abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:33:58 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60688771
Jawel. Omdat IT mijn 'competentie' (wat een managementkutwoord) is, ik er helaas wel wat van afweet (hoewel ik mij al jaren niet meer met Windows en PCs en dat soort troep bezig houdt maar alleen met databases, unix servers en dat leuk spul), help ik altijd mijn moeder met haar computerproblems want come-on 't is mijn moeder, en mijn broer die de handel ook wel eens aan gort heeft.

Paar jaar terug kwam daar een oom bij die te zamen met de aanschaf van een win98 computer een seniorencurcus computeren heeft gevolgd; en daar ook de nodige problemen mee had (klikken op tieten.exe van de reclamemail van Zonnet is niet echt slim) en geen idee heeft wat hij eigenlijk doet. Iets Selecteren moet je aanduiden als 'dat moet je blauw maken'. Dus.

Maar goed vorige week op een familiebarbecue was er al weer een andere oom die met zijn computer niets meer kan aanvangen door 6452 gevonden virussen etc en waar ik komende week langsga om eea te fixen.

Ik vrees dat dit ook een gevalletje 'bij problemen Remon nemen' gaat worden. Hmmmm. Geld vragen voor de moeite, tsja....:? 't is familie dus lastig, en dan nog, welk tarief zou dan moeten?

Waar leg jij de grens met hulp? Ook alleen broer/zus/pa/ma en verder niemand?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_60688792
ik heb me ingeschreven bij de KvK en vraag nu 75 euro per uur
pi_60688821
Ik help alleen m'n moeder, verder niemand. Ook niet tegen betaling, ik zie dat echt niet zitten. Familieleden doen weleens een poging maar ik begin er echt niet aan, ik ben als de dood dat ik dan iedere keer de klos ben
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:36:16 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_60688822
glas water erin en ze bellen je nooit meer
pi_60688850
Afweging maken per geval. En eigenlijk komt het er op neer dat iedereen met wie ik niet zelf, persoonlijk, "dagelijks" contact heb aan het gas kan.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:38:22 #6
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_60688870
whehe, je zij nemen
Goed verhaal. Lekker kort.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:39:52 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60688896
ik zou er zeker wat voor vragen. Mensen proberen het bij mij ook nog steeds, terwijl ik vrij weinig van clippysoftware weet en zelfs wil weten. Zonealarm noemen ze vaak "dat torentje in de hoek." Ik heb er geen geduld voor en zolang je die boodschap met gepaste irritatie blijft uitstralen, is het net alsof ze een gunst aan je vragen.

Dus: niet te makkelijk ja zeggen, veel zuchten en kreunen, mensen eerst zelf laten nadenken wat ze nou eigenlijk willen (belangrijk!) en zeker een wederdienst vragen.
Het alternatief is dat je zo'n helldesknummer geeft. Laat ze het dan maar zo oplossen en zelf kijken hoever ze kunnen komen met termen als 'blauw maken'.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:40:29 #8
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60688910
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:33 schreef gebrokenglas het volgende:
'bij problemen Remon nemen'
hihi
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60689174
Ik heb zelf ook eens een soortgelijk topic aangemaakt. Titel: Verjaardagfeestjes-helpdesk, wat de lading wel dekt. Je bent het handige 'neefje' dat wordt uitgebuit. Het is een irritant gegeven dat je graag wilt helpen, maar niet iedere keer dezelfde shit moet opruimen die een ander heeft gemaakt. Nog vervelender is dat zij een apparaat hebben gekocht en niet eens weten hoe het fatsoenlijk gebruikt moet worden.

Analogieën met auto's zijn al snel gemaakt:
- Als een neef automonteur is, wordt hij dan ook gevraagd om even naar dat rammeltje van hun auto te luisteren?
- Als je niet kunt tanken, geen band kunt wisselen of weet hoe waar je het contactsleuteltje in moet steken, vraag je dat dan ook altijd aan iedereen, iedere keer als je moet tanken, lekke banden rijdt of als je gaat rijden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_60689305
Mijn grens heb ik trouwens vrij makkelijk bepaald. Ik kan nu van alles zeggen.

'Ik heb een Mac'
'Ik ben een vrachtwagenchauffeur'
'Ik doe niet veel met computers' (want, vrachtwagenchauffeur)
'Ik heb geen tijd' (want, vrachtwagenchauffeur)

Maar dat wordt steeds minder, dat is nog een nasleep van m'n ICT-tijdperk.
  Donald Duck held zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:02:16 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_60689372
Gratis fixen doe ik voor niemand meer, afgezien van directe familie. Van dat 'o die wil vast wel gratis helpen en vindt het vast nog leuk ook' kreeg ik echt genoeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:04:09 #12
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60689407
Ons gezin en beste vrienden gratis, de rest moet betalen of kan de tyfus krijgen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_60689557
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ons gezin en beste vrienden gratis, de rest moet betalen of kan de tyfus krijgen.
idd!
url
pi_60689739
Sluit me aan bij de meeste antwoorden, ik ben ook "de techneut van de familie". Bij de gezellige familie kom ik wel langs mits het een redelijk normaal iets is (voor me nichtje bijvoorbeeld een spelletje installeren en msn) of bij me tante even een virusje weghalen, dan ga ik gewoon op de koffie en zet ik alle progjes eventjes aan, want voornamelijk met een pc opschonen is het toch wachten .

De grotere dingen (zoals xp vers erop alle progjes word/msn/al die bagger) beetje twijfel, heb het nog niet meegemaakt, maar ik weet van me familie dat ze dan zelf aanbieden om geld te geven.
De opa en oma van me tante hadden ook even iets, msn wilde oma erop hebben van 60 jaar oud, en het scherm stond niet recht (auto knopje op monitor will do the trick) en dan gaven ze een tientje dus tja.

Ik zou een beetje de afweging maken of het mensen zijn die denken.."zo even profiteren" of niet.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:21:58 #15
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_60689799
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mee eens.

Op www.crossloop.com staat een erg nuttige remote desktop tool terwijl de gebruiker kan meekijken, ongeacht of je achter een firewall zit. Mijn moeder woont dan maar een paar deuren verder op, maar dit is makkelijker (loop het liefste thuis zonder spijkerbroek rond, die hoef ik dan niet weer aan te trekken)
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:22:59 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_60689819
Ik weet niet zo heel veel, maar in het land der blinden is eenoog koning, nietwaar?

Maar OT: moeder en zus, de rest zoekt het maar uit, tenzij het alleen een vraagje is, langskomen doe ik niet, ook niet voor geld trouwens, zonde van mijn tijd gewoon.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Official ESF Kreviewer zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:25:28 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_60689869
Het ligt er bij mij maar net aan. Doet iemand relaxed ("hey, problemen...maar eh, dan kun je gelijk mee eten en dan maken we er een gezellige avond van..") en is het een vriend, dan wel. Is het familie of een vage kennis waar ik niets mee heb, die er niets voor overheeft. Fuck em.
pi_60690333
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:34 schreef het_fokschaap het volgende:
Dan zal je familie, vrienden- en kennissenkring in ieder geval niet snel je hulp gaan vragen...

On topic, bij mijn familie geef ik gratis advies (hoewel ze me af en toe toch wat geven voor de moeite). Voor wat betreft vrienden en kennissen; beste vrienden gratis, wat mindere vrienden / kennissen Euro 15,- per uur, volslagen vreemden euro 25,- per uur.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:49:43 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_60691785
Als ze mij vragen om een PC na te kijken dan probeer ik een afspraak te maken na 2015, omdat ik z.g.n. volgeboekt zit. Vervolgens gaan ze wijselijk naar het volgende slachtoffer die geen 'nee' kan zeggen en dus mooi de lul is. Betaalde opdrachten kunnen, afhankelijk van het geboden bedrag, meestal ter plekke. Hoe meer ¤¤¤ hoe sneller het kan
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_60692632
Ik heb er nog te weinig verstand van om geld voor te vragen. Ik oefen altijd op andermans pc met wat vage shit en als het dan mis gaat, is mijn naam haas. Zo leer je nog es wat Als het goed gaat, gaat het goed, gaat het fout dan hadden ze maar naar de helpdesk moeten bellen.

Maar over het algemeen maak ik meteen een afspraak voor visite, leuke avond etc. Zodat alles op de achtergrond kan draaien. In principe hoef je er maar 2 uurtjes bij elkaar mee bezig te zijn. Af en toe iets aanklikken en klaar.
pi_60692713
Daar waar jij het irritant vind worden.

Vrienden en bekenden vraag ik per defenitie nooit wat bij hulp. Mits het wel over en weer is en je bij hen dus ook kan aankloppen mocht het nodig zijn.

*gelukkig weinig verstand van computers heeft.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60692758
Oh, zo herkenbaar... Ik reageer altijd met "Ja, en?" als iemand zijn/haar probleem in mijn maag probeert te splitsen.

Ook "Sorry, m'n glazen bol is kapot" werkt. Alleen m'n ouders, en heel soms m'n broertje help ik, de rest heeft pech. Ik ben de hele week met die krengen bezig, dus 's avonds / in het weekend aub niet. Zeker niet tegen 10 euro die mensen je durven geven voor 4 uur werk...
pi_60693068
Ik doe het sporadisch nog en dan alleen als mensen ook iets voor mij kunnen betekenen.

Voor mijn verzekeringstussenpersoon regel ik het allemaal en als ik bv shit heb kan ik altijd bellen. heb me laatst weer 340 euro gescheeld

Of een aannemer: prima, ik fix jouw pc, jij fixt mijn badkamer
  zondag 10 augustus 2008 @ 03:07:03 #24
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60697789
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:43 schreef Blue Thunder het volgende:

Of een aannemer: prima, ik fix jouw pc, jij fixt mijn badkamer
Dat is het probleem: metselwerk en tegelzetting is normaal dat je daarvoor (zwart) betaalt, computerderij is zo ontastbaar en dat moet altijd gratis kunnen.
Net als software altijd maar gekopieerd moet kunnen worden in de ogen van ieder ("kun je er ook Word op zetten dat heb ik nodig....."). (ik betaal gewoon voor software want ik weet hoeveel put werk het is)
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_60697889
Soms is het te erg, want ze proberen nooit iets zelf.

Thuis ook gehad.
Dikke ruzie omdat ik niet wou helpen. Het was gewoon te stom voor woorden.
Na 10 minuten is het hun toch zelf gelukt.

Wat komen ze nou naar mij toe
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_60697972
Ik zit met een dilemma. Ik zelf heb thuis alles legaal. Nu word er de laatste tijd vaak doorgeschemerd, Jij komt binnenkort wel de computer toch ff schoonmaken.

Maar nu is het probleem zo, Ik wil best die computer schoonmaken, maar die computer wil ik alleen backuppen formatteren en een schone installatie. dit is de enige opossing die ik me kan voorstellen bij deze pc. dit komt omdat het een oudere pc is en het gewoon niet meer trekt zo veel troep zit er op.

Maar er word dus verwacht dat ik met een oplossing kom. en dat gaat gewoon niet lukken. deze mensen hebben geen legale windows versie. dus ik loop al vast.

Nu hoor ik het al een hele tijd van je komt nog wel eens een keer. maar dan denk ik iedere keer weer aan van hoe ga ik dat oplossen en wil ik dat wel oplossen voor hun. en het mag ook geen geld kosten. nu vind ik dat voor mijn uren niet erg omdat mijn oplossing voor het uitvoeren hiervan echt totaal geen werk kost voor mijzelf, tis meer van wachten op de installatie en een beetje goede software installeren.

ik heb zelfs een paar keer gedacht van, fuck it ik koop wel zo'n windows xp cd-rom om die mensen maar te pleasen. maar eigenlijk van de zotte dat er zo aan je kop word gezeikt om een kut pc en dat je het zo zat bent dat je er maar geld in gaat stoppen. zo erg kan dat gezeur tot mij dringen. en het ergste is nog dat er gewoon nog een beetje geld nog open staat want ik had hiervoor al wat dingetjes voorgeschoten voor hun pc. ook dit zou ik wel willen kwijtschelden als het gezeur maar eens ophoud.
Kus-Kus
pi_60698009
heel simpel, ik vraag buiten mijn directe familie (vader, moeder, broertje zusje) gewoon geld. Als ze mijn dienstverlening te min vinden gaan ze maar naar de lokale computerwinkel. alsof zij zo vaak wat voor mij terug doen...
  zondag 10 augustus 2008 @ 03:43:07 #28
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60698044
je meot gewoon zeggen dat je alleen helpt als je een floppy drive van ze krijgt.
pi_60698148
In mijn gezin help ik gewoon overal mee tv's , stereo, versterkers,dvd spelers , weet ik het allemaal . soms help ik mijn oom , soms klasgenoten maar vraag er geen geld voor ofzo.
Meestal mag ik mee eten vind ik wel oke
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:26:11 #30
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60699513
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:33 schreef Dikke-Doei het volgende:
Maar er word dus verwacht dat ik met een oplossing kom. en dat gaat gewoon niet lukken. deze mensen hebben geen legale windows versie. dus ik loop al vast.
Dat is de oplossing. Het helpt als je die mensen het met iets laat vergelijken. Msischien het beroep van die man ofzo (tegelzetter bijvoorbeeld): Iemand heeft een badkamer betegeld met illegaal -> raar cement / voegsel, dat laat nu allemaal los, en nu moet die man dat ff gratis komen fixen. Nee dat zal hij ook niet gratis doen.

Of een auto waar hij door een beun gratis een nieuwe uitlaat onder heeft laten zetten en die uitlaat ligt eraf. Nu moet iemand anders ook gratis een nieuwe uitlaat onder hun auto monteren.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_60699578
Ik ben dan zelf niet de gene die "goed is met computers", maar mijn lief. Die kan af en toe ontzettend gnoeven en puffen als zijn ouders of mijn ouders of vrienden iets vragen op computergebied. Maar dat doet hij wel altijd. (Met een beetje aansporing van mijn kant.) Ik vind bij dat soort relaties dat je dat gewoon moet doen. Als er bij ons iets moet gebeuren staan ze ook altijd voor ons klaar, dus ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat als je zelf iemand (in die kring) kan helpen, dat je dat doet. Daar moet je ook geen rekening van bijhouden vind ik. Andere mensen vragen het om te beginnen al niet aan hem.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_60699822
Het gaat ook niet zozeer om het wel of niet helpen. Waar ik mij vooral aan erger is hoe computernoobs ermee omgaan. Het gemak van het handige neefje uitbuiten, zonder zelf moeite te doen. Er zijn maar weinigen die ook even de tijd nemen om uit te zoeken hoe een computer werkt. Ik verwacht niet dat men meteen ICT-er is, maar een beetje basiskennis en Google leren gebruiken kan echt geen kwaad.
pi_60699847
wat dacht je van een kleine vergoeding ? , je hoeft ook niet vol te betaald worden. 5 euro per klusje
Redacted
pi_60699958
Defineer 'klusje'.

- Lettertype goedzetten?
- printerdriver installeren?
- Draadloze router instellen?
- Virussen/spyware weghalen?
- Volledige schoonmaak? (zowel fysiek als software)
- Nieuwe install?
- Nieuwe pc bouwen?

Voor een gemiddelde digibeet is het allemaal eender.
pi_60700037
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 09:33 schreef cablegunmaster het volgende:
wat dacht je van een kleine vergoeding ? , je hoeft ook niet vol te betaald worden. 5 euro per klusje
5 euro per klusje... Vaak wordt er verwacht dat je wel even langskomt, dan ben je dat al snel kwijt aan benzine... 50 euro komt dichter in de buurt.
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:06:45 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_60700064
Ik doe het niet meer, iig niet meer voor jan en alleman. Gewoon wel voor familie en SOMS voor goeie vrienden, maar die snappen het ook wel tegenwoordig.

Mensen die ik niet goed ken, verre familie en vrienden van vrienden vraag ik gewoon geld hoor, of iig iets anders. Ik doe het 40 uur per week, heb er niet zo'n behoefte aan in mijn vrije tijd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_60700189
Dikke doei, ik zou zeggen er staat nog een rekening open dus geef dat eerst maar en zorg voor een legale windows, eerder begin ik er niet aan.
.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 augustus 2008 @ 10:26:30 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60700234
"Nee joh, ik heb een apple ik weet niks meer van windows"
pi_60700409
quote:
Ik wil ze best helpen, maar dan moeten ze wel een systeem draaien wat ik begrijp en wat niet zomaar stuk gaat. Mijn ouders draaien beiden Ubuntu (mijn ma mailt al bijna tien jaar met Pine en vindt GUIs maar onoverzichtelijk ). Windows heb ik soms gedaan, maar dan heb ik het Admin wachtwoord en niemand anders. Wil je het wachtwoord hebben? Prima, maar dan ben je vanaf dat kennelijk competent genoeg om het systeem zelf volledig te beheren en heb je mij niet meer nodig.

Nog geen problemen gehad. Ik woon inmiddels aan de andere kant van de Noordzee, en de problemen die er waren heb ik op afstand op kunnen lossen.

Heb verder gelukkig niet zo'n lastige familie. 'k Woon nu sowieso te ver weg.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:52:15 #40
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60700531
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:42 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik wil ze best helpen, maar dan moeten ze wel een systeem draaien wat ik begrijp en wat niet zomaar stuk gaat. Mijn ouders draaien beiden Ubuntu (mijn ma mailt al bijna tien jaar met Pine en vindt GUIs maar onoverzichtelijk ). Windows heb ik soms gedaan, maar dan heb ik het Admin wachtwoord en niemand anders. Wil je het wachtwoord hebben? Prima, maar dan ben je vanaf dat kennelijk competent genoeg om het systeem zelf volledig te beheren en heb je mij niet meer nodig.

Nog geen problemen gehad. Ik woon inmiddels aan de andere kant van de Noordzee, en de problemen die er waren heb ik op afstand op kunnen lossen.

Heb verder gelukkig niet zo'n lastige familie. 'k Woon nu sowieso te ver weg.
Lol wat een familie.

Voor 4 uur werk onder het genot van een paar biertjes een 10tje in je hand krijgen. Achja je moet soms wat voor de medemens overhebben zolang het niet vaker dan 3x per jaar is.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_60700856
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
"Wtf windows? is dat een verourderd systeem? , gebruik al jaren linux!"
Redacted
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:14:42 #42
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60700875
Zo herkenbaar dit alles.

Ik vroeg ook nooit geld. Wie goed doet goed ontmoet zeg maar en dat bleek tijdens mijn verhuizing toen er een flink aantal mensen klaar stonden zonder dat ik ze gevraagd had. Daarna kreeg ik de tip om in ieder geval de kosten te laten vergoeden.

Tot aan mijn emigratie was het dan ook zo dat ik de brandstof kosten vergoed wou hebben en meestal at ik een hapje mee en maakten we er gelijk maar een leuke avond van. Nu verleen ik nog wel eens hulp op afstand maar dat beperkt zich tot ouders, broertje en twee goede vrienden.
Neerkomen wel!
pi_60701168
Ik beperk mijn hulp tot ouders en goede vrienden, ik laat ook niet merken dat ik d'r wel 'n beetje van afweet, dat helpt ook. Ma is vreselijk onhandig met computers en ik ben blijkbaar de enige die geduld heeft met haar, dus nou ja. Ik blijf dan meestal eten en we maken d'r 'n gezellige middag/avond van, dus zo erg is 't allemaal niet.

M.
Hallon!
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:44:15 #44
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60701527
Directe familieleden geven meestal uit zichzelf wat. Bij "Kennissen" zeg ik meteen 45 euro per uur excl eventuele onderdelen

Werkt meestal wel. Blijft lekker rustig, heb het druk zat.
pi_60703822
Bijna elke PC word afgeleverd met herstelschijven, die je wel zelf moet branden.
Ik antwoord, gooi die er eens doorheen (meestal nadat ik het systeemherstel ding een jaar terug laat gaan).

9 vd 10 zeggen het schijfje niet te hebben. ja, als je niet geholpen wilt worden kan ik ook weinig doen (ook handig met kabels en bliepjes). Bel de leverancier maar gna gna. Nadat ze 2 maal hebben gebeld en niet geholpen zijn vinden ze plots iemand anders die het tegen 100 euro mag doen. (ben ook vaak die "ander" )
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
pi_60711678
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
die gebruik ik ook steeds. Ik werk nu met een apple en weet niet meer hoe windows echt werkt. ik zit niet meer in die materie.

of kijk er even naar en zeg dat de schade net zoveel kost als een nieuwe pc.
Kus-Kus
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:02:22 #47
222701 Drinkfontein
België, bierland
pi_60713554
Ouder en broers/zus worden gratis geholpen. Ooms, tantes en neefjes aan een tarief van 20 euri / uur. Zelf zien ze geen verschil tussen een bugje fixen en het OS er opnieuw opgooien. Dus als het probleem te groot is, gaat de pc mee naar huis.

Anekdote :
Kreeg een hele tijd geleden een mailtje van een oom waar ik al jaren niet meer van gehoord had. Hij was overgestapt naar een andere provider en had nu draadloos Internet. Dat draadloos gedoe vond hij maar niets, want telkens als hij bij zijn dochter zat was ontvangst zo slecht dat hij niets op Internet kon openen. (Dochter woont 35 km verder).
Het heeft me ettelijke mails gekost om hem uit te leggen dat zijn Internetaansluiting enkel bij hem thuis werkte. Volgens hem was draadloos dus draadloos en dacht dat hij overal Internet had. Heb hem wel laten verstaan dat ik te ver uit de buurt woon om zijn pc te onderhouden.
Carpe Diem
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:18:10 #48
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60713992
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:02 schreef Drinkfontein het volgende:
Kreeg een hele tijd geleden een mailtje van een oom waar ik al jaren niet meer van gehoord had.
Dat is dan wel weer typisch ja... plotseling hoor je weer wat van iemand omdat die je nodig heeft.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:59:46 #49
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60715280
quote:
Dat draadloos gedoe vond hij maar niets, want telkens als hij bij zijn dochter zat was ontvangst zo slecht dat hij niets op Internet kon openen. (Dochter woont 35 km verder).

Ken er ook zo een, die wist mij te vertellen dat het wel moest werken ... "Want de mail van de zaak kan ik ook draadloos binnenhalen en dat scheelt ruim 100 km!!!"

Doe al geeneens moeite meer om het uit te leggen. meestal zeg ik iets van: "Als je iemand vindt die het wel werkend krijgt (dus internet van thuis ontvangen op langere afstanden), krijg je 100 euro van me"
pi_60716247
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Gratis fixen doe ik voor niemand meer, afgezien van directe familie. Van dat 'o die wil vast wel gratis helpen en vindt het vast nog leuk ook' kreeg ik echt genoeg.
Als ik ergens niet tegen kan is het wel; 'oh je vindt computers toch zo leuk, dan kan je 'm ook wel even maken?'
Dan heb ik zoiets van, steek die computer met 3947 vunzige virussen maar in je HOL.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:53:07 #51
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_60720759
Krijg je nooit iets aangeboden dan?
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_60721451
Gewoon net doen of je er niks vanaf weet werkt volgens mij het beste. Krijg je meteen tips, trucks en nieuws van de laatste Computer-Idee.
Iedere expert wil graag laten zien dat 'ie goed is in z'n "vak".
Af en toe een wenkbrauw-frons, en dingen roepen als "Cool" en "Hoe wist je dat?" .
pi_60738389
Zus, pa, ma en verder elke meid die ik leuk genoeg vind
It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:21:09 #54
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60743840
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:21 schreef De_Fotograaf het volgende:
en verder elke meid die ik leuk genoeg vind
dat is ook iets om over na te denken idd.
Neerkomen wel!
pi_60754037
In mijn familie hebben ze allemaal een Mac, dus daar valt niets te helpen.

Vrienden en kennissen: Als ze de pc zelf brengen en halen en er niet moeilijk over doen dat het een weekje kan duren, is het gewoon gratis.
Als het snel moet of bij de patient thuis, kost het een flesje wijn.
pi_60754523
"Ja, dat parapludingetje hebben we toch maar uitgezet, want dat bleef maar opploppen en toen zei de buurjongen dat de pc daarom langzaam werd!"

Ik doe het niet meer. Ik weet ook niks van windows en anti-virus-meuk, want ik gebruik geen windows meer
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:14:54 #57
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_60755261
Ik word er echt stapel gek van, Patrick "doet iets met computers" dus die fixt het wel even. Natuurlijk kan ik Windows installeren, leuk gezellig drivers erbij zoeken, ze geven immers nooit cds mee met drivers en hij heeft toch niks te doen.

"Ow, ik dacht dat het zo gedaan was?" Nee dat is niet zo gedaan en ik ga niet voor iedereen Windows isntalleren mits familie. Ik was het echt beu. Ik maak websites en geen pcs. Maar leg dat maar eens uit.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:18:53 #58
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60756796
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:20 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon net doen of je er niks vanaf weet werkt volgens mij het beste. Krijg je meteen tips, trucks en nieuws van de laatste Computer-Idee.
Iedere expert wil graag laten zien dat 'ie goed is in z'n "vak".
Af en toe een wenkbrauw-frons, en dingen roepen als "Cool" en "Hoe wist je dat?" .
Ow, die Computer-Idee-wijsheden heb ik zo'n gruwelijke hekel aan... Ze nemen ook klakkeloos alles over wat in zo'n blad staat zonder zelf na te denken wat het doel ervan is. Ik begin er niet meer aan om PC's te fixen, behalve bij m'n ouders en leuke vrouwen kan ik ook nooit weigeren Maar familie en kennissen van familie, nee, daar begin ik echt niet meer aan, die gaan er inderdaad vanuit dat je het ook nog leuk vindt om te doen... Nee, ik vind het niet leuk om jouw spyware te moeten verwijderen omdat jij overal maar op OK klikt zonder te lezen wat er staat.

Iedereen verwacht ook dat je altijd antwoord hebt op hun vragen die beginnen met "Ik heb iets thuis met de computer", sommigen vinden het dan zelfs vreemd dat je geen oplossing kunt aandragen en trekken dan je ICT-expertise in twijfel. Veel mensen denken echt dat werk in de ICT alleen bestaat uit het troubleshooten van kleine Windows-kutprobleempjes die veroorzaakt zijn door de gebruiker zelf.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:24:32 #59
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_60756961
Ik fix alleen de PC van mijn ouders, ik heb gewoon geen tijd en zin meer om voor jan en alleman hun pc's te fixen.

Kansloze types die iedere week een image moeten terugzetten gaan dan ook tegen de muur als de revolutie uitbreekt.

Ow en ik zeg altijd dat ik personeel heb dat zich bezig houdt met OS, ik doe alleen SAP Basis
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_60757003
Ik heb het als bijbaan gedaan, en heb daar zo`n grote klantenkring aan overgehouden dat ik nu naast mijn werk regelmatig wat bijklus. Vind het wel leuk om te doen, verdien er wat geld mee en maak er mensen blij mee.

Hoop alleen wel dat ik het binnenkort een keer kan afbouwen, vrije tijd is eigenlijk ook onbetaalbaar

Owja en 1e graads familie / kennissen worden gratis geholpen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2008 11:30:04 ]
pi_60757250
Ik doe tegenwoordig niet meer aan 'vriendendiensten voor de familie'. Als het nou een hele goede vriend is oké, maar met familie heb ik dat wel afgeleerd. Als familielid wordt er altijd maar van je verwacht dat je alles voor niks komt doen want tja, het blijft toch familie hé?

Ik vind het goed; familie heb ik bij mijn geboorte niet uit kunnen zoeken en ik wil nou eenmaal iets terughebben voor iets waar ik tijd, moeite en soms geld in steek. Familie of niet. Ik hanteer voor 'algemene computerhulphulp' gewoon een vast tarief, familie of niet. Als je daar niet mee akkoord gaat dan zoek je maar een andere gek.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:40:35 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_60757473
quote:
Ouder en broers/zus worden gratis geholpen. Ooms, tantes en neefjes aan een tarief van 20 euri / uur. Zelf zien ze geen verschil tussen een bugje fixen en het OS er opnieuw opgooien. Dus als het probleem te groot is, gaat de pc mee naar huis.

Anekdote :
Kreeg een hele tijd geleden een mailtje van een oom waar ik al jaren niet meer van gehoord had. Hij was overgestapt naar een andere provider en had nu draadloos Internet. Dat draadloos gedoe vond hij maar niets, want telkens als hij bij zijn dochter zat was ontvangst zo slecht dat hij niets op Internet kon openen. (Dochter woont 35 km verder).
Het heeft me ettelijke mails gekost om hem uit te leggen dat zijn Internetaansluiting enkel bij hem thuis werkte. Volgens hem was draadloos dus draadloos en dacht dat hij overal Internet had. Heb hem wel laten verstaan dat ik te ver uit de buurt woon om zijn pc te onderhouden.
35 kilometer? wat voor draadloos modem heeft die vent?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:56:58 #63
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60757994
Ach zo'n ouwe gek.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:59:53 #64
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60758095
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

waarschijnlijk via een niet beveiligd netwerk van een andere onnozele...
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:06:27 #65
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60758282
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:59 schreef BertV het volgende:

[..]

waarschijnlijk via een niet beveiligd netwerk van een andere onnozele...
Je wilt niet weten op hoeveel onbeveiligde wifi netwerkjes ik verbinding kan maken met m'n iphone als ik op terrasjes zit. Erg handig
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:07:08 #66
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60758306
-dubbel-
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:11:28 #67
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_60758449
Het probleem wat er voor zorgt dat ik geen zin meer heb om op visite te gaan.
Kom bijna nergens meer waar een computer thuis staat. En dat is dus overal.

Willekeurig familielid:
"Ow Henk, nu je er toch bent, mijn pc loopt telkens vast als ik.............. kun je er even naar kijken!"

Ik :
"!@#$@@#$#@$#%$#$%$%$#"

Ik wil als ik op visite ga lekker relaxen en dat kan dus niet meer!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_60758788
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan voor willekeurige mensen. Maar ben daar toen mee gestopt, omdat het veel tijd in beslag neemt en sommige mensen willen dan ook nog voor een dubbeltje op de eerste rang zitten Als je dan bijvoorbeeld 50 euro vraagt voor het installeren van Windows en alle toeters en bellen zitten ze je dom aan te kijken net alsof ze water zien branden. Nou breng je computer dan maar een naar een Computer Winkel dan ben je voor het installeren van Windows alleen al 45 euro kwijt + wat er dan nog bijkomt.

Ik doe het tegenwoordig alleen nog voor mijn ouders, broer, zussen, selecte kring familie van mijn vriendin en close vrienden. Daarnaast zijn er nog 2 personen waar ik ook wel eens even een handje help maar krijg daar altijd een aardige vergoeding voor.

Kijk bij mijn broer is het zo die is handig met auto's en ik met computer dus zo kan je elkaar wat uit de brand helpen dit alles onder het motto "Ik krap jou rug en jij krap de mijne".

Maar de meeste mensen snappen nu ook wel als je hele dag al bezig bent geweest op je werk met gebruikers problemen op te lossen en alle andere ict klusjes dat je 's avonds niet echt zo veel zin meer hebt om dan even iemand zijn pc te fixen nu zeggen ze standaard al als je even tijd en zin hebt kom je maar even langs
Wie met zijn gezicht naar het verleden staat, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gij zult niet stelen !, de overheid duld geen concurrentie !
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:50:35 #69
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60759580
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef Henk-B het volgende:
Willekeurig familielid:
"Ow Henk,... "
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:15:57 #70
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60762237
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef Henk-B het volgende:
Ik wil als ik op visite ga lekker relaxen en dat kan dus niet meer!
Ik ben altijd blij als ik een reden heb om weg te lopen bij mijn schoonmoeder.

Laatst hoorde ik mezelf smeken om "de computer op te schonen".
pi_60762751
Dit herken ik. Op elke verjaardag komen er ongeveer 4 tegelijk. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik niet meer op verjaardagen kom. (ook omdat ik een hekel heb aan verjaardagen).

Mocht je wel van verjaardagen houden, dan kan je altijd dit shirt bestellen en aandoen :
Lambo of Rekt
pi_60762986
Ik word ook heel snel aangezien voor iemand die" goed is met computers". Nee, ik ben geen systeembeheerder of iets dergelijks en daar liggen mijn ambities ook helemaal niet. Ik ben een applicatie-ontwikkelaar die heel andere dingen doet dan de hele dag computers 'maken'. Dat snappen ook maar heel weinig mensen.
pi_60763231
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:33 schreef EggsTC het volgende:
[ afbeelding ]
Dat shirt heb ik.
Helpt verder niets trouwens.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:59:37 #74
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_60765438
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:40 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik word ook heel snel aangezien voor iemand die" goed is met computers". Nee, ik ben geen systeembeheerder of iets dergelijks en daar liggen mijn ambities ook helemaal niet. Ik ben een applicatie-ontwikkelaar die heel andere dingen doet dan de hele dag computers 'maken'. Dat snappen ook maar heel weinig mensen.
Dat dus...
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:11:33 #75
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60765785
Bouw ook nooit een pc voor een vage kennis.

Je bent direct verantwoordelijk voor alle toekomstige virus en spyware besmettingen.
pi_60765995
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:11 schreef BertV het volgende:
Bouw ook nooit een pc voor een vage kennis.

Je bent direct verantwoordelijk voor alle toekomstige virus en spyware besmettingen.
Mwah, da's meer een kwestie van papierwerk. Je laat een klant (of het nou familie is of niet) bij de installatie/bouw van een nieuwe PC toch helemaal zien dat de betreffende PC functioneert naar behoren en laat een verificatie daarvan door de klant ondertekenen. Dat doe ik met vrijwel alles. Als ik een website voor de klant maak dan laat ik ook ondertekenen dat ik de afgesproken diensten/producten geleverd/gerealiseerd heb zodat de klant achteraf niet komt met "Ja maar ik krijg ook nog dit en dat script van je dat je beloofd hebt!".
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:21:24 #77
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60766099
Dat klinkt professioneel... Ik bouw gewoon niet meer voor anderen.
pi_60766148
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:21 schreef BertV het volgende:
Dat klinkt professioneel... Ik bouw gewoon niet meer voor anderen.
Dat deed ik ook al voor ik 'professioneel' werkzaamheden ging verrichten. Puur om mezelf vrij te stellen van een dergelijke strik die jij al aangaf. Tevens kun je vervolgopdrachten dan als meerwerk rekenen waar je een hoger tarief voor hanteert.
pi_60766252
quote:
Tering, vandaar dat je zo veel op Fok rondhand. Je hebt geen reet te doen.
pi_60767663
quote:
Jawel. Omdat IT mijn 'competentie' (wat een managementkutwoord) is, ik er helaas wel wat van afweet (hoewel ik mij al jaren niet meer met Windows en PCs en dat soort troep bezig houdt maar alleen met databases, unix servers en dat leuk spul), help ik altijd mijn moeder met haar computerproblems want come-on 't is mijn moeder, en mijn broer die de handel ook wel eens aan gort heeft.

Paar jaar terug kwam daar een oom bij die te zamen met de aanschaf van een win98 computer een seniorencurcus computeren heeft gevolgd; en daar ook de nodige problemen mee had (klikken op tieten.exe van de reclamemail van Zonnet is niet echt slim) en geen idee heeft wat hij eigenlijk doet. Iets Selecteren moet je aanduiden als 'dat moet je blauw maken'. Dus.

Maar goed vorige week op een familiebarbecue was er al weer een andere oom die met zijn computer niets meer kan aanvangen door 6452 gevonden virussen etc en waar ik komende week langsga om eea te fixen.

Ik vrees dat dit ook een gevalletje 'bij problemen Remon nemen' gaat worden. Hmmmm. Geld vragen voor de moeite, tsja....:? 't is familie dus lastig, en dan nog, welk tarief zou dan moeten?

Dude, je wil je eigen familie niet eens helpen?
"The quieter you become, the more you are able to hear."
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:27:12 #81
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60767851
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:19 schreef Neophyte010 het volgende:

[..]

Tja maar dat zijn ook vaak mensen die hun oom 1x per jaar zien dan kan ik het ook wel begrijpen als je ze dan opeens met problemen opbellen.

Ik zou persoonlijk echt geen geld vragen aan familie die ik wekelijks of 2 wekelijks zie.
pi_60768049
Iedereen, alleen sloop ik het denk ik vooral
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:50:30 #83
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60773331
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:19 schreef Neophyte010 het volgende:

[..]

Jawel. Gister ook al weer gedaan dus. Maar de vraag is: wat is ergens een goeie grens? Bv de oom van de aangetrouwde nicht van je schoonmoeder gaat wel erg ver, of niet?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_60774277
Zo herkenbaar dit. Ik ben om deze redenen een aantal jaar geleden alles wat ik van IT wist spontaan vergeten En dat bevalt uitstekend
pi_60774756
quote:
Betalen particulieren dat echt? Of ga je langs bij bedrijven?
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:19 schreef rene90 het volgende:
Ik zou een beetje de afweging maken of het mensen zijn die denken.."zo even profiteren" of niet.
Ik denk dat dat de afweging moet zijn. Voel je je uitgebuit achteraf.

Maar ja, ook al vragen ze na afloop wel "wat krijg je voor het werk?", dan weten ze toch vaak wel al dat je het gratis doet. Dus dat is eigenlijk een overbodige vraag.
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat is het probleem: metselwerk en tegelzetting is normaal dat je daarvoor (zwart) betaalt, computerderij is zo ontastbaar en dat moet altijd gratis kunnen.
Klopt. Het probleem is dat ze geen dag zonder badkamer kunnen en daarvoor dus wel willen betalen, en als de computer een weekje stil staat is dat niet zo dringend. Een computer wordt toch nog steeds als een speeltje gezien dat niet echt nodig is als het erop aankomt.

Bovendien wordt, omdat computers in de privesfeer vaak als speeltjes worden gezien (want veelal gebruik je een privecomputer ter ontspanning!), degene die ermee werkt ook als niet serieus gezien. Want "hij doet het toch graag". Dat het wel je hele avond kost als je weer eens een virusbak zit op te ruimen, daar staat niemand bij stil.

En tja, het is ook zo onduidelijk voor de leek wat je precies doet als je hun troep fixt. Dat het echt niet allemaal vanzelf gaat als je het register in moet, snappen ze dan weer niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60775149
quote:
Ik zit met een dilemma. Ik zelf heb thuis alles legaal. Nu word er de laatste tijd vaak doorgeschemerd, Jij komt binnenkort wel de computer toch ff schoonmaken.

Maar nu is het probleem zo, Ik wil best die computer schoonmaken, maar die computer wil ik alleen backuppen formatteren en een schone installatie. dit is de enige opossing die ik me kan voorstellen bij deze pc. dit komt omdat het een oudere pc is en het gewoon niet meer trekt zo veel troep zit er op.

Nu hoor ik het al een hele tijd van je komt nog wel eens een keer. maar dan denk ik iedere keer weer aan van hoe ga ik dat oplossen en wil ik dat wel oplossen voor hun. en het mag ook geen geld kosten. nu vind ik dat voor mijn uren niet erg omdat mijn oplossing voor het uitvoeren hiervan echt totaal geen werk kost voor mijzelf, tis meer van wachten op de installatie en een beetje goede software installeren.

ik heb zelfs een paar keer gedacht van, fuck it ik koop wel zo'n windows xp cd-rom om die mensen maar te pleasen. maar eigenlijk van de zotte dat er zo aan je kop word gezeikt om een kut pc en dat je het zo zat bent dat je er maar geld in gaat stoppen. zo erg kan dat gezeur tot mij dringen. en het ergste is nog dat er gewoon nog een beetje geld nog open staat want ik had hiervoor al wat dingetjes voorgeschoten voor hun pc. ook dit zou ik wel willen kwijtschelden als het gezeur maar eens ophoud.
Kopieer je eigen windows cd. Geen probleem, dat mag, dat is alleen maar de software. Download vervolgens gratis Everest, of een ander tooltje, daarmee kan je de windows key uitlezen van de pc van de illegale versie. Die key kan je dan gewoon weer gebruiken bij de installatie. Let wel op het onderscheid tussen de verschilende versies. Heb je geen met het OS overeenkomde key, er zijn genoeg crack keys te vinden.

Hetzelfde kan je doen voor office (of geef die knakkers openoffice).

Service packs kan je ook in hun geheel downloaden van de website, zodat je die van bijvoorbeeld een cd kan installeren.

En verder, is het hun probleem of het jouwe? Hun probleem dus. Zij hebben het probleem, niet jij. Zij kunnen alleen maar aan jouw kop zeiken als jij dat toestaat. Dus wees duidelijk als je niet voor hun shit wil opdraaien. Wil je hen wel helpen, kies dan voor bovenstaande optie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:00:00 #87
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60775873
Vandaag op werk:
Ik word aangeschoten op de gang: 'Jij bent toch van I&A?'
-'Zijdelings, ik doe momenteel dat project daar'.
'Ja, nou, ik kom niet op het netwerk'.
'Nee sorry daar ga ik niet over, ik weet er niets van, daarvoor moet je de Servicedesk bellen op 888'. En dan appelig kijken dat je het niet kunt fixen, want 'je bent toch van I&A, je gaat toch over de computers enzo?'.

Dus ik probeer nu wat voorbeelden paraat te hebben om met dat soort mensen te kunnen spiegelen:

'jij bent leraar hè, hoe zit dat nu precies met de oorlog in 1812?
O sorry je bent geen geschiedenisleraar? o ik dacht dat een leraar die weet dat wel?

'zeg buurman jij bent automonteur, hee er zit een rammeltje in als ik bij 95km/u meer gas geef.
Wat? weet je niet wat dat is? Moet je daarvoor eerst onderzoek doen? Maar je bent toch automonteur, je weet toch alles?

'jij werkt in een ziekenhuis hè, kijk ik heb een rood bobbeltje boven mijn kuit, wat kan dat zijn'?
'Hoezo weet je dat niet, jij weet toch alles over ziektes enzo?'

Dit om dat soort personen te schetsen wat voor belachelijke aannames ze eigenlijk hebben met mensen die op een IT afdeling werken.
Eea natuurlijk in wat tactvollere vorm.

Wie weet nog meer mooie analogien?\
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_60776128
Doe het alleen als ze knap is, of het familie is of een buurman of buurvrouw.
pi_60777404
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:07 schreef Second1 het volgende:
Doe het alleen als ze knap is, of het familie is of een buurman of buurvrouw.
Dat dus.

Moest laatst een buurman helpen, hele dag verkloot om zijn pc te fixen, was van alles aan de hand, 6 uur 's avonds ben ik eindelijk klaar, maar geen geld gekregen, kijk dat vind ik nou wel kut hoor, dan heb je de hele dag verneukt voor zijn PC, mag een buurman ook wel wat geven vind ik :x
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_60784522
Het ergste is toch wel wanneer je 'even' een computer gaat fixen (lees: spy- en malware d'r af knallen) waar je onder andere voor moet gaan regedit`en bestanden voor moet gaan zoeken, en de computer in kwestie een retetrage, ouwe Packard Bell met een 500 MHz Celeron processor d'r in is waardoor je uiteindelijk een hele dag bezig bent.
pi_60784765
Heel irritant ja, mensen die gebruik van iets maken zonder er mee om te kunnen gaan. En ook niet zelf het proberen te leren he. Bij mij was het afgelopen jaar nog erger; tijdelijk bij een helpdesk gewerkt en ik kreeg telefoon van familie en vrienden met problemen.

Ik snap dat gewoon niet, mensen die zo een ding kopen, er niet mee om kunnen gaan, maar het dan na 2 of 3 jaar nog steeds niet kunnen. Altijd maar bellen als er iets niet werkt. Ik vraag me dan af; zijn jullie nou met alles zo afhankelijk van anderen? Ik probeer ervoor te zorgen dat ik zoveel mogelijk zelf op op kan lossen...
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:42:11 #92
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60784922
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:10 schreef Tuvai.net het volgende:
Het ergste is toch wel wanneer je 'even' een computer gaat fixen (lees: spy- en malware d'r af knallen) waar je onder andere voor moet gaan regedit`en bestanden voor moet gaan zoeken, en de computer in kwestie een retetrage, ouwe Packard Bell met een 500 MHz Celeron processor d'r in is waardoor je uiteindelijk een hele dag bezig bent.
Iedere keer ga ik met scanners en registry cleaners in de weer om 'm vervolgens toch maar helemaal opnieuw te installeren. In combinatie met het installeren van extra geheugen (vooral door service-packs) is dit de enige manier om die oude bakken te reanimeren.

service-pack 3 van XP is de doodsteek voor veel 512MB systemen in mijn omgeving.
pi_60785147
Ik help alleen mijn zus en ouders nog. Vroeger ben ik vaag genoeg "gezellig op visite" geweest waarbij ik dan in een computerkamertje zat om die zooi te fixen.
pi_60787891
quote:

Linux installeren.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:52:10 #95
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_60789387
Mensen vragen mij wel eens, dan krijg ik wat geld toegestopt of een fles drank
De meeste mensen hebben dat fatsoen wel, ik vind het zo prima.
pi_60789953

woensdag 13 augustus 2008 @ 13:41:21 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_60793265
RTFM?
pi_60793290
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
RTFM?
JFGI.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:54:39 #99
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60793585
There's no place like 127.0.0.1

I see dead pixels. LOL... er zitten leuke t-shirts tussen.
pi_60793934
Gewoon ongevraagd linux eropknallen bij de volgende klus.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_60794533
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:08 schreef trancethrust het volgende:
Gewoon ongevraagd linux eropknallen bij de volgende klus.
pi_60797543
Alleen bij uitzondering doe ik nog eens wat voor goede vrienden en directe familie. Ik heb het hardhandig afgeleerd om naar de PC van een goede vriend van een goede vriend te gaan kijken, dat was: "Daar staat ie, als ie klaar is hoor ik t wel!"

Na 1 uurtje in m'n uppie met een virus gestoeid te hebben heb ik een externe drive er aan gehangen, complete harddiskinhoud daarheen gekopieerd. Vervolgens met een tooltje de (illegale) windows key bovenwater gehaald en met een van m'n Windows CD's Windows er weer compleet opnieuw opgezet. Gratis virusscannertje erbij enzo...

Na 4 uurtjes in m'n uppie gekloot te hebben had ik die machine weer schoon. Er is niemand die in die tijd naar mij omgekeken heeft, dus toen ik klaar was heb ik m'n spulletjes opgeruimd en ben toen pas iemand gaan waarschuwen dat die PC klaar was. Toen werd ik bedankt en gevraagd of ik nog wat wilde drinken, in de PC hadden ze even geen intresse. Daarna werd ik nog netjes uitgezwaaid....

3 dagen later werd ik opgebeld: "Al mijn foto's en bestanden zijn weg!" Ik: "Ja niemand zei wat er bewaard moest worden! Maar geen nood ik heb er een backup van gemaakt!". Of ik meteen even kon komen om die backup terug te zetten. Dat heb ik natuurlijk geweigerd, ik had gedaan wat ze wilden, die PC virusvrij maken. En die backup mochten ze zelf terugzetten indien nodig. Maar die stond op een externe harddisk, en ja die kost geld heh... dus ik heb een harddisk van 200 euro verkocht voor 300 euro en heb daar als 'service' een briefje bij gedaan waar ze wat konden vinden.
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:23:51 #103
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60799697
Roses are #FF0000
Violets are #0000FF
All my base
are belong to you
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_60813243
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
RTFM?
STFU.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 00:16:53 #105
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_60813490
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:11 schreef RiDo78 het volgende:
Alleen bij uitzondering doe ik nog eens wat voor goede vrienden en directe familie. Ik heb het hardhandig afgeleerd om naar de PC van een goede vriend van een goede vriend te gaan kijken, dat was: "Daar staat ie, als ie klaar is hoor ik t wel!"

Na 1 uurtje in m'n uppie met een virus gestoeid te hebben heb ik een externe drive er aan gehangen, complete harddiskinhoud daarheen gekopieerd. Vervolgens met een tooltje de (illegale) windows key bovenwater gehaald en met een van m'n Windows CD's Windows er weer compleet opnieuw opgezet. Gratis virusscannertje erbij enzo...

Na 4 uurtjes in m'n uppie gekloot te hebben had ik die machine weer schoon. Er is niemand die in die tijd naar mij omgekeken heeft, dus toen ik klaar was heb ik m'n spulletjes opgeruimd en ben toen pas iemand gaan waarschuwen dat die PC klaar was. Toen werd ik bedankt en gevraagd of ik nog wat wilde drinken, in de PC hadden ze even geen intresse. Daarna werd ik nog netjes uitgezwaaid....

3 dagen later werd ik opgebeld: "Al mijn foto's en bestanden zijn weg!" Ik: "Ja niemand zei wat er bewaard moest worden! Maar geen nood ik heb er een backup van gemaakt!". Of ik meteen even kon komen om die backup terug te zetten. Dat heb ik natuurlijk geweigerd, ik had gedaan wat ze wilden, die PC virusvrij maken. En die backup mochten ze zelf terugzetten indien nodig. Maar die stond op een externe harddisk, en ja die kost geld heh... dus ik heb een harddisk van 200 euro verkocht voor 300 euro en heb daar als 'service' een briefje bij gedaan waar ze wat konden vinden.
4 uur klooien om een windows te installeren ?

Wat een triomf.
pi_60814762
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:50 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Jawel. Gister ook al weer gedaan dus. Maar de vraag is: wat is ergens een goeie grens? Bv de oom van de aangetrouwde nicht van je schoonmoeder gaat wel erg ver, of niet?
Mijn zwager doet directe (schoon-)familie gratis. Uiteraard wel tegen betaling van de onderdelen en in ruil voor een etentje o.i.d. maar dat lijkt mij ook logisch dat je wel iets terug doet.
Verdere familie (ooms en tantes e.d.) zijn de onderdelen e.d. tegen inkoopsprijs en een vergoeding voor het repareren.
Andere vage kennissen zoals de nicht van de aangetrouwde oom van je tante kunnen gewoon het volle pond betalen.

En alleen afspraken maken en vragen stellen tijdens kantooruren (eigen zaak) en dan bij voorkeur via de mail zodat hij kan reageren als hij tijd heeft en niet zijn vrije avonden en weekenden lastig gevallen wordt met domme computervragen. Een mobiel met gebruikersgroepen die je individueel kunt blokkeren is in dat opzicht ook erg handig.

Het was even doorbijten en het kostte hem af en toe een paar boze gezichten maar een half jaar verder had hij toen eindelijk zijn weekenden en vrije avonden terug.
De enige uitzondering hierop is mijn opa van 86 , die mag altijd bellen als hij wat heeft met de computer. Gewoon omdat het zo tof is dat opa zo actief is achter de pc en omdat opa ook niet 's avonds laat zal bellen om iets onbenulligs omdat opa wel fatsoen heeft in tegenstelling tot veel mensen die verwachten dat je als vage kennis 24/7 voor ze klaar staat.

Je moet gewoon niet zo over je heen laten lopen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60814869
Je helpt je familie met alles, lijkt me? Je familie behandelt je wel normaal en zal evt. daar een vergoedinkje tegen over zetten. Jij bepaalt zelf wie je gratis helpt, en wie niet. Lijkt me dat je sluw genoeg kunt laten merken of je er wat voor wilt vangen of iets dergelijks.
pi_60814932
Die grens kan je alleen zelf bepalen, mijn mannetje is ook goed met computers. Hij ZIET het en dat weten mensen. Hij gaat nu alleen nog naar familie en een buurvrouwtje die geen geld heeft om het op te laten lossen. Mensje heeft alleen haar online-spelletjes en Ziggo Bijna dagelijks ligt het eraf en dat vind ik zo sneu voor zo een mensje. Als hij daar dan de hele avond zit dan vind ik dat helemaal prima. En Ziggo mag mijn rug op

Mensen moeten elkaar helpen, helaas betalen we heel veel geld voor Zero service tegenwoordig
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_60815126
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:36 schreef Philip10 het volgende:
Je helpt je familie met alles, lijkt me?
Waarom is familie toch altijd zo heilig? Ok, mijn ouders en mijn zus zou ik er wel mee helpen, maar ik heb niks met mijn ooms en tantes, die bekijken het zich maar... Kan ik me echt niet druk om maken.
pi_60817813
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:50 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom is familie toch altijd zo heilig? Ok, mijn ouders en mijn zus zou ik er wel mee helpen, maar ik heb niks met mijn ooms en tantes, die bekijken het zich maar... Kan ik me echt niet druk om maken.
Dat dus. Ik heb zelfs met mijn zus altijd al slecht contact gehad. Familie zie ik zelf als uitgekookte cheapskates die je alleen weten te vinden als ze iets nodig hebben. Ik weet nog dat ik járen geleden altijd nog voor niks effe computers ging fixen bij familieleden; dan kocht een oom zich zomaar een tweedehands kutcomputer, en dan werd er verwacht dat ik linea recta even die computer ging fatsoeneren. En geïrriteerd dat ze waren als je eens een keer nee zei hé.

Zoals ik al eerder in dit topic zei: familie krijg je er 'voor niks' bij, die zoek je niet uit. Ik zie derhalve ook niet waarom familie altijd voorkeur boven andere mensen moet krijgen. Je eigen ouders is een ander verhaal natuurlijk.
pi_60818881
Ik denk erover om computerles te gaan geven aan senioren op basis van vrijwilligerswerk
pi_60819647
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]

Dus ik probeer nu wat voorbeelden paraat te hebben om met dat soort mensen te kunnen spiegelen:

'jij bent leraar hè, hoe zit dat nu precies met de oorlog in 1812?
O sorry je bent geen geschiedenisleraar? o ik dacht dat een leraar die weet dat wel?

'zeg buurman jij bent automonteur, hee er zit een rammeltje in als ik bij 95km/u meer gas geef.
Wat? weet je niet wat dat is? Moet je daarvoor eerst onderzoek doen? Maar je bent toch automonteur, je weet toch alles?

'jij werkt in een ziekenhuis hè, kijk ik heb een rood bobbeltje boven mijn kuit, wat kan dat zijn'?
'Hoezo weet je dat niet, jij weet toch alles over ziektes enzo?'

Dit om dat soort personen te schetsen wat voor belachelijke aannames ze eigenlijk hebben met mensen die op een IT afdeling werken.
Eea natuurlijk in wat tactvollere vorm.

Wie weet nog meer mooie analogien?\
Die metaforen zijn mooi gevonden .
Men snapt niet altijd dat er ook in de IT specialisaties zijn. Men vraagt "Wat doe je voor werk?". Als ik dan zeg dat ik databaseadministrator ben gaat het lampje vaak al uit, men snap "Ik werk in de automatisering/ICT/met computers" dan weer wel.

Al naar gelang het probleem dat ze hebben verduidelijk ik mijn werkzaamheden. Hebben ze een hardwareprobleem dan doe ik meer met beheer en software en heb ik weinig verstand van hardware, hebben ze een onduidelijk probleem met windows of een programma dan doe ik meer met 'grote serversystemen en bedrijfsapplicaties'. Je kunt niet overal verstand van hebben, nietwaar?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_60822202
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:50 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb dan wel zo'n goede band met mijn familie dat ik dat voor ze zou doen.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:02:44 #114
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60842190
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 08:26 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat dus. Ik heb zelfs met mijn zus altijd al slecht contact gehad. Familie zie ik zelf als uitgekookte cheapskates die je alleen weten te vinden als ze iets nodig hebben. Ik weet nog dat ik járen geleden altijd nog voor niks effe computers ging fixen bij familieleden; dan kocht een oom zich zomaar een tweedehands kutcomputer, en dan werd er verwacht dat ik linea recta even die computer ging fatsoeneren. En geïrriteerd dat ze waren als je eens een keer nee zei hé.

Zoals ik al eerder in dit topic zei: familie krijg je er 'voor niks' bij, die zoek je niet uit. Ik zie derhalve ook niet waarom familie altijd voorkeur boven andere mensen moet krijgen. Je eigen ouders is een ander verhaal natuurlijk.
Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Ik kies eerder voor mijn vrienden dan voor familie.
pi_60842395
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 08:26 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Precies zoals ik het zie, en ook letterlijk tegen hun zeg. Wordt niet altijd in dank afgenomen maar ik ben er wel eerlijk over
pi_60842962
Whooh wat komt mij dit toch allemaal bekend voor als ik t allemaal lees , en wat veel mensen hebben t zelfde 'probleem !' ...

ik heb t ook dat mensen snel bij je komen van ; Heeee Uhmm Ramonn jij weet toch veel van Computers af ? Nou ik heb dit en dat .. blablaaa

en ik ben vaak ook nog zo gek om t nog te doen ook ; vind het vaak ook wel leuk hoor daar gaat hetniet om .. maar als je soms iets NIET kan oplossen , dan vinden de mensen t opeens raar :|..
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:43:03 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_60845702
ik moet wel toegeven dat ik aan een vriend wel altijd vraag wat er met mijn pc gebeurd als er wat gebeurd. Meestal helpt ie me dan wel even op weg, maar laa tmij de rest zelf doen. Wat ik niet erg vind, anders blijf ik een ubern00b
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:45:06 #118
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60845724
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 01:47 schreef Downstar het volgende:
en ik ben vaak ook nog zo gek om t nog te doen ook ; vind het vaak ook wel leuk hoor daar gaat hetniet om .. maar als je soms iets NIET kan oplossen , dan vinden de mensen t opeens raar :|..
Wat natuurlijk heel simpel is, maar wel indruk maakt bij leken is het verwisselen van een voeding.

De opmerking: "Ik zou het knap vinden als je het voor elkaar zou krijgen" maakte het te onweerstaanbaar om het af te wijzen.
pi_60846811
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 00:16 schreef Buschetta het volgende:

[..]

4 uur klooien om een windows te installeren ?

Wat een triomf.
Dat is inclusief het maken van een volledige disk backup... Windows installeren is het probleem niet.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:43:20 #120
222701 Drinkfontein
België, bierland
pi_60846936
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het geen signaal ontvangen van zijn draadloze router was voor hem "slechte ontvangst". Tja, was ik even vergeten de 100 watt versterker aan te sluiten.
Carpe Diem
pi_60847457
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 08:45 schreef BertV het volgende:

[..]

Wat natuurlijk heel simpel is, maar wel indruk maakt bij leken is het verwisselen van een voeding.

...
Helemaal waar . Je oogst bij wijze van spreken alleen maar lof als je alle componenten uit een kast haalt en weer op precies dezelfde manier terugzet. Verzuchten dat ondanks al het werk het probleem nog niet is verholpen en je krijgt nog een extra koekje bij de koffie voor al het werk .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_60847584
ik help iedereen 1 keer. dan ben ik zo onvriendelijk mogelijk. geen geduld. afsnauwen. you name it, i'll do it!

meestal blijft het bij die ene keer
pi_60848292
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 08:45 schreef BertV het volgende:
De opmerking: "Ik zou het knap vinden als je het voor elkaar zou krijgen" maakte het te onweerstaanbaar om het af te wijzen.
En dat weten ze, en jij loopt erin...
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:19:38 #124
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60849179
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En dat weten ze, en jij loopt erin...
Ik weet het. Wat ook goed werkt is:
"Jij helpt tenminste, Neef "die en die" vragen wel al niet meer want die is er te beroerd voor."

pi_60849379
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:19 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik weet het. Wat ook goed werkt is:
"Jij helpt tenminste, Neef "die en die" vragen wel al niet meer want die is er te beroerd voor."

Tja, het is maar wat je onder "er te beroerd voor zijn" verstaat. Als het een keer een pc fixen is, vind ik het geen probleem. Maar voor de zoveelste keer virussen en spyware er vanaf halen omdat de eigenaar in kwestie nog te stom is om te snappen dat je niet overal OK op moet klikken, nee.

Dan kan ik omgekeerd net zo goed zeggen dat de eigenaar te beroerd is om fatsoenlijk met een pc om te leren gaan.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:48:53 #126
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60861341
Vandaag weer gemerkt.... ITers zijn echt voetvegen.

Ik ben ergens bij een afdeling, wordt er door iemand (die ik niet eens ken) naar een hoek van de kamer gewezen 'daar moet nog een pc komen'. En die vent loopt door.

Nou, die kan erg lang wachten op 'zijn pc in die hoek'.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_60862121
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer gemerkt.... ITers zijn echt voetvegen.

Ik ben ergens bij een afdeling, wordt er door iemand (die ik niet eens ken) naar een hoek van de kamer gewezen 'daar moet nog een pc komen'. En die vent loopt door.

Nou, die kan erg lang wachten op 'zijn pc in die hoek'.
"Ja, en?"
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:10:41 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_60862972
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:36 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik help alleen m'n moeder, verder niemand. Ook niet tegen betaling, ik zie dat echt niet zitten. Familieleden doen weleens een poging maar ik begin er echt niet aan, ik ben als de dood dat ik dan iedere keer de klos ben
pi_60863509
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:36 schreef Philip10 het volgende:
Je helpt je familie met alles, lijkt me? Je familie behandelt je wel normaal en zal evt. daar een vergoedinkje tegen over zetten. Jij bepaalt zelf wie je gratis helpt, en wie niet. Lijkt me dat je sluw genoeg kunt laten merken of je er wat voor wilt vangen of iets dergelijks.
Dikke lul.
Met mijn zus, heb ik nauwelijks geen contact. Geen ruzie oid, maar alleen als we elkaar treffen bij mijn moeder of vader spreken wij elkaar en verder niet.
Wanneer ze mij opeens aanspreekt op MSN, of belt dan weet ik direct dat ze weer wat heeft met de computer/telefoon/camera of net wat.
Dan kunnen ze wel contact met je zoeken.
Maar na er een keer of 2 ingetrapt te zijn, kan ze het bekijken
Ik zou hem ook niet eens maken al kreeg ik er geld voor
pi_60863989
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:41 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dikke lul.
Met mijn zus, heb ik nauwelijks geen contact. Geen ruzie oid, maar alleen als we elkaar treffen bij mijn moeder of vader spreken wij elkaar en verder niet.
Wanneer ze mij opeens aanspreekt op MSN, of belt dan weet ik direct dat ze weer wat heeft met de computer/telefoon/camera of net wat.
Dan kunnen ze wel contact met je zoeken.
Maar na er een keer of 2 ingetrapt te zijn, kan ze het bekijken
Ik zou hem ook niet eens maken al kreeg ik er geld voor
Verhuur haar aan mij?
pi_60865577
Ik help alleen nog familie en vrienden, voor een uurtarief van ongeveer 15 euro. Maar hiermee ga ik stoppen, wil eigenlijk alleen nog dingen doen met netwerken ( Pc's met virussen heb ik nogal gehad).
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:55:10 #132
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60870004
Als iemand niet weet hoe de zoekfunctie van FF gaat, dan help ik bijkans niet.
pi_60870549
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:04 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Verhuur haar aan mij?
Geloof me, dat wil je echt niet.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:49:47 #134
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_60873631
Hehe... nooit geweten dat dit zo herkenbaar was voor veel mensen

Ik heb een keer meegemaakt dat ik bij een vriend van mij een nieuwe windows installatie erop aan het zetten was, en zijn vader (die ik al heel lang ken) vroeg toen: "Goh, een oom van ons heeft ook computerproblemen en woont hier vlakbij, zou jij misschien wat kunnen doen voor hem?"

Toen heb ik hem wel even vriendelijk te kennen gegeven dat ik het helemaal geen probleem vind om voor mijn directe kennissenkring wat te doen, maar dat ik niet aan via-via klusjes ga beginnen, want dan is het einde zoek.

Geld vragen doe ik trouwens nooit voor dit soort klusjes, of ik doe het als een vriendendienst, of ik doe het niet. Ik heb geen zin in verplichtingen (die je min of meer aangaat als je er geld voor vraagt) wanneer een systeem niet te redden blijkt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:48:11 #135
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60874711
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 03:02 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Geloof me, dat wil je echt niet.
Als Fotostarter heb je misschien wel een foto van haar.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_60875010
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 12:48 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Als Fotostarter heb je misschien wel een foto van haar.
Zelfs dat doe ik je niet aan.
Echt geloof me voor deze ene keer
pi_60875164
Ik doe het gratis alleen nog maar voor mn broer en eventueel mn vader, al kan die ook best XP of Vista zelf installeren en een heel paar goede vrienden.

En dat gratis is dan relatief, want ik wil er dan wel een paar potten bier bij hebben (lees: kutzat naar huis )

Problemen met spyware of virussen of ik kan niet mailen of mn printer doet gek doe ik niet aan.

Het enige wat ik voor anderen doe is een compleet nieuwe installatie en daar vraag ik 50 euro voor en ik back niks up, dat doen ze vooraf zelf maar.
Ook instellingen voor outlook en weet ik wat al dies meer mogen ze zelf doen.

En als ze achter een half jaar hun pc weer in puin hebben liggen dan knal ik van de verborgen partitie die ik gemaakt heb optijd van niks een image terug en vervolgens laat ik de pc nog 2 dagen bij mij thuis staan en dan bel ik op dat ze hem kunnen komen ophalen en dan vraag ik weer vrolijk 50 euro.

Ze krijgen maar de tering zou ik zeggen. Ik heb wel wat beters met mijn tijd te doen
pi_60904487
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:10 schreef NED het volgende:
En als ze achter een half jaar hun pc weer in puin hebben liggen dan knal ik van de verborgen partitie die ik gemaakt heb optijd van niks een image terug
Voor je het weet heeft een slimmerik in de gaten dat hij sinds hij zijn pc bij jou heeft gebracht 4 Gb van zijn harde schijf kwijt is
pi_60905499
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:10 schreef NED het volgende:
Ik doe het gratis alleen nog maar voor mn broer en eventueel mn vader, al kan die ook best XP of Vista zelf installeren en een heel paar goede vrienden.

En dat gratis is dan relatief, want ik wil er dan wel een paar potten bier bij hebben (lees: kutzat naar huis )

Problemen met spyware of virussen of ik kan niet mailen of mn printer doet gek doe ik niet aan.

Het enige wat ik voor anderen doe is een compleet nieuwe installatie en daar vraag ik 50 euro voor en ik back niks up, dat doen ze vooraf zelf maar.
Ook instellingen voor outlook en weet ik wat al dies meer mogen ze zelf doen.

En als ze achter een half jaar hun pc weer in puin hebben liggen dan knal ik van de verborgen partitie die ik gemaakt heb optijd van niks een image terug en vervolgens laat ik de pc nog 2 dagen bij mij thuis staan en dan bel ik op dat ze hem kunnen komen ophalen en dan vraag ik weer vrolijk 50 euro.

Ze krijgen maar de tering zou ik zeggen. Ik heb wel wat beters met mijn tijd te doen
Dat klinkt wel goed inderdaad.
Bij sommige, die steeds dezelfde problemen hadden, deed en doe ik amper nog de moeite.
Ik heb bij de laatste keer dat ik hun pc maakte, een print erbij gegeven, hoe te formatteren.

Nooit geen last meer van gehad.
pi_60907384
Tja. Laatst weer een pc voor familie opnieuw geinstalleerd. Ding startte helemaal niet meer op, dan ga ik geen moeite meer doen om via een ERD nog een oud herstelpunt (dat er waarschijnlijk toch niet is) terug te zetten. Evenmin heb ik dan zin om via eenzelfde ERD de harde schijf te gaan doorstruinen op eventuele bestanden waarvan ik al helemaal niet weet of ze wel belangrijk zijn en waar ik mijn moeite aan verspil. Kreeg ik achteraf het verwijt dat alle foto's van de laatste vakantie weg waren

"Geen backup gemaakt?" - "Ehhh... backup?"

Je zou erom lachen als het niet zo triest was
pi_60907465
Eigenlijk zou je een prijslijst moeten hanteren.

Pc opnieuw installeren: 25,- en pc een week kwijt.
Virussen / spyware verwijderen: 75,- en pc een week kwijt.
Printers e.d. installeren: 25,- en pc een week kwijt.
Datarecovery zonder garantie: 75,- en pc een week kwijt.
Indien slachtoffer knap is: neuken en pc dezelfde avond klaar
pi_60908051
Ik doe het gratis voor vrienden familie en kennisen, mits het natuurlijk niet te lang reizen is of ik er toevallig in de buurt ben en genoeg tijd heb. Geld neem ik niet aan, het is een simpel klusje alleen duurt het een tijdje.
pi_60908577
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:25 schreef anoniemm het volgende:
Ik doe het gratis voor vrienden familie en kennisen, mits het natuurlijk niet te lang reizen is of ik er toevallig in de buurt ben en genoeg tijd heb. Geld neem ik niet aan, het is een simpel klusje alleen duurt het een tijdje.
Zo dacht ik ook, maar dan komen ze steeds vaker, en hangt het je echt wel een keer de strot uit
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 augustus 2008 @ 21:49:34 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60908652
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Eigenlijk zou je een prijslijst moeten hanteren.

Pc opnieuw installeren: 25,- en pc een week kwijt.
Virussen / spyware verwijderen: 75,- en pc een week kwijt.
Printers e.d. installeren: 25,- en pc een week kwijt.
Datarecovery zonder garantie: 75,- en pc een week kwijt.
Indien slachtoffer knap is: neuken en pc dezelfde avond klaar
Voor die bedragen mogen ze echt zelf aan hun pctje knutselen.
pi_60910231
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor die bedragen mogen ze echt zelf aan hun pctje knutselen.
Het ging dan ook om de laatste regel

Overigens heb ik laatst een stuk hardware vervangen bij een vriend van me. Ik had het onderdeel nog liggen en daar kon hij echt niets aan doen, dus heb ik hem daarmee geholpen. Binnen 10 minuten was het gebeurd. Vriend blij en dankbaar, ik een kop koffie
pi_60911192
Remote tooltjes voor de zware gebruiker (complete prutsers) ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_60913366
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:11 schreef Steve-O het volgende:
Remote tooltjes voor de zware gebruiker (complete prutsers) ..
Daar heb ik meestal dit voor.

pi_60914167
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:25 schreef anoniemm het volgende:
Same here. Maar soms willen ze wat geven, en dan vraag ik maar om een sixpack bier
  Donald Duck held maandag 18 augustus 2008 @ 01:39:13 #149
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_60914197
Geld ervoor vragen is gewoon iets wat je even jezelf moet aanleren. Je zit ook in je vrije tijd eraan te prutsen, daarvoor mag best betaald worden. En als ze het naar een computerzaak zouden brengen, zou het veel meer kosten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')