Hoe jong is te jong? De eerste keer was ik net 19 (US) en de tweede en laatste keer was ik 21 (UK). 21 als minimum leeftijd is vooral in de US aan te raden, omdat je dan als volwassen wordt gezien en dat lijkt me net iets makkelijker. Ik vraag me af of er veel mensen van >21 jaar succesvol zelfstandig en legaal naar de US verhuizen.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:51 schreef Danny het volgende:
In eerste instantie was dat omdat ik te jong was,
Denk dat je kinderen zich sneller zullen aanpassen dan dat jullie dat doen, dus dat zal niet een groot probleem moeten zijn. Ik ken meerdere mensen die in hun jeugd met pa en ma de hele wereld zijn rondgeweest en niet een die er met een trauma vanaf is gekomen. Sterker nog, ze zijn vaak erg tevreden met het leven dat ze hebben geleden.quote:Dan de kinderen; Alicia is 5, Jayden bijna 3
8quote:
Ow dat zal ongetwijfeld voor komen. Waarschijnlijk zelfs vaker dan we denken. De keren dat ik in de VS was viel me vooral op hoe vaak je toch nog tegen Nederlanders aanloopt die daar gewoon wonen en werken en als je dan met ze in gesprek raakt blijkt vaak dat ze toch op latere leeftijd pas zijn gegaan. Uitzonderingen daargelaten.quote:Ik vraag me af of er veel mensen van >21 jaar succesvol zelfstandig en legaal naar de US verhuizen.
Achteraf zijn ze dat vast en zeker. Ze hebben wat van de wereld gezien enzo. Alleen kan ik me zo voorstellen dat met name Alicia de leeftijd heeft het me nu erg kwalijk te nemen dat ik haar bij haar juffie en haar vriendinnetjes van school wegruk (niet te vergeten opa, oma en omi (andere oma)).quote:Denk dat je kinderen zich sneller zullen aanpassen dan dat jullie dat doen, dus dat zal niet een groot probleem moeten zijn. Ik ken meerdere mensen die in hun jeugd met pa en ma de hele wereld zijn rondgeweest en niet een die er met een trauma vanaf is gekomen. Sterker nog, ze zijn vaak erg tevreden met het leven dat ze hebben geleden.
Vanuit onze situatie zijn er drie mogelijkheden om in de vs te komen. Eén daarvan is ook reëel.quote:Op maandag 4 juni 2007 01:05 schreef Buschetta het volgende:
Ik heb het al op een ander topic gevraagd en wellicht kan je me hier antwoorden. Je zit er dus over te denken om te emigreren ? Naast een land kies je ook voor de mensen en de omgeving. Nu gaf je aan in een ander topic dat je vrij weinig of geen vrienden in Nederland hebt die vaak over de vloer komen. Dat is natuurlijk al een positief iets in het licht van een emigratie want dan laat je niet al te veel achter mocht je dus vertrekken uit Nederland. Dan vroeg ik me af wat je wilt gaan doen in de V.S ? Ik vroeg me af of je bijvoorbeeld van Fok! rond kan komen of dat je bijvoorbeeld een eigen bedrijf wilt starten? Hoe dan ook moet je om naar de V.S te verhuizen denk ik of een eigen bedrijf starten of in loondienst gaan. Als jejezelf momenteel een salaris toekent dan is het aannemelijk dat als je bijvoorbeeld in de V.S een salaris gaat verdienen voor een Amerikaans bedrijf dat dit lager zou moeten zijn. Anders word je namelijk aangemerkt als economisch vluchteling.
Mja ik snap het verhaal rondom de kinderen wel, alleen moeten we ons er wel overheen zetten dat we ze dit aan zouden doen. En ZEKER als we op hun 12e ofzo nog eens terug zouden moeten ook.quote:Ik denk dat Philaine gelijk heeft qua kinderen betreft. Ik heb in mijn kinder jaren vrij veel landen gezien en vriendjes maakte ik soms al de eerste dag. Kinderen zijn erg nieuwsgierig naar waar je vandaan komt en de taal beheersen kinderen verbazingwekkend snel. In sommige gevallen spreken ze zelfs al woordjes na 1 dag met elkaar. Kinderen maken de echt hechte vriendschappen toch pas op de middelbare school is mijn eigen ervaring dus ik denk dat je je daar niet al te veel zorgen over hoeft te maken. Als het je niet bevalt kan je alsnog terug keren als de kinderen rond de 11/12 zijn. Dus dat geeft je nog 5 jaar om te kijken of je kan aarden in de V.S.
Aangezien ik mijn vrouw ken via FOK! en ik zonder FOK! helemaal geen gezin gehad zou hebben blijft de band die ik met FOK! heb toch wel bestaan. Een sterke band met Nederland is daar niet direct voor nodig. Wel lastig zou zijn om naar crewmeetings te komen trouwensquote:En natuurlijk de hamvraag. Wat denk je zelf zouden de Fok!ers het vervelend vinden als de "goeroe" in de V.S woont ? Een Nederlands forum met een Amerikaanse eigenaar. Zou je de touch met Nederland verliezen waardoor Fok! een ver van je bed verhaal wordt ? Misschien onzinnige vragen maar ik ben erg benieuwd of je daar weleens over hebt nagedacht.
tnxquote:In ieder geval succes met het maken van je keuze.
Dit is al sins 11 september 2001 geen optie meer hoor. Je kan geen bedrijf starten zonder dat je een green card hebt. Ze willen het de terroristen niet al te makkelijk meer maken.quote:Op maandag 4 juni 2007 01:14 schreef Danny het volgende:...de derde is zelf een bedrijf starten en iemand in dienst nemen.
Immigration through Investmentquote:Op maandag 4 juni 2007 01:19 schreef MrCyber het volgende:
[..]
Dit is al sins 11 september 2001 geen optie meer hoor. Je kan geen bedrijf starten zonder dat je een green card hebt. Ze willen het de terroristen niet al te makkelijk meer maken.
Show, using reasonable methodologies, that 10 or more jobs are actually created either directly or indirectly by the new commercial enterprise through revenues generated from increased exports, improved regional productivity, job creation, or increased domestic capital investment resulting from the pilot program.quote:
Dat kan dus wel:quote:Op maandag 4 juni 2007 01:30 schreef Repeat het volgende:
Het is toch niet zo dat je zomaar kan gaan. En als ik lees wat MrCyber zegt heb je dus eigenlijk helemaal geen mogelijkheid om daar een greencard te krijgen. Kan je beter een ander land zoeken denk ik, tenzij je echt voor de VS gevallen bent natuurlijk.
Je hebt toch ook andersoortige werkvergunningen?
Eensch!quote:Op maandag 4 juni 2007 03:15 schreef maartena het volgende:
Aangezien je nu jonge kinderen hebt, is het NU of NOOIT.
Dit is onzin. Buitenlanders kunnen nog steeds bedrijven beginnen in de VS.quote:Op maandag 4 juni 2007 01:19 schreef MrCyber het volgende:
Dit is al sins 11 september 2001 geen optie meer hoor. Je kan geen bedrijf starten zonder dat je een green card hebt. Ze willen het de terroristen niet al te makkelijk meer maken.
Kolder! Onze zoon is meegegaan toen ie 13 was. Het joch is opgebloeid van een verlegen, binnenzittend kind zonder vriendjes, naar een rauwdouwer die altijd buiten is en stikt van de vriendjes. Zijn Iers/Engels is vloeiend en hij doet het fantastisch op school. Hij wordt weldra 16 en is gewoon een fijne vent geworden. In tegenstelling tot het stille muisje dat ie in Nederland was.quote:Op maandag 4 juni 2007 03:15 schreef maartena het volgende:
In principe heb je twee perioden waarin je kunt verhuizen:
- Als je kinderen onder de 10 zijn
- Als je kinderen boven de 20 zijn en uit huis.
Tja, ik ken ook andere verhalen. Ik ken aardig wat Dutch/American couples via online groepen en van onze vriendenkring in zowel Nederland als hier in de VS..... en het is niet de eerste keer dat een tiener met tegenzin meegaat naar de VS omdat de ene ouder in Nederland woont, en de ander in de VS met een nieuwe partner etc....quote:Op maandag 4 juni 2007 03:33 schreef ElizabethR het volgende:
Kolder! Onze zoon is meegegaan toen ie 13 was. Het joch is opgebloeid van een verlegen, binnenzittend kind zonder vriendjes, naar een rauwdouwer die altijd buiten is en stikt van de vriendjes. Zijn Iers/Engels is vloeiend en hij doet het fantastisch op school. Hij wordt weldra 16 en is gewoon een fijne vent geworden. In tegenstelling tot het stille muisje dat ie in Nederland was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |