Eentje heb ik met prei, paprika, wortel en boontjes tot soepgroente in de diepvries verwerkt...quote:Ingrediënten
2 grote courgettes (+- 30cm)
2 uien
2 knoflookteentjes
1 eetlepel mosterd
1 koffielepel kerriepoeder
1 koffielepel paprikapoeder
1,5 l kippebouillon = 2,5 blokjes
1 eetlepel olie
Bereidingswijze
Snij de courgettes in blokjes, de uien in reepjes en pers de knoflookteentjes uit. Stoof deze groenten aan in olie.
Voeg mosterd, kerrie en paprikapoeder toe en laat eventjes bakken.
Giet de kippebouillon erbij. Kook de groenten gaar in +- 20 min.
Mix de soep met in staafmixer.
Serveer de soep warm.
Heel lekker is het om er gruyèrekaas aan toe te voegen en eventueel brootcroûtons bij te voegen.
Maar goed, nu heb ik dus nog courgette over... Iemand een lekker idee?quote:Ingrediënten
1 courgette
2-3 rode/oranje/gele paprika's
4-5 tomaten
3 uien
4-5 knoflookteentjes
Tijm
Peper en zout
Olijfolie
Bereidingswijze
Snipper de ui en de knoflook. Snij de courgettes in blokjes, Maak de paprika schoon en snij deze in grove stukken. Stoof deze groenten aan in olie.
Snij de tomaten in vieren en voeg ze samen met de tijm toe aan de overige groenten.
Laat het geheel op een laag vuur gaar worden. Vis de tomatenvelletjes eruit...
Breng op smaak met peper en zout...
Ligt er aan, heb je al een dildo?quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maar goed, nu heb ik dus nog courgette over... Iemand een lekker idee?
Welk boek komt het uit? Ik heb een paar Nigella's in de kast staanquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:59 schreef lemonlime het volgende:
Courgettetaart (recept van Nigella)
De taart bestaat uit een kapsel waarin geraspte courgette is verwerkt, een vulling van lemoncurd en een bovenkant van roomkaas.
Ga het hier nu niet uittypen want het is een erg lang recept. Als je het wilt hebben moet je het even zeggen, dan zoek ik er wat tijd voor
Staat in de goddelijke huisvrouw, pagina 18quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Welk boek komt het uit? Ik heb een paar Nigella's in de kast staan
Ik wilde net de courgettekoekjes gaan maken, ben ik de feta vergeten... Dus dat wordt woensdag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |