Hier zie je dat ook wel bij die voetbalfans.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:42 schreef klaasdj het volgende:
[..]
NOT, ben je nog nooit in de vs geweest....basketbal
maar wel minder ja
Jij wel wil je hiermee zeggenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:28 schreef klaasdj het volgende:
[..]
McKillem, negeer TS...ik dacht dat ik hem in eerste instantie begreep, maar hij snapt de "echte" metalcultuur niet
That's the spiritquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:39 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich überhaupt niet zo druk moeten maken om anderen en meer kijken naar wat ze kunnen doen om hun eigen leven beter te maken i.p.v. doen alsof ze weten wat beter is voor een ander.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:43 schreef Michielos het volgende:
metalfans zijn gewoon kansloze stinkjosties met lang ongewassen haar , een IQ van 76. en heb ik al verteld dat ze naar KUTmuziek luisteren?![]()
![]()
En dan met zo'n voorbeeld komen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:43 schreef Michielos het volgende:
metalfans zijn gewoon kansloze stinkjosties met lang ongewassen haar , een IQ van 76. en heb ik al verteld dat ze naar KUTmuziek luisteren?![]()
![]()
tupac
sowieso... metalcultuur???quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:44 schreef slindenau het volgende:
[..]
Jij wel wil je hiermee zeggen?
Soort 1 van de mensheid deelt in hokjes in en is hokjesdenkerquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:47 schreef Nikmans het volgende:
Soort 4: Broederlijke metalmannen die altijd in de verdediging gaan om hun soort te beschermen en elkaar gelijk blijven geven zodat het lijkt alsof ze een punt maken.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:47 schreef Nikmans het volgende:
Soort 4: Broederlijke metalmannen die altijd in de verdediging gaan om hun soort te beschermen en elkaar gelijk blijven geven zodat het lijkt alsof ze een punt maken.
Omdat er in mijn fobo staat dat ik er een hobby van maak in kansloze discussies te belanden?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:40 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Als ik het nou leuk vind om te klagen over schapen als jou, wat houdt mij dan tegen? Waarom wist ik überhaupt al dat je het halve topic vol zou gaan zitten spammen?
Soort 2 van de mensheid vindt het nodig om overal te verkondigen dat ze een bepaald 'soort' zijn waarmee ze soort 1 voeden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:48 schreef Topspin het volgende:
[..]
Soort 1 van de mensheid deelt in hokjes in en is hokjesdenker
Iedereen denkt in hokjes, of je het nu wilt of nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:48 schreef Topspin het volgende:
[..]
Soort 1 van de mensheid deelt in hokjes in en is hokjesdenker
Niet dat ik een metalhead ben maar het zal me een roest wezen wat anderen doen, ook wat betreft emo's en krassers zal het me roesten dat ze zo leven. Kijk liever naar mezelf ook, en wat anderen doen moeten ze zelf weten. Heb genoeg met mezelf te doen ook.
dus volgens jou zijn er 2 hokjes?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:51 schreef slindenau het volgende:
[..]
Iedereen denkt in hokjes, of je het nu wilt of niet.
Zo heb je overal en altijd soorten in de mensheidquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:50 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Soort 2 van de mensheid vindt het nodig om overal te verkondigen dat ze een bepaald 'soort' zijn waarmee ze soort 1 voeden.
Dat zijn slechts 2 voorbeelden van de oneindig vele hokjes die bestaan in het collectieve bewustzijn der mensheid jaquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:51 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
dus volgens jou zijn er 2 hokjes?
zij die wel in hokjes plaatsen, en zij die dat niet doen?
Het spijt me donders, maar ik denk dat je het wel wat erger kan treffen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
sowieso... metalcultuur???![]()
come on . waarom zou je er als een mongool bij gaan lopen man
nou ik hoor je nu wel mekkeren andersquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:54 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het spijt me donders, maar ik denk dat je het wel wat erger kan treffen.
Felgekleurde kleding aantrekken van 20 maten te groot bijvoorbeeld want zonder "colour" hoor je niet bij "the gang".
Toch zit ik daar niet over te mekkeren. Is het dan verdulleme toch zo dat de metalhead toleranter is?
Vuur met vuur bestrijden for the win.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
nou ik hoor je nu wel mekkeren anders![]()
.
Hoe zou jij dit interpreteren danquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:51 schreef Topspin het volgende:
[..]
Zo heb je overal en altijd soorten in de mensheid
De een manifesteert zich als vrijdenker en de ander als hokjesdenker. Dualiteit is vanzelfsprekend en niet te voorkomen ook. Wat hierboven vermeldt wordt zal de vrijdenker ook in hokjes denken omdat het erin gebakken zit. " Het weghalen van oordelen in de mensheid is moeilijker dan het splitsen van atomen" Aldus Einstein.
Dat is weer het andere uiterste, wat zijn wij mensen daar toch goed in hè...ons punt willen maken door de extreme gevallen van onze maatschappij uit te lichtenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:54 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het spijt me donders, maar ik denk dat je het wel wat erger kan treffen.
Felgekleurde kleding aantrekken van 20 maten te groot bijvoorbeeld want zonder "colour" hoor je niet bij "the gang".
Toch zit ik daar niet over te mekkeren. Is het dan verdulleme toch zo dat de metalhead toleranter is?
Ja, als we toch bezig zijn he?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:56 schreef slindenau het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste, wat zijn wij mensen daar toch goed in hè...ons punt willen maken door de extreme gevallen van onze maatschappij uit te lichten.
dus je doet hetzelf ook? in dat geval moet je vooral niet zeggen dat je "niet mekkert". je bent zelf dus net zo triestquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:56 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vuur met vuur bestrijden for the win.
Ik ben een metealhead omdat ik bijna exclusief naar metal luister.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:56 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Hoe zou jij dit interpreteren dan
'maak er geen geheim van dat ik metalhead ben en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk aan mijn reet roesten.'
Vooral het 'dat ik metalhead ben' deel.
Ik geef niets om metalluisteraars, alleen om het deel dat het nodig vindt zich te profileren als een
Waarom 'is' een mens een metalhead. Waarom 'ben' je lid van een subcultuur. Om een gebrek aan karakter te verbergen. Roepen 'dat ik metalhead ben' is makkelijker dan zelf persoonlijkheid te bouwen, als iemand vraagt wie ik ben, zeg ik, Ik ben Nik. Niet, ik ben een metalhead of ik ben een emo of ik ben een gabber.
Het is zo hypocriet om te roepen dat je tegen stereotypering bent, het is zo hypocriet om je aangevallen te voelen door een onzinnige post als dit, vol met grappig bedoelde generalisaties, en dan met een stalen gezicht te zeggen dat je 'metalhead bent'.
Zie jij nou serieus niet dat ik dat als voorbeeld gebruikte of doe je nou maar net of je achterlijk bent?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus je doet hetzelf ook? in dat geval moet je vooral niet zeggen dat je "niet mekkert". je bent zelf dus net zo triestalleen jij doet je nog voor alsof je het niet doet. dat maakt het nog iets erger
Nee.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik ben een metealhead omdat ik bijna exclusief naar metal luister.
Wat maakt het nou uit of ik zeg "ik luister bijna exclusief naar metal" of ik zeg "ik ben een metalhead".
Dan is dat laatste toch veel makkelijker en to the point?
dat hij het wel over een aantal, haast onvermijdbaar, unieke groepen heeft maar niet de algemene groep beschrijft EN dat ik hem niet begrijp...klacht tegen deze wannabe metalheads: OK, klacht tegen deze meneer McKillem: ongehoord(!), the ultimate metaldeamon himself:p. en metaldeamon spreekt brits engels!! erg coolquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:44 schreef slindenau het volgende:
[..]
Jij wel wil je hiermee zeggen?
Dat ik alleen metal luister maakt mij een metalhead. Dus waar zit hem nou het verschil dan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:03 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Nee.
'Ik ben' is iets anders dan 'ik luister naar'.
Het verschil zit hem erin dat 'zijn' naar je gehele wezen verwijst.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:06 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat ik alleen metal luister maakt mij een metalhead. Dus waar zit hem nou het verschil dan?
Metalhead is een beschrijvende titel geen groepering.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:09 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het verschil zit hem erin dat 'zijn' naar je gehele wezen verwijst.
Vandale.nl:
zijn2 van (werkwoord; was, is geweest)
1 behoren aan
Hoezo maak je er sowieso zo'n punt van, wil je jezelf echt zo graag stereotyperen
Mensen die niet snappen dat je ook gewoon dit kan doen:quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:04 schreef FictionalFenna het volgende:Mensen die er serieus op ingaan...!
[ afbeelding ]
Flikker op zeg, dan zou het metalluisteraar zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:10 schreef McKillem het volgende:
[..]
Metalhead is een beschrijvende titel geen groepering.
quote:Voor metalheads is metal niet alleen een genre, maar ook een aparte wereld waar ze zichzelf kunnen zijn. Metal is een subcultuur die door sommigen zelfs als een soort religie wordt gezien. Veel Metalheads beschouwen zich als verbonden met andere metalheads in een soort broederschap alhoewel er een zekere rivaliteit bestaat tussen bepaalde subgenres.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:13 schreef slindenau het volgende:
[..]
Mensen die niet snappen dat je ook gewoon dit kan doen:
[ afbeelding ]
O wijze meester, licht eens toe waar de bolletjes 1 tm 5 voor staanquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:14 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Flikker op zeg, dan zou het metalluisteraar zijn.
Metalhead verwijst naar het langharig werkschuw tuig in je avatar.
Dit is een metalhead:
[ afbeelding ]
[..]
Geen idee dat komt van googlequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:15 schreef slindenau het volgende:
[..]
O wijze meester, licht eens toe waar de bolletjes 1 tm 5 voor staan
Ik mis de nummers.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:14 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dit is een metalhead:
[ afbeelding ]
[..]
Deze gast ook als hij naar metal luistert.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:14 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dit is een metalhead:
[ afbeelding ]
[..]
Ik luister ook wel eens Sonata Nogwat, dat maakt mij nog geen metalheadquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:17 schreef McKillem het volgende:
[..]
Deze gast ook als hij naar metal luistert.
[ afbeelding ]
De stereotype maken jullie er van. Voor mij is het woord Metalhead niets meer dan een verzamelnaam voor metal liefhebbers. En ik denk dat ik hiermee voor zo'n beetje 90% van de metalheads spreek.
Yeah 'volgens jou', precies. Omdat het anders in jouw nadeel zou werken vanwege je domme opmerking op pagina 1. Als je het niet erg vindt hecht ik meer waarde aan mijn eigen omschrijving waarmee wikipedia het schijnbaar eens is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:17 schreef McKillem het volgende:
[..]
Deze gast ook als hij naar metal luistert.
[ afbeelding ]
De stereotype maken jullie er van. Voor mij is het woord Metalhead niets meer dan een verzamelnaam voor metal liefhebbers. En ik denk dat ik hiermee voor zo'n beetje 90% van de metalheads spreek.
quote:Haar
Het eerste dat opvalt bij mannelijke Metalheads is het lange haar (1). Veel Metalheads hebben hun haar in een staart op de rug hangen, sommigen dragen het ook los. Tijdens concerten gaat het haar altijd los om te kunnen headbangen. Een snor of een baardje komt ook vaak voor, vooral bij donkerharige Metalheads. Er wordt bijna nooit verf gebruikt door de mannen. Vrouwen daarentegen gebruiken regelmatig haarkleuring, vooral zwart haar is erg in trek bij vrouwlijke Metalheads. Ook rode highlights zijn populair. Mannelijke fans van Nu-Metalbands hebben vaker kort haar.
Kleding
Een Metalhead draagt eigenlijk altijd kleding van een band die hij of zij goed vindt (3). Dit kan een T-shirt zijn, een trui of een longsleeve (t-shirt met lange mouwen). Deze zijn te koop bij concerten en op festivals. Veel alternatieve winkels hebben ook bandmerchandise in de rekken hangen. Voor dames zijn er ‘bandgirlies’; uitvoeringen van bandshirts speciaal voor vrouwen.
Kisten: Schoeisel van de Metalhead
Omdat zwart een geliefde kleur is in de Metalscene, dragen Metalheads vaak een zwarte broek (5). Ook spijkerbroeken, al dan niet zwart, worden veel gedragen. Het model is standaard; in ieder geval geen uitlopende pijpen.
Er is een contrast tussen "wel eens" en "voornamelijk" natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:18 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ik luister ook wel eens Sonata Nogwat, dat maakt mij nog geen metalhead
Ja want alles wat op wikipedia staat, dat klopt als een bus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:19 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Yeah 'volgens jou', precies. Omdat het anders in jouw nadeel zou werken vanwege je domme opmerking op pagina 1. Als je het niet erg vindt hecht ik meer waarde aan mijn eigen omschrijving waarmee wikipedia het schijnbaar eens is.
Hier zijn trouwens de nummertjes, van een of andere willekeurige site:
[..]
Dat maakt jou bij deze dan cool.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Er is een contrast tussen "wel eens" en "voornamelijk" natuurlijk.
Ik luister zo af en toe ook wel eens vage techno.
Het komt goed overeen met mijn eigen ervaringen iigquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:20 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja want alles wat op wikipedia staat, dat klopt als een bus.
Eigenlijk is dit best wel een domme opmerking.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:19 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt hecht ik meer waarde aan mijn eigen omschrijving waarmee wikipedia het schijnbaar eens is.
Wacht maar, ik maak er wel ff eentje aanquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:21 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het komt goed overeen met mijn eigen ervaringen iigDaarom neem ik jouw opmerking niet serieus, meneer metalhead.
En wijs me eens een onwaar wikipedia artikel aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |