abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2008 @ 10:33:04 #201
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_61468627
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 10:47 schreef Chev het volgende:

[..]

Yup ken je nog [post]
Hoe is het eigenlijk afgelopen met jou en je ex?
Ze heeft het afgelopen vrijdag uitgemaakt. We waren toen precies 4 maanden bij elkaar. Afgelopen woensdag was er nog niks aan de hand, zij moest toen korfballen en ik ben wezen kijken. Toen we daarna afscheid namen in de auto zoende ze me nog en zei ze "Tot vrijdag, ik heb er zin in". De dag erna heb ik haar zeker 4 smsjes gestuurd maar kreeg ik nergens een reactie op. Afgelopen vrijdag heb ik op een gegeven moment aan het eind van de middag gesmst: "Komen mijn smsjes wel aan"? Toen reageerde ze eerst heel normaal dat ze met wat collega's op een terras wat aan het drinken was.
Toen ik daarop vroeg hoe laat ze die middag bij mij zou zijn (ik zou voor haar gaan koken) stuurde ze terug: "Ik weet niet of dat zo'n goed idee is, ik wil eigenlijk graag met je praten. Kun je na het eten naar mij toekomen?". Daarop heb ik haar gebeld en letterlijk gevraagd of ze het uit ging maken want ik voelde de bui al hangen natuurlijk. Daar wilde ze op dat moment niet op antwoorden.

Om 18:00 uur was ik bij haar en zijn we op haar kamer gaan zitten. Dus ik zeg: "Wat is er? Jij wilde met me praten". Toen durfde ze het eerst niet te zeggen maar na enig aandringen kwam eruit dat ze gevoelens begint te krijgen voor een collega van haar (gozer van 29, zij is 23). Als ik haar mag geloven weet hij niet dat zij hem leuk vindt.

Ze werkt daar pas 2 weken (sinds 1 sept.). In de tijd dat ze een nieuwe baan zocht heb ik haar altijd volledig gesteund en stond ik voor haar klaar als ze het moeilijk had omdat ze het op haar werk toen totaal niet naar der zin had. Nu heeft ze een nieuwe baan en in minder dan 2 dagen heeft ze gevoelens ontwikkelt voor een collega Want afgelopen woensdag was er echt nog niks aan de hand, dat zegt zij ook. Ik geloof haar wel, want is ze altijd heel eerlijk geweest.

Wat mij ook heel veel pijn doet is dat ze dus min of meer openstond voor andere gevoelens. Zoals ik er naar kijk heb je die gevoelens niet als je een goede relatie hebt, ik had die gevoelens iig zeker niet voor andere meiden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Morpheus2002 op 08-09-2008 10:49:25 ]
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_61469356
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:11 schreef ThaBrain het volgende:

Dat zijn wel pijnlijke situaties inderdaad Het is eigenlijk een competatief spelletje: wie er het eerst bovenop komt of het daarop laat lijken Met een rebounder is het een stuk makkelijker om het te laten lijken dat je er weer bovenop komt. Je stelt je verwerkingsproces alleen maar uit. Je kan, denk ik, inderdaad beter eerst zelf aansterken voordat je in een nieuwe relatie stapt
Zie dikgedrukt
Ik weet het niet hoor, als ze een toneen spelletje wil spelen best ik doe er niet aan mee, ze zoekt tot nog toe ook geen contact meer met me, wat maar beter is ook.
Ik hoef haar niet te spreken zolang ze met die andere gast is...

Als ze niet doet doet alsof, en echt van 'm "houd" (wat haar definitie daarvan ook moge zijn) ook goed ze doet maar.. dat ze gelukkig mag zijn :s maar ze zal ooit haar zelf weer tegenkomen.
quote:

Nou...het gaat er dus om dat ze nog sokken van me heeft. Dat terwijl ze had gezegd dat ze die had weggegooid. Dat zei ze toen ze bij me langs kwam om spullen te brengen
Sokken
quote:
Ook is er nog iets van mijn ouders wat bij haar ligt, maar dat moet ze nog even zoeken.
Tja ik heb ook nog wat halters, een oude digitale foto camera en 2 dure douchegels bij haar liggen (die nu vast op zijn), van mij mag ze die lekker weggooien als dat de enige reden is waarom ze me wil spreken.

Materialistische dingen zijn voor mij écht niet zó belangrijk dat ik haar weer hoef te zien zodat ze me weer kan bestoken met 'hoe gelukkig' ze wel niet is, en andere nagetieven kanten van me nog eens kan toelichten..

Ik zit, net als jou, net lekker in mijn nieuwe leventje.. met meer ups dan downs (alleen als ik wat van d'r hoor word ik al down) dus ik heb die negatieve energie en stres niet nodig
quote:
Ik wist nog wel dat ze spullen van me had, maar ik had eigenlijk zoiets van: laat maar. Ik vind het een beetje vreemd dat ze er nu zelf mee komt. Zou het een excuus zijn om me weer een keer te zien?

Ik laat haar wel langs komen. Er zit iets bij de spullen dat van mijn ouders is. Als het alleen om mijn sokken zou gaan, zou ik haar niet langs laten komen.
Lijkt erop Brain.. Vraag haar eerst maar 's wat het precies is van je ouders.. en beslis (eventueel samen met je ouders) of het belangrijk is om haar langs te laten komen, en of je het zelf wel wil.

Anders kan je net zo goed zeggen dat ze het weg mag gooien
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61469881
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:33 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]
Ze werkt daar pas 2 weken (sinds 1 sept.). In de tijd dat ze een nieuwe baan zocht heb ik haar altijd volledig gesteund en stond ik voor haar klaar als ze het moeilijk had omdat ze het op haar werk toen totaal niet naar der zin had. Nu heeft ze een nieuwe baan en in minder dan 2 dagen heeft ze gevoelens ontwikkelt voor een collega Want afgelopen woensdag was er echt nog niks aan de hand, dat zegt zij ook. Ik geloof haar wel, want is ze altijd heel eerlijk geweest.

Wat mij ook heel veel pijn doet is dat ze dus min of meer openstond voor andere gevoelens. Zoals ik er naar kijk heb je die gevoelens niet als je een goede relatie hebt, ik had die gevoelens iig zeker niet voor andere meiden.

Na 2 dagen al gevoelens voor iemand hebben kan gewoon niet. Er moet toch meer spelen lijkt mij?
En zoals je aangeeft dat ze open stond voor andere gevoelens, zegt misschien ook wel iets dat er meer moet spelen. En als dat zo is het je het recht om dat te weten, en zal ik er toch nog over praten.
Want nu zit je met een gevoel van er moet toch meer zijn, als ze een beetje eerlijk is geeft ze jou die kans om dat te bepraten.
Ken de situatie wel een beetje is ieder geval knap klote.
Sterkte ieder geval!
pi_61470474
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:36 schreef arjan1202 het volgende:

[..]

Na 2 dagen al gevoelens voor iemand hebben kan gewoon niet. Er moet toch meer spelen lijkt mij?
En zoals je aangeeft dat ze open stond voor andere gevoelens, zegt misschien ook wel iets dat er meer moet spelen. En als dat zo is het je het recht om dat te weten, en zal ik er toch nog over praten.
Want nu zit je met een gevoel van er moet toch meer zijn, als ze een beetje eerlijk is geeft ze jou die kans om dat te bepraten.
Ken de situatie wel een beetje is ieder geval knap klote.
Sterkte ieder geval!
Ahum
Tijdens vaste relatie zomaar verlieft op een ander?
Ja het is wel mogelijk

Alleen het is aan jezelf de keuze of je er wat mee doet of niet.. sommige 'gevoels' mensen kunnen dat niet laten gaan.

Trust me ik heb ook wel eens verliefde gevoelens gehad voor een vriendin van mijn vriendin, maar vond mijn relatie belangrijker en mooier dan 'een gevoel', dus heb dat laten gaan, en na 'n paar maanden (dat ik er ook nog over de vloer kwam) was dat gevoel ook weg

Vaak denk je dat die persoon 'perfect' is omdat je ze alleen maar ziet tijdens 'gebeurtenissen' waar iedereen vaak zich beter voordoet dan hij in werkelijkheid is (uitgaan=goed kleden, intressant praten over je werk ect, gezellig doen), en als je ze leerd kennen thuis dan zijn ze een stuk 'passiever'

[ Bericht 30% gewijzigd door Chev op 08-09-2008 12:13:43 ]
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61470775
ja ok in dat topic zit ik ook hehe.
Het staat er een beetje te letterlijk, maar het kan idd.
Maar blijf het vreemd vinden binnen 2 dagen, als je over weken praat ok, maar dagen vind ik wel heel snel.
Heb meer zoiets van je kan iemand dan leuk vinden, maar echt gevoelens hebben voor iemand die je eigenlijk geen eens kent. Kan er zelf geen voorstelling van maken.
Maar ja moet niet te hard zeggen straks overkomt het mij, leven blijft soms raar
  maandag 8 september 2008 @ 12:47:57 #206
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_61471372
Die 2 dagen vind ik zelf ook bijzonder vreemd. We hadden niet altijd een even stabiele relatie, we hadden eigenlijk nooit ruzie maar best wel eens een meningsverschil of iets dergelijks. We verschillen qua karakter veel van elkaar, maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn.
Ik heb haar tijdens ons gesprek afgelopen vrijdag ook gevraagd hoe je binnen 2 dagen gevoelens voor iemand ontwikkelt en je huidige relatie dan maar gelijk beeindigd. Daarop antwoorde ze dat ze niet wil dat ze bijv. een week later nog verliefder op die ander is (of zelfs iets mee gedaan heeft) en ze het dus z.s.m. tegen mij wilde zeggen om me niet extra pijn te doen. Op zich waardeer ik dat wel, want ik had het nog veel erger gevonden als ze bijv. al wat met een ander gedaan had.

Maar toch blijft het pijn doen dat ze gewoon helemaal openstond voor andere gevoelens. En daarnaast vind ik dat ze op deze manier wel de gemakkelijkste weg kiest...
  maandag 8 september 2008 @ 13:21:22 #207
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_61472125
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:12 schreef Chev het volgende:

Sokken
Ja sokken inderdaad Die boeien me ook niet zo
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:12 schreef Chev het volgende:
Lijkt erop Brain.. Vraag haar eerst maar 's wat het precies is van je ouders.. en beslis (eventueel samen met je ouders) of het belangrijk is om haar langs te laten komen, en of je het zelf wel wil.

Anders kan je net zo goed zeggen dat ze het weg mag gooien
Het gaat om een onderdeel van een snijmachine. Die snijmachine heeft bij haar gestaan. De machine zelf is al terug naar mn ouders, maar daar hoort dus nog wel dat onderdeel bij Mijn moeder heeft wel aangegeven dat ze het onderdeel terug wil als het kan.

Ik ga haar zometeen denk ik even terugmailen met de mededeling dat als ze dat onderdeel heeft gevonden, ze weer contact op kan nemen om een afspraak te maken zodat ze het kan brengen. Ik ga het niet halen denk ik. Ze werkt bij mij in de buurt, dus voor haar is het makkelijk om eventjes langs te komen na haar werk.

Al met al is het wel een beetje een stoorzender. Het zet je toch weer aan het denken als er contact met je wordt gezocht. Niet dat het me heel erg stoort. En ook het eventuele langskomen van haar doet me niks. Het is toch een kwestie van alles afgeven en weer gedag zeggen. Ze bekijkt het maar, ze komt mn huis niet meer in
pi_61472524
quote:
Op maandag 8 september 2008 12:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Die 2 dagen vind ik zelf ook bijzonder vreemd. We hadden niet altijd een even stabiele relatie, we hadden eigenlijk nooit ruzie maar best wel eens een meningsverschil of iets dergelijks. We verschillen qua karakter veel van elkaar, maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn.
Ik heb haar tijdens ons gesprek afgelopen vrijdag ook gevraagd hoe je binnen 2 dagen gevoelens voor iemand ontwikkelt en je huidige relatie dan maar gelijk beeindigd. Daarop antwoorde ze dat ze niet wil dat ze bijv. een week later nog verliefder op die ander is (of zelfs iets mee gedaan heeft) en ze het dus z.s.m. tegen mij wilde zeggen om me niet extra pijn te doen. Op zich waardeer ik dat wel, want ik had het nog veel erger gevonden als ze bijv. al wat met een ander gedaan had.

Maar toch blijft het pijn doen dat ze gewoon helemaal openstond voor andere gevoelens. En daarnaast vind ik dat ze op deze manier wel de gemakkelijkste weg kiest...
Dat doet ze ook Morpheus.. zelf kiest ze er voor om het risico te nemen en ervoor te gaan, en jouw dus achterlatend, om te zien of het gras bij de buren groener is. Een enorm risico met gevolgen.

Die van mij was ook op het laatste moment eerlijk tegen me erover, ze zei later: "Ik heb het uitgemaakt omdat jij het anders uit zou maken." en heeft me dus niet eens een kans gegeven haar om te praten of te helpen.

Hoe lang ze al precies verlieft aan het worden was wist ze ook niet maar dat was al 'n week of enkele weken, en kon het we willen het niet zien hè.

Het kiezen om er niet voor om te vechten voor een relatie vind ik persoonlijk erg zwak, zelf zou ik als de relatie goed voelt, kiezen om het te negeren, want dat kan! Als je het wil.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  maandag 8 september 2008 @ 14:17:29 #209
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_61473358
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:40 schreef Chev het volgende:

[..]

Dat doet ze ook Morpheus.. zelf kiest ze er voor om het risico te nemen en ervoor te gaan, en jouw dus achterlatend, om te zien of het gras bij de buren groener is. Een enorm risico met gevolgen.

Die van mij was ook op het laatste moment eerlijk tegen me erover, ze zei later: "Ik heb het uitgemaakt omdat jij het anders uit zou maken." en heeft me dus niet eens een kans gegeven haar om te praten of te helpen.

Hoe lang ze al precies verlieft aan het worden was wist ze ook niet maar dat was al 'n week of enkele weken, en kon het we willen het niet zien hè.

Het kiezen om er niet voor om te vechten voor een relatie vind ik persoonlijk erg zwak, zelf zou ik als de relatie goed voelt, kiezen om het te negeren, want dat kan! Als je het wil.
Zo zie ik het ook maar zij helaas niet. Ik vind het een zeer overhaaste beslissing en vrees voor haar dat als het niks wordt met die andere gozer ze in een diep gat valt. Ik ben bang dat ik me dat dan weer heel erg ga aantrekken omdat ik nog heel veel om haar geef...

Ik heb haar gisteravond een mail gestuurd waarin ik het één en ander van me af heb geschreven. Ze stuurde daarop een mail terug dat ze één dezer dagen erop zal reageren en dat ze blij was dat ik het zo goed kon verwoorden. Ik ben benieuwd.
pi_61473501
-

[ Bericht 26% gewijzigd door Chev op 08-09-2008 14:29:57 ]
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61473602
Net een nummer op de radio gehoord en meteen sloeg mijn keel dicht en mijn maag rond. Neuj ik ben er nog niet helemaal overheen. Maar ik bounce wel steeds sneller terug.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_61474629
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:17 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook maar zij helaas niet. Ik vind het een zeer overhaaste beslissing en vrees voor haar dat als het niks wordt met die andere gozer ze in een diep gat valt. Ik ben bang dat ik me dat dan weer heel erg ga aantrekken omdat ik nog heel veel om haar geef...

Ik heb haar gisteravond een mail gestuurd waarin ik het één en ander van me af heb geschreven. Ze stuurde daarop een mail terug dat ze één dezer dagen erop zal reageren en dat ze blij was dat ik het zo goed kon verwoorden. Ik ben benieuwd.
dat gevoel heerste bij mij ook toen mijn ex het uitmaakte.
En precies dezelfde reden, dat ik het niet verdienden om aan het lijntje te worden gehouden en dat ze eerlijk tegen me wil zijn. En dat waardeer ik ook zeer. Maar toch overheerste het gevoel bij mij dat het te snel ging.
Maar zelf had ze er al weken over nagedacht natuurlijk en voor mij kwam het als donderslag bij heldere hemel.
pi_61474885
Ik ben het zat, de afspraak staat alleen bellen in noodgevallen, kreeg ik weer een mailtje, al dan wel relevant maar ik ben het zat

SMS - Geblokkeerd
EMail - Geblokkeerd
MSN - Geblokkeerd

Ze kan me nu alleen nog maar bellen.
Als ze zó koud kan zijn tegen mij prima dan doe ik hetzelfde.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61479714
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:33 schreef Chev het volgende:
Ik ben het zat, de afspraak staat alleen bellen in noodgevallen, kreeg ik weer een mailtje, al dan wel relevant maar ik ben het zat

SMS - Geblokkeerd
EMail - Geblokkeerd
MSN - Geblokkeerd

Ze kan me nu alleen nog maar bellen.
Als ze zó koud kan zijn tegen mij prima dan doe ik hetzelfde.
Een goed begin is het halve werk
Mijn ex laat me helemaal met rust, belt niet, smst niet, mailt niet, msnt niet.
Hebben afgesproken dat ik degene ben die het contact op neemt zodra ik het verwerkt hebt en het aan kan. Aangezien we wel een vriendschap willen.
Dus opzicht is dat wel fijn, andere kant heb je soms nog zoiets van wanneer laat ze wat van zich horen.
pi_61514747
Een hele dag geen berichten...

Een goed teken?
pi_61515495
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:56 schreef Takk... het volgende:
Een hele dag geen berichten...

Een goed teken?
Volgens mij wel. Maar als het weekend er weer aankomt...
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_61516079
quote:
Op woensdag 10 september 2008 06:49 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Maar als het weekend er weer aankomt...
Geen bericht is goed bericht zeggen ze wel eens.

Als je ex je te veel bericht = storend
Als je ex je niet bericht = dat onbegrijpelijk
Als je ex je elke week een niets zeggend berichtje stuurd (tegen de afspraak in)= dat onwijs irritant

Ik ook niet hoor, heb nog steeds alles geblokkeerd staan na haar laatste mail
Komt ze vanzelf wel 'n keertje achter, vind het eigenlijk wel rustgevend zo om te weten dat ze alleen kan bellen nu, het is het een rot beslissing om te maken, maar ik voel alsof ik geen keus heb.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61520455
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:21 schreef Chev het volgende:

het is het een rot beslissing om te maken, maar ik voel alsof ik geen keus heb.

Waarom is het een rotbeslissing?
Lijkt mij dat het een nieuwe stap is in de goede richting dat je haar hebt geblokkeerd, is toch een drempel die je over moet hoe klein deze ook lijkt te klinken.
Hmmm, misschien dat je het daarom een rotbeslissing noemt?

Ik vind het in ieder geval goed van je
Wat is geweest is geweest, tijd om alleen nog maar vooruit te kijken en door te gaan met je leven, er wat van te maken, invullen zoals alleen jij dat nu wil!
pi_61523009
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:57 schreef Takk... het volgende:

[..]

Waarom is het een rotbeslissing?
Lijkt mij dat het een nieuwe stap is in de goede richting dat je haar hebt geblokkeerd, is toch een drempel die je over moet hoe klein deze ook lijkt te klinken.
Hmmm, misschien dat je het daarom een rotbeslissing noemt?

Ik vind het in ieder geval goed van je
Wat is geweest is geweest, tijd om alleen nog maar vooruit te kijken en door te gaan met je leven, er wat van te maken, invullen zoals alleen jij dat nu wil!
Het is een rotbeslissing omdat ik weer geforceerd word om wat te doen van wege m'n ex.. iets wat ik eigenlijk niet nodig vond omdat we afspraken hadden gemaakt 1 maand terug waar ze zich niet aan gehouden heeft.

Kwa gevoel denk ik toch nog wel aan haar meer oppervlakkig....
het verbaast me hoe snel mensen na 'n shock in de liefde/verlieftheid, zonder problemen binnen dagen door kunnen stappen in een nieuwe relatie met praktisch onbekenden mensen, en alles achter zich kunnen laten.

Tenmiste zo denk ik er over.. maar of dat ook zo is, is maar de vraag, omdat ze dat natuurlijk niet toe kunnen/durven geven omdat je anders (weer) alleen bent of onbegrip krijgen van je omgeving of gewoonweg te koppig ben

Kwa verstandshouding tussen mij en m'n ex is er weinig tot niks meer te melden, nu ik haar al bijna 1 maand lang haar ijskoude en zakelijke berichtjes genegeerd te heb.

Als ze in contact wil komen dan zijn daar nog 100 manieren voor maar de makkelijkste wegen heb ik geblokkeerd.
Het is voor mij in iedergeval op dit moment een stap in de goede richting
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61523549
Ik moet zeggen ik lach elke dag en heb elke dag plezier, en voel me nog steeds toppie
En enig sarcasme heb ik ook al wel over me relatie gehad, maak er zelf al grapjes over met kennisse, vrienden en collega's, heb zoiets van kan er wel elke dag om janken, en over piekeren, veranderen gaat het niet, mijn leven gaat verder helaas zonder haar. En het scheeld bij andere is het ook niet lang geleden dus maken hetzelfde door Dus 1 tip probeer elke dag te lachen hehe
pi_61523881
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:10 schreef arjan1202 het volgende:
Ik moet zeggen ik lach elke dag en heb elke dag plezier, en voel me nog steeds toppie
En enig sarcasme heb ik ook al wel over me relatie gehad, maak er zelf al grapjes over met kennisse, vrienden en collega's, heb zoiets van kan er wel elke dag om janken, en over piekeren, veranderen gaat het niet, mijn leven gaat verder helaas zonder haar. En het scheeld bij andere is het ook niet lang geleden dus maken hetzelfde door Dus 1 tip probeer elke dag te lachen hehe
Doe je goed, tja ik leer er ook soms wel grapjes over te maken zoals een nieuwe trui die ik heb gekregen: D die had ze afschuwelijk gevonden haha.

Even wat gezegdes:

• Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.
  • Het leven is te kort om er niet van te genieten
  • Liefde is blind
  • Gelukkige zotten hebbeng geen wijsheid van doen
  • Vuur en liefde trekken sterk en beletten menig werk
  • Liefde en glas breken even snel als gras
  • Uit het oog uit het hart

Deze vond ik ook wel grappig:

• Oude beren dansen leren is zwepen verknoeien.
    betekenis: Je moet oude mensen geen nieuwe dingen meer proberen bij te brengen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Chev op 10-09-2008 15:36:14 ]
  • Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61536393
    M'n 'ex' (lange afstand zuigt) zit vanavond in de bios met d'r nieuwe mogelijke lover (weet ze nog niet, maar ze wilt het een kans geven), die zeer waarschijnlijk zal blijven slapen ivm reisafstand (en omdat ze fysieke aandacht mist)...It's gonna be a long long lonely night
    pi_61536628
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 21:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
    M'n 'ex' (lange afstand zuigt) zit vanavond in de bios met d'r nieuwe mogelijke lover (weet ze nog niet, maar ze wilt het een kans geven), die zeer waarschijnlijk zal blijven slapen ivm reisafstand (en omdat ze fysieke aandacht mist)...It's gonna be a long long lonely night
    Sterkte, ik ken het gevoel maar al te goed.
    pi_61541834
    @ CHEV: Ik zie dat je hier goed bezig bent joh!! lekker doorgaan zo

Even een update vanuit mij, ik ben hier inmiddels al even niet meer geweest. Ik ben nu eindelijk happy single, en maak er redelijk gebruik van .

Mijn ex zie en spreek ik af en toe weer, ze heeft het moeilijk met allerlei dingen waaronder de gezondheid van haar vriend, iets wat ik voor haar vervelend vind, maar mij niet zo druk om kan maken, verder heeft zij ook veel lichamelijke klachten, al was dat een jaar geleden ook al. Ze gaan binnenkort samen op vakantie geloof ik, prima zo!

Als ik haar zie voel ik tegenwoordig veel medelij, en ben ik blij dat ik er vanaf ben achteraf. Ik werk op t moment ontzettend veel en hard, tijdens mijn relatie ging dat niet, en voelde ik mij snel vermoeid. tegenwoordig ga ik nog op stap tussendoor maak ik lol en neem ik ook gewoon mijn verantwoording voor mijn werk, er is inmiddels een wereld voor mij open gegaan.

Ik hoop dat dit voor iedereen ook snel gebeurd, nog 3 weken en dan ben ik wat alles betreft van mijn ex af, geen lijntjes meer, ik he het gevoel dat ik steeds minder intresse heb en zij juist steeds meer, maar ik kan wel zeggen dat dat te laat is

Allen het beste hier!!
    pi_61541846
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 21:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
    Sterkte joh!
    Maar weet je, maak je zelf niet gek. De ex zoekt afleiding omzich zelf beter te voelen en gaat rondscharrelen. Want ieder gezond mens zou na het beeindigen van een relatie even tijd nemen voor zich zelf en de rust nemen. Normaal gesproken spring je niet direct in een nieuwe relatie. Want ookal eindigen relaties zovaak, het gevoel van houden van is op dat moment niet weg, hooguit het heilige vuur. Dus zoekt men dat heilige vuur elders... HELAAS voor ons !!
    pi_61543502
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 01:43 schreef Pim26 het volgende:

[..]

Sterkte joh!
    Maar weet je, maak je zelf niet gek. De ex zoekt afleiding omzich zelf beter te voelen en gaat rondscharrelen. Want ieder gezond mens zou na het beeindigen van een relatie even tijd nemen voor zich zelf en de rust nemen. Normaal gesproken spring je niet direct in een nieuwe relatie. Want ookal eindigen relaties zovaak, het gevoel van houden van is op dat moment niet weg, hooguit het heilige vuur. Dus zoekt men dat heilige vuur elders... HELAAS voor ons !!
    In mijn geval durfde we beiden niet de stap te nemen om het uit te maken, ik wou het fixen en zij durfde het niet uit te maken omdat ik dat niet toe liet denk ik.
    Toen ze is verlieft is geworden op een ander werd dat gemakkelijker.

Ik denk niet eens dat mijn ex momenteel niet het vermogen heeft om over haarzelf na te denken omdat ze dat niet wil , en ze dus direct de afleiding had gevonden die ze zocht.
    Ook dit zal het niet worden denk ik tenzij je echt wil nadenken over haarzelf en de toekomst.

De relatie tussen haar en mij was er gewoon nog niet klaar voor om de volgende stap te zetten, ik rende figuurlijk voor haar uit toen ik een huis gekocht had, en het dat nog lang kunnen duren voordat zij ook zo ver was, met de 4 jaar verschil tussen ons, en ik al 2 jaar bezig was met het nadenken over op mezelf wonen in een koophuis.

Ik was blijkbaar ook nog niet klaar om samen té wonen omdat mijn beslissingen té veel afhing aan haar, nu gelukkig niet meer

Ik ben het nu er mee eens dat je beiden beter eerst zelfstandig (gewoond) kan zijn/ kan hebben voordat je samen gaat wonen, dat scheelt écht omdat je dan compleet onafhankelijk ben geworden voordat je je (opnieuw) aan een ander vast klingt, en je jezelf altijd onthoud (tenmiste dat hoop ik want dat is mijn valkuil )

Een hoop dingen leer je pas door het te doen en op je bek te gaan helaas
    Nu maar genieten en de dingen doen die er op m'n pad komen net als zij nu doet, en dan word je er vanzelfs sterker door.

[ Bericht 8% gewijzigd door Chev op 11-09-2008 09:14:24 ]
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
      donderdag 11 september 2008 @ 09:52:37 #227
    102533 Gizmo112
    Dat meen je niet
    pi_61544407
    djees, wat een vehalen
    Tot zover de kwaliteitspost
    pi_61544456
    Ik meld me

Ik ben vaker op dit Fok forum en ik had zo gehoopt dat ik hier nooit hoefde te posten. Ik was namelijk zo gelukkig met hem en daardoor was ik doodsbang om hem kwijt te raken.
    Daar gaan we dan:

Sinds gisteravond heeft mij vriend het uitgemaakt. Defenitief. We zijn bijna een jaar samen geweest en ik ken hem goed genoeg om te weten dat als hij iets in zijn hoofd heeft zitten het niet in zijn kont zit. Ik ben er kapt van. Ik had genoeg vertrouwen in ons om het hele huisje, boompje, beestje gedoe voor me te zien. Ik ben 24, hij is bijna 27. Het is uitgegaan omdat zijn gevoelens voor mij verdwenen waren. Hij zag er verder geen heil meer in.
    Vanwege problemen in mijn jeugd (gestorven moeder, schizofrene vader, zo'n beetje 8 pleeggezinnen die daarna volgden) was hij mijn eerste liefde. Ik hou ongelooflijk veel van hem en juist vanwege alles wat er in mijn jeugd gebeurd is was ik zo gelukkig. Ik heb een relatie namelijk nooit als iets vanzelfsprekends gezien. Ik heb geleerd om voor mezelf te zorgen en heb een relatie altijd gezien als iets wat je leven compleet kan maken. En zo voelde ik me: Compleet. Ik had alles wat ik me kon wensen en het leek wel alsof hij alles in mij tot leven heeft gebracht wat mijn moeder met haar heeft meegenomen.

Door dit verhaal zou je denken dat ik er weer bovenop moeten komen. Ik heb tenslotte ergere dingen meegemaakt dan een "gebroken hartje door de eerste de beste knul waarmee ik nog geeneens een jaar ben samengeweest".
    Toch voel ik me zo kut, zo machteloos en zo klote. Voor de zoveelste keer zal ik moeten afwachten totdat de tijd alle wonden heelt.

Ik ben blij dat ik geen wraakgevoelend heb. Hij is altijd eerlijk tegen me geweest en ik ben er absoluut zeker van dat er geen ander in het spel is en dat hij echt van mij gehouden heeft. Hij heeft het op de meest netste en minst kwetsende manier uitgemaakt. Hopelijk kan ik hem over een tijdje onder ogen komen en gewoon eens met hem praten. Gewoon over hoe het gaat, waar hij zich zoal mee bezig houd maar ook vooral om hem te bedanken voor de geweldige tijd samen en de geweldige herinneringen die we samen hebben gemaakt.

De komende tijd wil ik vooral niet alleen zijn. Vandaag ben ik weer gaan werken, vanavond ga ik trainen, morgenavond ga ik bij mijn pleegouders op bezoek en zaterdagavond ga ik naar mijn beste vriendin toe.

Maar ik ben zo verdrietig
    pi_61545223
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 09:55 schreef cmck het volgende:
    Door dit verhaal zou je denken dat ik er weer bovenop moeten komen. Ik heb tenslotte ergere dingen meegemaakt dan een "gebroken hartje door de eerste de beste knul waarmee ik nog geeneens een jaar ben samengeweest".
    Toch voel ik me zo kut, zo machteloos en zo klote. Voor de zoveelste keer zal ik moeten afwachten totdat de tijd alle wonden heelt.
    Hé cmck.. tja het valt niet mee hè, 1 jaar van je leven kwijt (of zo voelt het).

Misschien heb je inderdaad al het een en ander mee te maken maar liefdes verdriet is volgens mij een van de ergste dingen in het leven al heb ik nog niet zoveel meegemaakt moet ik toegeven.

Gelukkig heeft je vriend de moed gehad om het uit te maken en dus sterk was voor zichzelf.

Een van de twee wil in deze situatie altijd meer of minder, en het niet gelukkig zijn is een maf begrip als jij niet degene bent die daar notie van heeft/had.

Tijd die alle wonden heelt, en een littekentje achterlaat, die je herinnerd aan al het goede en het kwade zodat we kunnen leren van het leven, de eerste weken zijn het lastigst denk ik daarna misschien ook nog wel, maar dan is het slepend maar dragelijk.

Zorg goed voor jezelf, slaap genoeg, eet genoeg en doe waar je zin in heb, want het gaat om jou en niet langer om jullie, even geen contact is wel het beste ookal wil je 100x bellen, sms-en of email denk er eerst over na voor het dat doet.

Misschien kan je wel wat troost en tips vinden in deze post of de vorige.

Verwacht van je zelf een zeer onredelijke periode en daarna bezinning dat de dingen in het leven gaan zoals ze behoren te gaan, ookal voelen ze niet goed of zijn ze niet leuk.

Sterkte

Ik vind dat dit liedje een hoop dingen beschrijft:

[ Bericht 8% gewijzigd door Chev op 11-09-2008 11:08:17 ]
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61546575
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 10:39 schreef Chev het volgende:

[..]

Hé cmck.. tja het valt niet mee hè, 1 jaar van je leven kwijt (of zo voelt het).

Misschien heb je inderdaad al het een en ander mee te maken maar liefdes verdriet is volgens mij een van de ergste dingen in het leven al heb ik nog niet zoveel meegemaakt moet ik toegeven.

Gelukkig heeft je vriend de moed gehad om het uit te maken en dus sterk was voor zichzelf.

Een van de twee wil in deze situatie altijd meer of minder, en het niet gelukkig zijn is een maf begrip als jij niet degene bent die daar notie van heeft/had.

Tijd die alle wonden heelt, en een littekentje achterlaat, die je herinnerd aan al het goede en het kwade zodat we kunnen leren van het leven, de eerste weken zijn het lastigst denk ik daarna misschien ook nog wel, maar dan is het slepend maar dragelijk.

Zorg goed voor jezelf, slaap genoeg, eet genoeg en doe waar je zin in heb, want het gaat om jou en niet langer om jullie, even geen contact is wel het beste ookal wil je 100x bellen, sms-en of email denk er eerst over na voor het dat doet.

Misschien kan je wel wat troost en tips vinden in deze post of de vorige.

Verwacht van je zelf een zeer onredelijke periode en daarna bezinning dat de dingen in het leven gaan zoals ze behoren te gaan, ookal voelen ze niet goed of zijn ze niet leuk.

Sterkte

Ik vind dat dit liedje een hoop dingen beschrijft:

Hey Chev

Dank je wel voor alle tips. Ik ga er zeker wel wat mee doen. Vooral wat je zegt over dat 1 van de 2 altijd meer wil herken ik. Vooral de laatste maand was ik altijd degene die de lieve smsjes stuurde, die "ik hou van je" zei, en die er echt energie in stak. Ik merkte aan heel veel dingen dat hij het niet meer zag zitten. Ik heb hem talloze keren gevraagd wat er was, dat hij me kon vertrouwen en hij kwam aan met een verhaal dat hij toch wel erg inzat over het feit dat we verschillende intresses en karaktereigeschappen hadden. Ik had er alle vertrouwen in dat het tijdelijke twijfels waren en dat we er wel uitkwamen samen, totdat hij gisteravond zei dat zijn gevoel voor mij weg was. Waarschijnlijk zal de waarheid wel ergens in het midden liggen...

Afgelopen nacht heb ik slecht geslapen maar beter als dat ik eigenlijk had verwacht. De komende weken zal nog moeilijker worden, aangezien ik me dan ga realiseren dat het gewoon echt uit is. Toch heb ik het afgelopen uur niet meer gehuild. Dt is op zich al een verbering

Ik heb net even lopen graven en jouw verhaal opgezocht, heb ik niet kunnen vinden, maar ik heb wel iets gelezen over dat jouw ex vrij snel een nieuwe liefde had. Misschien heb je er niks aan, maar dat is klote voor je. Het feit dat je relatie van 4 jaar stukloopt is 1 ding, maar dat het jouw ex-vriendin zo weinig schijnt te doen is 2. Hopelijk ga jij iemand vinden die jouw nog gelukkiger kan maken als dat zij kon. Dat hoop ik ook van mezelf. De komende weken hoef ik geen contact met mij ex. (Ik vind het echt heel moeilijk om hem zo te noemen) Ik wil mezelf eerst weer even van de grond af rapen.
    pi_61547517
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 01:43 schreef Pim26 het volgende:

[..]

Sterkte joh!
    Het is geen afleiding, ik ben al 6 maanden weg, ze hebben al 10 keer gedate en pas na meerdere dates is er iets gebeurd. Het is van haar een welbewuste keuze om hem een kans te geven, net nu het erop ging lijken dat ik voor haar terug zou komen.
    pi_61547663
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 11:42 schreef cmck het volgende:

[..]

Hey Chev

Dank je wel voor alle tips. Ik ga er zeker wel wat mee doen. Vooral wat je zegt over dat 1 van de 2 altijd meer wil herken ik. Vooral de laatste maand was ik altijd degene die de lieve smsjes stuurde, die "ik hou van je" zei, en die er echt energie in stak. Ik merkte aan heel veel dingen dat hij het niet meer zag zitten. Ik heb hem talloze keren gevraagd wat er was, dat hij me kon vertrouwen en hij kwam aan met een verhaal dat hij toch wel erg inzat over het feit dat we verschillende intresses en karaktereigeschappen hadden. Ik had er alle vertrouwen in dat het tijdelijke twijfels waren en dat we er wel uitkwamen samen, totdat hij gisteravond zei dat zijn gevoel voor mij weg was. Waarschijnlijk zal de waarheid wel ergens in het midden liggen...

Afgelopen nacht heb ik slecht geslapen maar beter als dat ik eigenlijk had verwacht. De komende weken zal nog moeilijker worden, aangezien ik me dan ga realiseren dat het gewoon echt uit is. Toch heb ik het afgelopen uur niet meer gehuild. Dt is op zich al een verbering

Ik heb net even lopen graven en jouw verhaal opgezocht, heb ik niet kunnen vinden, maar ik heb wel iets gelezen over dat jouw ex vrij snel een nieuwe liefde had. Misschien heb je er niks aan, maar dat is klote voor je. Het feit dat je relatie van 4 jaar stukloopt is 1 ding, maar dat het jouw ex-vriendin zo weinig schijnt te doen is 2. Hopelijk ga jij iemand vinden die jouw nog gelukkiger kan maken als dat zij kon. Dat hoop ik ook van mezelf. De komende weken hoef ik geen contact met mij ex. (Ik vind het echt heel moeilijk om hem zo te noemen) Ik wil mezelf eerst weer even van de grond af rapen.
    Welkom in het topic

Wat een verhaal zeg. Ik kan mijn eigen situatie wel een beetje herkennen in die van jou. Het idee dat een relatie je leven compleet kan maken.

Voor de relatie met mijn ex (ze was mijn eerste) had ik ook het idee dat ik niet echt een relatie nodig zou hebben. Ik kon mezelf ook wel vermaken zonder een vriendin. Volgens mij heb ik toen tegen mezelf gelogen en ging ik een beetje een depressie in. Toen kwam mijn ex op m'n pad en die heeft me uit de negatieve spiraal gehaald. Daar ben ik haar nog steeds wel dankbaar voor. Ze liet me nieuwe dingen zien, ze liet me naar buiten komen. Ze was zo anders dan ik.
    "Opposites attract" zeggen ze wel eens. Volgens mij is dat zeker waar. Ik vind dat het niet uit hoeft te maken in een relatie of je heel verschillend bent van je partner. Dat houdt de boel juist levendig en interessant. Je kan elkaar dan aanvullen, zo wordt je een verlengstuk van elkaar en wordt je echt een eenheid samen. Het is alleen vaak zo dat er op een gegeven moment een van de twee gaat denken dat het niet werkt doordat de verschillen te groot zijn

Zoals Chev al zei: de eerste weken zijn het lastigste Zoek vooral geen contact. Probeer goed te eten en te slapen. Na een paar weken wordt het wat draaglijker In het begin zie je nog de goede dingen binnen de relatie en kan je niet begrijpen waardoor het uit is gegaan. Je gaat aan jezelf twijfelen. Dat is een fase waar je doorheen moet
    pi_61548396
    CMCK als je in het overzicht OP het mapje klikt kan je hele posts bekijken zonder dat je elke pagina moet doorklikken.

Heb ik hier even voor je gedaan.

• De kunst van het loslaten van je ex #59
  • De kunst van het loslaten van je ex #60
  • De kunst van het loslaten van je ex #61
  • De kunst van het loslaten van je ex #52
  • De kunst van het loslaten van je ex #63 (laatste)

Tja mijn ex en ik.. een appart verhaal even ruim 4 jaar samen, (zoals alle misschien ) zij heeft het uitgemaakt omdat ze verlieft was geworden en het wederzijts was, het niet wou of kon onderdrukken, en het me eerlijk wou vertellen en dus niet vreemd wou gaan.

Ben ik kwaad om geweest, maar had ik het anders gedaan op haar leeftijd met haar weinige ervaring?
    Ik zou nu zeggen ja op mijn 27ste, maar op mijn 23ste was ik ook nog niet zó zeker toen ik met haar mijn relatie starte en heb zelf al mogen proeven aan verlieftheid en een relatie voor ik met haar begon, zij niet.

De relatie was al zeker een half jaar niet zo best i.v.m. allerlei zorgen en onzekerheden aan haar kant over samenwonen (mijn koophuis), geld, studie en andere dingen kwa mijn karakter eigenschappen die opeens niet helemaal goed genoeg meer waren na 3 1/2 jaar.

Een reden daarvoor, of voor de verlieftheid heb ik van haar gehoord, veel tegenstrijdige en onlogische, de waarheid ligt ergens in het midden zoals je al zei het is nooit 1 ding, ik was te afhankelijk van haar op het laatst en kende geen grenzen en was ook niet zelfstandig, maar wist wel wat ik wilde en dat ik het kon halen, maar it takes 2 om dat te halen

Soms is het lastig, maar en reden zoeken probeer ik niet meer te doen, er was al té veel gebeurd, en als we toch hadden gaan samenwonen had het waarschijnlijk ook fout gegaan omdat de in verschillende fases van het leven zitten, hoe jammer ik het ook vind, dat kan je niet aan een persoon veranderen.

[i]Soms moet je loslaten om te vinden wat je zoekt[/i], las ik ergens en dat is helemaal waar, ik wens haar geluk toe, en wijsheid want ik denk dat ze nu niet slim bezig is, maar daar komt ze alleen achter door het zelf te doen.

Of er nog een goed gesprek of een vriendschap volgt.. ik sluit het niet uit, nu na bijna 2 1/2 maand uit realiseer ik me alles wat hierboven staat goed.. en voor mij is een vriendschap onmogelijk zolang ze met die kennis van me een relatie heeft.

Het is er niet minder prettig , niet makkelijker en ik ben zeker nog niet op zoek naar een nieuwe relatie voordat ik daar aan toe ben.

Maar ik ben mezelf weer in lange tijd voel me gelukkiger maak standvastigere beslissingen, en op sommige momenten voel ik me bijer dat dat ik tijdens mijn relatie, en ja je mist hem/haar toch nog een beetje.. steeds iets minder.. je zal zelfs op een gegeven moment bang worden om hem/haar te vergeten.

Ik denk zelf dat degene die het uitmaakte, al zal die er al langer me bezig is geweest niet zó harteloos kan zijn om er niet meer aan terug te denken, het verstoppen of overlappen met alcohol, eten, feesten, slapen, drugs, met dingen die je normaal nooit samen zou doen of een rebounder zal helpen, maar op de momenten dat hij/zij alleen is zullen er vast nog wel herinneringen bovenkomen maar dit moet je dus niet vergissen met het behoefte hebben aan contact, want het is beter omdat na een laatste goed gesprek samen even niet té doen denk ik.

Net met de luch had ik ook mooie herinnering van haar, was een mooie, even slikken en weer doorgaan, die tijden zijn geweest, onthoud ze zeg ik dan tegen mezelf, want ze waren dierbaar en mooi en het is voor mij nog vaak moeilijk voor te stellen dat ik ooit weer zo gelukkig zal worden als in die eerste 3 1/2 jaar samen, maar ik zie het wel ergens in de verte, misschien mijn 27 jaren van andermans levens ervaringen

Mijn ouders zijn na ruim 40 jaar nog samen, en dat is mijn hele familie eigenlijk, wij zijn gewoon trouwe honden die onze partners accepteren en er het beste van maken, en dat zal ik blijven doen, met de gegroeide nieuwe, zelfde ik.

edit:
    Ohja wat Brain zei: Opposites attact.. ik en mijn ex waren ook exact het tegenovergestelde van elkaar, 2 Rammen (Sterrebeeld) en dat ging best goed, en het bleef intressant, zolang je elkaar kan accepteren voor hun goede en minder goede eigenschappen

[ Bericht 2% gewijzigd door Chev op 11-09-2008 13:04:11 ]
  • Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
      donderdag 11 september 2008 @ 13:01:20 #234
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61548458
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 12:58 schreef Chev het volgende:

Tja mijn ex en ik.. een appart verhaal even ruim 4 jaar samen, (zoals alle misschien ) zij heeft het uitgemaakt omdat ze verlieft was geworden en het wederzijts was, het niet wou of kon onderdrukken, en het me eerlijk wou vertellen en dus niet vreemd wou gaan.

Is 4 jaar de magische grens waar bepaald wordt of de relatie voortzet? zo lijkt het ondertussen wel namelijk.
    pi_61548579
    Snoet, tja ik heb daar ook lang over nagedacht ik denk dat de 3, 4 en 5 jaar grens iets erg bepalends is binnen een relatie

Waarom? Misschien omdat je op de 3 jaar in de 'houden van' fase zit, waar het allemaal wat minder spannend word en er echt aan elkaar gewerkt moet blijven worden

Bij de 4 en 5 jaar samen zit je tégen de 5 jaar ofwel meer denken aan trouwen, kinderen, samenwonen, toekomst en dat kan beangstigend zijn.

Ofwel: (blijf ik écht voor de rest van mijn leven bij deze persoon?) Dat heb ik ook gehad na een half jaar en toen we ongeveer 2 jaar samen hadden, die twijfels worden vaak overruled door je zekerheid: TUURLIJK, ik ben toch gelukkig!!
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
      donderdag 11 september 2008 @ 13:09:01 #236
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61548639
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 13:06 schreef Chev het volgende:
    Snoet, tja ik heb daar ook lang over nagedacht ik denk dat de 3, 4 en 5 jaar grens iets erg bepalends is binnen een relatie

Waarom? Misschien omdat je op de 3 jaar in de 'houden van' fase zit, waar het allemaal wat minder spannend word.

Bij de 4 en 5 jaar samen zit je tégen de 5 jaar ofwel meer denken aan trouwen, kinderen, samenwonen, toekomst en dat kan beangstigend zijn.
    Hoor idd van meerdere mensen dat het rond de 4 jaar uitgaat/raakt. Zou je wel goed gelijk in kunnen hebben.
      donderdag 11 september 2008 @ 13:13:31 #237
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61548743
    Ik heb me zelf heel erg lang vastgehouden aan de dingen die in het verleden gezegd zijn. "ik wil altijd bij je blijven" "Als het met jou niet lukt hoef ik geen ander". Dan ga je uiteindelijk toch makkelijker denken, en de negatieve signalen druk je weg.
    pi_61548992
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 13:13 schreef PoepSnoet het volgende:
    Ik heb me zelf heel erg lang vastgehouden aan de dingen die in het verleden gezegd zijn. "ik wil altijd bij je blijven" "Als het met jou niet lukt hoef ik geen ander". Dan ga je uiteindelijk toch makkelijker denken, en de negatieve signalen druk je weg.
    Heel herkenbaar..

Oh ja..

*Zucht* quotes:
    "Ik zal altijd van je houden"
    "Love you 4ever"
    "Voor altijd de jouwe"
    "Ik zie een toekomst met je samen"
    "Ik wil écht met je trouwen"
    "Ik wil met je oud worden en kinderen met je krijgen"
    "Niks zal ons uit elkaar krijgen"
    "Ik zou niet weten wat ik zonder je moest doen"
    "Schatje, moppie, lieverd, lekker ding, en de troetelnaampjes "

Als ik ze allemaal opschrijf doet dat me toch wel wat ja.. het blijft je bij.

En als klap op de vuurpijl:
    "Ik ben verlieft op die ander, maar zou er nooit iets mee doen, ik blijf nog liever alleen (yea right)

Ik zou een nieuwe lief nooit het troetelnaam geven die ik haar gaf.. en die mijn vorige mij gegeven hebben neem ik mee in de stilte.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61550959
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 12:27 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Zoals Chev al zei: de eerste weken zijn het lastigste Zoek vooral geen contact. Probeer goed te eten en te slapen. Na een paar weken wordt het wat draaglijker In het begin zie je nog de goede dingen binnen de relatie en kan je niet begrijpen waardoor het uit is gegaan. Je gaat aan jezelf twijfelen. Dat is een fase waar je doorheen moet
    Ik kan me hier helemaal in vinden. Ik snap niet waarom hij het nou weer op moest geven. Misschien hadden we er samen wel uitgekomen. En ik ben er van overtuigd dat er altijd 2 mensen zijn die shuldig zijn als een relatie stuk loopt. Ik heb ook verkeerde dingen gedaan, voelde bepaalde signalen niet goed aan en ik had mee kunnen helpen om te voorkomen dat zijn gevoel voor mij wegging. Er zijn momenten dat ik bij mezelf denk dat ik nooit weer iemand anders tegenkom (laat staan dat ik er evenveel van kan houden). Dat ik voor altijd alleen blijf. Maar ik moet natuurlijk beter weten. Hopelijk valt het allemaal wel mee.

Ik ben het ook eens met dat "opposites attract" gedeelte. Ik denk dat wij elkaar best hadden kunnen aanvullen in bepaalde karaktereigenschappen (Hij was nuchter en maakte zich nergens druk om, ik maakte me wel vaak druk) Hij had mij kunnen helpen om at rustiger te doen en ik hem om wat meer rekening met de gevoelens van anderen te houden. Helaas heeft het niet zo mogen zijn
    pi_61551595
    Chev,

Het is echt te merken dat je al een stuk verder ben met het verwerken van relatie. Ik kan alleen maar zeggen dat ik baal dat ik nog aan het begin ben. Toch merk ik dat ik vergeleken met jou niet veel mag klagen. Ik had wel een (huur)huis (ik ben nog iets teveel starter oom te kopen) maar we woonden niet samen. Hij heeft zijn spullen opgehaald bij mij en is een uur later weer vertrokken.

Overigens heeft hij ook alles meegenomen van van hem was. Ook de cadeautjes die ik van hem kreeg voor mijn verjaardag, kerst en valentijnsdag. Elektrische tandenborstel, een boek en een dvd waar hij volgens mij niks mee moet, zelfs kopjes en glazen die hij vanuit zijn werk voor mij gejat had en bij me in de keukenkast heeft gezet heeft hij meegenomen. Dit had ik hem gevraagd als een laatste gunst. Misschien klinkt het rigoreus, maar ik wil liever niets in mijn huis hebben wat me aan hem doet denken. Dat maakt het alleen maar moeilijker voor mezelf. Ik kan nu tenminste zeggen dat alles wat in mijn huis staat van mij is. Vanochtend heb ik de MSN gespreksgeschiedenis en SMSjes gewist zodat ik daar ook niet verder op kan zwijmelen. Ik heb nog wat kleine spulletjes gevonden. Die stop ik in een envelop en geef ik later aan hem. Ik ben namelijk nog zeker van plan om een keer met hem af te spreken. Niet nu, of volgende week of die week daarna, maar later, als de meeste pijn weg is. Tenslotte is hij altijd goed voor me geweest, heeft hij nooit tegen me gelogen en heeft hij het uitmaken op de meest netste manier gedaan. Misschien kunnen we ooit vrienden worden, maar daar wil ik liever nog niet aan denken. Op dit moment voel ik me alleen maar klote.

Zoals ik net ook al zei, ik ben het ook eens met dat "opposites attract" gedeelte. Ik denk dat wij elkaar best hadden kunnen aanvullen in bepaalde karaktereigenschappen. Kennelijk hechte hij meer waarde aan dat we dingen gemeen hadden.

Ik heb net ook een ander topic geopend hier op fok (maar ben later hier naartoe verwezen waarin ook heel wat opbeurende berichten stonden onder andere dat ik beter niemand kan hebben dan iemand die niet van me houd. Dat klopt ook natuurlijk. Ik zat de laatste maand ook niet lekker in mijn vel puur omdat ik het gevoel had aan het lijntje gehouden te worden omdat mijn vriend zo twijfelde of hij uberhaupt wel bij me wou zijn. Uiteraard kwam hierdoor ook wat frustratie naar boven. Toch vond ik hetgenen wat wij hadden de moeite waard om voor te vechten. Ik vind het zo klote dat het zo heeft moeten aflopen.
    pi_61552523
    Je schrijft 3x
    Ik denk dat wij elkaar best hadden kunnen aanvullen in bepaalde karaktereigenschappen
    en
    2 mensen zijn die shuldig zijn als een relatie stuk loopt.

Ik was in het begin heel verbitterd en verweet haar alles, heb haar weken later wel gesproken en verteld hoe ik er over dacht, dat ik ook fouten heb gemaakt, en dat het beter was dat het nu uit was.
    Misschien doe ik dat nog wel een keertje, al heeft dat weinig zin.

Ja je kan elkaar aanvullen, maar alleen als je het beide wil hè, soms als je een tijdje uit elkaar gaat kan het later weer goedkomen, maar ik zou er niet té veel hoop op hebben..

Nu voelt het gewoon als een leegte die ik langzaam zelf opvul met meer van mezelf

Ik, en velen andere waarbij hun partner de relatie heeft verbroken hebben namelijk nog hoop, zelfs al alles kapot is, weken, maanden en soms zelfs jaren blijven ze hoop houden, en dat sloopt je van binnen, dat terwijl je ex wel zal gaan leven op een manier die je niet kan begrijpen.

De eerste weken is een soort crashcourse for jezelf en je hart om je leven weer op gang te brengen, weer te leren lachen om sommige dingen en de zon weer te zien schijnen.

Als een doorstart van een kapotte motor, je zal blijven pruttelen met te weinig olie en brandstof en bij iedere berg of heuvel zal ie janken en steunen, maar eenmaal op de top bent heb je een nieuw uitzicht en weet je dat de motor eigenlijk oersterk is dat ie het gehaald heeft en je niet in de steek zal laten, nooit niet want die motor ben je zelf.

Ik liep zo'n 2 maanden met hoop in mijn hart dat ze terug naar me zou komen, terfegeeft en terrecht omdat dit niet kon.

Daarna dacht ik misschien over 'n tijdje.
    Daarna dacht ik misschien over 'n half jaar.
    Sinds kort begrijp ik dat dit best wel nooit meer zou kunnen zijn..

En de hoop is nu slechts nog een fluistergeluid die ik niet meer kan horen.

Ik heb mijn ex alle spullen die ze me gegeven heeft ook terug gegeven behalve de kaarten, brieven en een paar foto's.

De honderden euro's die ik uitgegeven heb aan sierraden voor haar... ik heb ze niet terug gevraagt.

Het doet me alleen pijn, niet vanwege het geld, want ik heb het haar graag gegeven in opwellingen van geluk en liefde, maar dat ik het haar nooit meer zal zien dragen, en dat ze ergens in een la zullen liggen weg te kwijnen.

Ik zou 't moeten vergeten maar dat kan ik nog niet helemaal, het was goed en mooi, en toch gaf ik vaak té veel en kreeg er weinig, maar voor mijn doen genoeg, voor terug..

Ze heeft een hoop te leren wat een échte relatie inhoud, als de dat 's leerd, en ik ook misschien wel 'n nieuwe liefde zal verslijten (hoop van niet) dan ... ja dan.. dan hou ik mezelf weer voor de gek

En dat gefrustreerde begrijp ik best hoor, ik ook was een half jaar lang zowat best wel gefrustreerd en gestressed dat alles zo rot verliep, en ik steeds minder aandacht kreeg, zeker de laatste 2-3 maanden.

Ik zou ook willen dat alles anders was, dat zij gelukkig was met mij en ik met het haar, en evenveel kon geven als krijgen binnen de relatie, maar dat zater niet in.

Je kan niet weten hoe het loopt, maar ik heb mezelf gezegt dit jaar geen illusies meer te maken op liefde, en gewoon m'n ding te doen.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61552986

Niet zo moeilijk
    pi_61553121
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 16:00 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    [ afbeelding ]

Niet zo moeilijk

Mooie paint
    pi_61554502
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 16:05 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Mooie paint
    Heb er ook heel lang aan gezeten er staat immers 'De kunst' in de TT
    pi_61554856
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 14:47 schreef cmck het volgende:

[..]

Ik kan me hier helemaal in vinden. Ik snap niet waarom hij het nou weer op moest geven. Misschien hadden we er samen wel uitgekomen. En ik ben er van overtuigd dat er altijd 2 mensen zijn die shuldig zijn als een relatie stuk loopt. Ik heb ook verkeerde dingen gedaan, voelde bepaalde signalen niet goed aan en ik had mee kunnen helpen om te voorkomen dat zijn gevoel voor mij wegging. Er zijn momenten dat ik bij mezelf denk dat ik nooit weer iemand anders tegenkom (laat staan dat ik er evenveel van kan houden). Dat ik voor altijd alleen blijf. Maar ik moet natuurlijk beter weten. Hopelijk valt het allemaal wel mee.

Ik ben het ook eens met dat "opposites attract" gedeelte. Ik denk dat wij elkaar best hadden kunnen aanvullen in bepaalde karaktereigenschappen (Hij was nuchter en maakte zich nergens druk om, ik maakte me wel vaak druk) Hij had mij kunnen helpen om at rustiger te doen en ik hem om wat meer rekening met de gevoelens van anderen te houden. Helaas heeft het niet zo mogen zijn
    Ik ben niet van mening dat er twee schuldigen moeten zijn. Het vervelende is dat je in een relatie kunt verliezen zonder iets fout te doen. Misschien kom je later wel tot de ontdekking dat jij alles goed hebt gedaan, en dat hij je dus niet echt verdient.
    Maar zover ben ik ook nog niet helemaal.
      donderdag 11 september 2008 @ 17:12:09 #246
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61555014
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 17:06 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Ik ben niet van mening dat er twee schuldigen moeten zijn. Het vervelende is dat je in een relatie kunt verliezen zonder iets fout te doen. Misschien kom je later wel tot de ontdekking dat jij alles goed hebt gedaan, en dat hij je dus niet echt verdient.
    Zolang je geen dingen doet waarmee je de ander kwetst kan je niet spreken over goed en fout vind ik.
    Je kunt ook gewoon uit elkaar groeien, dan kun je niemand de schuld geven denk ik.
    pi_61563109
    Dat kan, maar meestal groeit een van de 2 uit elkaar en zit diegene met de brokken... om eerlijk te zijn.

Vandaag mezelf weer gepijlt, ging naar ons Grand Café waar we altijd kwamen.. had het er beste wel moeite mee, 4 biertjes even wat traantjes weggepink en toen kon ik er even over praten met de barvrouw (die het nog niet wist).

Ben er nog niet overheen

Niet lang gepraat, ik had even tijd om te herstellen, en daarna ging het wel weer goed.
    Nu 6 biertjes achterover getikt zonder avond eten.. voelt wel even goed eigenlijk..
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
      donderdag 11 september 2008 @ 22:22:28 #248
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_61563411
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 22:14 schreef Chev het volgende:

Nu 6 biertjes achterover getikt zonder avond eten.. voelt wel even goed eigenlijk..
    af en toe voelt dat erg goed idd, als je er niet elke dag naar grijpt.

3 jaar geleden is mijn relatie van 6 jaar op de klippen gelopen. Ze werd verliefd op een ander, maar die ander liet haar weer zitten.

In het begin was ik er helemaal kapot van, ze was ook mijn eerste liefde en ik was dol op haar ondanks alle ups en downs. Na de dag dat ze me verliet heb ik haar ook nooit meer gezien.

Maar nu gaat het al een lange tijd goed met me en kan me die zwarte dagen ook helemaal niet meer voorstellen, ook heb ik in die 3 jaar geen ander gehad om haar te vergeten.

Het slijt helemaal geloof me.

***als je voelt dat er iets niet goed zit in je relatie zit het ook niet goed****
    ***wat heb je aan eten wat er mooi uitziet, maar nergens naar smaakt***
    ***als het uit is heeft het ALTIJD een reden***
    Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
    En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
    Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
    pi_61563824
    Ik ben eindelijk er overheen, ik heb haar vannacht gemaild hoe het met de stand van zaken staat wat betreft de gezamelijke rekening en of ze al haar post op haar eigen adres kan laten bezorgen ipv op de mijne..

Ik weet niet of de mail is aangekomen, ( wellicht ook geblokkeerd ) Maar merk wel dat ik veel aan haar denk, maar krijg er geen gevoel meer bij. Ik ben klaar met haar. Gelukkig, zelfs met drank op mis ik haar niet. ONS mis ik wel op sommige momenten, maar ONS kan k ook zijn met iemand anders.
    Op dit moment krijg ik genoeg aandacht van 2 andere meisjes, maar ik merk dat het me helemaal niets doe. Ik word zelfs een beetje moe ervan als ik weer een sms krijg...

Maar ik ben blij dat ik weer goed in het leven sta.

Tips voor de nieuwste slachtoffers in de liefde:
    Zoek veel afleiding.
    Focus je op werk/school.
    Ga veel naar vrienden/vriendinnen.
    Zoek zeker geen troost in een scharrel.
    Probeer op den duur een avond alleen door te brengen.
    Zoek geen hulp in drank en drugs. Is makkenlijk om je gevoel uit te schakelen. ( ik heb nu al 3 weken geirriteerde lever en alvleesklier en maag pijn. Mag niet meer drinken voorlopig. Ik dronk dus wel iedere avond minimaal 3 biertjes gedurende een maand en dit heeft met mijn drink verleden een slechte werking op me lichtaam)

Verder geniet van de leuke dingen.
    De mooie herinneringen aan je ex komen over een paar weken of maanden wel.
    En als laatst, zoek geen contact, heb je helemaal niets aan!!
    pi_61563912
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 22:14 schreef Chev het volgende:
    Dat kan, maar meestal groeit een van de 2 uit elkaar en zit diegene met de brokken... om eerlijk te zijn.

Vandaag mezelf weer gepijlt, ging naar ons Grand Café waar we altijd kwamen.. had het er beste wel moeite mee, 4 biertjes even wat traantjes weggepink en toen kon ik er even over praten met de barvrouw (die het nog niet wist).

Ben er nog niet overheen

Niet lang gepraat, ik had even tijd om te herstellen, en daarna ging het wel weer goed.
    Wel goed dat je de stap hebt gezet om die kant op te gaan, jammer dat het je nog wel iets deed. Maar het helpt heel goed met het verwerken van alles.
    Ik kan nu eindelijk gewoon weer overal komen zonder moeite te hebben met ONS. Ik zie nog veel grappige situaties voor me van ONS in allerlei cafes en winkels waar we toen de grootste lol hadden.
    pi_61564393
    Tja ik had mooie herinneringen daar met haar, dat deed me wat eigenlijk.
    Het ONS zoals het was.

Maar ik kon me herstellen na een klein moment van verdriet en heb daarna toch maar de bus gepakt ipv nog 5 bier achterover te tikken in het volgende uur dat de bus niet reed

Voel me wel ok nu, ik merk gewoon dat ik het ONS nog mis zoals het was, maar ik zie wel wat de tijd doet ik test mezelf af en toe 's.

Vanavond sportschoenen gekocht ik ga binnenkort starten met hartlopen, even wat beweging in het luie lijf

Morgen komt een vriend an me langs, ff gezellig paar biertjes pakken en misschien uitgaan.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
      donderdag 11 september 2008 @ 23:00:33 #252
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61564644
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 22:52 schreef Chev het volgende:
    Tja ik had mooie herinneringen daar met haar, dat deed me wat eigenlijk.
    Het ONS zoals het was.

Maar ik kon me herstellen na een klein moment van verdriet en heb daarna toch maar de bus gepakt ipv nog 5 bier achterover te tikken in het volgende uur dat de bus niet reed

Voel me wel ok nu, ik merk gewoon dat ik het ONS nog mis zoals het was, maar ik zie wel wat de tijd doet ik test mezelf af en toe 's.

Vanavond sportschoenen gekocht ik ga binnenkort starten met hartlopen, even wat beweging in het luie lijf

Morgen komt een vriend an me langs, ff gezellig paar biertjes pakken en misschien uitgaan.
    Zou niet teveel biertjes tikken, moet je alleen maar meer rennen om het er weer af te krijgen
    Maar das weer een ander forum
    pi_61565273
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 22:34 schreef Pim26 het volgende:
    Ik ben eindelijk er overheen, ik heb haar vannacht gemaild hoe het met de stand van zaken staat wat betreft de gezamelijke rekening en of ze al haar post op haar eigen adres kan laten bezorgen ipv op de mijne..

Ik weet niet of de mail is aangekomen, ( wellicht ook geblokkeerd ) Maar merk wel dat ik veel aan haar denk, maar krijg er geen gevoel meer bij. Ik ben klaar met haar. Gelukkig, zelfs met drank op mis ik haar niet. ONS mis ik wel op sommige momenten, maar ONS kan k ook zijn met iemand anders.
    Op dit moment krijg ik genoeg aandacht van 2 andere meisjes, maar ik merk dat het me helemaal niets doe. Ik word zelfs een beetje moe ervan als ik weer een sms krijg...

Maar ik ben blij dat ik weer goed in het leven sta.

Zoek veel afleiding.
    Focus je op werk/school.
    Zoek geen hulp in drank en drugs. Is makkenlijk om je gevoel uit te schakelen. ( ik heb nu al 3 weken geirriteerde lever en alvleesklier en maag pijn. Mag niet meer drinken voorlopig. Ik dronk dus wel iedere avond minimaal 3 biertjes gedurende een maand en dit heeft met mijn drink verleden een slechte werking op me lichtaam)

Verder geniet van de leuke dingen.
    De mooie herinneringen aan je ex komen over een paar weken of maanden wel.
    Mooi mooi Gefeliciteerd

Hoe lang is het nu over voor jou eigenlijk? Toch niet zo heel lang? Ben je niet bang dat je nog een terugval krijgt? Ik heb zelf na een maand een terugval gehad namelijk...dat was nadat ik mijn spullen bij haar had opgehaald.

Ik denk nu ook nog wel eens aan mijn ex hoor. Maar er zit totaal geen gevoel bij. Dat "ons" gevoel is al aardig weggesleten. Daar had ik het ook moeilijk mee. Je moet er alleen eventjes doorheen dat je niet je ex mist, maar gewoon iemand. Toen ik daar nog niet doorheen was, was het de tijd van het jaar van de stelletjes die buiten aan elkaar gingen hangen enzo en lief doen Wat had ik het daar moeilijk mee zeg! Ik was jaloers! Nu doet het me niet meer zo veel gelukkig Laat die mensen lekker klef doen buiten

Maar...ik zit nu dan ook in een hele andere situatie dan toen. Ik ben al redelijk ver gevorderd met een nieuw dametje. En het is eigenlijk pas ruim 3 maanden over met mijn ex =@ Dat nieuwe dametje voelt niet als een rebounder. Ik heb wel degelijk gevoelens voor haar. Ze wil het alleen rustig aan doen en langzaam opbouwen. Ze wil het nog geen relatie noemen. Dat terwijl ik juist liever gisteren dan vandaag een relatie met haar wil. Maarja ik ben nog gewend van mn ex dat alles snel snel gaat. Het is misschien wel goed om het allemaal rustig op te bouwen
    Ik kan heel goed met haar praten. Een stuk beter dan dat ik met mijn ex kon. Dat weet ik nu al...het speelt pas iets van 3 weken. Ik heb haar ook verteld dat het ongeveer 3 maanden over is met mijn ex. Ik ben gewoon eerlijk geweest erin. Al was dat wel even lastig, want het is niet echt een onderwerp waar je over praat met een nieuwe vlam Ze moet maar zien wat ze ermee doet. Ik merk het wel
    pi_61570030
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 23:00 schreef PoepSnoet het volgende:

[..]

Zou niet teveel biertjes tikken, moet je alleen maar meer rennen om het er weer af te krijgen
    Maar das weer een ander forum
    Hé Snoet, bedankt voor de tip
    Tja van veel bier en/of alcohol word ik sneller emo eigenlijk, maar het verdooft wel lekker soms, ik drink eigenlijk bijna niet door de week, dus ik gebruik het niet als 'medicijn'.

Ben normaal helemaal geen bier drinker, maar had gisteravond voor mezelf een prestatie geleverd door weer de stad in te gaan en te gaan 'shoppen', moest toen 'n uur wachten op de bus en ging 'ons' café in en had er gewoon zin in om mezelf ff te verdoven.

Vind 't best wel goed gegaan blij dat ik geen bekende ben tegen gekomen.
    Anyway lang weekend vandaag genoeg te doen.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61570669
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 17:06 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad ook nog lang niet zover. Het liefst stap ik nu in een tijdmachine en ga ik 4 maanden verder leven. Ik ken mezelf namelijk. Ik ga hier echt wel overheen komen, maar het heeft tijd nodig. Ik kan op dit moment niets anders dan de dagen tellen en afwachten totdat ik me beter voel.

Of ik iets fout heb gedaan of niet, ik weet het niet. Ik heb er op dit moment ook geen behoefte aan om het het te weten. Dan ga ik namelijk denken: "Als ik dit en dit beter had gedaan, wat was er dan gebeurd". Daar zal ik nooit een antwoord op krijgen. Het komt niet meer goed. In elk geval weet ik wel dat ik alles, geprobeerd heb, echt alles om eraan te werken. Ik kan mezelf geen verwijten meer maken. Dat geeft me een klein beetje vrede.

Er zijn nu twee nachten voorbij. Vannacht sliep ik gelukkig beter als gisternacht, maar ik krijg nog steeds weinig eten door me keel. Ik kan lopen, zitten, staan, autorijden, werken en op grappige momenten verschijnt er een glimlach op mijn gezicht maar daar is het ook echt mee gezegd. De afleiding is goed voor me. Ik krijg veel steun vanuit mijn werk, mijn beste vrienden, vanuit sporten maar vooral van familie. 1 vriendin heeft zelfs een weddeschap gemaakt dat ze zeker weet dat ik binnen een half jaar weer een nieuw vriendje heb
    Ik heb totaal geen behoefte aan mannelijk aandacht. Sterker nog, ik denk dat ik alleen maar boos ga worden als ik het krijg. Wel hoop ik dat ik ooit in de toekomst net zoveel voor iemand kan voelen als dat ik voor hem deed en dat ik die persoon wel gelukkig kan maken.
    pi_61570732
    heb 2 dagen niet gekeken en wat een posts alweer hehe.
    Teveel om te lezen eigenlijk.
    Ik kan het blijven zeggen maar hier gaat het nog steeds toppie, heb ook ontzettend veel afleiding met mijn werk, en heb heel veel afspraken staan met vrienden en kenissen scheeld een hoop! Moet zeggen vermaak mezelf prima
    pi_61570856
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 22:34 schreef Pim26 het volgende:
    Zoek veel afleiding.
    Focus je op werk/school.

Bedankt voor de tips. Ik ben blij voor je dat het goed met je gaat.
    Mijn ex is volgende week maandag jarig. Ik twijfel of ik hem een smsje moet sturen. Gewoon met alleen "gefeliciteerd" erin. Of zoiets. En gewoon niks terug verwachten. Aan de ene kant hebben we afgesproken om voorlopig geen contact met elkaar te hebben. Voor hem is het ook moeilijk.
    Aan de andere kant zijn we dan ook al bijna 2 weken verder. Bovendien hebben we het ook erg goed gehad samen en hebben we ontzettend veel met elkaar gedeeld. Daarom vind ik het aan 1 kant ook gewoon fatsoenlijk en netjes om het te doen.
      vrijdag 12 september 2008 @ 10:34:04 #258
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61571253
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 10:15 schreef cmck het volgende:

[..]

Mijn ex is volgende week maandag jarig. Ik twijfel of ik hem een smsje moet sturen. Gewoon met alleen "gefeliciteerd" erin. Of zoiets. En gewoon niks terug verwachten. Aan de ene kant hebben we afgesproken om voorlopig geen contact met elkaar te hebben. Voor hem is het ook moeilijk.
    Aan de andere kant zijn we dan ook al bijna 2 weken verder. Bovendien hebben we het ook erg goed gehad samen en hebben we ontzettend veel met elkaar gedeeld. Daarom vind ik het aan 1 kant ook gewoon fatsoenlijk en netjes om het te doen.
    Ik zou gewoon een sms sturen, niet teveel erin zetten. Gefeliciteerd gewoon is goed. Anders krijg je straks als je mekaar ooit ziet het verwijt dat je nooit hebt gefeliciteerd ofzo.
    pi_61574159
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 10:15 schreef cmck het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, fijne dag.

Dat is meer dan genoeg. Zorg btw zelf dat je die dag wel onder de pannen bent. Anders voel je je misschien kut dat je er niet bij bent enzo.
    pi_61579401
    Wat ik mezelf probeer voor te houden is iedere keer als ik denk dat ik hem terugwil is dat het eigenlijk allemaal helemaal niet zo geweldig was en dat ik het zonder hem veel leuker kan hebben.
      vrijdag 12 september 2008 @ 16:56:47 #261
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61580257
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 16:23 schreef HiZ het volgende:
    Wat ik mezelf probeer voor te houden is iedere keer als ik denk dat ik hem terugwil is dat het eigenlijk allemaal helemaal niet zo geweldig was en dat ik het zonder hem veel leuker kan hebben.
    Wat mis je aan hem, mis je de persoon. Of mis je een persoon en is hij wat je je kan herinneren als positief.
    pi_61583974
    Ik denk:

De goede periode
    Het samen zijn
    Het vertrouwen in elkaar
    Het goede wat je in je ex zag

Alle slechte punten lijken minder belangrijk, maar het is naar mijn idee uitgegaan omdat het gewoon niet langer kon samen, wat wel jammer is, maar ook nodig.

(Direct) teruggaan is geen optie
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
      vrijdag 12 september 2008 @ 19:39:51 #263
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61584142
    Vanmiddag een uur met mijn ex aan de telefoon gehad. Werd vond ik dan nog gewoon gezellig aan de telefoon.
    Ik vraag me nu af of ik haar niet los kan laten of wil laten
    pi_61585097
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 19:39 schreef PoepSnoet het volgende:
    Vanmiddag een uur met mijn ex aan de telefoon gehad. Werd vond ik dan nog gewoon gezellig aan de telefoon.
    Ik vraag me nu af of ik haar niet los kan laten of wil laten
    je moet aan het begin geen contact hebben is het beste, dan gaat het verwerken veel sneller.
    Het is heel moeilijk in het begin, maar je moet daar door heen bijten en met de tijd merk je vanzelf dat het makkelijker gaat.
    pi_61586769
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 16:56 schreef PoepSnoet het volgende:

[..]

Wat mis je aan hem, mis je de persoon. Of mis je een persoon en is hij wat je je kan herinneren als positief.
    Nee, het is echt wel hem wie ik mis, alleen, zelfs zo verliefd als ik nog altijd ben, kan ik mijn ogen niet sluiten voor het feit dat de relatie gewoon puur vergif was.
      zaterdag 13 september 2008 @ 00:02:07 #266
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_61592018
    Ik ben niet klaar, het is kut, ze heeft een ander

KUTZOOI!
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    pi_61592796
    exen zijn cool!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_61592930
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 00:02 schreef maniack28 het volgende:
    Ik ben niet klaar, het is kut, ze heeft een ander

KUTZOOI!
    GRRRRRR.... dat is echt het moment waar ik het meeste tegenopzie. Dat ik van iemand moet horen dat hij een ander heeft. Wat ongetwijfeld gaat gebeuren.
    pi_61592966
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 00:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

GRRRRRR.... dat is echt het moment waar ik het meeste tegenopzie. Dat ik van iemand moet horen dat hij een ander heeft. Wat ongetwijfeld gaat gebeuren.
    Wat is het probleem, zeg dat jij ook een ander hebt ?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_61593503
    Ach dat probleem heb ik niet, die van mij maakte het uit om bij een ander te kunnen zijn.. geloof me is nog kutter hoor
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61593962
    Horen/zien dat je ex een ander heeft blijft vervelend, ook al zit daar een tijdje tussen, tenzij je er natuurlijk helemaal overheen bent en je alleen maar blij kan zijn zijn voor hem/haar.
    Als je zelf ondertussen al gelukkig met een ander bent ben je waarschijnlijk blij voor je ex, soort van opluchting?
    Als je nog alleen bent kan het best een klap zijn.
    Een klap die het kleine beetje hoop wat er nog was in een keer wegslaat, en dat is dan maar goed ook!
      zaterdag 13 september 2008 @ 04:52:49 #272
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_61594803
    Rick zingt over zijn jeugd, voor mij als 38-jarige zo herkenbaar in een andere ontwrichte situatie.

http://villa-achterwerk.v(...)0460+8803306+8813901

Gvd wat mooi
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
      zaterdag 13 september 2008 @ 10:33:58 #273
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_61596182
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 00:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is het probleem, zeg dat jij ook een ander hebt ?
    Het gaat niet om een strijd, om wraak om whatever.. wij waren niet uit elkaar omdat we elkaar niet meer leuk vonden, maar omdat het in praktijk niet werkte om dat wij in onze dagelijkse dingen heel verschillend zijn. Dat maakt het des te kutter als ze een andere (volgens haar niet serieuze) relatie heeft..
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    pi_61599787
    Onmogelijke liefde:

Een gedicht over het leven, als twee zielen met elkaar zijn verweven, als een zegen..

Als een zegen van Aphrodite godin der liefde zo waren wij, in balans en zonder zorgen, met altijd een blik naar morgen, om samen te zijn, ó dat was zo fijn.

Jaren vol vertrouwen, op elkaar bouwen en van elkaar houden, zonder ook maar één gedachten dat de liefde zou verflauwen.

Stilletjes kwam de beul, langzaam dichterbij, de toekomst was té beangstigend voor jou, onze beloften van trouw en van altijd voor jou vervreemde..

Twee zielen, een liefde, maar nu zó strak gespannen vol spanning en onzekerheid.
    Dit kon niet langer goed gaan, want ik kon niet meer staan, en we voelde ons rot, ik lag met mijn hoofd op het schavot, mijn ogen smekend en starend, vol ongeloof, want dit kon niet zijn, dit mocht niet zo zijn!

En toch de beul was jij, of wij allebei,?
    Want jij had de hoop opgegeven en je hart aan een ander gegeven.

I kon het niet geloven, dat jij, na al die jaren, mij zo pijn heb kunnen doen, en niet langer was zoals toen.

Nu leef jij al ruim 2 maanden met een ander, en ik merk aan mezelf óók, dat ik… verander.

Ja, nu zie ik het wel, dat ik leefde voor jouw.. met heel mijn hart en ziel, maar ik mezelf vergat, iets wat ik nooit had gedacht, en volgens mij jouw ook niet beviel.

Want jij hebt een sterke karakter nodig in je leven, iets wat ik jou had kunnen geven, als ik alleen maar wist wat ik nu weet, dan ik ons leven anders aangekleed.

Want jij liet mij gaan, voor een reden onbekend, voor een ander, omdat jij ook niet sterk genoeg was, of om te ontdekken.

Om te ontdekken in het leven, moet je vrij zijn in je hart, ongebonden en jezelf, nu weet ik dat.

Dit alles is gebeurd voor een reden, dat er nog meer valt te beleven, maar dat pijn, angst en verdriet me soms nog steeds doet beven van dit verlies.

Nee een ander, zoals jij dat doet, zal voor mij niet gaan, ik wil leren op mijn eigen benen te staan, al is dit lastig, al doet het pijn, in mijn hart heb ik een plekje voor jouw, en die zal er altijd zijn.

De deur zit dicht, met een goed slot, de sleutel in mijn zak, want die hou ik bij me.
    Soms zie ik je nog wel eens, kijkend, glurend door het sleutelgat, dan zie ik je daar aan wat ik met jou heb gehad, zoveel meegemaakt, zoveel goeds maar ook zoveel fouts.

De deur blijft op slot, en ik hou hem goed dicht, bang voor jou, dat ik weer van je hou..

Het is te kort nu, ook al zou het je spijten.. we zijn er nog niet klaar voor, al zou je terug willen zal dit ons snel weer splijten.

Het leven gaat door, ook al wil ik het soms niet, en heb ik verdriet, een nieuwe kans, het onbekende, ik ga het wel halen.. met blikken en blozen en balen.

Helemaal op mezelf, zoals ik dat wil, en ik dat kan, niet opnieuw de fout in gaan bij dezelfde dingen.
    Ja want ooit.... ooit zal ik iemand opnieuw kunnen beminnen, met heel mijn hart en ziel, maar alleen als de deur van het slot afkan en ik weer in liefde vertrouwen kan.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61606129
    Oh.. godver.. waarom is het nog steeds niet echt over. Ik moest vandaag langs Utrecht rijden en dan voel ik mijn maag zich ronddraaien, krijg meteen hoofdpijn..

Godver, Godver Godver.
    pi_61607869
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 19:27 schreef Miesjel het volgende:
    Oh.. godver.. waarom is het nog steeds niet echt over. Ik moest vandaag langs Utrecht rijden en dan voel ik mijn maag zich ronddraaien, krijg meteen hoofdpijn..

Godver, Godver Godver.
    Dit kon nog wel 's een nasleep hebben Miesjel, ik heb er ook last van.. ging de laatste 1-2 weken goed en vandaag weer een 'breakdown' weer een hoop gepraat, gaat nu wel weer geloof ik

't is echt:

• Het gaat wel goed nu.. denk ik
  • ach..
  • waarom
  • wat als
  • waarom?
  • Shit fuk fuk fuk
  • AAAAAAAAAAAAH
  • Praten, praten, praten, praten, praten, praten, praten
  • Ff wat traanjes wegpinken
  • Nog meer praten
  • Opnieuw realiseren dat dit beter is zo.. dat je nu jezelf moet helpen/redden
  • Nieuwe mogelijkheden herkennen en openhouden, bedoel niet weer snel een nieuwe relatie/rebounder 'scoren' maar mogelijkheden om aan jezelf te werken!

Voorbeeldje:
    Gisteren sportkledng en 'running' shoes gekocht omdat ik echt aan m'n conditie wil werken en ik toch nog af wil vallen, dus mijn motivatie is 10 kilo afvallen in de volgende 6 maanden.

Vandaag dus voor 't eerst een kwartier wezen joggen pfew is best wel heftig maar ook lekker

Ofwel jezelf bezig houen, heb me vandaag voor een dance cursus ingeschreven (Dance Evolution) om beter te leren dansen in discotheken en kroegen!

Kost een paar centen, maar die geef je toch niet meer uit samen met of voor je vriendin, je wil niet weten hoeveel geld ik nu bespaar haha
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
      zaterdag 13 september 2008 @ 20:57:03 #277
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61608371
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 20:38 schreef Chev het volgende:

[..]

Dit kon nog wel 's een nasleep hebben Miesjel, ik heb er ook last van.. ging de laatste 1-2 weken goed en vandaag weer een 'breakdown' weer een hoop gepraat, gaat nu wel weer geloof ik

't is echt:

• Het gaat wel goed nu.. denk ik
  • ach..
  • waarom
  • wat als
  • waarom?
  • Shit fuk fuk fuk
  • AAAAAAAAAAAAH
  • Praten, praten, praten, praten, praten, praten, praten
  • Ff wat traanjes wegpinken
  • Nog meer praten
  • Opnieuw realiseren dat dit beter is zo.. dat je nu jezelf moet helpen/redden
  • Nieuwe mogelijkheden herkennen en openhouden, bedoel niet weer snel een nieuwe relatie/rebounder 'scoren' maar mogelijkheden om aan jezelf te werken!

Voorbeeldje:
    Gisteren sportkledng en 'running' shoes gekocht omdat ik echt aan m'n conditie wil werken en ik toch nog af wil vallen, dus mijn motivatie is 10 kilo afvallen in de volgende 6 maanden.

Vandaag dus voor 't eerst een kwartier wezen joggen pfew is best wel heftig maar ook lekker

Ofwel jezelf bezig houen, heb me vandaag voor een dance cursus ingeschreven (Dance Evolution) om beter te leren dansen in discotheken en kroegen!

Kost een paar centen, maar die geef je toch niet meer uit samen met of voor je vriendin, je wil niet weten hoeveel geld ik nu bespaar haha
  • Sporten geeft echt een fijner gevoel idd, zeker als je net klaar bent.

Ik ben 2 tot 3 keer per week 1.5 tot 3 uur gaan fietsen. Niet zachtjes een rondje, maar echt doorhalen.
    Als je dan weer thuiskomt heb je vaak toch een beter gevoel dan voordat je op de fiets stapte.

Ga mezelf nooit zover krijgen dat ik ga dansen trouwens
    pi_61608910
    Ach bezighouden en groeien, dacht aan een hip hop dancing cursus, maar dit leek me wel een leuk begin ben ik weer 11 dinsdag avonden bezig!
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61615424
    ben gister gaan vissen met een paar gasten, wist niet dat vissen zo ontspannend en leuk kon zijn
    Nog nooit gevist, maar doe nu gewoon dingen om mezelf bezig te houden en meer mensen te leren kennen
    Bezig zijn is het beste medicijn wat er is voor liefdesverdriet, maakt het gemakkelijker en het verwerken sneller!
    pi_61619460
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 08:57 schreef arjan1202 het volgende:
    Bezig zijn is het beste medicijn wat er is voor liefdesverdriet, maakt het gemakkelijker en het verwerken sneller!
    Dit kan ik zeker beamen, in je eentje zitten kniezen schiet je niks mee op, is geen pretje en echt veel wijzer word je er ook niet van.

Hier al twee weken geen contact en dat bevalt tegen verwachting in erg goed, weet niet hoe ik me zou voelen nadat ik haar weer zou zien...
    Ik denk dat het dan allemaal wel zou meevallen, laatste contact ging ook goed voelde me niet kut moest ook daarna niet de hele tijd aan haar denken, en ik ben nu wel een stuk verder.
    Doe ik eigenlijk heel erg weinig de laatste tijd aan haar denken, maar dat komt omdat ik regelmatig aan iemand moet denken
    Heerlijk is dat, maar moet me niet gek laten maken en het rustig aan doen
    pi_61638635
    Het eerste weekend als vrijgezel is voorbij en ik voel me leger dan leeg. Ik mis hem ontzettend. Eerst dacht ik dat ik me leeg voelde omdat ik het gevoel mis dat ik een relatie heb, maar dat ik niet zo. Ik mis zijn lach, ik mis zijn zorgzame en lieve karakter, ik mis zijn slaperige oogjes die op zondagochtend altijd het eerste is wat ik zag en ik mis zijn stem. Ik hou nog steeds zoveel van hem...

Het huilen is grotendeels opgehouden, maar nog steeds kan het op de meest onverwachte momenten komen Mijn beste vriendin heeft me meegenomen naar de stad en we hebben een film gekeken en zijn uit eten geweest. Ze wou dat ik mijn gedachten ging verzetten. Heel erg lief van haar en dat heb ik ook gezegd, maar tijdens de film en tijdens het eten begon ik opeens spontaan in huilen uit te barsten. Mijn eetlust is trouwens ook een stuk minder geworden. Ik heb dan gisteravond gegeten, daarvoor was de laatste keer vrijdagavond.....
    Ik weet dat het niet goed is, maar alleen al de gedachte aan een boterham maken me al misselijk.

Ook maak me ontzettend veel zorgen om hem. Gewoon omdat hij iemand is die moeilijk over zijn verdriet kan praten. En alhoewel ik natuurlijk niet weet in hoeverre hij verdriet heeft over mij, maak ik me heel erg ongerust over hem. Ik wil gewoon dat het goed met hem gaat en dat hij dit ook op de juiste manier verwerkt. En ik ben bang dat dat niet gebeurd en dat hij alles opkropt.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een nieuwe sport tot mijn lijst van hobbies toe te voegen. Puur toeval dat ik daar nu mee begonnen ben eigenlijk. Ik ben in juni met die sport in aanraking gekomen maar vanwege de zomer gaven ze geen les en kon ik pas eind augustus beginnen. Maar toen was ik op vakantie en ik had die leraar gezegd dat ik dus afgelopen zaterdag zou komen. Ik had geen zin om heen te gaan, maar ik dwong mezelf. Het gaat om ropeskipping: Touwtjespringen, maar met acrobatiek erbij. Het klinkt misschien lame en kinderachtig, maar het is best cool:

Ik heb dit weekend ook veel nagedacht. Over waar het mis is gegaan, wat ik verkeerd hem gedaan en wat ik de volgende keer beter kan doen. Eigenlijk is dit allemaal ook gewoon een levensles waar ik ontzettend veel kan leren. Maar zoals ik eerder al zei, ik voel me nog steeds leeg, machteloos, energieloos en ook vooral verdrietig. Deze gevoelens overheersen op dit moment. :'(
    pi_61638647
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 09:33 schreef cmck het volgende:
    Het eerste weekend als vrijgezel is voorbij en ik voel me leger dan leeg. Ik mis hem ontzettend. Eerst dacht ik dat ik me leeg voelde omdat ik het gevoel mis dat ik een relatie heb, maar dat ik niet zo. Ik mis zijn lach, ik mis zijn zorgzame en lieve karakter, ik mis zijn slaperige oogjes die op zondagochtend altijd het eerste is wat ik zag en ik mis zijn stem. Ik hou nog steeds zoveel van hem...

Het huilen is grotendeels opgehouden, maar nog steeds kan het op de meest onverwachte momenten komen Mijn beste vriendin heeft me meegenomen naar de stad en we hebben een film gekeken en zijn uit eten geweest. Ze wou dat ik mijn gedachten ging verzetten. Heel erg lief van haar en dat heb ik ook gezegd, maar tijdens de film en tijdens het eten begon ik opeens spontaan in huilen uit te barsten. Mijn eetlust is trouwens ook een stuk minder geworden. Ik heb dan gisteravond gegeten, daarvoor was de laatste keer vrijdagavond.....
    Ik weet dat het niet goed is, maar alleen al de gedachte aan een boterham maken me al misselijk.

Ook maak me ontzettend veel zorgen om hem. Gewoon omdat hij iemand is die moeilijk over zijn verdriet kan praten. En alhoewel ik natuurlijk niet weet in hoeverre hij verdriet heeft over mij, maak ik me heel erg ongerust over hem. Ik wil gewoon dat het goed met hem gaat en dat hij dit ook op de juiste manier verwerkt. En ik ben bang dat dat niet gebeurd en dat hij alles opkropt.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een nieuwe sport tot mijn lijst van hobbies toe te voegen. Puur toeval dat ik daar nu mee begonnen ben eigenlijk. Ik ben in juni met die sport in aanraking gekomen maar vanwege de zomer gaven ze geen les en kon ik pas eind augustus beginnen. Maar toen was ik op vakantie en ik had die leraar gezegd dat ik dus afgelopen zaterdag zou komen. Ik had geen zin om heen te gaan, maar ik dwong mezelf. Het gaat om ropeskipping: Touwtjespringen, maar met acrobatiek erbij. Het klinkt misschien lame en kinderachtig, maar het is best cool:

Ik heb dit weekend ook veel nagedacht. Over waar het mis is gegaan, wat ik verkeerd hem gedaan en wat ik de volgende keer beter kan doen. Eigenlijk is dit allemaal ook gewoon een levensles waar ik ontzettend veel kan leren. Maar zoals ik eerder al zei, ik voel me nog steeds leeg, machteloos, energieloos en ook vooral verdrietig. Deze gevoelens overheersen op dit moment.
    pi_61639401
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 09:34 schreef cmck het volgende:

[..]

Het is mijn ervaring dat actief proberen 'te vergeten', of hoe je het precies wil noemen net zo goed werkt als negeren dat iemand in je omgeving is gestorven. Niet dus. Volgens mij moet je ook niet echt 'leuke dingen' gaan doen. Wel sociale dingen, met vooral niet teveel mensen om je heen, maar wel iemand met wie je echt kunt praten. Iemand die ertegen kan dat je misschien wel een tijdje in een diepe put zit.

Wat je vooral niet moet hebben zijn mensen die je gaan proberen op te beuren met 'meer vis in de zee' en dat soort goedbedoelde depressie-versterkers.
    pi_61640431
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 10:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is mijn ervaring dat actief proberen 'te vergeten', of hoe je het precies wil noemen net zo goed werkt als negeren dat iemand in je omgeving is gestorven. Niet dus. Volgens mij moet je ook niet echt 'leuke dingen' gaan doen. Wel sociale dingen, met vooral niet teveel mensen om je heen, maar wel iemand met wie je echt kunt praten. Iemand die ertegen kan dat je misschien wel een tijdje in een diepe put zit.

Wat je vooral niet moet hebben zijn mensen die je gaan proberen op te beuren met 'meer vis in de zee' en dat soort goedbedoelde depressie-versterkers.
    Dat gevoel had ik gisteravond inderdaad. De vriendin waar ik gisteren mee was heeft nog nooit last gehad van liefdesverdriet en begreep daarom niet zo goed hoe ik me voelde. Toen ik die film zat te kijken (voor zover ik hem keek want ik volgde de helft niet) had ik echt zoiets van: "Wat doe ik hier? Ik wil hier weg." Mijn gedachten waren gedwongen zich ergens anders op te focussen, terwijl ik eigenlijk mijn hoofd leeg wou maken. Ik had meer behoefte gehad aan een boswandeling ofzo.

Ze bedoelde het goed en ze was echt heel lief, maar ik miste hem alleen maar meer....
      maandag 15 september 2008 @ 13:05:32 #285
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_61642850
    Het negeren van het feit dat er iemand in je leven is geweest waar je heel veel lief en leed mee gedeeld hebt, is niet goed.

Ik heb het zelf meegemaakt. In de eerste maand dat het uit was, heb ik mezelf groot gehouden en mezelf steeds voorgehouden dat het beter was zo en dat ik op dat moment blij was dat het over was. Ik hield mezelf voor dat ik haar niet nodig had en dat ze me vooral slechte dingen aan heeft gedaan.

Na een maand ben ik soort van ingestort. Het hele verwerkingsproces begon weer overnieuw. Wat ik toen gedaan heb, was het gewoon accepteren dat ik haar miste en haar bij me wilde hebben. Op die manier ging het wel goed Je kan dan alles steeds beter een plaatsje geven en dan wordt de last steeds minder

Dat is dus een tip die ik jullie mee wil geven Accepteer gewoon dat je je ex mist. Het is zwaar, ik weet het, maar je moet er even doorheen
    pi_61644603
    Ik mis mijn ex ook nog wel enigsinds elke dag na bijna 2 1/2 maand, maar heb dat geaccepteerd, en probeer ook iedere dag nu iets meer uit mijn nieuwe vrije leventje te halen, al lijken sommige momenten stil te staan, andere gaan weer razend snel.

Zoals iemand ooit zei: In een relatie neem je stap voor stap zonder haast, maar in tijden van liefdes verdriet doet eens mens wel 6 stappen tegelijk ofwel goeit enorm snel!

C'est la vie, zo is het leven soms maken mensen beslissingen die het leven op zijn kop zet voor hunzelf en/of voor een ander, het is niet leuk, het doet pijn en je zal het missen, maar hierdoor leer je jezelf beter kennen, en leer je (opnieuw) te groeien en te leren van jezelf en van anderen.

Verschilt per situatie natuurljik: De eerste 4-6 weken zijn het moeilijkst, daarna blijft het zeuren en branden totdat je weer wat nieuws mee maakt waardoor jeje ex een plekje kan geven.. en da's niet makkelijk.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
      maandag 15 september 2008 @ 17:26:18 #287
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61650479
    Ik wou dat ik niet meer aan mijn ex wilde denken. Heerlijk gecompliceerd maak ik het mezelf weer...
    Soms heb ik van die blije momenten, dat alles fijn en voorbij lijkt. Maar dan gebeurt er iets waardoor je eigenlijk weer terug bij af bent. Is geen touw aan de gang van zaken vast te knopen eigenlijk.
    pi_61652843
    dat niet denken aan je ex duurt wel een paar maanden, maar na een paar weken kan je er al goed mee overweg.
    Het is nu net een maand geleden bij mij en het gaat de goede kant op, hou jezelf bezig en maak plezier met collega's vrienden, kennissen etc etc
      maandag 15 september 2008 @ 20:11:47 #289
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_61655400
    De kunst is juist dat je je alleen weer happy kan voelen. Ben zelf 6 maanden verder, nog steeds met ups and downs maar gelukkig steeds meer ups dan downs. Natuurlijk moet je je sociale contacten goed onderhouden, maar dat deed ik altijd al. Ben wel veel gaan sporten ook, voelt heel goed maar ik ga niet meer dagelijks vluchten voor de werkelijkheid. Je moet alleen kunnen zijn en daar voldoening in kunnen vinden om een echte stap verder te maken.
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
    pi_61659218
    Ja, ik denk dus heel gegarandeerd wel aan mijn ex. En ik begrijp ook best wel als mensen me aanmoedigen in mijn 'ik neem geen contact meer op' gedrag. Want uiteindelijk is dat ook het beste, maar het voelt tegelijkertijd ook als iets wat heel erg bijna beledigend overkomt. Alsof ik gek was om 3 jaar een relatie te hebben gehad. Heel tegenstrijdig dus, dat ik eigenlijk wil horen van anderen dat ik WEL contact met hem moet zoeken, terwijl ik heel goed weet dat ik het gewoon niet meer moet doen.
    pi_61664669
    Ik weet niet of jouw ex al een nieuw vriendje heeft HiZ, maar als dat wel zo is heeft contact echt geen zin, en doet het jezelf alleen maar pijn.

Die van mij is me blijkbaar al helemaal vergeten.. zal ook wel komen omdat die al een paar weken bezig was met het uitmaken vordat ik er achter kwam zeg maar

Als ze nog geen nieuwe vriend heeft dan moet je je afvragen: Wat schiet ik er mee op?

Je kan geen vrienden zijn zolang je nog van haar hou, je kan geen relatie hebben als een van de twee niet wil.. ik begrijp je reactie, ik ook zou m'n ex willen bellen en met haar praten en haar weer liefhebben, maar ik kan mezelf beter de harde realiteit voorschotelen en zien dat het over en uit is..

Ik kan mezelf nu wijs maken dat ik het alleen ga redden dat er nog wat tijd over heen zal gaan en dat ik op dit moment niet eens denk aan een nieuwe relatie, maar wel probeer plezier te vinden in de allerdaagse dingen, ookal lukt dat nog niet altijd.

Ik hou me vast aan het volgende gezegde: Als jullie écht voor elkaar bestemd zijn dan komt dat vanzelf goed.

In de tussentijd kan je beter niet proberen stil te staan en te proeven van het leven en van de nieuwe mogelijkheiden, misschien wel er achter komen wat je precies wil in het leven, je werk, je relaties of je vind nieuwe vrienden en/of hobbies (onder het motto 'bezighouden')

Ik ben er nog steeds niet uit wat ik wil, maar ik weet een ding zeker: Zolang mijn ex met die doeber van een rebounder rond loopt hoef ik haar niet te spreken of te zien.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61665038
    ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Het is ook de belangrijkste reden waarom ik in ieder geval tot nu toe kan opbrengen om geen initiatief te nemen. Ik weet eigenlijk helemaal niks over wat hij nu doet. Dus ook niet of er iemand anders is of niet. Het zou me niet verbazen, maar het zou me ook niet verbazen als er niemand was. Ik wil wel op zijn minst proberen om niet eindeloos te gaan zitten wachten. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar het dichtstbij komt is dat ik het risico dat er bij mij iemand nieuw komt voor zijn rekening komt (weet ik wel dat ik me dan inbeeld dat het iets zou uitmaken, maar goed, dat past wel bij een gevoel dat ik gewoon heb).
    pi_61667823
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 01:06 schreef HiZ het volgende:
    ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Het is ook de belangrijkste reden waarom ik in ieder geval tot nu toe kan opbrengen om geen initiatief te nemen. Ik weet eigenlijk helemaal niks over wat hij nu doet. Dus ook niet of er iemand anders is of niet. Het zou me niet verbazen, maar het zou me ook niet verbazen als er niemand was. Ik wil wel op zijn minst proberen om niet eindeloos te gaan zitten wachten. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar het dichtstbij komt is dat ik het risico dat er bij mij iemand nieuw komt voor zijn rekening komt (weet ik wel dat ik me dan inbeeld dat het iets zou uitmaken, maar goed, dat past wel bij een gevoel dat ik gewoon heb).
    Ik begrijp wel wat je bedoel denk ik.

Je wil gewoon kijken of er niet iemand is die beter bij je past, en als je die vind het je ex dat 'laten zien' zodat het geheel afgesloten kan worden?

Met met mijn ex heb ik het heel fijn gehad, maar achteraf zie ik, en hoor ik van anderen dat ik veel meer (toe)gaf dan dat ik terugkreeg, niet dat ik dat erg vond, want ik was er snel tevreden mee eerlijk gezegt, omdat je toch altijd dingen heb in een relatie die je moet accepteren van elkaar (ik ben erg gemakkelijk, maar heb natuurlijk ook mijn 'minpunten' natuurlijk ), maar van een gelijkwaardig 50/50 relatie was toch, zeker op het laatst, te vaak geen sprake meer.

M'n ex is direct doorgegaan met een ander hoe dat gaat weet ik niet, weet alleen wel dat ze probeerd haar vrienden kring weer op te bouwen en dat niet zó succesvol verloopt, maar na 2 1/2 mnd is ze nog bij d'r nieuwe vlam dus zal wel serieus zijn.

Ik heb dus geen keus, het zou het makkelijker moeten maken voor me, maar dat is het niet voel me 'vervangen' en dat doet wel pijn iedere dag denk ik er nog wel 'n beetje aan maar dat vaagt gelukkig dan ook snel weer weg.
    De verloren energie door emoties om haar is het niet waard, en kan ik beter gebruiken.

En ja ik ben nieuwschierig hoe het zou zijn om een een flexibele (makkelijke) 50/50 relatie te hebben met iemand voor wie ik opnieuw alles kan geven , maar ben er nog niet aan toe tot die tijd leef ik van dag tot dag en que sera sera, whatever will be will be
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    pi_61669381
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 09:33 schreef cmck het volgende:
    Ik heb dit weekend ook veel nagedacht. Over waar het mis is gegaan, wat ik verkeerd hem gedaan en wat ik de volgende keer beter kan doen. Eigenlijk is dit allemaal ook gewoon een levensles waar ik ontzettend veel kan leren. Maar zoals ik eerder al zei, ik voel me nog steeds leeg, machteloos, energieloos en ook vooral verdrietig. Deze gevoelens overheersen op dit moment. :'(
    En wat is daar uit gekomen?
    Love is in the air!
    pi_61669499
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 09:49 schreef Chev het volgende:
    Met met mijn ex heb ik het heel fijn gehad, maar achteraf zie ik, en hoor ik van anderen dat ik veel meer (toe)gaf dan dat ik terugkreeg, niet dat ik dat erg vond, want ik was er snel tevreden mee eerlijk gezegt, omdat je toch altijd dingen heb in een relatie die je moet accepteren van elkaar (ik ben erg gemakkelijk, maar heb natuurlijk ook mijn 'minpunten' natuurlijk ), maar van een gelijkwaardig 50/50 relatie was toch, zeker op het laatst, te vaak geen sprake meer.
    Heb je daar voorbeelden van? Gaf je meer liefde aan haar, of nam je meer het initiatief etc.? Ik herken dat ook wel in mijn ex. Dat ik op het laatst het gevoel had dat de 'dingen' van mij moesten komen. Dat ik haar veel meer gaf dan dat ik terug kreeg... (niet zozeer qua liefde, wel qua dingen ondernemen, dingen geven etc.)
    Love is in the air!
    pi_61669688
    Gisteren was ik op hyves. Ik heb hem nog steeds als "vriend" toegevoegd (Net zoals dat zijn telefoonnummer en emailadres nog heb omdat ik uiteindelijk nog wel contact met hem wil). Nu blijkt dat hij een nieuwe profielfoto heeft. Namelijk een foto van ons samen die ooit op een verjaardagsfeestje is genomen, maar ik ben weggeknipt.

Ik vraag me af waarom hij dat gedaan heeft. Die foto vult in ieder geval niet op: Hij is erg klein en neemt nog geen eens een kwart in beslag van de ruimte die je mag vullen. Ik vind het jammer dat hij dit heeft gedaan. Kon hij geen andere foto van zichzelf plaatsten? Het is alsof hij wou laten zien dat hij ale helemaal over me heen is, maar tegelijkertijd drukt hij het mes wat hij in mijn hart gestoken heeft nog even flink door

Ik weet dat het tegen de regels was, maar ik vond toch dat ik dit tegen hem moest zeggen. Ik heb hem dit daarom gewoon gezegd via msn (hij was offline) en ben daarna weggegaan.
    pi_61669878
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 11:04 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En wat is daar uit gekomen?
    Ik denk we allebei tekort zijn geschoten in communicatie. Hij is erg gesloten: hij praat niet over zijn problemen, zijn verdriet en dingen waa rhij mee zit.

Ik heb min mond altijd gehouden over zijn gedrag. Hij is soms een vrij lomp persoon en denkt absoluut niet na over de emoties die hij los maakt bij mensen bij dingen die hij doet of zegt. Het voorbeeld wat ik hierboven hebt beschreven is hier een goed voorbeeld van. Ik dwong mezelf echter om het te accepteren. Want ik koos namelijk voor een relatie met hem, dus zal ik ook de slechte eigenschappen mee moeten nemen. Maar doordat ik het er nooit met hem over had kwamen bij mij wel de nodige frustraties naar boven. Frustraties die ik overigens altijd de doofpot in heb gestopt toen ik zijn goede eigenschappen weer zag
    pi_61670178
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 09:49 schreef Chev het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoel denk ik.

Je wil gewoon kijken of er niet iemand is die beter bij je past, en als je die vind het je ex dat 'laten zien' zodat het geheel afgesloten kan worden? <knipperdeknip>
    Nee, het is iets gecompliceerder. Hij heeft het al eerder uitgemaakt en vervolgens is hij toen toch weer teruggekomen. De vorige keer was ik ook wel overstuur, maar toen heb ik het feitelijk volledig genegeerd dat hij het uit had gemaakt (hoe raar dat ook klinkt, misschien kan ik beter zeggen dat ik er serieus van overtuigd was dat hij terug zou komen). Het punt is dat ik me nu realiseer dat ik daardoor hem de volledige vrijheid heb gegeven onze relatie voor kennisgeving aan te nemen zonder dat hij zich enige rekenschap hoeft te geven van wat zijn gedrag voor mij betekende.

Toen hij het deze keer WEER uitmaakte heb ik al die dingen een keer op een rijtje gezet en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik OOK niet zo nodig een relatie hoef met iemand die eigenlijk niet zoveel wil investeren in de relatie. Ongeacht hoezeer mijn gevoelens me vertellen dat ik HEM wil hebben, wil ik ook mezelf niet helemaal vergeten. En uit dat gevoel komt dus het idee van 'zijn risico'. Hij denkt dat ik er toch wel voor hem ben als hij van mening verandert. Ik zeg nu 'misschien'.

En alsof de duvel ermee speelt; ik krijg dus net een berichtje van hem waarin hij me vertelt dat hij een examen heeft gedaan en probeert te wennen aan zijn nieuwe leven in Izmir. Precies vier weken nadat ik hem voor het laatst heb gesproken.
      dinsdag 16 september 2008 @ 13:03:47 #299
    206253 PoepSnoet
    a.k.a. ShitFace
    pi_61672294
    Ik zit te dubben of ik binnenkort wat met mijn ex moet gaan drinken, om de spanning er even af te halen zegmaar. Zodat mochten we elkaar een keer tegenkomen in de stad er niet meteen een ongemakkelijk situatie ontstaat. We hebben geen ruzie dus dat zou het niet onmogelijk moeten maken denk ik. Ideeën?
    pi_61673066
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 11:09 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Heb je daar voorbeelden van? Gaf je meer liefde aan haar, of nam je meer het initiatief etc.? Ik herken dat ook wel in mijn ex. Dat ik op het laatst het gevoel had dat de 'dingen' van mij moesten komen. Dat ik haar veel meer gaf dan dat ik terug kreeg... (niet zozeer qua liefde, wel qua dingen ondernemen, dingen geven etc.)
    God dit is best wel lastig wat je vraagt aan me.

Ik heb veel pijn en frustratie moeten slikken door haar twijfels maar ik had het er voor over om samen met haar te zijn. Heb ook vaak iets gezegt en ben boos geworden op haar over al het onderstaande maar ze luisterde niet.

Ze is een meid die alleen doet waar ze zelf zin in heeft, ookal hebben andere dat niet.
    Ze is een meid die, als ze eenmaal een idee heeft ook dat alleen leuk vind.
    Ze is een meid die haar haar zin krijgt, en als ze dat niet krijgt gaat mopperen of manipuleren.

Klinkt als allemaal alleen maar slechte eigenschappen.. zijn ze vaak ook, maar toch paste het wel bij haar en accepteerde het ook omdat ik zo veel van haar hield en, ookal kon ik me er soms mateloos aan irriteren, en soms werd er dan boos om en gaf ik later weer toe.. ik kon nooit lang boos op haar zijn, want ze is van nature toch een hele lieve meid, en ik ben zelf ook vrij makkelijk

Ik heb allerlei romantische ideeen en verassingen voor haar verzonnen, bloemen, kaarsjes, hartjes, gedichtjes, uitjes, ze vond het wel mooi en fleurde dan evenop, maar er kwam ook niks meer terug van haar kant, onverschilligheid en mopperigheid en geklaag dat ik dingen niet meer goed deed.

Laatste 6-8 maanden na aankoop huis:

Werkweek van deur tot deur:
    Ik: 12 uur p/dag, 06:30 opstaan
    Zij: eigen bedrijf thuis max 4 uur per dag, 09:00 opstaan.

Zij wou alleen nog maar tv kijken met ouders als ik er was, is niet erg maar niet elke keer hetzelfde wel, en wou meer 'samen' tijd met haar doorbrengen zonder ouders (op de kamer) maar niet.

Ik was volgens haar vaak te moe om half 12 's avonds na een halve week werken (ja hehe als we om 20:00-21:00 uur eten + dipje).

Huis gekocht met haar medeweten, ze zei eerst 'nee', maar bij het tekenen 'ja' (ze gunde het me zei ze later):

Ze zei dat ze eerst wou huren samen om iets op te bouwen.
    Ze zei dat ze niet samen wou wonen en ze zelf ging huren.
    Als we zouden gaan samenwonen wou ze roken binnen (oneens)
    Als we zouden gaan samenwonen wou ze gelijke behandeling (mee eens)
    Als we zouden gaan samenwonen wou ze de helft anders voelde ze zich niet gelijkwaardig (oneens, ik financierde het zelf)
    Als we zouden gaan samenwonen wou ze niet als schoonmaakster werken (mee eens)
    Als we zouden gaan samenwonen wou ze de helft betalen en anders niet samenwonen (auw..)
    Ze wou niet meer helpen met meubels uitzoeken

Ik verdiende niet genoeg voor een financiele toekomst en moest cariere maken (zij verdiende nog niet eens de helft wat ik verdiende)
    (ofwel) Ik deed niet genoeg aan 'onze' toekomst.

Dus ik als een malloot allerlei dingen aan mezelf proberen te veranderen, wat maar half lukte, om haar te 'pleasen', en na die periode, waarbij het nog 1x een week uit is geweest leek het wat beter te gaan al voelde ik me minder happy met nog steeds discussies elke keer over dat gekochte huis.

Het leek iets beter te gaan, ondanks de discussies, en ik leefde toe naar onze 3 1/2 week vakantie en de oplevering van 'ons' huisje.

En toen zei 3 dagen voor de oplevering van het huis, en +- 3 weken voor onze vakantie dat ze verlieft was geworden op een kennis van ons waar we 2 avonden ervoor op verjaardag waren, en dit wederzijts was, en ze het hiervoor uitmaakte... de volgende dag waren ze samen.
    Mannen over vrouwen _O-
    Altijd blijven lachen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')