abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61925590
Ik vraag me echt af wat wij allemaal niet te zien krijgen.
Die Peter komt over als een echte, terwijl ik toch sceptisch ben. Niet a la Char: Ik zie een d, of een j of een r..Maar gewoon doorleuk vragen: "Wie is John?".. haha. Vond hem wel sterk. Je weet natuurlijk ook niet of ze weten dat ze in het Oosterpark staan. Als je die plaats kent, en ook weet dat het een homo-ontmoetingsplaats is, kun je natuurlijk al een beetje beter raden..
Anyway.. ik vond, zoals het gebracht werd, het weer indrukwekkend.
pi_61928221
Gister was erg indrukwekkend vond ik, zou er bijna in gaan geloven

Wat ik me wel afvraag, wordt zo'n geest er niet gestoord van als 4 mensen
hem dingen komen vragen? Ik zou het als geest zijnde prima vinden om een
zo'n paragnost te woord te staan, maar 4 keer hetzelde verhaal vertellen?
pi_61930842
Ik zou graag voor de finale graag zien dat ze de finalisten, zonder dat ze het van te voren weten naar een wijk in LA of waar dan ook in het buitenland vliegen om een (opgeloste) zaak te bespreken die hier zeker niet in het nieuws is geweest.
Als er dan weer van die details worden verteld zoals kleur ogen, kleur auto, wat voor tattoo etc. etc. en andere dader-info...dan ben ik om.
pi_61930850

[ Bericht 100% gewijzigd door Apache4U op 26-09-2008 13:59:35 ]
pi_61930893
dubbel

[ Bericht 0% gewijzigd door Apache4U op 26-09-2008 14:00:49 (messed up proxy @ work) ]
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:27:26 #81
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61944219
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:08 schreef Yuin het volgende:
Wat ik me wel afvraag, wordt zo'n geest er niet gestoord van als 4 mensen
hem dingen komen vragen? Ik zou het als geest zijnde prima vinden om een
zo'n paragnost te woord te staan, maar 4 keer hetzelde verhaal vertellen?
Daar heb ik ook over nagedacht. Als de deelnemers zeggen 'Hij/zij zegt...' of 'Hij/zij laat me zien dat...', dan geloof ik niet dat we het letterlijk moeten nemen, dus dat een deelnemer daadwerkelijk met een slachtoffer praat. Ik denk eerder dat er een soort energie op die plek hangt die de deelnemers oppikken.
Ik wil niet al te zweverig overkomen, want ik sta er nog steeds sceptisch tegenover. Die kermisjongen en uiteindelijk ook de man met de pendel kon ik niet al te serieus nemen. Wel denk ik dat in ieder geval Peter vd Hurk en Ingomar bepaalde gaven hebben, misschien een soort hogere intuïtie dan een doorsnee mens. Het was frappant en soms ronduit krankzinnig wat zij allemaal wisten.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_61944280
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:27 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Daar heb ik ook over nagedacht. Als de deelnemers zeggen 'Hij/zij zegt...' of 'Hij/zij laat me zien dat...', dan geloof ik niet dat we het letterlijk moeten nemen, dus dat een deelnemer daadwerkelijk met een slachtoffer praat. Ik denk eerder dat er een soort energie op die plek hangt die de deelnemers oppikken.
Ik wil niet al te zweverig overkomen, want ik sta er nog steeds sceptisch tegenover. Die kermisjongen en uiteindelijk ook de man met de pendel kon ik niet al te serieus nemen. Wel denk ik dat in ieder geval Peter vd Hurk en Ingomar bepaalde gaven hebben, misschien een soort hogere intuïtie dan een doorsnee mens. Het was frappant en soms ronduit krankzinnig wat zij allemaal wisten.
Ik ken mensen zoals die Ingelmar die dus ook zo'n soortgelijke gave hebben, en ik heb een keer meegemaakt dat zo'n vriendin ons dus zo'n beetje van de dood geredt heeft. Dus een beetje geloof ik er wel in. Maar als die deelnemers zeggen zij ZEGT, of ze staat nu ZO bij je.... Dan ga ik er toch van uit dat die geest dat doet. En die geest gaat dan geen 4 keer doen lijkt mij Denk dat die geest dan ook zoiest heeft van joh ik ben geen antwoordmachine.

Opzich vind ik dit wel een tru topic waard, weet niet of er mensen zijn hier op fok die ook dit soort gaven hebben maar ga het eens proberen
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:35:05 #83
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61944355
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:31 schreef Yuin het volgende:
Maar als die deelnemers zeggen zij ZEGT, of ze staat nu ZO bij je.... Dan ga ik er toch van uit dat die geest dat doet.
Je hebt gelijk, dat zeggen ze inderdaad. Ik weet niet hoe ik dat moet verklaren.
quote:
Opzich vind ik dit wel een tru topic waard, weet niet of er mensen zijn hier op fok die ook dit soort gaven hebben maar ga het eens proberen
In TRU bestaat er trouwens ook een topic over dit programma. Ik hoop niet dat dit topic ernaartoe wordt verhuisd, dit gaat louter over het programma.
pi_61944432
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:35 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat zeggen ze inderdaad. Ik weet niet hoe ik dat moet verklaren.
[..]

In TRU bestaat er trouwens ook een topic over dit programma. Ik hoop niet dat dit topic ernaartoe wordt verhuisd, dit gaat louter over het programma.
Denk het niet, is toch een op zichzelf staande vraag Maar ik snap het inderdaad ook niet echt, ik weet wel dat ik als geest na 3 mensen echt zou hebben van jaaaa rot ff op joh En het gekke was ook bijvoorbeeld dat soms de ene persoon zegt dat de geest niks wil zeggen, en de andere krijgt wel alles los...
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:43:28 #85
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_61944513
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:39 schreef Yuin het volgende:
ik weet wel dat ik als geest na 3 mensen echt zou hebben van jaaaa rot ff op joh En het gekke was ook bijvoorbeeld dat soms de ene persoon zegt dat de geest niks wil zeggen, en de andere krijgt wel alles los...
Daarom denk ik ook dat er niet letterlijk met zo'n geest wordt gepraat, het is meer een soort energie die de ene deelnemer wel en de andere niet kan aanboren. Zo'n geest voelt zich dan ook niet lastiggevallen.
pi_61947847
Gelukkig is Ingomar door maar hij kreeg veelste weinig punten bij de 2de zaak.
je hoort vaak dat geesten blij zijn om in contact te komen met de achtergebleven familieleden, ik denk niet dat het een energie is die vragen beantwoord maar dat de geest het zelf is, De ene medium (bijv. Samra) kreeg van de geest helemaal nix door bij zaak 1 en de andere medium (Ingomar) kreeg bijna alles door maar die geest wil het helemaal niet hebben over wat het in het verleden is gebeurt. Net als met die persoon die van de trap is geduwt in de vorige aflevering. De informatie moet er lijkt wel eruit getrokken worden. Ze melden zich wel maar lijken liever andere boodschappen door te willen geven aan de mediums en de nabestaanden.
pi_61951340
Ik geloof Peter en Norma echt. Vorige keer stond ik elke keer versteld van Tessa, ook toen in Middelburg, dat vond ik zo indrukwekkend.

Ik vind het nu wel jammer dat het alleen om moorden gaat. Vorige keer bijvoorbeeld, zat Rita Verdonk tegenover ze. Dat vond ik interessant, of het vinden van iemand in een fort. Nu gaat het alleen over de overledenen.

Maar nog steeds wel boeiend hoor. Door deze show ben ik er wel van overtuigd dat er meer is. Zeker die Peter van der Hurk. (en dus Tessa van de vorige keer)
Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_62092505
Die moorden beginnen me dus echt de keel uit te hangen.. De meest verschrikkelijke verhalen worden over je uitgestort, en dan ook nog een paar keer, omdat elke paragnost ze weer voelt..

Iets wat ik wel tegenstrijdig vind; Aan de ene kant zoeken de mediums steeds contact met die personen, maar ze geven dan wel het advies ´dat je ze met rust moet laten en niet steeds moet oproepen´. Natuurlijk, het laatste is om de familieleden een soort van gerust te stellen, maar vraag als medium dan ook niet de aandacht van de overledene

Sommige dingen blijven frappant, hoe ze erop komen.. Maar zoals ik hierboven zei, ik blijf sceptisch. Hoe knippen ze het programma, wat hadden de mediums allemaal mis, wat hadden ze als voorinformatie, hoeveel krijgen ze door uit coldreading, etc..
pi_62092611
Shit.. vergeten.. zondag maar de herhaling kijken!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:51:15 #90
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_62092790
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:43 schreef Kidney_Bean het volgende:
Die moorden beginnen me dus echt de keel uit te hangen.. De meest verschrikkelijke verhalen worden over je uitgestort, en dan ook nog een paar keer, omdat elke paragnost ze weer voelt..
Het is enerzijds heel akelig, maar toch ook weer spannend. Wat ik niet begrijp, is dat het stoffelijk overschot van de Friese jongen twee of drie keer in beeld kwam. Het is allemaal al erg genoeg
Vorig jaar waren er blijkbaar hele andere opdrachten, ik heb toen één aflevering gezien, had er verder geen geduld voor. Hier blijf ik geboeid.
quote:
wat hadden ze als voorinformatie
Weinig, lijkt het in ieder geval. Beau zei in de eerste zaak alleen dat er een lichaam was gevonden en tegen één deelnemer zei hij erbij: "En dat is alle informatie die je krijgt." Ik geloof zeker dat de crew strikte opdracht heeft om de kandidaten niets te vertellen. Het zal dan helemaal uit henzelf moeten komen.
Wel denk ik dat Peter vd Hurk, die immers zelf uit Den Haag komt, wat van de tweede zaak moet hebben geweten.
pi_62093482
Ik wacht op de zaak Marianne Vaatstra...
Maar haar familie wil waarschijnlijk helaas niet mee doen (?)

Ik denk dat Peter vd Hurk overigens niet per se het moest weten omdat hij ook uit DH komt.
pi_62110520
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:46 schreef Naamah het volgende:
Shit.. vergeten.. zondag maar de herhaling kijken!
Hij staat ook op rtlgemist.nl
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:37:54 #93
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_62275281
Spannende finale! Ingomar lijkt steeds beter te worden.
pi_62297435
ik denk ook wel dat hij gaat winnen
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:11:07 #95
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_62299823
Ik vind het een geweldig programma. Ben erg benieuwd naar de finale volgende week.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:51:31 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_62353224
Intussen helemaal bij gekeken. Ik vind dat die Peter het erg goed doet. Ingomar is wat meer bezig met show en met het nadien vasthouden van nabestaanden en ze dingen te laten horen die ze graag willen horen. Peter verteld gewoon heel droog een aantal feiten en zegt dan: "Zo, klaar".
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_62353477
Wie heeft er wel eens van Cold Reading gehoord?
*verwijderd door Admin*
pi_62353504
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:59 schreef JanJanJan het volgende:
Wie heeft er wel eens van Cold Reading gehoord?
het programma al vanaf het begin tot het einde bekeken ?
pi_62354258
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:00 schreef janimie het volgende:

[..]

het programma al vanaf het begin tot het einde bekeken ?
Niet alle afleveringen nee, is dat echt nodig om te doorzien dat het onzin is dan?

Wel bekend met o.a. het vorige seizoen, Char en andere oplichters
*verwijderd door Admin*
pi_62396791
Als de zoon van Peter Hurkos slim is, doet hij even de test van Randi om het miljoen op te strijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')