Klopt! Alleen punt is dat ik niet zo van zoete dingen houd dus waarom zou ik hem dan kopen is mijn beredening wel eensquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:08 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind "Hoe word ik een goddelijke huisvrouw" van Nigella Lawson erg tof.
Dat komt zowel door de recepten als door de briljante titel.
Als ik haar op TV bezig zie, heeft ze die titel niet gestolen hoorquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:08 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind "Hoe word ik een goddelijke huisvrouw" van Nigella Lawson erg tof.
Dat komt zowel door de recepten als door de briljante titel.
Die dus, en verder alle andere culinaria boeken. Hoewel ik ze leuker vind om in te lezen dan om uit te koken, omdat de recepten vaak gewoon echt totaal niet kloppen. Misschien zijn de hoeveelheden slecht vertaald of omgerekend... Met gezond verstand kom je een heel eind. Dat wel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:44 schreef maartenducrot het volgende:
Zilveren Lepel
Giorgio Locatelli - Made in Italy![]()
![]()
![]()
Culinaria Frankrijk
Culinaria Spanje
is een boek, hoor je toch niks vanquote:Op woensdag 3 september 2008 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb dus een bon liggen, van de Bruna.
En nu ben ik daar eens binnengelopen en zag ik 100% Ramsay staan.
Is dat nou wat? Door het geschreeuw van die man heb ik zo een negatief beeld van hem gekregen, maargoed, als er briljant lekkere recepten in staan moet ik me daar maar even overheen zetten dan denk ik?
hmeayh.. maar ik vind'm zo naarquote:Op woensdag 3 september 2008 14:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
is een boek, hoor je toch niks van
Ik bekijk het altijd zo: hij kán schreeuwen omdát 'ie kan kokenquote:Op woensdag 3 september 2008 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb dus een bon liggen, van de Bruna.
En nu ben ik daar eens binnengelopen en zag ik 100% Ramsay staan.
Is dat nou wat? Door het geschreeuw van die man heb ik zo een negatief beeld van hem gekregen, maargoed, als er briljant lekkere recepten in staan moet ik me daar maar even overheen zetten dan denk ik?
Klopt idd, ik heb hem ook thuisquote:Op woensdag 3 september 2008 16:59 schreef Smallish het volgende:
Ik kom om in de kookboeken, zal later wat titels posten. De Wannée is echt een klassieker. Die werd vroeger als handleiding gebruikt op de huishoudschool, volgens mij. Voor wie nog weet wat de huishoudschool was btw.
quote:n Italie is Pellegrino Artusi net zo beroemd als Verdi en Puccini. Elders wordt hij wel de Escoffier van Italie genoemd. Vóór Artusi was er geen sprake van een Italiaanse keuken. Er bestonden talrijke plaatselijke kooktradities zonder veel onderlinge samenhang. Artusi reisde het land af, verzamelde, proefde, noteerde. Met aanstekelijk enthousiasme bracht hij als eerste het land culinair in kaart en smeedde het daarme tot een eenheid waar politici alleen van konden dromen. Artusi was zelf geen professionele kok. Alle recepten die hij verzamelde probeerde hij thuis uit. De wetenschap in de keuken en de kunst om goed te eten is de collectie van een gepassioneerd liefhebber. De klassieke italiaanse keuken is zonder 'de Artusi' eenvoudig ondenkbaar.
Ik heb donderdag haar 'hoe word ik een goddelijke huivrouw"gekregen, net begonnen met lezen en na 10 blz. ben ik al verliefd op mn nieuwe boek! Een recensie als ik hm uit heb komt nog!quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:55 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb heel veel kookboeken. Echt heel veel. De meeste heb ik gekocht in Engeland, toen ik Londen woonde. Mijn favorieten:
-Alles van Nigella
-Rachel Allen - Rachel's food for Living
-Alles van Donna Hay
-Alles van Bill Granger
-Good Housekeeping - Great Cakes
-James Martin - Desserts
-Saha
Laat ik nou voor een ander topic een fotootje gemaakt hebben van een van die nietszeggende titelsquote:Op woensdag 3 september 2008 21:59 schreef sigme het volgende:
Verder nog een en ander aan oude kookboeken maar met van die nietszeggende titels.
Ja? Hoe vaak gebruik je m?quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb genoeg aan "De Zilveren Lepel"
ik heb die bij mijn zus doorgebladerd maar ik vond het maar een droog dor boek..quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb genoeg aan "De Zilveren Lepel"
quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja? Hoe vaak gebruik je m?
Ik heb de Pastabijbel ook, hoor.
Kijk maar:
Show je keuken!
niet 4 keer per week, maar trek 'm toch wel 2 a 3 keer per maand uit de kast om te bladerenquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja? Hoe vaak gebruik je m?
Ik heb de Pastabijbel ook, hoor.
Kijk maar:
Show je keuken!
Don't get me wrong: ik vind het een razend leuk boek om door te bladeren. Maar ik heb er nog nooit iets uit gemaaktquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
niet 4 keer per week, maar trek 'm toch wel 2 a 3 keer per maand uit de kast om te bladeren
Maar nu ik mn pastamachientje en deeg heb vind ik het ook de moeite waard om er eens iets uit te gaan maken.
maar als ik 'm uit heb moet ik natuurlijk wel op zoek naar andere leuke boeken
quote:Nog 1 recept eruit dan
Broodje zalm:
Bak de broodjes af
Snij ze open
Leg de zalm erin
Mayo + peper erover
klaar.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:04 schreef Sunnythesun het volgende:
Ben ik hier dan de enige die de Pastabijbel op de plank heeft staan??Dat is echt een geniaal leuk boek
Ja. Wat wil je weten?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:38 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Iemand ervaring met de pastabijbel?
*meldt zich*quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:38 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Iemand ervaring met de pastabijbel?
Is het wat?quote:
Eerlijk? Nah. Ik vind de recepten vaak wat rommelig en vlak van smaak. De simpelste gerechten zijn het beste in dat boek, vind ik (denk: spaghetti met olie en knoflook, met gepofte knoflook, met citroen, dat soort dingen). Maar daar heb je dan weer echt geen pastabijbel voor nodig.quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:45 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Is het wat?
Ben opzoek naar eenvoudige gerechten die toch wel een beetje apart zijn.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:37 schreef Windigo het volgende:
Ik heb net Anthony Bourdain's Les halles cookbook, geweldig kookboek voor klassiek frans bistro eten![]()
Hij is mijn favoriete chefHeb bijna alles van hem.
Ken je het Pastamachine kookboek al?quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
niet 4 keer per week, maar trek 'm toch wel 2 a 3 keer per maand uit de kast om te bladeren
Maar nu ik mn pastamachientje en deeg heb vind ik het ook de moeite waard om er eens iets uit te gaan maken.
maar als ik 'm uit heb moet ik natuurlijk wel op zoek naar andere leuke boeken
nee!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:37 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ken je het Pastamachine kookboek al?
Op de Amsterdamse Huishoudschool dan. Er zijn meer huishoudschool kookboeken.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:59 schreef Smallish het volgende:
Ik kom om in de kookboeken, zal later wat titels posten. De Wannée is echt een klassieker. Die werd vroeger als handleiding gebruikt op de huishoudschool, volgens mij. Voor wie nog weet wat de huishoudschool was btw.
Die nieuwe van de ah.. Hip Kip en Oven nogwat zijn de 2 nieuwe kookboeken die ze uitgeven..quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:00 schreef Sylvana het volgende:
Wie heeft er tips voor kookboeken waarmee je ovengerechten kunt maken? Al paar keer de stad in geweest, maar kan echt niks vinden
Is dat boek wat dan? Bij de AH bij mij ( klein winkeltje in centrum) hadden ze hem niet nl, dus dan moet ik wel naar grotere AH toe.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:33 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Die nieuwe van de ah.. Hip Kip en Oven nogwat zijn de 2 nieuwe kookboeken die ze uitgeven..
Ik heb de hele Homarus box en vind het wat tegen vallen. Drie luxe uitgevoerde pocketboekjes met aan de linkerkant tekst en op de rechterzijde een paginagrootte foto.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:23 schreef staticdata het volgende:
Weet iemand of dit een goed basis boek is?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)ml#product_judgement
[ afbeelding ]
Ik vind het wel handig om een keer al die termen te gaan leren
Vind dit boek nogal tegenvallen....als basis kookboek zou ik je Kook Ook aanradenquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:23 schreef staticdata het volgende:
Ik vond hem ook nogal tegenvallen, met een goed basiskookboek ben je beter af.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:23 schreef staticdata het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel handig om een keer al die termen te gaan leren
Wat dacht je van Hoe wordt ik een goddelijke huisvrouw? De ondertitel is namelijk 'de kunst van lekker eten uit de oven'quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:00 schreef Sylvana het volgende:
Wie heeft er tips voor kookboeken waarmee je ovengerechten kunt maken? Al paar keer de stad in geweest, maar kan echt niks vinden
Zijn dat niet meer zoete gerechten, of heb ik t mis?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:07 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wat dacht je van Hoe wordt ik een goddelijke huisvrouw? De ondertitel is namelijk 'de kunst van lekker eten uit de oven'
Als je koekjes, taarten en andere zoetigheid wilt bakken wel...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:07 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wat dacht je van Hoe wordt ik een goddelijke huisvrouw? De ondertitel is namelijk 'de kunst van lekker eten uit de oven'
Ja ook maar ook hartige taarten enz. En er stond ook niet dat het om hartige gerechten ging hequote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:20 schreef -Mellow- het volgende:
Zijn dat niet meer zoete gerechten, of heb ik t mis?
mag ik je de site : www.bzoek.com aanprijzenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:42 schreef Sylvana het volgende:
ik ben dus niet op zoek naar een kookboek om koekjes/taarten/cakejes enzo te bereiden met de oven, maar echt gewoon ovengerechten, ovenschotels enzo
graag gedaanquote:
thanks, ik ga even kijkenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:05 schreef Trusten het volgende:
[..]
Vind dit boek nogal tegenvallen....als basis kookboek zou ik je Kook Ook aanraden
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:07 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ja, sorry. Italiaans dus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:44 schreef -Mellow- het volgende:
Mediterrane gerechten neem ik aan, gezien de naam?
En staan er lekkere makkelijke recepten in de nieuwe jamie oliver?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:27 schreef Sylvana het volgende:
En net in de stad nog Kook ook Oven, Kook ook Marokko ( voor mn tajine) en het nieuwe kookboek van Jamie Oliver, Kookrevolutie gekochtEn nog een leeg "boek" met harde kaft om mn internetrecepten in te plakken ( zodat ik ze niet steeds hoef uit te printen)
( het wordt echt hoog tijd dat mn vriend in de keuken een plank gaat maken voor mn kookboeken. )
Niet enkel Indiasche recepten, maar de boeken van vego-chef Kurma Dasa bevatten veel Indiase recepten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
Heeft iemand nog een aanrader voor een kookboek met Indiase recepten? Het liefst vegetarische.. Lijkt me heerlijk.
Oeh, lekkere receptenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Niet enkel Indiasche recepten, maar de boeken van vego-chef Kurma Dasa bevatten veel Indiase recepten.
http://www.kurma.net/
Als je het niet vervelend vindt om Engelstalige kookboeken te gebruiken is dat wel een aanrader
kheb hem ook even ingekeken en het deed me er inderdaad aan denken, maar toen ik voor de tweede keer omver gelopen werd door een of andere ordinaire Brasschaatse tuthola vond ik het mooi en dacht: ik vraag het hier welquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:25 schreef ColdFeet het volgende:
Die zou je in moeten kijken. Ik heb m wel zien staan, maar verder niet gekeken. Ik heb sterk de indruk dat dit boek op dezelfde doelgroep mikt als de Zilveren Lepel.
Madhur Jaffrey's vegetarische gerechten!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
Heeft iemand nog een aanrader voor een kookboek met Indiase recepten? Het liefst vegetarische.. Lijkt me heerlijk.
Jaquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:09 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En staan er lekkere makkelijke recepten in de nieuwe jamie oliver?
Ik heb de hele serie.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:59 schreef sigme het volgende:
De weg tot het hart
Ik heb ze alle vier. Uit de briljante serie De Baedeker voor de vrouw, met daarin ook meesterwerken als bijvoorbeeld Huishouden op rolletjes.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb de hele serie.Die is nog van mijn oma geweest.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 09:13 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Met Dank u dokter, Wat moet ik met mijn kind (I & II) en Mevrouw knapt het op?
Ik kan er geen afstand van doen. Het grootste deel ligt in een doos op zolder maar als ik ooit ruimte genoeg heb in de keuken komen ze er allemaal te staan.quote:Ik heb er ook een heleboel gehad, maar uiteindelijk heb ik ze weer van de hand gedaan, met uitzondering van de weg tot het hart en het huishouden op rolletjes.
quote:En ik gebruik kookboeken op jouw wijze. Ik kan zelfs niet een recept getrouw opvolgen, te eigenwijs.
Haar boeken zijn vooral van de keukens van Marokko en het Midden Oosten toch?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Dankzij de CUL-SCdames is het boek duizend en een smaken van Claudia Roden inmiddels mijn bijbel![]()
(verjaardagskadootje was het van de meiden)
Ja, ik gebruik de kookboeken echt om recepten uit te maken. Natuurlijk zijn de technieken enzo ook erg handig, maar ik volg toch meestal wel gewoon de recepten. Alleen als er iets in staat wat ik niet lust, of wat niet makkelijk te verkrijgen is, laat ik het weg of verander ik het. Maar verder volg ik het recept meestal wel gewoonquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb de hele serie.Die is nog van mijn oma geweest.
Wat ik me afvraag: gebruiken jullie die kookboeken dan ook om gerechten uit te maken? Ik koop kookboeken omdat daar technieken in staan die ik nog niet onder de knie heb, omdat ze een mooie basis geven of omdat ze een keuken beschrijven die mij nog vreemd is maar ik kook zelden met een recept in de hand. Dat doe ik eigenlijk alleen bij gerechten waarvan zowel de techniek als de keuken me compleet vreemd zijn. Verder gebruik ik recepten en kookboeken voornamelijk voor de inspiratie.
Ik gebruik kookboeken gewoon om uit te koken. Dat voelt een beetje als uit eten gaan, kijjken wat een ander ervan maakt. En als ik het recept dan aan zou passen of links zou laten liggen weet ik het nog niet. Als ik het nog een keer zou maken zou ik het wel aan kunnen passen, maar de eerste keer volg ik behoorlijk strak het recept.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: gebruiken jullie die kookboeken dan ook om gerechten uit te maken? Ik koop kookboeken omdat daar technieken in staan die ik nog niet onder de knie heb, omdat ze een mooie basis geven of omdat ze een keuken beschrijven die mij nog vreemd is maar ik kook zelden met een recept in de hand. Dat doe ik eigenlijk alleen bij gerechten waarvan zowel de techniek als de keuken me compleet vreemd zijn. Verder gebruik ik recepten en kookboeken voornamelijk voor de inspiratie.
Ik heb haar curry bijbel en als ik naar vegetarische gerechten op zoek was zou ik zeer zeker dat boeken kopen! Goeie tip!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Madhur Jaffrey's vegetarische gerechten!![]()
Ik heb daar goede verhalen over gehoord.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:41 schreef Maraca het volgende:
Iemand ervaring met het boek: Lekker koken onder de 1,50 of een ander boek waarmee je lekker goedkoop en toch creatief kan koken?
Enne, asjeblieft geen pasta gerechten
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:37 schreef Windigo het volgende:
Ik heb net Anthony Bourdain's Les halles cookbook, geweldig kookboek voor klassiek frans bistro eten![]()
Hij is mijn favoriete chefHeb bijna alles van hem.
From Publishers Weekly
A celebrity with a high-profile position as executive chef at New York bistro Les Halles, and bestselling author of Kitchen Confidential and A Cook's Tour, Bourdain doesn't intend to break new ground. The dishes do exactly as the subtitle notes and include such solid classic fare as Onion Soup Les Halles, Steak au Poivre, Boeuf Bourguignon, Coq au Vin and Chocolate Mousse. Nearly all recipes are within reach of competent home cooks, and those that are more complicated or time-consuming—Bouillabaisse, Cassoulet and Roulade of Wild Pheasant—are thoroughly spelled out to calm most jitters. Foie gras, duck fat and dark veal stock are frequent components, but a list of suppliers makes just about every ingredient available. Even though many of the dishes can be found in other cookbooks, what sets this one apart is Bourdain's signature wise-ass attitude that pervades nearly every recipe, explanatory note and chapter introduction. Profanity adds frequent color. If Aunt Doris would blanche at pearl onions being called "little fuckers," a cook who prefers boneless meat in Daube Provençal a "poor deluded bastard," or a person nervous about making these recipes a "dipshit," this book is not for her. Photos.
Copyright © Reed Business Information, a division of Reed Elsevier Inc. All rights reserved.
Ik heb drie andere boeken van Nigella en volgens mij heb ik nooit problemen gehad met ingredienten... soms moet je even zoeken naar bepaalde dingen maar t meesta kan ik zonder moeite vinden.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:16 schreef DJMomo het volgende:
vraagje aan de trotse bezitters van kookboeken van Nigella Lawson.
Ik zag bij de bruna een pakket liggen, twee enorme boeken van Nigella voor 25 euro. gaat om 'hoe te eten' met ofwel 'feest' ofwel 'goddelijke huisvrouw'.
Maar hoe nuttig zijn deze kookboeken nu? veel zoet hoorde ik. maar ook dat er nogal ongebruikelijke / moeilijk te vinden ingredienten in zouden staan? de boeken staan alleen in plastic in de boekwinkel, dus kan ze niet goed doorbladeren...
Nou als je wilt kan je je ongans eten aan lekkere slechte dingen want daar houdt Nigella van natuurlijkquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:45 schreef DJMomo het volgende:
tnx DarkElf.
hoe gezond zijn de gerechten?
Wat voor boek is het precies? Is het een leesboek met recepten tussendoor of is het recepten met een inleidende verhaaltje? Wat voor schrijfstijl heeft ie, zitten er plaatjes in, hoe zijn de recepten? Vragenvragenvragen...quote:Op woensdag 3 september 2008 21:59 schreef sigme het volgende:
Oh ja, de bijbel van het Italiaanse koken natuurlijk ook:
De wetenschap in de keuken en de kunst om goed te eten![]()
Vooral geschikt voor de ervaren kok aangezien er weinig uitleg bij staat, hoeveelheden soms ontbreken enzo.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:57 schreef piepster het volgende:
[..]
Wat voor boek is het precies? Is het een leesboek met recepten tussendoor of is het recepten met een inleidende verhaaltje? Wat voor schrijfstijl heeft ie, zitten er plaatjes in, hoe zijn de recepten? Vragenvragenvragen...
Als het wat is bestel ik hem misschien wel.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:16 schreef DJMomo het volgende:
vraagje aan de trotse bezitters van kookboeken van Nigella Lawson.
Ik zag bij de bruna een pakket liggen, twee enorme boeken van Nigella voor 25 euro. gaat om 'hoe te eten' met ofwel 'feest' ofwel 'goddelijke huisvrouw'.
Maar hoe nuttig zijn deze kookboeken nu? veel zoet hoorde ik. maar ook dat er nogal ongebruikelijke / moeilijk te vinden ingredienten in zouden staan? de boeken staan alleen in plastic in de boekwinkel, dus kan ze niet goed doorbladeren...
Bakken kun je heerlijk uit de goddelijke huisvrouw; haal zo mn tweede taart hieruit uit de oven!!quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:15 schreef DJMomo het volgende:
dank zo-is-dat. ik heb het pakket met feest feitelijk zien liggen bij de bruna. toen ik ging internetten, om te zien of bol hem ook zou hebben (ivm nog stapel bol bonnen), zag ik ze ook op de bruna site staan, ook een combinatie met godd. huisvrouw. bij bol kon ik het toen niet vinden, en nu ook niet meer bij bruna. vaag he? maar ik zou zeggen, hou het goed in de gaten! of ga zelf even langs bij bruna!
de godd. hv lijkt me erg leuk. ben gek op bakken. alleen is dus niet echt een boek voor elke dag uit te koken, geloof ik...
Had nog geen tijd gisteren om er goed in te kijken, alleen even snel door gebladerd; ik geloof dat in hoe te eten heel weinig foto's staan maar wel heel veel leuke tekst. In feest staan wel veel foto'squote:Op woensdag 12 november 2008 09:36 schreef DJMomo het volgende:
ja, zo-is-dat, vertel is hoe-is-dat boek? staan er lekkere / leuke dingen in?
Staat dat pakket ook op de site van de bruna?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:28 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb hem in een boekenwinkel in Bergen op Zoom gehaald (quist) de Bruna had ze niet meer maar kon ze nog wel bestellen zei ze maar ik wilde hem meteen hebben
Zal vanmiddag eens op mijn gemak Hoe te eten doorbladeren...
Goddelijke huisvrouw is meteen goedgekeurd, staan erg lekkere dingen in die we natuurlijk maar zelden gaan maken ivm de suikers enzo
quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:15 schreef DJMomo het volgende:
dank zo-is-dat. ik heb het pakket met feest feitelijk zien liggen bij de bruna. toen ik ging internetten, om te zien of bol hem ook zou hebben (ivm nog stapel bol bonnen), zag ik ze ook op de bruna site staan, ook een combinatie met godd. huisvrouw. bij bol kon ik het toen niet vinden, en nu ook niet meer bij bruna. vaag he? maar ik zou zeggen, hou het goed in de gaten! of ga zelf even langs bij bruna!...
Geen idee, ik heb de bruna maar gewoon even gebeld en toen riep ze meteen dat ze ze nog kon bestellenquote:Op woensdag 12 november 2008 12:15 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Staat dat pakket ook op de site van de bruna?
Deze ook, alleen is de laatste natuurlijk niet echt een kookboek. Maar vooral Le Cordon Blue kan ik iedereen aanraden: je hebt er meteen een naslagwerk bij.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een paar van mijn favorieten:
1. Heston Blumenthal - op zoek naar de perfectie
4. Le Cordon Bleu Handboek kooktechnieken
5. Over eten en koken - Harold McGee
Die bedoel ik!quote:Op donderdag 13 november 2008 20:47 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Heel veel authentiek Italiaans vind je in "recepten van Italiaanse osterias", uitgegeven door Slow Food: de recepten van de plaatselijke restaurants die local food voor local people serveren. Er is een algemeen boek, eentje over groente (die twee heb ik), een over vis en een over nagerechten, voor zover ik weet. Een aanrader maar wel erg overvloedig in niet heel toegankelijk misschien.
Ben ik ook geen fan van, maar die loopt in ieder geval niet zo idioot te hoereren voor de camera. En die snijdt gewoon zijn lente-ui. Dat iemand werkelijk waar na al die jaren koken nog steeds denkt dat lente-uitjes knippen makkelijker is dan snijden kan ik niet serieus nemen.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:34 schreef DarkElf het volgende:
Jamie Oliver irriteert mij op die manier , ik zou dus ook nooit zomaar een boek van hem kopen met zijn "gooi een hand ... erin" "doe maar wat het komt wel goed enzo" stijl
Ik heb hem voor kerst gekregen vanquote:Op vrijdag 14 november 2008 08:11 schreef Yinny het volgende:
Vandaag maar even een stapeltje kookboeken besteld...alhoewel ik er al iets van 100 heb ofzo... :p
Duizend-en-één smaken - C. Roden
Iemand een idee?quote:zo ben ik nog steeds op zoek naar de lezingen en speaches die Yukio Mishima (een van de beste schrijvers van de vorige eeuw) over eten heeft gehouden. Ik weet alleen dat ie ze gehouden heeft, maar volgens mij zijn ze nooit gepubliceert. Hem kennende zal het over de klassieke japanse keuken gaan, van vreemde smetten vrij.
Heb je el bulli al?quote:Op zondag 8 maart 2009 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik verzamel kookboeken, heb er errug veel, maar je hebt twee soorten.
Boeken over eten, en boeken met recepten.
De laatste is een enorme hoeveelheid troep op de markt, vreselijk dure boeken, met grote fotos en een paar, vaak belabberde, recepten.
Deze poog ik te vermijden.
Goede kookboeken voor de beginnende thuis koker is bv het Wannee kookboek, erg goed geschreven, geen kijk/koffietafel boek maar gewoon degelijk nederlands kookboek, van de amsterdamse huishoudschool, eerste druk is van 1910.
Voor de franse keuken, een tandje hoger, een stuk vakliteratuur:
Kunst van het koken, door Jullia Child, Simone Beck en Louisette Bertholle. en natuurlijk La bonne cuisine francaise, door Marie Claude Besson
De duits/oostenrijkse keuken:
Wir Kochen uitgegeven door Waldheim Erbele in Wenen
Amerikaanse Keuken (een zeer onbekende maar prachtige keuken)
New Yorkers American heritage cookbook.
voor de restaurantkok is natuurlijk Eugen Paulis complete leerboek voor de keuken een onmisbaar stukje basis.
De italiaanse keuken;
Anna Del Conte; Classic foods of northern italy
"De wetenschap in de keuken en de kunst om goed te eten" van Artusi
Het oudere werk van Antonio Carlucie, toen het nog over recepten ging en niet over kijk eens wat een mooi boek. Eten in Italie bijvoorbeeld.
Verder, naslagwerken, de Larouse Gastronomique, concise encyclopedia of gastronomie, Alan Davidson Oxford companion to food (nu in betaalbare paperback bij pinguin onder een andere titel)
Dan voor vakidioten:
The Cambridge world historie of food, La bon Table door meneer bemelmans, Kochkunst des Mittelalters door Serventie, 6000 jahre brot door Jacob, alles van Jeffrey Steingarten.
Oh en gewoon leuk om te lezen
de boekjes van Johannis van Dam.
Nee, en denk ook niet dat ik die ga kopen. Plaatjesboeken is niet mijn eerste intresse, als het nu zijn biografie was, zoals Kitchen Confidential er eentje is, dan was het wat anders.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:28 schreef prupke het volgende:
[..]
Heb je el bulli al?
deze dus
https://www.webshopboekha(...)es/9789079967001.jpg
Nog steeds niet voor m'n verjaardag gekregenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:10 schreef Innocence het volgende:
[..]
Die bedoel ik!![]()
Zou je me wat meer kunnen vertellen over wat je er precies mee doet/aan hebt?
Hier ook op het verlanglijstjequote:Op woensdag 11 maart 2009 14:19 schreef Chell het volgende:
Ik vind: http://www.kokenmetkarin.nl/ erg leuk. De boeken heb ik nog niet, maar staan wel op mijn verlanglijstje.
Je meent hetquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:24 schreef Guido81 het volgende:
Die is alleen helaas niet meer te krijgen
ik kan morgen voor je kijken wat het precies is...quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Stansfield het volgende:
Is dit boek eigenlijk zijn geld waard?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)004736946/index.html
Ik vond het een geweldig boekquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Stansfield het volgende:
Is dit boek eigenlijk zijn geld waard?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)004736946/index.html
Echt een aanrader zijn de hamburger,de spagetti en de fajitas met kip.de rest moet ik nog gaan proberen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:54 schreef Liefste. het volgende:
Ik heb Jamie's Kookrevolutie van Sinterklaas gehad alleen nog steeds niets uit gekookt. Terwijl het wél een heel leuk boek is met mooie foto's, makkelijke/lekkere gerechten en leuke verhaaltjes van mensen die nooooooit kookten en nu de nieuwe Jamie zijn. Toch maar eens gaan doen.
'On Food and Cooking' kan natuurlijk niet gemist worden. Zelfs als je niet kookt, alleen al om het uit interesse te lezen.. wat een gaaf boek!!! Echt die man z'n levenswerk. 't Is duur maar elke cent waard. Ik begrijp alleen niet dat mensen hem in de belabberde NL vertaling gaan lezen.quote:
Mee eens, ik wil haar!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:10 schreef misteriks het volgende:
Als ik haar op TV bezig zie, heeft ze die titel niet gestolen hoor
Ik heb de (oude) Nederlandse vertaling die door Bert Bakker is uitgegeven en die is uitstekend vertaald. De opnieuw vertaalde uitgave van uitgeverij Nieuw Amsterdam heb ik zelf nooit gelezen, maar als ik de recensies moet geloven is met die nieuwe vertaling ook niet zo veel mis.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:49 schreef Leef het volgende:
...
Ik begrijp alleen niet dat mensen hem in de belabberde NL vertaling gaan lezen.
Al is het alleen maar omdat je dan als hele stoere kok kunt praten van McGee zegt dit en McGee zegt dat
Kijk ook eens bij de witte boekenmarkt!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:43 schreef cybermans het volgende:
Erg veel AH omdat die makkelijk te scoren zijn
Die is inderdaad mooi, ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen. Vreemd genoeg heb ik er nog nooit iets uit gekookt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Nigella duurde weer een maand langer voordat de neiuwe druk uitkomt, dus heb nu een kookboek van Tessa Kiros gekocht: 'alle smaken van de regenboog'.
Erg mooi boek!
De Slegte heeft ook nog weleens leuke dingen liggen voor weinig geld. En voor mensen die goed Engels begrijpen: de uitverkoop van de Britse Amazon, dat is echt de plek om mooie kookboeken te scoren! Zeker met de huidige stand van de valuta.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Kijk ook eens bij de witte boekenmarkt!
@DE: ik vind het een prachtig boek, en een echte aanwinst op mijn inmiddels behoorlijk groeiende collectie kookboeken.
quote:Op woensdag 1 april 2009 14:13 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een goed indonesisch kookboek. Iemand aanraders?
Sorry? Wat is het verschil tussen een Indisch en Indonesisch kookboek?quote:Op woensdag 1 april 2009 14:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's meer een Indisch kookboek, toch? Misleidende titel.
Wel een tof boek
Indisch is de Hollands-Indonesische keuken (rijsttafels e.d.).quote:Op woensdag 1 april 2009 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry? Wat is het verschil tussen een Indisch en Indonesisch kookboek?
Zelf ben ik over het algemeen helemaal niet van het vegetarische gedoe, al kan het af en toe heel erg lekker zijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:14 schreef MissX het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed vegetarische kookboek. Waar vooral heel veel goede lekkere recepten in staan. Iemand een idee voor mij?
Ik heb hem al een paar jaar en word er nog steeds erg blij vanquote:Op zondag 27 september 2009 00:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Kickerdekick..........eindelijk heb ik Nigella's Hoe word ik een goddelijke huisvrouw, en ik word toch wel zo verdomd blij van dat boek![]()
Dat kan ik me helemaal voorstellenquote:Op zondag 27 september 2009 00:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb hem al een paar jaar en word er nog steeds erg blij van
Als ik weer een beetje echt in het ritme zit, zal ik wel weer eens een fokdinertje organiserenquote:Op zondag 27 september 2009 02:20 schreef Isabeau het volgende:
Mocht je nog slachtoffers zoeken voor het uitproberen van de recepten in je kookboeken, MK, ik durf wel
Die heb ik voor kerst gekregenquote:Op zondag 27 september 2009 00:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat kan ik me helemaal voorstellen![]()
![]()
Wat dat betreft is voor mij 'Duizend Smaken' van C. Roden ook zo'n fantastisch goed-voel-boek.
de meeste zijn wel in het engels of spaans. dat is natuurlijk wel te vertalen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:52 schreef piepster het volgende:
Da's een leuk idee, kookboeken meenemen als souvenir. Maar kan je alles ontcijferen?
quote:In Reis naar de Sterren gaan Paul en Sandra van de Bunt op bezoek bij alle 54 driesterrenchefs van Europa. Ze mogen er in de potten kijken, ze proeven van de specialiteiten van het huis en hebben een ongedwongen babbel met de chef. De Van den Bunts brengen het vaak verrassende relaas van hun culinaire belevenissen in sappige reisverhalen die geïllustreerd worden met leuke snapshots en anekdotes. Lievelingsadressen kregen een coup de coeur. Paul, patron-cuisinier van tweesterrenrestaurant De Leuf in Ubachsberg (NL), laat zich door deze culinaire ontdekkingen inspireren en creëert na elk bezoek een schitterend gerecht. Deze nieuwe creaties worden prachtig in beeld gebracht en in bevattelijke recepten neergeschreven. Reis naar de Sterren is een ware tour de force, een nooit eerder ondernomen culinaire rondreis die een unieke kijk biedt op het gastronomische nec plus ultra van Europa.
Het maffia-kookboek van Joe 'Dogs' Iannuzzi is wel een lollig boek en zeker leuk om te lezen, alleen heb ik er weinig uit gekookt: vooral veel zware Amerikaans-italiaanse recepten. Uit dezelfde keuken komt het Sopranos kookboek. Een stuk uitgebreider en vast ook heel lekker als je het ook daadwerkelijk gaat maken, maar de verhalen eromheen zijn itt Iannuzzi fictie. Ik heb er dus weinig uit gekookt, maar ze zijn allebei wel leuk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:14 schreef marike77 het volgende:
beste mensen,
Allereerst wat een fantastisch topic, mijn verlanglijstje is weer een stuk langer geworden (en ik heb er al zo veel, stuk of 100...)
Nu ben ik op zoek naar rare, bijzondere, vreemde, aparte kookboeken. (heb bv het maffia kookboek).
Wie weet er wat leuks voor mn verzameling?
Groet marike
Dat lijkt me inderdaad een mooi boekquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:52 schreef vaagsel het volgende:
Vegeterranean: http://www.bol.com/nl/p/b(...)005750837/index.html
Ik als vleesliefhebber reken dit toch tot 1 van mijn mooiste en beste kookboeken. Prachtig vormgegeven, heerlijke recepten en overal een mooie uitleg bij. Daarnaast is het boek doorspekt met interessante ervaringen en anekdotes van de chefkok en haar man. Een echte aanrader!
sopranos kookboek heb ik ook, Joe Dogs moet ik dan nog maar eens hebben om aan te vullen. De Bobby Gold Stories van Anthony Bourdin is een thriller gebaseerd op zijn ervaringen met de maffia (als kok in de horeca). Hij schreef ook "kitchen conficential" over zijn leven in de horeca, een geweldig boek.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het maffia-kookboek van Joe 'Dogs' Iannuzzi is wel een lollig boek en zeker leuk om te lezen, alleen heb ik er weinig uit gekookt: vooral veel zware Amerikaans-italiaanse recepten. Uit dezelfde keuken komt het Sopranos kookboek. Een stuk uitgebreider en vast ook heel lekker als je het ook daadwerkelijk gaat maken, maar de verhalen eromheen zijn itt Iannuzzi fictie. Ik heb er dus weinig uit gekookt, maar ze zijn allebei wel leuk.
Die staan nog op mijn lijstje, hoewel ik dat lijstje regelmatig vergeet. Bij deze hoop ik ze weer te onthouden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
sopranos kookboek heb ik ook, Joe Dogs moet ik dan nog maar eens hebben om aan te vullen. De Bobby Gold Stories van Anthony Bourdin is een thriller gebaseerd op zijn ervaringen met de maffia (als kok in de horeca). Hij schreef ook "kitchen conficential" over zijn leven in de horeca, een geweldig boek.
http://koken.blog.nl/kook(...)starke-samsin-hewittquote:Op zondag 13 december 2009 15:54 schreef Qwertje het volgende:
Een kookboek wat ik fantastisch vind maar wat bijna niet te vinden is; het originele "Groot Surinaams Kookboek". Ben erg fan van de Surinaamse/indische etc keuken en dan is dit een van de weinige goede kookboeken in die richting.
Ik heb het boek zelf niet in handen gehad, maar naar wat ik gehoord heb schijnt het erg tegen te vallen voor de culinair geinteresseerden. Het is een fotoreportage van een dag bij El Bulli, maar geen kookboek en je wordt er niets wijzer van.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:37 schreef Rejected het volgende:
Is een dag bij ElBulli een leuk boek om weg te geven aan iemand die bij een grote catering werkt en heel veel van koken afweet?
Zo een impressie kreeg ik idd al, thanks!quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb het boek zelf niet in handen gehad, maar naar wat ik gehoord heb schijnt het erg tegen te vallen voor de culinair geinteresseerden. Het is een fotoreportage van een dag bij El Bulli, maar geen kookboek en je wordt er niets wijzer van.
Ik ken het boek niet, maar denk ook niet dat de recepten van El Bulli veel nut hebben voor de liefhebber, de technische vaardigheid die je nodig hebt is enorm hoog.quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb het boek zelf niet in handen gehad, maar naar wat ik gehoord heb schijnt het erg tegen te vallen voor de culinair geinteresseerden. Het is een fotoreportage van een dag bij El Bulli, maar geen kookboek en je wordt er niets wijzer van.
http://www.amazon.com/Wor(...)tation/dp/047147939Xquote:Op zondag 20 december 2009 19:38 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben niet op zoek naar een kookboek, maar op zoek naar een boek waarin tips staan over hoe je eten netjes op een bord kunt opdienen? Heeft iemand een idee of daar een boek over bestaat?
Thnx maar ik heb het liefst een Nederlandstalig boek, mn Engels is niet zo heel goed.quote:Op zondag 20 december 2009 19:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
http://www.amazon.com/Wor(...)tation/dp/047147939X
Miss heb je hier wat aan:quote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef Sylvana het volgende:
Thnx maar ik heb het liefst een Nederlandstalig boek, mn Engels is niet zo heel goed.
Pierre Wind schreef daar volgens mij ooit een boek over: "De kers op de appelmoes."quote:Op zondag 20 december 2009 19:38 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben niet op zoek naar een kookboek, maar op zoek naar een boek waarin tips staan over hoe je eten netjes op een bord kunt opdienen? Heeft iemand een idee of daar een boek over bestaat?
Hier hebben ze alles wat je nodig kan hebben op vrijwel elk gebied van etenquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:57 schreef Eltonno het volgende:
Moleculair koken
Net als grapje gekregen van mijn tante, omdat ik tijdens kerst had gezegd dat ik het wel een keer spherification zou willen uitproberen. Nu nog een plek vinden in groningen waar ik de ingredienten kan halen![]()
Iemand een idee?
Ik heb geen Hanos pasje jammer genoegquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier hebben ze alles wat je nodig kan hebben op vrijwel elk gebied van eten
Hanos groningen
Bornholmstraat 56
9723 AZ Groningen
Maar welke ingredienten bedoel je specifiek?
Pectine kan je ook gewoon bij dille en kamille enzo krijgen, daar bind je jam mee, net als gelatine, agar krijg je daar of bij de toko.
Deze heb ik eindelijk gekocht. Supermooi en grappig boek!quote:Op woensdag 3 september 2008 21:59 schreef sigme het volgende:
Oh ja, de bijbel van het Italiaanse koken natuurlijk ook:
De wetenschap in de keuken en de kunst om goed te eten
[ afbeelding ]
[..]
Ken je niemand met een pasje?quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:25 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Ik heb geen Hanos pasje jammer genoeg![]()
De onze ook.quote:Trouwens, nog bedankt voor je tip over het klaarmaken vaan reerug, ze waren heerluk!
Yep, heb daar wel eens een bestelling (poedertjes enzo) gedaan. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:25 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Kent iemand de webwinkel kookgoed.nl? Daar lijken ze het allemaal te hebben voor een redelijke prijs..
Ik zit al 2 weken te genieten ervan en lees elke dag een paar recensies van hem.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net Reis naar de Sterren binnen gekregen
http://www.stichtingkunstboek.com/kunst_kookboeken.asp?boek=489&so=17
je gaat inkijkbladzijden van bol.com bestellen?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:24 schreef LieLie het volgende:
De 'inkijk'bladzijden op bol.com zien er ook leuk uit
Die zet ik ook op mijn lijstje denk ik..
Haha nee, dat klinkt inderdaad wat vreemd.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je gaat inkijkbladzijden van bol.com bestellen?
Welk boek?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:25 schreef LieLie het volgende:
[..]
Haha nee, dat klinkt inderdaad wat vreemd.
Maar op basis van de inkijkbladzijden zet ik het boek wel op mijn verlanglijstje
Het boek is dan ook een uitgave van Blue Band vanwege hun 75 jarig bestaan. Dus niet zo heel gek dat ze dan Blue Band producten gebruiken.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
dat piepers tot pasta is vreselijk trouwens, heb het hier, maken een hollandaise met margarine
Kan hem op bol niet vinden?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
dat piepers tot pasta is vreselijk trouwens, heb het hier, maken een hollandaise met margarine
Klinkt logischquote:Op woensdag 30 december 2009 16:45 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het boek is dan ook een uitgave van Blue Band vanwege hun 75 jarig bestaan. Dus niet zo heel gek dat ze dan Blue Band producten gebruiken.
volgens mij is het blueband kookboek ook al een jaar of 10 oudquote:
Maar goed dat Shell geen kookboek uitgeeftquote:Op woensdag 30 december 2009 16:45 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het boek is dan ook een uitgave van Blue Band vanwege hun 75 jarig bestaan. Dus niet zo heel gek dat ze dan Blue Band producten gebruiken.
Ik zal het toch eens voorstellen. "Shell all over the world cookbook".quote:Op woensdag 30 december 2009 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar goed dat Shell geen kookboek uitgeeft
![]()
Anyway, gewoon boter gebruiken waar ze blue band zeggen
En dan ook niet acher je kont opruimen en de keuken vies achterlaten.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:32 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik zal het toch eens voorstellen. "Shell all over the world cookbook".
Recepten van Noorwegen tot Indonesië.
Koken doe je dan wel op gas, en je bent een groot deel van je tijd bezig met het zoeken naar olie over de hele wereld, maar beoordeeld worden die uitsluitend in Rijswijk.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:32 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik zal het toch eens voorstellen. "Shell all over the world cookbook".
Recepten van Noorwegen tot Indonesië.
Ik weet niet waar je woont...quote:Op woensdag 30 december 2009 20:55 schreef MissHobje het volgende:
Ik zag gister een kookboek van Donna Hay.. no time to cook, zag er gaaf uit, spijt van dat ik hem niet meegenomen heb, hier heb ik hem nog niet gezien. Denk wel dat ik hem online ga bestellen.
Thanksquote:Op woensdag 30 december 2009 22:48 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont...
Maar bij de volgende boekhandels zou het boek op voorraad moeten zijn (de blauwe ballonnen
http://www.bzoek.com/Boek(...)k/9789047508953.html
Momenteel niet te bestellen omdat er een herdruk aan zit te komen die weer op 18 januari staat te verschijnen
(heb het even nagekeken voor je )
Da's cool iddquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef Curiosity het volgende:
Ik ben aan het opruimen en toen kwam ik een aantal kookboeken tegen die ik ooit heb gehad.
1 komt er uit 1950, voor het zelf bereiden van gebak, het ligt helemaal uit elkaar maar wel leuk om te hebben.
Ook zat er een boekje bij voor vleesgerechten in het boek gespeld als vleesch, helaas geen jaartal.
Ik vind het wel wat hebben die oude boeken.
Dat zijn de bestequote:Op maandag 4 januari 2010 15:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's cool iddIk heb het oude bakkerskookboek van mijn opa
Boek is uit 19-langgeleden
Recepten voor tig gevulde koeken en zo
2 kg amandelspijs
http://koken.blog.nl/kook(...)starke-samsin-hewittquote:Op zondag 3 januari 2010 22:06 schreef kamelen het volgende:
wie weet er en mooi boek?
Checkquote:
Ik kreeg gisteren The Wise Guy Cookbook van Henry Hill binnen. Hij is degene op wiens leven de film Goodfellas van Martin Scorsese gebaseerd is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
sopranos kookboek heb ik ook, Joe Dogs moet ik dan nog maar eens hebben om aan te vullen.
Als je hem voor een prijsje wil verkopen en verzenden naar België, laat maar iets weten!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:26 schreef RobinOok het volgende:
Larousse Gastronomique is geen kookboek maar een encyclopedie waar dan wel wat recepten bij zitten. Escoffier is een euh niet basiskookboek maar een euh "franse-fundamenten-kookboek". Zou dus voor die laatste gaan. Ik heb die Larousse en vind het een een miskoop.
Zo slecht is hij dusquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:51 schreef RobinOok het volgende:
Als ik het over kon doen zou ik 'm niet kopen, maar euh, nu ik 'm toch heb wil ik 'm eigenlijk wel houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |