidelijk is ja ,dacht dat daar een forum voor bedoeld was .
We kunnen niet allemaal zo stellig in onze uitspraken zijn als U.
Laatste bericht spreekt dus uit eigen situatie met eigen moeilijke (als het zo genoemd mag worden huisdier).
Nu de ongemuilkorfde hond tegenover schreeuwende agressieve medelander die een opgetrokken lip krijgt
Hoe verder dan?
Regeling geld ook voor niet publieke ruimten ,blaffen in de auto ,kan door derden als bedreigend overkomen
Hoe verder dan ?
Ik weet niks ...............................
En het lijkt me wel heel debiel dat als ik mijn hond in de auto heb zitten, en hij blaft, dat hij op grond daarvan in beslag kan worden genomen.quote:Op zondag 7 december 2008 17:57 schreef waterkip het volgende:
[..]
citeer enkel eigen woorden
Ik heb vragen zoals wel duidelijk is ja ,dacht dat daar een forum voor bedoeld was .
We kunnen niet allemaal zo stellig in onze uitspraken zijn als U.
Laatste bericht spreekt dus uit eigen situatie met eigen moeilijke (als het zo genoemd mag worden huisdier).
Nu de ongemuilkorfde hond tegenover schreeuwende agressieve medelander die een opgetrokken lip krijgt
Hoe verder dan?
Regeling geld ook voor niet publieke ruimten ,blaffen in de auto ,kan door derden als bedreigend overkomen
Hoe verder dan ?
Ik weet niks ...............................
Brief van Verburg: http://www.minlnv.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=28253quote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
En het lijkt me wel heel debiel dat als ik mijn hond in de auto heb zitten, en hij blaft, dat hij op grond daarvan in beslag kan worden genomen.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Bron, link, url?
Dat zou hetzelfde zijn als dat mijn hond op mijn erf loopt, er iemand langs de schutting loopt, en hij blaft. Het zou wel heel erg debiel zijn als hij op grond van dat in beslag genomen kan worden. Laat dan elke hond maar afmaken.
Als je immers aan de bel komt en de hond blaft, kan dat ook als bedreigend ervaren worden
Kom op, dat is gewoon ronduit belachelijkquote:Op maandag 8 december 2008 11:09 schreef waterkip het volgende:
[..]
Brief van Verburg: http://www.minlnv.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=28253
Pagina 4 a.d3.5 =Regels over het houden van honden in APV's en actieve handhaving van APV's
APV's zijn algemene politieverordeningen,
in de alinea zet zei uiteen dat in de APV geen mogelijkheid bied aan aanpak van honden in huiselijke kring,een aanpak uitsluitend via het APV schiet mijns inziens daarom te kort .
Met andere woorden andere mogelijheden aanwenden om naast de APV's ook te kunnen handelen.
Wat zijn dan agressieve honden volgens die Verburg :
Einde pagina 5 : Op basis van de voorgenomen regeling worden OOK honden in beslag genomen die dreiggedrag vertonen (optrekken bovenlip,laten zien tanden ,etc
Vooral dat etc. is erg fijn want zoals ze eerder op dezelfde pagina al aangeeft gaat het over het veiligheidsgevoel van de burger .
Veiligheidsgevoel is een persoonlijke interpretatie afhankelijk van afkomst/karakter en ervaringen uit het verleden .
Dus als ik aangelijnd een poort doorga (geen openbare weg)
[ afbeelding ]
en er vliegen een zootje Marokkaantjes gillend weg ,voelen zij zich bedreigd en inplaats van boze vader Aliheb ik dan de blauwe pettenbrigade voor de deur.
Heb ik het nog geeneens over het feit dat het nooit op heterdaad zal zal altijd het woord van de bedreigde tegen dat van mij .
Over de uitvoering van de test hoeven we niet te twisten ,daar ben je zelf al van overtuigd dat hij niet fideel is ,zeker in het geval na enkele /vele weken in isolement opgesloten te zijn .
Het is dus gewoon een heksenjacht vanaf januari als hij aangenomen word .
De pap word niet zo heet gegeten?,krijg wekelijks commentaar,discussies en niet onderbouwde veronderstellingen wat mijn honden wel niet aan/of zouden kunnen aanrichten.
Potentiële NSB-ertjes in de dop zullen die mogelijkheden met beide handen aangrijpen om ze in een blikkie te doen belanden.
Ik tel dus de dagen tot het kerstreces (19 december),en hoop gewoon niet te hoeven emigreren.
Want eigenlijk wil ik er nog een King Shepherd bij:
http://inlinethumb53.webs(...)98395S425x425Q85.jpg
quote:Het ziet er op dit moment niet naar uit dat de minister de regeling al per 1 januari zal laten ingaan. Dit omdat ze veel te laat is met het naar buiten komen met de preciese invulling van de nieuwe regeling. Ze had beloofd dit in november te doen en nu is er nog steeds geen nieuws. Ik heb gehoord dat ze erg achter loopt met allerlei zaken. Omdat de commissie zich er ook nog over moet buigen, zal de regeling hoogstwaarschijnlijk vertraagd worden.
Ik gaat de commissie maar schrijvenquote:Je vroeg wat jullie zouden kunnen doen? Een brief schrijven naar de commissie. Het mailadres is cie.lnv@tweedekamer.nl
Mensen kunnen de petitie nog altijd ondertekenen op www.axci.nl
Breng mensen op de hoogte en vraag hen een brief aan de minister en de commissie te sturen.
Wanneer we de petitie aanbieden zijn mensen welkom om mee te komen.
Op dit moment worden er deze maanden zo'n 80 pitbulls die nog vast zitten vanwege de oude RAD getest. Zie het persbericht. Het is onrechtvaardig om deze dieren vanuit deze traumatiserende situatie (zeer lange inbeslagname) te testen. Meer protest is welkom! Schrijf de commissie en de minister!
Succes!
Met vriendelijke groet,
Sandra van de Werd, namens
Comité Dierennoodhulp, De Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren en Stichting Rechten Voor Al Wat Leeft
Het rook/paddobeleid zag er ook niet naar uit ,ben er niet gerust op.quote:Op maandag 8 december 2008 11:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kom op, dat is gewoon ronduit belachelijkDaar zijn we lekker mee dan.
Ik had even een mailtje naar iets gestuurd, en kreeg o.a dit terug ;
[..]
[..]
Ik gaat de commissie maar schrijven
Als die idiote mongoloïde minister dit wil gaan doorzetten denk we dat ik maar 'ns uit gaan kijken naar een huisje over de grens....quote:Op maandag 8 december 2008 11:28 schreef waterkip het volgende:
[..]
Het rook/paddobeleid zag er ook niet naar uit ,ben er niet gerust op.
Bepaalde fokkers en liefhebbers zetten nu al netwerken op om indien noodzakelijk honden naar het buitenland te laten verdwijnen,en mocht het zover komen staat er nog wel meer te verwachten.
Hondeneigenaren gaan heel ver........
Maar het is toch belachelijk dat je moet verhuizen voor zoietsquote:Op maandag 8 december 2008 17:01 schreef Nies het volgende:
[..]
Als die idiote mongoloïde minister dit wil gaan doorzetten denk we dat ik maar 'ns uit gaan kijken naar een huisje over de grens....
Mijn honden zijn de grootste goedzakken die je je maar kunt voorstellen maar die testen komen ze echt niet door. Als er ook maar 1 iemand is die mij of mijn honden een hak wil zetten 'geven ze ons aan' en zijn we het haasje....
Misschien omdat het verleden heeft bewezen dat de politiek correcte Verburg weinig met beestjes op heeft .quote:Op maandag 8 december 2008 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar het is toch belachelijk dat je moet verhuizen voor zoiets
Waarom mailen we niet even met zn allen de commissie?
En na het mailen zetten ze ons op een apart lijstje zodat er niets meer met onze hondjes kan gebeuren?quote:Op maandag 8 december 2008 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar het is toch belachelijk dat je moet verhuizen voor zoiets
Waarom mailen we niet even met zn allen de commissie?
nee, dat zeg ik niet. Maar ik persoonlijk wil toch graag er alles wat in mijn macht ligt aan gedaan hebben om deze wet er niet door te krijgen.quote:Op maandag 8 december 2008 19:45 schreef Nies het volgende:
[..]
En na het mailen zetten ze ons op een apart lijstje zodat er niets meer met onze hondjes kan gebeuren?
Dan kan ik die tijd beter steken in het zoeken naar een huisje.....
Ik heb me niet verdiept in verburg, en ik heb dan ook geen idee of ze niks met beesten op heeft. Maar deze wet getuigt wel van heel erg weinig intelligentie. En als een kamer daarmee instemt, dan zijn die ook niet al te jofel.quote:Op maandag 8 december 2008 17:22 schreef waterkip het volgende:
[..]
Misschien omdat het verleden heeft bewezen dat de politiek correcte Verburg weinig met beestjes op heeft .
Tot nu toe heeft die lesbische pot lekkker haar eigen zinnetje door gedreven .
Als ik me inlees in haar uitvoeringen en een profieltje schets ,denk ik dat hoe meer tegengas hoe meer de kop in de wind .
CDA-lid geschapen naar het evenbeeld van de almachtige God,kan dus naar believen over leven en dood
beslissen.
Maar wel met droge ogen straks in een kerststal gaan staan voor de pers .
Tuulk nie, dat snap ik ook wel. Het is meer dat ik er echt het nut niet van inzie. Vanzelfsprekend heb ik werkelijk alles voor mijn honden over, maar ik zie mezelf en de rest van hondenminnend Nederland dat gekke mens nog niet overtuigen van het feit dat zij niet goedwijs is en echt belangrijke punten om eventuele agressie in te perken overslaat. dan bespaar ik mezelf liever de moeite en steek mijn energie in dingen die er wel toe doen. Een extra wandeling in het bos ofzo.quote:Op maandag 8 december 2008 20:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik niet. Maar ik persoonlijk wil toch graag er alles wat in mijn macht ligt aan gedaan hebben om deze wet er niet door te krijgen.
Ik heb zonet Graus maar eens weer gemaild.
Joah, dat zou naast de onmeunig lage huizenprijs hier net over de grens toch wel een extra pluspunt aan Duitsland geven. Voor anderhalve ton een vrijstaande woning met een lap grond, zie ik de hondjes ook wel met plezier rondrennenquote:Op maandag 8 december 2008 20:01 schreef Qwea het volgende:
Maar Nies, ben je nu echt serieus? Zou je echt een huis in een ander land gaan zoeken?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap dat echt. Ik vraag me enkel af of je het serieus meent
Jammer, dat bovenstaand voor Snijder-Hazelhoff niet opgaat voor Pitbull's en op Pitbull gelijkende honden. Zij is een voorstander van de oude RAD waar honden met een bepaald uiterlijk zinloos vermoord werden. En dat noemt zich dan een 'hondenliefhebster'.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:03 schreef Qwea het volgende:
Geachte mevrouw Qwea
Namens mevrouw Snijder-Hazelhoff, voor de VVD woordvoerster Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, hartelijk dank voor uw e-mail over de Regeling Agressieve Dieren (RAD) aan de vaste Kamercommissie LNV van de Tweede Kamer.
Er ligt nu inderdaad een nieuwe regeling door de minister opgesteld. De VVD stelt vraagtekens bij de effectiviteit van deze regeling en is voor afschaffen van de huidige RAD. De aanpak van agressieve honden wordt gebaseerd op signalering gevolgd door beoordeling (door een deskundige). In de nieuwe regeling verwijst de minister naar honden die agressief gedrag kunnen gaan vertonen. Er staat letterlijk in de tekst: “Ook wordt als agressief gedrag aangemerkt, zodanig gedrag dat escalatie en bijgevolg het toebrengen van lichamelijk letsel, redelijkerwijs moet worden gevreesd”. De vraag die mevrouw Snijder met nog een aantal Kamerleden heeft gesteld, wat is agressief gedrag? En wie bepaalt dat het gedrag gewenst, ongewenst, agressief of juist speels is? Voor sommige mensen lijkt een blaffende hond al agressief. Zo voelen sommige mensen dat. Anderen ervaren dat weer anders. Een buurman die kwaad wil met de hond van de buren, kan de hond gaan pesten, met het gevolg dat de hond misschien in beslag kan worden genomen. Een dergelijke regeling wil de VVD dus niet.
Wij zullen uw suggesties in uw mail in overweging nemen. Vertrouwende u hiermee het standpunt van de VVD inzake de RAD enigszins te hebben verduidelijkt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Weide
Medewerker van Janneke Snijder-Hazelhoff
Goede regeling. Ik ken maar weinig aggresieve grote honden, en zie toch vaak genoeg jackrussels waar je niet met je handen in de buurt moet komen. Op deze manier is het gedrag, en niet de hond strafbaar. Een jackrussel dood niet, maar kan (met name kleine kinderen) toch zeer ernstig verwonden, en zijn vanzichzelf al veel angstiger en aggresiever dan de grotere logge honden.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:49 schreef plopje het volgende:
deel 1 is hier terug tevinden.
Grote en kleine honden aangepakt op gedrag
Alle agressieve honden zijn de klos
DEN HAAG - Alle honden, van grote beesten tot kleine keffertjes, die zich „ongewenst agressief” gedragen in de openbare ruimten kunnen vanaf volgend jaar in beslag worden genomen. Het eerdere plan van minister Gerda Verburg (Landbouw) om alleen honden met een schofthoogte van tenminste 35 cm met ongewenst agressief gedrag aan te pakken is daarmee van de baan.
Dat heeft Verburg maandag geschreven in een brief aan de Tweede Kamer. Volgens de bewindsvrouw is het vaststellen van een schofthoogte arbitrair en niet wetenschappelijk onderbouwd. Ook al kunnen volgens haar grote honden over het algemeen voor ernstiger beten zorgen en boezemen grote honden eerder angst in.
De nieuwe regeling komt in de plaats van het verbod op pitbullachtige honden, waarbij de dieren op basis van hun uiterlijk werden beoordeeld in plaats van op hun gedrag. Deze zogeheten Regeling Agressieve Dieren (RAD) werd in 1993 ingesteld, nadat drie kinderen door pitbulls waren doodgebeten.
Na onderzoek door een commissie van wijzen bleek echter dat sinds de invoering van de RAD het aantal bijtincidenten niet was verminderd. Wel waren pitbulls vaker dan andere honden betrokken bij dit soort incidenten. Maar omdat het slechts gaat om een klein deel van alle pitbulls rechtvaardigde dat volgens hen niet het doden van deze honden.
bron
petitie tekenen kan hier
onze hond![]()
[ link | afbeelding ]
hou het netjes
quote:Op woensdag 17 december 2008 09:39 schreef waterkip het volgende:
RAD van de baan
> Afgelopen vrijdag 15 december 2008 heeft minister Verburg eindelijk de
> beloofde brief doen uitgaan over de nadere invulling van de RAD.
Die
> invulling blijkt er echter niet te komen. In plaats daarvan kondigt de
> minister aan dat zij afziet van het invoeren van een nieuwe regeling;
> gemeenten hebben volgens Verburg zelf al voldoende juridische middelen tot
> hun beschikking voor het aanpakken van honden en hun eigenaren op agressief
> gedrag. Natuurlijk zijn wij blij met dit behaalde succes en wij willen alle
> ondertekenaars van de petitie heel hartelijk danken voor hun steun.
Zonder
> steun van onze achterban had ons protest niet zo duidelijk kunnen klinken!
>
>
> Commissie krijgt film van Martin Gaus te zien
> Bezorgd blijven wij echter over het feit dat de minister nog altijd verzaakt
> de oorzaken van agressief gedrag van honden aan te pakken: de eigenaren en
> de fokkers. Wij hebben dan ook een uitgebreide reactie geschreven op de
> brief van de minister met een aantal kritische punten en deze naar de
> commissie gestuurd.
Op dinsdag 16 december zullen wij samen met Martin Gaus
> aanwezig bij de vergadering van de Vaste Kamercommissie voor Landbouw om ons
> standpunt toe te lichten en een film te vertonen die laat zien hoe en
> waardoor een hond getraumatiseerd kan worden door de inbeslagname, hoe hij
> daar van kan herstellen en hoe dat anders zou moeten gaan. Ook ontvangen de
> minister en de politieke partijen een boekje van ons met reacties op de
> petitie.
>
>
> Boran viert kerst thuis!
> Ander fantastisch nieuws is dat Boran na een half jaar inbeslagname
> eindelijk thuis is! De tweejarige Rottweiler van de familie Hugens uit Breda
> dreigde eerder te zakken voor de risicotest, omdat hij door de inbeslagname
> en de isolatie getraumatiseerd raakte. Dankzij zijn protesterende baasjes,
> de drie dierenorganisaties, een advocaat en de familie Gaus is het toch
> gelukt het tij voor Boran te keren. Boran mocht van de rechter als eerste
> hond in de Nederlandse geschiedenis tot rust komen bij de familie Gaus en
> herstellen van zijn trauma alvorens een test bij hem werd afgenomen. De
> familie Gaus heeft Boran met veel liefde in huis opgenomen. Na twee weken
> vond het risico-assessment plaats en daarvoor slaagde Boran met vlag en
> wimpel. Meer over Boran en zijn thuiskomst kunt u binnenkort zien op de
> sites van Comité Dierennoodhulp en de Sophia-Vereeniging tot Bescherming van
> Dieren (www.comitedierennoodhulp.nl en www.sophia-vereeniging.nl)
>
>
> Kijken naar uitzending EénVandaag op 17 december!
> Het actualiteitenprogramma EénVandaag was erbij toen Boran naar huis mocht.
> De verslaggevers hebben Boran gefilmd bij de familie Gaus en bij zijn
> thuiskomst. In de uitzending van woensdag 17 december op Ned 1 (17.59-18.45)
> besteden zij aandacht aan Boran, de inbeslagname van honden en onze
> kritische kanttekeningen. Eerder besteedde EénVandaag ook al aandacht aan de
> nieuwe RAD en Boran.
>
> > Aanbieding petitie
> Woensdagochtend 17 december biedt een aantal van onze honden aan minister
> Verburg de mede door u ondertekende petitie aan.
Op dit moment hebben er
> 17.416 mensen de petitie ondertekend. De nieuwe RAD is van de baan; reden
> voor grote blijdschap. Maar niet voor alle honden. Op dit moment zitten nog
> altijd tachtig pitbullachtigen geïsoleerd opgesloten te wachten op een
> risicotest. Wij pleiten ervoor dat ook deze honden eerst tot rust mogen
> komen bij een hondenschool, alvorens zij getest gaan worden.
>
>
> Lof voor Martin en Helly Gaus
> Wij zijn ontzettend blij dat Martin en Helly Gaus op onze vraag ingingen om
> Boran bij hen tot rust te laten komen, zodat hij kon herstellen van zijn
> trauma. Zij schreven de rechtbank overtuigende brieven over hoe men een hond
> dient te testen en waardoor honden trauma s oplopen door inbeslagname. Zij
> namen Boran daarna liefdevol in huis en gaven hem enorm veel aandacht. Ook
> de familie Hugens was welkom bij hen. Het lot van honden die getraumatiseerd
> raken door de inbeslagname raakte hen zozeer dat zij nu een protocol hebben
> opgesteld om in de toekomst meer honden te kunnen helpen die tot rust moeten
> komen van de inbeslagname.
>
>
> Rust voor door inbeslagname getraumatiseerde honden
> Boran is de eerste hond die tot rust mocht komen en heeft daarmee een
> precedent geschapen. Ook andere honden die in beslag genomen zitten, kunnen
> nu via de rechtbank een verzoek indienen om eerst tot rust te komen voordat
> zij getest worden. Honden worden nu weken- en zelfs maandenlang in beslag
> genomen en volkomen geïsoleerd. Waar asielhonden nog uitgelaten worden,
> speelweides hebben en veelal met een soortgenoot zitten, gaat dit voor
> inbeslaggenomen honden niet op. Honden zijn groepsdieren en wanneer een hond
> volkomen geïsoleerd wordt van soortgenoten en menselijk contact moet
> ontberen kan hij hierdoor getraumatiseerd raken. Hierdoor kan de hond
> onbenaderbaar worden. In de komende periode blijven wij ons hard maken voor
> regelgeving die het geïsoleerd opsluiten van inbeslaggenomen honden verbiedt.
>
>
> Steun gevraagd voor Ruby
> Wij vragen u niet graag om een gift. Maar voor Ruby maken we een
> uitzondering. Ruby is een van de tachtig pitbulls die nog getest moeten
> worden vanwege de oude RAD. Zij zit nu al elf maanden geïsoleerd opgesloten
> en reageert net als Boran negatief op de isolatie. Zij is niet benaderbaar
> en dreigt nu door het risco-assessment ter dood veroordeeld te worden. De
> advocaat van Ruby heeft contact met ons opgenomen en omdat de eigenaar de
> financiële middelen niet heeft, hebben wij aangeboden te helpen. De familie
> Gaus is bereid ook Ruby op te nemen. Daarom doen wij nu een belangrijke
> oproep aan u als hondenliefhebber om ons te helpen in de opvang- en
> therapiekosten. Iedere gift is welkom op giro 3583611 ten name van Comité
> Dierennoodhulp te Amsterdam, onder vermelding van Ruby. Mocht Ruby deze kans
> van de rechtbank niet krijgen dan garanderen wij u dat wij de binnengekomen
> giften gebruiken voor rust voor een andere getraumatiseerde hond.
>
>
> Bedankt en tot ziens?
> De nieuwe RAD is van de baan! Dit is dan ook de laatste brief die u van ons
> via www.axci.nl ontvangt. Wij willen u bedanken voor uw ondertekening,
> reactie en de talloze brieven die de minister en de commissie van LNV van u
> hebben gekregen. Zonder u was dit succes niet mogelijk geweest. We zijn er
> echter nog niet. Ruby moet geholpen worden en ook de andere honden die nu
> geïsoleerd opgesloten zitten, hebben onze steun broodnodig. Wilt u op de
> hoogte gehouden worden van het nieuws hierover, klik dan hier. Misschien dus
> tot ziens en verder wensen wij u een diervriendelijke kerst! Hopelijk
> vergeet u daarbij de andere dieren niet, want ook de kippen, konijnen,
> koeien, varkens en kalkoenen hebben net als uw hond intrinsieke waarde en
> recht op een goed leven.
>
>
> Nogmaals veel dank voor uw steun,
> Comite Dierennoodhulp, Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren,
> Stichting Rechten Voor Al Wat Leeft
http://www.at5.nl/artikelen/17341/hond-ruby-weer-in-dodencelquote:Hond Ruby weer in dodencel
De 7 jaar oude American Staffordshire terriër Ruby is weer in beslag genomen. Afgelopen maart keerde de hond terug naar haar baasje, na een jaar van isolatie. Nog geen maand later werd zij weer weggehaald, als gevolg van een bijtincident.
Ook de andere hond van de eigenaar, Spanky, is bij haar baasje weggehaald. Beide honden zitten op dit moment in een opslag met een euthanasieadvies.
Wanneer de honden de dodelijke injectie krijgen, is nog niet duidelijk.
Volgens de hondenopvang waar de honden nu verblijven, heeft de eigenaar zich niet aan de voorwaarden gehouden. Daardoor is Ruby weer de fout in was gegaan.
Gewoon die eigenaar een verbod op het houden van honden geven.quote:Op donderdag 28 mei 2009 02:36 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikelen/17341/hond-ruby-weer-in-dodencel
Gewoon de volgende keer maar meteen afmaken zo'n naar beest na zo'n incident.
Maar goed dat zulke honden geruimd kunnen worden, dus.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:22 schreef erodome het volgende:
Gewoon die eigenaar een verbod op het houden van honden geven.
De grote ellende is dat dat niet gebeurt, dat deze hond nu misschien in moet worden geslapen is zo goed als onvermijdelijk, maar als ze weten dat het aan de eigenaar lag moeten ze daar iets aan gaan doen, nu kan deze eigenaar morgen een nieuwe hond kopen waarbij hij waarschijnlijk gewoon hetzelfde weer doet.
Was het met bepaalde bevolkingsgroepen die voortdurend de fout ingaan ook maar zo.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar goed dat zulke honden geruimd kunnen worden, dus.
Is misschien symptoombestrijding, maar er wordt tenminste iets gedaan.
Anders zijn er altijd weer mensen die staan te roepen om strengere regels.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:06 schreef waterkip het volgende:
Was het met bepaalde bevolkingsgroepen die voortdurend de fout ingaan ook maar zo.
Maar daar besteden we tonnen subsidie aan terwijl het resultaat ook nul is.
Blijkbaar is die cursus van Martin Gaus niet zo goed geslaagd dus, als zo'n hond zich laat verleiden tot een bijtincident.quote:Hier gaat de eigenaar tegen het advies van een specialist in,en de honden zijn de dupe.
Mja, dan vraag ik mijzelf af, wat moet je überhaupt met 3 herders. Maar goed, ieder zijn meug.quote:Stel al mijn vraagtekens of je twee van die trekpaarden op je 64e aangelijnd de baas ben als ze de sporen nemen.
Ik heb met drie herders ook mijn handen vol,maar als er enige twijfel zou zijn liet ik ze niet tesamen uit.
Hemelrijk heeft het nu toch echt op zich zelf afgeroepen.
ja ,helaas wel,misschien verhuizen naar India?quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]. Mensen zijn nog altijd belangrijker dan honden in onze maatschappij.
.
[..]
Blijkbaar is die cursus van Martin Gaus niet zo goed geslaagd dus, als zo'n hond zich laat verleiden tot een bijtincident..
[..]
Mja, dan vraag ik mijzelf af, wat moet je überhaupt met 3 herders. Maar goed, ieder zijn meug.
Je gaat niet naar een cursus om met de perfecte hond terug te komen natuurlijk, zo werkt dat niet. Je krijgt daar regels, richtlijnen, tips whatever, en daar moet je thuis mee verder gaan. Deze vrouw vergat blijkbaar alles moedwillig, maar dat heeft verder niets met de cursus te maken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Blijkbaar is die cursus van Martin Gaus niet zo goed geslaagd dus, als zo'n hond zich laat verleiden tot een bijtincident..
[..]
In mijn ogen heeft die cursus dus een labiele hond opgeleverd met een pak instructies erbij van heb ik jou daar. Dat het dan misgaat, is erg jammer, maar wel redelijk voorspelbaar, mensen maken immers fouten (behalve dan natuurlijk de "dierenliefhebbers" hier op Fok!, die weten het altijd beter en hun honden gedragen zich altijd voorbeeldigquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:18 schreef Harajuku. het volgende:
Je gaat niet naar een cursus om met de perfecte hond terug te komen natuurlijk, zo werkt dat niet. Je krijgt daar regels, richtlijnen, tips whatever, en daar moet je thuis mee verder gaan. Deze vrouw vergat blijkbaar alles moedwillig, maar dat heeft verder niets met de cursus te maken.
Nee, zo werkt het niet, je kan niet binnen een heel korte tijd alles helemaal omgooien, iets 100% veranderen, je kan een heel mooi begin maken waarop heel goed door te gaan valt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft die cursus dus een labiele hond opgeleverd met een pak instructies erbij van heb ik jou daar. Dat het dan misgaat, is erg jammer, maar wel redelijk voorspelbaar, mensen maken immers fouten (behalve dan natuurlijk de "dierenliefhebbers" hier op Fok!, die weten het altijd beter en hun honden gedragen zich altijd voorbeeldig). Als de cursus écht geslaagd zou zijn, dan zouden die instructies niet nodig zijn, toch?
Tuurlijk wel. Je kan je kind ook wel leren wat 'nee' betekent, maar dat betekent niet dat t kind daar elke keer naar luistert.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft die cursus dus een labiele hond opgeleverd met een pak instructies erbij van heb ik jou daar. Dat het dan misgaat, is erg jammer, maar wel redelijk voorspelbaar, mensen maken immers fouten (behalve dan natuurlijk de "dierenliefhebbers" hier op Fok!, die weten het altijd beter en hun honden gedragen zich altijd voorbeeldig). Als de cursus écht geslaagd zou zijn, dan zouden die instructies niet nodig zijn, toch?
Hear hearquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:48 schreef Greys het volgende:
Belachelijk om nu naar Gaus te gaan wijzen.
Dat de honden na zijn cursus wel met vlag en wimpel zijn geslaagd voor de test waar ze eerst faalden wil toch wel zeggen dat ze daar tot rust zijn gekomen en het een en ander geleerd hebben.
Dat de eigenaar het vervolgens (niet na een dag, maar na een tijdje) zelf weer heeft verziekt is toch echt diens eigen schuld. Gaus kan ze moeilijk daarna aan het handje blijven houden.
Uit het stukje:quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:48 schreef Greys het volgende:
Belachelijk om nu naar Gaus te gaan wijzen.
Dat de honden na zijn cursus wel met vlag en wimpel zijn geslaagd voor de test waar ze eerst faalden wil toch wel zeggen dat ze daar tot rust zijn gekomen en het een en ander geleerd hebben.
Dat de eigenaar het vervolgens (niet na een dag, maar na een tijdje) zelf weer heeft verziekt is toch echt diens eigen schuld. Gaus kan ze moeilijk daarna aan het handje blijven houden.
En dan is het flauw om naar Martin Gaus te wijzen?quote:Eenmaal bij Martin Gaus bleek Ruby al snel door veel persoonlijke aandacht en een vast hondenmaatje, te veranderen van een angstige onbenaderbare hond in een lieve aanhankelijke hond die bovendien aardig met kinderen om gaat.
Ik vind dit nu een beetje flauw worden. Die vrouw verkiest een andere manier van omgaan met de hond boven die van Gaus, dan krijg je bij zo'n hond weer een bijtincident, ja.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit het stukje:
[..]
En dan is het flauw om naar Martin Gaus te wijzen?!!!!
Hoe aardig, lief en aanhankelijk Ruby is geworden blijkt wel uit het bijtincident.
Maar lees je het nou verkeerd of wil je het niet snappen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit het stukje:
[..]
En dan is het flauw om naar Martin Gaus te wijzen?!!!!
Hoe aardig, lief en aanhankelijk Ruby is geworden blijkt wel uit het bijtincident.
Is het dan niet in ieders belang om zo'n hond dan gewoon preventief te ruimen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:56 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind dit nu een beetje flauw worden. Die vrouw verkiest een andere manier van omgaan met de hond boven die van Gaus, dan krijg je bij zo'n hond weer een bijtincident, ja.
Hier heb je heus wel een beetje gelijk in.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Is het dan niet in ieders belang om zo'n hond dan gewoon preventief te ruimen?
Blijkbaar helpt zo'n cursus ook maar even, bij Gaus zit zo'n hond natuurlijk ook in de ideale omgeving, afgesloten van de buitenwereld.
Thuis zit zo'n hond weer met een onkundig baasje, mensen die op bezoek komen en misschien paniekerig reageren enz, enz.
Daarna kan altijd nog gekeken worden of het baasje een hondbezitverbod moet krijgen oid.
Mja, dat kun je dus nooit met 100% zekerheid zeggen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:02 schreef Greys het volgende:
Hier heb je heus wel een beetje gelijk in.
Echter, er staat DUIDELIJK in het stukje tekst dat de eigenaar zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden.
Als het baasje zich daar wel aan had gehouden, was er wellicht helemaal geen incident meer geweest en hadden de honden niet geruimd hoeven worden. Da's op zich best zonde, lijkt me.
Gaus raadt het wel aan inderdaad.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:06 schreef Harajuku. het volgende:
Gaus doet bij mijn weten juist niet alles in een ideale omgeving, en dus juist om die redenen ja
Maar hallo, daarom is het dus ook zaak om het probleem aan te pakken, en niet alléén de symptonen. Maar daar hoor je ze niet over.
Maar dan moeten we alle honden maar preventief ruimen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, dat kun je dus nooit met 100% zekerheid zeggen.
Niemand kan beweren dat zijn of haar hond nooit agressief zal worden.
Kan me best voorstellen dat zo'n hond bij Martin Gaus helemaal opknapt (al blijft dat verhaal wel een beetje "Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend), maar in de echte wereld staat zo'n hond aan veel meer invloeden bloot. Invloeden waar de eigenaar ook geen invloed op heeft, ook al leeft-ie alle regels netjes na.
Of je moet zo'n hond de hele dag in een bench in de schuur opsluiten, maar dat lijkt me ook niet helemaal puik.
Gaus is maar één van de cursussen waaruit je kunt kiezen. En ja, Gaus snapt dat het bij de baas ligt, de overheid klaarblijkelijk niet.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gaus raadt het wel aan inderdaad.
(misschien ook uit eigenbelang, hij verdient zijn brood met dat soort cursussen voor hond én baas)
Maar da's dus eigenlijk de schuld van de eenzame opsluiting, want daarvoor had hij nog nooit gebeten.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:26 schreef deedeetee het volgende:
De hond was door de opsluiting onbenaderbaar bang geworden. Gaus kon er wel mee overweg door veel aandacht e.d. en toen dat weg viel had je nog over : een onbetrouwbare hond die een flink trauma achter de rug had. Resultaat verbaast mij niks.
Ik vraag me dus ook af of als de baas zich aan de regels had gehouden, het wel goed was blijven gaan.
Persoonlijk had ik de hond niet terug durven nemen.
Die eigenaar zou ook een verbod moeten krijgen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar da's dus eigenlijk de schuld van de eenzame opsluiting, want daarvoor had hij nog nooit gebeten.
Mijn hond heeft al 12 jaar nog nooit gebeten, maar ik denk dat als je die een paar maanden opsluit in zo'n cel en hem dan hardhandig benadert dat ze ook op zijn minst een mondhoek optrekt.
Overigens ben ik wel van mening dat een hond afgemaakt moet worden als de hond zomaar een kind ofzo zou bijten hoor, ik zit hier niet alle incidenten goed te praten. Ik vind het alleen jammer dat het zover gekomen is met deze hond, want misschien had het allemaal helemaal niet gehoeven.
Ik geef die arme hond ook niet de schuld, maar het kwaad was nu eenmaal al gedaan, dat bedoelde ikquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar da's dus eigenlijk de schuld van de eenzame opsluiting, want daarvoor had hij nog nooit gebeten.
Mijn hond heeft al 12 jaar nog nooit gebeten, maar ik denk dat als je die een paar maanden opsluit in zo'n cel en hem dan hardhandig benadert dat ze ook op zijn minst een mondhoek optrekt.
Overigens ben ik wel van mening dat een hond afgemaakt moet worden als de hond zomaar een kind ofzo zou bijten hoor, ik zit hier niet alle incidenten goed te praten. Ik vind het alleen jammer dat het zover gekomen is met deze hond, want misschien had het allemaal helemaal niet gehoeven.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:33 schreef waterkip het volgende:
Het woord bijtincident is natuurijk ook veel te beladen.
Negen van de tien keer is het niet waard om ermee naar een dokter te lopen,ben nooit schadevrij.
Al die klere jack russels of teckels komen er mee weg,maar boven de 40 centimeter ben je goed de lul als hond.
Toch raar dat partijen als de PVV en PvdD (die zogenaamd voor de dierenrechten opkomen) nu niet om extra maatregelen staan te blêren, terwijl ze wel nertsboerderijen willen laten sluiten.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:13 schreef Harajuku. het volgende:
Gaus is maar één van de cursussen waaruit je kunt kiezen. En ja, Gaus snapt dat het bij de baas ligt, de overheid klaarblijkelijk niet.
Je denkt te overdreven hierin, het is niet zo dat een hond maar zit te wachten op het moment dat hij even onder je aandacht vandaan komt om te gaan bijten, als jij gewoon je training bijhoud, de hondenregels respecteerd is de kans nihil dat er wat gebeurt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, dat kun je dus nooit met 100% zekerheid zeggen.
Niemand kan beweren dat zijn of haar hond nooit agressief zal worden.
Kan me best voorstellen dat zo'n hond bij Martin Gaus helemaal opknapt (al blijft dat verhaal wel een beetje "Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend), maar in de echte wereld staat zo'n hond aan veel meer invloeden bloot. Invloeden waar de eigenaar ook geen invloed op heeft, ook al leeft-ie alle regels netjes na.
Of je moet zo'n hond de hele dag in een bench in de schuur opsluiten, maar dat lijkt me ook niet helemaal puik.
En jij reageert misschien te overdreven op mijn gedachten.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:43 schreef erodome het volgende:
Je denkt te overdreven hierin, het is niet zo dat een hond maar zit te wachten op het moment dat hij even onder je aandacht vandaan komt om te gaan bijten, als jij gewoon je training bijhoud, de hondenregels respecteerd is de kans nihil dat er wat gebeurt.
Mja, als zo'n hond al eerder de fout in is gegaan, dan is mijns inziens dus de enige mogelijkheid de hond te ruimen. Zielig natuurlijk, maar ik vind persoonlijk het risico op herhaling te groot om zo'n hond proberen te repatriëren.quote:Deze hond heeft de MAG test doorstaan, dat is een hele heftige test waar in zeer korte tijd allerlei van dat soort omgevingsinvloeden worden getest, het ene nog naarder dan het andere, tot aan bedreiging van de eigenaar aan toe en alles, als ze daar gewoon goed doorheen komen kan en mag je gewoon verwachten dat bij een normale behandeling door de baas de hond nooit de fout in zal gaan, hij kan wel wat hebben als hij door die test is gekomen.
Maar hou je je niet aan de doodnormale regels die voor elke hond gelden dan kan het fout gaan, zo simpel ligt het, maar dat kan ook meer dan prima gebeuren met die schat van een hond van de buren van wie je het nooit verwacht, die daar nooit en te nimmer zal komen omdat hij gewoon netjes wordt behandeld als hond.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=98539quote:De American staffordshire terriër Ruby is weer bij haar baasje weggehaald. Dit keer moest de eigenaar van het dier ook afscheid nemen van zijn andere hond Spanky.
De viervoeters zijn volgens het Openbaar Ministerie in Amsterdam betrokken geweest bij twee bijtincidenten
Het is van enorm belang om te weten dat 1 keer bijten niets te maken hoeft te hebben met vaker gaan bijten, de gedachte ze hebben bloed geproefd en blijven het doen is een middeleeuwse gedachte die al heel erg lang achterhaalt is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En jij reageert misschien te overdreven op mijn gedachten.. Ik beweer nergens dat alle honden altijd liggen te wachten om toe te slaan. Ik zeg enkel dat niemand 100% kan garanderen dat hun hond nooit in de fout zal gaan.
[..]
Mja, als zo'n hond al eerder de fout in is gegaan, dan is mijns inziens dus de enige mogelijkheid de hond te ruimen. Zielig natuurlijk, maar ik vind persoonlijk het risico op herhaling te groot om zo'n hond proberen te repatriëren.
Daarna kun je altijd nog kijken wat je met het baasje doet. Al moet je natuurlijk wel onomstotelijk hard kunnen maken dat zo'n baasje ook de fout in is gegaan. Want hij/zij zelf is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust en denkt (net als alle hondenbezitters hier) het allemaal wel onder controle te hebben ("Ach, ik ken mijn eigen hond toch, die kan ik best uitlaten met een andere hond erbij.").
Dion Graus van de PVV blèrt al ik weet niet hoelang hieroverquote:Op donderdag 28 mei 2009 17:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Toch raar dat partijen als de PVV en PvdD (die zogenaamd voor de dierenrechten opkomen) nu niet om extra maatregelen staan te blêren, terwijl ze wel nertsboerderijen willen laten sluiten.
Zal wel teveel stemmen kosten.
Ben ik niet met je eens, zo simpel ligt het niet. Als een hond meer dan een doorsnee * opvoeding * en aanpak nodig heeft om hem van het bijten te weerhouden dan zou ik er niks mee te maken willen hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:15 schreef erodome het volgende:
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de kans op herhaling helemaal niet groot hoeft te zijn, sterker nog, in de meeste gevallen is de kans op herhaling nihil als men zich gewoon maar aan die regels houdt, die zoals gezegd voor elke hond gelden.
Ik vertrouw mijn hond die nooit gebeten heeft ook niet 100% hoorquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, zo simpel ligt het niet. Als een hond meer dan een doorsnee * opvoeding * en aanpak nodig heeft om hem van het bijten te weerhouden dan zou ik er niks mee te maken willen hebben.
Die hond kon wel 's- door misverstand b.v.- andere ideeën hebben over de * regels * en toch weer bijten.
Jij zult dan mss een goede reden weten te bedenken waarom hij dat doet, maar ik vind dat hij dat gewoon heeft te laten...
Uitzonderingen daargelaten( hond in nood doet rare dingen ) is een hond die gebeten heeft nooit meer te vertrouwen.
Als je keer op keer een auto koopt die je vervolgens oprijdt, is het ook niet zo gek dat die auto's niet meer door de APK komen en van de weg gehaald worden?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:46 schreef Harajuku. het volgende:
Maar gewoon die hond ook weer afmaken zal de beste aanpak wel zijn, ja..
Ik moet even gaan liggen door deze logicaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je keer op keer een auto koopt die je vervolgens oprijdt, is het ook niet zo gek dat die auto's niet meer door de APK komen en van de weg gehaald worden?
Come again?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je keer op keer een auto koopt die je vervolgens oprijdt, is het ook niet zo gek dat die auto's niet meer door de APK komen en van de weg gehaald worden?
Een hond is voor de wet een voorwerp.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:42 schreef waterkip het volgende:
Ik moet even gaan liggen door deze logica
Dat zeg ik helemaal nietquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een hond is voor de wet een voorwerp.
Een auto ook.
Een baasje kan zijn hond en auto door "onvoldoende onderhoud" beiden evenzeer verknallen.
Een auto komt dan niet door de APK en wordt van de weg gehaald om medeweggebruikers te beschermen.
Waarom zou zo'n verknalde hond (die blijkbaar zeer moeilijk weer "goed" te maken is) niet van de straat gehaald worden om burgers te beschermen?
Weegt het lot van zo'n hond op tegen het lot van de hele maatschappij?
Ik zeg dus ook al een paar keer (bijna) hetzelfde.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:52 schreef Harajuku. het volgende:
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je niet alléén de symptomen moet bestrijden, maar het probleem moet afpakken om juist die symptomen zoveel mogelijk te kunnen voorkomen, hmm. En dan zullen er nog best honden over zijn die nog steeds dood moeten. So be it.
En dat zeg ik nu al een pagina lang, waar ben jij op uit, Knoxville (hier hoort de PI die je hierboven vindt)
Eerst cursus verplichten, daarna afmaken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik zeg dus ook al een paar keer (bijna) hetzelfde.
Eérst die hond ruimen, die krijg je toch niet meer goed.
Dán eventueel het baasje aanpakken.
Ik reageerde enkel op jouw opmerking "Maar gewoon die hond ook weer afmaken zal de beste aanpak wel zijn, ja.".
Dat kwam op mij over alsof je de hond alsnog wilde laten leven, na één of meerdere bijtincidenten.
Daarnaast, maar dat is zijdelings, vind ik de collectieve verontwaardiging over het afmaken van gevaarlijke honden redelijk hypocriet, gezien reacties van sommigen in bijvoorbeeld topics waar een wespennest moedwillig werd gemold. Maar goed, "dierenliefhebbers" mogen blijkbaar uiterst selectief zijn.
Maar dat is mijn persoonlijke mening, natuurlijk.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef Harajuku. het volgende:
Eerst cursus verplichten, daarna afmaken.
Nu ja, zo kwam het wel op mij over. Sommigen leken het zo te verdedigen dat een "foute" hond wel weer goed gemaakt kan worden, als je je maar aan de "hondenregels" houdt. Anderen spraken dat weer tegen, dat is waar. Maar die gedachte vind ik persoonlijk nogal eng, dat je het belang van één hond boven dat van de complete maatschappij legt.quote:Nay, zo zit dat niet. De helft, al dan niet meer, van de honden die door de RAD opgesloten zaten hadden nog helemaal niets gedaan, maar moesten wel afgemaakt worden omdat ze een bepaald uiterlijk hadden. Ik geloof niet dat F&F valse honden per se wil laten leven.
Maar als ik mijn auto een schop geef dan zal geen mens zich daar druk om maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een auto ook.
Een baasje kan zijn hond en auto door "onvoldoende onderhoud" beiden evenzeer verknallen.
Een auto komt dan niet door de APK en wordt van de weg gehaald om medeweggebruikers te beschermen.
Waarom zou zo'n verknalde hond (die blijkbaar zeer moeilijk weer "goed" te maken is) niet van de straat gehaald worden om burgers te beschermen?
Als jij met je niet APK-gekeurde auto een ongeluk veroorzaakt, moet jij eens kijken wat voor shit je over je heenkrijgt. Dat is mijns inziens een eerlijker vergelijking. Zowel een auto als een hond zijn i.m.o. potentiele moordwapens.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:09 schreef senesta het volgende:
Maar als ik mijn auto een schop geef dan zal geen mens zich daar druk om maken.
Zou jij een hond die een bijtincident op zijn/haar geweten heeft in huis nemen?quote:Als ik mijn hond schop dan is dat dierenmishandeling en staan daar straffen op, terecht want het zijn hele verschillende dingen.
Je kunt een dier en een machine niet op één lijn zetten, het zijn levende wezens. En ook levende wezens die je meestal iets kunt leren en kunt afleren, en je kunt ze misschien ook herplaatsen als de baas zijn hond verprutst.
Prima, zo'n cursus. Wel voor kosten van de hondenbezitter uiteraard. Al gaat het waarschijnlijk gepaard met een oerwoud aan regelgeving en controlerende instanties.quote:Misschien kun je mensen verplichten om een cursus te volgen met een hond die problemen geeft? En als ze dat niet doen een inbeslagname van het dier? Ik geloof zeker niet dat in alle gevallen inslapen nodig is na een bijtincident maar dat hangt ook een beetje van de situatie af.
Laat ik even duidelijk zijn, er zijn ook echt honden met een kronkel in hun kop en hoe triest ik het ook vind, ik kan me voorstellen dat daar gewoon weinig meer mee te beginnen is en dat dan wellicht een spuitje nodig is.
Ik vind de vergelijking met een auto zowiezo enorm krom, we hebben het over een levend wezen en niet over een machine. En je vergelijking met een niet APK gekeurde auto slaat nergens op.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als jij met je niet APK-gekeurde auto een ongeluk veroorzaakt, moet jij eens kijken wat voor shit je over je heenkrijgt. Dat is mijns inziens een eerlijker vergelijking. Zowel een auto als een hond zijn i.m.o. potentiele moordwapens.
[..]
Zou jij een hond die een bijtincident op zijn/haar geweten heeft in huis nemen?
[..]
Prima, zo'n cursus. Wel voor kosten van de hondenbezitter uiteraard. Al gaat het waarschijnlijk gepaard met een oerwoud aan regelgeving en controlerende instanties.
Honden hebben niet zo'n last van andere ideeen hebben over de "regels", dat maakt het heerlijk makkelijk zolang je je maar aa die regels houdt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, zo simpel ligt het niet. Als een hond meer dan een doorsnee * opvoeding * en aanpak nodig heeft om hem van het bijten te weerhouden dan zou ik er niks mee te maken willen hebben.
Die hond kon wel 's- door misverstand b.v.- andere ideeën hebben over de * regels * en toch weer bijten.
Jij zult dan mss een goede reden weten te bedenken waarom hij dat doet, maar ik vind dat hij dat gewoon heeft te laten...
Uitzonderingen daargelaten( hond in nood doet rare dingen ) is een hond die gebeten heeft nooit meer te vertrouwen.
Tja, als die auto gewoon een lekke band heeft en de eigenaar daar geen raad mee weet en dus maar wegdoet gaat die auto niet naar de sloop hoor, krijgt hij gewoon een nieuwe band en krijgt hij een eigenaar dei wel weet hoe hij banden moet verwisselenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een auto ook.
Dat is nu net het punt. Honden bijten niet zomaar. Tenzij je net die ene uitzondering hebt die niet spoort. Honden worden gekgemaakt door de eigenaar en zelfs de liefste hond kan een kind aanvallen. Bijvoorbeeld omdat die hond als ie in de tuin zit al jarenlang stelselmatig gepest wordt door drie buurmeisjes en het na al die jaren pesterijen een keer zat is. Of omdat de ouders een peuter alleen laten met een rotweiler en de peuter vervolgens 23 nietjes bij de hond in z'n oor doet - en bij het 23ste nietje is de hond het zat en bijt ie (alsof jij iemand geen mep verkoopt als ie 23 nietjes in je oor jast). En in plaats van dat ze dan dat sadistische snotjong of z'n waardeloze ouders afmaken, maken ze de hond af. Want als je een hond 22 nietjes in z'n oor kan doen zonder dat ie bijt, moet het wel een enorm gevaarlijk dier zijn, toch?quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Je haalt je eigen argument onderuit: als je niet door de APK komt, krijg je de gelegenheid je auto te laten repareren en opnieuw een APK aan te vragen. Met een hond mag dat niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een auto ook.
Daarom tijp ik dus al veertien keer dat, wat mij betreft, sowieso die hond geruimd moet worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:28 schreef Maeghan het volgende:
Je haalt je eigen argument onderuit: als je niet door de APK komt, krijg je de gelegenheid je auto te laten repareren en opnieuw een APK aan te vragen. Met een hond mag dat niet.
Daarnaast: als iemand bewijst niet te kunnen rijden (bijv. vaak gepakt met te hard rijden of met drank achter het stuur) raakt hij zijn rijbewijs kwijt. Met honden kun je gewoon steeds weer opnieuw een nieuwe kopen.
En welke hond sleurt er 'zomaar' een baby uit een wieg? Wat vaak gebeurt is dat mensen de hond per se uit de buurt van de baby willen houden en daar gaat het vaak mis. Je moet dieren en kinderen (en dieren en nieuwe huisdieren bijv.) aan elkaar laten wennen. Maar ja, krijg je het weer - mensen zien een leuke film met honden en dan denken ze 'goh, die staat leuk bij het bankstel en met twee keer per dag eten komen we er wel'. Niemand is zo dom om in een auto te stappen zonder te weten hoe een auto eigenlijk werkt - maar je even verdiepen in een huisdier, ho maar.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja hallo, zo kan ik ook talloze verhalen neerplempen van honden die zomaar een kind aanvielen of een baby uit een wiegje sleurden. Of acht je een baby ook in staat een hond te mishandelen.
Ik vind het lot van zijn baas ook niet opwegen tegen het lot van de maatschappij. En jouw lot ook niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Pardon, de hond beet de baby dood in de wieg:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:34 schreef Maeghan het volgende:
En welke hond sleurt er 'zomaar' een baby uit een wieg?
Ja, een 8 dagen oude baby, dat is natuurlijk de schuldige, die heeft die arme hond gepest en getreiterd.quote:Hond bijt baby in wieg dood
vrijdag 9 juni 2006 15:04
In het Friese Gorredijk is vanochtend een acht dagen oude baby overleden. Het jongetje werd doodgebeten door de hond van het gezin.
Bron.
In die bron dus een husky, die door de ouders inderdaad bewust bij de baby werd weggehouden. Een husky is bij mijn weten niet een hond die je zomaar even erbij neemt. Vergt veel onderhoud, strakhouden enz enz. En weet je: de hond had nog nooit agressief gedrag vertoont! Verrassing!quote:Wat vaak gebeurt is dat mensen de hond per se uit de buurt van de baby willen houden en daar gaat het vaak mis. Je moet dieren en kinderen (en dieren en nieuwe huisdieren bijv.) aan elkaar laten wennen. Maar ja, krijg je het weer - mensen zien een leuke film met honden en dan denken ze 'goh, die staat leuk bij het bankstel en met twee keer per dag eten komen we er wel'.
Al die verhalen van honden die 'zomaar' iemand aanvallen zijn echt grote kolder, met uitzondering van dieren die gek geboren of gek gemaakt zijn door hondengevechten oid. Honden zien baby's net zo goed als pups en die doen ze niks. [vergoeilijkend verhaal weggeknipt]
Hoe bedoel je dit precies?quote:Ik vind het lot van zijn baas ook niet opwegen tegen het lot van de maatschappij. En jouw lot ook niet.
Dit gaat moeilijk uitleggen worden...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Pardon, de hond beet de baby dood in de wieg:
[..]
Ja, een 8 dagen oude baby, dat is natuurlijk de schuldige, die heeft die arme hond gepest en getreiterd..
[..]
In die bron dus een husky, die door de ouders inderdaad bewust bij de baby werd weggehouden. Een husky is bij mijn weten niet een hond die je zomaar even erbij neemt. Vergt veel onderhoud, strakhouden enz enz. En weet je: de hond had nog nooit agressief gedrag vertoont! Verrassing!!
[..]
Hoe bedoel je dit precies?
Dat bedoel ik dus. Mensen nemen een hond en als ze een baby krijgen, doen ze precies datgene wat je nooit moet doen. Ze weten misschien wel technisch gezien hoe een hond werkt, maar een hond als roedeldier begrijpen ze blijkbaar niet. Overigens zijn er wel meer mensen die een husky of vergelijkbaar dier nemen en er niks mee doen hoor. Ik had buren met een malamute die nooit uitgelaten werd en de hele dag in een afgezet stukje tuin lag. Soort hond zegt niks dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Pardon, de hond beet de baby dood in de wieg:
[..]
Ja, een 8 dagen oude baby, dat is natuurlijk de schuldige, die heeft die arme hond gepest en getreiterd..
[..]
In die bron dus een husky, die door de ouders inderdaad bewust bij de baby werd weggehouden. Een husky is bij mijn weten niet een hond die je zomaar even erbij neemt. Vergt veel onderhoud, strakhouden enz enz. En weet je: de hond had nog nooit agressief gedrag vertoont! Verrassing!!
Je noemt het feit dat het lot van de hond minder belangrijk is dan het lot van de maatschappij als geheel een reden om geen probleem te hebben met het afmaken van de hond. Ik vind dat geen argument - voor de maatschappij maakt het immers ook niet uit of we z'n baas afmaken, of jou. Daar heeft de maatschappij ook weinig last van en toch doen we dat niet.quote:Hoe bedoel je dit precies?
Nou ja, uit het verhaal kan ik niet opmaken of ze die hond de baby helemaal niet hebben laten zien of dat ze er alleen voor zorgden dat de hond niet bij de baby kon als die laatste lag te slapen. Misschien hebben die ouders iets verkeerds gedaan, misschien ook niet. Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:08 schreef Maeghan het volgende:
Dat bedoel ik dus. Mensen nemen een hond en als ze een baby krijgen, doen ze precies datgene wat je nooit moet doen. Ze weten misschien wel technisch gezien hoe een hond werkt, maar een hond als roedeldier begrijpen ze blijkbaar niet. Overigens zijn er wel meer mensen die een husky of vergelijkbaar dier nemen en er niks mee doen hoor. Ik had buren met een malamute die nooit uitgelaten werd en de hele dag in een afgezet stukje tuin lag. Soort hond zegt niks dus.
Klopt, gelukkig leven we in een maatschappij waarin een mensenleven meer waard is dan een hondenleven.quote:Je noemt het feit dat het lot van de hond minder belangrijk is dan het lot van de maatschappij als geheel een reden om geen probleem te hebben met het afmaken van de hond. Ik vind dat geen argument - voor de maatschappij maakt het immers ook niet uit of we z'n baas afmaken, of jou. Daar heeft de maatschappij ook weinig last van en toch doen we dat niet.
Het gaat erom dat je argument niet klopt. Maar maakt niet uit, het is ook allemaal erg ingewikkeld.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, uit het verhaal kan ik niet opmaken of ze die hond de baby helemaal niet hebben laten zien of dat ze er alleen voor zorgden dat de hond niet bij de baby kon als die laatste lag te slapen. Misschien hebben die ouders iets verkeerds gedaan, misschien ook niet. Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.
Het bericht was ook meer een reactie op het argument dat spontane bijtincidenten niet voorkomen.
[..]
Klopt, gelukkig leven we in een maatschappij waarin een mensenleven meer waard is dan een hondenleven.
Sterker nog, dit bleek volgens mij ook niet om agressief gedrag te gaan. Heb toen ergens gelezen dat de baby waarschijnlijk heeft liggen huilen, waardoor die hond daar naartoe is gegaan. Zoals dat bij een roedel honden onder elkaar gaat pakt zo'n hond de "pup" dan in z'n nekvel om deze op te tillen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nou moet ik zeggen dat ik het belachelijk vind dat een hond het moet doorstaan dat z'n baas bedreigd wordt. Wat een bullshit. Als ik op straat loop en aangevallen zou worden dan ben ik blij als ik m'n hond mee heb, want die vliegt ze gewoon aan. Vind ik een doodnormale reactie van zo'n beest.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:43 schreef erodome het volgende:
Deze hond heeft de MAG test doorstaan, dat is een hele heftige test waar in zeer korte tijd allerlei van dat soort omgevingsinvloeden worden getest, het ene nog naarder dan het andere, tot aan bedreiging van de eigenaar aan toe en alles.
Dit ga ik zeker kijken.quote:De pitbull is terug - 31 mei 2009
Ze staan bekend om hun agressie, bijtkracht en vasthoudendheid. Pitbulls
behoren tot de gevaarlijkste honden op straat. Ze veroorzaakten zware verminkingen en er zijn ook een aantal kinderen door pitbulls doodgebeten. Jarenlang was er speciale wetgeving die het houden van agressieve honden moest verbieden. De pitbull liefhebbers kwamen in opstand en voerden een soms agressieve campagne om het verbod op de honden terug te draaien. Met succes, want vanaf 1 januari 2009 is de wet van de baan. Hoe kan dat?
‘ZEMBLA’ over de lobby voor de pitbull en de nieuwe vrijheid van een beruchte viervoeter. ‘
ZEMBLA: ‘De pitbull is terug’ wordt uitgezonden op zondag 31 mei 21.45 uur, Nederland 2.
Toen begin jaren negentig achter elkaar drie kinderen door pitbulls werden doodgebeten, greep de overheid in. Op 1 februari 1993 werd de wet Regeling Agressieve Dieren, kortweg R.A.D. ingevoerd. Sindsdien was het houden en fokken van pitbullachtige honden verboden. Omdat een pitbull geen erkend hondenras is, werd er gekeken naar uiterlijke kenmerken, waaronder brede kaak en atletische lichaamsbouw. Voldeed de hond aan de kenmerken dan werd hij in beslag genomen.
UKCE
Na het invoeren van de R.A.D. is het o.a. de pitbullvereniging UKCE die geen middel schuwt om op te komen voor hun honden. Leden van de vereniging intimideren mensen die het wagen om iets negatiefs te zeggen over pitbulls. De door justitie in beslag genomen honden worden onder gebracht in dierenasiels.
De eigenaren van een aantal van die asiels worden daarop bedreigd.
De druk om de terugkeer van de pitbull wordt blijkbaar zo hevig dat minister Verburg van LNV de R.A.D. laten evalueren door een commissie. Hun conclusie: het verbod op agressieve honden heeft niet gewerkt en moet daarom ingetrokken worden. Dat gebeurt op 1 januari van dit jaar.
Ruby
De overheid mag honden alleen nog maar in beslag nemen en laten doden als uit een gedragstest blijkt dat ze agressief zijn. Symbolisch voor de verwarring over de pitbull is het verhaal over Ruby. De hond had 20 januari 2008 een 1-jarig jongetje aangevallen. Ze kwam in een asiel terecht en zou worden afgemaakt. De eigenaar ging in bezwaar hiertegen. In het proces dat volgde werd afgesproken dat Ruby de nieuwe agressietest zou kunnen doen. Februari 2009 krijgt Ruby haar test, die ze met goed gevolg doet. Ruby mocht terug naar haar eigenaar. Als extra garantie krijgt Ruby ook nog een training bij dierenkenner Martin Gaus. Minister Verburg meldde in de tweede kamer op 22 april dat Ruby met goed gevolg de training had doorlopen en geen gevaar meer voor de samenleving was. Maar toch hing het mis: op 12 maart valt Ruby samen met een ander hond binnen een dag 2 personen aan. Ruby gaat nog vrijuit. Op 18 april valt de hond opnieuw een bewoonster van een flat aan. Ruby is in beslaggenomen.
En dan loopt er iemand langs die er niets mee te maken heeft, en jouw hond laat die mensen ongetwijfeld met rust, natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 02:34 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat ik het belachelijk vind dat een hond het moet doorstaan dat z'n baas bedreigd wordt. Wat een bullshit. Als ik op straat loop en aangevallen zou worden dan ben ik blij als ik m'n hond mee heb, want die vliegt ze gewoon aan. Vind ik een doodnormale reactie van zo'n beest.
Dus wat mij betreft belachelijk dat dat onderdeel uitmaakt van de test.
Meestal als je bedreigd wordt staan die betreffende personen dicht om je heen, dus mensen die toevallig langslopen zal die niet aanvallen denk ik.quote:Op zondag 31 mei 2009 05:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En dan loopt er iemand langs die er niets mee te maken heeft, en jouw hond laat die mensen ongetwijfeld met rust, natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |