De puntentelling klopt inderdaad niet. Maar dat heeft ook te maken met wegknippen: Ze nemen zoveel tijd op en daar krijg je maar een paar minuten van te zien. Wie weet krijg je een heel ander idee van de kandidaten als je ze een heel ´optreden´ zou zien dan zoals je ze nu op tv ziet in die paar minuten.
Ik vond wel dat die donkere jongen soms onterecht minder punten kreeg. Het feit dat hij het gezicht van de dader zo gedetailleerd ging beschrijven.. en dat het goed bleek te zijn. Dat vond ik erg sterk. Verder was Peter erg sterk en één van die vrouwen bij de ´dronken man overvallen´-zaak. Maar ja, in hoeverre word je bedrogen als kijker? Wat zenden ze allemaal niet uit, wat hadden ze allemaal verkeerd? Wie weet hadden ze complete verkeerde ´conspiracy theories´ die wij niet te zien krijgen.. I don´t know.
Maar inderdaad, het was in de vorige series altijd lonend om te gaan huilen en te zeggen ´ik kan niet meer, het wordt me te emotioneel´. Ik zou in zo´n geval zeggen, diegene weet dus schijnbaar verder niks en probeert er zo onderuit te komen.. Maar veel nabestaanden gingen ´mee in de emoties´ en gaven dus ook veel punten.
Daarom hebben ze denk ik ook die sleutelvragen erin gegooid. Alhoewel ik daar dus ook weer mijn twijfels bij heb... Wanneer is een sleutelvraag goed beantwoord? Een medium dat roept ´ik heb het benauwd, ik voel steken in mn borststreek´ -> Is diegene nu neergestoken? Is diegene gewurgd en krijgt nu geen lucht meer? Misschien zelfs beschoten en daardoor pijnlijk op die plek (als je last van je hart krijgt, zeggen ze toch ook vaak dat je een soort van ´steken in de borststreek´ krijgt?)?
En het zal me niet verbazen dat als je een beetje de misdaad volgt (wie weet doe je dat wel als je een beetje paragnost bent die de boel bij elkaar moet googlen, ik noem Robert ten Broeke

) dat je dan er misschien wel achter komt dat veel misdaden in de winter worden gepleegd (veel van de behandelde zaken hadden dat als sleutelvraag). En ik vond het ook suggestieve vragen soms. Als Beau vraagt ´Hoe was de gezinssituatie?´ denk je als paragnost al gauw... ´hmmm.. er is vast iets niet mee in de haak anders vraagt hij dat niet.´
Misschien zijn sommige mediums gewoon heel erg goed hoor.. daar niet van.. Maar zoals die Peter, die zit wel al járen in dit vak. Die zal ook wel goed de ´kneepjes´ en de ´valkuilen´ weten. Maar hij kan ook gewoon echt goed zijn hoor, ik weet het niet, ben geen medium