quote:Op maandag 1 september 2008 11:36 schreef static het volgende:
[..]
Nou, wish me luck, ga zo onderweg.
En hier weer verderquote:
Moest gaan zitten (geen nummertje trekken ofzo); en ik werd al meteen opgehaald, had mijn kont nog niet neergezet bij wijze van spreken. Anyway, heb nu een tijdelijk nummer, de 'echte' krijg ik over een week of vier.quote:
Oja, daar zou ik ook wat moeite mee hebben!quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:52 schreef static het volgende:
Overigens vind ik die kerstreclames op QVC enzo wel wat vroeg hoor.
Yup je moet even stekketje kopen. Ik heb destijds gewoon een stuk of 3 gekocht en zelf normale verlengsnoeren meegenomenquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:05 schreef Boomlaars het volgende:
De 15e verhuis ik voor mijn masteropleiding voor minimaal een jaar naar Bournemouth in de UK. Ik heb in NL al het nodige aangeschaft qua elektronica en bedacht me net dat de telefoonplugs in Engeland misschien verschillen van die in Nederland, is dat ook zo? In dat geval moet ik mijn net aangeschafte vaste telefoon maar weer terug naar office centre brengen
Achja, hier liggen er ook alweer pepernoten in de super.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:52 schreef static het volgende:
Overigens vind ik die kerstreclames op QVC enzo wel wat vroeg hoor.
quote:Op woensdag 3 september 2008 11:24 schreef SaskiaR het volgende:
De NHS is de National health service toch? Dus dat geldt dan alleen voor ziektekostenverzekeringen of ook voor die andere dingen die vroeg?
Het hangt ervanaf: ga je op een NL contract tijdelijk naar de UK? Dan:quote:Op woensdag 3 september 2008 10:42 schreef SaskiaR het volgende:
Vraagjes!
Ik ga van 1 okt. tot eind januari in Leicester werken. Nu dus een heleboel praktische vragen:
-Moet ik me inschrijven bij de gemeente Leicester? Ook als ik mijn huis in Nederland gewoon aanhou (dat wil ik wel aangezien ik maar 4 maanden ga).
-Hoe zit het met belastingen over het geld wat ik daar verdien (moet ik dat hier of daar opgeven)?
-Ben ik daar verzekerd via mijn werk, of kan ik voor die 4 maanden beter een Nederlandse ziektekostenverzekering met buitenlanddekking nemen?
-Hoe vind ik snel een goedkoop appartementje voor 4 maanden?
En andere tips natuurlijk ook welkom!
Klopt inderdaad:quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:23 schreef GrandiJoosje het volgende:
ohja, voor Static: als je wil weten of je inderdaad te veel belasting betaalt, moet je de "taxcode" op je loonstrookje in de gaten houden. Die google je even, weet je gelijk waar hij voor staat. De code waarbij je teveel betaalt heet "emergency tax", waarbij je contact moet opnemen met de Inland Revenue (Belastingdienst) om het terug te krijgen. Informatie kwartiertje voorbij!
quote:Yes we do put you onto an emergency code and you do pay slightly more tax. The code is based on your personal allowance for the divided by 12, once we get you code through, you will be put on to an accumulative basis and all the overpaid amount is repaid to you. If we can't get this sorted during the contract, we can enter a repayment claim and get the overpaid tax back that way. Either way we can get any overpayments back, yes.
Als je een UK contract hebt raad ik je inderdaad aan om reisverzekering te gebruiken. Mensen om me heen hebben goede ervaringen met Elvia. Een vriend van me heeft vorig jaar in India een zwaar ongeluk gehad (in het verkeer) en heeft alles zonder problemen terug kunnen krijgen. Hij is er zeer over te spreken.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:45 schreef SaskiaR het volgende:
Thanks! Nee, ik ga met een Engels contract werken, dus geen Nederlands bedrijf ofzo. Dus ik moet dan in de UK belastingaangifte doen, lijkt me.
Volgens mijn zorgverzekeraar hoef ik in dat geval geen Nederlandse zorgverzekering te hebben; is het dan voor de NL wet genoeg om zo'n internationale zorg/reisverzekering te hebben (zoals die van OOM)?
Geen overbodige luxequote:Op vrijdag 5 september 2008 15:25 schreef static het volgende:
Voor het eerst in mijn leven een paraplu gekocht.
Had ik in mn tweede week gekocht destijdsquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:25 schreef static het volgende:
goeie tip, zal ik ook doenquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:25 schreef static het volgende:
Zijn best goedkoop daar, voor 3 pounds heb je al een grotequote:Op vrijdag 5 september 2008 15:25 schreef static het volgende:
En voor 50 pence krijg je dr een bij de evening standard somsquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:44 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Zijn best goedkoop daar, voor 3 pounds heb je al een grote
quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:21 schreef Individual het volgende:
Paraplus raak ik altijd kwijt dus koop ik ze of van de Evening Standard (50p + gratis krant) als ze weer eens een actie hebben of £1 bij de £shop. Meestal koop ik er een stuk of 5 per keer.
Heb nog steeds geen paraplu gekocht..quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:25 schreef static het volgende:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:37 schreef flipster112 het volgende:
Ik heb via m'n werk het advies gekregen om bij Natwest een current account speciaal voor expats te openen:
http://www.natwestglobal.(...)oyee_Application.pdf
Deze hebben ook al m'n collega-expat's al.
Niet dat ik ze nodig hebquote:Op vrijdag 12 september 2008 22:03 schreef static het volgende:
Er staan een paar straten verder gewoon hoeren op de hoek.
Misschien dat het gewoon een stel Britse vrouwen zijn, "dressed-up" voor een avondje stappen (en wachten op een lift!?)quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:03 schreef static het volgende:
Er staan een paar straten verder gewoon hoeren op de hoek.
Goeie reis en enjoy!!quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:20 schreef xienix84 het volgende:
Ik heb (tijd geleden) hier al eens gepost, maar nu is t eindelijk zover; ik vertrek komende donderdag voor 3 jaar naar Cardiff (ipv Londen wat eerst de planning was)!!! Eigenlijk is alles al geregeld en aangezien ik daar bij de universiteit ga werken wordt vrijwel alles lekker geregeld voor me en kan ik als ik daar zit rustig alles uit gaan zoeken. Ik heb er zin in!
Op elke hoek? Buiten dat zagen ze er 'hoerig' uit.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:32 schreef flipster112 het volgende:
[..]
Misschien dat het gewoon een stel Britse vrouwen zijn, "dressed-up" voor een avondje stappen (en wachten op een lift!?)
Zo zien ze er allemaal uit op vrijdag en zaterdagquote:Op zaterdag 13 september 2008 18:12 schreef static het volgende:
[..]
Op elke hoek? Buiten dat zagen ze er 'hoerig' uit.
Zal volgend weekend een foto update van Liverpool doen. Om maar even een beeld te scheppen van het nachtleven..quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:13 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Zo zien ze er allemaal uit op vrijdag en zaterdag
Ik weet precies hoe het nacht/uitgaansleven eruit ziet, don't worry.quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:13 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Zo zien ze er allemaal uit op vrijdag en zaterdag
Volgens jou berekening zou je dus minimaal 3600 pond per maand (= ¤5400 per maand) moeten verdienen om een beetje te kunnen leven. Dit lijkt me allemaal enorm overdreven. Ik weet verder niet hoe oud je bent en of je kinderen hebt, maar dit is wat ik denk.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:47 schreef espritbruno het volgende:
Hey allemaal,
Ik wil misschien over een aantal jaartjes, na wat werkervaring opgedaan te hebben in Nederland en een stage gedaan te hebben op Curacao, definitief vertrekken naar London (UK) om daar te gaan wonen en werken.
Nu ben ik bezig met wat zaken als vaste lasten, overige kosten en wat ik dan ongeveer kan gaan verdienen maar alles is mij nog niet erg duidelijk.
Kloppen de onderstaande lasten ongeveer? En zo nee wat moet er anders en wat ben ik nog vergeten? (Alle bedragen zijn per maand)
- Hypotheek/huur: 1500 pond per maand (huis tussen 250.000 a 300.000 pond)
- Gas, water en elektriciteit: 200 pond per maand
- Verzekeringen (excl. autoverzekering): 150 pond per maand
- Tv, internet en telefoon: 70 pond per maand
- Pensioen: 850 pond per maand
- Boodschappen 415 pond per maand (95 pond per week)
- Oyster card zone 1 t/m 3: 135 pond per maand
- Gemeentelijke belasting + servicekosten: 130 pond per maand
- Kleding: 50 pond per maand
- Uitgaan/leuke dingen: 90 pond per maand
- Overige kosten/sparen: 65 pond per maand
- Bank kosten: 15 pond per maand
Kloppen deze bedragen een beetje? En wat verdient ongeveer een projectontwikkelaar met 4,5 jaar ervaring (waarvan 1,5 jaar qua stages en afstuderen)? En hoeveel belasting moet ik maximaal dan ongeveer afdragen (percentage).
Bedankt!
Boodschappen zijn redelijk overdreven, zou meer voor de 50 p/w gaanquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:47 schreef espritbruno het volgende:
Hey allemaal,
Ik wil misschien over een aantal jaartjes, na wat werkervaring opgedaan te hebben in Nederland en een stage gedaan te hebben op Curacao, definitief vertrekken naar London (UK) om daar te gaan wonen en werken.
Nu ben ik bezig met wat zaken als vaste lasten, overige kosten en wat ik dan ongeveer kan gaan verdienen maar alles is mij nog niet erg duidelijk.
Kloppen de onderstaande lasten ongeveer? En zo nee wat moet er anders en wat ben ik nog vergeten? (Alle bedragen zijn per maand)
- Hypotheek/huur: 1500 pond per maand (huis tussen 250.000 a 300.000 pond)
- Gas, water en elektriciteit: 200 pond per maand
- Verzekeringen (excl. autoverzekering): 150 pond per maand
- Tv, internet en telefoon: 70 pond per maand
- Pensioen: 850 pond per maand
- Boodschappen 415 pond per maand (95 pond per week)
- Oyster card zone 1 t/m 3: 135 pond per maand
- Gemeentelijke belasting + servicekosten: 130 pond per maand
- Kleding: 50 pond per maand
- Uitgaan/leuke dingen: 90 pond per maand
- Overige kosten/sparen: 65 pond per maand
- Bank kosten: 15 pond per maand
Kloppen deze bedragen een beetje? En wat verdient ongeveer een projectontwikkelaar met 4,5 jaar ervaring (waarvan 1,5 jaar qua stages en afstuderen)? En hoeveel belasting moet ik maximaal dan ongeveer afdragen (percentage).
Bedankt!
Och, in KAA zijn er ettelijke topics specifiek met dit soort vragen over de UK volgeschreven. Van en door mensen die er wonen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:14 schreef E.T. het volgende:
ik zou dit op een Brits forum vragen... daar heb je meer kans Londenaren te treffen dan hier
quote:Stijgende prijzen in de supermarkt laten miljoenen Britten overwegen te emigreren. Elk jaar stijgen prijzen aan de kassa met 25 procent.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:20 schreef espritbruno het volgende:
Okeej bedankt! Wat moet ik qua huur verwachten van een geheel ingericht appartement met twee slaapkamers, moderne keuken, badkamer en wc, geheel ingericht, zone 1 t/m 3 van metrostelsel en in groene omgeving?
En iemand nog tips van zones die ideaal zijn voor mijn wensen? Of wijken mag natuurlijk ook!
quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:12 schreef static het volgende:
[..]
Op elke hoek? Buiten dat zagen ze er 'hoerig' uit.
Uh, ik heb al een tijd in London gewoond een jaar of 10 geleden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
![]()
Welcome in the UK! in de winter zien ze er nog even hoerig uit, al vriest het tien graden...
Oja, was je d'r al!quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:55 schreef katerwater het volgende:
Ik ben aangekomen in Plymouth![]()
Ziet er hier wel nice uit, wel duur om wonen, maar dat is wss overal in Engeland.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:32 schreef Viajero het volgende:
Weten jullie wel wat we hier met zijn allen veroorzaakt hebben??
Engeland nu dichter bevolkt dan Nederland
Nederlanders in Engeland FTW
Tuurlijk is de UK wat duurder, maar je gaat me niet vertellen dat de UK 50% duurder is. Ik doe voor 400 euro zeeeeer ruim boodschappen voor 2 personen bij de Appie. Heel veel meer ben je niet kwijt in de UK. Tevens zijn alle andere dingen die ik noem al door anderen bevestigd. Tevens is zijn pensioenbijdrage (850 pond) enorm overdreven. Daarintegen schat hij andere dingen wel erg laag in zoals kleding voor 50 pond per maand.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef boem-dikkie het volgende:
Denk dat je beter te hoog dan te laag kan inschatten dan valt 't altijd alleen maar mee!
Tevens is Blik hierboven wel leuk aan het redeneren maar is in Engeland een boel niet veel duurder?
Als in dat jij 400 euro boodschappen doet en hij misschien wel dezelfde boodschappen maar dan omgerekend 600 euro?
quote:Op donderdag 18 september 2008 23:46 schreef static het volgende:
Nee, maar ze zijn zo snel op. Als ik naar buiten loop op het werk, een paar haaltjes neem is dat ding alweer op.
importeer je sigaretten uit Nederland, per keer neem ik 4 sloffen mee.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:52 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ze zijn vast een stuk korter!
Heb ik gedaan, heb ik gedaanquote:Op vrijdag 19 september 2008 17:36 schreef static het volgende:
Staat e.e.a. hier in het topic, even doorlezen dus.
Geen addertjes onder het gras en je kunt er ook internetbankierenquote:Op vrijdag 19 september 2008 21:21 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, heb ik gedaan, maar inderdaad meer over NatWest. T ging mij meer om specifiek deze bank, en of er (misschien zelfs in t algemeen) addertjes onder t gras zijn.
Hehe, je besteld online wtfquote:Op zondag 21 september 2008 00:18 schreef static het volgende:
Supermarkt? Ik bestel altijd online via tesco.com
Dus je gaat in de City naar college? City-boy.
Ik woon in Bowden Court, lad broke road 24 in Nothing Hill in Londen. Ik ga naar school op Moorgate, dicht bij de london tube Moorgate, eigenlijk er direct tegenover.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:09 schreef Individual het volgende:
Waar woon je en waar ga je naar school? Er zijn 1000en restaurants in London dus eetmogelijkheden zouden niet zo moeilijk moeten zijn.
Kwa reizen is vliegen toch echt het snelst en comfortabelst. Het kan in onder 2 uur van deur naar deur.
En voor de 'maandelijkse boodschappen' bestel ik ook bij Tesco.com. De rest haal ik bij M&S en de lokale groenteboer, slager, bakker, markt enz.
Die zijn er ook wel, veel zelfs, sommige niet te vreten, sommige altijd leeg. Heb tot nu toe eigenlijk slechts 1 echt goede zaak gevonden waar je relatief goedkoop echt vet lekker kunt eten. Het klinkt misschien raar? Maar de afgelopen dagen dat ik hier zit heeft mn darm stelsel het al behoorlijk zwaar gehad, terwijl ik daar normaal nooit zo veel last van heb, roflquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:16 schreef static het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat daar geen eethuisjes e.d. te vinden zijn.
Ha, gaaf dat jij daar ook hebt gezeten, welke studie heb je daar gedaan? Ik doe daar economics 1e jaar.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:37 schreef Individual het volgende:
Kan/mag je zelf koken? (helemaal voor 220 p/w!) Notting Hill heeft veel goede plaatsen om te eten in alle prijsklassen, maar dat is even experimenteren natuurlijk. Heb je al in veel pubs gegeten?
Leuk dat je naar LMU Moorgate gaat; ik heb daar zelf ook gezeten. Wat een doolhof is dat gebouw! Daar heb je trouwens ook veel eetgelegenheden zitten.
Niet ver van Moorgate zit Whitecross Street. Als je voor lunch wat tijd hebt kan je daar kiezen uit tientallen voedselstalletjes, allemaal voor zo £3-5. Er zit daar ook een pub waar je eten mee mag nemen zolang je iets te drinken bestelt. De burrito is een aanrader, maar helaas staan daar meestal wel lange rijen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik woon in Bowden Court, lad broke road 24 in Nothing Hill in Londen. Ik ga naar school op Moorgate, dicht bij de london tube Moorgate, eigenlijk er direct tegenover.
Ik heb daar credit management niet afgemaaktquote:Op woensdag 24 september 2008 08:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ha, gaaf dat jij daar ook hebt gezeten, welke studie heb je daar gedaan? Ik doe daar economics 1e jaar.
Heb je daar een 'master' niet afgemaakt? Of was je begonnen als 1e jaars? En waarom had je het niet afgemaakt?quote:Op woensdag 24 september 2008 15:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik heb daar credit management niet afgemaakt
The Hems in Soho verkoopt ze, succes er mee.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wil frikandellen! Gvver tievus -_-
Ik moet er morgen in de buurt zijn, en andere studenten hadden geen idee wat frikandellen waren dus dat wordt ff proberen!quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:22 schreef don-diablo het volgende:
[..]
The Hems in Soho verkoopt ze, succes er mee.
Mijn raam opent hier ook naar buiten zo raar is dat toch nietquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:23 schreef katerwater het volgende:
De bushokjes staan hier naar binnen gekeerd, en de ramen openen naar buiten toe
Ik heb altijd de pech dat bij mijn kranen de kleurtjes rood en blauw verkeerd om gemonteerd zitten (en dat ik dan te lui ben om dat recht te zetten...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:20 schreef don-diablo het volgende:
Ik heb alleen maar naar buiten toe als ik er aan denk hahah. Maar wel typisch Engels is dat de kranen omgekeerd staan. Koud links en warm rechts ipv andersom.
Dat vind ik nog niet eens zo erg, wat ik vervelend vind is dat je hier vaak twee kranen hebt, een hete en een koude. Een mengkraan is hier een luxe.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:20 schreef don-diablo het volgende:
Ik heb alleen maar naar buiten toe als ik er aan denk hahah. Maar wel typisch Engels is dat de kranen omgekeerd staan. Koud links en warm rechts ipv andersom.
Dàt is irritant ja!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat vind ik nog niet eens zo erg, wat ik vervelend vind is dat je hier vaak twee kranen hebt, een hete en een koude. Een mengkraan is hier een luxe.
quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:08 schreef JX het volgende:
..
Zijn er mensen met positievere ervaringen over de ferry?
Veerboot duurt echt té lang, met het vliegtuig kon ik in dik 4u van huis tot huis NL-to-UK doen...quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:30 schreef GrandiJoosje het volgende:
[..]
Veerboot is voor ons aan komen rijden, op rijden en gewoon wachten tot je weer af kunt rijden. .
nooit gezegd dat het korter is, maar als wij met de veerboot gaan betekent dat dat we minstens een week in Nederland zullen zijn dus dan kunnen we het ook rustig aandoen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:55 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Veerboot duurt echt té lang, met het vliegtuig kon ik in dik 4u van huis tot huis NL-to-UK doen...
Haha, van Queen Street naar Central inderdaad. Ik was te voet met bagage en grote reiskooi met kat, bovendien was het spits en dus ontzettend druk. Ik ging dus maar voor de taxi ipv lopen met al die zooiquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:30 schreef GrandiJoosje het volgende:
[..]
Hoe heb je in godsnaam een taxi van trein naar trein genomen trouwens? Central - Queen Street?
Kan me inderdaad voorstellen dat dat stukje Buchanan Street dan ineens een behoorlijk eind is met alle toeters en bellen! Kan je kat een beetje wennen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:57 schreef JX het volgende:
[..]
Haha, van Queen Street naar Central inderdaad. Ik was te voet met bagage en grote reiskooi met kat, bovendien was het spits en dus ontzettend druk. Ik ging dus maar voor de taxi ipv lopen met al die zooiTaxi scheelde geen tijd omdat ik eerst moet wachten en de taxi daarna met moeite door het verkeer heen kwam. Maar het was wel een stuk makkelijker en comfortabeler. Normaal zou ik het eindje gewoon lopen door Buchanan Street heen, maar met mijn kat erbij denk ik dat het geen goed idee was geweest.
Uit de boot rijden bij Newcastle (ik kreeg een lift per auto vanuit Zaandam over de ferry naar Edinburgh, want als voetpassagier mag je geen huisdier meenemen) was voor ons geen probleem, we reden er zo doorheen. Zelfs met de kat in de auto! Was ik ook wel verbaasd over. We hadden gewoon geluk denk ik.
Ik had gewoon pech met het slechte weer tijdens de bootreis denk ik. Maar de boot duurt ook veel langer dan vliegen en vliegen vind ik ook nog eens heel erg leukMaar jij hebt geen last van zeebenen dus?
We wonen in Fife , Scotland en we nemen altijd de boot vanaf Hull naar Rotterdam.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:08 schreef JX het volgende:
Ik ben weer thuis (in Schotland) na 9 dagen NL. Ben weer blij om terug te zijn, ik mis NL totaal niet en kijk er echt nooit naar uit om terug te gaan. Maar ik moest wel, want paps werd 50Smokkelwaar: strooigoed, stroopwafels, speculaas, droptoffees, autodrop, calve mayonnaise en Calve satesaus. Kan ik tenminste weer Fish & Chips Oorlog verorberen!
![]()
Net mijn Schotse collega's speculaas en stroopwafels laten proeven, ging er in als .. eh.. zoete koekStrooigoed laat ik achteraf gezien maar thuis, want als ik moet gaan uitleggen waarom wij Sinterklaas EN kerst vieren, dan ben ik de hele dag bezig denk ik zo.
En drop lusten ze niet weet ik uit ervaring!
Oh ja, en mijn kat eindelijk geimporteerd, die moest nog 6 maanden "quarentaine" uitzitten in NL. Kostte me een reisje van 30 uur (Bus, trein, auto, boot IJmuiden-Newcastle, auto, trein, taxi door Glasgow centrum en weer trein), maar het was het helemaal waard. Alle papieren voor kat waren in orde en hoewel ze het je vrij lastig maken om een huisdier naar de UK mee te nemen hebben ze er nauwelijks naar gekeken. Alleen in IJmuiden werden de papieren heel ff nagekeken en in Newcastle konden we zo door de douane heen, ondanks de felrode sticker op de autoruit (die er niet meer af te halen was) en de felgroene hanger aan de spiegel.
Was ook de eerste en laatste keer op een ferry naar de UK zeg, man wat een golven!Het schip dook aardig op en neer en elke beuk van een hoge golf deed het schip schudden. Mijn ingewanden waren het er niet echt mee eens en mensen lagen zelfs kotsmisselijk in de gangen van het schip met sickbags naast zich. Na een dag van het schip af kon ik de golven nog voelen.
![]()
Conclusie: Vliegtuigen zijn hemels!
Zijn er mensen met positievere ervaringen over de ferry?
Is voor ons makkelijker om de auto mee te nemen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:50 schreef Viajero het volgende:
Wat een boel bootreizigers hier zeg!
Ik ga bijna altijd met het vliegtuig vanaf London City, naar Amasterdam, Rotterdam of Duesseldorf, afhankelijk van welke het goedkoopst is. Ik ben ook een keer met de trein gegaan omdat ik dezelfde dag nog in Nederland moet zijn, maar dat duurt uiteindelijk toch wel erg lang...
vanaf Greenock is Hull wel een enorm eind en ik moet zeggen dat die veerboot wel waanzinnig duur is. Voor ons zou Rosyth - Zeebrugge ook een optie kunnen zijn, maar die is ook al verre van goedkoop! Misschien dat nu die andere maatschappij het heeft overgenomen, het goedkoper wordt. Doubt it.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:37 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
We wonen in Fife , Scotland en we nemen altijd de boot vanaf Hull naar Rotterdam.
...
Speculaas kan je bij de Aldi of de Lidl wel krijgen en zag deze week bij de Aldi ook gevulde koeken liggen.
Rosyth zou voor ons een hele goeie oplossing zijn , dat is 5 minuten rijden voor ons maar die boot was aardig aan de prijs en wat ik begrepen heb van Norfolk Line is dat de prijs waarschijnlijk hetzelfde zal blijven als dat die was. Is geen optie dus.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:38 schreef GrandiJoosje het volgende:
[..]
vanaf Greenock is Hull wel een enorm eind en ik moet zeggen dat die veerboot wel waanzinnig duur is. Voor ons zou Rosyth - Zeebrugge ook een optie kunnen zijn, maar die is ook al verre van goedkoop! Misschien dat nu die andere maatschappij het heeft overgenomen, het goedkoper wordt. Doubt it.
Ik heb de kast al vol liggen aan speculaasjes van de Lidl, geweldig!!!! Als je paprika chips mist, de nep Pringles van de Lidl zijn een goede vervanger (maar hier geldt ook wel Oost West, Paprika chips = thuis het best)
Oef!quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:36 schreef xienix84 het volgende:
Opgelost; degene die t verstuurd had, had wel degelijk een track&trace nr maar was dat vergeten. Volgens de track&trace zijn ze 8 keer aan de deur geweest, wat ik niet geloof aangezien er altijd wel iemand thuis was, en ik geen enkel briefje in de bus gehad heb. Maar goed; het pakket is niet vermist en komt zsm deze kant op.
Dankjequote:Op maandag 13 oktober 2008 12:43 schreef Blight het volgende:
Toffe foto's. Nog vijf dagen tot ik er naartoe verhuis!
Bij de LloydsTSB ging het met zo'n soortgelijke brief wel, andere banken wilde g/w/l afrekeningen en meer van dat soort onzin.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:57 schreef SaskiaR het volgende:
Die heb je niet nodig, het is hier hartstikke leuk !
Behalve de banken hier... ik ben al dagen bezig een bankrekening te openen, maar het lukt niet omdat ik geen 'proof of address' heb. Ik woon in studentenhuisvesting, geregeld via de uni, en hier heb ik een officiele brief van, maar die wordt niet geaccepteerd. Verder heb ik niets dat aantoont dat ik op mijn adres woon.
Een andere bank wilde juist een bewijs van mijn Nederlandse adres, maarja, ik heb natuurlijk geen bankafschriften of zoiets meegenomen van thuis.
Kortom; dit schiet niet op. Iemand tips?
Mij hebben ze (Cardiff University) twee brieven gegeven omdat sommige banken een bewijs van inschrijving niet genoeg vinden. Dus ik heb een brief met een bewijs van inschrijving en een bewijs van daadwerkelijk ergens wonen. Maar goed, het klinkt alsof je dat hebt, dus ik vind het maar vaag. Misschien moet je bewijs hebben dat je er echt ook woont en niet dat ze er voor zorgen? Overigens heb ik een rekening by lloyds tsb en dat ging allemaal prima!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:37 schreef SaskiaR het volgende:
Ze hebben dus een mooie brief gemaakt waarin staat dat zij voor mij huisvesting verzorgen, met het adres erin, maar dat is blijkbaar niet genoeg. En ze hebben niet een bepaalde bank die dit oplost helaas.
Wauw, mooie foto'squote:
Dat dusquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:
ROFL, als ik nothing hill london zou moeten inruilen voor dat .. het doet me denken aan oost duitsland
man almighty : / het idee alleen al word ik toch niet écht vrolijk van.
Beetje klein though... grotere versie?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:01 schreef Individual het volgende:
Ze hebben wel impact die foto's, maar dan heb ik ook wel de meest dramatische uitgekozen. Het zal (hopelijk) wel anders zijn als je er woont. Van London kan ik ook wel dramatische foto's plaatsen, maar ook heel veel goede zoals deze:
[ afbeelding ]
Dit nummer werd er bij afgespeeld Cara Dillon - There Were Rosesquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:46 schreef JX het volgende:
[..]
Wauw, mooie foto's![]()
Al ziet het er heel grauw uit, het heeft wel wat. Vooral de graffiti op de muren wat boekdelen spreekt over de geschiedenis daar. Ik ga daar zelf ook een bezoekje brengen zodra ik de kans heb!
Wie kent trouwens de "World Tour" series over England, Ireland and Wales van Billy Connolly? Daar komt deze graffiti ook in voor en hij vertelde er erg mooi over.
Ga er eens een weekje tussen zitten en geef dan je mening over de mensen die daar wonen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:
ROFL, als ik nothing hill london zou moeten inruilen voor dat .. het doet me denken aan oost duitsland
klikbaarquote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:15 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Beetje klein though... grotere versie?
Het is Notting Hill ff ter info heh.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Je hebt vuurwerkwinkels die het hele jaar open zijn, volgens mij mag je in elk geval siervuurwerk het hele jaar afsteken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:09 schreef static het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met vuurwerk? Mag dat al afgestoken worden? Krijg allemaal reclame van o.a. Lidl dat het al te koop is.
Zie Wikiquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:27 schreef static het volgende:
Vraag me overigens al een tijdje af waar de term 'Essex girl(s)' vandaan komt.
Haha, nog 2 weken tot Bonfire nightquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:11 schreef JX het volgende:
[..]
En mijn bovenburen steken op dit moment vuurwerk af in onze gezamelijke achtertuin![]()
stufi is uitwonend, miss kun je nog in aanmerking komen voor een extra beurs omdat je naar het buitenland gaat. Zou je eens moeten navragen. Maar mbt je verzekering volstaat een doorlopende reisverzekering omdat je 6 maanden gaat. Maar dat zou je ook ff moeten checken, weet niet meer zeker.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Whoeee, stageplek in Londen gekregen en geregeld
Nou ben ik eigenlijk benieuwd naar enkele zaken. Ik vertrek dus voor 6 maanden erheen en heb onderkomen in het hotel waar ik stage ga lopen. Hoe zit het nou met dingen als zorgverzekering e.d.? En studiefinanciering is dan natuurlijk uitwonend?
damn, zin in
(en ik kom vast met veel meer vragen maar dit was zo even het belangrijkste wat me binnenschoot)
Ja tof, elke dag regen en een middagtemperatuur van 13 graden in juli.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo'n schots eiland... dat lijkt me wel wat.
Maar dan in juliquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:00 schreef static het volgende:
Zoals nu.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:49 schreef GrandiJoosje het volgende:
Static, dat kan via een P85 dmv een tax rebait. Maar pas als je op het punt staat te vertrekken/vertrokken bent.
Misschien heb je hier wat aan: http://www.taxrebateservi(...)ors_tax_rebates.htmlquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:26 schreef fretclick het volgende:
ik ben vertrokken.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:58 schreef fretclick het volgende:
bedoel je dat het niet gaat of dat je geen ervaring hebt?
ik sprak namelijk iemand die had het over een papiertje (ik denk een soort jaaropgave) die je bij je (oude)werknemer kunt vragen en dan daarmee naar een tax-office gaan.
Ik heb in die hoek gewoont en dat is inderdaad niet zo'n mooie buurt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:30 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ga dit weekend naar Stockton en Middlesbrough, schijnbaar het meest armoedige, criminele en achtergebleven stuk van Engeland - iemand nog tips voor wat voor leuke dingen daar wel te doen zijn?
Ik ga daarheen omdat mijn vriend daar woont (en die woont daar ook alleen maar omdat hij daar studeert en dat nergens anders kan).
Je zorg verzekering kun je gewoon mee nemen. Ik woon / leef / studeer in Londen in het slechtste geval voor 3 jaar achtereen en kan gewoon mn zorgverzekering houden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:24 schreef don-diablo het volgende:
[..]
stufi is uitwonend, miss kun je nog in aanmerking komen voor een extra beurs omdat je naar het buitenland gaat. Zou je eens moeten navragen. Maar mbt je verzekering volstaat een doorlopende reisverzekering omdat je 6 maanden gaat. Maar dat zou je ook ff moeten checken, weet niet meer zeker.
Hell yeahquote:Op zaterdag 1 november 2008 10:19 schreef fretclick het volgende:
jij verkiest serieus een amerikaans accent boven een engels accent?
Hell no... wat ik van vrienden heb vernomen die langere tijd in de VS hebben gewoond is dat de Amerikanen gewoon raar zijn en veel dingen niet begrijpen. Maar aangezien dit het UK topic is... Ik prefereer liever Engels met een Brits accent. Vind het gewoon mooier klinken. En engels engels klinkt echt niet zo kakkerig als je cockney hoort bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 1 november 2008 10:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hell yeah![]()
Het 'engelse' engels klinkt echt zo kakkerig. Maarja misschien komt dat ook wel door dat ik op college dagen haast niks anders hoor dan dat, en het fijn is om soms even een vleugje amerikaans er door heen te horen
Amerikaanse meiskes > Engelse meiskes by far. In uiterlijk, accent én gedrag.
Je gaat hier toch niet suggereren dat Engelse meiden preuts zijn?quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:30 schreef fretclick het volgende:
(ze zijn wel wat minder preuts overigens)
Misschien zijn de amerikanen die op mijn uni in londen studeren dan niet het stereo type amerikaans.quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:05 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Hell no... wat ik van vrienden heb vernomen die langere tijd in de VS hebben gewoond is dat de Amerikanen gewoon raar zijn en veel dingen niet begrijpen. Maar aangezien dit het UK topic is... Ik prefereer liever Engels met een Brits accent. Vind het gewoon mooier klinken. En engels engels klinkt echt niet zo kakkerig als je cockney hoort bijvoorbeeld
Preuts hoe? Op sexueel gebied zijn britse vrouwen iig een van de meest losgeslagen!quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien zijn de amerikanen die op mijn uni in londen studeren dan niet het stereo type amerikaans.
Maarja, zoals gezegd, britten zijn zoveel preutser, en de amerikanen hier zijn zoveel meer assertief en impulsief. En ik weet niet waarom, maar een uiterlijk verschil is er wel degelijk.
Sowieso vind ik britten preutser dan nederlanders.
Waar ga je heen?quote:
Kijk, dat is tenminste een toffe bestemming.quote:Op zaterdag 1 november 2008 23:34 schreef static het volgende:
[..]
Bye bye UK, hello....... Hong Kong.
Ik ben alweer terug! We zijn naar Durham geweest, dat is idd heel erg mooi. En we hebben vanuit Stockton een stuk langs de Tees gewandeld, erg mooi. Dus het viel allemaal nog best meequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:49 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
Ik heb in die hoek gewoont en dat is inderdaad niet zo'n mooie buurt.
Je hebt er het Beamish museum en dat is wel leuk.
Als je eigen vervoer hebt kan je de weardale in gaan of naar Hexham.
Je zit daar trouwens ook vlak bij de Yorkshire Dales en die zijn ook best mooi.
Doet nog lekker oud aan.
Scarborough of Whitby is leuk om heen te gaan en je hebt Thirsk nog dat er niet al te ver vandaan ligt en daar is het museum van James Herriot de dieren arts.
Stukje verder naar het zuiden heb je York zelf maar is makkelijker om daar heen te gaan met de trein.
Newcastle of Durham kan je eventueel nog heen.
Middlesbrough, Darlington en Stockton kan je beter links laten liggen daar is niet zo heel veel aan.
Leuke stad inderdaad.quote:Op maandag 3 november 2008 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik ben alweer terug! We zijn naar Durham geweest, dat is idd heel erg mooi. En we hebben vanuit Stockton een stuk langs de Tees gewandeld, erg mooi. Dus het viel allemaal nog best mee
Ben zelf niet direct van plan te emigreren, ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:53 schreef Manu82 het volgende:
Even uitleggen onder welke condities je gaat emigreren is misschien handig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 november 2008 20:28 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ben zelf niet direct van plan te emigreren, ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen.
Als je deze topicreeks alvast een beetje doorleest, zul je al best wat UK-specifieke informatie tegenkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige topics:
United Kingdom
United Kingdom #2
Verder zul je als je door het KAA-forum wandelt ook veel algemene emigratie-ervaringen en -obstakels tegenkomen.
Zomaar een paar voorbeeldjes:
Nieuw leven opbouwen in ander land
[Discussie] Emigreren! Waarheen? Waarom?
heel iets anders dan gedacht....
Hoe heb je je eerste baan in het buitenland gevonden?
Twijfels over emigreren
Werkcultuur in je land
Ziek zijn in het buitenland
KAA: Hoeveel kost het je om naar NL toe te reizen?
Vrijwilligerswerk in het buitenland
Poll: Waar in de wereld wil je het liefste heen, en waarom?
Werken in het buitenland (tips gezocht) FR
Nope, ik denk dat alles dicht is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:27 schreef Manu82 het volgende:
Is er eigenlijk iets open in Londen op eerste kerstdag?
Ik mag dan wel in Londen wonen de kerst + oudjaar vieren we toch echt ergens andersquote:
Boxing day zeker niet!!! Speciale dag in het Premiership.quote:
Ik heb ooit rond kerst met een hele groep 'Life of Brian' gekeken in Oost Jeruzalemquote:Op donderdag 13 november 2008 23:55 schreef Viajero het volgende:
en Nieuwjaar in Jerusalem : )
1) Zo , luchthaven London city is dus niet ver.quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:21 schreef fretclick het volgende:
1) rond de 25 minuten
2) dagkaart kost rond de 6 pond
3) oistercard is een ov-chipkaart, goedkoper reizen etc.
4) kaarten kun je beter daar ter plekke kopen
5) zoek je een goed hotel? hostel?
Denk dat we van 23 december t/m 26 december boeken of van zaterdag 20 t/m 24 december,quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:22 schreef fretclick het volgende:
eerste kerstdag is London echt saai, maar misschien vind jij dat juist prettig. oistercard kun je inderdaad gewoon aan het loket kopen, alleen weet ik niet of dat echt veel voordeel biedt voor jou. 6 pond is geloof ik 9 euro. je moet eigenlijk even kijken of je in hotel charing cross kunt gaan zitten. locatie is perfect en het is niet zo duur.
Heel cool, gefeliciteerd. Welke buurt zit je precies?quote:Op zondag 23 november 2008 02:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:Stage helemaal gereld en in orde. 7 december vertrekken vanuit nederland, tot 31 mei
![]()
Was er woensdag nog geweest en even snel wat dingen opgevangen van London, leuke buurt waar ik in ziteerste keer UK voor mij trouwens
![]()
Anyway, kan niet wachten. Nou nog even examens halen
Dankuquote:Op zondag 23 november 2008 14:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Heel cool, gefeliciteerd. Welke buurt zit je precies?
Voor de hele stage periode? Bayswater is een goeie lokatie, vlakbij de City en Notting Hill, etc...quote:Op zondag 23 november 2008 15:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Danku
Bayswater? Ik zit iig in het Queen's Park Hotel, zowat aangrenzend aan Hyde Park.
Poe, dat wordt dan een hoop buiten de deur eten, of heb je daar een studio of iets dergelijks, waar nog net een keukentje in zit? Ik heb in New York ooit twee maanden in een hotel gezeten, in een dergelijke studio/suite, maar werd me na een tijdje toch wel wat irritant...quote:
Neem aan dat je een ruime stagevergoeding krijgt?quote:
Heel relaxed, hopen dat je een mooi voorjaar hebt, want Hyde Park is dan geweldig natuurlijk. Qua locatie zit je vrij goed, dichtbij clubs in Soho/Mayfair of relaxte tentje in Notting Hill. Laat maar weten als je ergens vragen over hebt, maar ik denk dat je er een leuke tijd gaat hebben!quote:Op maandag 24 november 2008 10:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het is een stage in dat hotel idd. Dus wordt vergoed incl ontbijt, lunch en avondeten. Werktijden in shifts vallen mee, dus ik heb straks ook genoeg tijd om de stad te discoveren![]()
natuurlijk!quote:Op zondag 30 november 2008 15:40 schreef Manu82 het volgende:
Is er trouwens ook iets als monsterboard in Engeland?
www.jobsearch.comquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:44 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Weet iemand toevallig nog vergelijkbare sites?
Heb zelf in Victoria Park gewoond. Is wel redelijke buurt en niet ver van het centrum. Als ik jou was zou ik gewoon via internet kijken, ik had destijds binnen 3 dagen een appartement. Old trafford zou ik overigens niet gaan wonen. Is nogal crimineel.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:44 schreef SaskiaR het volgende:
Twee vraagjes:
-Ik wil natuurlijk een leuk huisje vinden in ManchesterHoe pak ik dat aan? Kan ik gewoon bij een estate agent binnenlopen? Heeft iemand tips voor betrouwbare agents?
Ik zoek een studio/appartementje, rond 50 m2, met eigen keuken/douche/toilet. NIets heftigs dus.
En iemand tips over wat leuke buurten zijn in Manchester? Ik wil natuurlijk niet in een achterbuurt terecht komen
Eerst even heel het topic doorlezen, want die vraag is vaker gesteldquote:Op vrijdag 12 december 2008 17:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik zit hier net een week en dan ben ik nou al gek van het kleingeld. Kan ik ergens makkelijk een bankrekening openen zonder valkuilen of whatever? Wat voor dingen zijn daar voor nodig?
Wàt een service!quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:31 schreef Manu82 het volgende:
Eerst even heel het topic doorlezen, want die vraag is vaker gesteld
Vanaf hier ongeveer
Deed zulk soort dingen in Engeland altijd via Ebay.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:32 schreef motherflocker het volgende:
Wat is de engelse variant van marktplaats?
Gumtree.com is een erg goeie, van alles in aanbod, helaas niet zo goed georganiseerd als marktplaats.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:32 schreef motherflocker het volgende:
Wat is de engelse variant van marktplaats?
Er zijn behoorlijk wat fraudegevallen via Gumtree gepleegd te zijn, dus de betrouwbaarheid is niet zo bestquote:Op woensdag 17 december 2008 11:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gumtree.com is een erg goeie, van alles in aanbod, helaas niet zo goed georganiseerd als marktplaats.
Dat lijkt me voor marktplaats ook het geval... Enfin, het is volgens mij de grootste site op het moment. Anders inderdaad Ebay of Amazon.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:58 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Er zijn behoorlijk wat fraudegevallen via Gumtree gepleegd te zijn, dus de betrouwbaarheid is niet zo best
Je moet lid worden en dan wachten tot er kaarten in de vrije verkoop komen. Vanuit nederland is het voor zover ik weet erg lastig om kaarten te regelen als je niet iemand kent die daar in de buurt woont.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:58 schreef motherflocker het volgende:
Weet iemand hoe je aan kaarten voor Arsenal kan komen? Zie overal dat je een member card moet hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |