abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:57:45 #151
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62189215
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:30 schreef GrandiJoosje het volgende:

[..]
Hoe heb je in godsnaam een taxi van trein naar trein genomen trouwens? Central - Queen Street?
Haha, van Queen Street naar Central inderdaad. Ik was te voet met bagage en grote reiskooi met kat, bovendien was het spits en dus ontzettend druk. Ik ging dus maar voor de taxi ipv lopen met al die zooi Taxi scheelde geen tijd omdat ik eerst moet wachten en de taxi daarna met moeite door het verkeer heen kwam. Maar het was wel een stuk makkelijker en comfortabeler. Normaal zou ik het eindje gewoon lopen door Buchanan Street heen, maar met mijn kat erbij denk ik dat het geen goed idee was geweest.

Uit de boot rijden bij Newcastle (ik kreeg een lift per auto vanuit Zaandam over de ferry naar Edinburgh, want als voetpassagier mag je geen huisdier meenemen) was voor ons geen probleem, we reden er zo doorheen. Zelfs met de kat in de auto! Was ik ook wel verbaasd over. We hadden gewoon geluk denk ik.

Ik had gewoon pech met het slechte weer tijdens de bootreis denk ik. Maar de boot duurt ook veel langer dan vliegen en vliegen vind ik ook nog eens heel erg leuk Maar jij hebt geen last van zeebenen dus?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_62201503
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 22:57 schreef JX het volgende:

[..]

Haha, van Queen Street naar Central inderdaad. Ik was te voet met bagage en grote reiskooi met kat, bovendien was het spits en dus ontzettend druk. Ik ging dus maar voor de taxi ipv lopen met al die zooi Taxi scheelde geen tijd omdat ik eerst moet wachten en de taxi daarna met moeite door het verkeer heen kwam. Maar het was wel een stuk makkelijker en comfortabeler. Normaal zou ik het eindje gewoon lopen door Buchanan Street heen, maar met mijn kat erbij denk ik dat het geen goed idee was geweest.

Uit de boot rijden bij Newcastle (ik kreeg een lift per auto vanuit Zaandam over de ferry naar Edinburgh, want als voetpassagier mag je geen huisdier meenemen) was voor ons geen probleem, we reden er zo doorheen. Zelfs met de kat in de auto! Was ik ook wel verbaasd over. We hadden gewoon geluk denk ik.

Ik had gewoon pech met het slechte weer tijdens de bootreis denk ik. Maar de boot duurt ook veel langer dan vliegen en vliegen vind ik ook nog eens heel erg leuk Maar jij hebt geen last van zeebenen dus?
Kan me inderdaad voorstellen dat dat stukje Buchanan Street dan ineens een behoorlijk eind is met alle toeters en bellen! Kan je kat een beetje wennen?

Ik heb 1x een overtocht gehad die minder beviel, toen schommelde het schip wel erg hard. Dat je op je rug in bed ligt en nog van links naar rechts ligt te schuiven. Maar afgezien van die ene keer is het echt altijd top geweest.
Binnenkort weer, hopelijk hebben we geen najaarsweer!

We hebben eigenlijk nog nooit problemen gehad met de overtocht, but I probably jinxed it now . De eerste keer was onze auto echt vacuum verpakt voor de emigratie, stonden we bij de douane in IJsselmuiden (zenuwen gierden door het lijf) zegt die kerel "goed, pak maar uit die handel". Dus hij loopt naar de achterkant van de auto en weer terug. Wij lijkbleek omdat we never nooit die zooi er weer in zouden krijgen. "Grapje. Rij maar door".
Altijd lachen met de douane
pi_62203578
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:08 schreef JX het volgende:
Ik ben weer thuis (in Schotland) na 9 dagen NL. Ben weer blij om terug te zijn, ik mis NL totaal niet en kijk er echt nooit naar uit om terug te gaan. Maar ik moest wel, want paps werd 50 Smokkelwaar: strooigoed, stroopwafels, speculaas, droptoffees, autodrop, calve mayonnaise en Calve satesaus. Kan ik tenminste weer Fish & Chips Oorlog verorberen!

Net mijn Schotse collega's speculaas en stroopwafels laten proeven, ging er in als .. eh.. zoete koek Strooigoed laat ik achteraf gezien maar thuis, want als ik moet gaan uitleggen waarom wij Sinterklaas EN kerst vieren, dan ben ik de hele dag bezig denk ik zo. En drop lusten ze niet weet ik uit ervaring!

Oh ja, en mijn kat eindelijk geimporteerd, die moest nog 6 maanden "quarentaine" uitzitten in NL. Kostte me een reisje van 30 uur (Bus, trein, auto, boot IJmuiden-Newcastle, auto, trein, taxi door Glasgow centrum en weer trein), maar het was het helemaal waard. Alle papieren voor kat waren in orde en hoewel ze het je vrij lastig maken om een huisdier naar de UK mee te nemen hebben ze er nauwelijks naar gekeken. Alleen in IJmuiden werden de papieren heel ff nagekeken en in Newcastle konden we zo door de douane heen, ondanks de felrode sticker op de autoruit (die er niet meer af te halen was) en de felgroene hanger aan de spiegel.

Was ook de eerste en laatste keer op een ferry naar de UK zeg, man wat een golven! Het schip dook aardig op en neer en elke beuk van een hoge golf deed het schip schudden. Mijn ingewanden waren het er niet echt mee eens en mensen lagen zelfs kotsmisselijk in de gangen van het schip met sickbags naast zich. Na een dag van het schip af kon ik de golven nog voelen.
Conclusie: Vliegtuigen zijn hemels!

Zijn er mensen met positievere ervaringen over de ferry?
We wonen in Fife , Scotland en we nemen altijd de boot vanaf Hull naar Rotterdam.
Deze boot is een stukje groter en ligt wat beter op de golven.
Ondanks dat de boot een stuk groter is gaan er minder passagiers en hierdoor is het ook wat rustiger aan boord. Ik kan me voorstellen dat je die boot niet snel zal nemen als je geen eigen vervoer hebt . Naar Hull kan je best komen met de trein maar in Rotterdam zal je eerst met de bus naar een station moeten zien te komen.
Schoon ouders komen eind volgende maand langs met de bus dus we hopen dat er ook weer veel smokkelwaar mee genomen word voor de kerst dagen.
Speculaas kan je bij de Aldi of de Lidl wel krijgen en zag deze week bij de Aldi ook gevulde koeken liggen.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:35:39 #154
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_62207399
Ik zit nu in Leicester en heb om hier te komen de boot van Hoek van Holland naar Harwich genomen en vervolgens de trein naar Londen Liverpool Street. Boot + treinkaartjes van het station in Nederland naar HvH en van Harwich naar Londen kostten in totaal maar 52 euro! Voor mij zijn de lage kosten echt het grootste voordeel van de boot, plus dat je geen strenge bagageregels hebt (je mag meenemen wat je kan dragen; als je een goedkope vlucht neemt zijn er altijd strenge regels voor de hoeveelheid bagage die mee mag) en geen strenge douanecontrole. Mijn bagage werd in elk geval helemaal niet gecontroleerd! En aan boord kan je lekker rustig werken/lezen, dus dat het wat langer duurt maakt dus niet uit.
Helaas werden de lage kosten van de boot een beetje teniet gedaan doordat een enkeltje Londen-Leicester met de trein 51 pond kostte... meer dan de boot + trein naar Londen dus... je moet hier gewoon niet met de trein reizen blijkbaar
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:50:57 #155
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62207790
Wat een boel bootreizigers hier zeg!

Ik ga bijna altijd met het vliegtuig vanaf London City, naar Amasterdam, Rotterdam of Duesseldorf, afhankelijk van welke het goedkoopst is. Ik ben ook een keer met de trein gegaan omdat ik dezelfde dag nog in Nederland moet zijn, maar dat duurt uiteindelijk toch wel erg lang...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_62210321
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:50 schreef Viajero het volgende:
Wat een boel bootreizigers hier zeg!

Ik ga bijna altijd met het vliegtuig vanaf London City, naar Amasterdam, Rotterdam of Duesseldorf, afhankelijk van welke het goedkoopst is. Ik ben ook een keer met de trein gegaan omdat ik dezelfde dag nog in Nederland moet zijn, maar dat duurt uiteindelijk toch wel erg lang...
Is voor ons makkelijker om de auto mee te nemen.
DIe auto komt vol geladen weer mee terug. Met de hoeveelheid koffie, bier en peuken die we mee terug nemen halen we reis er al bijna weer uit. Plus andere kleine dingen die we meenemen die je hier niet kan krijgen al wordt dat steeds minder.
De familie woont in Noord Holland en Friesland en dan is een auto wel zo gemakklijk om mee te nemen. Openbaar vervoer vind ik dan niet echt prettig.
De rit van Fife naar Hull doen we altijd binnen door en dat duurt een uurtje of 7 maar dat geeft niet want het is een prachtige rit door de Borders en Yorkshire heen.
pi_62210520
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:37 schreef Big_Yin het volgende:

[..]

We wonen in Fife , Scotland en we nemen altijd de boot vanaf Hull naar Rotterdam.
...
Speculaas kan je bij de Aldi of de Lidl wel krijgen en zag deze week bij de Aldi ook gevulde koeken liggen.
vanaf Greenock is Hull wel een enorm eind en ik moet zeggen dat die veerboot wel waanzinnig duur is. Voor ons zou Rosyth - Zeebrugge ook een optie kunnen zijn, maar die is ook al verre van goedkoop! Misschien dat nu die andere maatschappij het heeft overgenomen, het goedkoper wordt. Doubt it.

Ik heb de kast al vol liggen aan speculaasjes van de Lidl, geweldig!!!! Als je paprika chips mist, de nep Pringles van de Lidl zijn een goede vervanger (maar hier geldt ook wel Oost West, Paprika chips = thuis het best )
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:02:58 #158
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62223759
Paprika chips Volgende keer maar eens meenemen.

Ik ging eerder via Easyjet van Amsterdam naar Edinburgh en dan met de trein via Glasgow naar Ayrshire. Maar nu ik in Schotland woon blijkt vliegen met KLM best mee te vallen qua kosten, vaak zelfs goedkoper dan Easyjet (en het scheelt treinkosten en reistijd naar Edinburgh). De retourvlucht (Glasgow-Amsterdam) die ik oorspronkelijk geboekt had voor mijn tripje naar NL vorige week kostte in totaal maar 121 pond en je mag dan tot 20 kilo baggage meenemen wat voor mij voldoende is. Het grappige is dat wanneer je een retourvlucht KLM Amsterdam-Glasgow boekt vanuit Nederland, je veel duurder uit bent: zo'n 350 euro.

In november ga ik misschien weer naar NL voor verjaardag vriendje en dan kost een retourvlucht via KLM zo te zien ook weer 124 pond. Goed te doen!
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 09:07:01 #159
135486 Manu82
How you doin'?
pi_62223840
Ligt er natuurlijk ook aan waar je in NL naartoe moet....
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_62227472
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:38 schreef GrandiJoosje het volgende:

[..]

vanaf Greenock is Hull wel een enorm eind en ik moet zeggen dat die veerboot wel waanzinnig duur is. Voor ons zou Rosyth - Zeebrugge ook een optie kunnen zijn, maar die is ook al verre van goedkoop! Misschien dat nu die andere maatschappij het heeft overgenomen, het goedkoper wordt. Doubt it.

Ik heb de kast al vol liggen aan speculaasjes van de Lidl, geweldig!!!! Als je paprika chips mist, de nep Pringles van de Lidl zijn een goede vervanger (maar hier geldt ook wel Oost West, Paprika chips = thuis het best )
Rosyth zou voor ons een hele goeie oplossing zijn , dat is 5 minuten rijden voor ons maar die boot was aardig aan de prijs en wat ik begrepen heb van Norfolk Line is dat de prijs waarschijnlijk hetzelfde zal blijven als dat die was. Is geen optie dus.
De prijs tussen P&O vanuit en Hull en DFDS vanuit Newcastle zit niet zoveel van elkaar af maar er kunnen soms wel grote verschillen tussen zitten afhankelijk van de dag en tijd dat het geboekt word.
Ondanks dat Newcastle - IJmuiden ons beter zou liggen pakken we toch liever de boot van uit Hull.
Boot gaat later weg savonds en het inchecken gaat vele malen beter vergeleken met DFDS.
Ik vind het daar altijd zo ongeorganiseerd gaan. Ook het bediend persononeel op de DFDS boot vind ik zwaar beneden peil. Die boten van DFDS verdienen trouwens ook niet echt een schoonheids prijs.
pi_62229175
Boot doe ik zeker een keer als ik wat meer tijd heb. En binnenkort een keer naar Ierland! Ik houd wel van boten. Mijn reizen is minder handig. De makkelijkste optie is Cardiff-Schiphol, maar is wel met KLM dus redelijk prijzig. Een andere optie is Bristol-Schiphol met Ryanair.

Binnenkort moet ik naar Stuttgart. Opties die ik nu gevonden heb zijn (budgetopties overigens, zoveel verdien ik niet): Bristol-Frankfurt en dan met de trein; of Een megabus voor 1 pond naar Londen, dan Stansted-Stuttgart... Maar ik moet zeggen dat me dat niet heel erg aantrekt. Als iemand andere betere ideeen heeft hoor ik t graag.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:50:46 #162
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_62229643
Dit gaat meer richting TRV.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_62232014
Dan vraag ik 't daar geen probleem. Vorige week naar mn eerste rugby wedstrijd geweest trouwens, heerlijke sfeer daar (helaas niet in t millenium stadium)
pi_62233571
Zo, kaartjes Spurs gekocht, 23 November, gewoon via de website. Iemand nog tips voor andere clubs? Fulham is ook geen probleem, maar hoe kom je ooit aan kaartjes voor Chelsea/Arsenal??
pi_62233952
ok, ik beloof dat dit mijn laatste berichtje over de modes of transport vanuit Schotland is..... JX weet niet waar je naartoe moet in NL maar je kunt vanaf Prestwick goedkoop naar Dusseldorf Weeze en ergens bij Brussel vliegen. Kan je een hoop schelen en Dusseldorf zeker is net over de grens.

Zoooo... genoeg over transport!!!! The sun is shining in Glasgow today! Welkome afwisseling!
pi_62234011
oh, over de voetbal kaartjes, kijk even op de officiele clubsites, kun je ze vast wel vinden.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:12:18 #167
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_62260978
Zit net even op mijn salarisstrookje te turen, de belasting is hier ook niet mis zeg.

Is dat op de een of andere manier weer in Nederland terug te krijgen als ik weer weg ben?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_62261982
Static, dat kan via een P85 dmv een tax rebait. Maar pas als je op het punt staat te vertrekken/vertrokken bent.
pi_62262600
De belasting is hier normaal gesproken 22%. Ik weet niet of je al een National insurance nummer hebt? Dan willen ze nog wel eens een iets hoger bedrag er afhouden en dat betalen ze je weer terug met je eerst volgende loon als je die wel hebt.
Of je dat in NL kan terug krijgen zal een ander moeten beantwoorden. Ben niet van plan om nog naar NL terug te gaan.
pi_62295022
Even een vraag over post versturen; Hoe is de ervaring met de Britse post? Er is 2 weken geleden een doos naar mij verstuurd (18 kg) en dat is dus al twee weken geleden (en dat vind ik inmiddels behoorlijk lang duren)... Is dat normaal? Of moet ik me nu toch wel zorgen gaan maken??? (overigens hebben diegene die de doos verstuurd hebben verder geen documentatie als track&trace etc, wat behoorlijk dom is, maar goed, daar kan ik weinig meer aan doen)...
  † In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:35:42 #171
135486 Manu82
How you doin'?
pi_62295228
Mijn ervaring is 2/3 dagen, maar is het wel vanuit NL verstuurd?
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_62298062
3 tot 5 dagen meestal. hangt er vanaf met welke maatschappij het verstuurd word. Peuken meestal met 3 dagen
pi_62300450
Twee weken lijkt me wel de maximum limiet hoor....

Heeft jouw kennis wel je naam/adres juist vermeld enzo? Bij mij is de ervaring dat Nederlanders daar nog al eens moeite mee hebben....
 FR
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:53:25 #174
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62312199
Bij mij duurde het ook eens zo'n twee of drie weken voordat ik een kaart ontving vanuit Nederland, waar het adres toch echt goed op stond
Misschien is het pakket bezorgd bij de Post Office maar heb je het afhaalkaartje niet gekregen, ff informeren voor de zekerheid lijkt me geen slecht idee.
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_62321281
Opgelost; degene die t verstuurd had, had wel degelijk een track&trace nr maar was dat vergeten. Volgens de track&trace zijn ze 8 keer aan de deur geweest, wat ik niet geloof aangezien er altijd wel iemand thuis was, en ik geen enkel briefje in de bus gehad heb. Maar goed; het pakket is niet vermist en komt zsm deze kant op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')