abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61049834
Alvorens ik deze post typ heel even een (laffe) disclaimer: Ik heb niets tegen metalmensen in het algemeen en ben zelf ook te porren voor een stevige pot metal. Dat was het.

Waar ik me de laatste tijd aan erger hierzo op FOK! is het metalvolk. De puberale discussies over muzieksmaak en de levensstijl die erbij zou moeten horen ( ) is al tot op het bot uitgemolken, maar als er één ding is dat me tegen de borst stoot, zijn het de metalmannen die graag aan de hele wereld laten zien dat ze van metal houden. Er zijn er hier op FOK! een aantal verschillende, kijken jullie even mee?

1: De stille, ontwikkelde metalman.
De stille, ontwikkelde metalman geniet van groepen als Dream Theater, The Mars Volta en/of Sonata Arctica. Hij laat graag horen dat 'zijn' muzieksmaak geweldig is want 'het is allemaal conservatoriumniveau' en het is allemaal heel 'technisch'. Vaak niet veel ouder dan 16-18, meest gehoorde argument van dit type metalfan is 'het zijn tenminste echte instrumenten'. Wordt gekenmerkt door een stoppelbaard, vaak een bril en een vaal, (ooit) zwart bandshirt.
De stille, ontwikkelde metalman zal echter meestal een outcast zijn, die wordt genegeerd door zijn omgeving en hierdoor de behoefte voelt zich een identiteit aan te meten, zodat zijn omgeving hem wel op moet merken. Wat is er dan makkelijker dan een bandshirt aantrekken en erbij horen?

2: De vrijgevochten, gekke bierliefhebber
De vrijgevochten, gekke bierliefhebber is een groot festivalganger en laat dit ook graag horen aan zijn medeFOK!kers. Muzieksmaak is vrij uiteenlopend maar enkele vrij algemene favorieten zijn Metallica, Slayer en Pantera. Verder houdt hij uit principe van 'heilige' bands zoals AC/DC en Black Sabbath De vrijgevochten, gekke bierliefhebber vindt het fijn als heel FOK! weet naar welke concerten hij is gegaan en beeldt zich dan ook in dat iedereen hem als een lekker gekke en toffe gast ziet.
Echter niets is minder waar, de vrijgevochten, gekke bierliefhebber zal al gauw aan de kant geschoven worden door zijn omgeving en eindigt in 99% van de gevallen met een spijkerjack aan boven een glas whiskey als 55-jarige vrijgezel.

3: De duistere, obscene metalfan
De duistere, obscene metalfan is het ergste type van metalfans. Dit type heeft namelijk het diepgewortelde geloof dat metal en de subcultuur er omheen iets is waarvoor mensen bang zijn. Vaak zul je dit soort mensen in muziektopics (neger draait hiphop in openbaar vervoer of iets dergelijks) zich van antwoorden zien bedienen als 'als ik er was had ik hem wel even op wat morbid angel/immortal/empyrium getrakteerd, muahahaha' waarna hij in de heilige veronderstelling achterblijft dat mensen onder de indruk zijn van zijn muzieksmaak, die zich vooral van onuitspreekbare bandnamen bedient.
Wederom is dit niet de werkelijkheid aangezien deze duistere en obscene metalfan zo hard probeert een imago op te werpen van satanische evilheid, dat hij al gauw een soort persifilage van zichzelf wordt.

3 Hele verschillende types zou je denken, maar ze bezitten ook enkele overeenkomsten. Zo zullen ze elke post over muziek naar hun geliefde metal, of nog beter, naar zichzelf en hun voorkeuren proberen te sleuren. Dit verzekert ze ervan dat ze hun kennis kunnen laten gelden en hopelijk aan de wereld kunnen laten zien hoe gezellig ze het wel niet hadden op hun vorige Atreyu concert, waarmee ze voor zichzelf weer het bewijs leveren een leuk leven te hebben.

Klacht: (de meeste) metalfans op FOK!
Samenvatting: VETTE RIFFS
Ga weg
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:00:50 #2
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_61049929
Hahaha mooie OP! Heel precies verwoord!
pi_61049930
Ja inderdaad man!
Cool story, Hansel.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:01:18 #4
177219 Maurari
out of our depth
pi_61049942
Een topic naar m'n hart!
pi_61049985
Nu hetzelfde voor R&B- trance-, hardcore-, en hiphopliefhebbers.
pi_61050001
Maarreh, the Mars Volta is geen metal heur???
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:04:09 #7
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_61050004
Doe mij maar deur nummer 2.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_61050016
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:03 schreef CasB het volgende:
Nu hetzelfde voor R&B- trance-, hardcore-, en hiphopliefhebbers.
De metalbevolking is heel wat uitgesprokener aanwezig hier op FOK! naar mijn idee
Ga weg
pi_61050045
halleluja en amen
No Guts, No Glory
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:05:57 #10
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_61050053
hahahahaha prachtig topic. en soooooo true.
vergeet de 12 jarige slipknot fans ook niet
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:08:20 #11
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_61050114
2.
0 topics op naam. 14.gif
pi_61050237
beetje tussen 1 en 2 in
pi_61050264
Vertel eens, waar ga je mij onder plaatsen.
Ik hou niet van bier, ben geen tiener meer, heb geen vale bandshirts, luister naar metal in de breedste zin van het woord, maak er geen geheim van dat ik metalhead ben en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk aan mijn reet roesten.

Je wil zo te zien de indruk wekken dat je het allemaal snapt. Dus ik ben erg benieuwd en maak in deze een uitzondering en ben daadwerkelijk geïnteresseerd waar jij mij onder gaat plaatsen.
Ik zou zeggen, de ultieme beproeving van je theorie. Ik begin vast te F5 en.
pi_61050303
4. Langharig tuig
pi_61050361

En als je de scene nou hebt afgezworen? Is daar ook een categorie voor?
pi_61050371
Wow dit is gewoon eng, afgezien van de leeftijd ken ik iemand die precies aan #1 voldoet
pi_61050395
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:14 schreef McKillem het volgende:
Ik hou niet van bier, ben geen tiener meer, heb geen vale bandshirts, luister naar metal in de breedste zin van het woord, maak er geen geheim van dat ik metalhead ben en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk aan mijn reet roesten.

Je wil zo te zien de indruk wekken dat je het allemaal snapt. Dus ik ben erg benieuwd en maak in deze een uitzondering en ben daadwerkelijk geïnteresseerd waar jij mij onder gaat plaatsen.
Ik ga er niet op in Je bevestigt echter wel de reden waarom ik dit topic heb gemaakt.
Aangebrande metalfans
Ga weg
pi_61050404
quote:

pi_61050439
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ik ga er niet op in Je bevestigt echter wel de reden waarom ik dit topic heb gemaakt.
Aangebrande metalfans
Aangebrand?
Ik stel hier dood normaal een vraag omdat ik wil weten waar je mij onder gaat plakken en ik ben opeens aangebrand.

Ik herken mezelf in geen van allen, hoopte dat jij daar wat licht op kon schijnen.
pi_61050440
quote:

Toch meer nummer 2, alleen dan zonder bier?
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_61050477
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Aangebrande metalfans
Precies wat ik dacht
Deze categorie miste ik.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_61050480
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_61050529
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een triangeljosti ?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:23:47 #24
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_61050545
quote:

eindelijk iemand die die iets aan zn reet laat roesten. maarja die is ook 100% van metaal he. Nou ik denk dat hij bedoelt dat er mensen zijn die metal beluisteren die het doen om zich appart te zetten(andere woorden: stoer doen). Dat vind ik echt onzin, ik luister wat ik wil: soms: blues, rocknroll50's/60's, country, grunge, pop, rock, metal, meestal pop-rock en punk enzovoorts...alle moderne hiphop/r&b's bij mij niet zoeken, evenals ik computermuziek als hardcore trance en dance enzovoorts buiten mijn deurtje houd..maw, ik leuster naar muziek diek mooi vin
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_61050548
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Aangebrand?
Ik stel hier dood normaal een vraag omdat ik wil weten waar je mij onder gaat plakken en ik ben opeens aangebrand.

Ik herken mezelf in geen van allen, hoopte dat jij daar wat licht op kon schijnen.
Wat probeer je nou te bereiken
Ik heb een paar generalisaties in mijn post gezet zodat er nog wat te -en valt. Ik heb nergens beweerd dat elke metalliefhebber ter wereld er onder te scharen valt.
Verder weet ik zeker dat, al zou ik nu met een perfecte omschrijving komen die tot in alle details klopt, je nog altijd zou roepen dat het niet waar is en domweg generaliseren betreft. Fijn, dat doet het ook.
De klacht echter, betreft metalfans op FOK! die zich altijd extreem vocaal moeten uitspreken over wat er wel en niet kan en wat goed en slecht is. Daar val jij zeer zeker onder, zoals je zelf al hebt toegegeven.
Ga weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')