Courgettekoekjes
Ik weet niet meer van wie ik het recept 'gejat' heb (CF, van jou???), maar ik kan je wel vertellen dat ze goddelijk smaken. Als hapje bij de borrel (warm of koud!) of als onderdeel van een maaltijd. Hierbij het recept dus:
Kabak mücveri (courgettekoekjes) (voor 4 personen en je kan het zowel koud als warm eten)
1 grote ui gesnipperd, beetje zonnebloemolie, 500 gram courgettes fijngehakt, 3 eieren, 3 el bloem, zwarte peper, 2 teentjes geperste knoflook, kruiden naar smaak (verse munt en dille zijn lekker erbij), 200 gr feta fijngeprakt en olie om te bakken....
De ui + knof fruiten in de olie tot hij gaar is en lichtgekleurd. de courgettes toevoegen en die mee roerbakken tot ze beetgaar zijn.
In een kom de eieren en de bloem goed door elkaar gooien, peper erbij (geen zout ivm zoute feta), de kruiden er ook bij en alles vermengen... Daarna de fijngeprakte feta en het ui/courgettemengsel er ook doorheen mengen...
Koekenpan met antidingeslaag beetje olie in gooien en schep er dan bergjes beslag in van twee eetlepels per keer en bak ze zachtjes tot ze aan beide kanten lichtbruin zijn... (even op keukenpapiertje laten uitlekken)