abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61203417
quote:
Twaalf kandidaten worden getest die menen over paranormale gaven te beschikken. Deze serie spitst zich toe op onbeantwoorde vragen van nabestaanden rondom onopgeloste misdrijven. Beau neemt de mediums en paragnosten mee naar plaatsen waar in het verre of recente verleden iets verschrikkelijks is gebeurd. Het is aan de kandidaten om, zonder dat ze precies weten waar ze zijn, het verhaal bij de locatie te vertellen. Kunnen zij de energie van het slachtoffer aanvoelen, kunnen ze vertellen wie hij of zij was en ontrafelen wat er precies gebeurd is? Gaan de nieuwe kandidaten met hun gaven cold cases vlottrekken en wie sleept dit keer de titel Beste Paranormale Nederlander in de wacht?.
Elke donderdag om 21:30 op RTL 4.
pi_61203433
Vorig seizoen op RTL 4 maar een paar uitzendingen gezien en daarna nooit meer. Nu ga ik nog eens een poging wagen.
pi_61204029
Vind het best een aardig concept eigenlijk, vorig seizoen pakte ook leuk uit met het competitie-element.
pi_61204076
Begint niet echt leuk
pi_61205046
Ik vind het wat onkies dat die nabestaanden punten moeten gaan geven voor de paragnosten.
Beetje exploitatie van hun leed.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:24:40 #6
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_61205173
quote:
Vierkantje is gelijk aan het kruis, daar staat het kruis.Haat...daar...die auto...haat haat haat haat haat. Ik krijg het er heel erg moeilijk mee....
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:30:44 #7
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_61207133
onkies programma en al die charlatans.... bah
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_61207997
Nou, bij de vorige serie dacht ik ook dat een zo'n gozer uit z'n nek zat te lullen, tot ie bij een of andere opdracht bij een hotel precies kon vertellen wat er gebeurd was. Soms is het toch wel interessant om te kijken. Als je niks beters te doen hebt dan.
Sanity is (not) statistical
pi_61215151
Peter Hurkos junior was anders behoorlijk indrukwekkend en die Cor kan terug naar waar hij thuishoort, op de kermis...
pi_61217787
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:03 schreef LekkerDingXL het volgende:
Peter Hurkos junior was anders behoorlijk indrukwekkend en die Cor kan terug naar waar hij thuishoort, op de kermis...
Inderdaad. Peter was erg goed. Lag al meteen wel voor de hand dat hij niet af zou vallen.

Maar ze doen nu maar 2 onderwerpen, voorheen meer toch? Vind dat wel prettiger kijken dan vorig seizoen, doordat de onderwerpen wat rustiger behandeld worden in plaats van korte flitsen van wat ze te vertellen hebben.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:38:16 #11
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_61219755
quote:
Hehe...helemaal mee eens.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_61220594
quote:
en dan hoeft 'ie niet eens de waarzegger uit te hangen
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:24:43 #13
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_61226777
Is het nu minder nep dan vorig seizoen ?
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:26:35 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_61226814
quote:
1,1 miljoen kijkers voor Het Zesde Zintuig: Plaats Delict
Geplaatst op vrijdag 29 augustus 2008 om 9:48

De kijkcijfers van donderdag 28 augustus 2008 (SKO)

Het Zesde Zintuig: Plaats Delict (RTL4, 21:32) - De nieuwe serie Het Zesde Zintuig Plaats Delict maakte donderdag een zeer goede start op RTL 4. Er keken 1.137.000 kijkers (madl: 19.2%) naar het televisieprogramma met Beau van Erven Dorens. Daarmee was Het Zesde Zintuig vrijdag het derde best bekeken programma van de avond. Beau had weinig bedenktijd nodig toen RTL 4 hem vroeg voor de tv-serie. “Ik werd natuurlijk altijd geassocieerd met het lichtere entertainmentwerk.”

Beau in De Telegraaf: “De mooiste beloning is dat dit zo veel voldoening geeft. Een zaak die het publiek allang is vergeten maar een dagelijkse keiharde realiteit blijft voor de familie. Nu zie ik ze aan het einde van de dag opgelucht en blij vertrekken. Hun verhaal heeft aandacht gekregen, er waren mensen die meeleefden en probeerden te helpen. Het klinkt misschien klef, maar we proberen het programma met liefde en integriteit te maken. En ik geloof dat de betrokkenen dat voelen.”
nette cijfers
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61226923
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 18:26 schreef Adelante het volgende:

[Daarmee was Het Zesde Zintuig vrijdag het derde best bekeken programma van de avond.]

nette cijfers
Staat foutje in het bericht.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:44:07 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_61227140
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 18:33 schreef Tabloid het volgende:

[..]

Staat foutje in het bericht.
tsjah, mediacourant he!?!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:13:13 #17
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61236639
quote:
Peter Hurkos junior was anders behoorlijk indrukwekkend
Ik kon mijn ogen niet geloven!
quote:
en die Cor kan terug naar waar hij thuishoort, op de kermis...
Wat een sukkel
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_61239211
Oja, dat wil ik ook weer zien. De eerste aflevering gemist.
De vorige seizoen heel veel gemist in het begin. Alleen de laatste paar afleveringen gezien en ik stond soms ook met open mond te kijken hoor. Hoe ze dat weten zeg.. Vooral die meid die had gewonnen. Ik vond haar echt een mafkees en maakte mij aan het lachen, maar ze wist alles!! Zelfs de details nou das echt indrukwekkend.:O
pi_61239971
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 03:42 schreef maruda het volgende:
Oja, dat wil ik ook weer zien. De eerste aflevering gemist.

knip
http://www.rtl.nl/programma/hetzesdezintuig/home/index.xml (RTL Gemist)
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:45:01 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_61257356
Die Peter was best wel indrukwekkend. Frappant dat hij zoveel details kon vertellen.
Die kermisklant moet vooral tarot-kaartjes op de kermis blijven doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_61263436
Peter was goed, de rest viel me tegen. Ben benieuwd naar de rest
pi_61319330
Ik vond dat meisje die door is anders ook indrukwekkend. Maar vooral Peter inderdaad. Ben benieuwd naar de volgende lichting.
Ik irriteerde me echt aan die Cor. Hij zal vast wel iets kunnen, anders was hij niet eens in het programma gekomen, lijkt me. Maar zo geweldig was het ook niet.

Gaan ze dit seizoen nu alleen maar plaats delict doen? (lijkt me voor de hand liggend met de titel)
We jammer, ik vond de vorige keer ook wel leuk met dat zoeken in een bunker.

Hoe is het eigenlijk met de winnares van het vorige seizoen afgelopen? Ik weet eigenlijk haar naam niet eens meer..
Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_61320165
Ik vond juist de afwisseling in het vorige seizoen leuk, maarja.. het misdaadgedeelte zal wel het meeste succes hebben gehad
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_61320935
Peter was inderdaad heel erg goed... verbazingwekkend over de details. Sceptisch als ik ben vond ik het eigenlijk wel iets té goed... Qua profiel (o.a. z'n kleedje-op-tafel en porseleinen-clowntjes-in-de-vensterbank looks) doet hij niet onder aan de vele zwendelaars. Goede research, goed kunnen interpreteren van verbale en nonverbale informatie...!? Who knows.
Ik zou er graag zelf bij zijn om de exacte omstandigheden vast te stellen. Nu blijft dat allemaal een beetje in het midden in het programma. Evengoed vind ik het wel interessant om te zien.
pi_61388033
Ik heb net gekeken, vorige week heb ik het niet gezien. Maar is het niet zo dat de deelnemers de namen niet weten van de persoon die is vermoord? Geen details etc? Want die laatste met dat pendeltje zei doodleuk de naam van het meisje toen ze bij het water stonden, dus ik weet niet wat ze hem ondertussen hadden verteld in de auto?
Tap tap tap
pi_61388240
Denken jullie dat dit allemaal echt is???
En als het zo is: vind ik het anders wel allemaal heel erg eng eigelijk:S
  donderdag 4 september 2008 @ 22:54:33 #27
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61388470
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:39 schreef CherryLips het volgende:
Want die laatste met dat pendeltje zei doodleuk de naam van het meisje toen ze bij het water stonden, dus ik weet niet wat ze hem ondertussen hadden verteld in de auto?
Dat viel mij ook op, dat was erg vreemd Toch had ik stellig het idee dat Peter met z'n malle pendeltje er nog het dichtste bij zat (ik ga op mijn intuïtie af hè, net als de kandidaten ).
Verdwijningszaken vind ik niet zo passen in dit programma. Bij vrijwel alles zei Tanja's moeder: "Ja, dat zou ook kunnen." Je kunt vrij weinig checken en wat ik het ergste vind: je geeft de ouders valse hoop dat de zaak nog kan worden opgelost.
pi_61388812
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:54 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op, dat was erg vreemd Toch had ik stellig het idee dat Peter met z'n malle pendeltje er nog het dichtste bij zat (ik ga op mijn intuïtie af hè, net als de kandidaten ).
Verdwijningszaken vind ik niet zo passen in dit programma. Bij vrijwel alles zei Tanja's moeder: "Ja, dat zou ook kunnen." Je kunt vrij weinig checken en wat ik het ergste vind: je geeft de ouders valse hoop dat de zaak nog kan worden opgelost.
Precies, niemand weet of ze het goed hadden of niet. Ze konden alleen punten uitdelen aan de hand van de omschrijvingen van het meisje want niemand weet wat er nou eigenlijk gebeurd is.
Tap tap tap
pi_61389799
Ik vond het wel frappant dat de ouders van Tanja dat grietje met die koffie de meeste punten gaven
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_61389871
Die kerel met dat pendeltje kwam zelf ook uit die buurt aan z'n accent te horen, en was een oud-politieman. Hij zal best wel geweten hebben wie het hier betrof. Daarom vond ik het "bruin haar" enzo ook een beetje flauwekul.
Heb helaas alleen het laatste stukje gezien.

Ze zouden er ook zaken tussen moeten doen die wel opgelost zijn. Dan kan er gekeken worden wat voor daderinformatie er klopt.
pi_61390014
Klopt! De ex-politieman kwam zelf ook uit Maastricht en vandaar dat hij ook op de hoogte was van de zaak neem ik aan!! :$:$
  donderdag 4 september 2008 @ 23:58:28 #32
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61390031
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:46 schreef geppie het volgende:
Ik vond het wel frappant dat de ouders van Tanja dat grietje met die koffie de meeste punten gaven
Haar verhaal past waarschijnlijk het beste in hun wereldbeeld. "Een kale jongen met een getinte huid..."
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:06:26 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_61390204
Ik had bij allebei die zaken wat gemengde gevoelens. \Die zaak in Scheveningen is pas een jaar geleden en dat filmpje is overal te zien geweest, dus een beetje opvallende nieuwsvolger kon precies beschrijven wat daar gebeurd was en die zaak van die Tanja in Maastricht was wel een beetje opvallend dichtbij een ex-rechercheur van politie uit Limburg.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_61392936
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:54 schreef Wickedangel het volgende:

[..]
Inderdaad, je kunt niet checken of het waar is of niet. Waarom gebruiken ze geen opgeloste zaken? Daarin is veel meer controleerbaar en is de kans dus groter dat de besten doorgaan.
pi_61421393
Zo maar even de uitzending van donderdag terug kijken.
pi_61562652
Heu, wat is het stil hier! Kijken we niet meer ofzo?
pi_61563017
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:00 schreef Naamah het volgende:
Heu, wat is het stil hier! Kijken we niet meer ofzo?
Mijn geest kijkt mee.
Poef.....gone! ©golfer
pi_61563057
Ja ik zit nu te kijken, maar ik vind er geen een het echt best doen... Aan de andere kant misschien ook wel realistischer dan die Peter, die was eigenlijk TE goed... hoeveel info zullen ze via de programmaleiding krijgen? En hoeveel voorinformatie hebben ze zelf al over het delict? En ook, hoe knipt RTL het voor in de uitzending? Maar goed, dat zijn de vragen die elke keer spelen met dit soort programma´s.
pi_61563130
Die man met die radio
  donderdag 11 september 2008 @ 22:41:02 #40
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61564034
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:13 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ja ik zit nu te kijken, maar ik vind er geen een het echt best doen... Aan de andere kant misschien ook wel realistischer dan die Peter, die was eigenlijk TE goed... hoeveel info zullen ze via de programmaleiding krijgen? En hoeveel voorinformatie hebben ze zelf al over het delict? En ook, hoe knipt RTL het voor in de uitzending? Maar goed, dat zijn de vragen die elke keer spelen met dit soort programma´s.
Wel grappig dat dit topic wordt bevolkt door sceptici
Deze aflevering was niet zo sterk. Die kerel met die radio, zou hij er nou zelf in geloven?
pi_61565391
Ik vind ook als je niet sceptisch bent het verstandig om dat soort dingen af te vragen, bijvoorbeeld hoeveel ze van de programmaleiding krijgen (al dan niet onbewust), vorige week was er iets met die naam die hij ineens wist, moet bijna dat de programmaleiding info heeft gegeven, bijvoorbeeld door zijn vermoedens te bevestigen ofzo.

Ik vond die man met die radio wel echt bizar.. moet zeggen dat ik er niks van geloofde, maar bij die "Hij loopt langs" op het eind wel een beetje de bibbers kreeg...
pi_61565913
Ik sta er wel aardig sceptisch tegenover, vooral door alle programma´s (en ontmaskeringen) die al geweest zijn... Die man met die radio was creepy inderdaad! En dat gebouw met die trap, dat kwam al zo ´eng´ over, en dan stopten ze bij die trap... Ik had ook gezegd dat die gast van de trap was gevallen.
  donderdag 11 september 2008 @ 23:54:04 #43
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61565995
Voor de goede orde: ik reken mezelf ook tot de sceptici. Het valt me alleen op dat hier geen TRU-types posten die alles voor lief nemen.
  vrijdag 12 september 2008 @ 01:16:46 #44
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_61567289
Interessant om te volgen, vind peter hurkos jr. het meest geloofwaardig overkomen tot nu toe.
pi_61635723
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:28 schreef Naamah het volgende:

Ik vond die man met die radio wel echt bizar.. moet zeggen dat ik er niks van geloofde, maar bij die "Hij loopt langs" op het eind wel een beetje de bibbers kreeg...
Inderdaad

Vond het deze week minder
pi_61741062
Wanneer komt de hh? Ik val nu al in slaap
pi_61741448
Donderdag is de nieuwe en zondag de herhaling, maar kom op, gewoon ff gezellig wakker blijven!
pi_61741472
quote:
Op donderdag 18 september 2008 21:25 schreef Naamah het volgende:
Donderdag is de nieuwe en zondag de herhaling, maar kom op, gewoon ff gezellig wakker blijven!
Denk niet dat dat gaat lukken, maar ik probeer het
pi_61741894
quote:
Op donderdag 18 september 2008 21:25 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Denk niet dat dat gaat lukken, maar ik probeer het
Als 't niet lukt kan je trouwens ook nog terugkijken via RTL gemist
pi_61742672
Ik vind dat die man met die pendel zo leuk praat, zo gezellig bijna, met z'n hele vraag-en-antwoord gesprekken.

Beetje saai hier trouwens.. VegaKip in slaap gevallen? Waar is de rest?
  donderdag 18 september 2008 @ 22:47:32 #51
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61744647
Heel frappant wat de deelnemers te vertellen hadden. Het was wel duidelijk dat het tweede slachtoffer zich met duistere zaakjes inliet...
De finale lijkt een nek-aan-nekrace tussen Peter vd Hurk en Samra te worden.
pi_61744929
Ik vind het wel leuker worden nu de beteren over blijven! Ben benieuwd naar de rest! Ook echt leuk dat ze alle vijf gewoon echt heel verschillend zijn.
pi_61745579
Shit vergeten, kan je de uitzending vandaag gelijk al terugzien?
pi_61745694
Moet je ff RTL gemist checken, weet t niet.
pi_61746594
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:12 schreef geppie het volgende:
Shit vergeten, kan je de uitzending vandaag gelijk al terugzien?
Ja, kan na ongeveer een uur na de uitzending. Heb net al gekeken via rtlgemist.nl
pi_61746886
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:44 schreef Tiemie het volgende:

[..]

Ja, kan na ongeveer een uur na de uitzending. Heb net al gekeken via rtlgemist.nl
ok bedankt
pi_61748288
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:47 schreef Wickedangel het volgende:
Heel frappant wat de deelnemers te vertellen hadden. Het was wel duidelijk dat het tweede slachtoffer zich met duistere zaakjes inliet...
De finale lijkt een nek-aan-nekrace tussen Peter vd Hurk en Samra te worden.

Dit is trouwens niet het beste tijdstip om dit in je eentje te kijken. Beetje creapy Zou die zanger stiekem homo zijn geweest, zo zag ie er wel een beetje uit...
pi_61750264
Ja ik moet wel zeggen dat ik een beetje gek wordt van al die moorden; hoe de toedracht is geweest, hoe die paragnosten zich verplaatsen in zo iemand en ook helemaal niet lekker worden enzo.. Van mij hoeft het allemaal niet zo gewelddadig!

En daarnaast, ik heb wel eens vaker vorige series van dit programma gezien, en daar viel het me altijd op dat als het te moeilijk werd (vooral bij dit soort misdaadzaken), dat ze dan gingen huilen of ´ja sorry het wordt me te emotioneel, ik kan niet meer verder´ etc. (Om er maar eentje te noemen, Liesbeth deed dat) Dat komt tot nu toe nog zo weinig voor vind ik bij de paragnosten. Zijn deze dus beter? Of houden zij wel van een beetje horror?
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:19:19 #59
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61773066
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:48 schreef Kidney_Bean het volgende:
En daarnaast, ik heb wel eens vaker vorige series van dit programma gezien, en daar viel het me altijd op dat als het te moeilijk werd (vooral bij dit soort misdaadzaken), dat ze dan gingen huilen of ´ja sorry het wordt me te emotioneel, ik kan niet meer verder´ etc. (Om er maar eentje te noemen, Liesbeth deed dat) Dat komt tot nu toe nog zo weinig voor vind ik bij de paragnosten. Zijn deze dus beter? Of houden zij wel van een beetje horror?
De jongste, Ingomar, heeft er duidelijk wel moeite mee. Ik denk dat in ieder geval Peter vd Hurks hulp wel vaker wordt ingeroepen bij moordzaken. Misschien de rest ook? Overigens heb ik vorig jaar maar één aflevering gezien.
pi_61779553
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:48 schreef Kidney_Bean het volgende:

Die het meest gingen huilen en trillen kregen ook altijd de hoogste score van de nabestaanden, het was dus echt lonend om te doen!

Wat me wel stoort is de puntentellling. Soms klopt de verdeling echt niet: iemand die er helemaal niks van bakt krijgt dan alsnog 20 punten (Waarvoor? Het uit de auto stappen?). Ook gaat het heel erg om persoonlijke voorkeur: de familie van de zanger plaatste die donkere jongen nog onder pendelman, terwijl pendelman echt alleen maar onzin uitkraamde.
pi_61782657
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:57 schreef Laureline het volgende:

[..]

Wat me wel stoort is de puntentellling. Soms klopt de verdeling echt niet: iemand die er helemaal niks van bakt krijgt dan alsnog 20 punten
Mij ook, maar goed het gaat om het gevoel wat ze die nabestaanden geven denk ik. Wat ik ook irritant vind is dat het niet altijd duidelijk is of iedere kandidaat nou wel of niet die sleutelvragen (goed)beantwoord. Bij de ene stelt Beau specifiek die vraag en bij die andere weer niet
pi_61785098
De puntentelling klopt inderdaad niet. Maar dat heeft ook te maken met wegknippen: Ze nemen zoveel tijd op en daar krijg je maar een paar minuten van te zien. Wie weet krijg je een heel ander idee van de kandidaten als je ze een heel ´optreden´ zou zien dan zoals je ze nu op tv ziet in die paar minuten.

Ik vond wel dat die donkere jongen soms onterecht minder punten kreeg. Het feit dat hij het gezicht van de dader zo gedetailleerd ging beschrijven.. en dat het goed bleek te zijn. Dat vond ik erg sterk. Verder was Peter erg sterk en één van die vrouwen bij de ´dronken man overvallen´-zaak. Maar ja, in hoeverre word je bedrogen als kijker? Wat zenden ze allemaal niet uit, wat hadden ze allemaal verkeerd? Wie weet hadden ze complete verkeerde ´conspiracy theories´ die wij niet te zien krijgen.. I don´t know.

Maar inderdaad, het was in de vorige series altijd lonend om te gaan huilen en te zeggen ´ik kan niet meer, het wordt me te emotioneel´. Ik zou in zo´n geval zeggen, diegene weet dus schijnbaar verder niks en probeert er zo onderuit te komen.. Maar veel nabestaanden gingen ´mee in de emoties´ en gaven dus ook veel punten.

Daarom hebben ze denk ik ook die sleutelvragen erin gegooid. Alhoewel ik daar dus ook weer mijn twijfels bij heb... Wanneer is een sleutelvraag goed beantwoord? Een medium dat roept ´ik heb het benauwd, ik voel steken in mn borststreek´ -> Is diegene nu neergestoken? Is diegene gewurgd en krijgt nu geen lucht meer? Misschien zelfs beschoten en daardoor pijnlijk op die plek (als je last van je hart krijgt, zeggen ze toch ook vaak dat je een soort van ´steken in de borststreek´ krijgt?)?

En het zal me niet verbazen dat als je een beetje de misdaad volgt (wie weet doe je dat wel als je een beetje paragnost bent die de boel bij elkaar moet googlen, ik noem Robert ten Broeke ) dat je dan er misschien wel achter komt dat veel misdaden in de winter worden gepleegd (veel van de behandelde zaken hadden dat als sleutelvraag). En ik vond het ook suggestieve vragen soms. Als Beau vraagt ´Hoe was de gezinssituatie?´ denk je als paragnost al gauw... ´hmmm.. er is vast iets niet mee in de haak anders vraagt hij dat niet.´

Misschien zijn sommige mediums gewoon heel erg goed hoor.. daar niet van.. Maar zoals die Peter, die zit wel al járen in dit vak. Die zal ook wel goed de ´kneepjes´ en de ´valkuilen´ weten. Maar hij kan ook gewoon echt goed zijn hoor, ik weet het niet, ben geen medium
pi_61785789
Ja, vragen naar de 'gezinssituatie' geeft eigenlijk al het antwoord!

Er zitten toch veel weggevers en algemeenheden in de vragen en antwoorden, vind ik. De meeste mensen overlijden bijvoorbeeld wel aan verwondingen in het bovenlichaam, hals of hoofd, en niet aan hun linkerteen. Als je dan maar flink puft en zucht dat je een benauwd, stekend gevoel krijgt (dus okee voor mes, pistool, klap of wurging!) en een stuk of 3 plekken aanwijst is het altijd prijs!

Daarom vind ik altijd ook de zogenaamde 'boodschappen' van de overledenen aan de nabestaanden pijnlijk om te zien. Ja, hij houdt van jullie, ja, ze moeten verder met hun leven. Goh goh, weer 10 punten erbij...
pi_61915792
Ahhhhhh.. traantjes bij Beau!
pi_61915878
Ja, ook best een heftig verhaal natuurlijk. Kan me voorstellen dat zoiets je raakt als je recht tegen over de verteller zit en die spulletjes in handen hebt.

(grappig, we zappen het zelfde naamah )
pi_61915898
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:38 schreef Naamah het volgende:
Jaaa. hij is ook maar een mens en een vader natuurlijk.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_61916071
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja, ook best een heftig verhaal natuurlijk. Kan me voorstellen dat zoiets je raakt als je recht tegen over de verteller zit en die spulletjes in handen hebt.

(grappig, we zappen het zelfde naamah )
Haha, wat gaan we hierna kijken dan?

Vond het ook wel mooi om te zien bij Beau, net zoals die man zei dat ie nu ineens zag dat Beau ook maar gewoon een mens was..
pi_61916411
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:44 schreef Naamah het volgende:

[..]

Haha, wat gaan we hierna kijken dan?
Ik moet zo nog een rondje met de hond lopen vrees ik
pi_61917505
op rlt5 is ook wel apart zeg maar ....
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_61917823
Wat is daar dan? Nu reclame namelijk..
pi_61918156
wrattenman ... echt heel erg
pi_61918202
die handen OMG en die voeten ....!!!
  donderdag 25 september 2008 @ 22:48:21 #73
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61918716
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:38 schreef Naamah het volgende:
Ik schoot ook helemaal vol
Bizar dat Ingomar zo weinig punten kreeg bij de tweede zaak Met Samra uit de race is wel duidelijk wie er gaat winnen, hè?
pi_61918805
Dat van Ingomar begreep ik ook echt niet, maargoed.. hij is gewoon door, dus maakt ook niet echt uit
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:30:54 #75
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_61924407
Leuk programma. Maar tsja, hoe zit het nu. Al die dode mensen vertellen alleen maar dingen die iedereen eigenlijk al weet. Nieuwe feiten komen nauwelijks naar boven (en als die al komen zijn ze niet of moeilijk te controleren).

En huilende Beau was zielig.
opgezegd@fok.nl
pi_61925590
Ik vraag me echt af wat wij allemaal niet te zien krijgen.
Die Peter komt over als een echte, terwijl ik toch sceptisch ben. Niet a la Char: Ik zie een d, of een j of een r..Maar gewoon doorleuk vragen: "Wie is John?".. haha. Vond hem wel sterk. Je weet natuurlijk ook niet of ze weten dat ze in het Oosterpark staan. Als je die plaats kent, en ook weet dat het een homo-ontmoetingsplaats is, kun je natuurlijk al een beetje beter raden..
Anyway.. ik vond, zoals het gebracht werd, het weer indrukwekkend.
pi_61928221
Gister was erg indrukwekkend vond ik, zou er bijna in gaan geloven

Wat ik me wel afvraag, wordt zo'n geest er niet gestoord van als 4 mensen
hem dingen komen vragen? Ik zou het als geest zijnde prima vinden om een
zo'n paragnost te woord te staan, maar 4 keer hetzelde verhaal vertellen?
pi_61930842
Ik zou graag voor de finale graag zien dat ze de finalisten, zonder dat ze het van te voren weten naar een wijk in LA of waar dan ook in het buitenland vliegen om een (opgeloste) zaak te bespreken die hier zeker niet in het nieuws is geweest.
Als er dan weer van die details worden verteld zoals kleur ogen, kleur auto, wat voor tattoo etc. etc. en andere dader-info...dan ben ik om.
pi_61930850

[ Bericht 100% gewijzigd door Apache4U op 26-09-2008 13:59:35 ]
pi_61930893
dubbel

[ Bericht 0% gewijzigd door Apache4U op 26-09-2008 14:00:49 (messed up proxy @ work) ]
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:27:26 #81
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61944219
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:08 schreef Yuin het volgende:
Wat ik me wel afvraag, wordt zo'n geest er niet gestoord van als 4 mensen
hem dingen komen vragen? Ik zou het als geest zijnde prima vinden om een
zo'n paragnost te woord te staan, maar 4 keer hetzelde verhaal vertellen?
Daar heb ik ook over nagedacht. Als de deelnemers zeggen 'Hij/zij zegt...' of 'Hij/zij laat me zien dat...', dan geloof ik niet dat we het letterlijk moeten nemen, dus dat een deelnemer daadwerkelijk met een slachtoffer praat. Ik denk eerder dat er een soort energie op die plek hangt die de deelnemers oppikken.
Ik wil niet al te zweverig overkomen, want ik sta er nog steeds sceptisch tegenover. Die kermisjongen en uiteindelijk ook de man met de pendel kon ik niet al te serieus nemen. Wel denk ik dat in ieder geval Peter vd Hurk en Ingomar bepaalde gaven hebben, misschien een soort hogere intuïtie dan een doorsnee mens. Het was frappant en soms ronduit krankzinnig wat zij allemaal wisten.
pi_61944280
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:27 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Daar heb ik ook over nagedacht. Als de deelnemers zeggen 'Hij/zij zegt...' of 'Hij/zij laat me zien dat...', dan geloof ik niet dat we het letterlijk moeten nemen, dus dat een deelnemer daadwerkelijk met een slachtoffer praat. Ik denk eerder dat er een soort energie op die plek hangt die de deelnemers oppikken.
Ik wil niet al te zweverig overkomen, want ik sta er nog steeds sceptisch tegenover. Die kermisjongen en uiteindelijk ook de man met de pendel kon ik niet al te serieus nemen. Wel denk ik dat in ieder geval Peter vd Hurk en Ingomar bepaalde gaven hebben, misschien een soort hogere intuïtie dan een doorsnee mens. Het was frappant en soms ronduit krankzinnig wat zij allemaal wisten.
Ik ken mensen zoals die Ingelmar die dus ook zo'n soortgelijke gave hebben, en ik heb een keer meegemaakt dat zo'n vriendin ons dus zo'n beetje van de dood geredt heeft. Dus een beetje geloof ik er wel in. Maar als die deelnemers zeggen zij ZEGT, of ze staat nu ZO bij je.... Dan ga ik er toch van uit dat die geest dat doet. En die geest gaat dan geen 4 keer doen lijkt mij Denk dat die geest dan ook zoiest heeft van joh ik ben geen antwoordmachine.

Opzich vind ik dit wel een tru topic waard, weet niet of er mensen zijn hier op fok die ook dit soort gaven hebben maar ga het eens proberen
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:35:05 #83
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61944355
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:31 schreef Yuin het volgende:
Maar als die deelnemers zeggen zij ZEGT, of ze staat nu ZO bij je.... Dan ga ik er toch van uit dat die geest dat doet.
Je hebt gelijk, dat zeggen ze inderdaad. Ik weet niet hoe ik dat moet verklaren.
quote:
Opzich vind ik dit wel een tru topic waard, weet niet of er mensen zijn hier op fok die ook dit soort gaven hebben maar ga het eens proberen
In TRU bestaat er trouwens ook een topic over dit programma. Ik hoop niet dat dit topic ernaartoe wordt verhuisd, dit gaat louter over het programma.
pi_61944432
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:35 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat zeggen ze inderdaad. Ik weet niet hoe ik dat moet verklaren.
[..]

In TRU bestaat er trouwens ook een topic over dit programma. Ik hoop niet dat dit topic ernaartoe wordt verhuisd, dit gaat louter over het programma.
Denk het niet, is toch een op zichzelf staande vraag Maar ik snap het inderdaad ook niet echt, ik weet wel dat ik als geest na 3 mensen echt zou hebben van jaaaa rot ff op joh En het gekke was ook bijvoorbeeld dat soms de ene persoon zegt dat de geest niks wil zeggen, en de andere krijgt wel alles los...
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:43:28 #85
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61944513
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:39 schreef Yuin het volgende:
ik weet wel dat ik als geest na 3 mensen echt zou hebben van jaaaa rot ff op joh En het gekke was ook bijvoorbeeld dat soms de ene persoon zegt dat de geest niks wil zeggen, en de andere krijgt wel alles los...
Daarom denk ik ook dat er niet letterlijk met zo'n geest wordt gepraat, het is meer een soort energie die de ene deelnemer wel en de andere niet kan aanboren. Zo'n geest voelt zich dan ook niet lastiggevallen.
pi_61947847
Gelukkig is Ingomar door maar hij kreeg veelste weinig punten bij de 2de zaak.
je hoort vaak dat geesten blij zijn om in contact te komen met de achtergebleven familieleden, ik denk niet dat het een energie is die vragen beantwoord maar dat de geest het zelf is, De ene medium (bijv. Samra) kreeg van de geest helemaal nix door bij zaak 1 en de andere medium (Ingomar) kreeg bijna alles door maar die geest wil het helemaal niet hebben over wat het in het verleden is gebeurt. Net als met die persoon die van de trap is geduwt in de vorige aflevering. De informatie moet er lijkt wel eruit getrokken worden. Ze melden zich wel maar lijken liever andere boodschappen door te willen geven aan de mediums en de nabestaanden.
pi_61951340
Ik geloof Peter en Norma echt. Vorige keer stond ik elke keer versteld van Tessa, ook toen in Middelburg, dat vond ik zo indrukwekkend.

Ik vind het nu wel jammer dat het alleen om moorden gaat. Vorige keer bijvoorbeeld, zat Rita Verdonk tegenover ze. Dat vond ik interessant, of het vinden van iemand in een fort. Nu gaat het alleen over de overledenen.

Maar nog steeds wel boeiend hoor. Door deze show ben ik er wel van overtuigd dat er meer is. Zeker die Peter van der Hurk. (en dus Tessa van de vorige keer)
Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_62092505
Die moorden beginnen me dus echt de keel uit te hangen.. De meest verschrikkelijke verhalen worden over je uitgestort, en dan ook nog een paar keer, omdat elke paragnost ze weer voelt..

Iets wat ik wel tegenstrijdig vind; Aan de ene kant zoeken de mediums steeds contact met die personen, maar ze geven dan wel het advies ´dat je ze met rust moet laten en niet steeds moet oproepen´. Natuurlijk, het laatste is om de familieleden een soort van gerust te stellen, maar vraag als medium dan ook niet de aandacht van de overledene

Sommige dingen blijven frappant, hoe ze erop komen.. Maar zoals ik hierboven zei, ik blijf sceptisch. Hoe knippen ze het programma, wat hadden de mediums allemaal mis, wat hadden ze als voorinformatie, hoeveel krijgen ze door uit coldreading, etc..
pi_62092611
Shit.. vergeten.. zondag maar de herhaling kijken!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:51:15 #90
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_62092790
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:43 schreef Kidney_Bean het volgende:
Die moorden beginnen me dus echt de keel uit te hangen.. De meest verschrikkelijke verhalen worden over je uitgestort, en dan ook nog een paar keer, omdat elke paragnost ze weer voelt..
Het is enerzijds heel akelig, maar toch ook weer spannend. Wat ik niet begrijp, is dat het stoffelijk overschot van de Friese jongen twee of drie keer in beeld kwam. Het is allemaal al erg genoeg
Vorig jaar waren er blijkbaar hele andere opdrachten, ik heb toen één aflevering gezien, had er verder geen geduld voor. Hier blijf ik geboeid.
quote:
wat hadden ze als voorinformatie
Weinig, lijkt het in ieder geval. Beau zei in de eerste zaak alleen dat er een lichaam was gevonden en tegen één deelnemer zei hij erbij: "En dat is alle informatie die je krijgt." Ik geloof zeker dat de crew strikte opdracht heeft om de kandidaten niets te vertellen. Het zal dan helemaal uit henzelf moeten komen.
Wel denk ik dat Peter vd Hurk, die immers zelf uit Den Haag komt, wat van de tweede zaak moet hebben geweten.
pi_62093482
Ik wacht op de zaak Marianne Vaatstra...
Maar haar familie wil waarschijnlijk helaas niet mee doen (?)

Ik denk dat Peter vd Hurk overigens niet per se het moest weten omdat hij ook uit DH komt.
pi_62110520
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:46 schreef Naamah het volgende:
Shit.. vergeten.. zondag maar de herhaling kijken!
Hij staat ook op rtlgemist.nl
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:37:54 #93
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_62275281
Spannende finale! Ingomar lijkt steeds beter te worden.
pi_62297435
ik denk ook wel dat hij gaat winnen
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:11:07 #95
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_62299823
Ik vind het een geweldig programma. Ben erg benieuwd naar de finale volgende week.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:51:31 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_62353224
Intussen helemaal bij gekeken. Ik vind dat die Peter het erg goed doet. Ingomar is wat meer bezig met show en met het nadien vasthouden van nabestaanden en ze dingen te laten horen die ze graag willen horen. Peter verteld gewoon heel droog een aantal feiten en zegt dan: "Zo, klaar".
Poef.....gone! ©golfer
pi_62353477
Wie heeft er wel eens van Cold Reading gehoord?
*verwijderd door Admin*
pi_62353504
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:59 schreef JanJanJan het volgende:
Wie heeft er wel eens van Cold Reading gehoord?
het programma al vanaf het begin tot het einde bekeken ?
pi_62354258
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:00 schreef janimie het volgende:

[..]

het programma al vanaf het begin tot het einde bekeken ?
Niet alle afleveringen nee, is dat echt nodig om te doorzien dat het onzin is dan?

Wel bekend met o.a. het vorige seizoen, Char en andere oplichters
*verwijderd door Admin*
pi_62396791
Als de zoon van Peter Hurkos slim is, doet hij even de test van Randi om het miljoen op te strijken.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:38:46 #101
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62445209
Oh ik wou al zeggen dit wordt te makkelijk, maar er is een tent.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_62445227
Nu is de laatste aflevering bezig.

Gaat over de moord op Pim Fortuyn.

Het neeftje van Pim Fortuyn was zojuist aan het woord en die gelooft in ieder geval in één groot complot want hij was direct toen de aanslag bekend was naar het mediapark gegaan en toen was het terrein al hermetisch afgesloten door politie en ME, en die kunnen nooit zo snel ter plaatse zijn geweest volgens hem.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:39:49 #103
3185 Adelante
To let it go now
pi_62445237
Zou Pim het zo gewild hebben?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:40:59 #104
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62445265
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:39 schreef Adelante het volgende:
Zou Pim het zo gewild hebben?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_62445343
Zou dit nou echt zijn of zou het allemaal in scene gezet zijn en dat ze vooraf geinstrueerd worden?

Ik ben normaal gesproken namelijk niet zo van de zweverige en paranormale theorieën.

Maar als ze echt vooraf niets weten dan zijn sommige zaken die ze weten te vertellen wel opmerkelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:47:35 #106
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62445435
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Zou dit nou echt zijn of zou het allemaal in scene gezet zijn en dat ze vooraf geinstrueerd worden?

Ik ben normaal gesproken namelijk niet zo van de zweverige en paranormale theorieën.

Maar als ze echt vooraf niets weten dan zijn sommige zaken die ze weten te vertellen wel opmerkelijk.
Ik was daar ook redelijk nuchter over, maar ik had het er van de week nog met mijn moeder over. Die geloofde er eerst ook niet in, maar nadat zo'n iemand bij een bijeenkomst toch wel veel details wist over haar leven die echt niemand weet kon ze er niet meer omheen.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:54:17 #107
3185 Adelante
To let it go now
pi_62445629
Ik blijf sceptisch in dit soort fluisteraars
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:55:06 #108
3185 Adelante
To let it go now
pi_62445659
dus toch een zwarte dader
pi_62445678
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik was daar ook redelijk nuchter over, maar ik had het er van de week nog met mijn moeder over. Die geloofde er eerst ook niet in, maar nadat zo'n iemand bij een bijeenkomst toch wel veel details wist over haar leven die echt niemand weet kon ze er niet meer omheen.
Ik heb er ook gemengde gevoelens over hoor, maar ik sluit vooraf zeker niets uit.

Het geval wil dat een oud-collega van mij zei toen ik daar kwam werken (en tegenover haar op de kamer kwam te zitten) dat ze paranormaal begaafd was, en toen dacht ik nog 'het zal wel'.

Maar ze had van die dagen als ik gewoon achter m'n computertje druk zat te werken dat ze ineens opkeek uit haar werk, zich naar mij toe wende en ineens zéér treffende dingen wist te vertellen of te vragen.

Sindsdien ben ik me hier ook meer in gaan verdiepen.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:59:35 #110
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62445805
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik heb er ook gemengde gevoelens over hoor, maar ik sluit vooraf zeker niets uit.

Het geval wil dat een oud-collega van mij zei toen ik daar kwam werken (en tegenover haar op de kamer kwam te zitten) dat ze paranormaal begaafd was, en toen dacht ik nog 'het zal wel'.

Maar ze had van die dagen als ik gewoon achter m'n computertje druk zat te werken dat ze ineens opkeek uit haar werk, zich naar mij toe wende en ineens zéér treffende dingen wist te vertellen of te vragen.

Sindsdien ben ik me hier ook meer in gaan verdiepen.
Da's wel apart ja. Hoe ik er nu over denk is dat er wel iets is of moet zijn, maar ik weet niet precies wat. Ook omdat je zo'n "gave" zelf niet hebt.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:04:28 #111
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62445953
Beau je weet toch wel wat een tiewrap is. Toch wel vreemd, die hele lange zijn toch nog best kort daarvoor.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:07:29 #112
3185 Adelante
To let it go now
pi_62446046
een vrouw met een schoenentick goh wat een open deur
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:09:18 #113
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62446115
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:07 schreef Adelante het volgende:
For the record, ik ben een vrouw zonder schoenentick.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:15:23 #114
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_62446282
Zo ik vind het best heftig!
Aangezien Tamara bij mij 2 straatjes verderop woonde.
Die man wist echt veel te vertellen wtf!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:15:30 #115
3185 Adelante
To let it go now
pi_62446290
oh, dan ben je de eerste waarvan ik dat hoor...

Maar tot nu toe vind ik Peter wel indrukwekkend en specifiek in zijn bevindingen.
pi_62446450
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:07 schreef Adelante het volgende:
Dat was het zeker, de eerste paar dingen die hij zei waren sowiezo op 99% van de vrouwen van toepassing.

Maar van wat hij daarna allemaal vertelde werd ik toch wel ff stil. Toch wel erg gedetailleerd, over hoe ze lag enzo, en dat ze 2 doodsoorzaken had; ik vond het in elk geval indrukwekkend. En dan nog die 7 en die 11, dat ze op 11 juli vermoord bleek te zijn..
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:20:45 #117
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62446477
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:15 schreef Adelante het volgende:

Maar tot nu toe vind ik Peter wel indrukwekkend en specifiek in zijn bevindingen.
Ik vind dat eigenlijk elke uitzending al. Die man doet iets met me.

Ingomar heb ik zelf nooit zo goed gevonden, maar hij zit nu in de finale dus....
pi_62446555
Dat bevestigen van de ouders elke keer als de zwarte jongen iets beweerd.

"Dat klopt" zeggen ze dan, maar hoe weten zij dat nou.

Ik snap dat ze weten hoe zij om het leven is gebracht, maar hoe weten ze nu zo zeker dat het een bekende moet zijn geweest, dat het een sterke man geweest is, etc. want zover ik had begrepen was die oom die was opgepakt toch ook weer vrijgelaten wegens onvoldoende bewijs ofzoiets
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 22:25:52 #119
163650 Greys
pi_62446636
Ik kijk het voor het eerst, maar bij deze Tamara-zaak was Peter wel héél erg goed zeg
Ben zo sceptisch als de pest met dit soort dingen, maar hij was wel heel erg overtuigd van hoe ze lag, waar met haar hoofd, de doodsoorzaak, en dan die 7 en 11 qua wanneer ze dood ging (hij dacht dus 11 uur of 7 uur maar het was 11-7 )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62446648
Hij komt wel tot dezelfde conclusie als Peter, namelijk dat er twee mensen zijn geweest waarvan ééntje waarschijnlijk haar vriend was of in ieder geval een vriend.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:26:52 #121
3185 Adelante
To let it go now
pi_62446665
Ik vind het nu weer te zweverig worden...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 22:28:35 #122
163650 Greys
pi_62446719
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:26 schreef Adelante het volgende:
Ik vind het nu weer te zweverig worden...
Wij zeiden hier precies hetzelfde.
Ik vond Peter stukken beter hier, kordater en duidelijker en minder zweverig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62446761
Verspraken de twee ouders zichzelf nou daarnet?

Ze zeiden "dát hadden wij niet verteld maar dat wisten zij wel te vertellen" (over hoe ze is gevonden en over haar verwondingen).

Maar met die uitspraak geven ze wellicht onbedoeld aan dat ze vooraf wel contact hebben gehad met de twee deelnemers, en dat Peter en Ingolmar dus voorkennis zouden kunnen hebben.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:31:22 #124
3185 Adelante
To let it go now
pi_62446802
Nah die Ingomar gaat winnen als ze in de tussenstand Peter bovenaan hebben staan.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 22:31:23 #125
163650 Greys
pi_62446803
Volgens mij bedoelden ze dat het nooit naar buiten is gekomen, als in de media ofzo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 22:32:23 #126
163650 Greys
pi_62446819
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:31 schreef Adelante het volgende:
Nah die Ingomar gaat winnen als ze in de tussenstand Peter bovenaan hebben staan.
Ik hoop dat je ongelijk hebt.

EDIT: Ja
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:32:25 #127
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_62446820
Peter gewonnen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:32:59 #128
3185 Adelante
To let it go now
pi_62446838
Ik moet duidelijk niet meedoen met mijn voorspellingen
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:33:05 #129
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62446842
Jeuj
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:33:46 #130
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62446875
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:31 schreef Greys het volgende:
Volgens mij bedoelden ze dat het nooit naar buiten is gekomen, als in de media ofzo
Precies!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 22:43:45 #131
163650 Greys
pi_62447122
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:32 schreef Adelante het volgende:
Ik moet duidelijk niet meedoen met mijn voorspellingen
Jij hebt vast weer heel andere kwaliteiten

Ik mis Popstars morgen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:55:39 #132
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_62447413
Het scheelde slechts vijf punten.
pi_62450097
Hmja inderdaad overtuigende dingen gemeld, maar toch... ik blijf mn twijfels houden. Mensen denken zo vaak bij een paragnost als hij iets zegt ´ oooh hij bedoelt vast dat!´ Terwijl de paragnost in kwestie eigenlijk een heel open en vaag iets noemt. Zoals bij peter, de vrouw met de schoenenfetish en bij pim fortuyn dat hij last van zijn tanden had.. dat heeft iedereen toch wel eens?!

Verder ben ik erg benieuwd naar wat Peter R de Vries bij Boulevard zei. Hij vertelde dat hij de vader van Peter van de Hurk eens heeft betrapt op bedrog. ik zou dan graag willen weten HOE, dan weet je misschien ook hoe Peter het doet
pi_62451713
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 01:09 schreef Kidney_Bean het volgende:
Verder ben ik erg benieuwd naar wat Peter R de Vries bij Boulevard zei. Hij vertelde dat hij de vader van Peter van de Hurk eens heeft betrapt op bedrog. ik zou dan graag willen weten HOE, dan weet je misschien ook hoe Peter het doet
Als er íemand is die ik niet vertrouw, is het die Peter de Vries wel
[ afbeelding ]
pi_62451773
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Verspraken de twee ouders zichzelf nou daarnet?

Ze zeiden "dát hadden wij niet verteld maar dat wisten zij wel te vertellen" (over hoe ze is gevonden en over haar verwondingen).

Maar met die uitspraak geven ze wellicht onbedoeld aan dat ze vooraf wel contact hebben gehad met de twee deelnemers, en dat Peter en Ingolmar dus voorkennis zouden kunnen hebben.
Het kan ook zijn dat ze bedoelde dat ze van tevoren aan het productieteam/Beau al 't een en 't ander verteld hadden. En dat ze dus daarmee aangaven dat die informatie onmogelijk aan de paragnosten doorgespeeld zou kunnen zijn.

Zelf heb ik met dit soort zaken ook meestal moeite om te geloven omdat ik meer ben van 'eerst zien, dan geloven', maar ik heb verhalen gehoord van mijn ouders over een paragnost die hen ook ooit dingen verteld heeft die hij niet kón weten. Daarom ben ik er van overtuigd dat het vast mogelijk is.
Ik denk ook wel dat er méér om ons heen is dan wij waar kunnen nemen.
[ afbeelding ]
pi_62453790
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:31 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Als er íemand is die ik niet vertrouw, is het die Peter de Vries wel

Wat heeft hij je misdaan?
*verwijderd door Admin*
pi_62454391
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:15 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Wat heeft hij je misdaan?
T is een misselijkmakend mannetje, waarbij het maar om 1 ding draait: kijkcijfers. Met veel praatjes die zaak van Nathalie Holloway aankondigen, want 'meneer had bewijzen' terwijl er geen sprake was van bewijs. Hij had gewoon het zoveelste verhaaltje van Joran gefilmd. Maar waarom zou juist zíjn verhaaltje het juiste zijn.

Nee, ik mag m niet...
[ afbeelding ]
pi_62455470
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:38 schreef Walter81 het volgende:

[..]

T is een misselijkmakend mannetje, waarbij het maar om 1 ding draait: kijkcijfers. Met veel praatjes die zaak van Nathalie Holloway aankondigen, want 'meneer had bewijzen' terwijl er geen sprake was van bewijs. Hij had gewoon het zoveelste verhaaltje van Joran gefilmd. Maar waarom zou juist zíjn verhaaltje het juiste zijn.

Nee, ik mag m niet...
Wat is er mis mee dat het om kijkcijfers draait? Dat is bij Beau / Het zesde zintuig precies zo, dus wat is je probleem?
*verwijderd door Admin*
pi_62455553
Natuurlijk kan je vóór of tegen Peter R de Vries zijn, maar als hij op video heeft aangetoond bijvoorbeeld hoe de vader van Peter van der Hurk de boel belazerde, dan zou ik dat wel graag willen zien. Dat die Peter die batch van de FBI van zijn vader liet zien, deed me op een of andere manier ook zo ongeloofwaardig aan Maar goed, dan kun je aan dat materiaal misschien wel zien van ´oooooooooh dus zó doet Peter van der Hurk zijn werk!´ zoiets..
pi_62455563
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:23 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dat het om kijkcijfers draait? Dat is bij Beau / Het zesde zintuig precies zo, dus wat is je probleem?
De Vries probeert mensen (terecht en onterecht) kapot te maken om cijfers te trekken. Dat gebeurt niet bij een programma als Het zesde zintuig. Dat zijn geen programma's die ten koste van iets of iemand gaan.
[ afbeelding ]
pi_62455621
Jij vindt dat het zesde zintuig geen gebruik maakt van het leed bij de familieleden, van de ´sensatie´ rond de moord? Bij Peter R gebeurde precies hetzelfde, ook daar zag je een huilende moeder van Nathaly Holloway en ook daar werd gesuggereerd hoe de moord op Nathaly gepleegd was. Het ENIGE verschil is dat er geen paragnost tussen zit
pi_62456848
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:30 schreef Kidney_Bean het volgende:
Jij vindt dat het zesde zintuig geen gebruik maakt van het leed bij de familieleden, van de ´sensatie´ rond de moord? Bij Peter R gebeurde precies hetzelfde, ook daar zag je een huilende moeder van Nathaly Holloway en ook daar werd gesuggereerd hoe de moord op Nathaly gepleegd was. Het ENIGE verschil is dat er geen paragnost tussen zit
PRdeV haalt mensen onderuit, zoals de vader van PetervdH en die Joran. Al geloof ik best dat die Joran meer van de verdwijning af weet, heeft PeterRdeV het verhaal van hem meteen als 'bewijs' betiteld terwijl het dat helemaal niet is.

Daarentegen hebben de familieleden die op tv geweest zijn bij het 6e zintuig neem ik aan zelf de keuze gehad om wel of niet aan het programma mee te werken. Ze hadden ook de hulp van een paragnost kunnen inschakelen buiten de tv om als ze wel de hulp wilden maar niet op tv.
[ afbeelding ]
pi_62457077
Het zesde zintuig misbruikt de hoop die mensen hebben op oplossing van hun zaak, door middel van een stel kwakzalvers die nog veel minder hebben bewezen dan Peter R.
Behalve dat ze een dikkere duim hebben dan....
*verwijderd door Admin*
pi_62457291
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:29 schreef JanJanJan het volgende:
Het zesde zintuig misbruikt de hoop die mensen hebben op oplossing van hun zaak, door middel van een stel kwakzalvers die nog veel minder hebben bewezen dan Peter R.
Behalve dat ze een dikkere duim hebben dan....
PeterR trekt conclusies uit zaken die nergens op slaan. Drogredenen. Zoals: Joran is de dader wánt dat heeft tie bij de verborgen camera gezegd. Daaruit mag hij die conclusies niet trekken.

De nabestaanden bij Beau doen vrijwillig mee. En ook de paragnosten kunnen de dood van een persoon niet ongedaan maken. Maar stel dat het inderdaad kwakzalverij is en uit hun duim gezogen, maar de nabestaanden vinden daardoor rust en kunnen weer verder met hun leven ipv met vragen rond blijven lopen, dan is daar niks mis mee vind ik.
Maar waarom zou het nep zijn? Omdat we het niet kunnen bewijzen is het nep? Er is geen reden om niet te geloven dat er meer is dan wij weten.
[ afbeelding ]
pi_62460724
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:38 schreef Walter81 het volgende:

Omdat we het niet kunnen bewijzen is het nep?
precies
*verwijderd door Admin*
pi_62460939
Ik zit hier niet om Peter R de Vries te verdedigen, maar je kunt precies hetzelfde van Peter R zeggen.. waarom zou daar niet een kern van waarheid in kunnen zitten? Alleen omdat je de persoon niet mag? Waarom kunnen paragnosten wel alles vermelden en compleet nieuwe theorieën op een moord verzinnen (bij Pim Fortuyn waren er plotseling 2 mannen bij betrokken, en bij de moord op dat meisje ook, terwijl bij allebei de zaken maar 1 verdachte/dader is aangewezen) en Peter R niet? Alleen maar vanwege het paranormale?

Zowel de paragnosten als Peter R gebruiken middelen om een zaak op te lossen, de een via een medium, de ander via opsporingsmethoden, tips, geheime camera´s en dat soort trucs. Natuurlijk, Joran is er ingeluisd door Peter R, en of Joran het nu gedaan heeft of niet wil ik hier echt niet aan de orde stellen (het gaat tenslotte over het zesde zintuig), maar ik blijf erbij, in wezen is er niet veel verschil tussen beide programma´s.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:56:53 #147
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_62465579
Al die paragnosten vertellen NOOIT nieuwe dingen. Iig geen nieuwe dingen die te controleren zijn. Dat is toch raar.
opgezegd@fok.nl
pi_62500831
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:38 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Nee, ik mag m niet...
Zonder peter R lag dat echtpaar nog steeds in Baarn onder de grond van die kinderboerderij.
Zat die pedofiel nog steeds vast, (ipv Wik H.) en die 2 van putten ook en waren Romy en Marion niet gevonden, kon die zeilschoolhouder gewoon door gaan met kinderen molesteren, was dat Maleisische vrouwtje nog steeds ingemetseld in een betonnen muur bij die arts zijn tweelingbroer en ga zo maar door, misselijk makend zijn de daders van dit soort dingen. Peter heeft meer voor elkaar gekregen en meer guts dan menigeen in zijn rechterteen.
Kijkcijfers bevorderen dat je tips krijgt, dus natuurlijk moet het daar om draaien.

Ontopic: leuk dat Peter gewonnen heeft, hij was zeer overtuigend Ingomar ook.
pi_62503008
Word deze finale nog ergens herhaald? Zo ja, wanneer?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62506152
op rtlgemist is het terug te zien
pi_62506303
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:38 schreef janimie het volgende:
op rtlgemist is het terug te zien
Niet op TV dus? Ik houd er niet zo van om via de monitor te kijken maar als t niet anders is...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:18:49 #152
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62508364
Peter bij Life & Cooking nu.
pi_62509025
Ik zat het net te bekijken, en ik ben erg benieuwd HOE hij het toch doet als het nep is. Hij wist wel erg veel te vertellen naar aanleiding van die foto. Hoe vonden andere mensen hier dat item bij life and cooking? Ik vond hem overtuigender overkomen dan al die afleveringen van het zesde zintuig bij elkaar!
pi_62517017
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:44 schreef mrcool het volgende:

[..]

Niet op TV dus? Ik houd er niet zo van om via de monitor te kijken maar als t niet anders is...
normaal wordt het wel herhaald maar ik weet niet wanneer.
zelf kijk ik het wel altijd online en dan overdag, het kan heeeeeel soms best creepy zijn
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:36:38 #155
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62517279
Edit: -foutje-
pi_62651059
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:45 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ik zat het net te bekijken, en ik ben erg benieuwd HOE hij het toch doet als het nep is. Hij wist wel erg veel te vertellen naar aanleiding van die foto. Hoe vonden andere mensen hier dat item bij life and cooking? Ik vond hem overtuigender overkomen dan al die afleveringen van het zesde zintuig bij elkaar!
is die afl. erges terug te zien ?
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:11:12 #157
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_62651375
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:57 schreef janimie het volgende:

[..]

is die afl. erges terug te zien ?
Ja. Op rtlgemist.nl
  zondag 28 december 2008 @ 18:20:42 #158
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64437132
Peter bij Life & Cooking.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:43:52 #159
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_66712820
Schopje, we gaan morgen weer beginnen.
pi_66713299
Oja, goed dat je het zegt, ik wil het (weer) gaan volgen! Ze gaan deze keer toch weer op een andere manier doen ofzo? Ik zag zoiets in een voorstukje maar heb eigenlijk niet opgelet.
pi_66738477
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:57 schreef Naamah het volgende:
Oja, goed dat je het zegt, ik wil het (weer) gaan volgen! Ze gaan deze keer toch weer op een andere manier doen ofzo? Ik zag zoiets in een voorstukje maar heb eigenlijk niet opgelet.
Hahaha.. dat heb ik ook. Voorstukje gezien, maar niet opgelet .
Ik ben benieuwd vanavond
pi_66739128
geen competitiestrijd maar samenwerken om misdrijven op te lossen, ook ik ga kijken
pi_66742876
Weet iemand wanneer de herhaling is?
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:15:42 #164
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66745945
tvp!
nu zonder die competitie lijkt t me leuker.
zou supervet zijn als ze eens wat dingen oplossen wat de Kit niet lukt
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:36:33 #165
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66747242
het betreffende bedrijf van de loods met de afgedekte auto. Een simpele Google Search op "Ben" EN "27"(was in beeld) EN "dakbedekking" (tevens in beeld)

En dan kom je eigenlijk gelijk hier uit
http://www.benroos.nl/default.asp

Locatie lijkt ook te kloppen
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Woensdrechtstraat+27,+rotterdam&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.574308,7.075195&ie=UTF8&ll=51.952306,4.453626&spn=0.007062,0.013819&t=h&z=16&iwloc=addr

Dusssssss, wat is hier verder mee aan de hand?
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:43:51 #166
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_66747700
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:36 schreef Conekiller het volgende:
Dusssssss, wat is hier verder mee aan de hand?
Geen idee, en dat komen we misschien ook helemaal niet meer niet aan de weet
'Dakbedekking' zag ik ook staan. Nogal suf van RTL
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:15:51 #167
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_66761346
Vond het verbluffend wat die Tessa deed met de zaak in Apeldoorn: "Ik kan zo naar het huis van de dader rijden".

De man naar wiens huis gereden werd zat al in voorarrest. En vanochtend een bekentenis:

http://www.nu.nl/algemeen(...)datie-apeldoorn.html

Zou die doorbraak iets met de uitzending van gisteren te maken hebben?
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_66761948
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:13 schreef VegaKip het volgende:
Weet iemand wanneer de herhaling is?
Nu bij mij thuis vanaf de HD recorder Kon m'n aandacht er gister niet bij houden, dus heb het maar uitgezet en de rest opgenomen, dus nu lekker kijken! Enneh, wanneer de echte herhaling is weet ik niet, wel dat het op rtl gemist staat!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 08:19:16 #169
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_66791318
Bloedstollend goeie aflevering. En gelukkig dat de politie er bij staat want de gegeven informatie kan van onschatbare waarde zijn.

Bij die zaak van die vermiste en vermoorde man in die zandvlakte: denk je dat je het lijk goed hebt weggewerkt, wordt ie toevallig opgegraven door een bouwvakker in een kraan en twee paragnosten doen de rest. Hoppa, zó naar het huis van de (vermoedelijke) dader. Dat verwacht je toch ook niet als crimineel! LOL

Onvoorstelbaar wat die mensen kunnen en wát een gave TV dit geeft!
pi_66792682
hoe verklaren deze mensen hun gaven? wat zit er volgens hun achter? ben ik wel benieuwd naar.
pi_66793810
Idd, Boca_Raton! Maar tóch vind ik het apart dat de politie er in mee gaat, ik vind het absoluut goed, maar het verbaasd me wel ontzettend.
pi_66794198
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:15 schreef Hihat het volgende:
Vond het verbluffend wat die Tessa deed met de zaak in Apeldoorn: "Ik kan zo naar het huis van de dader rijden".

De man naar wiens huis gereden werd zat al in voorarrest. En vanochtend een bekentenis:

http://www.nu.nl/algemeen(...)datie-apeldoorn.html

Zou die doorbraak iets met de uitzending van gisteren te maken hebben?
Dat zou wel heel erg briljant zijn ja.

Toch vind ik dat er tussen alles wat genoemd wordt alleen gefocust wordt op wat enigszins klopt.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:08:49 #173
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_66797309
In de vorige serie van Het Zesde Zintuig was de politie er volgens mij niet bij, in tegenstelling tot de serie daarvóór. Ik weet nog dat ik dacht: "Eeuwig zonde". Ik herinner me dat ik de resultaten van de paragnosten zó knap vond dat ik bijna de politie had gemaild met de vraag waarom ze er niet meer bij waren. En als ik, als simpele kijker, dat al denk, dan kunnen dat er méér geweest zijn. Of misschien waren de resultaten zo verbluffend dat ze nu wel degelijk graag willen meewerken.

Het is ontegenzeggelijk knap dat ze openlijk aan het programma meewerken. Niets is zo makkelijk als de politie weer afkraken voor elk wissewasje wat men niet bevalt. Juist daarom waardeer ik het zo en sterker nog: paragnosten kunnen van onschatbare waarde zijn. Omdat ze informatie geven op een unieke manier. Die Tessa kon in de auto zó de weg wijzen naar de (vermoedelijke) dader terwijl de vrouw van het slachtoffer ernaast zat en haar aanwijzingen herkende (was toen kennelijk al een aanhouding verricht of ze had haar sterke vermoedens).

Tegen deze mensen kun je je als crimineel nóóit wapenen, is dat gaaf of wat??
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:41:35 #174
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_66813871
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Die Tessa kon in de auto zó de weg wijzen naar de (vermoedelijke) dader terwijl de vrouw van het slachtoffer ernaast zat en haar aanwijzingen herkende (was toen kennelijk al een aanhouding verricht of ze had haar sterke vermoedens).

Er was in januari al één aanhouding verricht en in februari nog twee. Twee van de drie personen komen uit Apeldoorn.

Note: Deze zaak is behoorlijk in de publiciteit geweest en de details die de paragnosten gaven zijn - met moeite - via onderzoek vooraf uit openbare bronnen te achterhalen. Maar dat is dan ook het enige argument dat ik heb tégen de opmerkelijke resulaten van de paragnosten.
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_66989289
De zaak Marianne Vaatstra svp!
pi_66990144
YES!! Zie net het voorfilmpje van volgende week. Die uitzending is geheel gewijd aan Marianne Vaatstra.
  donderdag 12 maart 2009 @ 23:21:09 #177
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_66992343
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:38 schreef Regina7 het volgende:
YES!! Zie net het voorfilmpje van volgende week. Die uitzending is geheel gewijd aan Marianne Vaatstra.
Ben heel benieuwd. Het is altijd mijn vaste overtuiging geweest dat er niet in de asielzoekershoek moest worden gezocht, maar dat het iemand is geweest die daar al jaren woont en daar misschien nog steeds woont.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2009 @ 22:12:36 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67221281
Vind het vrij heftig worden nu. De zaak Marianne Vaatstra ligt me behoorlijk aan het hart, omdat ik de streek ken en ik weet dat er gruwelijkere dingen zijn gebeurd dan de politie naar buiten heeft gebracht.

Ik hoop echt dat die moord ooit opgelost gaat worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:15:29 #179
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_67221410
Nu zie je maar weer dat de politie gewoon alles dicht heeft gehouden over dat asielzoekercentrum, een keel doorsnijden dat doen Nederlandsers niet zo snel. Een pervert in die caravan die duitser ook nooit onderzocht, echt ongelooflijk hoeveel blunders hier zijn gemaakt. En dan zie je die hansworst er ook nog een beetje relax bij zitten en hij gaat het wel "ff doorbellen", maar die vriend is ook wel een lekker figuur door zijn vriendin in het midden van de nacht die weg te laten fietsen.
graag verwijderen
pi_67222321
Een van die twee compositietekeningen was echt sprekend Kevin Spacey

[ Bericht 12% gewijzigd door TheDenialTwist op 19-03-2009 22:45:22 ]
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:52:35 #181
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_67223101
Heftig Frappant dat alle paragnosten twee verdachten zagen. Trouwens jammer dat Peter vd Hurk plots naar huis moest.
Toch moest ik ook lachen om Bernhard Jens, die robot van de politie. De vorige paar afleveringen kwamen er alleen clichés uit zijn mond en ook nu weer had hij het voortdurend over "bellen met de teamleider" met wie hij de bevindingen gaat "delen"
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2009 @ 23:03:47 #182
Maffe Fries
pi_67223557
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:35 schreef TheDenialTwist het volgende:
Een van die twee compositietekeningen was echt sprekend Kevin Spacey

[ afbeelding ]
Ik vind m lijken op een wiskundedocent die ik enkele jaren geleden gehad heb op de universiteit
pi_67223588
Wat een uitzending! Ongelovelijk. Ik denk dat velen zeer opgelucht zijn, nu weten we tenminste wat er zo'n beetje is gebeurd. Hopelijk komt er snel een oplossing.

Maar ongelovelijk dat zo'n meisje van 16 daar alleen in de nacht heeft moeten fietsen. Heel vreemd als het bekend was dat daar altijd asielzoekers en een Duitser rond het tunneltje rondhingen dan laat je als vriend je meissie toch niet alleen die richting op gaan. En waarom geen taxi bellen als je dat belooft hebt en vooral niet nadat er al bedreigingen waren geweest. Ik denk dat die vriend in zijn broek scheet ofzo en eerder aftaaide om de confrontatie niet te hoeven aangaan met die hangers bij de tunnel.

Marianne was nu een jonge vrouw van 26 geweest...
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:07:42 #184
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_67223726
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:52 schreef Wickedangel het volgende:
Heftig Frappant dat alle paragnosten twee verdachten zagen. Trouwens jammer dat Peter vd Hurk plots naar huis moest.
Toch moest ik ook lachen om Bernhard Jens, die robot van de politie. De vorige paar afleveringen kwamen er alleen clichés uit zijn mond en ook nu weer had hij het voortdurend over "bellen met de teamleider" met wie hij de bevindingen gaat "delen"
Ja wat een shitface, gaan we "ff doorgeven" die kerel zit er echt gewoon voor niks. Zelf hebben ze alle blunders begaan die ze konden begaan, die prive detective gaf eigenlijk tussen de regels door al aan dat er in dit onderzoek al aardig wat "corrupte" dingen zijn gebeurd. Maargoed ik heb persoonlijk nog meer vertrouwen in die prive-detective dan in prins Bernhard.
graag verwijderen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2009 @ 23:14:12 #185
Maffe Fries
pi_67223941
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:04 schreef Regina7 het volgende:
Wat een uitzending! Ongelovelijk. Ik denk dat velen zeer opgelucht zijn, nu weten we tenminste wat er zo'n beetje is gebeurd. Hopelijk komt er snel een oplossing.

Maar ongelovelijk dat zo'n meisje van 16 daar alleen in de nacht heeft moeten fietsen. Heel vreemd als het bekend was dat daar altijd asielzoekers en een Duitser rond het tunneltje rondhingen dan laat je als vriend je meissie toch niet alleen die richting op gaan. En waarom geen taxi bellen als je dat belooft hebt en vooral niet nadat er al bedreigingen waren geweest. Ik denk dat die vriend in zijn broek scheet ofzo en eerder aftaaide om de confrontatie niet te hoeven aangaan met die hangers bij de tunnel.

Marianne was nu een jonge vrouw van 26 geweest...
Marianne was anders ook nooit zo van ik fiets alleen naar huis, maar deze keer wel, omdat ze niet op vrienden wilde wachten die kampten met een lekke band. Normaal gesproken was ze dus over Buitenpost naar huis gegaan, maar vanwege die lekke band bij de fiets van die jongens heeft ze dus besloten de route binnendoor te nemen, wat haar fataal geworden is.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:18:28 #186
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_67224112
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Marianne was anders ook nooit zo van ik fiets alleen naar huis, maar deze keer wel, omdat ze niet op vrienden wilde wachten die kampten met een lekke band. Normaal gesproken was ze dus over Buitenpost naar huis gegaan, maar vanwege die lekke band bij de fiets van die jongens heeft ze dus besloten de route binnendoor te nemen, wat haar fataal geworden is.
Dan nog als jij daar de "vriend" van was geweest, of anders een normale vriend dan laat je zo'n meisje nooit op zo'n weg waar je weet dat er nog zo'n asielzoekercentrum staat alleen fietsen. Je kon aan die vader ook wel zien dat die niet zo dol was op haar "vriend".
graag verwijderen
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:18:33 #187
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_67224113
Vrij heftig allemaal.. Het lijkt erop dat er veel de doofpot in is gestopt. Ik weet nog wel ( en ik denk peterselieman ook wel) dat er destijds op een avond er over werd gesproken om het azc af te branden.. naar aanleiding van marianne vaatstra.
Want die caravan van die duitser is toen wel in vlammen opgegaan
pi_67224179
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ok, dat wist ik niet. Ik denk dat als je daar opgegroeid bent en woont het misschien anders is, als stadsmens vind ik zo'n plek doodeng. Dan ga ik liever niet uit. Zelfs voor twee meiden van 16 vind ik het daar te link. Jammer dat ze niet gewacht heeft. Heel vreemd. Ze moet toch ook geweten hebben dat daar altijd vage lui rondhingen. Al had ze 2 uur moeten wachten op het lappen van die band, veiligheid voor alles toch... vooral na dat er in Paradiso bedreigingen waren geuit, ze wilde zelf dat er een taxi gebeld werd dus dat ze mogelijk niet wilde wachten op die jongens vind ik zeer vreemd.
En waarom niet met die vriend mee naar huis...
Zonder Marianne's verhaal te kunnen horen over die avond weet je nooit precies wat waar is van horen zeggen tenzij je er zelf bij was.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2009 @ 23:26:39 #189
Maffe Fries
pi_67224432
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:20 schreef Regina7 het volgende:

[..]

Ok, dat wist ik niet. Ik denk dat als je daar opgegroeid bent en woont het misschien anders is, als stadsmens vind ik zo'n plek doodeng. Dan ga ik liever niet uit. Zelfs voor twee meiden van 16 vind ik het daar te link. Jammer dat ze niet gewacht heeft. Heel vreemd. Ze moet toch ook geweten hebben dat daar altijd vage lui rondhingen. Al had ze 2 uur moeten wachten op het lappen van die band, veiligheid voor alles toch... vooral na dat er in Paradiso bedreigingen waren geuit, ze wilde zelf dat er een taxi gebeld werd dus dat ze mogelijk niet wilde wachten op die jongens vind ik zeer vreemd.
En waarom niet met die vriend mee naar huis...
Ik heb in die buurten veel familie wonen en het is een ander slag volk. Die deinzen nergens voor terug op bepaalde gebieden. Marianne was zelf ook niet van onbesproken gedrag wat dat betreft. Maar de wegen zijn daar donker en er staan veel bomen omheen. Ze zijn daar er aan gewend en kijken nergens van op. Wat er gebeurd is, daar is het gissen naar helaas. De route die ze genomen heeft was niet de meest veilige. Het stuk langs de spoorbaan is echt een heel stuk veiliger.

Feit is dat ze naar huis wilde en dat ze de verkeerde route heeft genomen. En echt de details die je hoorde over de moord zijn echt heftig. Het is een beest dat haar vermoord heeft. Dat hebben ze ook wel deels omschreven, maar ook deels weggelaten, omdat het anders echt te heftig zou zijn geweest.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2009 @ 23:27:43 #190
Maffe Fries
pi_67224472
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:18 schreef Grimm het volgende:
Vrij heftig allemaal.. Het lijkt erop dat er veel de doofpot in is gestopt. Ik weet nog wel ( en ik denk peterselieman ook wel) dat er destijds op een avond er over werd gesproken om het azc af te branden.. naar aanleiding van marianne vaatstra.
Want die caravan van die duitser is toen wel in vlammen opgegaan
Ik weet wel dat er destijds een knokploeg klaar stond om het AZC met de grond gelijk te maken. En ja er is destijds erg veel in de doofpot gestopt.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:30:41 #191
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_67224602
Hoe is die Duitser destijds gestorven? want een van die irakezen is toen dood gegaan aan darm kanker toch?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2009 @ 23:33:27 #192
Maffe Fries
pi_67224731
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:30 schreef Grimm het volgende:
Hoe is die Duitser destijds gestorven? want een van die irakezen is toen dood gegaan aan darm kanker toch?
Ik heb geen idee hoe die Duitser aan zijn einde is gekomen. Ik weet wel dat een van die Irakezen toen verdwenen is en die hebben ze later opgespoord. Hij bleek onschuldig te zijn. Maar er werd door de bevolking wel geroepen dat ze de verkeerde opgepakt hadden.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:35:16 #193
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_67224832
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe die Duitser aan zijn einde is gekomen. Ik weet wel dat een van die Irakezen toen verdwenen is en die hebben ze later opgespoord. Hij bleek onschuldig te zijn. Maar er werd door de bevolking wel geroepen dat ze de verkeerde opgepakt hadden.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik kreeg wel de koude rillingen toen die ene vrouw via de tunnel naar het weiland begon te lopen en stil stond bij de plaats.
pi_67225095
Maar die vriend, wat was nu zijn verklaring dat er geen taxi is geregeld? want dat bleef wel erg vaag?

Plus, had die duitser een grijze peugeot? het nummerbord kwam dat er mee overeen? rijd er een rond met die letters en cijfers in die omgeving?
And then there were syntax-errors
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2009 @ 23:42:41 #195
Maffe Fries
pi_67225133
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:35 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik kreeg wel de koude rillingen toen die ene vrouw via de tunnel naar het weiland begon te lopen en stil stond bij de plaats.
Ik had het ook ja. Het is dat ze het vrij snel daarna afkapten. Anders had ik echt met tranen in mijn ogen voor de tv gezeten, omdat ik uit alle verhalen weet hoe heftig het geweest is.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 07:24:51 #196
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_67261998
Ik vond het een bloedstollend spannende aflevering. Dat haar vriend haar alleen naar huis liet fietsen... die zal voor het leven getekend zijn.

Lekkere buurt als daar in het holst van de nacht asielzoekers rondhangen bij een griezelig fietstunneltje. Volgens vader Vaatstra een gewoonte. Alle alarmbellen gaan dan rinkelen bij mij, is dat nou een logische hangplek?? Er hoeft er maar één bij te zitten die te lang geen vrouw heeft gehad en flipt en de boel loopt uit de klauw.

Dat het AZC-terrein nooit is onderzocht op sporen daar heb ik geen woorden voor. Waarschijnlijk van hogerhand verboden met het oog op eventuele rellen in het hele land. En daar gaat het rechtssysteem: down the drain.

Godzijdank dat de politie meewerkt aan dit programma, ik had het onderhand stuitend gevonden als ze hier niet bij waren geweest. Hoe discutabel het ook is (niet voor mij overigens, ik ben er van overtuigd dat deze paragnosten van onschatbare waarde kunnen zijn), je mag niets meer uitsluiten als hulpbron om alsnog deze zaak op te lossen.

Want: de dader loopt nog vrij rond en de nabestaanden tasten nog in het duister.

Die compositietekeningen daar kreeg ik kippenvel van. Ongelofelijk.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 07:43:03 #197
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_67262057
Overigens: dat er nog mensen zijn die twijfelen aan de kundigheid van deze paragnosten... niet te geloven.

Toen het programma begon en het een competitie was kreeg ik ook krullende tenen van mensen met pendels en dat soort dingen. Ook toen de kandidaten totaal verschillende informatie gaven over één dezelfde zaak was bijzonder ontmoedigend om erin te geloven.

Maar deze vier paragnosten hebben zich m.i. inmiddels bewezen. Als je nu nog beweert dat paranormale gaven niet bestaan of dat RTL het allemaal in scéne heeft gezet (??!!) of dat ze vooraf geïnformeerd zijn dan kan ik die argumenten niet meer serieus nemen. Het getuigt van zulk simpel denken om te blijven beweren 'wat ik niet kan zien dat bestaat niet'. Mooie boel zou dat worden, om zo'n bewering te pas en te onpas toe te passen in het leven. Daar kom je ver mee zeg...

Deze paragnosten geven informatie uit een volstrekt unieke bron. Láát het niet te begrijpen zijn wat zij met hun gaven kunnen. Je ziet hoe ver ze komen, hoe integer ze werken (althans dat vind ik). Om hun bevindingen en gaven uit te sluiten van onderzoek zou ik onbegrijpelijk vinden, onacceptabel zelfs.

En de politie heb ik wel zó hoog dat ik niet denk dat zij hun medewerking zouden verlenen aan dit programma zonder dat ze daadwerkelijk goede ervaringen hebben met het inschakelen van geselecteerde paragnosten. Die zijn niet achterlijk.

Daarom: hulde aan RTL, hulde aan de politie, hulde aan iedereen die aan dit programma meewerkt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2009 @ 17:00:41 #198
Maffe Fries
pi_67271563
Ik moet wel zeggen dat er naar mijn mening nog behoorlijk geknipt is in de uitzending en dat er dingen zijn achtergehouden. Dat kunnen unieke te onderzoeken dingen zijn, maar ook dingen die de uitzending anders te heftig gemaakt zouden hebben.
pi_67272219
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 07:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Overigens: dat er nog mensen zijn die twijfelen aan de kundigheid van deze paragnosten... niet te geloven.

Toen het programma begon en het een competitie was kreeg ik ook krullende tenen van mensen met pendels en dat soort dingen. Ook toen de kandidaten totaal verschillende informatie gaven over één dezelfde zaak was bijzonder ontmoedigend om erin te geloven.

Maar deze vier paragnosten hebben zich m.i. inmiddels bewezen. Als je nu nog beweert dat paranormale gaven niet bestaan of dat RTL het allemaal in scéne heeft gezet (??!!) of dat ze vooraf geïnformeerd zijn dan kan ik die argumenten niet meer serieus nemen. Het getuigt van zulk simpel denken om te blijven beweren 'wat ik niet kan zien dat bestaat niet'. Mooie boel zou dat worden, om zo'n bewering te pas en te onpas toe te passen in het leven. Daar kom je ver mee zeg...

Deze paragnosten geven informatie uit een volstrekt unieke bron. Láát het niet te begrijpen zijn wat zij met hun gaven kunnen. Je ziet hoe ver ze komen, hoe integer ze werken (althans dat vind ik). Om hun bevindingen en gaven uit te sluiten van onderzoek zou ik onbegrijpelijk vinden, onacceptabel zelfs.

En de politie heb ik wel zó hoog dat ik niet denk dat zij hun medewerking zouden verlenen aan dit programma zonder dat ze daadwerkelijk goede ervaringen hebben met het inschakelen van geselecteerde paragnosten. Die zijn niet achterlijk.

Daarom: hulde aan RTL, hulde aan de politie, hulde aan iedereen die aan dit programma meewerkt.
Niet alles is waar wat je op televisie ziet. Lees: Bijna niets
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:01:40 #200
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_67279176
Wat wil je hiermee zeggen? Dat wat mijn ogen hebben waargenomen toen ik naar de televisie keek, niet is voorgevallen? Dat er geen programma is dat het Zesde Zintuig heet en wat wordt uitgezonden? Of dat RTL niet bestaat?
  maandag 23 maart 2009 @ 14:04:55 #201
249648 Niefke
Today again was a totall waste
pi_67323378
Peterselieman, jij hebt al je info van mensen die daar vandaan komen uit de buurt..en 'het is een ander slag volk"?? Wat een vreemde uitspraak, ik kom ook uit zwaagwesteinde maar zie niet echt in waarom mensen uit die regio 'een ander slag volk' zijn. Kun je dat eens uitleggen dan? Ik zou niet zomaar alles aannemen wat anderen zeggen, natuurlijk wonen er heel veel mensen in die omgeving en net zo goed onbeschofte asocialen als welopgevoedde mensen, net zo goed hoogopgeleide mensen als 'boeren' of mensen uit een sociaal zwak milieu dus ik snap even niet vanwaar de generalisatie.

Dat 'we'hier niet opkijken van een weiland meer of minder of onverlichtte fietspaden en/of autowegen is wél waar trouwens, maar domweg omdat je vaak geen keus hebt. ik weet wél dat Marianne er niet van hield, zoals bijna alle jonge meisjes er niet van zullen houden om over zo'n donker onverlicht fietspad te fietsen.

Details zijn inderdaad gruwelijk, ik vraag me ook af of die door de paragnosten nog zijn waargenomen of niet, omdat je daar verder weinig over hoort. Niet dat we de details moeten horen, liever niet, maar ik had wel verwacht dat er inmiddels meer 'achterklap'zou zijn geweest en ook hier in de regio verhalen zouden circuleren over andere dingen die door de paragnosten zijn aangegeven en in hoeverre die matchen met de realiteit...

Ik hoop met héél mijn hart en ziel dat hier iets uit voort komt..
Pompiedompiedomm...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 maart 2009 @ 14:21:12 #202
Maffe Fries
pi_67323961
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:04 schreef Niefke het volgende:
Peterselieman, jij hebt al je info van mensen die daar vandaan komen uit de buurt..en 'het is een ander slag volk"?? Wat een vreemde uitspraak, ik kom ook uit zwaagwesteinde maar zie niet echt in waarom mensen uit die regio 'een ander slag volk' zijn. Kun je dat eens uitleggen dan? Ik zou niet zomaar alles aannemen wat anderen zeggen, natuurlijk wonen er heel veel mensen in die omgeving en net zo goed onbeschofte asocialen als welopgevoedde mensen, net zo goed hoogopgeleide mensen als 'boeren' of mensen uit een sociaal zwak milieu dus ik snap even niet vanwaar de generalisatie.
Voor mij is het niet vreemd om zoiets te zeggen, omdat ik de verschillen wel kan benoemen. Het is niet negatief bedoeld hoor. Maar wat ik er van ken, is dat mensen uit de Friese Wouden veel directer zijn dan elders in de provincie en hun mening sneller verkondigen. Ik heb er zelf genoeg familie wonen om het te kunnen weten
quote:
Ik hoop met héél mijn hart en ziel dat hier iets uit voort komt..
Ik ook, want het heeft wmb al te lang geduurd.
  maandag 23 maart 2009 @ 14:55:50 #203
249648 Niefke
Today again was a totall waste
pi_67325149
oke, dan zal ik mn mmond er verder maar over houden, om dat beeld niet te bevestigen
Pompiedompiedomm...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2009 @ 13:25:01 #204
Maffe Fries
pi_67355194
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:55 schreef Niefke het volgende:
oke, dan zal ik mn mmond er verder maar over houden, om dat beeld niet te bevestigen
Gehehe. Ik ben wel wat gewend hoor

Ontopic: Er zijn nu naar aanleiding van de uitzending 60 tips bij de politie binnengekomen en 30 bij de familie Vaatstra. Veel gaan over het de compositietekeningen waarin mensen een van de personen denken te herkennen. Maar er zitten ook enkele interessante tips tussen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:33:06 #205
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_67355495
Vond het best een aardig programma. Al blijf ik enigszins sceptisch. Soms geloof ik er gewoon geen bal van, maar och, het is leuke tv.
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:59:54 #206
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_67445664
Als je ronddraait dan kun je rondkijken.
pi_67448134
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:33 schreef Natalie het volgende:
Vond het best een aardig programma. Al blijf ik enigszins sceptisch. Soms geloof ik er gewoon geen bal van, maar och, het is leuke tv.
Precies
Ik krijg heel vaak door dat we genept worden waar we bij zitten.
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 23:07:52 #208
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_67448244
Ik zou graag zien dat ze alleen de topparagnosten gebruiken, zoals Tessa, Ingomar en Peter. Er komen nu wat figuren bij die toch met veel minder info aan komen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:10:32 #209
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_67448328
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:07 schreef Mike het volgende:
Ik zou graag zien dat ze alleen de topparagnosten gebruiken, zoals Tessa, Ingomar en Peter. Er komen nu wat figuren bij die toch met veel minder info aan komen.
Ik was enigszins verbaasd dat Leroy op mijn beeldbuis verscheen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:17:17 #210
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_67448563
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:04 schreef Bluezz het volgende:
Ik krijg heel vaak door dat we genept worden waar we bij zitten.
Dat idee heb ik eigenlijk steeds minder, hoewel ik hier hier vorig jaar heel sceptisch aan begon. Ik denk ook niet dat Beau dit zou presenteren, wat hij overigens goed doet, als het één grote nepperij was.
En verder wat Mike zegt: die types met 'gidsen' en pendeltjes mogen wel wegblijven.
  † In Memoriam † vrijdag 27 maart 2009 @ 02:02:10 #211
128220 Peter6000
pi_67451699
Bernhard Jens

† In Memoriam † vrijdag 27 maart 2009 @ 02:13:03 #212
128220 Peter6000
pi_67451801

Hhahahhahahahaaaaaaaaaaa
  vrijdag 27 maart 2009 @ 02:15:21 #213
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_67451827
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:13 schreef Peter6000 het volgende:
[ afbeelding ]

Hhahahhahahahaaaaaaaaaaa
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:07:09 #214
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_67458611
Leuke vent
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:03:56 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67460126
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Leuke vent
Volkomen overbodige aanwezigheid.
Komt niet verder dan zinnetjes als: "Ik heb een aantal interessante theorieën gehoord en zal dat doorgeven aan het betreffende korps".
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:39:18 #216
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_67482222
Wat zou hij nou méér kunnen zeggen denk je. Bovendien is hij woordvoerder, geen rechercheur. En dan nóg: die geven natúúrlijk geen enkele info prijs. Zij beschikken over informatie die uiteraard niet voor derden is bestemd. Als je details wilt uit de hoek van de politie moet je wachten tot er een een boek schrijft.

Blijft een leuke vent
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:42:18 #217
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_67482289
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 23:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat zou hij nou méér kunnen zeggen denk je. Bovendien is hij woordvoerder, geen rechercheur. En dan nóg: die geven natúúrlijk geen enkele info prijs. Zij beschikken over informatie die uiteraard niet voor derden is bestemd. Als je details wilt uit de hoek van de politie moet je wachten tot er een een boek schrijft.

Blijft een leuke vent
Eensch.
pi_67483017
die agent is de enige geloofwaardige persoon in dat hele programma
  zaterdag 28 maart 2009 @ 00:07:36 #219
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_67483036
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:07 schreef Meds het volgende:
die agent is de enige geloofwaardige persoon in dat hele programma
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:23:12 #220
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_67493146
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:13 schreef Peter6000 het volgende:
[ afbeelding ]

Hhahahhahahahaaaaaaaaaaa
Zo'n gezicht van: "Goh, wat interessant... NOT"
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Leuke vent
Als je van schertsfiguren houdt
pi_67494263
Ingomar
Striving to be more than average.
  zondag 29 maart 2009 @ 03:22:48 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_67511439
Altijd maar dat gescheld op de politie, het is niet goed of het deugt niet bla bla bla.

Verdorie, er zitten hele leuke kerels tussen!
  donderdag 2 april 2009 @ 22:03:27 #223
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67659355
Ik geloof het niet
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 2 april 2009 @ 23:05:40 #224
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_67661510
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:17 schreef Wickedangel het volgende:
die types met 'gidsen' en pendeltjes mogen wel wegblijven.
Dit moet ik natuurlijk weer inslikken
  donderdag 2 april 2009 @ 23:10:07 #225
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_67661668
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:05 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Dit moet ik natuurlijk weer inslikken
Hoezo? Ik vind ze nou niet echt overtuigend. Als je dan al een of andere gave hebt waarom heb je daar een gids of pendel bij nodig.
  donderdag 2 april 2009 @ 23:19:32 #226
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_67662083
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:10 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Hoezo? Ik vind ze nou niet echt overtuigend. Als je dan al een of andere gave hebt waarom heb je daar een gids of pendel bij nodig.
Precies. Maar waarom wist PendelPeter ( ) dan zoveel te vertellen?
  donderdag 2 april 2009 @ 23:30:02 #227
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_67662433
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:19 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Precies. Maar waarom wist PendelPeter ( ) dan zoveel te vertellen?
Hij wist wel het een en ander, ik zeg ook niet dat hij niks wist. Maar hij kwam nogal chaotisch over.
  vrijdag 3 april 2009 @ 01:05:27 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67664301
Inspecteur Bromsnor Jens was weer van de partij vanavond en herhaalde alles wat al wat was gezegd.
Hij doet mij steeds meer denken aan dat typetje van Paul de Leeuw, die Opsporing Verzocht nadoet.
Niets toevoegen maar gewoon een vast riedeltje herhalen: als u denkt aanvullende informatie te hebben neem dan contact op met...
Poef.....gone! ©golfer
pi_67687067
en "ik heb gebelt met " ....
  zaterdag 4 april 2009 @ 04:23:49 #230
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_67697559
Vond het niet zo'n goeie aflevering dit keer. De eerste zaak vond ik nog wel goed: veel details en je kon aardig volgen hoe e.e.a. in zijn werk zou kunnen zijn gegaan. Was wel lang geleden opgenomen zeg: het sneeuwde nog.

Tweede zaak van Cassandra van Schaick daar was volgens mij veel in geknipt. Na afloop begreep ik nog steeds niet wat de paragnosten nou vermoedden wat er op het station was gebeurd. Hoe is ze meegenomen, om hoeveel daders ging het, waarom is ze vastgehouden en hoe lang? Dat was jammer, het is een hele intrigerende zaak.

En dhr. Jens:
pi_67714482
Eerste deel was mooi. Ik raakte vet emotioneel PeterPendel begon over de kus aan zijn vader.
Net als Peter vd Hurk & Ingomar mij vorig seizoen ook een paar x emotioneel hebben gemaakt.
Zat ik weer half te janken
  donderdag 9 april 2009 @ 22:11:17 #232
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_67878823
Wat erg als je dat zelf ziet.
pi_67879026
Goeie dochters! Jammiejammie
[P]otverdorie
  donderdag 9 april 2009 @ 22:45:32 #234
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_67880096
Mooie aflevering weer. Het lijkt me dat de politie wel aan de slag kan met die informatie over die vermoorde oma. Dader 1 rond de 40, absoluut een bekende van de oude dame en ook van de familie, was een soort hulpverlener. Zijn hulpje met getinte kleur dacht ook even leuk te scoren.

Klinkt alsof er een hulpverlener/zorgverlener het idee heeft opgevat om bij deze dame annex cliënte eens goed rond te neuzen naar geld. Je zou zeggen: deze dader moet te vinden zijn.

Volgende week lijkt me ook een boeiende uitzending, zag het voorstukje al. Ik ga weer voor de TV liggen.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 00:57:33 #235
128220 Peter6000
pi_67883702
Het was weer lachen, vandaag.

Peter van der Hurk die niet in dat pak past (dat ligt niet aan mijn buik, dat ligt aan dat pak. ).

En die evaluatie van het eerste onderzoek tussen Bernhard en Beau (op 27:30), echt:

Ik zie het ook helemaal voor me, Bernhard Jens die de vergadering van het onderzoeksteam inloopt en zegt "De paragnosten zeggen onafhankelijk van elkaar dat de hoofddader rond de 40 is".
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:34:07 #236
6941 APK
Factual, I think.
pi_67894541
Hebben ze eigenlijk al een keer iets opgelost?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:03:09 #237
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67895298
Ik vond die 2e zaak nou niet echt interessant, sowieso zie ik liever onopgeloste zaken.
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:26:07 #238
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_67895900
Idd, 2e zaak was wel iets minder interesant
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:54:35 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67896665
Zonet ff de Zenertest gedaan.
9 van de 25 goed en maximaal 4 achter elkaar
pi_67897054
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:54 schreef Marrije het volgende:
Zonet ff de Zenertest gedaan.
9 van de 25 goed en maximaal 4 achter elkaar
Ik had er 4 van de 25... Denk ook niet dat ik paranormaal begaafd ben
[ afbeelding ]
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:49:26 #241
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_67898198
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:34 schreef APK het volgende:
Voor zichzelf wel, maar een zaak echt oplossen moet de politie doen natuurlijk. Ze zijn pas net met dit programma bezig en aan de hand van de opmerkingen van de paragnosten en de aandacht voor de zaak, komen er zeker nieuwe tips binnen op dit moment. Dat heeft bij 1 zaak geleid tot een oplossing.
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:13:41 #242
6941 APK
Factual, I think.
pi_67898910
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:49 schreef Mike het volgende:

Voor zichzelf wel, maar een zaak echt oplossen moet de politie doen natuurlijk. Ze zijn pas net met dit programma bezig en aan de hand van de opmerkingen van de paragnosten en de aandacht voor de zaak, komen er zeker nieuwe tips binnen op dit moment. Dat heeft bij 1 zaak geleid tot een oplossing.
Dat ze iets voor zichzelf oplossen kan ik niet zoveel mee.

En die opgeloste zaak, heb je een link naar een artikel of iets dergelijks waar iets meer te lezen is?

Ik kom alleen maar dit soort dingen tegen: http://www.zijonline.nl/news.asp?gossipID=44194&roddels=
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 16:27:33 #243
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_67899297
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:13 schreef APK het volgende:

[..]

Dat ze iets voor zichzelf oplossen kan ik niet zoveel mee.

En die opgeloste zaak, heb je een link naar een artikel of iets dergelijks waar iets meer te lezen is?

Ik kom alleen maar dit soort dingen tegen: http://www.zijonline.nl/news.asp?gossipID=44194&roddels=
Ze kunnen moeilijk om bewijs komen om iets op te lossen. Als je 'weet' hoe iets gebeurd is, is dat natuurlijk geen bewijs voor een rechtbank. De politie kan alleen leads van de paragnosten volgen en hopen dat dat wat oplevert.

Zo te zien komt het vooral uit de eigen koker van HZZ dat ze belangrijke tips hebben geleverd. Maar alleen de aandacht voor een zaak is natuurlijk al goed. Zie bv ook Nieuwe tips Marianne Vaatstra dankzij paragnosten
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:04:59 #244
6941 APK
Factual, I think.
pi_67900459
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:27 schreef Mike het volgende:

Zo te zien komt het vooral uit de eigen koker van HZZ dat ze belangrijke tips hebben geleverd. Maar alleen de aandacht voor een zaak is natuurlijk al goed. Zie bv ook Nieuwe tips Marianne Vaatstra dankzij paragnosten
Aandacht is natuurlijk goed, maar ik denk dat ze net zoveel -of meer- tips zouden krijgen als Maxima op Koninginnedag in een 'Who killed Marianne Vaatstra t-shirt' rond gaat lopen.

Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, dit programma.
Als een omroep een programma start om de eerste Nederlander te vinden die de 100 meter in 9.90 sec kan lopen en na 2 seizoenen is de snelste tijd 20 seconden dan houden ze weinig kijkers over.

Maar ja, dat valt te meten.
pi_67904078
Het viel mij op dat niemand rept over een derde persoon bij die moord en zelfmoord op zolder. Dat vind ik zelf wel héél typisch aangezien ze altijd de dader en slachtoffers wel voelen, druk voelen etc... Logischerwijs zou de 'energie' die nog aanwezig is van de dochter groter moeten zijn omdat zij alles heeft gezien.

En ja, handige opmerking van Peter; "Die dochters hebben zoveel meegemaakt, ik zou ze wel dood kunnen knuffelen.". Chic hoor.
  donderdag 16 april 2009 @ 23:13:39 #246
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_68091337
Ik was gewoon dankbaar dat we dit keer niet naar Bernhard 'Ik koppel het terug naar de teamleider' Jens hoefden te kijken.
  † In Memoriam † donderdag 16 april 2009 @ 23:57:22 #247
128220 Peter6000
pi_68092804
Wandelen ze rechtstreeks naar de verblijfplaats/ voormalige verblijfplaats van de moordenaar (een verpleeghuis, want de dader is natuurlijk al oud), is Bernhard Jens er niet.

En ze hadden nog wel zo`n duidelijk signalement: Iemand die op Piet Bambergen lijkt, met een kale plek op zijn hoofd.
  vrijdag 17 april 2009 @ 07:17:11 #248
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_68095739
Hahahahahaha, ah kom op, het is niet goed of het deugt niet bij Bernhard Jens, geef de man wat krediet. Hij blijft woordvoerder maar inderdaad: hij schitterde door afwezigheid. Je denkt toch niet dat ie het verzorgingshuis in was gelopen en ter plekke een arrestatie had verricht? LOL
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:38:36 #249
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68096412
Vond het niet zo interessant. Ben halverwege in slaap gevallen. Toen die blonde vrouw in huilen uitbarstte had de aflevering in mijn ogen z'n geloofwaardigheid toch al verloren.
(Un)masking for the greater good.
pi_68102191
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:34 schreef APK het volgende:
Er is nog nooit een misdaad opgelost door een paranormaal begaafde. Er is gewoon geen enkel goed gedocumenteerd geval bekend. Wat dacht je nou zelf .
anonieme razernist
  vrijdag 17 april 2009 @ 16:59:18 #251
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_68114112
Ik kan ook iets roepen NoCigar: "Met behulp van paragnosten kunnen vastgelopen zaken weer worden vlotgetrokken blijkt uit diverse onderzoeken."

Ik weet het niet maar iets zegt me: jij óók niet.
pi_68115296
Wat is dat iets precies dat jou dat zegt? Een zesde zintuig? Of gewoon flauwekul?

Hier iemand die veel onderzoek hiernaar gedaan heeft: http://www.joenickell.com/, en ach, er is eigen lijk teveel om op te noemen, dus je 'iets' zit fout.
Maar gewoon één voorbeeld van een goed onderzocht en gedocumenteerd waarin paragnosten een zaak hebben opgelost. Eéntje maar.
anonieme razernist
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:32:47 #253
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_68126151
De man uit jouw link houdt zich full-time bezig met het onderzoeken van allerlei mysteries. Wat hij heeft bewezen over het wel of niet bestaan van paranormale gaven kan ik zo één, twee, drie niet ontdekken. Dus ik begrijp de link niet helemaal. Bovendien vind ik een zelfbenoemde Sherlock Holmes ook wat discutabel.
pi_68127107
Echt maar een. Meer niet.
anonieme razernist
  zaterdag 18 april 2009 @ 00:16:15 #255
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_68129613
Ben jij misschien full-time scepticus? Zo één die van een emotie als bang zijn, zou durven beweren dat dat eigenlijk niet bestaat omdat je het niet kunt zien...? Zo eentje die zelfs het fenomeen 'intuïtie' naar het rijk der fabelen verwijst omdat het niet tastbaar is? Met andere woorden: je kunt het niet ergens op neerleggen....?

Dan kan ik helaas niet met je uit de voeten. Dan vind ik jouw uitgangspunt te simpel: wat je niet ziet, dat bestaat niet. En dan ben ik heel snel klaar eigenlijk.
pi_68129892
Ik ben bang en ik ben simpel, uiteraard, maar daar ging het niet over.

Eén klein voorbeeld in plaats van misplaatste speculaties over mij.
anonieme razernist
pi_68130649
Maar als er onderzoek aan te pas moet komen ben jij snel klaar natuurlijk, RTL4 is uiteraard betrouwbaarder.
anonieme razernist
  zaterdag 18 april 2009 @ 01:04:21 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68130651
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:13 schreef Wickedangel het volgende:
Ik was gewoon dankbaar dat we dit keer niet naar Bernhard 'Ik koppel het terug naar de teamleider' Jens hoefden te kijken.
Ik miste inspecteur Bromsnor ook, die elke week zegt dat ie het terug zou koppelen.

Overigens ..bij die tweede zaak wel vrij duidelijk dat Angel het gedaan heeft.
Poef.....gone! ©golfer
pi_68130766
Bromsnor: we hebben hier de verdachte van de moord op pleegmoeder X.
Rechter: wat zijn de bewijsstukken?
Bromsnor: we hebben Ingomar en Caroline edelachtbare
Rechter: en wat voeren zij aan als bewijs?
Bromsnor: hij heeft een kaal plekje
Rechter: dat is alles?
Bromsnor: nee hij liep vroeger in een tuin
Rechter: een tuin?
Bromsnor: of een park
Rechter: groenstrook?
Ingomar; dat kan edelachtbare want ik zie gras.
Caroline: en ze is vermoord in een klein kamertje
Rechter: ja op de plee, dat was al bekend. Is er nog meer over de dader?
Bromsnor: hij heeft het slachtoffer bedreigd.
Rechter: bedreigd? dat is interessant meneer Bromsnor, komt het wel vaker voor dat een verdachte een moordslachtoffer bedreigd?
Bromsnor: dat weten we niet, want we zijn eigenlijk altijd te laat, het slachtoffer is dan al overleden
  zaterdag 18 april 2009 @ 01:44:09 #260
6941 APK
Factual, I think.
pi_68131280
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:46 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Er is nog nooit een misdaad opgelost door een paranormaal begaafde. Er is gewoon geen enkel goed gedocumenteerd geval bekend. Wat dacht je nou zelf .
Als je mijn reacties leest hoef je niet paramodaal begaafd te zijn om te begrijpen hoe ik er over denk.
Maar ik wil het feestje niet teveel bederven.
  donderdag 23 april 2009 @ 23:00:10 #261
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_68321745
Jammer, jammer, jammer, het is voor dit seizoen afgelopen. Mijn donderdagen zullen voorlopig even niet meer hetzelfde zijn.

Een mindere aflevering vond ik het dit keer. Die eerste zaak werd in zo'n tempo uitgelegd dat ik het nog niet helemaal snap. Moeder/broer/zoon, wie waar woonde en waar wat deed, wie wáár last van had, het is me nog steeds niet duidelijk. Het ging me te snel allemaal. En het blijft gewoon ontzettend jammer dat de politie op dat moment niks kan bevestigen/ontkennen wat er naar voren komt.

Tweede zaak dateert al uit 1981, wie weet dat nog. Moord op een platenbaas.

Volgens mij is die Van der Hurk zó goed dat ze van hem steeds minder laten zien. In die zaak van die Parnassia-moorden is hij maar kort aan het woord geweest. Ik vermoed dat hij te specifiek werd. Heel jammer, zo gaat er toch een hoop informatie verloren voor mij als kijker.

Die Leomiek komt op mij niet zo evenwichtig over. Ze heeft als enige van de drie telkens gedeeltelijk tegenstrijdige informatie. Ik zou haar er niet meer bijhalen, zij zal goed zijn in andere dingen maar niet in deze.

Van der Hurk, Petra, Ingomar, Tessa en nog een dame wiens naam ik me niet meer kan herinneren, hebben op mij enorme indruk gemaakt. Zó trefzeker, wetend wat ze doen.

Héél, héél indrukwekkend.
pi_68322679
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 01:44 schreef APK het volgende:

[..]

Als je mijn reacties leest hoef je niet paramodaal begaafd te zijn om te begrijpen hoe ik er over denk.
Maar ik wil het feestje niet teveel bederven.
Dat is paranormaal voor mensen die 30k per jaar verdienen?

* TheSilverSpoon mompelt snel 'famfare'
  donderdag 23 april 2009 @ 23:26:42 #263
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68322736
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:25 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Dat is paranormaal voor mensen die 30k per jaar verdienen?
pi_68324475
Ik miste Ingomar, die rust die van hem uitstraalt.
pi_68330078
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 00:37 schreef Regina7 het volgende:
Ik miste Ingomar, die rust die van hem uitstraalt.
En die inkoppers van hem
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:44:36 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68343207
Ik miste inspecteur Bromsnor, Berhard, weer met z'n open deuren.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:45:01 #267
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_70297600
Dat dit kan in Nederland
quote:
Robert ten Brink volgt Beau op
Uitgegeven: 23 juni 2009 10:55
Laatst gewijzigd: 23 juni 2009 10:55
HILVERSUM - Robert ten Brink gaat het televisieprogramma Het Zesde Zintuig op RTL4 presenteren. Hij volgt Beau van Erven Dorens op, die RTL binnenkort verruilt voor SBS6.

Komend najaar is op RTL4 het vierde seizoen van het programma op de buis te zien, liet een woordvoerder dinsdag weten.

De eerste drie seizoenen bij de commerciële zender nam Van Erven Dorens de presentatie voor zijn rekening. Het tv-programma was daarvoor nog een seizoen te zien bij de KRO.

Misdaden

Het Zesde Zintuig is een soort talentenjacht voor paragnosten en helderzienden. In het laatste seizoen ging Van Erven Dorens samen met paragnosten plaatsen af waar een misdrijf was gebeurd op zoek naar de waarheid over misdaden.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:41:22 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70299176
Jammer dat Robert ten Brink het nu gaat presenteren.

Boca, ik had ook al het idee dat er flink wat info is weggelaten uit die Parnassiazaak. Toevallig heb ik die van de week nog even bekeken. Zo zal er ongetwijfeld meer gezegd zijn over het uiterlijk van de vermoedelijke dader.
En waar ik ook wel benieuwd naar ben: de man in die zwarte 'jeep', dat is dus een andere 'verdachte' dan de psychiatrisch patiënt? Ik wil wat wat meer weten over die man in die zwarte 'jeep'.
pi_70312369
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:41 schreef Marrije het volgende:
Jammer dat Robert ten Brink het nu gaat presenteren.
Ik denk dat Robert het ook niet slecht zal doen hoor.
[ afbeelding ]
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:32:30 #270
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70312733
Misschien niet, ik geef hem ook wel een kans Maar toch, als ik aan Robert denk dan denk ik aan All you need is love en Weekend miljonairs
pi_70368715
En aan zijn vaderlijke approach.
Ik vind de onbeholpen en grappige Beau veel leuker in dit soort programma's
Maar Robert zal het om zijn manier vast ook wel goed doen. Tis wel een omschakeling, ik kijk altijd naar het 6de zintuig.
Benieuwd wie Ik hou van holland gaat presenteren.
  donderdag 3 september 2009 @ 18:32:51 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72406055
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:25 schreef Peter6000 het volgende:
@ Marrije, vanavond begint Het Zesde Zintuig weer.

Misschien doet die leuke politiewoordvoerder ook weer mee.

[ afbeelding ]

Jihoeeee, echt wel zin in!
  donderdag 3 september 2009 @ 18:33:56 #273
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72406083
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jihoeeee, echt wel zin in!
  donderdag 3 september 2009 @ 18:57:28 #274
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72406797
ohja, dat begint vanavond weer
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_72412437
Welke zaken zouden ze dit seizoen allemaal gaan oplossen? Zouden ze de successen van vorig seizoen kunnen overtreffen?
anonieme razernist
  donderdag 3 september 2009 @ 21:23:44 #276
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72412693
Het maakt mij niet uit of het een oude of nieuwe zaak is.

Geen idee of het beter wordt dan vorig jaar. Hangt ook van de kandidaten af. Zit van der Hurk er weer bij? En Ingomar? Die zijn zó goed
  donderdag 3 september 2009 @ 21:34:32 #277
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72413281
Ohh, mijn favoriete programma
  donderdag 3 september 2009 @ 21:41:59 #278
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72413855
Doet Peter niet mee.
pi_72413949
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Ohh, mijn favoriete programma
+1
pi_72414658
Ik vond het een stuk leuker toen het een wedstrijd was. Nu weet je nooit of er voorkennis is en of het allemaal een beetje klopt. Bij die wedstrijden kon je zien hoe bepaalde mensen hun 'gave' gebruiken om informatie te verkrijgen. Dat vond ik erg mooi
pi_72415042
Sterk hoor !
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  donderdag 3 september 2009 @ 22:13:47 #282
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72415406
Ik kreeg kippenvel toen er werd verteld over dat jongetje.
pi_72415705
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:13 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik kreeg kippenvel toen er werd verteld over dat jongetje.
kriebels idd
  donderdag 3 september 2009 @ 22:46:42 #284
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_72416650
Heeft iemand een screenshot hoe Robert ten Brink naar Bernhard Jens luistert? Hij weet nog niet dat Jens alleen in clichés praat
Het verschil tussen Beau en Robert is nu al duidelijk: integer versus sensatiebelust ("Dat is toch de maat van een menselijke schedel?!?!" ).
  donderdag 3 september 2009 @ 22:47:34 #285
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72416690
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:46 schreef Wickedangel het volgende:
Heeft iemand een screenshot hoe Robert ten Brink naar Bernhard Jens luistert? Hij weet nog niet dat Jens alleen in clichés praat
Het verschil tussen Beau en Robert is nu al duidelijk: integer versus sensatiebelust ("Dat is toch de maat van een menselijke schedel?!?!" ).
Ja hij doet iets te....te.....ja dat dus.
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:31:50 #286
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72423675
Hoeveel zaken zullen er dit seizoen worden opgelost
Het was echt slecht gisteren. Eerst lag ze in het water, toen werd die tuin opengegraven, toen ineens weer in het water Wij zeiden meteen al dat daar gewoon een kat lag oid, maar wat, dat hebben ze weer niet laten zien. En waar kwam die e-mail ineens vandaan? Allemaal nep en sensatie.

[ Bericht 57% gewijzigd door FoXje op 04-09-2009 08:48:26 ]
opgezegd@fok.nl
pi_72423997
Ik kon ook niet echt volgen waarom ze nu begonnen te graven. Toen lag ze hier, toen weer daar, 'spanningsopbouw' want zou ze in de tuin liggen? Natuurlijk niet, maar daar dan wel het halve programma naartoe werken. 'Precies de grootte van een schedel'. Ik vond Beau meer integer naar de nabestaanden toe, Robert wil er een spektakel van maken en als er dan toevallig geen lijk in de tuin ligt, klapt het allemaal in elkaar.
Tap tap tap
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:57:40 #288
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72426526
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:31 schreef FoXje het volgende:
Hoeveel zaken zullen er dit seizoen worden opgelost
Het was echt slecht gisteren. Eerst lag ze in het water, toen werd die tuin opengegraven, toen ineens weer in het water
Als je goed had opgelet zeiden de bewoners dat ze in de tuin zou moeten liggen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:21:40 #289
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72427068
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Als je goed had opgelet zeiden de bewoners dat ze in de tuin zou moeten liggen.
Waarom gingen ze er dan zo op in? Sensatie.
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:24:34 #290
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72427142
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:21 schreef FoXje het volgende:

[..]

Waarom gingen ze er dan zo op in? Sensatie.
Ja jij vindt alles sensatie.
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:39:08 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72427563
Ik krijg steeds meer het idee genept te worden. Volgens mij krijgen de paragnosten teveel voorinformatie.
En die veldwachter Bromsnor Jens is natuurlijk helemaal lachwekkend.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:40:07 #292
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72427589
Ik vind dat het programma er niet bepaald op vooruit is gegaan... Steeds die 'Straksssss!'-beelden, dan weer terugblikken op oude zaken, dan weer verder met die vermiste vrouw, dan weer beelden van het pal daarvóór uitgezonden interview met de zus en de dochter van Catsberg... pfff ik kréég er wat van.

Van die paragnosten zag ik nog het minst. Dat was wel anders toen Van Erven Dorens het nog presenteerde. Bovendien had ik ook wel het idee dat de programmamakers niet vies waren van het begrip 'sensatie'. Ten Brink vond ik te weinig afstand houden en met je armen over elkaar de politie interviewen is ook niet echt hoe het moet zijn (afwerende houding).

Jammer, jammer, jammer.

Maar nog steeds hulde voor de politie. Kennelijk hebben ze veel aan voorgaande afleveringen gehad, anders hadden ze zich allang teruggetrokken. Het is informatie uit een hoek waar ze zelf niet bij kunnen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:41:26 #293
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72427619
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:39 schreef golfer het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee genept te worden. Volgens mij krijgen de paragnosten teveel voorinformatie.
En die veldwachter Bromsnor Jens is natuurlijk helemaal lachwekkend.
Ik vond dat dhr. Jens zijn uiterste best deed om niet in cliché's te vervallen. Prrrrrrima vent.
pi_72437566
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:40 schreef Boca_Raton het volgende:

Maar nog steeds hulde voor de politie. Kennelijk hebben ze veel aan voorgaande afleveringen gehad, anders hadden ze zich allang teruggetrokken. Het is informatie uit een hoek waar ze zelf niet bij kunnen.
Inderdaad, de meeste zaken zijn opgelost.
anonieme razernist
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:54:28 #295
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72441905
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:30 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Inderdaad, de meeste zaken zijn opgelost.
Net als bij de politie dus
pi_72473790
Ik ga 't weer volgenn
pi_72475468
Net via uitzending gemist gekeken. Maar ik vond het programma met Beau als presentator meer integer.
pi_72475506
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
Net via uitzending gemist gekeken. Maar ik vond het programma met Beau als presentator meer integer.
Ik ook, en ben het met je eens. Die stond toch dichter bij de mens of hoe zeg je dat.
Ik vind het ook meer "zijn" programma.
pi_72626111
*oeh* bijna vergeten
  donderdag 10 september 2009 @ 21:44:11 #300
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72626379
Het klinkt bijna als een sensatieverhaal als Robert over de verdwijning vertelt alsof het iets heel leuks is. Of het is mijn associatie van hem met leukere programma's.
  donderdag 10 september 2009 @ 21:50:28 #301
130133 BB67
BB stands for Big Brother
pi_72626637
sorry hoor ik ben hier te nuchter voor
Essential in Life (1) Elvis Presley (2) Ajax & Voetbal (3) PSP3 (4) Internetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')