Hoezo? Het is overduidelijk dat de enige reden waarom McKillem nu opeens dit onderscheid maakt het feit dat hij er anders zelf als een mongool uit zou zien, gezien zijn opmerking op pagina 1.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:21 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit best wel een domme opmerking.
heidevolkquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:14 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Flikker op zeg, dan zou het metalluisteraar zijn.
Metalhead verwijst naar het langharig werkschuw tuig in je avatar.
Dit is een metalhead:
[ afbeelding ]
[..]
Het maakt natuurlijk verder ook helemaal niets uit. Laten we wel wezen ik geniet van het leven op mijn manier of je mij nou tof vind of niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:21 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het komt goed overeen met mijn eigen ervaringen iigDaarom neem ik jouw opmerking niet serieus, meneer metalhead.
En wijs me eens een onwaar wikipedia artikel aan
Mee eens. Ik luister wel eens Sonata Arctica en Nightwish. Maar nog veeeel meer andere muziek waarvan vele bands hooguit wat hardere rock is te noemen maar geen metal. Noem mezelf ook geen metalhead.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:18 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ik luister ook wel eens Sonata Nogwat, dat maakt mij nog geen metalhead
Nou hup, dat klinkt tenminste volwassenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:24 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het maakt natuurlijk verder ook helemaal niets uit. Laten we wel wezen ik geniet van het leven op mijn manier of je mij nou tof vind of niet.
"ik moet tevreden zijn met de wereld, de wereld niet met mij" is dan ook mijn motto.
Desuquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:24 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Mee eens. Ik luister wel eens Sonata Arctica en Nightwish. Maar nog veeeel meer andere muziek waarvan vele bands hooguit wat hardere rock is te noemen maar geen metal. Noem mezelf ook geen metalhead.
Fantastische OP trouwens.
Zo vaak als jij Fok! ik nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:13 schreef slindenau het volgende:
[..]
Mensen die niet snappen dat je ook gewoon dit kan doen:
[ afbeelding ]
Uniformiteit is anders vrij normaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:25 schreef Michielos het volgende:
sowieso als dat ook een metalhead kan zijn, valt het wel erg op dat al die apen op t podium er hetzelfde uitzien als die mckillem. precies hetzelfde lang haar gebudneld in een metalstaart, metalshirt en shit. t valt gewoon erg op
Ik vind het een beetje raar om mensen die in uniform zoals heel gewoon is hun beroep uitoefenen te vergelijken met mensen in een bepaalde sub-cultuur waar een soort kledingstijl bij schijnt te horen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:29 schreef McKillem het volgende:
[..]
Uniformiteit is anders vrij normaal.
Kijk naar het leger, politie, marine, brandweer, ziekenhuis personeel.
Ik vind het een beetje vreemd dat beroepsgewijs uniform gekleed gaan goed is, maar het binnen een "subcultuur" opeens een vreemd iets is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:33 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje raar om mensen die in uniform zoals heel gewoon is hun beroep uitoefenen te vergelijken met mensen in een bepaalde sub-cultuur waar een soort kledingstijl bij schijnt te horen?
Misschien heeft het iets te maken met herkenbaarheid?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vreemd dat beroepsgewijs uniform gekleed gaan goed is, maar het binnen een "subcultuur" opeens een vreemd iets is.
ben het nu ff niet met je eens, wat heeft het met elkaar te maken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vreemd dat beroepsgewijs uniform gekleed gaan goed is, maar het binnen een "subcultuur" opeens een vreemd iets is.
Nou, dat eerste is heel simpel. Als er een hulpverlener of agent aan komt rennen wil je die meteen herkennen. Als een agent iemand in een drukke winkelstraat achtervolgt is het ook wel handig als de andere mensen weten voor wie ze vooral wel opzij moeten gaan. Om maar een voorbeeld te noemen. Vreemde vergelijking hoor!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maar wat is dan het probleem dat alle metalheads er "hetzelfde" uit zien.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:37 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Misschien heeft het iets te maken met herkenbaarheid?
en net zei je nog dat iedereen een metalhead kon zijn? Nu begin je opeens over uniformiteit dat wil zeggen dat jullie er toch allemaal hetzelfde uitzien?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
weet je gelijk wie je in ieder geval NIET wil helpen...hij heeft wel gelijk!!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:38 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maar wat is dan het probleem dat alle metalheads er "hetzelfde" uit zien.
In beide situaties betreft het een uniforme kledij die iedereen herkent. (althans, dat schijnt zo te zijn. Ikzelf zie op een metalfestival behoorlijk wat diversiteit, meer dan in de eigenlijke maatschappij zelfs, maar dat schijn alleen ik te zien)quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:37 schreef klaasdj het volgende:
[..]
ben het nu ff niet met je eens, wat heeft het met elkaar te maken?
Ga jij even terug naar de basischool leren begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
en net zei je nog dat iedereen een metalhead kon zijn? Nu begin je opeens over uniformiteit dat wil zeggen dat jullie er toch allemaal hetzelfde uitzien?
Je spreekt jezelf wel tegen zeg
Bustedquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:29 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Zo vaak als jij Fok! ik niet
zit iets in maar is niet erg sterk naar mijn mening....als ik de post loop ben ik dan ook metalhead?, dan luister ik ook uitsluitend metalquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:40 schreef McKillem het volgende:
[..]
In beide situaties betreft het een uniforme kledij die iedereen herkent. (althans, dat schijnt zo te zijn. Ikzelf zie op een metalfestival behoorlijk wat diversiteit, meer dan in de eigenlijke maatschappij zelfs, maar dat schijn alleen ik te zien)
jij eerstquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ga jij even terug naar de basischool leren begrijpend lezen.
Het is belachelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:38 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maar wat is dan het probleem dat alle metalheads er "hetzelfde" uit zien.
Ik noem mezelf een metalhead omdat 95% van de keren dat je random mijn huis binnenloopt metal zal horen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:43 schreef klaasdj het volgende:
[..]
zit iets in maar is niet erg sterk naar mijn mening....als ik de post loop ben ik dan ook metalhead?, dan luister ik ook uitsluitend metal
Je hebt ook hordes mensen die persee in diesel jeans willen lopen plus dezelfde sneakers kopen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:45 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het is belachelijk.
Vind je niet dat een individu meer is dan zijn of haar muzieksmaak? Vind je niet dat je jezelf tekort doet door er als een soort kudde schapen bij te lopen, terwijl je zoveel meer zou kunnen zijn?
Dat is toch zielig?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:48 schreef Topspin het volgende:
[..]
Je hebt ook hordes mensen die persee in diesel jeans willen lopen plus dezelfde sneakers kopen.
Zie het probleem niet zo in. Nogmaals het idee dat er overal groepen zijn en dat er overal wel mensen zijn die elkaar achterna lopen.
Die moet je me even uitleggen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:45 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het is belachelijk.
Vind je niet dat een individu meer is dan zijn of haar muzieksmaak? Vind je niet dat je jezelf tekort doet door er als een soort kudde schapen bij te lopen, terwijl je zoveel meer zou kunnen zijn?
Valt mee, ik zie alleen een metalheads topic als ik in muziek rondsnuffel. Verder zie ik over FOK! overal verschillende mensen en ook die zogenaamde metalheads die overal opduiken in topics zonder dat het over metal gaat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:49 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat is toch zielig?
Toevallig zijn de metalfans het best vertegenwoordigd hier op FOK!
Die hippe mensen vindt je meer in Lifestyle, Uitgaan & Vrijetijd en Puber & Tienertalkquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:49 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat is toch zielig?
Toevallig zijn de metalfans het best vertegenwoordigd hier op FOK!
nee maar niemand ontwijkt je meer behalve je langharige vrienden en die goths op festivalsquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:51 schreef McKillem het volgende:
[..]
Die moet je me even uitleggen.
Hoe word ik er een beter mens van door mijn uiterlijk aan te passen? Word ik dan opeens miljonair of erg succesvol in het leven of wat precies?
Volgens mij heb je niet gelezen wat ik zeiquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:51 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hoe word ik er een beter mens van door mijn uiterlijk aan te passen? Word ik dan opeens miljonair of erg succesvol in het leven of wat precies?
Als je over de mogelijkheid tot lezen beschikte had je kunnen lezen dat het mij a: niet boeit hoe anderen over mij denken en b: mijn vriendengroep meer bestaat uit non-metal volk dan metalheads.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee maar niemand ontwijkt je meer behalve je langharige vrienden en die goths op festivals
Niet perse nee, maar het zou kunnen helpen bij het wegnemen van vooroordelen tijdens bijvoorbeeld sollicitaties of andere sociale gelegenheden waarbij je nieuwe mensen ontmoet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:51 schreef McKillem het volgende:
[..]
Moet het zo persoonlijk op de man gespeeld wordenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:55 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet gelezen wat ik zeiDus we beginnen opnieuw:
Jij: Metalfans willen hetzelfde uitzien, is daar iets mis mee.
Ik: Ja het is belachelijk, je bent meer dan een uithangbord van een muziekstijl.
Jij: Ja maar als ik mijn uiterlijk aanpas verander ik zelf toch niet!
Het gaat om de achterliggende gedachte. Je kunt me niet wijsmaken dat je er 'toevallig' hetzelfde uitziet als de 34034535 andere metalheads op de wereld 'omdat je het wel mooi vindt'.
[ afbeelding ]
DIT, mijn beste McKillem, is een levend stereotype. Als jij tevreden bent met een levend stereotype zijn be my guest, maar ga niet schijnheilig lopen doen. Je ziet er niet zo uit omdat je 'het wel leuk vindt', je kiest er bewust voor omdat je een metalman wil zijn.
Oh wacht even, we gaan op die toer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:55 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet gelezen wat ik zeiDus we beginnen opnieuw:
Jij: Metalfans willen hetzelfde uitzien, is daar iets mis mee.
Ik: Ja het is belachelijk, je bent meer dan een uithangbord van een muziekstijl.
Jij: Ja maar als ik mijn uiterlijk aanpas verander ik zelf toch niet!
Het gaat om de achterliggende gedachte. Je kunt me niet wijsmaken dat je er 'toevallig' hetzelfde uitziet als de 34034535 andere metalheads op de wereld 'omdat je het wel mooi vindt'.
[ afbeelding ]
DIT, mijn beste McKillem, is een levend stereotype. Als jij tevreden bent met een levend stereotype zijn be my guest, maar ga niet schijnheilig lopen doen. Je ziet er niet zo uit omdat je 'het wel leuk vindt', je kiest er bewust voor omdat je een metalman wil zijn.
Mja ik probeer een punt te maken dat McKillem volgens mij allang doorheeft. Verder staat die pic gewoon in zijn Foboquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:57 schreef Topspin het volgende:
[..]
Moet het zo persoonlijk op de man gespeeld worden
Vind dat altijd achterbaks en in geval van anonimiteit ook laf.
Om heel eerlijk te zijn heb ik daar nog nooit last van gehad. Mensen die me weigeren, anders tegen me aankijken, me bijvoorbaat wegzetten als iets slechts.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:57 schreef slindenau het volgende:
[..]
Niet perse nee, maar het zou kunnen helpen bij het wegnemen van vooroordelen tijdens bijvoorbeeld sollicitaties of andere sociale gelegenheden waarbij je nieuwe mensen ontmoet.
Wat? Ik geef een valide antwoord droeftoeterquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:59 schreef McKillem het volgende:
[..]
Oh wacht even, we gaan op die toer.
Je kan geen valide antwoord geven op mijn vraag, dus begin je weer overnieuw met pogen mij de grond in te rammen.
Tenzij jij mijn gedachte kan lezen en die post daar op baseert is wat je daar schijft per definitie onzin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:00 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Mja ik probeer een punt te maken dat McKillem volgens mij allang doorheeft. Verder staat die pic gewoon in zijn Fobo
kleur? op een zwart shirt. jezus je bent een clownquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Tenzij jij mijn gedachte kan lezen en die post daar op baseert is wat je daar schijft per definitie onzin.
Boh hij heeft een wacken shirtje aan!!! HIJ LIJKT OP METALHEADS!!!
Plak deze dan ook even, want je moet natuurlijk wel een gelijk beeld scheppen.
[ afbeelding ]
Een quicksilver shirt, zonder bands of bloed. Hij heeft kleur!!! OMG!!!
Ja en een baard en lang haarquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Tenzij jij mijn gedachte kan lezen en die post daar op baseert is wat je daar schijft per definitie onzin.
Boh hij heeft een wacken shirtje aan!!! HIJ LIJKT OP METALHEADS!!!
Plak deze dan ook even, want je moet natuurlijk wel een gelijk beeld scheppen.
[ afbeelding ]
Een quicksilver shirt, zonder bands of bloed. Hij heeft kleur!!! OMG!!!
Sinterklaas heeft ook een baard en lang haar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:08 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ja en een baard en lang haar
Ga in godsnaam niet verkondigen dat je niet probeert er 'metal' uit te zien. Je poseert zelfs met de \m/ hand voor je foto's kom op zeg, wat probeer je nou te bewijzen. Je stereotypeert jezelf omdat je een simpel persoon bent, waar deze klacht over gaatDus bedankt voor je bijdrage.
Dus het is allemaal toevallig?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:10 schreef McKillem het volgende:
[..]
Sinterklaas heeft ook een baard en lang haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |