In mijn geval durfde we beiden niet de stap te nemen om het uit te maken, ik wou het fixen en zij durfde het niet uit te maken omdat ik dat niet toe liet denk ik.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:43 schreef Pim26 het volgende:
[..]
Sterkte joh!
Maar weet je, maak je zelf niet gek. De ex zoekt afleiding omzich zelf beter te voelen en gaat rondscharrelen. Want ieder gezond mens zou na het beeindigen van een relatie even tijd nemen voor zich zelf en de rust nemen. Normaal gesproken spring je niet direct in een nieuwe relatie. Want ookal eindigen relaties zovaak, het gevoel van houden van is op dat moment niet weg, hooguit het heilige vuur. Dus zoekt men dat heilige vuur elders... HELAAS voor ons !!
Hé cmck.. tja het valt niet mee hè, 1 jaar van je leven kwijt (of zo voelt het).quote:Op donderdag 11 september 2008 09:55 schreef cmck het volgende:
Door dit verhaal zou je denken dat ik er weer bovenop moeten komen. Ik heb tenslotte ergere dingen meegemaakt dan een "gebroken hartje door de eerste de beste knul waarmee ik nog geeneens een jaar ben samengeweest".
Toch voel ik me zo kut, zo machteloos en zo klote. Voor de zoveelste keer zal ik moeten afwachten totdat de tijd alle wonden heelt.
Hey Chevquote:Op donderdag 11 september 2008 10:39 schreef Chev het volgende:
[..]
Hé cmck.. tja het valt niet mee hè, 1 jaar van je leven kwijt (of zo voelt het).
Misschien heb je inderdaad al het een en ander mee te maken maar liefdes verdriet is volgens mij een van de ergste dingen in het levenal heb ik nog niet zoveel meegemaakt moet ik toegeven.
Gelukkig heeft je vriend de moed gehad om het uit te maken en dus sterk was voor zichzelf.
Een van de twee wil in deze situatie altijd meer of minder, en het niet gelukkig zijn is een maf begrip als jij niet degene bent die daar notie van heeft/had.
Tijd die alle wonden heelt, en een littekentje achterlaat, die je herinnerd aan al het goede en het kwade zodat we kunnen leren van het leven, de eerste weken zijn het lastigst denk ik daarna misschien ook nog wel, maar dan is het slepend maar dragelijk.
Zorg goed voor jezelf, slaap genoeg, eet genoeg en doe waar je zin in heb, want het gaat om jou en niet langer om jullie, even geen contact is wel het beste ookal wil je 100x bellen, sms-en of email denk er eerst over na voor het dat doet.
Misschien kan je wel wat troost en tips vinden in deze post of de vorige.
Verwacht van je zelf een zeer onredelijke periode en daarna bezinning dat de dingen in het leven gaan zoals ze behoren te gaan, ookal voelen ze niet goed of zijn ze niet leuk.
Sterkte
Ik vind dat dit liedje een hoop dingen beschrijft:
Het is geen afleiding, ik ben al 6 maanden weg, ze hebben al 10 keer gedate en pas na meerdere dates is er iets gebeurd. Het is van haar een welbewuste keuze om hem een kans te geven, net nu het erop ging lijken dat ik voor haar terug zou komen.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:43 schreef Pim26 het volgende:
[..]
Sterkte joh!
Maar weet je, maak je zelf niet gek. De ex zoekt afleiding omzich zelf beter te voelen en gaat rondscharrelen. Want ieder gezond mens zou na het beeindigen van een relatie even tijd nemen voor zich zelf en de rust nemen. Normaal gesproken spring je niet direct in een nieuwe relatie. Want ookal eindigen relaties zovaak, het gevoel van houden van is op dat moment niet weg, hooguit het heilige vuur. Dus zoekt men dat heilige vuur elders... HELAAS voor ons !!
Welkom in het topicquote:Op donderdag 11 september 2008 11:42 schreef cmck het volgende:
[..]
Hey Chev
Dank je wel voor alle tips. Ik ga er zeker wel wat mee doen. Vooral wat je zegt over dat 1 van de 2 altijd meer wil herken ik. Vooral de laatste maand was ik altijd degene die de lieve smsjes stuurde, die "ik hou van je" zei, en die er echt energie in stak. Ik merkte aan heel veel dingen dat hij het niet meer zag zitten. Ik heb hem talloze keren gevraagd wat er was, dat hij me kon vertrouwen en hij kwam aan met een verhaal dat hij toch wel erg inzat over het feit dat we verschillende intresses en karaktereigeschappen hadden. Ik had er alle vertrouwen in dat het tijdelijke twijfels waren en dat we er wel uitkwamen samen, totdat hij gisteravond zei dat zijn gevoel voor mij weg was. Waarschijnlijk zal de waarheid wel ergens in het midden liggen...
Afgelopen nacht heb ik slecht geslapen maar beter als dat ik eigenlijk had verwacht. De komende weken zal nog moeilijker worden, aangezien ik me dan ga realiseren dat het gewoon echt uit is. Toch heb ik het afgelopen uur niet meer gehuild. Dt is op zich al een verbering
Ik heb net even lopen graven en jouw verhaal opgezocht, heb ik niet kunnen vinden, maar ik heb wel iets gelezen over dat jouw ex vrij snel een nieuwe liefde had. Misschien heb je er niks aan, maar dat is klote voor je. Het feit dat je relatie van 4 jaar stukloopt is 1 ding, maar dat het jouw ex-vriendin zo weinig schijnt te doen is 2. Hopelijk ga jij iemand vinden die jouw nog gelukkiger kan maken als dat zij kon. Dat hoop ik ook van mezelf. De komende weken hoef ik geen contact met mij ex. (Ik vind het echt heel moeilijk om hem zo te noemen) Ik wil mezelf eerst weer even van de grond af rapen.
Is 4 jaar de magische grens waar bepaald wordt of de relatie voortzet? zo lijkt het ondertussen wel namelijk.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:58 schreef Chev het volgende:
Tja mijn ex en ik.. een appart verhaal even ruim 4 jaar samen, (zoals alle misschien) zij heeft het uitgemaakt omdat ze verlieft was geworden en het wederzijts was, het niet wou of kon onderdrukken, en het me eerlijk wou vertellen en dus niet vreemd wou gaan.
Hoor idd van meerdere mensen dat het rond de 4 jaar uitgaat/raakt. Zou je wel goed gelijk in kunnen hebben.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:06 schreef Chev het volgende:
Snoet, tja ik heb daar ook lang over nagedacht ik denk dat de 3, 4 en 5 jaar grens iets erg bepalends is binnen een relatie
Waarom? Misschien omdat je op de 3 jaar in de 'houden van' fase zit, waar het allemaal wat minder spannend word.
Bij de 4 en 5 jaar samen zit je tégen de 5 jaar ofwel meer denken aan trouwen, kinderen, samenwonen, toekomst en dat kan beangstigend zijn.
Heel herkenbaar..quote:Op donderdag 11 september 2008 13:13 schreef PoepSnoet het volgende:
Ik heb me zelf heel erg lang vastgehouden aan de dingen die in het verleden gezegd zijn. "ik wil altijd bij je blijven" "Als het met jou niet lukt hoef ik geen ander". Dan ga je uiteindelijk toch makkelijker denken, en de negatieve signalen druk je weg.
Ik kan me hier helemaal in vinden. Ik snap niet waarom hij het nou weer op moest geven. Misschien hadden we er samen wel uitgekomen. En ik ben er van overtuigd dat er altijd 2 mensen zijn die shuldig zijn als een relatie stuk loopt. Ik heb ook verkeerde dingen gedaan, voelde bepaalde signalen niet goed aan en ik had mee kunnen helpen om te voorkomen dat zijn gevoel voor mij wegging. Er zijn momenten dat ik bij mezelf denk dat ik nooit weer iemand anders tegenkom (laat staan dat ik er evenveel van kan houden). Dat ik voor altijd alleen blijf. Maar ik moet natuurlijk beter weten. Hopelijk valt het allemaal wel mee.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:27 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Zoals Chev al zei: de eerste weken zijn het lastigsteZoek vooral geen contact. Probeer goed te eten en te slapen. Na een paar weken wordt het wat draaglijker
In het begin zie je nog de goede dingen binnen de relatie en kan je niet begrijpen waardoor het uit is gegaan. Je gaat aan jezelf twijfelen. Dat is een fase waar je doorheen moet
quote:Op donderdag 11 september 2008 16:00 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[ afbeelding ]
Niet zo moeilijk
Ik ben niet van mening dat er twee schuldigen moeten zijn. Het vervelende is dat je in een relatie kunt verliezen zonder iets fout te doen. Misschien kom je later wel tot de ontdekking dat jij alles goed hebt gedaan, en dat hij je dus niet echt verdient.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:47 schreef cmck het volgende:
[..]
Ik kan me hier helemaal in vinden. Ik snap niet waarom hij het nou weer op moest geven. Misschien hadden we er samen wel uitgekomen. En ik ben er van overtuigd dat er altijd 2 mensen zijn die shuldig zijn als een relatie stuk loopt. Ik heb ook verkeerde dingen gedaan, voelde bepaalde signalen niet goed aan en ik had mee kunnen helpen om te voorkomen dat zijn gevoel voor mij wegging. Er zijn momenten dat ik bij mezelf denk dat ik nooit weer iemand anders tegenkom (laat staan dat ik er evenveel van kan houden). Dat ik voor altijd alleen blijf. Maar ik moet natuurlijk beter weten. Hopelijk valt het allemaal wel mee.
Ik ben het ook eens met dat "opposites attract" gedeelte. Ik denk dat wij elkaar best hadden kunnen aanvullen in bepaalde karaktereigenschappen (Hij was nuchter en maakte zich nergens druk om, ik maakte me wel vaak druk) Hij had mij kunnen helpen om at rustiger te doen en ik hem om wat meer rekening met de gevoelens van anderen te houden. Helaas heeft het niet zo mogen zijn
Zolang je geen dingen doet waarmee je de ander kwetst kan je niet spreken over goed en fout vind ik.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:06 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Ik ben niet van mening dat er twee schuldigen moeten zijn. Het vervelende is dat je in een relatie kunt verliezen zonder iets fout te doen. Misschien kom je later wel tot de ontdekking dat jij alles goed hebt gedaan, en dat hij je dus niet echt verdient.
Maar zover ben ik ook nog niet helemaal.
af en toe voelt dat erg goed idd, als je er niet elke dag naar grijpt.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:14 schreef Chev het volgende:
Nu 6 biertjes achterover getikt zonder avond eten.. voelt wel even goed eigenlijk..
Wel goed dat je de stap hebt gezet om die kant op te gaan, jammer dat het je nog wel iets deed. Maar het helpt heel goed met het verwerken van alles.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:14 schreef Chev het volgende:
Dat kan, maar meestal groeit een van de 2 uit elkaar en zit diegene met de brokken... om eerlijk te zijn.
Vandaag mezelf weer gepijlt, ging naar ons Grand Café waar we altijd kwamen.. had het er beste wel moeite mee, 4 biertjes even wat traantjes weggepink en toen kon ik er even over praten met de barvrouw (die het nog niet wist).
Ben er nog niet overheen![]()
Niet lang gepraat, ik had even tijd om te herstellen, en daarna ging het wel weer goed.
Nu 6 biertjes achterover getikt zonder avond eten.. voelt wel even goed eigenlijk..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |