Wat wil een mens nog meer?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:43 schreef Leonos het volgende:
Misschien een domme vraag maar, wat train je eigenlijk op de fiets? Alleen je benen en je conditie toch?
Ik zou zeggen dat er dan een nieuw rubbertje in moet, maar bij een nieuwe pomp mag je aannemen dat er al een nieuw rubbertje inzit.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:37 schreef Leonos het volgende:
Ik heb problemen met mijn nieuwe pomp, blijft niet op het ventiel als ik opblaas maar schiet er steeds af
Wat voor pomp is het?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:37 schreef Leonos het volgende:
Ik heb problemen met mijn nieuwe pomp, blijft niet op het ventiel als ik opblaas maar schiet er steeds af
Zit er geen hendeltje aan om de pomp vast te zetten op het ventiel?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat er dan een nieuw rubbertje in moet, maar bij een nieuwe pomp mag je aannemen dat er al een nieuw rubbertje inzit.
Wat betreft omslagpunt: deze bron ( http://www.eigenkracht.nl/hartaandeslag/hartslag ) zegt 85%. Maar je kunt het tijdens het trainen ook wel voelen. Als je een poosje echt diep gaat dan voel je aan je benen op een gegeven moment dat je op het randje zit. Als je dit een paar keer hebt, en je kijkt welke hartslag erbij hoort, dan heb je enige indicatie.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:45 schreef Tommeke het volgende:
tvp.
Inderdaad, er zit toch vaak een hendeltje op dat je omhoog moet trekken?
Weet iemand trouwens een goede manier om je omslagpunt uit te rekenen? Ik heb eindelijk een fatsoenlijke kilometerteller met hartslagmeter gekocht. M'n conditie gaat op dit moment behoorlijk voor uit en ik wil volgend seizoen een paar tijdritten gaan rijden.
Hoe kan je een kortere tijdrit van ongeveer 15 km het beste indelen? Meteen vol gaan, of in het begin toch nog wat doseren?
Coole fiets heb je trouwens drummerdude, zeker voor het bedrag wat je er voor betaald hebt.
Tof!quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:35 schreef drummerdude het volgende:
Vandaag gefietst, ging niet lekker ... Morgen mee fietsen bij een club, weer heerlijk kapot gaan, en dan 30 km door.
Tijdrit ga ik op advies 30 rijden, kijken of ik dat vol kan houden... Heb er echt zin in!
Thnx, ik voel meestal inderdaad wel een punt waarvan ik denk: dit houd ik lang vol, harder moet het niet gaan. Nu nog ff op het metertje de Hf er bij zoeken en kijken of het kloptquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:33 schreef PrinceSL het volgende:
[..]
Wat betreft omslagpunt: deze bron ( http://www.eigenkracht.nl/hartaandeslag/hartslag ) zegt 85%. Maar je kunt het tijdens het trainen ook wel voelen. Als je een poosje echt diep gaat dan voel je aan je benen op een gegeven moment dat je op het randje zit. Als je dit een paar keer hebt, en je kijkt welke hartslag erbij hoort, dan heb je enige indicatie.
Ik heb nog 1 voor je! Ik weet niet of die alleen voor mijn ploeg is of gewoon openbaar.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tof!
Mij lijkt het ook super om een paar keer een tijdrit te gaan doen, ik wil eerst nog wel een ligstuurtje aanschaffen, de rest komt eventueel later wel. Maar de ambitie om dat binnenkort eens te gaan doen is er echt
@PrinceSL:
Luxemburg is echt supermooi he? In welke omgeving zat je?
Een 'Hogedruk pomp SKS AIR WORX CON' zoals de pakbon het zegt.quote:
Luxemburg is zeker mooiquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
@PrinceSL:
Luxemburg is echt supermooi he? In welke omgeving zat je?
Exustar schoenen zijn een tip. Een wat onbekender merk dan Shimano en Sidi. Ik heb ze zelf en ze zitten inmiddels als gegoten. Ook wat meer speling en ventilatie en dat vind ik zelf wel prettig.quote:Ik moet het in met een 'bonnetje' kopen... Dus in een winkel, ik kan alles bestellen via een winkel, maar het moet dus nieuw zijn
Schoenen kijk ik nog wel eens voor, thanx voor die info
Ik zoek ze even naquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:50 schreef marcodej het volgende:
[..]
Exustar schoenen zijn een tip. Een wat onbekender merk dan Shimano en Sidi. Ik heb ze zelf en ze zitten inmiddels als gegoten. Ook wat meer speling en ventilatie en dat vind ik zelf wel prettig.
In de remgrepenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:55 schreef drummerdude het volgende:
Waar zit de schakeling?
Ja.quote:En kan je de extra rem[grepen] er ook afhalen?
Ik hou dat nog geen 5 minuten vol.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:34 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Joh, koopje zo'n stuur zeker?
Ik leg altijd maar mijn onderarmen op het stuur als ik in de tijdrithouding wil hehe.
Zelf heb ik ook de Summit triple en ik wilde eerst die extra remmen er ook afhalen maar heb ze even een weekje geprobeerd en daarna eigenlijk niet meer weggehaald. Is toch wel fijn als je lekker rustig met je handen op het stuur fietst en wat bij moet remmen omdat iemand voor je net iets langzamer gaat enzo. En schakelen in de remgrepen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:55 schreef drummerdude het volgende:
Vandaag naar de FM geweest.. ben uiteindelijk wel bij een fiets gekomen, maar heb daar wat vraagjes over.
Het gaat over de Focus Summit Triple.
Waar zit de schakeling? Ik zie hem nergens op de foto's..
En kan je de extra rem er ook afhalen, heeft voor mij geen toevoegende waarde...
Hij is afgemonteerd met Sora he?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:55 schreef drummerdude het volgende:
Vandaag naar de FM geweest.. ben uiteindelijk wel bij een fiets gekomen, maar heb daar wat vraagjes over.
Het gaat over de Focus Summit Triple.
Waar zit de schakeling? Ik zie hem nergens op de foto's..
En kan je de extra rem er ook afhalen, heeft voor mij geen toevoegende waarde...
Hield dinsdag ook maar 15km vol, toen kreeg ik te veel last m'n ass .quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik hou dat nog geen 5 minuten vol.
Zo'n ligstuurtje heb je wel voor 7 tientjes hoor.
Niet helemaal, op mijn derailleur staat mooi tiagra namelijk, op de handgrepen idd Sora. Ik heb dus geen idee wat het isquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij is afgemonteerd met Sora he?
Daar zit de schakeling ook gewoon in de remgrepen, alleen zwaarder schakelen (met je achterderailleur) doe je met een hendeltje aan de binnenkant.
Bij Sora is dit anders tov andere groepen volgens mij.
Sora heeft andere handgrepen, met die dingetjes aan de binnenkant zeg maarquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:27 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Niet helemaal, op mijn derailleur staat mooi tiagra namelijk, op de handgrepen idd Sora. Ik heb dus geen idee wat het is
Klopt, die heeft het ook. Maar hoe je het nou moet noemen, Tiagra of Sora, geen ideequote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sora heeft andere handgrepen, met die dingetjes aan de binnenkant zeg maar
Bij mij werd het verkocht als een volledig Sora fiets. Maar ach naar het schijnt is Tiagra net iets beter dan Sora. Sowieso eigenlijk geen problemen met mijn fiets gehad heb hem nu ongeveer een jaar en fiets dan 1 of 2 keer per week 40km per keer.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:23 schreef drummerdude het volgende:
... Discussie Tiagra/Sora:
Mijn FM snapt er ook niet veel van, ik heb de prijslijst en de folder meegekregen. Op de officiële prijslijst staat Shimano Tiagra 27 GG (Triple), en in de officiële folder staat dat alles Sora is...
Hehe ik dacht precies hetzelfde, maar hij had 'm indeed al eens eerder geshowed.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:01 schreef Leonos het volgende:
Oh, dan heb ik die foto misschien hier ergens eerder gezien
Dat wist en voelde ik alquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:10 schreef jorryt het volgende:
Dan moet je hem iets naar voren doen en als je wil de punt een beetje naar beneden wijzen
Hoeveel doe je over 25 kilometer?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:40 schreef Leonos het volgende:
Vandaag na een zwaar weekend Lowlands weer is het fietsen opgestart en 25km gefietst.
Veel gezeik gehad met mijn fietscomputer waardoor ik 3x heb moeten stoppen. Verder reed ik de 25km gemakkelijk uit dus ik kan gewoon weer verder waar ik gebleven ben
Waarschijnlijk volgende week nog een cyclo: de Claude Ciquielion.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:10 schreef Littlecreep het volgende:
Gaan mensen nog voor een paar toertochten nu het seizoen zijn einde nadert? Gerrie Kneteman Classic staat dun aangekruist en misschien doe ik Boogie's Extreme aan, al is het maar om weer eens de Limburgse heuvels in te gaan
Beenstuk is van halverwege je bovenbeen tot je enkel (dus geen volledige broek). Net iets minder warm en makkelijker uit te doen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:46 schreef drummerdude het volgende:
vraag me af wat het verschil tussen een lange broek en een beenstuk is
Ik heb Parijs-Cambrai aangekruist staan. Eind september/begin oktober dan nog een fietsvakantie.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:10 schreef Littlecreep het volgende:
Gaan mensen nog voor een paar toertochten nu het seizoen zijn einde nadert? Gerrie Kneteman Classic staat dun aangekruist en misschien doe ik Boogie's Extreme aan, al is het maar om weer eens de Limburgse heuvels in te gaan
Ja, die is bij mij helaas te komen vervallen Mede door de paar weken niks doen en de nieuwe afstelling van mijn fiets. Nog heel eventjes wennen. De volle afstand?quote:Op zondag 24 augustus 2008 05:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk volgende week nog een cyclo: de Claude Ciquielion.
Hoeveel kilometer deze keer?quote:Op zondag 24 augustus 2008 07:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb Parijs-Cambrai aangekruist staan. Eind september/begin oktober dan nog een fietsvakantie.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:41 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ja, die is bij mij helaas te komen vervallen Mede door de paar weken niks doen en de nieuwe afstelling van mijn fiets. Nog heel eventjes wennen. De volle afstand?
In Groningen organiseren ze elke donderdagavond een oefenwedstrijd op de wielerbaan waar ook mensen als Marc de Maar en Gerard van Velde etc aan meedoen...quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:26 schreef drummerdude het volgende:
Ik heb wel zin om nog even te kijken hoe een 'pelotonwedstrijd' voelt. Ik zit alleen met vervoer, want mijn ouders kunnen (en willen) niet rijden, en in de buurt is er weinig te doen volgende paar weken.
Wordt je lekker moe vanquote:Op zondag 24 augustus 2008 22:22 schreef drummerdude het volgende:
175 km, 3.300 hoogtemeters? Dat lijkt me een redelijk zware tocht!
Vrijwel elke wielervereniging heeft dat soort trainingswedstrijden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:26 schreef Tommeke het volgende:
Maar volgens mij is dat niet echt bij jou in de buurt
Klinkt best goed. Weet je misschien welke WV dat organiseert?quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In Groningen organiseren ze elke donderdagavond een oefenwedstrijd op de wielerbaan waar ook mensen als Marc de Maar en Gerard van Velde etc aan meedoen...
Maar volgens mij is dat niet echt bij jou in de buurt
Misschien moet ik daar ook maar eens aan meedoen..
Volgens mij niet een vereniging, ik zoek wel ff de link met een krantenbericht op.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:46 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Klinkt best goed. Weet je misschien welke WV dat organiseert?
Tijd niet op gelet. Maar reed gemiddeld rond de 25km per uur. Deed rustig aanquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:47 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Hoeveel doe je over 25 kilometer?
http://www.wielerbaangroningen.nl/quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgens mij niet een vereniging, ik zoek wel ff de link met een krantenbericht op.
Edit:
http://members.home.nl/fschuil1/wielerbaan.pdf
OK. Dit IVM mijn vaste trainingsrondje ook 25 km is, en ik wel benieuwd ben hoeveel anderen daar op rijden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tijd niet op gelet. Maar reed gemiddeld rond de 25km per uur. Deed rustig aan
Vanavond even een wat langere toch plannen en morgen uitvoeren
Ik heb binnekort wel een lange broek nodig denk ik. Gaat weer geld kosten
Ik ga donderdag denk ik meedoen, je moet 2 euro inleggen maar volgens mij mag iedereen meedoen. In 2005 werd trouwens ene Bauke Mollema 7e in het eindklassementquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:28 schreef drummerdude het volgende:
[..]
http://www.wielerbaangroningen.nl/
Dat is een link, voor andere geïnteresseerden... Ik moet nog even rondneuzen op de site voor ik ga kijken of ik mee mag/ga meedoen
Minimum weet ik niet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:35 schreef drummerdude het volgende:
Als je mee gaat doen; ik heb wel wat vraagjes... Misschien loop je tegen een antwoord op:
Hoe oud is minimum?
Tot hoe laat duurt het? (ouders )
Hoe is de baan
Hoe hard rijden ze gemiddeld?
Dan heb jij net je rechtervoet vastgeklikt man!quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Is maar een dikke 200km.
Ik las dat een 14 jarige niet mee mocht doen... Daar ben ik benieuwd naar.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Minimum weet ik niet.
De wedstrijd is van 7 tot 8
De baan is prima, redelijk breed, geen moeilijke bochten. Zoek op google earth maar eens op Corpus den Hoorn. De baan ligt om het sportpark heen.
Gemiddelde snelheid weet ik echt niet. Maar in dat artikel stond volgens mij dat de meesten wel meekonden.
Door al dat geslowchat, sneeuwt mijn post helemaal onder.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:25 schreef Blik het volgende:
Komend weekend ga ik trouwens naar de Ardennen, de fietsen gaan mee. Vanaf welk dorp kan ik het beste starten om een leuk klein rondje te fietsen (40 a 60 km) met een paar leuke beklimmingen.
Standplaats is Vielsalm, maar een klein stukje met de auto rijden om een betere startplaats te hebben is ook niet erg. Bijvoorbeeld Trois-Ponts of Stavelot
Ja, eerst maar even vervoer regelen... Ik zou niet weten hoe ik er moet komen.. 73.0 km is voor mij een duurtraining... en dan heen en weer, + koers word hem niet... Fietsend is niet haalbaarquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:00 schreef Tommeke het volgende:
De bochten zijn gewoon vlak. Ik denk als je daar komt dat ze wel een oogje dichtknijpen zoals ik het in dat bericht las...
Nee, dat snap ikquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:14 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Ja, eerst maar even vervoer regelen... Ik zou niet weten hoe ik er moet komen.. 73.0 km is voor mij een duurtraining... en dan heen en weer, + koers word hem niet... Fietsend is niet haalbaar
Ik ben deze zomer een weekje wezen fietsen in Stavelot. Daar kan je prima beginnen. Wat wij deden was eigenlijk niet echt een route uitstippelen. We fietsten gewoon een kant op en keken daar wel weer hoe we terugkwamen. Aanraders zijn wel: de Stockeu en de beklimming bij Coo (bij het bord: vieux sart). Vooral boven de op de stockeu kan je daarna heerlijk stukjes naar beneden waaien over best mooi weggetjes. Ook zou je kunnen overwegen om naar Spa te fietsen. Pak je misschien wel wat grotere wegen mee, maar het dorpje is best leuk. Daarnaast kan je via Spa en Franchorchamps heerlijk binnendoor terug naar Coo/Trois Points.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:25 schreef Blik het volgende:
Komend weekend ga ik trouwens naar de Ardennen, de fietsen gaan mee. Vanaf welk dorp kan ik het beste starten om een leuk klein rondje te fietsen (40 a 60 km) met een paar leuke beklimmingen.
Standplaats is Vielsalm, maar een klein stukje met de auto rijden om een betere startplaats te hebben is ook niet erg. Bijvoorbeeld Trois-Ponts of Stavelot
Ik zag al op internet dat er een heleboel leuke klimmetjes in de buurt van Stavelot zijn. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik die klimmetjes ook daadwerkelijk kan vindenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:28 schreef koeii het volgende:
[..]
Ik ben deze zomer een weekje wezen fietsen in Stavelot. Daar kan je prima beginnen. Wat wij deden was eigenlijk niet echt een route uitstippelen. We fietsten gewoon een kant op en keken daar wel weer hoe we terugkwamen. Aanraders zijn wel: de Stockeu en de beklimming bij Coo (bij het bord: vieux sart). Vooral boven de op de stockeu kan je daarna heerlijk stukjes naar beneden waaien over best mooi weggetjes. Ook zou je kunnen overwegen om naar Spa te fietsen. Pak je misschien wel wat grotere wegen mee, maar het dorpje is best leuk. Daarnaast kan je via Spa en Franchorchamps heerlijk binnendoor terug naar Coo/Trois Points.
De stockeu is heel simpel te vinden. Als je vanaf de kant van Trois-Ponts Stavelot infietst, dan kletter je gewoon de eerste beste weg rechtsaf Stavelot in over keitjes. Dan kom je bij een kruispunt waar je nog verder rechtsaf naar beneden kan over nog slechtere keitjes. Dan kom je vervolgens weer op een kruising en dan zie je voor je neus een hele nare steile helling. Dat is hemquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zag al op internet dat er een heleboel leuke klimmetjes in de buurt van Stavelot zijn. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik die klimmetjes ook daadwerkelijk kan vinden
Groningen stadquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:08 schreef drummerdude het volgende:
Haha... dat is wel lekker... waar woon je trouwens ongeveer? Volgens mij wel aardig noordelijk?!
Haha, dan is het lekker dichtbij...quote:
15 min fietsen incl wachten voor stoplichtenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:37 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Haha, dan is het lekker dichtbij...
Ik heb al een mooi rondje uitgezocht met een aantal mooie hellingen. De Waalse Pijl komt langs Grand-Halleux (5 km boven Vielsalm) en vanaf daar komt eigenlijk het mooiste stuk met de leukste hellingen. De route komt vervolgens ook langs Stavelot en Trois-Ponts. Die weg staat aangegeven met gele pijlen. Dus met die bergjes moet het goed komen. Daarbij wordt het ook nog eens topweer komend weekend. Dus ik ga een goed weekend tegemoet. (Hoop dat het niet te zwaar wordt, want ik heb tot op heden dit jaar pas 630 km op de teller staan)quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:58 schreef koeii het volgende:
[..]
De stockeu is heel simpel te vinden. Als je vanaf de kant van Trois-Ponts Stavelot infietst, dan kletter je gewoon de eerste beste weg rechtsaf Stavelot in over keitjes. Dan kom je bij een kruispunt waar je nog verder rechtsaf naar beneden kan over nog slechtere keitjes. Dan kom je vervolgens weer op een kruising en dan zie je voor je neus een hele nare steile helling. Dat is hem
Die tweede heuvel waar ik het overhad: als je vanaf La Gleize Coo infietst, passeer dan de watervallen en ga na pakweg 200 meter linksaf bij het bord: Le vieux sart (ofzo). Dat is ook een vrij fijne klim. Hij is maar een kilometer lang ofzo, maar je komt wel goed kapot boven. Als je dan boven bent en je fietst gewoon door (beetje rechtsaanhoudend) dan kom je gewoon weer uit bij het begin van Stavelot. Kan je gelijk de Stockeu erachter aan doen
Heb gelijk alweer zin om terug te gaanquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb al een mooi rondje uitgezocht met een aantal mooie hellingen. De Waalse Pijl komt langs Grand-Halleux (5 km boven Vielsalm) en vanaf daar komt eigenlijk het mooiste stuk met de leukste hellingen. De route komt vervolgens ook langs Stavelot en Trois-Ponts. Die weg staat aangegeven met gele pijlen. Dus met die bergjes moet het goed komen. Daarbij wordt het ook nog eens topweer komend weekend. Dus ik ga een goed weekend tegemoet. (Hoop dat het niet te zwaar wordt, want ik heb tot op heden dit jaar pas 630 km op de teller staan)
Verder is het goed te merken dat het einde van het seizoen nadert, 's avonds fietsen na 20:30 is al nagenoeg onmogelijk.
Toffe rit. Dan moet ik ze wel een paar keer kunnen zienquote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:16 schreef Blik het volgende:
crosspost vanuit het Utrecht-topic
Utrecht krijgt bezoek van de Tour deze week (stond op RTL teletekst) Ze zijn dus in de running om de Grand Départ van 2010 te organiseren. Concurrenten zijn o.a. Dusseldorf en Rotterdam. Proloog zal starten en finishen bij de Galgenwaard en o.a. via de Catharijnesingel en de Maliebaan lopen. De eerste etappe zal ook starten en finishen bij de Galgenwaard en gaat o.a via de Zuilense Ring naar Maarssen, langs de Loosdrechtse Plassen, Hilversum, Den Dolder richting de Utrechtse Heuvelrug met onder andere de Grebbeberg (punten bergtrui).
Ach, een beetje lullen over professioneel wielrennen moet ook kunnen dacht ik zo. Er is geen slowchat topic voor wielrennen, en het is niet boeiend genoeg om er een apart topic over te openenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:58 schreef Wombcat het volgende:
Wat doet dit eigenlijk in het recreatief-wielrennen to[pic
Er is een centraal wielrennen-topic waar dit in terecht kan.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach, een beetje lullen over professioneel wielrennen moet ook kunnen dacht ik zo. Er is geen slowchat topic voor wielrennen, en het is niet boeiend genoeg om er een apart topic over te openen
het spijt me verschrikkelijkquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er is een centraal wielrennen-topic waar dit in terecht kan.
En volgens mij zwerft er ook nog ergens een topic rond over de (mogelijke) Tour-start in NL in 2010.
Ja, schaam jequote:
doe ik toch ook (een beetje)quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, schaam je
zo erg is het ook weer niet, maar lijkt me wel handig om het een beetje over recreatief wielrennen te houden
Dankje, maar ik ben niet meer gegaanquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:31 schreef drummerdude het volgende:
Succes vanaaf Tommeke!
Dat geeft een lekker gevoel he?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:38 schreef FJD het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst een andere wielrenner er af gereden bij tegenwind
Beginnen met een racefietsje van ¤50,- te marktplaats.nl en daarna zie je wel verder. Dat ga ik tenminste doen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:31 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik wil ook beginnen maar ik weet maar niet wat voor fiets ik moet aanschaffen. Ik heb niet echt veel geld (arme kudt student) en ik wil eerst kijken of ik het een beetje leuk vind voordat ik er veel geld aan uitgeef.
Ik heb er alleen niet echt verstand van dus is het lastig iets kopen...
Ik ging wel goed stuk op deze training. Ik kwam er uiteindelijk achter dat ik een kleine 10km probeerde toe te rijden naar een wielrenner waarmee ik twee dagen eerder nog met een flinke gang kop over kop had gereden. Hij reed toen ook al met z'n tweeen dus dat was knap lastig, het gat was een meter of 500 denk ik. Halverwege hing daar nog een andere rijder tussen en die haakte eerst nog aan maar omdat ik met de 'kopgroep' wilde rijden bleef ik gewoon vol door gaan op kop. Na een minuut of 10 keek ik achterom en wastie opeens weg Toen ik daar later over nadacht was dat idd wel even een momentje van euforie. Er stond immers toch een aardig tegenwindje en dan is op kop rijden echt veel zwaarder dan aanhaken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:26 schreef Tommeke het volgende:
Dat geeft een lekker gevoel he?
kleine stukje door dorpjes, stoplichten en dergelijke zorgen er al snel voor dat je gemiddelde enorm daalt. Ik haal meestal ook ongeveer 26 a 27 km/u, maar als ik door een dorpje heenmoet daalt het gemiddelde al snel met 0.5 km/uquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:10 schreef Loohcs het volgende:
Aardige gemiddeldes hier. Ik fiets zelf ook wel eens, maar zelfs op korte stukjes < 50 km haal ik meestal slechts iets van 26 gemiddeld.
Ja dat is nu mijn idee ook. Ik heb er vandaag 1 geleend van een huisgenoot van me en het beviel me echt prima. Even naar Katwijk gefietst (vanuit Leiden), toch wel lekker stukje voor zo even in 1,5 uur. Alleen de fietscomputer doet het niet, snap er niks van want alles zit naar mijn idee goed aangesloten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Beginnen met een racefietsje van ¤50,- te marktplaats.nl en daarna zie je wel verder. Dat ga ik tenminste doen.
Heb ik altijd vlak voor mijn huis even 100m uitbollen en hupsa je gemiddelde met 0.3 omlaag. Kijk daarom steeds minder naar gemiddeldes.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:36 schreef Blik het volgende:
[..]
kleine stukje door dorpjes, stoplichten en dergelijke zorgen er al snel voor dat je gemiddelde enorm daalt. Ik haal meestal ook ongeveer 26 a 27 km/u, maar als ik door een dorpje heenmoet daalt het gemiddelde al snel met 0.5 km/u
14 versnellingen? Dat is idd best oudquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:49 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja dat is nu mijn idee ook. Ik heb er vandaag 1 geleend van een huisgenoot van me en het beviel me echt prima. Even naar Katwijk gefietst (vanuit Leiden), toch wel lekker stukje voor zo even in 1,5 uur. Alleen de fietscomputer doet het niet, snap er niks van want alles zit naar mijn idee goed aangesloten.
Weten jullie trouwens wat deze fiets ongeveer waard is:
Batavus frame
Shimano 14 versnellingen met schakeling op het stuur
Als ik het zo zie niet zo heel erg nieuw meer, maar leeftijd weet ik niet.
(Ik had het ook al in het [centraal] wielrennen topic geplaatst maar het lijkt me hier beter op zijn plek).
wat voor 1?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:18 schreef drummerdude het volgende:
Ik ga vanmiddag mijn nieuwe fiets ophalen
Wat voor fiets heb jij nou gekocht uiteindelijk?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:37 schreef Leonos het volgende:
Prachtig weer om te fietsen vandaag. Ik ga zo weg
Aparte kleur stuurlint. Mooie fiets verder topkeuzequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 15:50 schreef drummerdude het volgende:
Ik heb hem thuis!
De kleuren zijn erg mooi, ook de stuurschakeling is heerlijk...
Ik heb gewoon een zadeltasje. Past genoeg in. Plakspullen ed en nog wat eten ook. Werkt prima.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:34 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Passen er ook niet wat mueslirepen in je zakken ? 100km zonder eten vond ik net 20km te veel laatst ..
2 flesjes voor 100km is ook erg weinig. Je zult ofwel moeten ravitailleren onderweg of toch iets doen met je fiets dat je meer kunt meenemen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:25 schreef Leonos het volgende:
Ik ga zo 100km proberen maar ik neem geen eten mee. Past niet in mijn zakken.
1 flesje water en een flesje aanmaak limonade moet het doen voor mij. Hoop ik dan
Ook de Keutenberg gehad?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:20 schreef Baron_T het volgende:
Hee heerlijk fietsweer inderdaad.
Gisteren heb ik een tocht van 150 km. gemaakt in het Zuid-Limburgse heuvellandschap. Was echt erg lekker alle bekende klimmetjes opgereden en natuurlijk lekker gedaald.
40 minuten boven goud is ook geen schande. Maar beter dat ik het heb laten schieten, had ik niet overleefd. Eerst de intreeweek van de UvA en dan nog de Crique fietsen. Nee dank jequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:08 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben weer terug van de Claude Criquielion. Dat was afzien. Tot 120 km ging het goed en lag ik mooi op schema (voor goud, daar moest ik 6:05 voor rijden). En toen stortte ik in. Kwam niet meer vooruit. Geval hongerklop. Waarschijnlijk veroorzaakt door nog niet volledig hersteld te zijn van de Laurent Desbiens van vorige week en iets te diep gegaan in een trainingskoers afgelopen donderdag + donderdag en vrijdag wat te weinig gegeten.
De laatste 53 km heb ik met een gemiddelde van 19,7 afgelegd, terwijl na 120 km mijn gemiddelde 29 was. Uiteindelijk terechtgekomen op een gemiddelde van 25,2). Gefinish in 6:49.
Mwah, het is wel ver beneden mijn normale niveau.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:21 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
40 minuten boven goud is ook geen schande.
Zo kan je het ook bekijken, maar goed, kan iedereen overkomen zo. Ik was allang tevreden geweestquote:Op zondag 31 augustus 2008 04:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mwah, het is wel ver beneden mijn normale niveau.
Onweer bedoel jequote:Op zondag 31 augustus 2008 16:21 schreef Leonos het volgende:
Ik ga vanavond ook fietsen door de warmte
Ik vond het trouwens best lekker, wat heter rijden... Zweet je wat meerquote:Op zondag 31 augustus 2008 16:29 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
't Gaat wel kut weer worden vanavond. Daarom ben ik maar midden op de dag gegaan.
Ik ben meer een regenrijder . Mits niet te veel gure wind btw ..quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:41 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Ik vond het trouwens best lekker, wat heter rijden... Zweet je wat meer
quote:
Ik kan wel een paar van mijn tochtjes uit Gouda sturen. Sla eigenlijk alles op in Bikely. PM me maar.quote:
Ik vind het tot nu toe wel handig... Beter dan ik had verwacht in ieder geval... Je kan in een rustige fase nu lekker bovenuit zitten zonder 20 seconden vooruit te hoeven denken. Of ik hem bij wedstrijden oplaat kijk ik dan wel... Maar nu hou ik ze zeker!quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:01 schreef Sjiznit het volgende:
Drummerdude, ik zie dat je die extra remgrepen heb laten zitten. Bevallen ze een beetje? Of wil je ze alsnog weghalen?
Hehe, zelfde reactie als ik had dus:P Wilde ze er bij het eerste gezicht ook af halen maar aangezien ik ook regelmatig met mijn vader rij is het heerlijk om gewoon met de handen op het stuur te kunnen bijremmen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:06 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Ik vind het tot nu toe wel handig... Beter dan ik had verwacht in ieder geval... Je kan in een rustige fase nu lekker bovenuit zitten zonder 20 seconden vooruit te hoeven denken. Of ik hem bij wedstrijden oplaat kijk ik dan wel... Maar nu hou ik ze zeker!
Nee eigenlijk geen problemen. Begint nu wel beetje te ratelen maar ach mag ook wel weer olie op In Nederland schakel ik ook niet echt veel dus staat eigenlijk altijd op de middelste voor en dan een van de 3 kleinste achter.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:15 schreef drummerdude het volgende:
Had jij ook problemen met 1 schakelcompinatie?
Volgens mij is het klein blad-links van het streepje
Ik vind regen (mits christelijke temperaturen) heerlijk, lekker vies worden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 20:10 schreef drummerdude het volgende:
Ik begin liever niet in de regen, kom je zo sloom warm...
Ik vind het wel lekker als ik een tijdje zweet, dat het druppelt... maar écht regen begin tot eind... lijkt me niks
Vandaag de tweede Deze keer wel bewust en t was niet echt meer tegen de wind maar goed hij nam de kop steeds maar niet over. Ik wilde gewoon snel thuis zijn en dat samen doen maar toen ik na de eeste overname maar niet werd afgelost ben ik maar even vol de pedalen gaan staanquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:26 schreef Tommeke het volgende:
Dat geeft een lekker gevoel he?
Meeste clubs hebben wel een zomeravond- of weekendcompetitie. Daar kun je met een dagkaart meedoen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:45 schreef Leonos het volgende:
Zijn er trouwens ook wedstrijden waaraan je mee kan doen zonder lid te zijn van een club ofzo?
En is daar een mooi overzichtje van ?
Vind het altijd wat lastig fietsenquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:21 schreef Leonos het volgende:
Pinkpop
Drink eens een kop koffie en lees mn post dan nog een keerquote:Op dinsdag 2 september 2008 22:27 schreef Leonos het volgende:
Dat is toch echt hetzelfde terrein.
groep is o.a. de remmen, derailleurs, schakelmechanismen, tandwielen, ketting. Een groep is op te delen in verschillende klasses. Meestal staat er bij een fiets waarmee hij "afgemonteerd" is. Je hebt 3 merken:quote:Op donderdag 4 september 2008 00:10 schreef Leonos het volgende:
Waar en hoe kan je zien welke groep erop je fiets zit?
En wat is een groep?
Misschien voor die tijd, maar nu is het 15 jaar oudquote:Op donderdag 4 september 2008 09:44 schreef ChRoNiC het volgende:
Volgens mij is het ongeveer 105 waardig, die 500ex groep.
Nice, dat wil ik ook wel is gaan doen.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:52 schreef FJD het volgende:
Nog twee weken dan staat Alpe d'Huez voor de deur Heb er dan bijna 2000 trainingskilometers opzitten alleen dat zijn natuurlijk geen echte klimkilometers. We zullen zien, boven komen we wel
Je eerste keer in de bergen?quote:Op donderdag 4 september 2008 19:52 schreef FJD het volgende:
Nog twee weken dan staat Alpe d'Huez voor de deur Heb er dan bijna 2000 trainingskilometers opzitten alleen dat zijn natuurlijk geen echte klimkilometers. We zullen zien, boven komen we wel
Dat snap ik uiteraard.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:50 schreef ultra_ivo het volgende:
En de 105 van die tijd is niet te vergelijken met de 105 van tegenwoordig.
Ardennen en bergen zijn niet te vergelijken. In het hooggebergte heb je kilometerslang percentages tussen de 7 en 10%. In de Ardennen heb je 'korte' steile klimmen (maar 1 km aan 10-15% is ook flink afzien), of langere niet zulke steile klimmen (5-6% een paar km lang).quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Je eerste keer in de bergen?
Ik vond de eerste keer in ieder geval flink tegenvallen, je gaat zo snel over je omslagpunt heen. Nu scheelt het ook dat je in de Ardennen al snel aan de 15% zit, en dat is ook gewoon erg zwaar als je 92 kilo weegt
Met 15-20 euro houdt dat wel op imo.quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:50 schreef ChRoNiC het volgende:
14 versnellingen in het totaal, voor 2 bladen en achter 7.
Alles ziet er nog wel puik uit verder. Ik zal meteen ff een foto posten.
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:10 schreef Wombcat het volgende:
Ga de eerste kilometers nog maar niet voluit.
Niet? Ik ga voor het Menchovjequote:Op vrijdag 5 september 2008 18:10 schreef Wombcat het volgende:
Ga de eerste kilometers nog maar niet voluit.
Ik heb voor zo'n fiets ongeveer 200 euro betaald.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met 15-20 euro houdt dat wel op imo.
Mooi. Hou er dan rekening mee dat je 1:15-1:30 met de intensiteit waarmee je begint moet blijven trappen, want even wat rustig aan doen bergop, dat is lastig. Zeker op de eerst 3 km van Alpe d'Huez, want die zijn het lastigste. Hoewel de Alpe wel het voordeel heeft dat de bochten vlak zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Niet? Ik ga voor het Menchovje
Nee maar voor het slecht verspreiden van mn krachten ben ik niet bang. Heb ook wel eens een halve marathon gelopen dus dat lukt wel
Die was ook 7-speed met buiscommandeurs en 15 jaar oud?quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:49 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik heb voor zo'n fiets ongeveer 200 euro betaald.
Ja, OK. Maar dan dus niet met Shimano 500 EX.quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:19 schreef ultra_ivo het volgende:
buiscommandeurs en 15 jaar oud kan best 200 Euro waard zijn. Dat hangt van de kwaliteit van het frame en de groep af. Sowieso zijn dergelijke fietsen heel goed voor beginners en als pekelfiets voor gevorderden, je krijgt heel veel kwaliteit voor weinig geld.
Klopt. Een oude Shimano 600 groep, een Sachs New Success of een oude Campa Chorus oid moet er dan wel opzitten (bij een oude Mavic groep haal je het niet eens met 200 Euro).quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, OK. Maar dan dus niet met Shimano 500 EX.
Want dat was nieuw nog niet eens kwaliteit.
Tuurlijk zijn de Alpen zwaarder dan de Ardennen. Maar het is en blijft wel klimmen natuurlijk, en dat kan de eerste keer flink tegenvallen als je het nooit eerder gedaan hebtquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ardennen en bergen zijn niet te vergelijken. In het hooggebergte heb je kilometerslang percentages tussen de 7 en 10%. In de Ardennen heb je 'korte' steile klimmen (maar 1 km aan 10-15% is ook flink afzien), of langere niet zulke steile klimmen (5-6% een paar km lang).
Was je al eens in het hooggebergte geweest?quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn de Alpen zwaarder dan de Ardennen. Maar het is en blijft wel klimmen natuurlijk, en dat kan de eerste keer flink tegenvallen als je het nooit eerder gedaan hebt
nee, nog nooit in het hooggebergte geweest. Maar je begrijpt volgens mij niet wat ik bedoel, anders zou je dat niet vragenquote:Op vrijdag 5 september 2008 21:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Was je al eens in het hooggebergte geweest?
Klimmen in de Ardennen of in de Alpen is namelijk niet echt met elkaar te vergelijken.
Dat moet wel volstaanquote:Op zaterdag 6 september 2008 10:59 schreef FJD het volgende:
Anderhalve liter aan bidons, een gel in de achterzak en een volgauto voor eventuele refill.
Maybe. Wat ik bedoelde is dat ook als je wel eens in de Ardennen bent geweest, en denkt te weten wat klimmen is, dat het hooggebergte nog flink kan tegenvallen. Omdat Ardennenklimmen en hooggebergte niet te vegelijken zijn. Bettini kan wel LBL winnen, maar komt er in het hooggebergte niet aan te pas.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:27 schreef Blik het volgende:
[..]
nee, nog nooit in het hooggebergte geweest. Maar je begrijpt volgens mij niet wat ik bedoel, anders zou je dat niet vragen
En ik bedoelde dus dat klimmen in z'n algemeen flink kan tegenvallen als je het nog nooit gedaan hebt. Dat je erg makkelijk over je omslagpunt heen gaat. De Ardennen gebruikte ik als voorbeeld omdat ik daar vorige week geweest ben en dat mijn eerste keer "klimmen" was. Ik bedoelde juist niet te impliceren dat als je de Ardennen aankan, je ook het hooggebergte aankan. Dat is namelijk nog een fractie moeilijker.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maybe. Wat ik bedoelde is dat ook als je wel eens in de Ardennen bent geweest, en denkt te weten wat klimmen is, dat het hooggebergte nog flink kan tegenvallen. Omdat Ardennenklimmen en hooggebergte niet te vegelijken zijn. Bettini kan wel LBL winnen, maar komt er in het hooggebergte niet aan te pas.
OK.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:53 schreef Blik het volgende:
[..]
En ik bedoelde dus dat klimmen in z'n algemeen flink kan tegenvallen als je het nog nooit gedaan hebt. Dat je erg makkelijk over je omslagpunt heen gaat. De Ardennen gebruikte ik als voorbeeld omdat ik daar vorige week geweest ben en dat mijn eerste keer "klimmen" was. Ik bedoelde juist niet te impliceren dat als je de Ardennen aankan, je ook het hooggebergte aankan. Dat is namelijk nog een fractie moeilijker.
Kan goed zijn. Die steile klimmen is ook niets voor mij, dat merkte ik afgelopen weekend in de Claude Criquielion ook weer. Daar zaten een paar steile klimmen in, die gingen belabberd. De minder steile klimmen (in de eerste 120 km dan toch ) gingen stukken beter. Daar won ik plaatsen, terwijl ik op die steile klimmen er veel verloor. Mijn planning was ook om in de laatste 50 km juist veel winst te boeken, maar dan moet je daar geen hongerklop krijgenquote:Ik denk persoonlijk dat ik hooggebergte beter aan zou kunnen dan een Ardennen klim, de hele steile percentages zijn voor mij te vermoeiend. Ik kom beter om hoog bij een klim die continue eenzelfde stijgingspercentage heeft (denk in de Ardennen aan de Rosier-Est bijvoorbeeld, continue 5 a 7 % op een klein stukje van 12% na. Vond ik een heerlijke klim)
Windjack en regenjack lijkt me ook zeer welkom in ons klimaat. En misschien een muts voor onder je helmquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:58 schreef drummerdude het volgende:
Ik krijg net de wintercatalogus van Rose.de binnen..
Wat heb je eigenlijk allemaal per se nodig in de winter,
Lange broek, lang shirt, vestje en lange handschoenen?
Daar kan ik over meepraten. De afgelopen jaren ben ik een paar keer in Luxemburg geweest, dat ging me redelijk af. Dit jaar ben ik voor het eerst in de Alpen geweest, dat is toch echt andere koek hoor!quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Was je al eens in het hooggebergte geweest?
Klimmen in de Ardennen of in de Alpen is namelijk niet echt met elkaar te vergelijken.
Ik heb 3 lange broeken en een paar shirts met lange mouwen. Daaronder doe ik dan meestal een setje thermo ondergoed met lange mouwen/pijpen. Als het echt koud en kutweer is nog een wind en waterdicht jasje er overheen en ik red me wel.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:58 schreef drummerdude het volgende:
Ik krijg net de wintercatalogus van Rose.de binnen..
Wat heb je eigenlijk allemaal per se nodig in de winter,
Lange broek, lang shirt, vestje en lange handschoenen?
Met kou in principe zweethemd, shirt lange mouwen, windbrekertje, eventueel nog een T-shirt met lange mouwen en een colletje. Of ipv shirt lange mouw een gewatteerd jackje wat ik ooit eens op vakantie in Frankrijk heb gekocht voor 70 frank. Dat werkt prima als het niet té koud is (en niet al te hard waait). Door het fietsen produceer je nogal wat warmte, en die raak je dan makkelijk kwijt.quote:Op zondag 7 september 2008 11:36 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb 3 lange broeken en een paar shirts met lange mouwen. Daaronder doe ik dan meestal een setje thermo ondergoed met lange mouwen/pijpen. Als het echt koud en kutweer is nog een wind en waterdicht jasje er overheen en ik red me wel.
Ik denk dat roeien best wel eens goed kan aansluiten op wielrennen. goed voor de benen en corestability. Achter bouw je wel veel onnodige spiermassa op in het bovenlichaam. Maar het beste zou nog altijd schaatsen zijn.quote:Op maandag 8 september 2008 18:20 schreef FJD het volgende:
Mag ik vragen hoe je dat allemaal combineert met werken ivo? Je maakt een partij geinige tochten zeg maar dat is natuurlijk niet voor niets.
Algemene vraag; ik heb een hekel aan de Tacx en moet dus andere beweging gaan vinden. Graag jullie mening over hoe goed het aansluit als voorbereiding/doorstart voor het seizoen 2009. Doelen zijn dan een zooi classics rijden, meer echt klimwerk en heel, heel misschien La Marmotte. De opties zijn; spinnen (ik weet t; ), zwemmen & roeien.
Andere input altijd welkom, graag iets waarbij een soort van prestatie element, groepsdruk of competitie aanwezig is, dan presteerik veel beter.
Dit was gewoon een lang weekend. Ik heb 2 lange weekenden op de 5, de rest alleen op zondag vrij. Zaterdag met een combinatie van trein en fiets naar Parijs, daar bij vrienden overnacht. Zondag de toertocht Parijs-Cambrai. Als de SNCF niet een trein had laten uitvallen was ik gisteravond al thuisgekomen. Nu moest ik overnachten in Mons, vroeg in de namiddag was ik thuis. Het helpt natuurlijk dat ik wat centraler woon dan de meesten. De afgelopen twee maanden fietste ik bijna niet ivm blessure.quote:Op maandag 8 september 2008 18:20 schreef FJD het volgende:
Mag ik vragen hoe je dat allemaal combineert met werken ivo? Je maakt een partij geinige tochten zeg maar dat is natuurlijk niet voor niets.
Ik schaats in de winter, en dan vooral wedstrijden. Geeft je een goede basis voor het seizoen. Maar om daar goed effect van te hebben moet je het enigsinds kunnen. Als je aan het begin van het schaatsseizoen begint met lessen sta je aan het eind van het seizoen meer dan stabiel genoeg om ook conditioneel effect ervan te hebben. Maar dan moet je wel les nemen bij een schaatsschool/schaatsvereniging.quote:Algemene vraag; ik heb een hekel aan de Tacx en moet dus andere beweging gaan vinden. Graag jullie mening over hoe goed het aansluit als voorbereiding/doorstart voor het seizoen 2009. Doelen zijn dan een zooi classics rijden, meer echt klimwerk en heel, heel misschien La Marmotte. De opties zijn; spinnen (ik weet t; ), zwemmen & roeien.
Andere input altijd welkom, graag iets waarbij een soort van prestatie element, groepsdruk of competitie aanwezig is, dan presteerik veel beter.
De meeste van m'n tochten zijn gewoon rond de 200kmquote:Op maandag 8 september 2008 19:22 schreef FJD het volgende:
Wel ontzettend gaaf al die tochten alhoewel ze voor mij (iig op dit moment) nog wel enorm aan de lange kant zijn. Bedoel, ik krijg geen natte droom van 1100km door Rusland, ik zou afbreken geloof ik
Vaak kun je (klap)schaatsen huren op de baan.quote:Is het standaard dat je zelf schaatsen koopt of krijg je die bij je les erbij
Onder de 500 moet je niet doen, dan kun je beter kijken naar een goede 2e hands. 1500 kan trouwens ook Maar met klapschaatsen van rond de 600 kun je zelfs meerdere wedstrijdseizoenen rijden.quote:-edit-
Tering zeg, even 500,- voor een middenklasse klapschaats Ik ga er maar vanuit dat je fatsoenlijke noren bij het lessen krijgt, mocht ik het dan in december nog steeds ontzettend leuk vinden dan weet ik een mooi kerstcadeautje om mezelf te geven
Gelukkig maar, ben je toch een beetje normaalquote:Op maandag 8 september 2008 22:34 schreef ultra_ivo het volgende:
De meeste van m'n tochten zijn gewoon rond de 200km
Heb je een idee wat de gemiddelde kwaliteit daarvan is? Het is natuurlijk verkeerde zuinigheid als ik tot Kerst wacht op goede schaatsen om dan op slechte huurschaatsen een slechte techniek in te slijten. Dan wacht de stereo maar tot kerstquote:Vaak kun je (klap)schaatsen huren op de baan.
quote:Onder de 500 moet je niet doen, dan kun je beter kijken naar een goede 2e hands. 1500 kan trouwens ook Maar met klapschaatsen van rond de 600 kun je zelfs meerdere wedstrijdseizoenen rijden.
Ik ben gelijk even alles gaan opmeten en heb het ingevuld op die site, mijn resultaat:quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:09 schreef eentwee het volgende:
@McGilles: nee, het is niet zo dat je per se een 62 moet hebben. De kans is wel groot dat een 62 passend te maken is. Maar allerlei andere lichaamsmaten dan de binnenbeenlengte zijn ook van belang. Je geeft bijvoorbeeld niet je totale lengte en (dus) of je een lang of juist kort bovenlichaam hebt. De basismaten van een frame zijn de bovenbuislengte en de balhoofdbuislengte. De hoogte waarop het zadel komt te staan, staat namelijk min of meer vast en het maakt niet veel uit of de zitbuis dan 2 cm langer of korter is (compenseren doe je met een geschikte zadelpen). De bovenbuislengte bepaalt in belangrijkste mate hoe gestrekt je komt te zitten en de balhoofdbuislengte hoe diep je komt te zitten (hoogteverschil tussen zadel en stuur). Als je lenig bent en een soepele rug hebt, kun je i.h.a. dieper zitten. Logisch gevolg: ten opzichte van een bepaalde framemaat kom je bij een kleinere framemaat ceteris paribus dieper en korter (minder gestrekt) te zitten.
Volg bijv. eens een fit calculator zoals deze om hulp te krijgen bij de maatvoering: http://www.competitivecyc(...)FIT_CALCULATOR_INTRO
Als je 105 kg weegt en veel kracht hebt is een stevige fiets zeker geen overbodige luxe. Met name de wielen zijn een belangrijk onderdeel. Laat je goed adviseren voordat je een fiets koopt; liefst neem je bij bezichtiging iemand mee die er verstand van heeft. Je kunt een fiets die je gezien hebt hier laten 'beoordelen' of zoek eens wat rond op het forum van fiets.nl. Wat is je budget?
Wat is je budget?quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:15 schreef McGilles het volgende:
Ik wil binnenkort toch een keertje een racefiets aanschaffen (tweedehands), maar ik ben benieuwd wat nou een geschikte framemaat voor mij is.
Op sites lees ik dat ik met binnenbeenmaat van 94cm een framemaat van 62cm 'moet' hebben. Is dit echt noodzakelijk of kan je net zo goed een 60cm frame kiezen?
Misschien ook nog tips hier van mensen die er een beetje verstand van hebben waar ik op moet letten bij het kopen/zoeken van een tweedehands fiets?
ps: ik weeg gemiddeld rond de 105kg (krachtsport) dus een beetje een stevige fiets zou niet verkeerd zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |