abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60683742
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60683760
tvp
pi_60683778
bijna in staat van beleg zelfs
pi_60683787
Hoe lang kan dit conflict gaan duren, en dan luister ik even niet naar Russische propaganda. Is het mogelijk dat dit nog lang kan sluimeren, of maken de russen er snel een einde aan?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_60683807
quote:
Georgië stelt bestand voor in Zuid-Ossetië

(Novum/AP) - President Michail Saakasjvili van Georgië stelt voor een staakt-het-vuren van kracht te laten worden in Zuid-Ossetië en de strijdende partijen van elkaar te scheiden. Volgens de secretaris van de VN-Veiligheidsraad houdt Saakasjvili's voorstel in dat de Georgische troepen zich uit de Zuid-Ossetische hoofdstad Tschinvali terugtrekken en niet meer reageren op beschietingen door Rusland.

De Georgische president deed zijn voorstel zaterdag op een persconferentie. De Russen zeggen dat zij de Georgische troepen al uit Tschinvali hebben verdreven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60683823
Georgië vraagt al sinds gisteravond om een staakt-het-vuren.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:48:35 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60683834
Uit het vorige deel:
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:35 schreef Monidique het volgende:
Nee. Georgië zegt dat de Osseten (Ossetiërs?) zijn begonnen en westerse media herhalen dat.
Er zijn al jarenlang schermutselingen in dat grensgebied dus wie er begonnen is, lijkt me sowieso een hopeloze vraag. Georgië zal heus wel ergens op gereageerd hebben ("hoor ik daar iemand schieten? ff poolshoogte nemen...") en door die reactie zou je ze inderdaad als de offensieve partij kunnen beschouwen, zij zijn immers degenen die op dat moment een regio "binnendringen" (al behoort die regio formeel tot hun eigen land).

Ik vind de aanvalsstrategie van de Russen veel interessanter. Die hebben 1) duidelijk nog een rekening met Georgië te vereffenen en 2) plannen met het land/regio die ze vooralsnog heimelijk verborgen houden. Terug naar de satellietstatus, zoiets. Ik kan anders geen redenen verzinnen waarom ze in een Blitzkrieg het hele land willen platgooien, alleen om een opstandige regio van 70.000 man.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:48:43 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683836
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:41 schreef Steeven het volgende:

[..]

Heb je een goed punt, de landen bekijken het individueel. Je merkt het nu ook, de UK en Frankrijk beweren met de VS dat dit Ruslands schuld is, terwijl andere landen hun mond houden of geen mening hebben. Dus individueel gezien zou het kunnen dat een land toch steun toe gaat zeggen, maar ik acht de kans heel klein.
ik dacht dat 1 van de Baltische staatjes al steun toegezegd heeft aan georgie

maar beide militairen en het voertuig staan in Kabul
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_60683841
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:46 schreef _Qmars_ het volgende:
Hoe lang kan dit conflict gaan duren, en dan luister ik even niet naar Russische propaganda. Is het mogelijk dat dit nog lang kan sluimeren, of maken de russen er snel een einde aan?
Kan heel lang duren, vooral als Rusland het veroverde gebied in het bezit houdt en de rest van de wereld het daar niet mee eens is.
pi_60683846
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

er ging nog het een en ander vooraf aan de onafhankelijkheid van Kosovo ... wat denk je dat ik met 1999 bedoelde?
Ja daar heb je wel gelijk in. Laat ik het dan zo zeggen: ik vind het schenden van andersmans soevereiniteit bijna altijd een slechte zaak. Of 'het westen' dat nou doet of Rusland. Is natuurlijk ook een lastig statement, want wat is nu soevereiniteit!?
pi_60683847
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik dacht dat 1 van de Baltische staatjes al steun toegezegd heeft aan georgie

maar beide militairen en het voertuig staan in Kabul
pi_60683863
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60683867
ftp
pi_60683877
Is er ergens een soort 'risk' kaart te vinden waarop je kan zien welke stukken al zijn veroverd door Rusland?
pi_60683902
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:50 schreef -Beer- het volgende:
Is er ergens een soort 'risk' kaart te vinden waarop je kan zien welke stukken al zijn veroverd door Rusland?
Op CNN komt regelmatig een kaart voorbij.
pi_60683903
Ik snap niet echt wat georgie nou precies fout deed, een provincie van hun is opstandig, dus wordt er gevochten en dus mag rusland oppeens het land invallen omdat ze de jaren ervoor de mensen in deze provincie een Russisch paspoort hebben gegeven? Met natuurlijk als doel het gebied later te claimen.
pi_60683938
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:52 schreef Xith het volgende:
Ik snap niet echt wat georgie nou precies fout deed, een provincie van hun is opstandig, dus wordt er gevochten en dus mag rusland oppeens het land invallen omdat ze de jaren ervoor de mensen in deze provincie een Russisch paspoort hebben gegeven? Met natuurlijk als doel het gebied later te claimen.
Dat is ook moeilijk te zeggen nu. Rusland zegt dat er etnische zuiveringen plaats hadden, maar dat is niet bewezen. Het meeste nieuws komt af van onbevestigde bronnen. Je zou kunnen stellen dat Georgië het voordeel van de twijfel heeft, maar zoals in eerdere topics is gezegd, heeft Georgië ws. te hoog ingezet op dit conflict. Niemand in de wereld wil helpen. Rusland kijkt nu simpelweg hoe ver ze kunnen gaan voor de US echt begint te zeiken.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:54:20 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60683947
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:48 schreef Steeven het volgende:
Kan heel lang duren, vooral als Rusland het veroverde gebied in het bezit houdt en de rest van de wereld het daar niet mee eens is.
Georgië is Ossetië nu ook formeel kwijt, en waarschijnlijk geldt dat ook voor Abchazië. Vraag me af wat er met die regio's gaat gebeuren, joepiejee! een vazalstaat van de Russen of stiekem toch doorvechten voor échte onafhankelijkheid?
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:55:05 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683963
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:50 schreef -Beer- het volgende:
nee, het is niet interessant genoeg om aan graphics te gaan beginnen

dat is de enige die ik gezien heb tot nog toe (uit 1 van de vorige topics) maar echt gedetailleerd is het niet

ze hebben niet eens de moeite genomen er een vliegtuigje op te zetten dat daadwerkelijk door 1 van beiden gebruikt wordt (geen F16 dus )
pi_60683971
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Georgië is Ossetië nu ook formeel kwijt, en waarschijnlijk geldt dat ook voor Abchazië. Vraag me af wat er met die regio's gaat gebeuren, joepiejee! een vazalstaat van de Russen of stiekem toch doorvechten voor échte onafhankelijkheid?
Het Westen erkent die gebieden als Georgië zijnde, ze kunnen niet zomaar zeggen: okeej, voor deze keer dan mag Rusland het hebben. Maar ze kunnen ook niet zeggen tegen Rusland: get the fuck out . Dat maakt het zo ingewikkeld. Rusland heeft het slim gespeeld.
pi_60684004
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee, het is niet interessant genoeg om aan graphics te gaan beginnen
[ afbeelding ]

dat is de enige die ik gezien heb tot nog toe (uit 1 van de vorige topics) maar echt gedetailleerd is het niet

ze hebben niet eens de moeite genomen er een vliegtuigje op te zetten dat daadwerkelijk door 1 van beiden gebruikt wordt (geen F16 dus )
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:58:16 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60684046
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:52 schreef Xith het volgende:
Dit soort "incidenten" zijn gewoon testcases voor de Russen, die kunnen het sowieso niet verkroppen dat ze twintig jaar geleden al hun deelrepublieken hebben moeten afstaan, en grijpen iedere gelegenheid aan om ze weer terug te winnen. Lukt het niet, dan lukt het niet, maar dan hebben ze die kleine verraders in elk geval fijn pijn gedaan en de wereld weet weer hoe sterk & oppermachtig Rusland in de regio is.

En iedereen maar klagen over Amerika.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:58:27 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60684049
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:55 schreef Steeven het volgende:

[..]

Het Westen erkent die gebieden als Georgië zijnde, ze kunnen niet zomaar zeggen: okeej, voor deze keer dan mag Rusland het hebben. Maar ze kunnen ook niet zeggen tegen Rusland: get the fuck out . Dat maakt het zo ingewikkeld. Rusland heeft het slim gespeeld.
ik denk dat de Russen nog even blijven schieten en dan een verdrag naar Shaakasvilli faxt waarin Georgie erkend dat de gebieden voortaan van Rusland zijn

tekenen en we stoppen (snel) met schieten

dan zegt het westen 'nou zolang iedereen het met elkaar eens is doen wij ook niet moeilijk. we hopen dat alle vluchtelingen weer naar huis kunnen en dat jullie niet meer zo'n lawaai maken want de Spelen zijn begonnen!'
pi_60684091
http://www.elsevier.nl/we(...)htm?contentid=198824

Ze trekken zich alweer bijna terug
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:01:41 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60684134
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:55 schreef Steeven het volgende:

[..]

Rusland speelt het vooral hard. En qua politieke belangen hebben ze de helft van de wereld in de tang.

Als Georgië na dit potje blufpoker huilend op de knieën gaat (daar ziet het er wel naar uit) en in de eerste paniek méér aan de Russen toegeeft dan ze eigenlijk hadden gewild (dat is, hun opstandige gebieden afstaan), dan is Europa echt niet degene die zegt, ja maar wacht even, daar zijn wij het niet mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')