abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61049834
Alvorens ik deze post typ heel even een (laffe) disclaimer: Ik heb niets tegen metalmensen in het algemeen en ben zelf ook te porren voor een stevige pot metal. Dat was het.

Waar ik me de laatste tijd aan erger hierzo op FOK! is het metalvolk. De puberale discussies over muzieksmaak en de levensstijl die erbij zou moeten horen ( ) is al tot op het bot uitgemolken, maar als er één ding is dat me tegen de borst stoot, zijn het de metalmannen die graag aan de hele wereld laten zien dat ze van metal houden. Er zijn er hier op FOK! een aantal verschillende, kijken jullie even mee?

1: De stille, ontwikkelde metalman.
De stille, ontwikkelde metalman geniet van groepen als Dream Theater, The Mars Volta en/of Sonata Arctica. Hij laat graag horen dat 'zijn' muzieksmaak geweldig is want 'het is allemaal conservatoriumniveau' en het is allemaal heel 'technisch'. Vaak niet veel ouder dan 16-18, meest gehoorde argument van dit type metalfan is 'het zijn tenminste echte instrumenten'. Wordt gekenmerkt door een stoppelbaard, vaak een bril en een vaal, (ooit) zwart bandshirt.
De stille, ontwikkelde metalman zal echter meestal een outcast zijn, die wordt genegeerd door zijn omgeving en hierdoor de behoefte voelt zich een identiteit aan te meten, zodat zijn omgeving hem wel op moet merken. Wat is er dan makkelijker dan een bandshirt aantrekken en erbij horen?

2: De vrijgevochten, gekke bierliefhebber
De vrijgevochten, gekke bierliefhebber is een groot festivalganger en laat dit ook graag horen aan zijn medeFOK!kers. Muzieksmaak is vrij uiteenlopend maar enkele vrij algemene favorieten zijn Metallica, Slayer en Pantera. Verder houdt hij uit principe van 'heilige' bands zoals AC/DC en Black Sabbath De vrijgevochten, gekke bierliefhebber vindt het fijn als heel FOK! weet naar welke concerten hij is gegaan en beeldt zich dan ook in dat iedereen hem als een lekker gekke en toffe gast ziet.
Echter niets is minder waar, de vrijgevochten, gekke bierliefhebber zal al gauw aan de kant geschoven worden door zijn omgeving en eindigt in 99% van de gevallen met een spijkerjack aan boven een glas whiskey als 55-jarige vrijgezel.

3: De duistere, obscene metalfan
De duistere, obscene metalfan is het ergste type van metalfans. Dit type heeft namelijk het diepgewortelde geloof dat metal en de subcultuur er omheen iets is waarvoor mensen bang zijn. Vaak zul je dit soort mensen in muziektopics (neger draait hiphop in openbaar vervoer of iets dergelijks) zich van antwoorden zien bedienen als 'als ik er was had ik hem wel even op wat morbid angel/immortal/empyrium getrakteerd, muahahaha' waarna hij in de heilige veronderstelling achterblijft dat mensen onder de indruk zijn van zijn muzieksmaak, die zich vooral van onuitspreekbare bandnamen bedient.
Wederom is dit niet de werkelijkheid aangezien deze duistere en obscene metalfan zo hard probeert een imago op te werpen van satanische evilheid, dat hij al gauw een soort persifilage van zichzelf wordt.

3 Hele verschillende types zou je denken, maar ze bezitten ook enkele overeenkomsten. Zo zullen ze elke post over muziek naar hun geliefde metal, of nog beter, naar zichzelf en hun voorkeuren proberen te sleuren. Dit verzekert ze ervan dat ze hun kennis kunnen laten gelden en hopelijk aan de wereld kunnen laten zien hoe gezellig ze het wel niet hadden op hun vorige Atreyu concert, waarmee ze voor zichzelf weer het bewijs leveren een leuk leven te hebben.

Klacht: (de meeste) metalfans op FOK!
Samenvatting: VETTE RIFFS
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:00:50 #2
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_61049929
Hahaha mooie OP! Heel precies verwoord!
pi_61049930
Ja inderdaad man!
Cool story, Hansel.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:01:18 #4
177219 Maurari
out of our depth
pi_61049942
Een topic naar m'n hart!
pi_61049985
Nu hetzelfde voor R&B- trance-, hardcore-, en hiphopliefhebbers.
pi_61050001
Maarreh, the Mars Volta is geen metal heur???
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:04:09 #7
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_61050004
Doe mij maar deur nummer 2.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_61050016
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:03 schreef CasB het volgende:
Nu hetzelfde voor R&B- trance-, hardcore-, en hiphopliefhebbers.
De metalbevolking is heel wat uitgesprokener aanwezig hier op FOK! naar mijn idee
Ga weg
pi_61050045
halleluja en amen
No Guts, No Glory
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:05:57 #10
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61050053
hahahahaha prachtig topic. en soooooo true.
vergeet de 12 jarige slipknot fans ook niet
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:08:20 #11
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_61050114
2.
0 topics op naam. 14.gif
pi_61050237
beetje tussen 1 en 2 in
pi_61050264
Vertel eens, waar ga je mij onder plaatsen.
Ik hou niet van bier, ben geen tiener meer, heb geen vale bandshirts, luister naar metal in de breedste zin van het woord, maak er geen geheim van dat ik metalhead ben en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk aan mijn reet roesten.

Je wil zo te zien de indruk wekken dat je het allemaal snapt. Dus ik ben erg benieuwd en maak in deze een uitzondering en ben daadwerkelijk geïnteresseerd waar jij mij onder gaat plaatsen.
Ik zou zeggen, de ultieme beproeving van je theorie. Ik begin vast te F5 en.
pi_61050303
4. Langharig tuig
pi_61050361

En als je de scene nou hebt afgezworen? Is daar ook een categorie voor?
pi_61050371
Wow dit is gewoon eng, afgezien van de leeftijd ken ik iemand die precies aan #1 voldoet
pi_61050395
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:14 schreef McKillem het volgende:
Ik hou niet van bier, ben geen tiener meer, heb geen vale bandshirts, luister naar metal in de breedste zin van het woord, maak er geen geheim van dat ik metalhead ben en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk aan mijn reet roesten.

Je wil zo te zien de indruk wekken dat je het allemaal snapt. Dus ik ben erg benieuwd en maak in deze een uitzondering en ben daadwerkelijk geïnteresseerd waar jij mij onder gaat plaatsen.
Ik ga er niet op in Je bevestigt echter wel de reden waarom ik dit topic heb gemaakt.
Aangebrande metalfans
Ga weg
pi_61050404
quote:

pi_61050439
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ik ga er niet op in Je bevestigt echter wel de reden waarom ik dit topic heb gemaakt.
Aangebrande metalfans
Aangebrand?
Ik stel hier dood normaal een vraag omdat ik wil weten waar je mij onder gaat plakken en ik ben opeens aangebrand.

Ik herken mezelf in geen van allen, hoopte dat jij daar wat licht op kon schijnen.
pi_61050440
quote:

Toch meer nummer 2, alleen dan zonder bier?
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_61050477
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Aangebrande metalfans
Precies wat ik dacht
Deze categorie miste ik.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_61050480
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_61050529
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een triangeljosti ?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:23:47 #24
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61050545
quote:

eindelijk iemand die die iets aan zn reet laat roesten. maarja die is ook 100% van metaal he. Nou ik denk dat hij bedoelt dat er mensen zijn die metal beluisteren die het doen om zich appart te zetten(andere woorden: stoer doen). Dat vind ik echt onzin, ik luister wat ik wil: soms: blues, rocknroll50's/60's, country, grunge, pop, rock, metal, meestal pop-rock en punk enzovoorts...alle moderne hiphop/r&b's bij mij niet zoeken, evenals ik computermuziek als hardcore trance en dance enzovoorts buiten mijn deurtje houd..maw, ik leuster naar muziek diek mooi vin
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_61050548
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Aangebrand?
Ik stel hier dood normaal een vraag omdat ik wil weten waar je mij onder gaat plakken en ik ben opeens aangebrand.

Ik herken mezelf in geen van allen, hoopte dat jij daar wat licht op kon schijnen.
Wat probeer je nou te bereiken
Ik heb een paar generalisaties in mijn post gezet zodat er nog wat te -en valt. Ik heb nergens beweerd dat elke metalliefhebber ter wereld er onder te scharen valt.
Verder weet ik zeker dat, al zou ik nu met een perfecte omschrijving komen die tot in alle details klopt, je nog altijd zou roepen dat het niet waar is en domweg generaliseren betreft. Fijn, dat doet het ook.
De klacht echter, betreft metalfans op FOK! die zich altijd extreem vocaal moeten uitspreken over wat er wel en niet kan en wat goed en slecht is. Daar val jij zeer zeker onder, zoals je zelf al hebt toegegeven.
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:24:11 #26
179525 Nemain
pi_61050553
quote:

Nou, 2 toch. Minus het bier en de pessimistische toekomstvoorspelling.
pi_61050580
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:23 schreef slindenau het volgende:

[..]

Een triangeljosti ?
Je vat hem hopelijk wel?
pi_61050585
Type 2.
Heb alleen he-le-maal niks met 'heilige' bands als AC/DC en Motörhead.
pi_61050600
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:20 schreef Aardappelbeertje het volgende:

[..]

Toch meer nummer 2, alleen dan zonder bier?
Mwah, zijn maar een paar dingen die kloppen.
Nogmaals bier moet ik niet. Ik laat inderdaad zien welke muziek in van hou, maar even heel eerlijk bij wie is dit een geheim? ACDC vind ik nou juist zwaar matig, black sabbath gaat wel, het zal mij geen reet interesseren of "heel fok" het weet waar ik ben geweest danwel heel fok mij tof vind, en dat verhaal over het vrijgezel zijn is zomaar mogelijk. Heel toevallig prefereer ik dat momenteel ook nog boven huisje boompje beestje.
pi_61050602
Hehehe, te vet... maak ook eens zo'n handig overzichtje van houseliefhebbers
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_61050607
pi_61050614
Tevens subklacht: mensen die zich überhaupt identificeren met een muzieksoort. Waarom zou je erbij willen lopen als de leden van je favoriete band? Als je van Formule 1 houdt ga je toch ook niet met een helm op de straat op?
Ga weg
pi_61050615
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:57 schreef Nikmans het volgende:
Black Sabbath
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:28:10 #34
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61050686
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:26 schreef Nikmans het volgende:
Tevens subklacht: mensen die zich überhaupt identificeren met een muzieksoort. Waarom zou je erbij willen lopen als de leden van je favoriete band? Als je van Formule 1 houdt ga je toch ook niet met een helm op de straat op? [ afbeelding ]
pi_61050697
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:23 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te bereiken
Ik heb een paar generalisaties in mijn post gezet zodat er nog wat te -en valt. Ik heb nergens beweerd dat elke metalliefhebber ter wereld er onder te scharen valt.
Verder weet ik zeker dat, al zou ik nu met een perfecte omschrijving komen die tot in alle details klopt, je nog altijd zou roepen dat het niet waar is en domweg generaliseren betreft. Fijn, dat doet het ook.
De klacht echter, betreft metalfans op FOK! die zich altijd extreem vocaal moeten uitspreken over wat er wel en niet kan en wat goed en slecht is. Daar val jij zeer zeker onder, zoals je zelf al hebt toegegeven.
Nouja ik vraag me een beetje af waar je met dit topic naartoe wil eigenlijk.
Er klopt geen zak van, en daar wil je een punt mee maken. Maar welk punt nou eigenlijk.

Of hoop je dat er hier nou metalheads heel hard gaan huilen en ben je gefrustreerd dat dat niet gebeurd?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:28:28 #36
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61050698
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Aangebrand?

McKillem, negeer TS...ik dacht dat ik hem in eerste instantie begreep, maar hij snapt de "echte" metalcultuur niet
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_61050723
quote:
Tevens subklacht: mensen die zich überhaupt identificeren met een muzieksoort. Waarom zou je erbij willen lopen als de leden van je favoriete band? Als je van Formule 1 houdt ga je toch ook niet met een helm op de straat op? [ afbeelding ]
Dus als je van Formule 1 houdt, mag je nooit meer in een auto rijden, omdat je dan (volgens jou) een fanboy bent?
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_61050754
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:23 schreef klaasdj het volgende:

[..]

eindelijk iemand die die iets aan zn reet laat roesten. maarja die is ook 100% van metaal he. Nou ik denk dat hij bedoelt dat er mensen zijn die metal beluisteren die het doen om zich appart te zetten(andere woorden: stoer doen). Dat vind ik echt onzin, ik luister wat ik wil: soms: blues, rocknroll50's/60's, country, grunge, pop, rock, metal, meestal pop-rock en punk enzovoorts...alle moderne hiphop/r&b's bij mij niet zoeken, evenals ik computermuziek als hardcore trance en dance enzovoorts buiten mijn deurtje houd..maw, ik leuster naar muziek diek mooi vin
Same here

Van klassiek tot blues, van Guns N' Roses tot zelfs Andre Hazes en dan zeker ook van Metallica tot en met 2pac mocht ik zin hebben om het nummer California Love te luisteren. Daartussenin nog eendagsvliegen die ik luister en zo luister ik wel meer.

Harde schijf staat dus hier vol met van alles en nog wat, beetje afwisseling doet wonderen. De hele dag metal luisteren zou hier al snel gaan vervelen ook. Hele dag metal zou ik tevens gestoord van worden, af en toe een rustig nummer tussendoor is wel zo relaxed
Genieten is toegestaan!!!
pi_61050809
quote:
Ik zie er anders wel voldoende met een F1 jas. Of een jas van een automerk. Of een kawasaki motorjack op een honda.

Ik zie het probleem niet zo.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:33:59 #40
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61050867
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:30 schreef Topspin het volgende:

[..]

Same here

Van klassiek tot blues, van Guns N' Roses tot zelfs Andre Hazes en dan zeker ook van Metallica tot en met 2pac mocht ik zin hebben om het nummer California Love te luisteren. Daartussenin nog eendagsvliegen die ik luister en zo luister ik wel meer.

Harde schijf staat dus hier vol met van alles en nog wat, beetje afwisseling doet wonderen. De hele dag metal luisteren zou hier al snel gaan vervelen ook. Hele dag metal zou ik tevens gestoord van worden, af en toe een rustig nummer tussendoor is wel zo relaxed
ik hou ookwel van klassiek ja, andre hazes is alleen leuk tijdens een of ander feest, dat je kan meebrullen:P was laatst in dronten bij de meerpaaldagen, daar was een of andere coverandre, die was wel chill, beetje meegegrunt, anders kon je jezelf niet horen. heb ik overigens nog een halve week piep aan over gehouden.
Washington, DC, Chicago.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:35:14 #41
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61050901
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik zie er anders wel voldoende met een F1 jas. Of een jas van een automerk. Of een kawasaki motorjack op een honda.

der zijn op dit vlak gewoon 2 soorten mensen, mensen die ergens bij willen horen, en mensen die bij de mensen willen horen die nergens bij horen.
Washington, DC, Chicago.
pi_61050920
quote:
Simpel, muziek is de enige kunstvorm die zo aanspreekt dat mensen zich er naar kleden en zelfs gedragen.

Bij sport werkt dat niet zo.
pi_61050940
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:35 schreef klaasdj het volgende:

[..]

der zijn op dit vlak gewoon 2 soorten mensen, mensen die ergens bij willen horen, en mensen die bij de mensen willen horen die nergens bij horen.
Daar beschuldigen mensen mij ook wel eens van ja. Ergens bij willen horen.
Het probleem is alleen een beetje dat mijn vriendengroep voornamelijk bestaat uit mensen die niets tot niet zo veel hebben met metal. Dus waar ik dan bij wil horen is een leuk vraagstuk in die zin.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:36:55 #44
179525 Nemain
pi_61050946
Sowieso, mensen moeten niet zo spastisch doen over andermans muziekkeuze, al dan niet met bijbehorende kleding.
pi_61051000
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat merk ik wel weer
Ga weg
pi_61051020
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:36 schreef Nemain het volgende:
Sowieso, mensen moeten niet zo spastisch doen over andermans muziekkeuze, al dan niet met bijbehorende kleding.
Ik denk dat mensen zich überhaupt niet zo druk moeten maken om anderen en meer kijken naar wat ze kunnen doen om hun eigen leven beter te maken i.p.v. doen alsof ze weten wat beter is voor een ander.
pi_61051082
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:39 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen zich überhaupt niet zo druk moeten maken om anderen en meer kijken naar wat ze kunnen doen om hun eigen leven beter te maken i.p.v. doen alsof ze weten wat beter is voor een ander.
Als ik het nou leuk vind om te klagen over schapen als jou, wat houdt mij dan tegen? Waarom wist ik überhaupt al dat je het halve topic vol zou gaan zitten spammen?
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:41:35 #48
179525 Nemain
pi_61051107
quote:

[..]

Eens.
Maar ja, dit is KLB, en mensen klagen graag. Misschien moesten we daar eens een topic over openen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:42:20 #49
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61051126
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:35 schreef Vodkadruppel het volgende:

Bij sport werkt dat niet zo.
NOT, ben je nog nooit in de vs geweest....basketbal
maar wel minder ja
Washington, DC, Chicago.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:43:15 #50
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61051149
metalfans zijn gewoon kansloze stinkjosties met lang ongewassen haar , een IQ van 76. en heb ik al verteld dat ze naar KUTmuziek luisteren?

tupac
pi_61051177
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:42 schreef klaasdj het volgende:

[..]

NOT, ben je nog nooit in de vs geweest....basketbal
maar wel minder ja
Hier zie je dat ook wel bij die voetbalfans.

Maar of die elke dag in een voetbalshirt lopen betwijfel ik.
pi_61051213
is dit ondertussen al een stormlooptopic?
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_61051215
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:28 schreef klaasdj het volgende:

[..]

McKillem, negeer TS...ik dacht dat ik hem in eerste instantie begreep, maar hij snapt de "echte" metalcultuur niet
Jij wel wil je hiermee zeggen ?
pi_61051219
quote:

[..]

That's the spirit

Alleen is het nogal mens eigen om zich te bemoeien met anderen en anderen in een keurslijf te plaatsen ook
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:45:28 #55
179525 Nemain
pi_61051230
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:43 schreef Michielos het volgende:
metalfans zijn gewoon kansloze stinkjosties met lang ongewassen haar , een IQ van 76. en heb ik al verteld dat ze naar KUTmuziek luisteren?
quote:

tupac
En dan met zo'n voorbeeld komen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:45:38 #56
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61051238
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:44 schreef slindenau het volgende:

[..]

sowieso... metalcultuur???
come on . waarom zou je er als een mongool bij gaan lopen man
pi_61051314
Soort 4: Broederlijke metalmannen die altijd in de verdediging gaan om hun soort te beschermen en elkaar gelijk blijven geven zodat het lijkt alsof ze een punt maken.
Ga weg
pi_61051346
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:47 schreef Nikmans het volgende:
Soort 4: Broederlijke metalmannen die altijd in de verdediging gaan om hun soort te beschermen en elkaar gelijk blijven geven zodat het lijkt alsof ze een punt maken.
Soort 1 van de mensheid deelt in hokjes in en is hokjesdenker

Niet dat ik een metalhead ben maar het zal me een roest wezen wat anderen doen, ook wat betreft emo's en krassers zal het me roesten dat ze zo leven. Kijk liever naar mezelf ook, en wat anderen doen moeten ze zelf weten. Heb genoeg met mezelf te doen ook.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:49:31 #59
179525 Nemain
pi_61051373
quote:
pi_61051396
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:40 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Als ik het nou leuk vind om te klagen over schapen als jou, wat houdt mij dan tegen? Waarom wist ik überhaupt al dat je het halve topic vol zou gaan zitten spammen?
Omdat er in mijn fobo staat dat ik er een hobby van maak in kansloze discussies te belanden?
pi_61051399
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:48 schreef Topspin het volgende:

[..]

Soort 2 van de mensheid vindt het nodig om overal te verkondigen dat ze een bepaald 'soort' zijn waarmee ze soort 1 voeden.
Ga weg
pi_61051426
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:48 schreef Topspin het volgende:

[..]

Niet dat ik een metalhead ben maar het zal me een roest wezen wat anderen doen, ook wat betreft emo's en krassers zal het me roesten dat ze zo leven. Kijk liever naar mezelf ook, en wat anderen doen moeten ze zelf weten. Heb genoeg met mezelf te doen ook.
Iedereen denkt in hokjes, of je het nu wilt of niet .
pi_61051446
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:51 schreef slindenau het volgende:

[..]

Iedereen denkt in hokjes, of je het nu wilt of niet .
dus volgens jou zijn er 2 hokjes?
zij die wel in hokjes plaatsen, en zij die dat niet doen?
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_61051447
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:50 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Soort 2 van de mensheid vindt het nodig om overal te verkondigen dat ze een bepaald 'soort' zijn waarmee ze soort 1 voeden.
Zo heb je overal en altijd soorten in de mensheid

De een manifesteert zich als vrijdenker en de ander als hokjesdenker. Dualiteit is vanzelfsprekend en niet te voorkomen ook. Wat hierboven vermeldt wordt zal de vrijdenker ook in hokjes denken omdat het erin gebakken zit. " Het weghalen van oordelen en vooroordelen in de mensheid is moeilijker dan het splitsen van atomen" Aldus Einstein.
pi_61051473

pi_61051511
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:51 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

dus volgens jou zijn er 2 hokjes?
zij die wel in hokjes plaatsen, en zij die dat niet doen?
Dat zijn slechts 2 voorbeelden van de oneindig vele hokjes die bestaan in het collectieve bewustzijn der mensheid ja .
pi_61051532
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

sowieso... metalcultuur???
come on . waarom zou je er als een mongool bij gaan lopen man
Het spijt me donders, maar ik denk dat je het wel wat erger kan treffen.
Felgekleurde kleding aantrekken van 20 maten te groot bijvoorbeeld want zonder "colour" hoor je niet bij "the gang".
Toch zit ik daar niet over te mekkeren. Is het dan verdulleme toch zo dat de metalhead toleranter is?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:55:48 #68
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61051576
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:54 schreef McKillem het volgende:

[..]

Felgekleurde kleding aantrekken van 20 maten te groot bijvoorbeeld want zonder "colour" hoor je niet bij "the gang".
Toch zit ik daar niet over te mekkeren. Is het dan verdulleme toch zo dat de metalhead toleranter is?
nou ik hoor je nu wel mekkeren anders .
pi_61051595
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

nou ik hoor je nu wel mekkeren anders .
Vuur met vuur bestrijden for the win.
pi_61051614
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:51 schreef Topspin het volgende:

[..]

Zo heb je overal en altijd soorten in de mensheid

De een manifesteert zich als vrijdenker en de ander als hokjesdenker. Dualiteit is vanzelfsprekend en niet te voorkomen ook. Wat hierboven vermeldt wordt zal de vrijdenker ook in hokjes denken omdat het erin gebakken zit. " Het weghalen van oordelen in de mensheid is moeilijker dan het splitsen van atomen" Aldus Einstein.
Hoe zou jij dit interpreteren dan

'maak er geen geheim van dat ik metalhead ben en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk aan mijn reet roesten.'

Vooral het 'dat ik metalhead ben' deel.
Ik geef niets om metalluisteraars, alleen om het deel dat het nodig vindt zich te profileren als een

Waarom 'is' een mens een metalhead. Waarom 'ben' je lid van een subcultuur. Om een gebrek aan karakter te verbergen. Roepen 'dat ik metalhead ben' is makkelijker dan zelf persoonlijkheid te bouwen, als iemand vraagt wie ik ben, zeg ik, Ik ben Nik. Niet, ik ben een metalhead of ik ben een emo of ik ben een gabber.

Het is zo hypocriet om te roepen dat je tegen stereotypering bent, het is zo hypocriet om je aangevallen te voelen door een onzinnige post als dit, vol met grappig bedoelde generalisaties, en dan met een stalen gezicht te zeggen dat je 'metalhead bent'.
Ga weg
pi_61051616
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:54 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is weer het andere uiterste, wat zijn wij mensen daar toch goed in hè...ons punt willen maken door de extreme gevallen van onze maatschappij uit te lichten .
pi_61051673
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:56 schreef slindenau het volgende:

[..]

Dat is weer het andere uiterste, wat zijn wij mensen daar toch goed in hè...ons punt willen maken door de extreme gevallen van onze maatschappij uit te lichten .
Ja, als we toch bezig zijn he?
pi_61051723
Van die bling bling mooiboys moet ik ook niks hebben inderdaad
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:59:48 #74
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61051725
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:56 schreef McKillem het volgende:

[..]

Vuur met vuur bestrijden for the win.
dus je doet hetzelf ook? in dat geval moet je vooral niet zeggen dat je "niet mekkert". je bent zelf dus net zo triest alleen jij doet je nog voor alsof je het niet doet. dat maakt het nog iets erger
pi_61051815
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:56 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Hoe zou jij dit interpreteren dan

'maak er geen geheim van dat ik metalhead ben en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk aan mijn reet roesten.'

Vooral het 'dat ik metalhead ben' deel.
Ik geef niets om metalluisteraars, alleen om het deel dat het nodig vindt zich te profileren als een

Waarom 'is' een mens een metalhead. Waarom 'ben' je lid van een subcultuur. Om een gebrek aan karakter te verbergen. Roepen 'dat ik metalhead ben' is makkelijker dan zelf persoonlijkheid te bouwen, als iemand vraagt wie ik ben, zeg ik, Ik ben Nik. Niet, ik ben een metalhead of ik ben een emo of ik ben een gabber.

Het is zo hypocriet om te roepen dat je tegen stereotypering bent, het is zo hypocriet om je aangevallen te voelen door een onzinnige post als dit, vol met grappig bedoelde generalisaties, en dan met een stalen gezicht te zeggen dat je 'metalhead bent'.
Ik ben een metealhead omdat ik bijna exclusief naar metal luister.
Wat maakt het nou uit of ik zeg "ik luister bijna exclusief naar metal" of ik zeg "ik ben een metalhead".
Dan is dat laatste toch veel makkelijker en to the point?
pi_61051850
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:59 schreef Michielos het volgende:

[..]

dus je doet hetzelf ook? in dat geval moet je vooral niet zeggen dat je "niet mekkert". je bent zelf dus net zo triest alleen jij doet je nog voor alsof je het niet doet. dat maakt het nog iets erger
Zie jij nou serieus niet dat ik dat als voorbeeld gebruikte of doe je nou maar net of je achterlijk bent?
pi_61051851
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:02 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik ben een metealhead omdat ik bijna exclusief naar metal luister.
Wat maakt het nou uit of ik zeg "ik luister bijna exclusief naar metal" of ik zeg "ik ben een metalhead".
Dan is dat laatste toch veel makkelijker en to the point?
Nee.
'Ik ben' is iets anders dan 'ik luister naar'.
Ga weg
pi_61051874
Mensen die er serieus op ingaan...!

I HATE MUSIC
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:04:58 #79
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61051900
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:44 schreef slindenau het volgende:

[..]

dat hij het wel over een aantal, haast onvermijdbaar, unieke groepen heeft maar niet de algemene groep beschrijft EN dat ik hem niet begrijp...klacht tegen deze wannabe metalheads: OK, klacht tegen deze meneer McKillem: ongehoord(!), the ultimate metaldeamon himself:p. en metaldeamon spreekt brits engels!! erg cool
Washington, DC, Chicago.
pi_61051970
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:03 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Nee.
'Ik ben' is iets anders dan 'ik luister naar'.
Dat ik alleen metal luister maakt mij een metalhead. Dus waar zit hem nou het verschil dan?
pi_61052065
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:06 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat ik alleen metal luister maakt mij een metalhead. Dus waar zit hem nou het verschil dan?
Het verschil zit hem erin dat 'zijn' naar je gehele wezen verwijst.

Vandale.nl:

zijn2 van (werkwoord; was, is geweest)
1 behoren aan

Hoezo maak je er sowieso zo'n punt van, wil je jezelf echt zo graag stereotyperen
Ga weg
pi_61052093
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:09 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Het verschil zit hem erin dat 'zijn' naar je gehele wezen verwijst.

Vandale.nl:

zijn2 van (werkwoord; was, is geweest)
1 behoren aan

Hoezo maak je er sowieso zo'n punt van, wil je jezelf echt zo graag stereotyperen
Metalhead is een beschrijvende titel geen groepering.
pi_61052181
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:04 schreef FictionalFenna het volgende:
Mensen die er serieus op ingaan...!

[ afbeelding ]
Mensen die niet snappen dat je ook gewoon dit kan doen:

pi_61052223
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:10 schreef McKillem het volgende:

[..]

Metalhead is een beschrijvende titel geen groepering.
Flikker op zeg, dan zou het metalluisteraar zijn.
Metalhead verwijst naar het langharig werkschuw tuig in je avatar.

Dit is een metalhead:

quote:
Voor metalheads is metal niet alleen een genre, maar ook een aparte wereld waar ze zichzelf kunnen zijn. Metal is een subcultuur die door sommigen zelfs als een soort religie wordt gezien. Veel Metalheads beschouwen zich als verbonden met andere metalheads in een soort broederschap alhoewel er een zekere rivaliteit bestaat tussen bepaalde subgenres.
Ga weg
pi_61052235
McKillem keep bitin' at the bait
zakelijk
pi_61052255
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:13 schreef slindenau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_61052270
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:14 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Dit is een metalhead:

[ afbeelding ]
[..]
O wijze meester, licht eens toe waar de bolletjes 1 tm 5 voor staan
pi_61052289
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:15 schreef slindenau het volgende:

[..]

O wijze meester, licht eens toe waar de bolletjes 1 tm 5 voor staan
Geen idee dat komt van google Maar ik zal eens kijken.
Ga weg
pi_61052292
quote:

[..]

Dit is een metalhead:

[ afbeelding ]
[..]

Ik mis de nummers.
pi_61052322
quote:

[..]

Dit is een metalhead:

[ afbeelding ]
[..]
Deze gast ook als hij naar metal luistert.

De stereotype maken jullie er van. Voor mij is het woord Metalhead niets meer dan een verzamelnaam voor metal liefhebbers. En ik denk dat ik hiermee voor zo'n beetje 90% van de metalheads spreek.
pi_61052369
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De stereotype maken jullie er van. Voor mij is het woord Metalhead niets meer dan een verzamelnaam voor metal liefhebbers. En ik denk dat ik hiermee voor zo'n beetje 90% van de metalheads spreek.
Ik luister ook wel eens Sonata Nogwat, dat maakt mij nog geen metalhead
pi_61052406
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Yeah 'volgens jou', precies. Omdat het anders in jouw nadeel zou werken vanwege je domme opmerking op pagina 1. Als je het niet erg vindt hecht ik meer waarde aan mijn eigen omschrijving waarmee wikipedia het schijnbaar eens is.

Hier zijn trouwens de nummertjes, van een of andere willekeurige site:
quote:
Haar

Het eerste dat opvalt bij mannelijke Metalheads is het lange haar (1). Veel Metalheads hebben hun haar in een staart op de rug hangen, sommigen dragen het ook los. Tijdens concerten gaat het haar altijd los om te kunnen headbangen. Een snor of een baardje komt ook vaak voor, vooral bij donkerharige Metalheads. Er wordt bijna nooit verf gebruikt door de mannen. Vrouwen daarentegen gebruiken regelmatig haarkleuring, vooral zwart haar is erg in trek bij vrouwlijke Metalheads. Ook rode highlights zijn populair. Mannelijke fans van Nu-Metalbands hebben vaker kort haar.
Kleding

Een Metalhead draagt eigenlijk altijd kleding van een band die hij of zij goed vindt (3). Dit kan een T-shirt zijn, een trui of een longsleeve (t-shirt met lange mouwen). Deze zijn te koop bij concerten en op festivals. Veel alternatieve winkels hebben ook bandmerchandise in de rekken hangen. Voor dames zijn er ‘bandgirlies’; uitvoeringen van bandshirts speciaal voor vrouwen.
Kisten: Schoeisel van de Metalhead

Omdat zwart een geliefde kleur is in de Metalscene, dragen Metalheads vaak een zwarte broek (5). Ook spijkerbroeken, al dan niet zwart, worden veel gedragen. Het model is standaard; in ieder geval geen uitlopende pijpen.
Ga weg
pi_61052411
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:18 schreef slindenau het volgende:

[..]

Er is een contrast tussen "wel eens" en "voornamelijk" natuurlijk.
Ik luister zo af en toe ook wel eens vage techno.
pi_61052420
Wat een mierenneukerij
pi_61052443
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Yeah 'volgens jou', precies. Omdat het anders in jouw nadeel zou werken vanwege je domme opmerking op pagina 1. Als je het niet erg vindt hecht ik meer waarde aan mijn eigen omschrijving waarmee wikipedia het schijnbaar eens is.

Hier zijn trouwens de nummertjes, van een of andere willekeurige site:
[..]
Ja want alles wat op wikipedia staat, dat klopt als een bus.
pi_61052455
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:19 schreef McKillem het volgende:

[..]

Er is een contrast tussen "wel eens" en "voornamelijk" natuurlijk.
Ik luister zo af en toe ook wel eens vage techno.
Dat maakt jou bij deze dan cool.

Techno
pi_61052473
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja want alles wat op wikipedia staat, dat klopt als een bus.
Het komt goed overeen met mijn eigen ervaringen iig Daarom neem ik jouw opmerking niet serieus, meneer metalhead.
En wijs me eens een onwaar wikipedia artikel aan
Ga weg
pi_61052478
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]
Als je het niet erg vindt hecht ik meer waarde aan mijn eigen omschrijving waarmee wikipedia het schijnbaar eens is.
Eigenlijk is dit best wel een domme opmerking.
pi_61052498
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:21 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Het komt goed overeen met mijn eigen ervaringen iig Daarom neem ik jouw opmerking niet serieus, meneer metalhead.
Wacht maar, ik maak er wel ff eentje aan
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:22:46 #100
169008 Atreyu
A fight till you die
pi_61052508
Laat iedereen gewoon in zijn waarde. Ik luister muziek die past bij mijn karakter. Ik vind de aggresie gewoon heerlijk in Death Metal. Six Feet Under, Carcass, Vomitory, Cannibal Corpse maar ook bands als Deicide kan ik waarderen. Maarja, echt weer zo'n stereotype bash topic...
pi_61052520
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:21 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit best wel een domme opmerking.
Hoezo? Het is overduidelijk dat de enige reden waarom McKillem nu opeens dit onderscheid maakt het feit dat hij er anders zelf als een mongool uit zou zien, gezien zijn opmerking op pagina 1.
Dus ik denk dat hij het puur uit zelfverdediging over deze boeg gooit
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:23:40 #102
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61052542
quote:

[..]

Dit is een metalhead:

[ afbeelding ]
[..]

heidevolk
Washington, DC, Chicago.
pi_61052559
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:21 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Het maakt natuurlijk verder ook helemaal niets uit. Laten we wel wezen ik geniet van het leven op mijn manier of je mij nou tof vind of niet.
"ik moet tevreden zijn met de wereld, de wereld niet met mij" is dan ook mijn motto.
pi_61052564
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:23 schreef klaasdj het volgende:

[..]

heidevolk
Ik weet niet eens wat je daarmee bedoelt.
Ga weg
pi_61052576
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:18 schreef slindenau het volgende:

[..]

Mee eens. Ik luister wel eens Sonata Arctica en Nightwish. Maar nog veeeel meer andere muziek waarvan vele bands hooguit wat hardere rock is te noemen maar geen metal. Noem mezelf ook geen metalhead.

Fantastische OP trouwens.
pi_61052593
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:24 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het maakt natuurlijk verder ook helemaal niets uit. Laten we wel wezen ik geniet van het leven op mijn manier of je mij nou tof vind of niet.
"ik moet tevreden zijn met de wereld, de wereld niet met mij" is dan ook mijn motto.
Nou hup, dat klinkt tenminste volwassen
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:25:16 #107
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61052609
sowieso als dat ook een metalhead kan zijn, valt het wel erg op dat al die apen op t podium er hetzelfde uitzien als die mckillem. precies hetzelfde lang haar gebudneld in een metalstaart, metalshirt en shit. t valt gewoon erg op
pi_61052612
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:24 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Mee eens. Ik luister wel eens Sonata Arctica en Nightwish. Maar nog veeeel meer andere muziek waarvan vele bands hooguit wat hardere rock is te noemen maar geen metal. Noem mezelf ook geen metalhead.

Fantastische OP trouwens.
Desu ?
pi_61052656
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:25 schreef slindenau het volgende:

[..]

Desu ?
Hm?
pi_61052764
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:13 schreef slindenau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo vaak als jij Fok! ik niet
I HATE MUSIC
pi_61052768
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:25 schreef Michielos het volgende:
sowieso als dat ook een metalhead kan zijn, valt het wel erg op dat al die apen op t podium er hetzelfde uitzien als die mckillem. precies hetzelfde lang haar gebudneld in een metalstaart, metalshirt en shit. t valt gewoon erg op
Uniformiteit is anders vrij normaal.
Kijk naar het leger, politie, marine, brandweer, ziekenhuis personeel.

Ik weet niet wat de motivatie is van die 70.000 andere metalheads op Wacken Open Air om er zo uit te zien. Maar ik vind lang haar gewoon mooi. Bandshirts draag ik niet echt veel, eerder gewoon een overhemd of een zwart t-shirt.
Het zal je trouwens tegenvallen hoeveel mensen lang haar hebben op dat festival.

Waarom draag ik zwart? Ik ben redelijk gezet. Zwart kleed af.
pi_61052881
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:29 schreef McKillem het volgende:

[..]

Uniformiteit is anders vrij normaal.
Kijk naar het leger, politie, marine, brandweer, ziekenhuis personeel.
Ik vind het een beetje raar om mensen die in uniform zoals heel gewoon is hun beroep uitoefenen te vergelijken met mensen in een bepaalde sub-cultuur waar een soort kledingstijl bij schijnt te horen?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:33:58 #113
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61052889
ARCHAAAAAAAARCHROMCHRRRRRRRRRRunt
Washington, DC, Chicago.
pi_61052941
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:33 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje raar om mensen die in uniform zoals heel gewoon is hun beroep uitoefenen te vergelijken met mensen in een bepaalde sub-cultuur waar een soort kledingstijl bij schijnt te horen?
Ik vind het een beetje vreemd dat beroepsgewijs uniform gekleed gaan goed is, maar het binnen een "subcultuur" opeens een vreemd iets is.
pi_61052974
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:35 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje vreemd dat beroepsgewijs uniform gekleed gaan goed is, maar het binnen een "subcultuur" opeens een vreemd iets is.
Misschien heeft het iets te maken met herkenbaarheid?
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:37:16 #116
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61052980
quote:

[..]

ben het nu ff niet met je eens, wat heeft het met elkaar te maken?
Washington, DC, Chicago.
pi_61053011
quote:

[..]

Nou, dat eerste is heel simpel. Als er een hulpverlener of agent aan komt rennen wil je die meteen herkennen. Als een agent iemand in een drukke winkelstraat achtervolgt is het ook wel handig als de andere mensen weten voor wie ze vooral wel opzij moeten gaan. Om maar een voorbeeld te noemen. Vreemde vergelijking hoor!
pi_61053016
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:37 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Misschien heeft het iets te maken met herkenbaarheid?
Maar wat is dan het probleem dat alle metalheads er "hetzelfde" uit zien.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:39:00 #119
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61053023
quote:

[..]

en net zei je nog dat iedereen een metalhead kon zijn? Nu begin je opeens over uniformiteit dat wil zeggen dat jullie er toch allemaal hetzelfde uitzien?
Je spreekt jezelf wel tegen zeg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:39:59 #120
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61053053
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

weet je gelijk wie je in ieder geval NIET wil helpen...hij heeft wel gelijk!!!
Washington, DC, Chicago.
pi_61053076
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:37 schreef klaasdj het volgende:

[..]

ben het nu ff niet met je eens, wat heeft het met elkaar te maken?
In beide situaties betreft het een uniforme kledij die iedereen herkent. (althans, dat schijnt zo te zijn. Ikzelf zie op een metalfestival behoorlijk wat diversiteit, meer dan in de eigenlijke maatschappij zelfs, maar dat schijn alleen ik te zien)
pi_61053110
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:39 schreef Michielos het volgende:

[..]

en net zei je nog dat iedereen een metalhead kon zijn? Nu begin je opeens over uniformiteit dat wil zeggen dat jullie er toch allemaal hetzelfde uitzien?
Je spreekt jezelf wel tegen zeg
Ga jij even terug naar de basischool leren begrijpend lezen.
pi_61053154
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:29 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Zo vaak als jij Fok! ik niet
Busted .
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:43:45 #124
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61053168
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:40 schreef McKillem het volgende:

[..]

In beide situaties betreft het een uniforme kledij die iedereen herkent. (althans, dat schijnt zo te zijn. Ikzelf zie op een metalfestival behoorlijk wat diversiteit, meer dan in de eigenlijke maatschappij zelfs, maar dat schijn alleen ik te zien)
zit iets in maar is niet erg sterk naar mijn mening....als ik de post loop ben ik dan ook metalhead?, dan luister ik ook uitsluitend metal
Washington, DC, Chicago.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:45:27 #125
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61053216
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:41 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ga jij even terug naar de basischool leren begrijpend lezen.
jij eerst
pi_61053223
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het is belachelijk.
Vind je niet dat een individu meer is dan zijn of haar muzieksmaak? Vind je niet dat je jezelf tekort doet door er als een soort kudde schapen bij te lopen, terwijl je zoveel meer zou kunnen zijn?

Ga weg
pi_61053268
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:43 schreef klaasdj het volgende:

[..]

zit iets in maar is niet erg sterk naar mijn mening....als ik de post loop ben ik dan ook metalhead?, dan luister ik ook uitsluitend metal
Ik noem mezelf een metalhead omdat 95% van de keren dat je random mijn huis binnenloopt metal zal horen.
Waar die grens precies ligt laat ik aan iedereen over om individueel voor zichzelf te bepalen want die is er niet.
pi_61053307
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:45 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Het is belachelijk.
Vind je niet dat een individu meer is dan zijn of haar muzieksmaak? Vind je niet dat je jezelf tekort doet door er als een soort kudde schapen bij te lopen, terwijl je zoveel meer zou kunnen zijn?

Je hebt ook hordes mensen die persee in diesel jeans willen lopen plus dezelfde sneakers kopen.

Zie het probleem niet zo in. Nogmaals het idee dat er overal groepen zijn en dat er overal wel mensen zijn die elkaar achterna lopen.
pi_61053327
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:48 schreef Topspin het volgende:

[..]

Je hebt ook hordes mensen die persee in diesel jeans willen lopen plus dezelfde sneakers kopen.

Zie het probleem niet zo in. Nogmaals het idee dat er overal groepen zijn en dat er overal wel mensen zijn die elkaar achterna lopen.
Dat is toch zielig?
Toevallig zijn de metalfans het best vertegenwoordigd hier op FOK!
Ga weg
pi_61053364
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:45 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Het is belachelijk.

Die moet je me even uitleggen.
Hoe word ik er een beter mens van door mijn uiterlijk aan te passen? Word ik dan opeens miljonair of erg succesvol in het leven of wat precies?
pi_61053367
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:49 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Dat is toch zielig?
Valt mee, ik zie alleen een metalheads topic als ik in muziek rondsnuffel. Verder zie ik over FOK! overal verschillende mensen en ook die zogenaamde metalheads die overal opduiken in topics zonder dat het over metal gaat.
pi_61053375
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:49 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Dat is toch zielig?
Die hippe mensen vindt je meer in Lifestyle, Uitgaan & Vrijetijd en Puber & Tienertalk .
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:53:21 #133
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61053409
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:51 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hoe word ik er een beter mens van door mijn uiterlijk aan te passen? Word ik dan opeens miljonair of erg succesvol in het leven of wat precies?
nee maar niemand ontwijkt je meer behalve je langharige vrienden en die goths op festivals
pi_61053453
quote:

[..]

Volgens mij heb je niet gelezen wat ik zei Dus we beginnen opnieuw:
Jij: Metalfans willen hetzelfde uitzien, is daar iets mis mee.
Ik: Ja het is belachelijk, je bent meer dan een uithangbord van een muziekstijl.
Jij: Ja maar als ik mijn uiterlijk aanpas verander ik zelf toch niet!

Het gaat om de achterliggende gedachte. Je kunt me niet wijsmaken dat je er 'toevallig' hetzelfde uitziet als de 34034535 andere metalheads op de wereld 'omdat je het wel mooi vindt'.

DIT, mijn beste McKillem, is een levend stereotype. Als jij tevreden bent met een levend stereotype zijn be my guest, maar ga niet schijnheilig lopen doen. Je ziet er niet zo uit omdat je 'het wel leuk vindt', je kiest er bewust voor omdat je een metalman wil zijn.
Ga weg
pi_61053497
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:53 schreef Michielos het volgende:

[..]

nee maar niemand ontwijkt je meer behalve je langharige vrienden en die goths op festivals
Als je over de mogelijkheid tot lezen beschikte had je kunnen lezen dat het mij a: niet boeit hoe anderen over mij denken en b: mijn vriendengroep meer bestaat uit non-metal volk dan metalheads.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:57:11 #136
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61053499
100% met nikmans eens
pi_61053507
quote:

[..]

Niet perse nee, maar het zou kunnen helpen bij het wegnemen van vooroordelen tijdens bijvoorbeeld sollicitaties of andere sociale gelegenheden waarbij je nieuwe mensen ontmoet.
pi_61053516
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:55 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ik: Ja het is belachelijk, je bent meer dan een uithangbord van een muziekstijl.

Het gaat om de achterliggende gedachte. Je kunt me niet wijsmaken dat je er 'toevallig' hetzelfde uitziet als de 34034535 andere metalheads op de wereld 'omdat je het wel mooi vindt'.

[ afbeelding ]

DIT, mijn beste McKillem, is een levend stereotype. Als jij tevreden bent met een levend stereotype zijn be my guest, maar ga niet schijnheilig lopen doen. Je ziet er niet zo uit omdat je 'het wel leuk vindt', je kiest er bewust voor omdat je een metalman wil zijn.
Moet het zo persoonlijk op de man gespeeld worden

Vind dat altijd achterbaks en in geval van anonimiteit ook laf.
pi_61053551
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Oh wacht even, we gaan op die toer.
Je kan geen valide antwoord geven op mijn vraag, dus begin je weer overnieuw met pogen mij de grond in te rammen.
pi_61053598
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:57 schreef Topspin het volgende:

[..]

Moet het zo persoonlijk op de man gespeeld worden

Vind dat altijd achterbaks en in geval van anonimiteit ook laf.
Mja ik probeer een punt te maken dat McKillem volgens mij allang doorheeft. Verder staat die pic gewoon in zijn Fobo
Ga weg
pi_61053645
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:57 schreef slindenau het volgende:

[..]

Niet perse nee, maar het zou kunnen helpen bij het wegnemen van vooroordelen tijdens bijvoorbeeld sollicitaties of andere sociale gelegenheden waarbij je nieuwe mensen ontmoet.
Om heel eerlijk te zijn heb ik daar nog nooit last van gehad. Mensen die me weigeren, anders tegen me aankijken, me bijvoorbaat wegzetten als iets slechts.
De ervaring leert zelfs dat mensen me over het algemeen best tof vinden als ze me kennen.

In de stad heb je bepaalde mensen die om me heen lopen met een boogje ja, maar als we overal rekening mee moeten gaan houden.
Ik ben prima tevreden met mijn leven, werk is goed, leven over het algemeen is goed.
Zou eigenlijk alleen nog een iets grotere woonruimte willen hebben.
pi_61053670
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:59 schreef McKillem het volgende:

[..]

Oh wacht even, we gaan op die toer.
Je kan geen valide antwoord geven op mijn vraag, dus begin je weer overnieuw met pogen mij de grond in te rammen.
Wat? Ik geef een valide antwoord droeftoeter
Het is geen 'toeval', geen ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor je er uitziet als een stereotype metalhead. Het is een achterliggende gedachte. Dit weet je verdomd goed alleen doe je er schijnheilig over

Om dus maar in jip en janneke taal een antwoord op je vraag te geven: Als je je anders gaat kleden word je geen ander persoon, daarvoor is een andere mindset nodig.

En als je een persoonlijke aanval wil kan ik daar ook voor zorgen: Misschien dat al die uren in moshpits je hoofd zo hebben afgestompt dat je het niet meer zo goed snapt
Ga weg
pi_61053731
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:00 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Mja ik probeer een punt te maken dat McKillem volgens mij allang doorheeft. Verder staat die pic gewoon in zijn Fobo
Tenzij jij mijn gedachte kan lezen en die post daar op baseert is wat je daar schijft per definitie onzin.
Boh hij heeft een wacken shirtje aan!!! HIJ LIJKT OP METALHEADS!!!

Plak deze dan ook even, want je moet natuurlijk wel een gelijk beeld scheppen.

Een quicksilver shirt, zonder bands of bloed. Hij heeft kleur!!! OMG!!!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:07:54 #144
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61053782
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:05 schreef McKillem het volgende:

[..]

Tenzij jij mijn gedachte kan lezen en die post daar op baseert is wat je daar schijft per definitie onzin.

[ afbeelding ]

kleur? op een zwart shirt. jezus je bent een clown
pi_61053801
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:05 schreef McKillem het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja en een baard en lang haar
Ga in godsnaam niet verkondigen dat je niet probeert er 'metal' uit te zien. Je poseert zelfs met de \m/ hand voor je foto's kom op zeg, wat probeer je nou te bewijzen. Je stereotypeert jezelf omdat je een simpel persoon bent, waar deze klacht over gaat Dus bedankt voor je bijdrage.
Ga weg
pi_61053812
Zwart is de meest neutrale kleur

Naast wit

Nee wacht, het zijn niet eens kleuren. Vandaar dat ze zeker neutraal zijn.
pi_61053842
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:08 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ja en een baard en lang haar
Ga in godsnaam niet verkondigen dat je niet probeert er 'metal' uit te zien. Je poseert zelfs met de \m/ hand voor je foto's kom op zeg, wat probeer je nou te bewijzen. Je stereotypeert jezelf omdat je een simpel persoon bent, waar deze klacht over gaat Dus bedankt voor je bijdrage.
Sinterklaas heeft ook een baard en lang haar.
pi_61053851
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:10 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dus het is allemaal toevallig?
Ga weg
pi_61053868
Dit topic gaat echt nergens meer over
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:12:00 #150
177219 Maurari
out of our depth
pi_61053881
Maar Sinterklaas is ook echt wat ouder dan 22
pi_61053893
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:11 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Dus het is allemaal toevallig?
Ja.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:12:25 #152
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61053898
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:10 schreef McKillem het volgende:

[..]

sinterklaas doet geen metallogo's en bezoekt geen metalfests om daar te gaan headbangen. Come on wie wil je voor de gek houden, Je probeert schijnheilig te doen zodat iedereen je zielig gaat vinden.
pi_61053932
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:12 schreef Michielos het volgende:

[..]

sinterklaas doet geen metallogo's en bezoekt geen metalfests om daar te gaan headbangen. Come on wie wil je voor de gek houden, Je probeert schijnheilig te doen zodat iedereen je zielig gaat vinden.
Jij moet echt eens een leven gaan zoeken. Jij hebt met meerdere posts al bewezen dat jou IQ niet boven je schoenmaat uitkomt.
pi_61053938
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:12 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja.
Ga weg
pi_61053939
Ik zou McKillem echt 30 schatten op die foto's.
pi_61053968
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:13 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat ik je al volledig heb laten vallen sinds jij weer helemaal overnieuw begon met bashen terwijl ik een doodnormale vraag stelde?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:16:44 #157
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61054018
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:13 schreef McKillem het volgende:

[..]

Jij moet echt eens een leven gaan zoeken. Jij hebt met meerdere posts al bewezen dat jou IQ niet boven je schoenmaat uitkomt.
Dus ik moet een leven gaan zoeken omdat ik geen hoog IQ heb. Klinkt logisch.
pi_61054031
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:14 schreef McKillem het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat ik je al volledig heb laten vallen sinds jij weer helemaal overnieuw begon met bashen terwijl ik een doodnormale vraag stelde?
Wat een geweldige redenering, ik gaf zelfs 2 keer antwoord op je vraag droeftoeter. Je probeert nu een soort 'overwinning' te zoeken metalhead van me, zodat je met een goed gevoel dit topic kunt verlaten omdat ik het waagde je te 'bashen' wat je blijkbaar ook al vrij persoonlijk opvat.
Ga weg
pi_61054090
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:17 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Wat een geweldige redenering, ik gaf zelfs 2 keer antwoord op je vraag droeftoeter. Je probeert nu een soort 'overwinning' te zoeken metalhead van me, zodat je met een goed gevoel dit topic kunt verlaten omdat ik het waagde je te 'bashen' wat je blijkbaar ook al vrij persoonlijk opvat.
Neehoor, ik zit tussendoor gewoon met een lekker glaasje whisky te kijken welke film ik vanavond eens gaan loeren.
Als jij denkt dat ik hier nu mezelf zit op te vreten omdat jij de illusie hebt de definities te kennen moet ik die droom helaas even kapotprikken.
Of niet, want ik ben er wel voor om mensen in hun waarde te laten.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:20:04 #160
179525 Nemain
pi_61054106
Serieus, ik begrijp het probleem nu nog steeds niet.
Laat McKillem lekker een baard & zwarte shirts dragen, zonder dat hij zich daarom bij een 'bepaalde groep' wil aansluiten. Of dat nu onzin is of niet, dat zal jou toch een zorg zijn!
pi_61054171
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:19 schreef McKillem het volgende:

[..]

Neehoor, ik zit tussendoor gewoon met een lekker glaasje whisky te kijken welke film ik vanavond eens gaan loeren.
Als jij denkt dat ik hier nu mezelf zit op te vreten omdat jij de illusie hebt de definities te kennen moet ik die droom helaas even kapotprikken.

'Het boeit me niet'
Het eeuwige weerwoord.
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:22:32 #162
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61054181
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:19 schreef McKillem het volgende:

[..]

ik geloof er niks van. Nja alleen dat van de whisky geloof ik Ik bedoel, zoals jij post, dan moet je wel dronken zijn
pi_61054252
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:20 schreef Nemain het volgende:
Serieus, ik begrijp het probleem nu nog steeds niet.
Laat McKillem lekker een baard & zwarte shirts dragen, zonder dat hij zich daarom bij een 'bepaalde groep' wil aansluiten. Of dat nu onzin is of niet, dat zal jou toch een zorg zijn!
Laat ik het even opsommen dan.
Ik heb inderdaad bandshirts, maar dat zijn er hooguit 4. De rest is gewoon zwart.
Waarom zwart? Omdat het afkleed en het een neutrale kleur is. Ik ga niet ontkennen dat ik gewoon last van overgewicht heb en zwart maskeert dat iig deels. Bovendien vind ik het gewoon een mooie 'kleur'. Ik hoef er niet blits bij te lopen.
Wacken shirt? Ik koop een t-shirt van elk festival dat ik bezoek, net als dat iedereen souvenirs koopt op een vakantieoord.
Lang haar? Dat vind ik uberhaupt achterlijk. Jan Vayne heeft ook lang haar. Lang haar heb op een bepaald moment in mijn leven gewoon voor gekozen omdat ik het mooi vind. En die sik? Zo metal vind ik dat niet. Ik had me daar een tijdje niet geschoren, maar mijn sik en snor is niet extremer dan die van de gemiddelde man die gezichtshaar laat staan.
pi_61054253
Op het moment dat je een topic als deze opent weet je al gewoon dat McKillem er een stuk of 30 posts in heeft!
pi_61054280
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:25 schreef Emimich het volgende:
Op het moment dat je een topic als deze opent weet je al gewoon dat McKillem er een stuk of 30 posts in heeft!
Hij profileert zich wel heel erg he
Ga weg
pi_61054298
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:25 schreef Emimich het volgende:
Maar je herkent me wel.
Misschien word ik wel rijk mee ooit.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:27:49 #167
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61054303
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:25 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad bandshirts, maar dat zijn er hooguit 4. De rest is gewoon zwart.
Waarom zwart? Omdat het afkleed en het een neutrale kleur is. Ik ga niet ontkennen dat ik gewoon last van overgewicht heb en zwart maskeert dat iig deels. Bovendien vind ik het gewoon een mooie 'kleur'. Ik hoef er niet blits bij te lopen.
Wacken shirt? Ik koop een t-shirt van elk festival dat ik bezoek, net als dat iedereen souvenirs koopt op een vakantieoord.
Lang haar? Dat vind ik uberhaupt achterlijk. Jan Vayne heeft ook lang haar. Lang haar heb op een bepaald moment in mijn leven gewoon voor gekozen omdat ik het mooi vind. En die sik? Zo metal vind ik dat niet. Ik had me daar een tijdje niet geschoren, maar mijn sik en snor is niet extremer dan die van de gemiddelde man die gezichtshaar laat staan.
dus je ziet er eigenlijk gewoon uit als een modelburger? helemaal niet als een metalhead. EN naar festivals enz ga je ook niet. Eigenlijk ben je een doodnormale nederlandse burger die morgen naar Mystery land gaat. vet ouwe (y)
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:28:43 #168
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61054324
quote:
Atreyu
sellouts
[KNE]-Mod
pi_61054333
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:27 schreef Michielos het volgende:

[..]

dus je ziet er eigenlijk gewoon uit als een modelburger? helemaal niet als een metalhead. EN naar festivals enz ga je ook niet. Eigenlijk ben je een doodnormale nederlandse burger die morgen naar Mystery land gaat. vet ouwe (y)
Serieus, ik dacht echt dat je zoeen pubertje was . Maar uit '83 ?
pi_61054349
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:27 schreef Michielos het volgende:

[..]

Normale mensen bestaan?
Dus er is een groep dat normale mensen heet en die gaan allemaal naar misteryland? Want dat is normaal?
Is dat dan niet precies hetzelfde als wat er hier nou knetterhard word afgebroken?

Wat is normaal eigenlijk. Wat is de definitie van normaal.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:30:00 #171
179525 Nemain
pi_61054350
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:25 schreef McKillem het volgende:

[..]

(Maar ik was het juist met jou eens! )

Daarom begrijp ik het probleem ook niet. Ja, 'de metalheads' dragen vaak zwarte shirts en lang haar, maar dat iemand hetzelfde doet en zich toch niet zo noemt, is dan toch volkomen logisch?
Ik draag geen gothic/alto/metal kleding, en ik houd juist wel van deze muziek. Maar omdat ik die kleding niet draag zou ik me geen metalhead mogen noemen? Mensen moeten niet zo in hokjes denken.
pi_61054380
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:30 schreef Nemain het volgende:

[..]

(Maar ik was het juist met jou eens! )

Daarom begrijp ik het probleem ook niet. Ja, 'de metalheads' dragen vaak zwarte shirts en lang haar, maar dat iemand hetzelfde doet en zich toch niet zo noemt, is dan toch volkomen logisch?
Ik draag geen gothic/alto/metal kleding, en ik houd juist wel van deze muziek. Maar omdat ik die kleding niet draag zou ik me geen metalhead mogen noemen? Mensen moeten niet zo in hokjes denken.
het was ook meer een toevoeging op jou post vanuit mijn kant dan dat ik het tegen jou had.
Sowwy
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:31:53 #173
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61054395
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:29 schreef slindenau het volgende:

[..]

Serieus, ik dacht echt dat je zoeen pubertje was . Maar uit '83 ?
ey , tis vrijdagavond
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:33:02 #174
179525 Nemain
pi_61054424
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

het was ook meer een toevoeging op jou post vanuit mijn kant dan dat ik het tegen jou had.
Sowwy
Kee.
pi_61054438
Ach kom op zeg. Je hebt een hyves link in je sig staan en daar zie je heel duidelijk een wacken vlag in je kamer
McKillem het spijt me maar je bent een leugenaar.
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:33:51 #176
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61054449
En alsof er wat mis is met bier.
[KNE]-Mod
pi_61054460
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:29 schreef McKillem het volgende:

Wat is normaal eigenlijk. Wat is de definitie van normaal.
Normaal bestaat niet omdat ieder mens afwijkt van de norm

De mensen die geforceerd normaal willen overkomen hebben ook een of andere afwijking en zelfs de grootste modale burgermensen daar wordt over gekletst wat ze allemaal wel niet fout doen in hun leven.

Rolling Stones staat op hier, ben ik ook fout?
pi_61054468
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:33 schreef ThE_ED het volgende:
En alsof er wat mis is met bier.
Bier
Het gaat me om de stereotypen.
Ga weg
pi_61054476
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:00 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Mja ik probeer een punt te maken
tvp
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:34:58 #180
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61054478
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:34 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Bier
Het gaat me om de stereotypen.
De tieten en de slayer?
[KNE]-Mod
pi_61054493
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:34 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

De tieten en de slayer?
Ga weg
pi_61054508
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:33 schreef Nikmans het volgende:
Ach kom op zeg. Je hebt een hyves link in je sig staan en daar zie je heel duidelijk een wacken vlag in je kamer
McKillem het spijt me maar je bent een leugenaar.
Ben je nou echt een background check op me aan het uitvoeren.
Godverdomme wat geweldig dit.

Ik wil je nou een biertje kopen gewoon.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:36:14 #183
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61054511
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:34 schreef Topspin het volgende:

[..]

De mensen die geforceerd normaal willen overkomen hebben ook een of andere afwijking en zelfs de grootste modale burgermensen daar wordt over gekletst wat ze allemaal wel niet fout doen in hun leven.
de definitie van normaal vragen is het standaard argument van al die lui. Als alles normaal is, kunnen we ervanuit gaan dat zelfs Dahmer en kornuiten normaal zijn. Normaal wil gewoon zeggen: Niet deviant, niet afwijkend van de geldende norm.
pi_61054538
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:36:57 #185
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61054539
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:35 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Om maar gelijk de drie pijlers van Metal te noemen.
[KNE]-Mod
pi_61054541
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:34 schreef Topspin het volgende:

[..]

Rolling Stones staat op hier, ben ik ook fout?
Dat heet nou de vinger op de zere plek leggen.
pi_61054547
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:36 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Om maar gelijk de drie pijlers van Metal te noemen.
TIMMEH!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:37:43 #188
179525 Nemain
pi_61054559
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Straks word je nog getikt door Nikmans. Of gekrabbeld!
pi_61054563
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:37 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat heet nou de vinger op de zere plek leggen.
Waarom proberen mensen dan zelf een norm te maken
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:37:54 #190
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61054566
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:37 schreef McKillem het volgende:

[..]

TIMMEH!
ok, vier
[KNE]-Mod
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:41:20 #191
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61054649
ik eis ook een biertje.
pi_61054668
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:36 schreef Michielos het volgende:

Normaal wil gewoon zeggen: Niet deviant, niet afwijkend van de geldende norm.
Vraag me vaker af wie de norm bepaald, de norm die bepaald wordt door de massa of de norm in de media? De norm die uit zichzelf ontstaat doordat mensen een bepaalde waarde hechten aan eigen manier van leven dus anderen beoordelen op een andere levensstijl? De norm die aanwezig is dus door verschil dus vanzelf dat de norm tegenstrijdig is.
pi_61054669
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:37 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Waarom proberen mensen dan zelf een norm te maken
Mensen die zeggen dat je eens normaal moet doen, en je weerlegt dat met de vraag "wat is normaal" dan krijg je vaak wel vragende oogjes.

Conclusie: Ik vind dit normaal, jij vind dat normaal. Dat kan gelukkig in een vrije samenleving. En ik vind dat dat een feit is dat gevierd mag worden dat dat mogelijk is.
Je had ook geboren kunnen worden in Rusland in de tijd van Stalin of Noord Korea moet je maar denken.
pi_61054723
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:41 schreef Michielos het volgende:
ik eis ook een biertje.
Dan moet je wel beloven het topic door te lezen voordat je ergens commentaar op levert.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:44:57 #195
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61054739
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:44 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dan moet je wel beloven het topic door te lezen voordat je ergens commentaar op levert.
doe ik, geef me een duvel
pi_61054750
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

doe ik, geef me een duvel
pi_61055132
Ah, alle relschoppers zijn inmiddels slapen, fappen of beide .
pi_61055198
Dan kunnen we nu weer over tot de orde van de dag
Ga weg
pi_61055247
Fikse onweer hier in Den Haag nu opeens.

Buienradar heeft het over een klein wolkje maar het flitst en rammelt aan de lopende band.

Best wel cool.
pi_61055273
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:06 schreef McKillem het volgende:
Fikse onweer hier in Den Haag nu opeens.

Buienradar heeft het over een klein wolkje maar het flitst en rammelt aan de lopende band.

Best wel cool.
Zie jij die rode vlek boven Den Haag niet ofzo ?
pi_61055294
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:07 schreef slindenau het volgende:

[..]

Zie jij die rode vlek boven Den Haag niet ofzo ?
Screenshot? Ik zie een een miniwolkje echt ook gewoon precies boven den haag.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:12:12 #202
145146 Andyy
pi_61055367

gelukkig herken ik mezelf in geen van die 3
pi_61055380
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:08 schreef McKillem het volgende:

[..]

Screenshot? Ik zie een een miniwolkje echt ook gewoon precies boven den haag.
Dat donkerrode raakt Den Haag net, daarom heen zit donkerblauw...dat is zeker wel heftig inderdaad .

pi_61055449
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:12 schreef slindenau het volgende:

[..]

Dat donkerrode raakt Den Haag net, daarom heen zit donkerblauw...dat is zeker wel heftig inderdaad .

[ afbeelding ]
Het gaat echt redelijk hard aan toe hier. Tijdje niet meegemaakt.
pi_61055477
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:15 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het gaat echt redelijk hard aan toe hier. Tijdje niet meegemaakt.

pi_61055500
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:16 schreef Topspin het volgende:

[..]

zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:27:19 #207
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_61055689
Mooie OP.

Om toch maar even te reageren;
Metal bashers
Metal

AFC AJAX
pi_61056036
wat een kutthread.

ik zeg; alle metalfans tegen een muur zetten en afschieten met een M60..
zijn we ook weer van dat teringtuig verlost

gadverdamme wat een gore viespeuken
pi_61056907
Jonge ik stond buiten in die regen, toen ik thuis kwam vroeg me moeder of ik in de sloot was gevallen
waarom lees je dit?
  FOK!fotograaf zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:33:32 #210
145146 Andyy
pi_61056956
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:44 schreef Flammie het volgende:
wat een kutthread.

kutnewb
pi_61057043
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:30 schreef Tiger111 het volgende:
Jonge ik stond buiten in die regen, toen ik thuis kwam vroeg me moeder of ik in de sloot was gevallen
En gekkie, was je in de sloot gevallen?
pi_61057063
ja ik was er 3x ingevallen
waarom lees je dit?
pi_61057083
quote:
wat een kutthread.

Je moeder.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 03:16:53 #214
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_61058091
Goede OP.

Slayurrrrr.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 07:58:20 #215
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_61058797
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:04 schreef Nikmans het volgende:

[..]

De metalbevolking is heel wat uitgesprokener aanwezig hier op FOK! naar mijn idee
TS en medestanders van TS kunnen daar niet mee omgaan.
Btw ik val al niet in een hokje te proppen, ik ben een hybrid van zoiezo 3 stellngen die ts heeft opgekotst.

Oja en voor ik ,t vergeet, SLAAAAAAAAAAYOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRRR!!!!!!!!!
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 07:59:16 #216
125126 Mr-Coffee
pi_61058802
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:18 schreef Vodkadruppel het volgende:

En als je de scene nou hebt afgezworen? Is daar ook een categorie voor?
Jep, heaumeaux enzeau.
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 08:04:34 #217
125126 Mr-Coffee
pi_61058824
quote:
Dat heet saamhorigheid, kloteklapper!
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 08:57:31 #218
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_61059101
quote:

[..]

de definitie van normaal vragen is het standaard argument van al die lui. Als alles normaal is, kunnen we ervanuit gaan dat zelfs Dahmer en kornuiten normaal zijn. Normaal wil gewoon zeggen: Niet deviant, niet afwijkend van de geldende norm.
Je vergeet iets:

Normaal wil gewoon zeggen: Niet deviant, niet afwijkend van de geldende norm binnen een bepaalde populatie. Sterker nog, de norm wordt bepaald door 50% van deze populatie +1. De meerderheid dus. that's it. Helemaal niet indrukwekkend, zeker niet als je bedenkt dat de populatie (zeg bijvoorbeeld Nederlanders voor het gemak, een groep bepalen die een algemeen geldende norm heeft is al een kunst op zich) op zich weer is onderverdeeld iin talloze subgroepen: 65+ers, studenten, vrouwen die van voetbal houden, mensen die met de door bedrijven bepaalde mode meelopen, Fok!kers, Geeks, Ambtenaren, etc. etc. etc. Elk van deze groepen hebben bepaalde dingen gemeen, die ze met bepaalde andere subculturen niet of minder gemeen hebben.

Het is oh zo makkelijk om de duidelijk meer "outspoken" subculturen aan te pakken, wat daar ook de reden voor moge zijn. Je vergeet echter dat iedereen zichzelf ook in een of meerdere subculturen kan ondervedelen met eigen normen en waarden die van de "overkoepelende" cultuur afwijken. Akkerdjie, zelfs iemands eigen vriendenkring vertoont vaak al kenmerken van een subcultuur!

Mijn interesse ligt dan ook bij de vraag waarom iemand het nodig vindt mensen van een andere subcultuur duidelijk te maken waarom hij vind dat deze subcultuur niet deugt/minder is dan de subcultuur waartoe hijzelf behoort. Het is bijna verleidelijk te zeggen: het antwoord valt te raden.

EDIT: waarom doe ik eigenlijk de moeite in een topic die toch al naar de kenker is

[ Bericht 2% gewijzigd door StupidByNature op 23-08-2008 09:04:45 ]
  Redactie Frontpage zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:22:12 #219
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_61059774
Wat voor een ben ik dan? Ik houd van bands als Dream Theater, Slayer, AC/DC, Nightwish, Blind Guardian en Therion. Verder ben ik 28, gezellige huisvader, ben gek op bier, ben klein, heb kort haar en een bril. En festivals doe ik niet aan, want ik kan niet pissen in een pisbak.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_61060093
Haha goed topic
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_61060475
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 10:22 schreef Djeez het volgende:
Wat voor een ben ik dan? Ik houd van bands als Dream Theater, Slayer, AC/DC, Nightwish, Blind Guardian en Therion. Verder ben ik 28, gezellige huisvader, ben gek op bier, ben klein, heb kort haar en een bril. En festivals doe ik niet aan, want ik kan niet pissen in een pisbak.
Dit klinkt nogal fout!
pi_61060849
quote:
jij bent gewoon een knurft en je behoord tot de knurft-achtigen
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:11:28 #223
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61061290
Terechte klacht, jammer dat je zelf van metal houdt.
pi_61061309
quote:
HAHAHAHAGAGAGAGUGHSDAUFGASUDGAUSGDYASFDYASDAS
pi_61061811
quote:
want ik kan niet pissen in een pisbak.
say whaaaat ?
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:54:05 #226
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61062023
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:11 schreef Dr.Crane het volgende:
Terechte klacht, jammer dat je zelf van metal houdt.
Over wie gaat het nu?
pi_61062125
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Over wie gaat het nu?
Over de TS wellicht ?
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:00:11 #228
125126 Mr-Coffee
pi_61062147
Dit topic is een beetje vaag aan het worden nu.
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:19:31 #229
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61062526
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:59 schreef slindenau het volgende:

[..]

Over de TS wellicht ?
waar staat dta dan
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:21:23 #230
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61062567
ik zal 'm ook maar onder deze klacht plaatsen

this sux
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:24:07 #232
125126 Mr-Coffee
pi_61062621
quote:

JAAAAA!!

Live is Korplikaani altijd vette heersch.
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:24:42 #233
125126 Mr-Coffee
pi_61062638
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:21 schreef Aoristus het volgende:
ik zal 'm ook maar onder deze klacht plaatsen

this sux
Klinkt iig al wat beter dan St Wanker.
Set Sail, For Fail.
pi_61062644
quote:
quote:
awesome folk metal band beer beer beer metal black metal death humppa english lyrics favorite favorite artist finland finnish finnish metal finsterniis folk folk and viking metal folk boozermetal folk metal folk-metal folkmetal fratboy folk geil kaufen gothic metal grolschfestivals lowlandsradio 2008 heavy - heavier - finnish heavy metal humpa-metal humppa humppa metal hyvaa humppaa i like it but not because it is finnish in levende lijve gezien industrial industrielljyz korpiklaani live gods melodic death metal melodic metal metal metal nordico medieval metalstuff michau23 music music chain napalm records native nubia pagan metal power metal ramiai tik ramiai saatana scandinavian metal shadow-fey-cool ska rhytm speed metal symphonic death metal the worst thing ever to happen to music thrash troll unamerican viking viking folk metal viking metal
Desondanks zeer puike muziek
pi_61062699
Ik pas in geen van de 3 beschrijvingen Maargoed, ik ben dan ook geen pure metalfan... ik luister vele genres waaronder metal.
But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
pi_61062757
2,
Verbeterd zijn leven op FOK!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:31:10 #237
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61062809
Ook een irritant trekje van metalnerds, topics volspammen met hun kutherrie en idiote bandnamen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dr.Crane op 23-08-2008 13:36:36 ]
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:59:25 #238
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61063485
wat een lelijkerds in die clip :S
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:03:25 #239
125126 Mr-Coffee
pi_61063558
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:59 schreef Michielos het volgende:
wat een lelijkerds in die clip :S

Klopt, ik lig elke keer weer dubbel om die violist.
Set Sail, For Fail.
pi_61065222
METAAAAAAAAAAAAALLLLL!!!!!!!
And that is how I met your mother.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:35:56 #241
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61065307
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:24 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Klinkt iig al wat beter dan St Wanker.
Dat wel, maar ik neig dit te classificeren als madonnawerk, op hun retour dus. Ze hadden nooit een dr philachtige documentaire moeten maken (some kind of monster), dan hadden ze het truukje wat langer vol kunnen houden
pi_61065353
Interesseert me niks wat een ander ervan vind, maar Helloween is al 25 jaar the law!
Punt.
Uit.
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
pi_61065447
Dream Theater en Sonata Arctica

Voor de rest pas ik niet echt in de beschrijving van nummer 1.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:49:36 #244
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61065538
Fields of Rock moet ook weer terugkomen
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:42:43 #245
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_61067474
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:40 schreef slindenau het volgende:

[..]

say whaaaat ?
Waarschijnlijk een lichte vorm van Paruresis
pi_61067534
Waar ik me vooral aan erger is dat metalfans heel erg snel defensief raken, en dan heel erg duidelijk moeten maken dat het 'toch best toffe en sociale mensen zijn'.

Owja dit geldt ook voor Tweakers
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:55:04 #247
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61067681
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 17:46 schreef TeringHenkie het volgende:
Waar ik me vooral aan erger is dat metalfans heel erg snel defensief raken, en dan heel erg duidelijk moeten maken dat het 'toch best toffe en sociale mensen zijn'.

Owja dit geldt ook voor Tweakers
Ja echt he?

Tweakers zijn daar overigens wat minder fel in.
pi_61067738
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 17:55 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Ja echt he?

Tweakers zijn daar overigens wat minder fel in.
Dat is waar, maar als je dan de foto's ziet van Tweakermeets zie je toch diezelfde brillerige nerdtypes. Ik ben blij dat ik niet in de ICT ben gaan werken oid, maar in een stuk socialere vakgroep.
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:17:56 #249
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_61121845
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:27 schreef Ian_Curtis het volgende:
Ik pas in geen van de 3 beschrijvingen Maargoed, ik ben dan ook geen pure metalfan... ik luister vele genres waaronder metal.
Dat dus.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_61124908
quote:
hahahhaaaaaaaaaaaaaaaa
zakelijk
pi_61125608
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 17:59 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Dat is waar, maar als je dan de foto's ziet van Tweakermeets zie je toch diezelfde brillerige nerdtypes. Ik ben blij dat ik niet in de ICT ben gaan werken oid, maar in een stuk socialere vakgroep.
Jezus wat ben jij bevooroordeeld .
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:00:53 #252
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61125651
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:59 schreef slindenau het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij bevooroordeeld .
Dat zijn geen vooroordelen, ik heb zelf ook kort in de ICT gewerkt helaas en vrijwel ALLE vooroordelen kloppen. Maar ICT'ers zullen dat natuurlijk nooit toegeven aangezien ze zichzelf doodnormaal vinden.
pi_61125764
beetje 1 en 2:O
and who cares.....
Hai
.....In.....Love.....Or..Not?
pi_61127297
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 17:59 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Je bent kleuterleider?
pi_61127467
Sonata Arctica is echt ontzettend vervelend om aan te horen. Het klinkt mij allemaal te oppervlakkig aan en het blijft maar een beetje kabbelen... niks aan.
pi_61128033
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:52 schreef CasB het volgende:

[..]

Je bent kleuterleider?
Nee

ik werk nu bij de televisie
pi_61128086
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:22 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Nee

ik werk nu bij de televisie
Bij Z@ppelin?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:44:58 #258
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_61128483

die korpiklaani shit is focking oud man
wel leuk popcorn topic
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_61128702
2
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  Redactie Frontpage dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:07:08 #260
197197 Moozze
Plugged
pi_61128822
quote:

tupac
Dat is dan weer de andere kant...

Edit: Oeps, die post was al oud
pi_61128844
quote:

tupac
Huaha, je zit er naast qua IQ.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:09:40 #262
119756 bloodacolyte
opzoek naar de kern
pi_61128867
"Het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel."
pi_61128992
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:00 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Dat zijn geen vooroordelen, ik heb zelf ook kort in de ICT gewerkt helaas en vrijwel ALLE vooroordelen kloppen. Maar ICT'ers zullen dat natuurlijk nooit toegeven aangezien ze zichzelf doodnormaal vinden.
Je spreekt jezelf tegen

En blijkbaar heb je zo kort in de ICT wereld gewerkt dat je niet verder kwam dan jou oppervlakkige perceptie.
Dat je daar je mening over de hele sector op baseert vind ik jammer.
pi_61129048
Waar val ik onder?
pi_61129071
Metal Vanavond naar Finntroll!
Jesus saves but death prevails.
pi_61129153
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:00 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

en jij bent niet geslaagd in de ICT. mislukt dus, ITC ers zijn ook niet normaal. meestel geniaal, en niet asosiaal. knappe koppen die t ver schoppen. niks mis mee.
De Puta Madre
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:40:21 #267
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61129317
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 01:16 schreef slindenau het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen
Licht toe.
quote:
En blijkbaar heb je zo kort in de ICT wereld gewerkt dat je niet verder kwam dan jou oppervlakkige perceptie.
Dat je daar je mening over de hele sector op baseert vind ik jammer.
Nou ja, niet de hele sector is compleet contactgestoord, maar het grootste deel heeft gewoon niet veel sociale competenties.

En 'oppervlakkige perceptie', kom op. Ontzettend veel gasten van boven de 20 die nog nooit een vriendin hadden gehad, zelfs mannen van 40+ die nooit getrouwd waren. Ze liepen erbij in kleding die ik op m'n 13e al niet meer aandurfde en leken nog moeite te hebben zichzelf s'ochtends normaal aan te kleden en op te frissen. Als je over voetbal of een andere sport begon werd je vreemd aangekeken, in de pauze's bleven ze allemaal achter hun PC zitten... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Moeten ze verder allemaal zelf weten maar ik vind het rare types waar ik me niet thuis bij voel.

Ik zie niet in waarom ik me zou 'verdiepen' in die figuren. Als zij geen nerds zijn, dan bestaan nerds niet.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:41:02 #268
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61129323
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 01:27 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

en jij bent niet geslaagd in de ICT. mislukt dus, ITC ers zijn ook niet normaal. meestel geniaal, en niet asosiaal. knappe koppen die t ver schoppen. niks mis mee.
.
pi_61129430
Compleet ander interessegebied en mensen zijn gelijk contactgestoord in jou ogen?

Ohja, en niet aan alle maatschappelijke verwachtingen voldoen is nog steeds een doodzonde tegenwoordig blijkbaar...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:15:01 #270
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61129639
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 01:51 schreef slindenau het volgende:
Compleet ander interessegebied en mensen zijn gelijk contactgestoord in jou ogen?
Nee natuurlijk niet, er zijn ook mensen die gek zijn op auto's of motoren, dat is ook niet mijn interessegebied. Het gaat me meer om de manier hoe ze met mensen (met name vrouwen ) omgaan en wat ze met hun leven doen. Ga de wereld eens in, in plaats van je hele week en weekend naar je schermpje te turen of met je PC te knutselen. Vaak hebben ze ontzettend weinig zelfvertrouwen maar onderling een redelijk grote mond.

Maar nogmaals, moeten ze zelf weten, al hoef ik er niet tussenin te zitten. Eigenlijk is deze discussie sowieso een beetje zinloos, ik vind dat er nerds/contactgestoorden rondliepen daar, maar laat ze dat lekker wezen. Maar ga niet ontkennen dat er in de ICT gewoon veel figuren zitten die moeite hebben in de omgang met mensen.
quote:
Ohja, en niet aan alle maatschappelijke verwachtingen voldoen is nog steeds een doodzonde tegenwoordig blijkbaar...
Ja, zo kun je alles wel goedlullen zeg.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:17:24 #271
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61129654
Owja, dit topic ging over metalfans op FOK!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:19:39 #272
169008 Atreyu
A fight till you die
pi_61129667
Ook hier metal... Wat de rest luisterd moeten men zelf weten. Ik hou van inhoud en die vind ik terug in metal. Ik hou niet van oppervlakkige of elektronische muziek... dat is me allemaal te simpel en te saai. Metal concertem zijn kwa samenhorigheid en sfeer moeilijk te overtreffen. Mede omdat de songteksten vaak diep gaan en de emoties goed verwoord worden kwa stem en act.
pi_61129712
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 02:19 schreef Atreyu het volgende:
Ook hier metal... Wat de rest luisterd moeten men zelf weten. Ik hou van inhoud en die vind ik terug in metal. Ik hou niet van oppervlakkige of elektronische muziek... dat is me allemaal te simpel en te saai. Metal concertem zijn kwa samenhorigheid en sfeer moeilijk te overtreffen. Mede omdat de songteksten vaak diep gaan en de emoties goed verwoord worden kwa stem en act.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:33:27 #274
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61129764
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 02:19 schreef Atreyu het volgende:
Waarom altijd negatieve emoties vraag ik me af.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:36:28 #275
169008 Atreyu
A fight till you die
pi_61129784
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 02:17 schreef Dr.Crane het volgende:
Owja, dit topic ging over metalfans op FOK!
Het doet wel wat met je he... Tientallen reacties verder en je hebt er weinig mee bereikt. Wat is je doel? Als een soort Jesus contant je mening verkondigen in de hoop dat je een groep mensen achter je krijgt? Wat zul je daarmee een hoop bereiken. Dit is mijn 2e en laatse post in dit topic. Blijf vooral je mening en visie verkondigen... En dan ook nog eens in de klaagbak...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:39:56 #276
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61129798
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 02:36 schreef Atreyu het volgende:

[..]

Het doet wel wat met je he... Tientallen reacties verder en je hebt er weinig mee bereikt. Wat is je doel? Als een soort Jesus contant je mening verkondigen in de hoop dat je een groep mensen achter je krijgt? Wat zul je daarmee een hoop bereiken. Dit is mijn 2e en laatse post in dit topic. Blijf vooral je mening en visie verkondigen... En dan ook nog eens in de klaagbak...
Ik stuur toch aan om weer ontopic te gaan? We waren zo afgedwaald van het onderwerp dat ik zelfs even moest nadenken waar het topic ook alweer over ging, vandaar die reactie.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:56:29 #277
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_61129877
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 01:09 schreef bloodacolyte het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind em leuk

en verder... SLAAAAAAYEEEEER! \m/
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_61131465
quote:

[..]

[ afbeelding ]

En wat is er mis om te kiezen er uit te zijn als een stereotype?
daarnaast haal je constant aan dat mensen er het zelfde uitzien, terwijl er wel degelijk verschil tussen de mensen zitten, netzo als bij mensen die samen in een kroeg staan, waar ze allemaal een blousje aan hebben, voor mij ziet het er uit als 1 pot nat, en voor hun zit er een hoop diversiteit tussen. Het is maar net welk standpunt je inneemt.
quote:

[..]

en wie bedenkt die norm? het is maar net welk standpunt je inneemt. Als er overwegent meer 'metalheads' zouden zijn, zou dat 'normaal' zijn, zeg de norm zijn... maw: normaal is een objectief iets, geen hard feit waar je mee kan gooien.
quote:
wat een kutthread.

bang voor mensen die anders denken/zijn/kleden dan jezelf?
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 01:09 schreef bloodacolyte het volgende:
[ afbeelding ]
die is grappig
pi_61131709
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 02:33 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Waarom altijd negatieve emoties vraag ik me af.
Ach dat kan je je ook afvragen bij hiphop. Maar bij pop vraag je je weer af 'waarom al die positieve emoties' omdat dat uiteindelijk ook ergerlijk is.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:16:23 #280
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_61133704
En wat ben ik dan?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:42:14 #281
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_61135997
Metal is alleen leuk als het van de Jappen komt:

Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_61136012
is het de moeite waard om de hele OP te lezen, of zelfs het hele topic?
Doei.
pi_61136033
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:42 schreef Faithy het volgende:
is het de moeite waard om de hele OP te lezen, of zelfs het hele topic?
Jij moet ook echt in ieder topic posten .
pi_61136078
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:43 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Jij moet ook echt in ieder topic posten .
ik verveel me op mn werk, moet toch wat doen
Doei.
pi_61136167
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:42 schreef Bonzai. het volgende:
Metal is alleen leuk als het van de Jappen komt:

Nah, doe het dan meteen goed. (;

dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:55:52 #286
222384 Bonzai.
pi_61136383
Leuke liedjes hoor, Desunoto
waarin de stenen rusten,
pi_61136680
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:55 schreef Bonzai. het volgende:
Leuke liedjes hoor, Desunoto
Meen je dat nou of wat het sarcastisch?

Dit topic gaat trouwens wel erg off topic zo, misschien wel goed dat ie bijna 300 posts heeft
pi_61136706
14
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:10:54 #289
222384 Bonzai.
pi_61136773
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:07 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Meen je dat nou of wat het sarcastisch?
Heb het absoluut niet op metal, maar dit soort poppy (bijna een parodie) gedoe van ik wel grappig ja. Dat taaltje is natuurlijk ook erg cute
waarin de stenen rusten,
pi_61136807
11, had verkeerd geteld.
pi_61136869
Nou.. eigenlijk was het helemaal niet als parodie bedoelt en ook niet 'poppy' ;p maar goed, ieder z'n ding

En.. 10!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:51:06 #292
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_61137842
Sonata ! die zijn geweldig !!
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:53:30 #293
166265 Acinonyx
pi_61137920
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:48 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Nah, doe het dan meteen goed. (;

Yesh, 2 super jrock-bands, GazettE foreveeer !!
.
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_61139221
ik hou wel van een potje lompe metal zo nu en dan,
van bier hou ik ook wel.
op het moment zijn dream theater en ayreon mijn favo bands.

en verder luister ik ouwe classic rock muziek.

heb je ook een hokje voor mij? vind het wel interessant hoe de samenleving mij zal classificeren.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:44:57 #295
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61139276
Pleur eens op met die tiefusherrie hier, waarom loopt elk anti-metal topic uit op een pro-metal topic?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:47:47 #296
166265 Acinonyx
pi_61139357
.
pi_61139361
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:44 schreef Dr.Crane het volgende:
Pleur eens op met die tiefusherrie hier, waarom loopt elk anti-metal topic uit op een pro-metal topic?
omdat de metal hier overheerst op fok?
en veel metal is zo gek nog niet?

je hoeft het natuurlijk niet leuk te vinden, maar mensen die anti-metal zijn beginnen meteen van, tiefusherrie en pleur eens op.

beetje jammer hoor
as well as infernal
pi_61139424
ok die filmpjes hierboven zijn ook niet helemaal mijn smaak maar om nou tiefusherrie etc. te roepen.
as well as infernal
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:51:07 #299
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61139439
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:47 schreef piekartz87 het volgende:omdat de metal hier overheerst op fok?
Ik vraag me al tijden af waarom. In het echt kom ik nooit mensen tegen die van metal houden, of ze doen het stiekem. En het is echt niet zo dat ik in een beperkte kring mensen leef.
pi_61139791
quote:
Waar ik me de laatste tijd aan erger hierzo op FOK! is het metalvolk. De puberale discussies over muzieksmaak en de levensstijl die erbij zou moeten horen ( ) is al tot op het bot uitgemolken, maar als er één ding is dat me tegen de borst stoot, zijn het de metalmannen die graag aan de hele wereld laten zien dat ze van metal houden.
Lekker hypocriet topic dit! Nou ben ik totaal geen Metal fan, ik houd meer van Indie, singer/songwriter en dergelijken. Ik ben benieuwd of je mij ook in een hokje kunt plaatsen? Ik ben natuurlijk precies het type die denkt niet in een hokje geplaatst te kunnen worden omdat ik meer naar de achterliggende gedachtes van muziek streef?

Sorry hoor. Hypocriet dit allemaal. Bagger topic, zonde van je tijd.
It's you my love, you who are the stranger
pi_61140175
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:51 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Ik vraag me al tijden af waarom. In het echt kom ik nooit mensen tegen die van metal houden, of ze doen het stiekem. En het is echt niet zo dat ik in een beperkte kring mensen leef.
Zijn zat mensen die "undercover" van metal houden. Als er in het hoge noorden van Duitsland net boven een hamburg in een klein dorp een evenement volkrijgen met 70.000 man is er toch wel iets goed aan me dunkt.

Soms is het best moeilijk. Verschillende smaken accepteren. Ik begrijp het wel hoor.
Hoe Eminem bijvoorbeeld rijk is geworden met die onzin begrijp ik ook niet, maar toch is het zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')