Ik probeer nu al een tijdje met zekerheid te weten of die BTC pijplijn door Adjaria loopt? Ik neem aan van niet?quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:05 schreef Caesu het volgende:
[..]
Baku-Supsa pijplijn loopt daar ook langs.
http://www.azerbaijan.az/_Economy/_OilStrategy/pipelines/btc.html
havenstad Poti bij Supsa was ook al gebombardeerd door Rusland.
aan die kant rukt Rusland ook al op vanuit Abchazie.
door de pijplijn naar Rusland gaat al niets meer sinds februari 2008.
en vorige week is de pijplijn Baku-Tiblisi-Turkije opblazen, waarschijnlijk door de PKK.
Ja, een bewust onofficieel gedumpte hint.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat is een fabeltje
een generaal buiten dienst noemde dit als een mogelijke reactie op het raketschild
Volgens mij was de bron Alex Jones...quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:11 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Waar zie je dat?
Ik vraag me af wat er met die americaanse vloot is gebeurd die eerder was aangekondigd?
Nee, was van een groot defensieforum, gequote door iemand anders.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:14 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Volgens mij was de bron Alex Jones...
geloof ik nietquote:Op maandag 11 augustus 2008 19:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, een bewust onofficieel gedumpte hint.
Het heeft m.i. wel degelijk betekenis
Het is ook volkomen logisch, daar dat raketschild ook een breuk is met bestaande verdragen.
Wat een hoop propaganda bijelkaar zeg dat brandend huis verhaal is echt zo`n standaard verhaaltje wat je in elke oorlog hoortquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:36 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
http://english.pravda.ru/(...)008/106050-georgia-0
http://www.defencetalk.com/forums/showpost.php?p=150546&postcount=364quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:14 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Volgens mij was de bron Alex Jones...
kunnen ze zelf niets verzinnenquote:Op maandag 11 augustus 2008 00:18 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Noodzakelijk om de analogie met de NAVO aanvallen op Servië duidelijk te maken.
Thx ik zocht dat forum alquote:Op maandag 11 augustus 2008 19:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.defencetalk.com/forums/showpost.php?p=150546&postcount=364
waarom viel de Ruyter London aan terwijl de oorlog al min of meer afgelopen was en de Britse vloot al deels in het dok lag voor de winter? Waarom gingen de Israeli's in Libanon op het laatst over tot een massaal grondoffensief na een maand bombarderen?quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:19 schreef Steeven het volgende:
De argumentatie van Rusland zit vol gaten. Ze vallen Gori aan uit zelfverdediging zeggen ze, maar wat doen ze in West Georgië waar geen Georgische troepen (of weinig) meer zitten?
nee, niet door Adzjarie inderdaad.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:13 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik probeer nu al een tijdje met zekerheid te weten of die BTC pijplijn door Adjaria loopt? Ik neem aan van niet?
Nou, die ouwe Saakasvili kan beter het vliegtuig nemen want de Russen nemen de boel over, mooi voor de winterspelen schoon schip, ik ben bang voor de Oekraïne en Moldovaquote:Rusland breidt offensief in Georgië uit
TSCHINVALI/TBILISI/MOSKOU/BRUSSEL - Russische troepen zijn maandag vanuit Abchazië, een van de twee afvallige Georgische regio's waar zij al jaren als vredesmacht zijn gestationeerd, voor het eerst de rest van Georgië binnengetrokken. Een Georgisch staakt-het-vuren van zondag is door de Russen afgewezen. De Russen verwiepen maandag ook een vredesplan van de EU.
Volgens het ministerie van Defensie in Moskou wil Rusland met het oprukken van zijn troepen voorkomen dat Georgische eenheden nog langer aanvallen uitvoeren op Russische troepen in
Ik probeer enkel aan te duiden hoe ongeloofwaardig Rusland is, niet welke gedachte erachter zit. Het was een retorische vraagquote:Op maandag 11 augustus 2008 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom viel de Ruyter London aan terwijl de oorlog al min of meer afgelopen was en de Britse vloot al deels in het dok lag voor de winter? Waarom gingen de Israeli's in Libanon op het laatst over tot een massaal grondoffensief na een maand bombarderen?
om wisselgeld te verdienen voor aan de onderhandelingstafel
okquote:Op maandag 11 augustus 2008 19:24 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik probeer enkel aan te duiden hoe ongeloofwaardig Rusland is, niet welke gedachte erachter zit. Het was een retorische vraag.
Maar dat is dus volgens een Russische website die het weer van "Israelische bronnen" heeft. Ik zou het met een korrel zout nemen.quote:
Dat had ik nog niet gehoord, dat er uitgebreid gevierd werd in de straten van Tblisi.quote:Has Georgia Overreached in Ossetia?
[..]
So, after a couple of days of skirmishing along the unofficial border between his forces and those of the separatists, the Georgian leader launched a full-blown invasion whose aim, his government said, was to "restore constitutional order," that is, control by the central government, in South Ossetia. Plainly, the offensive was a gamble, because Saakashvili should have had little doubt about Moscow's readiness to defend the separatists. Moreover, NATO officials had repeatedly warned the Georgian government against launching any attempt to resolve the dispute through military means. Still, he pressed forward.
On Friday, Georgian forces shelled South Ossetian population centers and launched a ground invasion deep into the territory. By noon, news reports announced that they had immobilized much of the opposition and had taken control of South Ossetia's capital, Tskhinvali. The city came under attack by aircraft, artillery and armor, and South Ossetia officials claimed that more than 1,000 people had been killed. Still, the lightning offensive appeared to have put Georgia back in charge of the breakaway region, and made good on Saakashvili's campaign promise. The offensive touched off wild celebrations in the Georgian capital, Tbilisi. "Georgians are by nature extremely patriotic and this event has galvanized them together," David Womble, National director of WorldVision, a Christian humanitarian NGO with operations in the country, told TIME. At one point, he said, thousands and thousands of cars filled the streets of the capital, honking their horns and with their passengers waving Georgian flags. Says Womble, "It was as if Georgia had won the World Cup and was celebrating."
Russia's initial response was to convene an emergency session of the U.N. Security Council, hoping to pass a resolution calling for an immediate ceasefire between Georgia and South Ossetia. But the Russian draft resolution was contentious. The United State and others objected to language that appeared to exempt Russia from condemnation over the use of force.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |