abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61396930
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:28 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat mag ook niet en dat kind heeft dan ook ouders wat jou weer onder de grond willen schoffelen. Het is echt heel moeilijk om zoiets te voorkomen. Als je hond in de tuin ligt, zit je er toch niet altijd naast? Je bent thuis, dan mag je verwachten dat andere mensen uit jouw tuin blijven. Laat de buren hun pokkejong lekker uit de buurt houden.

Overigens vind ik je enorm doorgeschoten. Je houdt geen honden of katten, je houdt honden of katten gevangen. Mensen als jij vind ik pas walgelijk.
Leuk dat je in de illusie leeft dat jij dat niet doet, het houden van dieren is per definitie gevangenschap. Dat jij dat niet wil of kan zien, zegt meer over jou dan mij. Dat jij van mij walgt doet mij eerlijk gezegd niets, zolang mijn buren maar blij met mij zijn dat ze in de tuin kunnen zitten zonder kattenpis lucht of hun deur kunnen uitlopen zonder in de hondeschijt te stappen. Dat is voor mij belangrijk. En mijn dieren? Qua medische zorg en hoe ik ze behandel kunnen veel mensen nog een puntje aan zuigen. Aan liefde, aandacht en zelfs buiten hebben ze niets te kort. Maar onder mijn toezicht en onder mijn verantwoording. Ik walg van mensen die die verantwoording niet nemen, zoals jij klaarblijkelijk.

Als je ervoor kiest om in een samenleving dieren te houden heb je verantwoordelijkheden naar die samenleving toe om deze zo veel mogelijk te ontlasten van het overlast dat jou dieren veroorzaken. Het meenemen van een poepschep is voor veel betogers hier al een te grote verantwoordelijkheid, laat staan het fatsoen te hebben je hond uit te laten op straat ipv een voortuin van een ander.

Nu hebben we het over een hond die geprikt word met een stok, maar wat als die hond een kind aanvliegt die zijn bal komt halen? Ook jouw tuin en moest ie maar niet komen? We hebben het hier over kinderen, hoe hekel ik ook aan kinderen heb, ben ik van mening dat iedereen ten alle tijden moet opletten op zijn dieren. Je kan niet alles afschermen en zeker je tuin niet.

Kan je dat niet, ga dan maar lekker in een hutje op de hei wonen en val een ander niet lastig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2008 11:28:45 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:28:04 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61397040
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:24 schreef Aneurism het volgende:

[..]

[Quote]Leuk dat je in de illusie leeft dat jij dat niet doet, het houden van dieren is per definitie gevangenschap. Dat jij dat niet wil of kan zien, zegt meer over jou dan mij. Dat jij van mij walgt doet mij eerlijk gezegd niets, zolang mijn buren maar blij met mij zijn dat ze in de tuin kunnen zitten zonder kattenpis lucht of hun deur kunnen uitlopen zonder in de hondeschijt te stappen. Dat is voor mij belangrijk.
Deze snap ik even niet. Dus, je honden in een kennel houden, geeft qua hondenstront geen last voor de buren in hun tuin? Dus jouw honden komen als ze niet in de kennel zitten in de tuin van de buren?
quote:
Als je ervoor kiest om in een samenleving dieren te houden heb je verantwoordelijkheden naar die samenleving toe om deze zo veel mogelijk te ontlasten van het overlast dat jou dieren veroorzaken. Het meenemen van een poepschep is voor veel betogers hier al een te grote verantwoordelijkheid, laat staan het fatsoen te hebben je hond uit te laten op straat ipv een voortuin van een ander.
Poepschep zuigt. Poepzakjes is besser. Overigens, schijt mijn hond altijd in de bosjes
quote:
Nu hebben we het over een hond die geprikt word met een stok, maar wat als die hond een kind aanvliegt die zijn bal komt halen? Ook jouw tuin en moest ie maar niet komen? We hebben het hier over kinderen, hoe hekel ik ook aan ze heb ben ik van mening dat iedereen ten alle tijden moet opletten op zijn dieren.
Eens, maar mijn tuin is wel mijn tuin. En ik denk dan ook, dat als zoiets zou gebeuren, deze wet weinig kans maakt. Wat heeft dat kind immers zonder mijn toestemming in mijn tuin te zoeken? Overigens zit mijn schuttingsdeur altijd op slot, dus het zal niet voorkomen, maar toch.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61397264
Mijn tuin is ook niet zomaar begaanbaar voor wie dan ook, je moet aardige kunstjes uithalen om erin te komen(heb ik laatst aan de lijve mogen ondervinden toen ik mijn sleutel vergeten was

Alleen de schutiing tussen ons en de buren is vrij normaal, schrok me dan ook werkelijk dood toen het buurjongetje op onze trampoline zat ineens, maar ik geloof dat hij wel begrijpt inmiddels dat dat echt niet kan, alleen als hij het heeft gevraagd en ik de hond bij me heb gepakt.

Het is wel ellendig dat ik nu een hondje heb die er op reageerd, die confrontatie opzoekt in deze, het is veel makkelijker als ze dat niet doen, het is niet zo dat ik het normaal vind/fijn vind, maar het kost heel erg veel training en tijd om dat eruit te krijgen als een kind blijft etteren tussendoor(al is het alleen al hem aanroepen van achter de schutting en de hele tijd blafgeluiden te maken e.d.).
Nu dat minder wordt omdat ik een aantal keren goed boos ben geweest wordt het ook gelijk een stuk rustiger met de hond, gaat de training daarin een stuk sneller.

Maar ik denk niet dat het ooit nog echt veilig wordt als het buurjongetje zomaar zonder toestemming, zonder begeleiding dus ineens in mijn tuin staat.

Buurjongetje en andere buurkinderen kunnen trouwens altijd vragen of ik hun bal even teruggooi, wat nooit een probleem is
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61397325
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Deze snap ik even niet. Dus, je honden in een kennel houden, geeft qua hondenstront geen last voor de buren in hun tuin? Dus jouw honden komen als ze niet in de kennel zitten in de tuin van de buren?
[..]
Honden heb ik niet meer, als je iets beter gelezen had ben ik opgegroeid met honden in de thuis situatie. Maar recent heb ik een meneer bijna mijn voortuin uitgemept omdat hij het noodzakelijk vond zijn hond te laten schijten daar.
quote:
Eens, maar mijn tuin is wel mijn tuin. En ik denk dan ook, dat als zoiets zou gebeuren, deze wet weinig kans maakt. Wat heeft dat kind immers zonder mijn toestemming in mijn tuin te zoeken? Overigens zit mijn schuttingsdeur altijd op slot, dus het zal niet voorkomen, maar toch.
Ah, en jij als kind dacht daar vroeger bij na. Kinderen zien die bal gaan en zullen aanbellen maar daarna in hun spel toch die bal willen halen. Pech hebben voor dat kind, moet ie maar niet in je tuin komen? En een wild dier als een egeltje dan? Zeg je daar ook tegen: Hey Spikey, jammer man... MAARRRR mijn tuin.
pi_61397407
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:39 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Honden heb ik niet meer, als je iets beter gelezen had ben ik opgegroeid met honden in de thuis situatie. Maar recent heb ik een meneer bijna mijn voortuin uitgemept omdat hij het noodzakelijk vond zijn hond te laten schijten daar.
[..]

Ah, en jij als kind dacht daar vroeger bij na. Kinderen zien die bal gaan en zullen aanbellen maar daarna in hun spel toch die bal willen halen. Pech hebben voor dat kind, moet ie maar niet in je tuin komen? En een wild dier als een egeltje dan? Zeg je daar ook tegen: Hey Spikey, jammer man... MAARRRR mijn tuin.
Als ik er niet ben dan is de achterdeur dicht, dus dat scheelt, verder is aanbellen meer dan genoeg om de bal terug te krijgen, no prob...

Wbt honden die in tuinen scheiten of tegen plantjes in de tuin aanpissen, daar heb ik ook een broertje dood aan, dat kan je een hond meer dan prima afleren, kost amper moeite.
Dat is aso gedrag van mensen, kan de hond weinig aan doen, mag van mij bestrafd worden met een fikse boete.

Maar daar gaat deze topic niet over, die gaat over een hond die verstijft en daarom in beslag genomen en getest mag worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:43:54 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61397471
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:39 schreef Aneurism het volgende:

[..]

[..]

Ik ben wel eens gebeten hoor door een hond omdat ik mijn bal wilde halen. Ja, hallo, ik ahd toch ook niks zomaar in vreemde mensen hun tuin te zoeken.
pi_61397588
Het is ook wel anders geworden hoor in de tijd, vroeger, toen mijn paps en mams nog jong waren liepen honden gewoon op straat en op het erf, als je dan op een erf kwam, of een hond peste en je kreeg een beet kreeg je nog een schop onder je kont van je ouders na dat je dom was geweest.

Tegenwoordig moet alles aangepast zijn, oeeeee dieren, die moeten zich als een robot gedragen, anders kan het niet, mussen in de tuin zijn vervelend, stel je voor dat ze poepen, een mol in het gras een ramp voor de aangelegde tuin enz enz enz...

Vind het maar een nare ontwikkeling, zo'n mensenwereld waar geen plaats meer is voor dieren.
pi_61397759
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:48 schreef erodome het volgende:
Het is ook wel anders geworden hoor in de tijd, vroeger, toen mijn paps en mams nog jong waren liepen honden gewoon op straat en op het erf, als je dan op een erf kwam, of een hond peste en je kreeg een beet kreeg je nog een schop onder je kont van je ouders na dat je dom was geweest.

Tegenwoordig moet alles aangepast zijn, oeeeee dieren, die moeten zich als een robot gedragen, anders kan het niet, mussen in de tuin zijn vervelend, stel je voor dat ze poepen, een mol in het gras een ramp voor de aangelegde tuin enz enz enz...

Vind het maar een nare ontwikkeling, zo'n mensenwereld waar geen plaats meer is voor dieren.
. Op mijn bord is plek genoeg voor een lekker stukje dood dier.

Het gaat er niet om of er geen plek is voor dieren, het gaat erom dat het wel zo sociaal is andere mensen niet op te zadelen met de gevolgen van je hobbie.

-edit- Je zou het zelfs om kunnen draaien. Waarom zou een mensenwereld overdreven aandacht geven en ruimte maken voor het houden van dieren voor eigen genot? Speciale uitlaatstroken, poepvuilnisbakken. En van de leuke eigenaren die er klakkeloos van uitgaan dat hun dier het leukste ter wereld is, en dat iedereen die er anders over durft te denken een sociaal gestoorde autist is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:53:19 #159
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61399376
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

. Op mijn bord is plek genoeg voor een lekker stukje dood dier.

Het gaat er niet om of er geen plek is voor dieren, het gaat erom dat het wel zo sociaal is andere mensen niet op te zadelen met de gevolgen van je hobbie.

-edit- Je zou het zelfs om kunnen draaien. Waarom zou een mensenwereld overdreven aandacht geven en ruimte maken voor het houden van dieren voor eigen genot? Speciale uitlaatstroken, poepvuilnisbakken. En van de leuke eigenaren die er klakkeloos van uitgaan dat hun dier het leukste ter wereld is, en dat iedereen die er anders over durft te denken een sociaal gestoorde autist is.
Als mijn hond in mijn tuin is, en zo'n kloten koter komt in mijn tuin en wordt gebeten, dan is dat niet mijn probleem. Mijn hobby is op mijn erf waar hun niks te zoeken hebben. Maar waar hebben we het over. Dit gaat niet eens meer over het oorspronkelijke onderwerp
pi_61399542
Dat houden van dieren is een heeeeeeeeel stuk ouder dan de intolerantie die in de afgelopen jaren is ontstaan.

Overlast inperken ben ik echt niet tegen, dat zou je moeten weten na deze topics, maar dieren horen er wel gewoon een beetje bij.
Waarom zou een mensenwereld geen ruimte voor die dingen geven, van losloopgebieden(alhoewel ik het prima zou vinden als dat gewoon zoals vroeger zou zijn, met inachtnaming dat als een hond overlast veroorzaakt het aangepakt kan worden en poep opgeruimt moet worden) tot ruiterpaden enz enz enz enz enz....
Ik weet niet of je het doorhebt, maar er zijn heeeeeeeeeeeel veel mensen die huisdieren hebben, honden hebben, ook die mensen horen in die mensenwereld en net als voor al die andere hobby's mag daar ook gewoon ruimte voor zijn.

Waarom wel wandelpaden voor de mens die graag wandeld, waarom wel fietspaden, en nog heel veel meer en geen hondendingen voor die hobby?
Ook dat hoort erbij, dat al eeuwen en eeuwen lang...
pi_61410885
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Als mijn hond in mijn tuin is, en zo'n kloten koter komt in mijn tuin en wordt gebeten, dan is dat niet mijn probleem. Mijn hobby is op mijn erf waar hun niks te zoeken hebben. Maar waar hebben we het over. Dit gaat niet eens meer over het oorspronkelijke onderwerp
Ik vind het idd ook niet mijn verantwoordelijkheid als zo'n koter ongevraagd de tuin binnen komt en er gebeurd iets. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders die moeten zorgen dat hun kind dat niet zomaar doet.

Daarentegen zorg ik er wel voor dat de tuin altijd afgesloten is op het moment dat de hond buiten loopt en als er niemand thuis is zorg ik ervoor dat de hond niet in de tuin is. Dat vind ik persoonlijk voldoende maatregelen om vervelende situaties te voorkomen, te meer omdat het al niet mijn verantwoordelijkheid is.

Overigens zag ik vandaag in één vandaag dat er al weer een slachtoffer is van die absurde test. Eerst de hond wekenlang opsluiten in een kooi en vervolgens met een vangstok die hond er uit halen, waarna ze de test gingen uitvoeren waar nota bene de eigenaar niet eens bij was.

En dan een rapport maken en doodleuk vermelden dat de hond agressief gedragd vertoond als hij zich bedreigd voelt....( ja duh)....Compleet belachelijk dat...
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:49:49 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61410959
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:46 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik vind het idd ook niet mijn verantwoordelijkheid als zo'n koter ongevraagd de tuin binnen komt en er gebeurd iets. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders die moeten zorgen dat hun kind dat niet zomaar doet.

Daarentegen zorg ik er wel voor dat de tuin altijd afgesloten is op het moment dat de hond buiten loopt en als er niemand thuis is zorg ik ervoor dat de hond niet in de tuin is. Dat vind ik persoonlijk voldoende maatregelen om vervelende situaties te voorkomen, te meer omdat het al niet mijn verantwoordelijkheid is.

Overigens zag ik vandaag in één vandaag dat er al weer een slachtoffer is van die absurde test. Eerst de hond wekenlang opsluiten in een kooi en vervolgens met een vangstok die hond er uit halen, waarna ze de test gingen uitvoeren waar nota bene de eigenaar niet eens bij was.

En dan een rapport maken en doodleuk vermelden dat de hond agressief gedragd vertoond als hij zich bedreigd voelt....( ja duh)....Compleet belachelijk dat...
Maar, dat is zeker nog van de oude test oid?

Want, deze wet gaat pas per 1 jan in
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 september 2008 @ 19:50:25 #163
163650 Greys
pi_61410966
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:46 schreef Accordtje het volgende:

Ik zat daar ook zeer verontwaardig naar te kijken ja! Rotweiler eerst 6 weken in een kennel, zonder enig contact met zijn baas. Dan met de vangstok gepakt en dan de test zonder zijn baas er bij. Martin Gaus (normaal vind ik het een eikel, maar hij had gelijk) zei dat het onaanvaardbaar is, want zo'n test schijnt gedaan te moeten worden met een rustige hond, in aanwezigheid van de baas. Nu voelde de hond zich terecht bedreigd en vertoont dan, zoals het rapport dus uiteindelijk zei, licht agressief gedrag in geval van bedreiging.
Net wat jij al zei: Ja, duh!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 september 2008 @ 19:51:26 #164
163650 Greys
pi_61410989
Q, de hond zit nu nog steeds in de kennel en de baas krijgt geen één update over hoe het met de hond gaat
Die baas zat nu uit protest zelf in een kennel voor het OM.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:54:09 #165
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61411072
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:51 schreef Greys het volgende:
Q, de hond zit nu nog steeds in de kennel en de baas krijgt geen één update over hoe het met de hond gaat
Die baas zat nu uit protest zelf in een kennel voor het OM.
Ik zweer je, als ze dat bij Baloe zouden doen, dan zou ik land en stad afreizen met een pistool om hem te vinden

Doe even normaal. Dat is toch niet zuiver meer. Je gaat een hond toch geen 6 weken ergens opsluiten.

En gedragstest doen, oke. Maar wel een fatsoenlijke, en gelijk dezelfde dag nog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 september 2008 @ 20:01:24 #166
163650 Greys
pi_61411284
De hond zat eerst 6 weken in de kennel voordat de test werd uitgevoerd. Maar dat is alweer weken geleden. Want de baas ging (uiteraard) niet akkoord met de uitslag van de test, omdat deze onder onzinnige omstandigheden werd uitgevoerd, met die vangstok enzo. Ja dan is de hond angstig en voelt zich bedreigd en vertoont niet zijn normale gedrag lijkt mij
Dus de baas ging in protest en moest het via het Openbaar Ministerie laten lopen. Dat duurde dus wéér veel langer en al die tijd bepaalde het OM dat de hond in de kennel moest blijven, zonder bezoekrecht van de baas. Dus ging de baas uit protest zelf in de kennel zitten. En er werd bekend gemaakt dat het OM geen noodzaak ziet tot een tweede test
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 september 2008 @ 20:03:53 #167
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61411362
Dus die hond gaat dood?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 september 2008 @ 20:06:29 #168
163650 Greys
pi_61411456
Dat zou je wel zeggen als conclusie ja, maar OF ik luisterde/keek niet goed, OF ze zeiden daar verder niets over...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 september 2008 @ 20:07:51 #169
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61411507
Maar ik snap het niet....

Die wet gaat toch pas 1 jan in. Hoe kan deze test dan nu al plaats vinden. Dit kan niet onder de oude RAD gebeuren. Daar werden ze afgemaakt op uiterlijk.

Of dit moet de tijdelijke oude RAD zijn, met een bijtincident hond, en dus een test.

Ofzo.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 september 2008 @ 20:21:11 #170
163650 Greys
pi_61411909
HIER meer info over het nieuwsitem.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 september 2008 @ 20:33:22 #171
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61412274
Maar daar staat niet waarom de hond een MAG test moet doen. Ja, omdat hij agressief zou zijn... maar niet of dat van de oude R.A.D oid is.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 september 2008 @ 20:37:05 #172
163650 Greys
pi_61412365
Er werd wel gezegd dat de hond een voorbijganger 'licht had verwond' en daarom de test moest doen
Maar de baas was er van overtuigd dat het per ongeluk was en niet uit agressie. Misschien dat de hond uit enthousiasme tegen iemand opsprong die omviel ofzo? Maar goed, da's pure speculatie. Op foto's was te zien dat de hond met zijn eigen kinderen lekker op de bank lag enzo. De eigenaar zei ook dat als de test op een normale manier werd gedaan (in rust, en als hij er bij was) en daaruit zou een slechte uitkomst komen, dat hij er vrede mee zou hebben en dat hij het zelfs terecht zou vinden. Maar dat hij er nu niet mee akkoord kan gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61412377
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
In mijn tuin doe ik wat ik wil. Zolang anderen die BUITEN mijn tuin zijn daar geen last van ondervinden zie ik niet in waarom ik geen hond in mijn tuin zou mogen hebben. Als er een fatsoenlijke omheining is dat je niet zonder het door te hebben die tuin in loopt moet dat gewoon kunnen. Als een kind zomaar over mijn schutting klimt terwijl er een hond in de tuin is, ja als er dan wat gebeurd is het gewoon een ongelukje. Had het kind dat maar niet moeten doen.

Moet ik soms ook de vijver in de omheinde tuin dempen voor het geval een kind over de schutting klimt, valt, het hoofd stoot en verdrinkt in 20 cm. water? Moeten we alle planten die giftig zijn als kleuters er op sabbelen ook maar verbieden?

Hou toch op. Er is een grens vanaf waar dingen de verantwoordelijkheid zijn van ouders. De minieme kans dat een kind over de schutting klimt is geen reden om geen hond meer in je tuin te mogen hebben die mogelijk reageert als iemand zn territorium inkomt op zo'n manier.
  vrijdag 5 september 2008 @ 20:38:40 #174
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61412420
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 20:37 schreef Greys het volgende:
Er werd wel gezegd dat de hond een voorbijganger 'licht had verwond' en daarom de test moest doen
Maar de baas was er van overtuigd dat het per ongeluk was en niet uit agressie. Misschien dat de hond uit enthousiasme tegen iemand opsprong die omviel ofzo? Maar goed, da's pure speculatie. Op foto's was te zien dat de hond met zijn eigen kinderen lekker op de bank lag enzo. De eigenaar zei ook dat als de test op een normale manier werd gedaan (in rust, en als hij er bij was) en daaruit zou een slechte uitkomst komen, dat hij er vrede mee zou hebben en dat hij het zelfs terecht zou vinden. Maar dat hij er nu niet mee akkoord kan gaan.
Aaaaah. Oude R.A.D dus, maar met de regeling vanaf juli. Dat honden niet zomaar meer in beslag worden genomen met die kenmerken, maar in geval van een bijtincident oid een test moeten doen.

Dan is dat iig duidelijk. Neemt niet weg dat ik dit nog steeds waardeloos vind.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 september 2008 @ 20:41:42 #175
163650 Greys
pi_61412506
Ja sorry, dat had ik er even eerder bij moeten zeggen, dan was het wat duidelijker
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')