abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61049834
Alvorens ik deze post typ heel even een (laffe) disclaimer: Ik heb niets tegen metalmensen in het algemeen en ben zelf ook te porren voor een stevige pot metal. Dat was het.

Waar ik me de laatste tijd aan erger hierzo op FOK! is het metalvolk. De puberale discussies over muzieksmaak en de levensstijl die erbij zou moeten horen ( ) is al tot op het bot uitgemolken, maar als er één ding is dat me tegen de borst stoot, zijn het de metalmannen die graag aan de hele wereld laten zien dat ze van metal houden. Er zijn er hier op FOK! een aantal verschillende, kijken jullie even mee?

1: De stille, ontwikkelde metalman.
De stille, ontwikkelde metalman geniet van groepen als Dream Theater, The Mars Volta en/of Sonata Arctica. Hij laat graag horen dat 'zijn' muzieksmaak geweldig is want 'het is allemaal conservatoriumniveau' en het is allemaal heel 'technisch'. Vaak niet veel ouder dan 16-18, meest gehoorde argument van dit type metalfan is 'het zijn tenminste echte instrumenten'. Wordt gekenmerkt door een stoppelbaard, vaak een bril en een vaal, (ooit) zwart bandshirt.
De stille, ontwikkelde metalman zal echter meestal een outcast zijn, die wordt genegeerd door zijn omgeving en hierdoor de behoefte voelt zich een identiteit aan te meten, zodat zijn omgeving hem wel op moet merken. Wat is er dan makkelijker dan een bandshirt aantrekken en erbij horen?

2: De vrijgevochten, gekke bierliefhebber
De vrijgevochten, gekke bierliefhebber is een groot festivalganger en laat dit ook graag horen aan zijn medeFOK!kers. Muzieksmaak is vrij uiteenlopend maar enkele vrij algemene favorieten zijn Metallica, Slayer en Pantera. Verder houdt hij uit principe van 'heilige' bands zoals AC/DC en Black Sabbath De vrijgevochten, gekke bierliefhebber vindt het fijn als heel FOK! weet naar welke concerten hij is gegaan en beeldt zich dan ook in dat iedereen hem als een lekker gekke en toffe gast ziet.
Echter niets is minder waar, de vrijgevochten, gekke bierliefhebber zal al gauw aan de kant geschoven worden door zijn omgeving en eindigt in 99% van de gevallen met een spijkerjack aan boven een glas whiskey als 55-jarige vrijgezel.

3: De duistere, obscene metalfan
De duistere, obscene metalfan is het ergste type van metalfans. Dit type heeft namelijk het diepgewortelde geloof dat metal en de subcultuur er omheen iets is waarvoor mensen bang zijn. Vaak zul je dit soort mensen in muziektopics (neger draait hiphop in openbaar vervoer of iets dergelijks) zich van antwoorden zien bedienen als 'als ik er was had ik hem wel even op wat morbid angel/immortal/empyrium getrakteerd, muahahaha' waarna hij in de heilige veronderstelling achterblijft dat mensen onder de indruk zijn van zijn muzieksmaak, die zich vooral van onuitspreekbare bandnamen bedient.
Wederom is dit niet de werkelijkheid aangezien deze duistere en obscene metalfan zo hard probeert een imago op te werpen van satanische evilheid, dat hij al gauw een soort persifilage van zichzelf wordt.

3 Hele verschillende types zou je denken, maar ze bezitten ook enkele overeenkomsten. Zo zullen ze elke post over muziek naar hun geliefde metal, of nog beter, naar zichzelf en hun voorkeuren proberen te sleuren. Dit verzekert ze ervan dat ze hun kennis kunnen laten gelden en hopelijk aan de wereld kunnen laten zien hoe gezellig ze het wel niet hadden op hun vorige Atreyu concert, waarmee ze voor zichzelf weer het bewijs leveren een leuk leven te hebben.

Klacht: (de meeste) metalfans op FOK!
Samenvatting: VETTE RIFFS
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:00:50 #2
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_61049929
Hahaha mooie OP! Heel precies verwoord!
pi_61049930
Ja inderdaad man!
Cool story, Hansel.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:01:18 #4
177219 Maurari
out of our depth
pi_61049942
Een topic naar m'n hart!
pi_61049985
Nu hetzelfde voor R&B- trance-, hardcore-, en hiphopliefhebbers.
pi_61050001
Maarreh, the Mars Volta is geen metal heur???
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:04:09 #7
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_61050004
Doe mij maar deur nummer 2.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_61050016
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:03 schreef CasB het volgende:
Nu hetzelfde voor R&B- trance-, hardcore-, en hiphopliefhebbers.
De metalbevolking is heel wat uitgesprokener aanwezig hier op FOK! naar mijn idee
Ga weg
pi_61050045
halleluja en amen
No Guts, No Glory
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:05:57 #10
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61050053
hahahahaha prachtig topic. en soooooo true.
vergeet de 12 jarige slipknot fans ook niet
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:08:20 #11
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_61050114
2.
0 topics op naam. 14.gif
pi_61050237
beetje tussen 1 en 2 in
pi_61050264
Vertel eens, waar ga je mij onder plaatsen.
Ik hou niet van bier, ben geen tiener meer, heb geen vale bandshirts, luister naar metal in de breedste zin van het woord, maak er geen geheim van dat ik metalhead ben en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk aan mijn reet roesten.

Je wil zo te zien de indruk wekken dat je het allemaal snapt. Dus ik ben erg benieuwd en maak in deze een uitzondering en ben daadwerkelijk geïnteresseerd waar jij mij onder gaat plaatsen.
Ik zou zeggen, de ultieme beproeving van je theorie. Ik begin vast te F5 en.
pi_61050303
4. Langharig tuig
pi_61050361

En als je de scene nou hebt afgezworen? Is daar ook een categorie voor?
pi_61050371
Wow dit is gewoon eng, afgezien van de leeftijd ken ik iemand die precies aan #1 voldoet
pi_61050395
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:14 schreef McKillem het volgende:
Ik hou niet van bier, ben geen tiener meer, heb geen vale bandshirts, luister naar metal in de breedste zin van het woord, maak er geen geheim van dat ik metalhead ben en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk aan mijn reet roesten.

Je wil zo te zien de indruk wekken dat je het allemaal snapt. Dus ik ben erg benieuwd en maak in deze een uitzondering en ben daadwerkelijk geïnteresseerd waar jij mij onder gaat plaatsen.
Ik ga er niet op in Je bevestigt echter wel de reden waarom ik dit topic heb gemaakt.
Aangebrande metalfans
Ga weg
pi_61050404
quote:

pi_61050439
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ik ga er niet op in Je bevestigt echter wel de reden waarom ik dit topic heb gemaakt.
Aangebrande metalfans
Aangebrand?
Ik stel hier dood normaal een vraag omdat ik wil weten waar je mij onder gaat plakken en ik ben opeens aangebrand.

Ik herken mezelf in geen van allen, hoopte dat jij daar wat licht op kon schijnen.
pi_61050440
quote:

Toch meer nummer 2, alleen dan zonder bier?
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_61050477
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Aangebrande metalfans
Precies wat ik dacht
Deze categorie miste ik.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_61050480
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_61050529
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een triangeljosti ?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:23:47 #24
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61050545
quote:

eindelijk iemand die die iets aan zn reet laat roesten. maarja die is ook 100% van metaal he. Nou ik denk dat hij bedoelt dat er mensen zijn die metal beluisteren die het doen om zich appart te zetten(andere woorden: stoer doen). Dat vind ik echt onzin, ik luister wat ik wil: soms: blues, rocknroll50's/60's, country, grunge, pop, rock, metal, meestal pop-rock en punk enzovoorts...alle moderne hiphop/r&b's bij mij niet zoeken, evenals ik computermuziek als hardcore trance en dance enzovoorts buiten mijn deurtje houd..maw, ik leuster naar muziek diek mooi vin
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_61050548
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Aangebrand?
Ik stel hier dood normaal een vraag omdat ik wil weten waar je mij onder gaat plakken en ik ben opeens aangebrand.

Ik herken mezelf in geen van allen, hoopte dat jij daar wat licht op kon schijnen.
Wat probeer je nou te bereiken
Ik heb een paar generalisaties in mijn post gezet zodat er nog wat te -en valt. Ik heb nergens beweerd dat elke metalliefhebber ter wereld er onder te scharen valt.
Verder weet ik zeker dat, al zou ik nu met een perfecte omschrijving komen die tot in alle details klopt, je nog altijd zou roepen dat het niet waar is en domweg generaliseren betreft. Fijn, dat doet het ook.
De klacht echter, betreft metalfans op FOK! die zich altijd extreem vocaal moeten uitspreken over wat er wel en niet kan en wat goed en slecht is. Daar val jij zeer zeker onder, zoals je zelf al hebt toegegeven.
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:24:11 #26
179525 Nemain
pi_61050553
quote:

Nou, 2 toch. Minus het bier en de pessimistische toekomstvoorspelling.
pi_61050580
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:23 schreef slindenau het volgende:

[..]

Een triangeljosti ?
Je vat hem hopelijk wel?
pi_61050585
Type 2.
Heb alleen he-le-maal niks met 'heilige' bands als AC/DC en Motörhead.
pi_61050600
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:20 schreef Aardappelbeertje het volgende:

[..]

Toch meer nummer 2, alleen dan zonder bier?
Mwah, zijn maar een paar dingen die kloppen.
Nogmaals bier moet ik niet. Ik laat inderdaad zien welke muziek in van hou, maar even heel eerlijk bij wie is dit een geheim? ACDC vind ik nou juist zwaar matig, black sabbath gaat wel, het zal mij geen reet interesseren of "heel fok" het weet waar ik ben geweest danwel heel fok mij tof vind, en dat verhaal over het vrijgezel zijn is zomaar mogelijk. Heel toevallig prefereer ik dat momenteel ook nog boven huisje boompje beestje.
pi_61050602
Hehehe, te vet... maak ook eens zo'n handig overzichtje van houseliefhebbers
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_61050607
pi_61050614
Tevens subklacht: mensen die zich überhaupt identificeren met een muzieksoort. Waarom zou je erbij willen lopen als de leden van je favoriete band? Als je van Formule 1 houdt ga je toch ook niet met een helm op de straat op?
Ga weg
pi_61050615
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:57 schreef Nikmans het volgende:
Black Sabbath
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:28:10 #34
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61050686
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:26 schreef Nikmans het volgende:
Tevens subklacht: mensen die zich überhaupt identificeren met een muzieksoort. Waarom zou je erbij willen lopen als de leden van je favoriete band? Als je van Formule 1 houdt ga je toch ook niet met een helm op de straat op? [ afbeelding ]
pi_61050697
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:23 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te bereiken
Ik heb een paar generalisaties in mijn post gezet zodat er nog wat te -en valt. Ik heb nergens beweerd dat elke metalliefhebber ter wereld er onder te scharen valt.
Verder weet ik zeker dat, al zou ik nu met een perfecte omschrijving komen die tot in alle details klopt, je nog altijd zou roepen dat het niet waar is en domweg generaliseren betreft. Fijn, dat doet het ook.
De klacht echter, betreft metalfans op FOK! die zich altijd extreem vocaal moeten uitspreken over wat er wel en niet kan en wat goed en slecht is. Daar val jij zeer zeker onder, zoals je zelf al hebt toegegeven.
Nouja ik vraag me een beetje af waar je met dit topic naartoe wil eigenlijk.
Er klopt geen zak van, en daar wil je een punt mee maken. Maar welk punt nou eigenlijk.

Of hoop je dat er hier nou metalheads heel hard gaan huilen en ben je gefrustreerd dat dat niet gebeurd?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:28:28 #36
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61050698
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Aangebrand?

McKillem, negeer TS...ik dacht dat ik hem in eerste instantie begreep, maar hij snapt de "echte" metalcultuur niet
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_61050723
quote:
Tevens subklacht: mensen die zich überhaupt identificeren met een muzieksoort. Waarom zou je erbij willen lopen als de leden van je favoriete band? Als je van Formule 1 houdt ga je toch ook niet met een helm op de straat op? [ afbeelding ]
Dus als je van Formule 1 houdt, mag je nooit meer in een auto rijden, omdat je dan (volgens jou) een fanboy bent?
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_61050754
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:23 schreef klaasdj het volgende:

[..]

eindelijk iemand die die iets aan zn reet laat roesten. maarja die is ook 100% van metaal he. Nou ik denk dat hij bedoelt dat er mensen zijn die metal beluisteren die het doen om zich appart te zetten(andere woorden: stoer doen). Dat vind ik echt onzin, ik luister wat ik wil: soms: blues, rocknroll50's/60's, country, grunge, pop, rock, metal, meestal pop-rock en punk enzovoorts...alle moderne hiphop/r&b's bij mij niet zoeken, evenals ik computermuziek als hardcore trance en dance enzovoorts buiten mijn deurtje houd..maw, ik leuster naar muziek diek mooi vin
Same here

Van klassiek tot blues, van Guns N' Roses tot zelfs Andre Hazes en dan zeker ook van Metallica tot en met 2pac mocht ik zin hebben om het nummer California Love te luisteren. Daartussenin nog eendagsvliegen die ik luister en zo luister ik wel meer.

Harde schijf staat dus hier vol met van alles en nog wat, beetje afwisseling doet wonderen. De hele dag metal luisteren zou hier al snel gaan vervelen ook. Hele dag metal zou ik tevens gestoord van worden, af en toe een rustig nummer tussendoor is wel zo relaxed
Genieten is toegestaan!!!
pi_61050809
quote:
Ik zie er anders wel voldoende met een F1 jas. Of een jas van een automerk. Of een kawasaki motorjack op een honda.

Ik zie het probleem niet zo.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:33:59 #40
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61050867
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:30 schreef Topspin het volgende:

[..]

Same here

Van klassiek tot blues, van Guns N' Roses tot zelfs Andre Hazes en dan zeker ook van Metallica tot en met 2pac mocht ik zin hebben om het nummer California Love te luisteren. Daartussenin nog eendagsvliegen die ik luister en zo luister ik wel meer.

Harde schijf staat dus hier vol met van alles en nog wat, beetje afwisseling doet wonderen. De hele dag metal luisteren zou hier al snel gaan vervelen ook. Hele dag metal zou ik tevens gestoord van worden, af en toe een rustig nummer tussendoor is wel zo relaxed
ik hou ookwel van klassiek ja, andre hazes is alleen leuk tijdens een of ander feest, dat je kan meebrullen:P was laatst in dronten bij de meerpaaldagen, daar was een of andere coverandre, die was wel chill, beetje meegegrunt, anders kon je jezelf niet horen. heb ik overigens nog een halve week piep aan over gehouden.
Washington, DC, Chicago.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:35:14 #41
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61050901
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik zie er anders wel voldoende met een F1 jas. Of een jas van een automerk. Of een kawasaki motorjack op een honda.

der zijn op dit vlak gewoon 2 soorten mensen, mensen die ergens bij willen horen, en mensen die bij de mensen willen horen die nergens bij horen.
Washington, DC, Chicago.
pi_61050920
quote:
Simpel, muziek is de enige kunstvorm die zo aanspreekt dat mensen zich er naar kleden en zelfs gedragen.

Bij sport werkt dat niet zo.
pi_61050940
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:35 schreef klaasdj het volgende:

[..]

der zijn op dit vlak gewoon 2 soorten mensen, mensen die ergens bij willen horen, en mensen die bij de mensen willen horen die nergens bij horen.
Daar beschuldigen mensen mij ook wel eens van ja. Ergens bij willen horen.
Het probleem is alleen een beetje dat mijn vriendengroep voornamelijk bestaat uit mensen die niets tot niet zo veel hebben met metal. Dus waar ik dan bij wil horen is een leuk vraagstuk in die zin.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:36:55 #44
179525 Nemain
pi_61050946
Sowieso, mensen moeten niet zo spastisch doen over andermans muziekkeuze, al dan niet met bijbehorende kleding.
pi_61051000
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat merk ik wel weer
Ga weg
pi_61051020
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:36 schreef Nemain het volgende:
Sowieso, mensen moeten niet zo spastisch doen over andermans muziekkeuze, al dan niet met bijbehorende kleding.
Ik denk dat mensen zich überhaupt niet zo druk moeten maken om anderen en meer kijken naar wat ze kunnen doen om hun eigen leven beter te maken i.p.v. doen alsof ze weten wat beter is voor een ander.
pi_61051082
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:39 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen zich überhaupt niet zo druk moeten maken om anderen en meer kijken naar wat ze kunnen doen om hun eigen leven beter te maken i.p.v. doen alsof ze weten wat beter is voor een ander.
Als ik het nou leuk vind om te klagen over schapen als jou, wat houdt mij dan tegen? Waarom wist ik überhaupt al dat je het halve topic vol zou gaan zitten spammen?
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:41:35 #48
179525 Nemain
pi_61051107
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:39 schreef McKillem het volgende:

[..]

Eens.
Maar ja, dit is KLB, en mensen klagen graag. Misschien moesten we daar eens een topic over openen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:42:20 #49
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61051126
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:35 schreef Vodkadruppel het volgende:

Bij sport werkt dat niet zo.
NOT, ben je nog nooit in de vs geweest....basketbal
maar wel minder ja
Washington, DC, Chicago.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:43:15 #50
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61051149
metalfans zijn gewoon kansloze stinkjosties met lang ongewassen haar , een IQ van 76. en heb ik al verteld dat ze naar KUTmuziek luisteren?

tupac
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')