Heeft iemand ervaring hiermee? Het lijkt me een ideale manier om Afrika een beetje te leren kennen, terwijl je ook nog wat voor het de wereld doet.
Vorig jaar ben ik voor de 2e keer met de Wielewaal meegeweest. Dit is iets totaal anders.
Twee jaar geleden ben ik met meervoudig gehandicapten naar Wehl (achterhoek geweest). Erg leuk, gezellig en tof.
Vorig jaar ging ik met lichamelijk gehandicapten naar een dorpje in Engeland vlakbij Londen. Dit was helemaal keigaaf. Hard werken, maar het ook reuze naar mijn zin gehad. Met enkele andere vrijwilligers en deelnemers heb ik nog contact.
Dit is natuurlijk iets totaal anders dan Afrika, maar wel erg leuk. Misschien dat zoiets goed ik 'om te beginnen', omdat Afrika toch heel anders is; het klimaat, de omgeving, de manier van leven.
edit
link naar organisatie met vrijwilligersreizen
http://www.aaa.nl/blauwevakantiekoepel/body.html
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 30-01-2001 16:23]
[Dit bericht is gewijzigd door ~Anja~ op 30-01-2001 22:52]
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee en eventueel tips voor me heeft.
Een groot voordeel aan een organisatie als Travel active is dat je vrij veel zekerheid hebt over de projecten waarin je terecht komt. In Midden-Amerika kwam ik vrij veel mensen tegen die ad-hoc op zoek waren gegaan naar een vrijwilligers baantje en die van het ene kansloze project in het andere rolden (kansloos in de zin dat je nutteloos werk zit te doen en/of dat het project zélf niks bijdraagt).
Een ander idee is misschien om vrijwilligerswerk te combineren met iets anders. Zo stikt Latijns Amerika van de talenscholen die 's ochtends Spaans geven en waar je 's middags mee kunt draaien in een vrijwilligers project. Wellicht bestaan dat soort dingen ook in andere landen.
Succe ermee!
Bijvoorbeeld dmv vrijwilligerswerk.
Bijvoorbeeld met TOF vakanties.
Ik las dat ze nog vrijwilligers zoeken voor a.s. zomer, vakanties met geestelijk gehandicapte mensen.
Maar ik kan ook iedereen aanraden vrijwilligerswerk te doen in de vakantie of een weekje mee te gaan met een vakantie, de sfeer is altijd erg goed, en je hebt na een week echt een supervoldaan gevoel en een hoop nieuwe ervaringen!
quote:Ik ben bezig!
Op woensdag 08 mei 2002 22:08 schreef Yvonnetje het volgende:
Promoot de zorg!Mensen kunnen we zat gebruiken in ieder geval...
Ben ik 2 keer mee weggeweest en dat is beslist aan te raden.
Ze zoeken nog 150 mensen, dus plek genoeg!
Ik zit in mijn eerste jaar op de universiteit en wil volgend jaar een pauze nemen, ik wil in Ghana in een weeshuis gaan werken. Ik heb me al helemaal ingelezen en ben van plan om Twi (een taal) te gaan leren. Ik wil 8 maanden naar Ghana toe en wordt dan geplaatst in een gastgezin. De organisatie die ik heb gekozen is www.ghanavolunteers.com. Ik wil graag praten met mensen die dergelijke ervaringen hebben. Ik weet dat het allemaal niet makkelijk zal zijn, maar dit is gewoon mijn grote droom en als ik het niet doe krijg ik er spijt van. Zijn er ook mensen die weten waar ik Twi kan leren?
XXX
Of je in Nederland Twi kan leren weet ik niet, misschien moet je met iemand van de Ghanese gemeenschap in Nederland (A'dam Bijlmer!) contact opnemen.
Eén ding zul je honderden, zo niet duizenden keren horen in Ghana, van zowel kleine kinderen als volwassenen:
Obrani koko, how are you, I am fine, thank you! Obrani koko betekent zoveel als "rode blanke" en het maakt echt niet uit of je een lelieblanke huid hebt of een vrij getinte. Als "blanke" buitenlander ben je sowieso een "obrani koko".
Veel succes in ieder geval!
Wat voor soort kampen dat maakt niet echt uit (volwassenen, kinderen). Maar waar ik eigenlijk naar opzoek ben is een site waar overzichtelijk te zien is wat er op dit gebied in Nederland allemaal te doen is.
Weet iemand toevallig een dergelijke bron? Of kan iemand mij een leuke tip geven als het om vrijwilligerswerk gaat en dit topic gelezen heeft?
Een site met alles er op ken ik niet, er zijn wel veel sites, maar niet specifiek voor dit geloof ik.
Je kunt wel op de site van de blauwe gids kijken, daar staat ook veel over vrijwilligerswerk, wel voor gehandicapten en zieken.
En een url is leuk, maar ervaringen zijn nog handiger denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |