abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_704357
Ik zit er aan te denken om ipv een luiervakantie aan het strand ofzo (is niks voor mij) daarvoor in de plaats een aantal weken naar Afrika vrijwilligerswerk te gaan doen. bijvoorbeeld met SIW (http://www.siw.nl)

Heeft iemand ervaring hiermee? Het lijkt me een ideale manier om Afrika een beetje te leren kennen, terwijl je ook nog wat voor het de wereld doet.

Unox, the worst operating system.
pi_704912
Hoi!
In Afrika ben ik nog nooit geweest, maar vrijwilligers werk in mijn vakantie heb ik al vaak gedaan.
Afgelopen jaar ben ik voor de 5e keer leiding geweest bij het KinderVakantieWerk, dit is erg gezellig en heeft als groot voordeel dat ik 'thuis' kan slapen.

Vorig jaar ben ik voor de 2e keer met de Wielewaal meegeweest. Dit is iets totaal anders.
Twee jaar geleden ben ik met meervoudig gehandicapten naar Wehl (achterhoek geweest). Erg leuk, gezellig en tof.
Vorig jaar ging ik met lichamelijk gehandicapten naar een dorpje in Engeland vlakbij Londen. Dit was helemaal keigaaf. Hard werken, maar het ook reuze naar mijn zin gehad. Met enkele andere vrijwilligers en deelnemers heb ik nog contact.

Dit is natuurlijk iets totaal anders dan Afrika, maar wel erg leuk. Misschien dat zoiets goed ik 'om te beginnen', omdat Afrika toch heel anders is; het klimaat, de omgeving, de manier van leven.

edit

link naar organisatie met vrijwilligersreizen

http://www.aaa.nl/blauwevakantiekoepel/body.html

[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 30-01-2001 16:23]

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_705998
Heb er verder geen ervaring mee, maar je zou ook eens kunnen kijken op http://www.travelactive.nl en http://www.activity.aupair.nl en http://www.joho.nl
Weet niet of je er wat aan hebt, maar zij hebben ook vrijwillegersprogramma's, soms nog incl. talencursus.

[Dit bericht is gewijzigd door ~Anja~ op 30-01-2001 22:52]

anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
  donderdag 5 april 2001 @ 16:11:51 #4
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_901411
Ik doe dit jaar einde-examen (Havo) en zit eraan te denken om volgend (school)jaar vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen.
Ik ben op het idee gekomen door de site van Travel Active

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee en eventueel tips voor me heeft.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_2707776
De doet alleen maar aan betaald werk
pi_2707849
ik had es voorlichting daarover op school. was iemand langs van een engelse organisatie maar ik weet niet welke. hij zei dat je wel een goede organisatie moet kiezen want er zijn er veel die je verkopen als slaaf. leuk om te weten
  zaterdag 5 januari 2002 @ 10:59:48 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2712938
Zoals voor iedere reisorganisatie (of aanverwante zaken zoals dit) geldt, hangt het volkomen af van wat je zelf wilt: het land/gebied waar je naartoe wilt, of je alleen wilt of met meerdere mensen, of je mensen wilt leren kennen via het werk, of je het graag vooraf geregeld wil hebben of niet...etc, etc. Ik ken iemand die met Travelactive naar Australie is geweest en die daar zeer tevreden over was. Van mij hoeft het niet zo op die manier, ben bang dat het een beetje te 'schools' is (lees:zeer georganiseerd). Ik heb zelf al wat meer reiservaring en ben wat meer op mijn vrijheid gesteld, vrees ik. Maar zoals gezegd: het is heel persoonlijk!

Een groot voordeel aan een organisatie als Travel active is dat je vrij veel zekerheid hebt over de projecten waarin je terecht komt. In Midden-Amerika kwam ik vrij veel mensen tegen die ad-hoc op zoek waren gegaan naar een vrijwilligers baantje en die van het ene kansloze project in het andere rolden (kansloos in de zin dat je nutteloos werk zit te doen en/of dat het project zélf niks bijdraagt).

Een ander idee is misschien om vrijwilligerswerk te combineren met iets anders. Zo stikt Latijns Amerika van de talenscholen die 's ochtends Spaans geven en waar je 's middags mee kunt draaien in een vrijwilligers project. Wellicht bestaan dat soort dingen ook in andere landen.

Succe ermee!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_4117646
In tijden waarin mensen zich afvragen "Waar gaat het heen met deze wereld?", tijd voor zingeving...

Bijvoorbeeld dmv vrijwilligerswerk.
Bijvoorbeeld met TOF vakanties.

Ik las dat ze nog vrijwilligers zoeken voor a.s. zomer, vakanties met geestelijk gehandicapte mensen.

http://www.tof.nl

pi_4117694
Ik help in de zomervakantie altijd een week vrijwillig met het begeleiden van kinderen op een huttenbouwweek, superleuk om te doen altijd!
Op vakantie met geestelijk gehandicapten ga ik dit jaar ook, ik werk op een woongroep voor gehandicapten...

Maar ik kan ook iedereen aanraden vrijwilligerswerk te doen in de vakantie of een weekje mee te gaan met een vakantie, de sfeer is altijd erg goed, en je hebt na een week echt een supervoldaan gevoel en een hoop nieuwe ervaringen!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  woensdag 8 mei 2002 @ 22:08:14 #10
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_4117831
Promoot de zorg!

Mensen kunnen we zat gebruiken in ieder geval...

Geluk is een richting, geen punt
pi_4117929
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 22:08 schreef Yvonnetje het volgende:
Promoot de zorg!

Mensen kunnen we zat gebruiken in ieder geval...

Ik ben bezig!
En of we mensen kunnen gebruiken!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 9 mei 2002 @ 10:04:59 #12
1762 YPPY
Yppiaans
pi_4122654
Niet de Wielewaal vergeten he?

Ben ik 2 keer mee weggeweest en dat is beslist aan te raden.
Ze zoeken nog 150 mensen, dus plek genoeg!

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_4177577
World Servants is ook een bekende organisatie. Die maken schooltjes en kerkjes in o.a Afrikaanse landen en India. Deze organisatie heeft wel een Christelijk uitgangspunt.

http://www.worldservants.nl/

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 20:57:25 #14
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6113257
Hallo allemaal,

Ik zit in mijn eerste jaar op de universiteit en wil volgend jaar een pauze nemen, ik wil in Ghana in een weeshuis gaan werken. Ik heb me al helemaal ingelezen en ben van plan om Twi (een taal) te gaan leren. Ik wil 8 maanden naar Ghana toe en wordt dan geplaatst in een gastgezin. De organisatie die ik heb gekozen is www.ghanavolunteers.com. Ik wil graag praten met mensen die dergelijke ervaringen hebben. Ik weet dat het allemaal niet makkelijk zal zijn, maar dit is gewoon mijn grote droom en als ik het niet doe krijg ik er spijt van. Zijn er ook mensen die weten waar ik Twi kan leren?

XXX

Clowntje18
pi_6113279
1 jaar pas aan het studeren en dan al een pauze? Is dat niet een beetje vroeg?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:00:09 #16
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6113297
ik wilde eigenlijk vanuit de middelbare school gaan, maar toen was ik 17 en dat kon niet (vrijwilligerswerk is vanaf 18 jaar in dat soort landen). daarnaast twijfel ik ook aan mijn studiekeuze en ik wil er een jaar tussenuit, kan ik ook nadenken over wat ik nou eigenlijk wil.
Clowntje18
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:00:40 #17
17729 SP
I hate my interests
pi_6113308
www.siw.nl kunnen ze je wel verder helpen!
pi_6113316
Ik doe deze naar Travel.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:01:52 #19
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6113332
thnx, sorry ik had travel nog niet gezien
Clowntje18
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:06:36 #20
10888 Kayuk
Home away from home
pi_6113398
Ik heb vier jaar in Ghana gewoond (Tema, havenstad) en Twi is samen met Ewe de meest gesproken lokale taal. Gelukkig spreekt een heel groot deel van de bevolking vrij behoorlijk Engels.

Of je in Nederland Twi kan leren weet ik niet, misschien moet je met iemand van de Ghanese gemeenschap in Nederland (A'dam Bijlmer!) contact opnemen.

Eén ding zul je honderden, zo niet duizenden keren horen in Ghana, van zowel kleine kinderen als volwassenen:

Obrani koko, how are you, I am fine, thank you! Obrani koko betekent zoveel als "rode blanke" en het maakt echt niet uit of je een lelieblanke huid hebt of een vrij getinte. Als "blanke" buitenlander ben je sowieso een "obrani koko".

Veel succes in ieder geval!

vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:12:56 #21
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6113494
hoi hoi, ik heb een ghanese professor gevonden die les geeft in amsterdam en hij geeft een cursus twi. ik weet dat ze veel engels spreken, maar ik denk wel dat het zo z'n voordelen heeft om redelijk Twi te praten. ik heb een enorme talenknobbel, dus ik denk dat het leren ervan me vrij makkelijk af zal gaan. als iemand me wil mailen over Ghana of ervaringen: clau_janssens@hotmail.com
Clowntje18
pi_6116591
Ik ken iemand die heeft wiskunde gegeven op een school in Ghana, ook vrijwilligerswerk, ik zal haar wel ff zeggen van je topic.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 01:17:42 #23
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6116814
thnx!
Clowntje18
pi_12865266
Wat ik leuk vind is om in weekenden, vakantie's en andere geschikte tijden als vrijwilliger te fungeren bij kampen.

Wat voor soort kampen dat maakt niet echt uit (volwassenen, kinderen). Maar waar ik eigenlijk naar opzoek ben is een site waar overzichtelijk te zien is wat er op dit gebied in Nederland allemaal te doen is.

Weet iemand toevallig een dergelijke bron? Of kan iemand mij een leuke tip geven als het om vrijwilligerswerk gaat en dit topic gelezen heeft?

pi_12865401
De Wielewaal natuurlijk! Die organiseren vakanties voor mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke handicap. In Nederland en in het buitenland. Twee keer ben ik meegeweest als vrijwilliger en het was goed georganiseerd en leuk om te de doen. Ze hebben ook adhd kindjes trouwens.
Site: www.wielewaal.nl

Een site met alles er op ken ik niet, er zijn wel veel sites, maar niet specifiek voor dit geloof ik.
Je kunt wel op de site van de blauwe gids kijken, daar staat ook veel over vrijwilligerswerk, wel voor gehandicapten en zieken.

En een url is leuk, maar ervaringen zijn nog handiger denk ik.

*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')