Er staat ook een vraagtekenquote:Op maandag 11 augustus 2008 19:38 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
nou tlisi is nog niet aangevallen hoor
Ik denk dat 'ie meer kwaad is op het verachtelijke gedrag van de Russen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:38 schreef NorthernStar het volgende:
Zou Saakasvili zich niet enorm bedrogen voelen door de VS, Israel en Europa?
Het is ook gewoon laf.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:38 schreef NorthernStar het volgende:
En zich niet afvragen waar zijn vriendjes blijven?quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:40 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie meer kwaad is op het verachtelijke gedrag van de Russen.
http://www.liveleak.com/view?i=87e_1218264931quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:29 schreef Drijfzand het volgende:
Van Time:
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1831073,00.html
[..]
Dat had ik nog niet gehoord, dat er uitgebreid gevierd werd in de straten van Tblisi.
Zullen ze nu wel een kater hebben...
Het Westen moet zich bedrogen voelen door Saakashvili.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:38 schreef NorthernStar het volgende:
Mits Saakashvili dit op eigen initiatief heeft gedaan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het Westen moet zich bedrogen voelen door Saakashvili.
Tja, het is hetzelfde als wat de Nazi-Duitsland deed tegen Tsjecho-Slowakije in 1939, toen de Duitsers Bohemen en Moravië annexeerden op basis van hun goed recht. Ook toen reageerde het Westen niet meteen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En zich niet afvragen waar zijn vriendjes blijven?
Waar ik van uitga.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mits Saakashvili dit op eigen initiatief heeft gedaan.
dat zegt ie om de UNSC meeting van 21:00 nog wat meer lading te geven.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:27 schreef Steeven het volgende:
Dit lijkt me weer wat opgeblazen van Georgische kant:
BREAKING NEWS -- AFP: Georgian president Saakashvili says Russian forces now control the "majority of Georgian territory". -- BREAKING NEWS
Ik had het over de feesten toen bekend werd gemaakt dat het Georgische leger Z-Ossetië onder controle had.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:42 schreef spoor4 het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=87e_1218264931
Volgens mij demonstreren ze juist tegen Rusland en voor vrede.
Maar je kan het natuurlijk ook anders uitleggen.
Ah Nazi-duitsland...quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:44 schreef Demophon het volgende:
[..]
Tja, het is hetzelfde als wat de Nazi-Duitsland deed tegen Tsjecho-Slowakije in 1939. toen de nazi's Bohemen en Moravië inlijfden. Ook toen reageerde het Westen niet meteen.
quote:TBILISI, Aug 11 (Reuters) - Russia prepared in advance for an invasion of Georgia, U.S. Deputy Assistant Secretary of State Matt Bryza told journalists after flying into Tbilisi on Monday.
"We heard statements saying that the Russian railroad troops that entered Abkhazia a couple of months ago were there for a humanitarian mission," he told journalists at the airport.
"Now we know the truth that these forces were there to rebuild the railway to allow ammunition and other military supplies to aid a Russian invasion."
Het kan aan mij liggen, maar Rusland heeft dat toch voorkomen. En volgens mij wordt er wel degelijk gedoeld op deze beelden, terwijl dit na de inval van Rusland was.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:49 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Ik had het over de feesten toen bekend werd gemaakt dat het Georgische leger Z-Ossetië onder controle had.
Ja en? Wie met vuur speelt kan zijn vingers branden. Waarom zou iedereen die Georgiers moeten helpen? Omdat ze wat troepen hebben gestuurd om andere oorlogjes te winnen?quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah Nazi-duitsland...
Maar goed, Georgie heeft troepen geleverd aan Iraq, verhoudingsgewijs geloof ik de grootste bijdrage, en voor Kosovo.
Nu hebben zij hulp nodig en het enige wat de VS doet is de Georgiers terugvliegen uit Irak.
En o ja, niet vergeten, Bush heeft het geweld streng veroordeeld.
Verder staat Saaka er toch wat alleentjes voor vind je niet?
Desalniettemin zullen Saaka en de Georgiers die hem steunen zich best bedrogen voelen denk ik.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:52 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja en? Wie met vuur speelt kan zijn vingers branden. Waarom zou iedereen die Georgiers moeten helpen? Omdat ze wat troepen hebben gestuurd om andere oorlogjes te winnen?
De VN (en het westen) moet eens ophouden met die eenzijdige waarheid van ze.
Dit lijkt alsof het altijd onderdeel was van Rusland, dit is zeker niet zo. Georgië is al eeuwen en eeuwen een eigen gebied/republiek/land geweest. Rusland heeft het telkens weer weten te annexeren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:37 schreef superworm het volgende:
1918 Georgië verklaart zich onafhankelijk van het Russische rijk.
Ah selectief lezen...quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah Nazi-duitsland...
Maar goed, ... bla bla
Of die dekselse Georgies hebben zich steeds weer als autonoom uitgeroepen terwijl ze bij een groter rijk horen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Dit lijkt alsof het altijd onderdeel was van Rusland, dit is zeker niet zo. Georgië is al eeuwen en eeuwen een eigen gebied/republiek/land geweest. Rusland heeft het telkens weer weten te annexeren.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:51 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar Rusland heeft dat toch voorkomen. En volgens mij wordt er wel degelijk gedoeld op deze beelden, terwijl dit na de inval van Rusland was.
Hmm, die festiviteiten moeten zich 's middags hebben afgespeeld, niet 's avonds...quote:By noon, news reports announced that they had immobilized much of the opposition and had taken control of South Ossetia's capital, Tskhinvali. The city came under attack by aircraft, artillery and armor, and South Ossetia officials claimed that more than 1,000 people had been killed. Still, the lightning offensive appeared to have put Georgia back in charge of the breakaway region, and made good on Saakashvili's campaign promise. The offensive touched off wild celebrations in the Georgian capital, Tbilisi. "Georgians are by nature extremely patriotic and this event has galvanized them together," David Womble, National director of WorldVision, a Christian humanitarian NGO with operations in the country, told TIME. At one point, he said, thousands and thousands of cars filled the streets of the capital, honking their horns and with their passengers waving Georgian flags. Says Womble, "It was as if Georgia had won the World Cup and was celebrating."
mwah hij heeft zich vergist, ik had ook verwacht dat er hardere taal richting rusland zou gaan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:38 schreef NorthernStar het volgende:
quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:46 schreef Pumatje het volgende:
Amerika is een mietje zeg, tegen 3e rangs landen lekkere spierballentaal, maar tegen Rusland gaat het Iran gebeuren voor. Fijne bondgenoot
Ik begrijp dat het allemaal niet zo makkelijk is als ik het beschrijf, maar een bondgenoot is er ook 1 in moeilijke tijden. Georgie stuurt 20% van haar gevechtstroepen naar een Amerikaans probleem, laat Amerikanen trainingen volgen op Georgisch grondgebied, en Georgie handelt op militair gebied met elkaar d.m.v wapenleveranties en instructeurs.
Daar mag wel minimaal een grotere bek van de Amerikanen voor in de plaats. Maargoed, die komen zoals altijd pas als de grootste scheit is geweest.
Laat ze alsjeblieft snel het land overrompelen, nieuwe (schaduw)regering en terug naar de orde van de dag. Als het te lang duurt kan de NAVO en de VS niet blijven doen alsof hun neus bloedt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:54 schreef Steeven het volgende:
maw: Georgische propaganda? Maar volgens mij gaf die Rus op tv net toe dat ze Gori aan het aanvallen waren.
Goh, sommigen hier ruiken hier bloed en hebben veroveringsdrangquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat ze alsjeblieft snel het land overrompelen, nieuwe (schaduw)regering en terug naar de orde van de dag. Als het te lang duurt kan de NAVO en de VS niet blijven doen alsof hun neus bloedt.
[...]
Sorry hoor maar dit is echt geen grote oorlog waard. En de gevolgen als Amerika zich hiermee actief gaat bemoeien zou het uit (kunnen) lopen op een nieuwe koude oorlog.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:48 schreef Pumatje het volgende:
Amerika is een mietje zeg, tegen 3e rangs landen lekkere spierballentaal, maar tegen Rusland gaat het Iran gebeuren voor. Fijne bondgenoot
Ik begrijp dat het allemaal niet zo makkelijk is als ik het beschrijf, maar een bondgenoot is er ook 1 in moeilijke tijden. Georgie stuurt 20% van haar gevechtstroepen naar een Amerikaans probleem, laat Amerikanen trainingen volgen op Georgisch grondgebied, en Georgie handelt op militair gebied met elkaar d.m.v wapenleveranties en instructeurs.
Daar mag wel minimaal een grotere bek van de Amerikanen voor in de plaats. Maargoed, die komen zoals altijd pas als de grootste scheit is geweest.
Volgens de site zijn deze beelden van 08/08 en wanneer het verhaal zou kloppen lijkt het me logischer dat deze beelden van 07/08 zouden zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:57 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
[..]
Hmm, die festiviteiten moeten zich 's middags hebben afgespeeld, niet 's avonds...
Moesten ze wel in de mogelijkheid zijn om dat te doen. Ze hebben dan wel de hoofstad van Z-Ossetië veroverd na zware beschietingen, wil niet zeggen dat er verderop geen Russische troepen (en opstandelingen) zaten. En hun luchtmacht stelt niet veel voor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah hij heeft zich vergist, ik had ook verwacht dat er hardere taal richting rusland zou gaan.
Overigens snap ik nog steeds niet waarom ze in godsnaam niet de enige tunnel/weg van rusland naar georgie gebombardeerd hebben dan nhad het dagen geduurd voordat er versterkingen konden komen.
What else is new...quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:48 schreef Pumatje het volgende:
Mwa, beelden zijn louter aankondigt door een TV station van "democratisch" Ruslandquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:03 schreef Drijfzand het volgende:
Beelden uit "democratisch" Georgië, een jaar geleden:
http://www.liveleak.com/view?i=90a_1194540764
nu met 5 frogfoots Die eigenlijk origineel alleen die taak hadden, had dat toch moeten lukken)quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:06 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Moesten ze wel in de mogelijkheid zijn om dat te doen. Ze hebben dan wel de hoofstad van Z-Ossetië veroverd na zware beschietingen, wil niet zeggen dat er verderop geen Russische troepen (en opstandelingen) zaten. En hun luchtmacht stelt niet veel voor.
Kijk als 1 schaap over de dam is......! Jammer dat er geen aantallen worden genoemdquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:12 schreef Steeven het volgende:
(ANSA) - Rome, August 11 - Italy is ready to send troops to South Ossetia if the European Union decides to intervene in the conflict between Georgia and Russia, Foreign Minister Franco Frattini said Monday.
Moet wel toevoegen:quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:13 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Kijk als 1 schaap over de dam is......! Jammer dat er geen aantallen worden genoemd
Oftewel: zodra er vrede is en Rusland staat toe dat internationale vredestroepen in een door Rusland gecontroleerd Zuid-Ossetie worden geplaatst, dan is Italie bereid wat troepen te leveren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:12 schreef Steeven het volgende:
(ANSA) - Rome, August 11 - Italy is ready to send troops to South Ossetia if the European Union decides to intervene in the conflict between Georgia and Russia, Foreign Minister Franco Frattini said Monday.
Hang die kutmongool van een Berlusconi ook maar op zou ik zeggen!quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:12 schreef Steeven het volgende:
quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:03 schreef Steeven het volgende:
Oh en nog een spoedberaad van de VN Veiligheidsraad, ja, dat zal helpen.
quote:MOSCOW, Aug 11 (Reuters) - The West is drumming up anti-Russian propaganda and its media unfairly portraying Russia during the crisis with Georgia, ordinary Russians, officials and news outlets said on Monday.
Russians say their country is being branded the culprit in the simmering conflict, which erupted last Thursday when Georgia suddenly sent forces to retake the breakaway region of South Ossetia, prompting a military response from Russia.
"We are carefully watching how western media is covering the events," Russia's foreign ministry spokesman Boris Malakhov told a briefing in Moscow. He said the ministry was "upset" with the "one-sided" coverage.
"It is very unusual that the Financial Times has stepped aside from its usual balanced reporting over the past few days," he added, referring to the British newspaper.
Russian news agency Rosbalt posted a picture on its website www.rosbalt.ru of a bear claw ripping through an outline of Georgia, saying it represented "pro-Georgian propaganda in the Western press".
"Most of the Western press supports Georgia in the conflict and accuses Russia of trying to annex foreign territory. Russia is called an 'aggressor' and a 'militant empire'", it reported.
Western powers appealed to Russia on Monday for an immediate ceasefire after Georgia accused Moscow of pushing troops further into its territory and seeking to overthrow President Mikheil Saakashvili.
"The West is kind of spreading propaganda against Russia. This is not a case of Russia being overly aggressive," 26-year old housekeeper Svetlana, who declined to give her last name, told Reuters near Red Square, which was abuzz with tourists and passersby.
The headline "The Pipeline War: Russian bear goes for West's jugular" in the Aug. 10 issue of Britain's Daily Mail newspaper, was cast by Russian daily Izvestia as "one of lots (of similar headlines) in the West".
"If journalists have already discovered who the guilty parties are, then public opinion is not nearly so straightforward," Izvestia said, in a jab at Western press coverage.
BLAME
Russia says 1,600 people have been killed in the fighting and thousands more are homeless but these figures are not independently verifiable.
"It is as clear as day that the U.S. is supporting Georgia and propping them up, both with money and on TV. They (the United States) are blaming Russia for something we did not do," said 52-year old bank manager Viktor Ternovoi.
On Sunday, Russia's Deputy Foreign Minister Grigory Karasin said "objectivity is not a typical trait of some Western journalists".
Russia and Georgia engaged in a bitter war of words on Monday about their conflict. Moscow insisted it had not moved its troops beyond the territory of South Ossetia and a second separatist region, Abkhazia, and said it would not push further into Georgia.
For some, the West's press coverage favours Georgia, a NATO hopeful with strategic energy transit routes to the European Union, because Saakashvili has links to the United States.
"Saakashvili was put there by the Americans, by American money. He is being paid by the Americans, and America is funding this conflict," said 58-year old Russian Orthodox monk Vladimir, 58, who also refused to give his last name.
"Is it any surprise to you that they (the West) do not like us?" (Reporting by Amie Ferris-Rotman, additional reporting by Tanya Mosolova; Editing by Catherine Evans)
Democratiequote:Op maandag 11 augustus 2008 20:21 schreef LXIV het volgende:
De "democratische" Saakasjvilli kan dan wel de noodtoestand uitroepen omdat de oppositie betoogt, in "democratisch" Rusland gaat Poetin effectief zijn -ongrondwettelijke- derde termijn in. Het "democratische" Europa, waar de inwoners allemaal tegen een grondwet mogen stemmen, men trekt zich er toch niks van aan, is weer bevriend met het "democratische" Amerika, waar de conventies van Geneve niet van toepassing worden verklaard en het rechtssysteem via een Cubaanse enclave omzeild wordt.
Gelukkig zijn we allen te gast in het "democratische" China, waar we gebroederlijk tegen elkaar sporten kunnen.
Herinner me een fragment uit Goebbels dagboeken: De cijfers van één of andere strijd in Noord-Afrika waren binnen: Italiaanse troepen telden zo'n 200 doden en gewonden, en ruim 23.000 vermisten!quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hang die kutmongool van een Berlusconi ook maar op zou ik zeggen!
Net alsof het Italiaanse leger ná het Romeinse rijk ook maar één keer niet gefaald heeft! In de eerste wereldoorlog werd er in London zelfs serieus gediscussieerd of men Italië wel aan de zijde van de Geallieerden wilde, omdat men vreesde dat ze meer last als plezier zouden opleveren!Rommel (als jonge luitenant in WOI, nam eens met zijn PELOTON een Italiaanse DIVISIE krijgsgevangen!
quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:03 schreef Drijfzand het volgende:
Beelden uit "democratisch" Georgië, een jaar geleden:
http://www.liveleak.com/view?i=90a_1194540764
Is nou echt bij elke post van je het doel om Georgie in slecht licht te zetten?quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:18 schreef Drijfzand het volgende:
Meer video over het democratisch gehalte van Saakasjvili :
http://www.liveleak.com/view?i=00d_1194513386
De noodtoestand uitroepen omdat de oppositie betoogt...
quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:37 schreef Casahvcc het volgende:
BREAKING NEWS -- GEORGIAN MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS SAYS ITS CAPITAL TBILISI IS UNDER ATTACK. DETAILS SOON.
Precies... Misschien. Twitterfest blijft Twitterfest.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:38 schreef Steeven het volgende:
Tja.. zal wel weer een schreeuw om aandacht zijn. Rusland heeft Gori nog niet eens ingenomen. Ws. is er weer een bom ontploft op het vliegveld en schreeuwen ze moord en brand.
quote:BREAKING NEWS -- LOUD EXPLOSIONS SHAKE GEORGIA'S CAPITAL; INTERNATIONAL AIRPORT UNDER ATTACK. DETAILS SOON. -- BREAKING NEWS 09:59 PM August 09, 2008 from web
?quote:
Edit je bericht maar, zal wel weer niet waar zijnquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:37 schreef Casahvcc het volgende:
BREAKING NEWS -- GEORGIAN MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS SAYS ITS CAPITAL TBILISI IS UNDER ATTACK. DETAILS SOON.
Er zijn genoeg journalisten in Tbilisi die het kunnen bevestigen of ontkennen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:40 schreef Steeven het volgende:
[..]
?
Pas als journalisten het onafhankelijk bevestigen gebeurt er wat, niet als de Georgische regering iets zegt. Die praten de hele dag al poep zo blijkt.
Wat een nichterige schijtkrant is het ook! Een beetje stoken, omwille van wat? En wat het Telegraaf-klapvee eronder kalkt raakt ook werkelijk kant noch wal. Zelfs de SP wordt erbij gehaald!quote:TSCHINVALI/TBILISI/MOSKOU/BRUSSEL - Russische troepen zijn maandag vanuit Abchazië, een van de twee afvallige Georgische regio's waar zij al jaren als vredesmacht zijn gestationeerd, voor het eerst de rest van Georgië binnengetrokken. Een Georgisch staakt-het-vuren van zondag is door de Russen afgewezen. De Russen verwiepen maandag ook een vredesplan van de EU.
Ik heb al heel wat meer gepost dan wat jij aanhaalt hoor. Kom toevallig het laatste halfuur wat filmpjes tegen op Liveleak, dus post ik ze. Beetje aandacht voor de achtergronden, en de reden waarom Georgiës president tot een aanval op Z-O besloten heeft mag toch wel. Hij wist dat z'n enige kans om de volgende verkiezingen te winnen een aansluiting bij de Navo of een overwinning van de opstandige gebieden was.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:31 schreef Xith het volgende:
[..]
[..]
Is nou echt bij elke post van je het doel om Georgie in slecht licht te zetten?
quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:18 schreef Steeven het volgende:
Rusland verliest propagandaoorlog:
"We are carefully watching how western media is covering the events," Russia's foreign ministry spokesman Boris Malakhov told a briefing in Moscow. He said the ministry was "upset" with the "one-sided" coverage.
Ik lees nergens wat dus het zal wel onzin zijn. Nogmaals, de Georgische regering is de hele dag al leugens aan het verspreiden of dingen aan het opblazen (hihi). Het bericht doet overkomen of heel Rusland op het moment van spreken bezig is met de invasie van Tbilisi, terwijl er ws. straaljagers wat bommen gedropt hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Er zijn genoeg journalisten in Tbilisi die het kunnen bevestigen of ontkennen.
Het zou mij iig niets verbazen.
En ik heb het ook allemaal gelezen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:44 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Ik heb al heel wat meer gepost dan wat jij aanhaalt hoor.
Beide partijen zijn leugens aan het verkopen, dat is niet zo gek in oorlogstijd.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:45 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik lees nergens wat dus het zal wel onzin zijn. Nogmaals, de Georgische regering is de hele dag al leugens aan het verspreiden of dingen aan het opblazen (hihi). Het bericht doet overkomen of heel Rusland op het moment van spreken bezig is met de invasie van Tbilisi, terwijl er ws. straaljagers wat bommen gedropt hebben.
Maar het lijkt me sterk dat het georgisch volk nu een pro-russische leider wilt nadat de russen zijn vertrokken.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:48 schreef Deprater het volgende:
Als Rusland Saakasvili hebben gewisseld voor een vriendje met aanhang, vertrekken ze wel weer snel, die ouwe Saakas mag blij zijn als ie niet per ongeluk dood gaat
Der untergangquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:48 schreef Steeven het volgende:
Ik zei het toch:
Georgia says Tbilisi has come under attack; says goal of attack is to "erase the Georgian state from the political map of the world".
Zo'n in een bunker in Tbilisi gefabriceerd propagandabericht.
http://www.wereldomroep.n(...)ieuws/080811_georgiequote:Moordenaar
De meest emotionele momenten spelen zich dit weekeinde echter af voor het parlementsgebouw in de binnenstad. Zowel op zaterdagavond als zondagmiddag komen daar honderden Georgische vluchtelingen uit Zuid-Ossetië naar toe om hulp te eisen van de Georgische autoriteiten. Ze hebben niets meer en zijn onder de meest bizarre omstandigheden naar de hoofdstad gevlucht. Sommigen zelfs te voet, terwijl de bommen rond hun neervielen. Een vrouw van een jaar of vijftig schreeuwt het uit van woede en verdriet. Haar kind is gedood bij een bombardement op Tschinvali en ze heeft het in haar ingestortte huis moeten achterlaten. Ze maakt wegwerpgebaren naar het parlement. "Sakaasjvili moordenaar!'' schreeuwt ze. Vrouwen om haar heen proberen haar te kalmeren.
Gele bussen
Zoveel huilende mensen, zoveel machteloosheid. Iedere gevluchte Georgiër heeft zijn of haar eigen vluchtverhaal. Bijna iedereen heeft moeten vluchten langs de dode lichamen van dierbaren of bekenden. En nu staan ze hier om verhaal te halen bij de regering die hun dat in hun ogen heeft aangedaan. "Wat willen ze van ons? Waarom hebben ze ons dit aangedaan? We zijn gewone mensen", aldus een woedende vrouw. Na ongeveer twee uur komt een parlementariër de trappen voor het parlementsgebouw afgelopen. Tientallen mannen en vrouwen verdringen zich rond hem. Sommigen schreeuwen en vloeken. De politicus vertelt dat er opvang is geregeld in Sagaredjo, een stad in het oosten van het land. Sommigen reageren verbolgen en geëmotioneerd. "Ik wil naar huis, wat moet ik in Sagaredjo'', schreeuwt een vrouw. Even later komen vier gele bussen voorgereden. Na twee uur is iedereen weg.
Dat zou mij ook niet verbazen, maar aangezien Gori nog niet eens is ingenomen, kan er ook nog geen leger voor de poorten van Tbilisi staan. Daarom zijn dit van die onzinberichten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Beide partijen zijn leugens aan het verkopen, dat is niet zo gek in oorlogstijd.
Het zou mij alleen niets verbazen als de Russen Tbilisi nog wel gaan aanvallen.
De Russen zijn in mijn ogen gewoon uit op regime change.
Dat las ik hier en daar ook. De voornaamste en enige goede verbinding is via die tunnel. Als Saaka daar wat bommen op had gedropt had hij het de Russen een stuk lastiger gemaakt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah hij heeft zich vergist, ik had ook verwacht dat er hardere taal richting rusland zou gaan.
Overigens snap ik nog steeds niet waarom ze in godsnaam niet de enige tunnel/weg van rusland naar georgie gebombardeerd hebben dan nhad het dagen geduurd voordat er versterkingen konden komen.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dat zou mij ook niet verbazen, maar aangezien Gori nog niet eens is ingenomen, kan er ook nog geen leger voor de poorten van Tbilisi staan. Daarom zijn dit van die onzinberichten.
kunnen ook luchtaanvallen zijn.quote:Georgia says Tbilisi has come under attack; says goal of attack is to "erase the Georgian state from the political map of the world".
BREAKING NEWS -- GEORGIAN MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS SAYS ITS CAPITAL TBILISI IS UNDER ATTACK. DETAILS SOON. -- BREAKING NEWS
Bronnen!quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:01 schreef Steeven het volgende:
Russen zouden zijn omgekeerd bij Gori lol.
CNN livequote:
Je verwacht van een leider dan ook dat hij in tijden van crisis zich als een leider gedraagt, en niet als een angsthaas wegrent naar z'n bunker. Heeft hij al iets anders gedaan dan geweend en geklaagd sinds de zaken slecht gingen? Dit is een moment waarop een echt leider z'n volk een hart onder de riem steekt, maar dat lukt hem niet. Hij is meer een Mussolini dan een Hitler, meer een kan-effe-niemand-bedenken dan een Churchill, etc...quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:51 schreef zakjapannertje het volgende:
Saakashvili kan geen goed meer doen onder de Georgiers die moesten vluchten voor het geweld:
[..]
http://www.wereldomroep.n(...)ieuws/080811_georgie
jep uit senakiquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:05 schreef Steeven het volgende:
Het schijn tevens dat het communicatienetwerk van het Georgische leger dusdanig is beschadigd dat er tegenstrijdige berichten in en uit Tbilisi komen.
Onbevestigde berichten zeggen dat Rusland zich terugtrekt uit dat andere gebied van Georgië waar ze waren binnen gevallen.
Maar misschien een pragmatisch leider?quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:51 schreef Xith het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat het georgisch volk nu een pro-russische leider wilt nadat de russen zijn vertrokken.
Het is wel een zuiver staaltje dominatorsdiplomatie dat de Russen hier laten zien. Zachtjes wachten totdat kleine broer in de fout gaat, ogenblikkelijk en keihard terugslaan, andere opstandige regio's in de strijd betrekken, kleine broer om vrede laten smeken, op dat verzoek niet reageren, de strijd doorzetten, kleine broer nóg eens om vrede laten smeken, wéér niet reageren, rustig de interventie van ettelijke buitenlanden afwachten, die het vuile diplomatenwerk laten opknappen, en als kleine broer eenmaal een staakt-het-vuren-contract met eigen bloed heeft getekend, doodleuk zeggen: "ja maar de handtekening van kleine broer alleen is niet genoeg. Alle partijen moeten meedoen."quote:Rusland verwerpt vredesplan EU
Uitgegeven: 11 augustus 2008 16:36
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2008 18:08
WASHINGTON - De Russische vicepremier Sergei Ivanov heeft het vredesvoorstel van de Europese Unie met Georgië afgewezen.
ANP
Tbilisi moet volgens Ivanov onderhandelen met de afvallige regio's Zuid-Ossetië en Abchazië om een einde aan het geweld te maken.
"We hebben eerst een ondertekend staakt-het-vuren nodig van Georgië aan de ene kant, en Zuid-Ossetië en Abchazië aan de andere kant", aldus Ivanov. Tot op heden heeft alleen Georgië het plan ondertekend.
G7
Op maandag spoorde Buitenlandministers van de zeven rijkste industrielanden ter wereld (G7) Rusland aan om het Georgische voorstel tot een onmiddellijk staakt-het-vuren te accepteren.
De ministers waren maandag bijeen om de situatie in Georgië te bespreken, aldus een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. De ministers spraken hun steun uit voor bemiddeling door de Franse minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner en zijn Finse ambtsgenoot Alexander Stubb.
"De G7-ministers zijn zeer bezorgd over de burgerslachtoffers en doorlopende aanvallen op burgerdoelen", aldus de zegsman.
Doden
Door het conflict zijn in Zuid-Ossetië al 2500 mensen om het leven gekomen. Dat heeft Dmitri Rogozin, de Russische gezant bij de NAVO, maandag tijdens een persconferentie in Brussel gezegd. De Russen en hun bondgenoten in de opstandige Georgische deelrepubliek spraken eerder van tweeduizend doden.
Vredesvoorstel
De Georgische president Michail Saakasjvili tekende eerder op de dag een Europees vredesvoorstel dat een einde moet maken aan het gewapende conflict. Het plan wordt later op de dag gepresenteerd in Moskou.
"Wij hebben een plan ondertekend waarin staat dat de situatie in Zuid-Ossetië van voor het conflict moet worden hersteld", aldus Saakasjvili.
"Onder toezicht van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) zou er een gemengde vredesmacht moeten komen. Ook moet er een einde komen aan de vijandigheden."
Georgië zou vroeger samen met Armenië een voorpost van het christendom geweest zijn in een regio die werd overgenomen door de islam.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Dit lijkt alsof het altijd onderdeel was van Rusland, dit is zeker niet zo. Georgië is al eeuwen en eeuwen een eigen gebied/republiek/land geweest. Rusland heeft het telkens weer weten te annexeren.
In één van de vorige topics stond er reeds dat zij stroom aanboden aan Georgië (dat volgens mij in vredestijd al sukkelt met energievoorziening). Ik denk niet dat zij zich zullen moeien maar strategisch gezien heb je in die regio de as Azerbeidzjan-Turkije-Georgië tegen Armenië-Rusland.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:28 schreef Bartleunen het volgende:
Wat ik me nu afvraag: Hoe zou turkije zich nu voelen. Zouden ze al stilletjes de grens tussen turkije - Georgie aan het versterken zijn? Ik heb nog helemaal niets van Turkije gehoord of vergis ik mij daarin?
Ironisch genoeg de geboortestad van Stalin.quote:
Is voorstelbaar.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:51 schreef zakjapannertje het volgende:
Saakashvili kan geen goed meer doen onder de Georgiers die moesten vluchten voor het geweld:
[..]
quote:Volgens Rogozin kan Moskou niet onderhandelen met Saakasjvili „die nu een oorlogsmisdadiger is”. Rogozin: „Hij moet gestraft worden voor het overtreden van het internationaal recht”, aldus Rogozin. Eerder op de dag vergeleek de Russische premier Vladimir Poetin de acties van Saakasjvili met oorlogsmisdaden van de vroegere Iraakse leider Saddam Hussein.
Hopelijk gaat 'ie geen domme dingen roepen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:17 schreef HansAEX het volgende:
The White House says President Bush will make a statement on the Russian-Georgian war at 5.15 pm ET (2115 GMT).
Een derde termijn als president was onwettelijk, maar niets belette hem om eerste minister te worden toch?quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:21 schreef LXIV het volgende:
De "democratische" Saakasjvilli kan dan wel de noodtoestand uitroepen omdat de oppositie betoogt, in "democratisch" Rusland gaat Poetin effectief zijn -ongrondwettelijke- derde termijn in. Het "democratische" Europa, waar de inwoners allemaal tegen een grondwet mogen stemmen, men trekt zich er toch niks van aan, is weer bevriend met het "democratische" Amerika, waar de conventies van Geneve niet van toepassing worden verklaard en het rechtssysteem via een Cubaanse enclave omzeild wordt.
Gelukkig zijn we allen te gast in het "democratische" China, waar we gebroederlijk tegen elkaar sporten kunnen.
hij heeft er wel lang over gedaan om al de moeilijke woorden te leren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:17 schreef HansAEX het volgende:
The White House says President Bush will make a statement on the Russian-Georgian war at 5.15 pm ET (2115 GMT).
23:15 denk ikquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:20 schreef HansAEX het volgende:
Dat is dus om 22:15 NL-tijd (GMT+1) als ik me niet vergis
Boner-alert! Rechtsdragend, overduidelijk.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:23 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
teveel afleiding ook daar in Peking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |