WTF is dat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:12 schreef DarkElf het volgende:
Wat eten en drinken we vandaag?? Deel 110
[ afbeelding ]
^ dat dus
Water met limoen natuurlijk.quote:
Waarom waarschuwt niemand mij even dat dat recept voldoende is voor een weeshuis?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Water met limoen natuurlijk.![]()
Even in de herhaling: wij eten pappa al pomodoro.![]()
Wat minderquote:
Dat ziet er echt goed uit!quote:
Als je het makkelijk wilt maken zijn er een soort van boemboe's voor te koop bij praktisch iedere supermarkt. Wil je het zelf maken dan staat hier een recept.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:32 schreef Simsfan88 het volgende:
(uit het vorige topic: )
[..]
Dat ziet er echt goed uit!Hoe en waarmee maak je het? Volgens Google in ieder geval met kip, en wat nog meer?
Het is een klein kopje pappa al pomodoro geworden en overgebleven nachos con todos voor de Mr.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:37 schreef MinderMutsig het volgende:
We zouden geroerbakte paksoi eten met knof, gember, een pepertje, sesamzaadjes en sojasaus maar ik heb er helemaal geen zin aan.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:05 schreef DarkElf het volgende:
uit eten geweest bij Gauchos en een überverrukkelijke flinke ossenhaas gegeten,... men ik houd van vlees wat gewoon echt super is
erbij gegrilde groene asperges met knoflook en gegrilde champignons..
een lekkere chardonnay erbij gedronken en toe kaas met vijgen
Ik heb het wel eens op en ik was er niet kapot van.quote:
Woei, Vivi op de gezonde toerquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:53 schreef Vivi het volgende:
Boomstam? Klinkt onsmakelijk ....
OT: Heb net 4 sushi's op een een salade van zeewier, straks pepesan.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:11 schreef Vivi het volgende:
Elf, maak me gek!
ja heb ikquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:31 schreef Adelante het volgende:
Heb je een receptje van die soep, klinkt goed namelijk
mèn wat eet jij altijd lekker.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:08 schreef DarkElf het volgende:
Gisteravond uitgebreid Japans gegetenAltijd lekker weer... tempura, ossenhaas, kreeft, zalm, zeeduivel en nog veel meer lekkers aan de Teppan Yaki gegeten
vanavond maak ik een pittige kippensoep met oa zoete aardappel..
erbij naans met een komkommer/koriander raita
dankquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja heb ik
scheut zonnebloemolie, 1 fijngesneden ui, 3 uitgeperste knoflook teentjes, 2 tl geraspte verse gember, 2 groene chilipepers fijngehakt, halve tl kurkuma, 2 tl gemalen komijn, 1 tl gemalen koriander, 2 zoete aardappelen geschild in blokjes, 2 kipfilets in blokjes, 400 ml kokosmelk, 8 dl kippenbouillon, vers citroensap naar smaak, peper, zout en gesneden koriander als garnering.
ui smoren in olie. knof, gember, chilipeper toevoegen en 2 minuutjes smoren. Kurkuma, komijn en gemalen koriander toevoegen en de zoete aardappel, kip, kokosmelk en bouillon.. aan de kook brengen, daarna op laag vuur 15 minuutjes koken. (of tot kip en aardappels gaar zijn)
Deel aardappels prakken, citroensap,peper en zout naar smaak toevoegen en bij het opdienen bestrooien met verse koriander.
quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:54 schreef coltje87 het volgende:
Net een haring op, heb nu nog steeds trek..
Ik woon in een stom dorp, de dichtstbijzijnde snackbar zit al dichtquote:
Oliebolquote:Op maandag 18 augustus 2008 14:24 schreef computergirl het volgende:
tijdens de lunch: 2 boterhammen met pindakaas, een krentebol met kaas en een oliebol (het is hier kermis). Vanavond maar iets lichts![]()
quote:
Wokken!quote:
quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:56 schreef Raissa het volgende:
We hebben chinees besteld, hopen dat het een beetje te eten is van deze chinees.
Ik heb nog nooit een lekker gerecht met biefstuk gegeten bij welke chinees dan ook.quote:
Als je een keertje in IJsselstein bent moet je bij restaurant Foe Wah de Biefstuk teppanyaki proberen, heerlijk malse ossenhaas op een grillplaat gebakken met een zoete saus.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:18 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een lekker gerecht met biefstuk gegeten bij welke chinees dan ook.
OT: cola light en een belgische bonbon voor het contrast.
Hoe maak je die, Coldfeet? Heb jou al eerder over die bonensoep gehoord volgens mij. Ben benieuwd geraakt ernaar.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:10 schreef ColdFeet het volgende:
Zwarte-bonensoep. Lekker pittig en vrij machtig
Ik had een recept - uitje fruiten, knoflook erbij, komijn, koriander en chilivlokken meebakken, gekookte zwarte bonen erbij met bouillon, doorkoken en pureren - maar dit keer had ik er lekker heel veel specerijen bijgedaan (ook nog flink wat paprikapoeder) en een blikje tomatenpuree en toen was de soep ongepureerd al zo mooi en dik dat ik m zo heb gelaten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:14 schreef renzell het volgende:
[..]
Hoe maak je die, Coldfeet? Heb jou al eerder over die bonensoep gehoord volgens mij. Ben benieuwd geraakt ernaar.
Receptje voor de aubergine?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:50 schreef DarkElf het volgende:
vanavond couscous (warm) met erbij plakjes aubergine uit de oven met yoghurt en tahin en vleesspiesjes van de Turk.
Bij ons zit een Chinees die iets heerlijks doet met ossenhaas en flamberen enzo. Moet je wel daar eten, en niet afhalen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:18 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een lekker gerecht met biefstuk gegeten bij welke chinees dan ook.
Recept? Klinkt lekker!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:04 schreef Teigutjuhh het volgende:
Vanavond mijn lievelingseten!![]()
Witlofsalade met gebraden kip en rijst. En dat door elkaar heen mengen, njammie smullen!!
Merci.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:09 schreef DarkElf het volgende:
aubergine in plakken snijden (1/5 cm ofzo) , even bestrijken met olijfolie en bestrooien met zout en dan op ingevet alufolie in de oven 30 minuten op 240 graden, halverwege keren.
1.5 el granaatappelmelasse vermengen met 1.5 el rode of witte wijnazijn (ik doe het trouwens zonder want anders vind ik het minder lekker) en 2 el olijfolie... aubergine ermee bestrijken. griekse yoghurt mengen met tahin (ik doe naar smaak) en een fijngesneden teen knoflook.. Dit ook over de aubergine smeren.
pijnboompitjes even bakken en erover strooien of/en granaatappelpitjes erover gooien.
is uit duizend-en een smaken van Claudia Roden trouwens![]()
Kun je daar ook een beetje gezellig eten? Ik vind het bij de meeste chinese restaurants nooit zo knus, dus als ik uit eten ga ga ik niet naar de Chinees.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Bij ons zit een Chinees die iets heerlijks doet met ossenhaas en flamberen enzo. Moet je wel daar eten, en niet afhalen.
Ik wel, in putten bij de chinese muur. Dat krijg je voor je neus in zo'n gloeiendheet pannetje, met champignons, ui en nog wat dingetjes en een hele lekkere sausquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:18 schreef Xennia het volgende:
[..]
op alufolietje leggenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:41 schreef pureleganze het volgende:
het word een zalmpje....
ik moet alleen nog even verzinnen hoe we dat ding gaan bereiden en wat er nog meer om de hoek komt kijken
Hmm, ik vind gekookte aardappelen op z'n tijd met een lekker stuk draadjesvlees (met heerlijke jus) en rode kool of zo af en toe echt goddelijk. Niet te vaak, eens per zes weken of zo, maar af en toe kan ik hier echt heeeeel erg van genieten!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
gekookte aardappelen... dat vind ik zulk fantasieloos voedsel...
eet 't echt nooit meer, tenzij mn ouders het voor me op tafel zetten als ik daar eet..., verder weiger ik..
Toch niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Granaatappelmelasse.Waar moet ik dat in hemelsnaam vandaan halen? Ik heb er vandaag sowieso geen zin in maar morgen ga ik er iets mee doen.
![]()
Precies hetzelfde hierquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
gekookte aardappelen... dat vind ik zulk fantasieloos voedsel...
eet 't echt nooit meer, tenzij mn ouders het voor me op tafel zetten als ik daar eet..., verder weiger ik..
Staat zo ongeveer bij iedere Chinees standaard op de kaart. Het gerecht heet Ti Pan en wordt stomend gebracht bij je tafeltje, alwaar de serveerster de deksel eraf haalt en je je eten nog ziet pruttelen terwijl er veel stoom vanaf komt. Je hebt Ti Pan:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:25 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik wel, in putten bij de chinese muur. Dat krijg je voor je neus in zo'n gloeiendheet pannetje, met champignons, ui en nog wat dingetjes en een hele lekkere saus
Ik vind de visvariatie van AH eerlijk gezegt lekkerder dan die van Iglo...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:18 schreef renzell het volgende:
Een 'viscuisine' van de Appie (viel me mee trouwens!)
Ik heb zelfs nog nooit groente gekookt... gewokt, gestoomd, uit de oven... maar niet gekookt (ja, tomatensoep).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:52 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hierEn zelfs bij m'n ouders schep ik dan amper op.. of met een scheut Maggi eroverheen.
Ik eet echt fantastisch onculinair: ravioli uit blikdaarbij wel wat verse spinazie opgebakken.. maar eigenlijk is het toch wel ernstig
Even voor de duidelijkheid, dat is géén eigen fotoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:39 schreef Haijo het volgende:
Wow! Dat ziet er erg lekker uit! Wat is het? En is het voor één persoon?
khad geen gember meer dus t werd dille/peterselie/knoflook/bosui en citroen bij de vis die nu staat te pruttelenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:54 schreef DarkElf het volgende:
vanavond lekker witvisje uit een alupakketje (ging niet door van de week) met verse gember, thaise pepertjes en citroen en erbij broccoli.
Nasi Rames!!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, dat is géén eigen foto
Alles echt indonesisch : Nasi, ei, ajam pedis en saté, boontjes, kool, taugé en wortelen![]()
![]()
En waarom zou je ze dan niet eten?? Ik vind 'instant'-voedsel op z'n tijd ook heerlijk! Beef Chimichurri bijvoorbeeld (van de Knorr wereldgerechten), of bitterballen, of mini-pizza's van Iglo. Gewoon lekker smikkelen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:45 schreef DarkElf het volgende:
klinkt lekker Tezz
wij eten vanavond gewoon makkelijke kost, even geen gedoe in de keuken.. maar gewoon vis met preimisschien zelfs vissticks
omdat die krengen best lekker zijn...
Heb je een receptje van de courgettekoekjes? Mijn vriend is helemaal gek van courgette en ik vind het ook lekker, maar zoveel weet ik er niet mee te bereiden, behalve grillen met rozemarijn in de oven (wat trouwens ook erg lekker is!)quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:34 schreef Tezz het volgende:
Ik kom net van de plaatselijke kaas- en delicatessenwinkel. Tjeezus wat heb ik weer een tas vol lekkernijen meegenomen! Ik kon mezelf dan ook niet bedwingen en eet nu een bruin broodje met filet american en de andere helft met verse beenham. Hmm.
Vanavond worden het italiaanse spiezen van de grill, risotto bianco met verse pesto en courgette koekjes.
Bitterballen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:52 schreef Tezz het volgende:
[..]
En waarom zou je ze dan niet eten?? Ik vind 'instant'-voedsel op z'n tijd ook heerlijk! Beef Chimichurri bijvoorbeeld (van de Knorr wereldgerechten), of bitterballen, of mini-pizza's van Iglo. Gewoon lekker smikkelen!
Ik bedenk me net dat ik wel zin heb om voor iemand te koken vanavond. Eens kijken of mijn broertje en vriendin tijd heeft vanavond!
Wat een combinatie, pizza en kaassouffles. Dan maakt het ook niet meer uit wat je daar verder nog bij combineert. Knakworsten misschienquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:08 schreef Axia het volgende:
Vanavond gaan we makkelijk eten. Het wordt dus pizza en kaassouffles...alleen wil ik nog meer erbij, alleen weet ik even niets...
Ideeën zijn welkom.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:12 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wat een combinatie, pizza en kaassouffles. Dan maakt het ook niet meer uit wat je daar verder nog bij combineert. Knakworsten misschien
OT: Vitalinea aardbei
Klopt, en had ik ook besteld bij de chinees in LLS. Daar was het niet te vreten, in Putten wel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Staat zo ongeveer bij iedere Chinees standaard op de kaart. Het gerecht heet Ti Pan en wordt stomend gebracht bij je tafeltje, alwaar de serveerster de deksel eraf haalt en je je eten nog ziet pruttelen terwijl er veel stoom vanaf komt. Je hebt Ti Pan:
- Ossenhaas
- Varkensvlees
- Kip
- Babi Pangang
OT: sperzieboontjes gegeten met een gehaktbal, en sate-kroepoek bij de film van vnv
Ja hoor! Het recept is overigens niet van mezelf...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Heb je een receptje van de courgettekoekjes? Mijn vriend is helemaal gek van courgette en ik vind het ook lekker, maar zoveel weet ik er niet mee te bereiden, behalve grillen met rozemarijn in de oven (wat trouwens ook erg lekker is!)
Aah, dank je wel!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:20 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja hoor! Het recept is overigens niet van mezelf...
Kabak mücveri- oftewel courgettekoekjes
(voor 4 personen en je kan het zowel koud als warm eten)
1 grote ui gesnipperd, beetje zonnebloemolie, 500 gram courgettes fijngehakt, 3 eieren, 3 el bloem, zwarte peper, wat takjes munt (2-3), wat takjes dille (zelfde) allebei fijngehakt, 200 gr feta fijngeprakt en olie om te bakken....
De ui fruiten in de olie tot hij gaar is en lichtgekleurd. de courgettes toevoegen en die mee roerbakken tot ze beetgaar zijn.
In een kom de eieren en de bloem goed door elkaar gooien, peper erbij (geen zout ivm zoute feta), de kruiden er ook bij en alles vermengen... Daarna de fijngeprakte feta en het ui/courgettemengsel er ook doorheen mengen...
Koekenpan met antidingeslaag beetje olie in gooien en schep er dan bergjes beslag in van twee eetlepels per keer en bak ze zachtjes tot ze aan beide kanten lichtbruin zijn... (even op keukenpapiertje laten uitlekken)
Ik maak het vanavond als bijgerecht, maar over het algemeen maak ik ze als borrelhapje. Errug lekker! Overigens hier nog meer courgette-recepten.
't Is trouwens kaas ei bieslook op meergranen broodquote:
Ah, dat verklaart een boel. Dat is wel lekker ja.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:28 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
't Is trouwens kaas ei bieslook op meergranen brood
Hmm, ik ben niet zo'n vis-eter, dus ik zou het eigenlijk niet weten. Knofje-uitje is altijd goed. Misschien met wat verse tijm en citroen??quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:32 schreef Bluezz het volgende:
Wat zijn er hier voor goeie ideeën voor een maaltijdje met dunne tagliatelli, scampi's en een gemarineerde panga?
(Vriezer moet leeg![]()
![]()
Uitje erbij? Knoflookje? Wat voor sausje? Groente?
Out of inspiration
Misschien dit:quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:32 schreef Bluezz het volgende:
Wat zijn er hier voor goeie ideeën voor een maaltijdje met dunne tagliatelli, scampi's en een gemarineerde panga?
(Vriezer moet leeg![]()
![]()
Uitje erbij? Knoflookje? Wat voor sausje? Groente?
Out of inspiration
Lekker! Die risottoballetjes, maak je die zelf? en zo ja hoe?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:02 schreef Tezz het volgende:
[..]
Hmm, ik ben niet zo'n vis-eter, dus ik zou het eigenlijk niet weten. Knofje-uitje is altijd goed. Misschien met wat verse tijm en citroen??
Ik eet vanavond eerst een courgette soepje.
En dan later op de avond tapas. Ik heb verse schapenkaas, zoete olijven (errug lekker, met honing en spaanse peper), pittige chorizo, risottoballetjese gevuld met tomaat en basilicum, courgettekoekjes en wat vis. Oh ja, en ciabatta met verse pesto of knoflookboter.
Nou, heel toevallig zat ik gisteravond te 'food-tuben' en zag ik daar een leuke tip voor een restje risotto. Toevallig had ik dat nog in de koelkast van gisteren en dus heb ik ze maar gemaakt! Gewoon balletjes rollen van de risotto en vullen met iets. Daarna paneren en bakken in de olijfolie. Ik had een restje risotto bianco en daar heb ik een stukje cherrytomaat en een blaadje basilicum ingeduwd. Ben benieuwd, ga ze vanavond afbakken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lekker! Die risottoballetjes, maak je die zelf? en zo ja hoe?
Een soort koek met een laagje erin; cholade of iets van een mixquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:58 schreef Ewelina het volgende:
Wat is dat?
Net overgebleven kippevleugeltjes op, bij wijze van verlate lunch
Een enorme bak sla!quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:43 schreef motorbloempje het volgende:
iemand enige inspiratie voor iets simpels met veel groente wat ik bij de kippenbouten met piri pirikruiden kan eten?
lekkere lunsj zegquote:Op maandag 25 augustus 2008 10:42 schreef ColdFeet het volgende:
Ha! Hoe ga je het maken, DE?
Mijn smoothie staat te ontdooien, en als lunch heb ik vandaag twee kleine pizza's met tomaat, rode ui, olijf, en tonijn.
het wordt inderdaad een slalade met daarbij krieltjes in de schil met rozemarijn en olijfoliequote:
Yesquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:09 schreef ColdFeet het volgende:
Heb je 'm gepureerd, DE?
Ik heb voor vanmiddag nog een tweede pizzatje en een smoothie van yoghurt en aardbeien.
Nu alquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:17 schreef shiNinG_staR het volgende:
Wit wijntje.
ja had ze door je mie kunnen doenquote:Op maandag 25 augustus 2008 23:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Eiermie met een kerriesaus, peultjes, prei en kipfilet. Oo.. ik heb 3 kg vers geroosterde cashewnoten gekregen van mn werk vandaag.. heeft iemand tips wat ik daarmee kan doen naast borrelen? Zou welkom zijn, thanks
oohja. vergeten te zeggen. Er ging nog geroosterd amandelschaafsel over de mie. Dan zijn cashews een beetje overbodig of niet?quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:25 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ja had ze door je mie kunnen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |