abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:53:07 #51
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_60720759
Krijg je nooit iets aangeboden dan?
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_60721451
Gewoon net doen of je er niks vanaf weet werkt volgens mij het beste. Krijg je meteen tips, trucks en nieuws van de laatste Computer-Idee.
Iedere expert wil graag laten zien dat 'ie goed is in z'n "vak".
Af en toe een wenkbrauw-frons, en dingen roepen als "Cool" en "Hoe wist je dat?" .
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_60738389
Zus, pa, ma en verder elke meid die ik leuk genoeg vind
It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:21:09 #54
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60743840
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:21 schreef De_Fotograaf het volgende:
en verder elke meid die ik leuk genoeg vind
dat is ook iets om over na te denken idd.
Neerkomen wel!
pi_60754037
In mijn familie hebben ze allemaal een Mac, dus daar valt niets te helpen.

Vrienden en kennissen: Als ze de pc zelf brengen en halen en er niet moeilijk over doen dat het een weekje kan duren, is het gewoon gratis.
Als het snel moet of bij de patient thuis, kost het een flesje wijn.
pi_60754523
"Ja, dat parapludingetje hebben we toch maar uitgezet, want dat bleef maar opploppen en toen zei de buurjongen dat de pc daarom langzaam werd!"

Ik doe het niet meer. Ik weet ook niks van windows en anti-virus-meuk, want ik gebruik geen windows meer
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:14:54 #57
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_60755261
Ik word er echt stapel gek van, Patrick "doet iets met computers" dus die fixt het wel even. Natuurlijk kan ik Windows installeren, leuk gezellig drivers erbij zoeken, ze geven immers nooit cds mee met drivers en hij heeft toch niks te doen.

"Ow, ik dacht dat het zo gedaan was?" Nee dat is niet zo gedaan en ik ga niet voor iedereen Windows isntalleren mits familie. Ik was het echt beu. Ik maak websites en geen pcs. Maar leg dat maar eens uit.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:18:53 #58
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60756796
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:20 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon net doen of je er niks vanaf weet werkt volgens mij het beste. Krijg je meteen tips, trucks en nieuws van de laatste Computer-Idee.
Iedere expert wil graag laten zien dat 'ie goed is in z'n "vak".
Af en toe een wenkbrauw-frons, en dingen roepen als "Cool" en "Hoe wist je dat?" .
Ow, die Computer-Idee-wijsheden heb ik zo'n gruwelijke hekel aan... Ze nemen ook klakkeloos alles over wat in zo'n blad staat zonder zelf na te denken wat het doel ervan is. Ik begin er niet meer aan om PC's te fixen, behalve bij m'n ouders en leuke vrouwen kan ik ook nooit weigeren Maar familie en kennissen van familie, nee, daar begin ik echt niet meer aan, die gaan er inderdaad vanuit dat je het ook nog leuk vindt om te doen... Nee, ik vind het niet leuk om jouw spyware te moeten verwijderen omdat jij overal maar op OK klikt zonder te lezen wat er staat.

Iedereen verwacht ook dat je altijd antwoord hebt op hun vragen die beginnen met "Ik heb iets thuis met de computer", sommigen vinden het dan zelfs vreemd dat je geen oplossing kunt aandragen en trekken dan je ICT-expertise in twijfel. Veel mensen denken echt dat werk in de ICT alleen bestaat uit het troubleshooten van kleine Windows-kutprobleempjes die veroorzaakt zijn door de gebruiker zelf.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:24:32 #59
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_60756961
Ik fix alleen de PC van mijn ouders, ik heb gewoon geen tijd en zin meer om voor jan en alleman hun pc's te fixen.

Kansloze types die iedere week een image moeten terugzetten gaan dan ook tegen de muur als de revolutie uitbreekt.

Ow en ik zeg altijd dat ik personeel heb dat zich bezig houdt met OS, ik doe alleen SAP Basis
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_60757003
Ik heb het als bijbaan gedaan, en heb daar zo`n grote klantenkring aan overgehouden dat ik nu naast mijn werk regelmatig wat bijklus. Vind het wel leuk om te doen, verdien er wat geld mee en maak er mensen blij mee.

Hoop alleen wel dat ik het binnenkort een keer kan afbouwen, vrije tijd is eigenlijk ook onbetaalbaar

Owja en 1e graads familie / kennissen worden gratis geholpen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2008 11:30:04 ]
pi_60757250
Ik doe tegenwoordig niet meer aan 'vriendendiensten voor de familie'. Als het nou een hele goede vriend is oké, maar met familie heb ik dat wel afgeleerd. Als familielid wordt er altijd maar van je verwacht dat je alles voor niks komt doen want tja, het blijft toch familie hé?

Ik vind het goed; familie heb ik bij mijn geboorte niet uit kunnen zoeken en ik wil nou eenmaal iets terughebben voor iets waar ik tijd, moeite en soms geld in steek. Familie of niet. Ik hanteer voor 'algemene computerhulphulp' gewoon een vast tarief, familie of niet. Als je daar niet mee akkoord gaat dan zoek je maar een andere gek.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:40:35 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_60757473
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:02 schreef Drinkfontein het volgende:
Ouder en broers/zus worden gratis geholpen. Ooms, tantes en neefjes aan een tarief van 20 euri / uur. Zelf zien ze geen verschil tussen een bugje fixen en het OS er opnieuw opgooien. Dus als het probleem te groot is, gaat de pc mee naar huis.

Anekdote :
Kreeg een hele tijd geleden een mailtje van een oom waar ik al jaren niet meer van gehoord had. Hij was overgestapt naar een andere provider en had nu draadloos Internet. Dat draadloos gedoe vond hij maar niets, want telkens als hij bij zijn dochter zat was ontvangst zo slecht dat hij niets op Internet kon openen. (Dochter woont 35 km verder).
Het heeft me ettelijke mails gekost om hem uit te leggen dat zijn Internetaansluiting enkel bij hem thuis werkte. Volgens hem was draadloos dus draadloos en dacht dat hij overal Internet had. Heb hem wel laten verstaan dat ik te ver uit de buurt woon om zijn pc te onderhouden.
35 kilometer? wat voor draadloos modem heeft die vent?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:56:58 #63
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60757994
Ach zo'n ouwe gek.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:59:53 #64
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60758095
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

35 kilometer? wat voor draadloos modem heeft die vent?
waarschijnlijk via een niet beveiligd netwerk van een andere onnozele...
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:06:27 #65
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60758282
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:59 schreef BertV het volgende:

[..]

waarschijnlijk via een niet beveiligd netwerk van een andere onnozele...
Je wilt niet weten op hoeveel onbeveiligde wifi netwerkjes ik verbinding kan maken met m'n iphone als ik op terrasjes zit. Erg handig
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:07:08 #66
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60758306
-dubbel-
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:11:28 #67
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_60758449
Het probleem wat er voor zorgt dat ik geen zin meer heb om op visite te gaan.
Kom bijna nergens meer waar een computer thuis staat. En dat is dus overal.

Willekeurig familielid:
"Ow Henk, nu je er toch bent, mijn pc loopt telkens vast als ik.............. kun je er even naar kijken!"

Ik :
"!@#$@@#$#@$#%$#$%$%$#"

Ik wil als ik op visite ga lekker relaxen en dat kan dus niet meer!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_60758788
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan voor willekeurige mensen. Maar ben daar toen mee gestopt, omdat het veel tijd in beslag neemt en sommige mensen willen dan ook nog voor een dubbeltje op de eerste rang zitten Als je dan bijvoorbeeld 50 euro vraagt voor het installeren van Windows en alle toeters en bellen zitten ze je dom aan te kijken net alsof ze water zien branden. Nou breng je computer dan maar een naar een Computer Winkel dan ben je voor het installeren van Windows alleen al 45 euro kwijt + wat er dan nog bijkomt.

Ik doe het tegenwoordig alleen nog voor mijn ouders, broer, zussen, selecte kring familie van mijn vriendin en close vrienden. Daarnaast zijn er nog 2 personen waar ik ook wel eens even een handje help maar krijg daar altijd een aardige vergoeding voor.

Kijk bij mijn broer is het zo die is handig met auto's en ik met computer dus zo kan je elkaar wat uit de brand helpen dit alles onder het motto "Ik krap jou rug en jij krap de mijne".

Maar de meeste mensen snappen nu ook wel als je hele dag al bezig bent geweest op je werk met gebruikers problemen op te lossen en alle andere ict klusjes dat je 's avonds niet echt zo veel zin meer hebt om dan even iemand zijn pc te fixen nu zeggen ze standaard al als je even tijd en zin hebt kom je maar even langs
Wie met zijn gezicht naar het verleden staat, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gij zult niet stelen !, de overheid duld geen concurrentie !
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:50:35 #69
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60759580
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef Henk-B het volgende:
Willekeurig familielid:
"Ow Henk,... "
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:15:57 #70
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60762237
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef Henk-B het volgende:
Ik wil als ik op visite ga lekker relaxen en dat kan dus niet meer!
Ik ben altijd blij als ik een reden heb om weg te lopen bij mijn schoonmoeder.

Laatst hoorde ik mezelf smeken om "de computer op te schonen".
pi_60762751
Dit herken ik. Op elke verjaardag komen er ongeveer 4 tegelijk. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik niet meer op verjaardagen kom. (ook omdat ik een hekel heb aan verjaardagen).

Mocht je wel van verjaardagen houden, dan kan je altijd dit shirt bestellen en aandoen :
Lambo of Rekt
pi_60762986
Ik word ook heel snel aangezien voor iemand die" goed is met computers". Nee, ik ben geen systeembeheerder of iets dergelijks en daar liggen mijn ambities ook helemaal niet. Ik ben een applicatie-ontwikkelaar die heel andere dingen doet dan de hele dag computers 'maken'. Dat snappen ook maar heel weinig mensen.
pi_60763231
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:33 schreef EggsTC het volgende:
[ afbeelding ]
Dat shirt heb ik.
Helpt verder niets trouwens.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:59:37 #74
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_60765438
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:40 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik word ook heel snel aangezien voor iemand die" goed is met computers". Nee, ik ben geen systeembeheerder of iets dergelijks en daar liggen mijn ambities ook helemaal niet. Ik ben een applicatie-ontwikkelaar die heel andere dingen doet dan de hele dag computers 'maken'. Dat snappen ook maar heel weinig mensen.
Dat dus...
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:11:33 #75
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60765785
Bouw ook nooit een pc voor een vage kennis.

Je bent direct verantwoordelijk voor alle toekomstige virus en spyware besmettingen.
pi_60765995
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:11 schreef BertV het volgende:
Bouw ook nooit een pc voor een vage kennis.

Je bent direct verantwoordelijk voor alle toekomstige virus en spyware besmettingen.
Mwah, da's meer een kwestie van papierwerk. Je laat een klant (of het nou familie is of niet) bij de installatie/bouw van een nieuwe PC toch helemaal zien dat de betreffende PC functioneert naar behoren en laat een verificatie daarvan door de klant ondertekenen. Dat doe ik met vrijwel alles. Als ik een website voor de klant maak dan laat ik ook ondertekenen dat ik de afgesproken diensten/producten geleverd/gerealiseerd heb zodat de klant achteraf niet komt met "Ja maar ik krijg ook nog dit en dat script van je dat je beloofd hebt!".
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:21:24 #77
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60766099
Dat klinkt professioneel... Ik bouw gewoon niet meer voor anderen.
pi_60766148
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:21 schreef BertV het volgende:
Dat klinkt professioneel... Ik bouw gewoon niet meer voor anderen.
Dat deed ik ook al voor ik 'professioneel' werkzaamheden ging verrichten. Puur om mezelf vrij te stellen van een dergelijke strik die jij al aangaf. Tevens kun je vervolgopdrachten dan als meerwerk rekenen waar je een hoger tarief voor hanteert.
pi_60766252
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:34 schreef het_fokschaap het volgende:
ik heb me ingeschreven bij de KvK en vraag nu 75 euro per uur
Tering, vandaar dat je zo veel op Fok rondhand. Je hebt geen reet te doen.
pi_60767663
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Jawel. Omdat IT mijn 'competentie' (wat een managementkutwoord) is, ik er helaas wel wat van afweet (hoewel ik mij al jaren niet meer met Windows en PCs en dat soort troep bezig houdt maar alleen met databases, unix servers en dat leuk spul), help ik altijd mijn moeder met haar computerproblems want come-on 't is mijn moeder, en mijn broer die de handel ook wel eens aan gort heeft.

Paar jaar terug kwam daar een oom bij die te zamen met de aanschaf van een win98 computer een seniorencurcus computeren heeft gevolgd; en daar ook de nodige problemen mee had (klikken op tieten.exe van de reclamemail van Zonnet is niet echt slim) en geen idee heeft wat hij eigenlijk doet. Iets Selecteren moet je aanduiden als 'dat moet je blauw maken'. Dus.

Maar goed vorige week op een familiebarbecue was er al weer een andere oom die met zijn computer niets meer kan aanvangen door 6452 gevonden virussen etc en waar ik komende week langsga om eea te fixen.

Ik vrees dat dit ook een gevalletje 'bij problemen Remon nemen' gaat worden. Hmmmm. Geld vragen voor de moeite, tsja....:? 't is familie dus lastig, en dan nog, welk tarief zou dan moeten?

Waar leg jij de grens met hulp? Ook alleen broer/zus/pa/ma en verder niemand?

Dude, je wil je eigen familie niet eens helpen?
"The quieter you become, the more you are able to hear."
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:27:12 #81
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60767851
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:19 schreef Neophyte010 het volgende:

[..]

Tja maar dat zijn ook vaak mensen die hun oom 1x per jaar zien dan kan ik het ook wel begrijpen als je ze dan opeens met problemen opbellen.

Ik zou persoonlijk echt geen geld vragen aan familie die ik wekelijks of 2 wekelijks zie.
pi_60768049
Iedereen, alleen sloop ik het denk ik vooral
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:50:30 #83
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60773331
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:19 schreef Neophyte010 het volgende:

[..]

Jawel. Gister ook al weer gedaan dus. Maar de vraag is: wat is ergens een goeie grens? Bv de oom van de aangetrouwde nicht van je schoonmoeder gaat wel erg ver, of niet?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_60774277
Zo herkenbaar dit. Ik ben om deze redenen een aantal jaar geleden alles wat ik van IT wist spontaan vergeten En dat bevalt uitstekend
pi_60774756
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:34 schreef het_fokschaap het volgende:
ik heb me ingeschreven bij de KvK en vraag nu 75 euro per uur
Betalen particulieren dat echt? Of ga je langs bij bedrijven?
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:19 schreef rene90 het volgende:
Ik zou een beetje de afweging maken of het mensen zijn die denken.."zo even profiteren" of niet.
Ik denk dat dat de afweging moet zijn. Voel je je uitgebuit achteraf.

Maar ja, ook al vragen ze na afloop wel "wat krijg je voor het werk?", dan weten ze toch vaak wel al dat je het gratis doet. Dus dat is eigenlijk een overbodige vraag.
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat is het probleem: metselwerk en tegelzetting is normaal dat je daarvoor (zwart) betaalt, computerderij is zo ontastbaar en dat moet altijd gratis kunnen.
Klopt. Het probleem is dat ze geen dag zonder badkamer kunnen en daarvoor dus wel willen betalen, en als de computer een weekje stil staat is dat niet zo dringend. Een computer wordt toch nog steeds als een speeltje gezien dat niet echt nodig is als het erop aankomt.

Bovendien wordt, omdat computers in de privesfeer vaak als speeltjes worden gezien (want veelal gebruik je een privecomputer ter ontspanning!), degene die ermee werkt ook als niet serieus gezien. Want "hij doet het toch graag". Dat het wel je hele avond kost als je weer eens een virusbak zit op te ruimen, daar staat niemand bij stil.

En tja, het is ook zo onduidelijk voor de leek wat je precies doet als je hun troep fixt. Dat het echt niet allemaal vanzelf gaat als je het register in moet, snappen ze dan weer niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60775149
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:33 schreef Dikke-Doei het volgende:
Ik zit met een dilemma. Ik zelf heb thuis alles legaal. Nu word er de laatste tijd vaak doorgeschemerd, Jij komt binnenkort wel de computer toch ff schoonmaken.

Maar nu is het probleem zo, Ik wil best die computer schoonmaken, maar die computer wil ik alleen backuppen formatteren en een schone installatie. dit is de enige opossing die ik me kan voorstellen bij deze pc. dit komt omdat het een oudere pc is en het gewoon niet meer trekt zo veel troep zit er op.

Maar er word dus verwacht dat ik met een oplossing kom. en dat gaat gewoon niet lukken. deze mensen hebben geen legale windows versie. dus ik loop al vast.

Nu hoor ik het al een hele tijd van je komt nog wel eens een keer. maar dan denk ik iedere keer weer aan van hoe ga ik dat oplossen en wil ik dat wel oplossen voor hun. en het mag ook geen geld kosten. nu vind ik dat voor mijn uren niet erg omdat mijn oplossing voor het uitvoeren hiervan echt totaal geen werk kost voor mijzelf, tis meer van wachten op de installatie en een beetje goede software installeren.

ik heb zelfs een paar keer gedacht van, fuck it ik koop wel zo'n windows xp cd-rom om die mensen maar te pleasen. maar eigenlijk van de zotte dat er zo aan je kop word gezeikt om een kut pc en dat je het zo zat bent dat je er maar geld in gaat stoppen. zo erg kan dat gezeur tot mij dringen. en het ergste is nog dat er gewoon nog een beetje geld nog open staat want ik had hiervoor al wat dingetjes voorgeschoten voor hun pc. ook dit zou ik wel willen kwijtschelden als het gezeur maar eens ophoud.
Kopieer je eigen windows cd. Geen probleem, dat mag, dat is alleen maar de software. Download vervolgens gratis Everest, of een ander tooltje, daarmee kan je de windows key uitlezen van de pc van de illegale versie. Die key kan je dan gewoon weer gebruiken bij de installatie. Let wel op het onderscheid tussen de verschilende versies. Heb je geen met het OS overeenkomde key, er zijn genoeg crack keys te vinden.

Hetzelfde kan je doen voor office (of geef die knakkers openoffice).

Service packs kan je ook in hun geheel downloaden van de website, zodat je die van bijvoorbeeld een cd kan installeren.

En verder, is het hun probleem of het jouwe? Hun probleem dus. Zij hebben het probleem, niet jij. Zij kunnen alleen maar aan jouw kop zeiken als jij dat toestaat. Dus wees duidelijk als je niet voor hun shit wil opdraaien. Wil je hen wel helpen, kies dan voor bovenstaande optie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:00:00 #87
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60775873
Vandaag op werk:
Ik word aangeschoten op de gang: 'Jij bent toch van I&A?'
-'Zijdelings, ik doe momenteel dat project daar'.
'Ja, nou, ik kom niet op het netwerk'.
'Nee sorry daar ga ik niet over, ik weet er niets van, daarvoor moet je de Servicedesk bellen op 888'. En dan appelig kijken dat je het niet kunt fixen, want 'je bent toch van I&A, je gaat toch over de computers enzo?'.

Dus ik probeer nu wat voorbeelden paraat te hebben om met dat soort mensen te kunnen spiegelen:

'jij bent leraar hč, hoe zit dat nu precies met de oorlog in 1812?
O sorry je bent geen geschiedenisleraar? o ik dacht dat een leraar die weet dat wel?

'zeg buurman jij bent automonteur, hee er zit een rammeltje in als ik bij 95km/u meer gas geef.
Wat? weet je niet wat dat is? Moet je daarvoor eerst onderzoek doen? Maar je bent toch automonteur, je weet toch alles?

'jij werkt in een ziekenhuis hč, kijk ik heb een rood bobbeltje boven mijn kuit, wat kan dat zijn'?
'Hoezo weet je dat niet, jij weet toch alles over ziektes enzo?'

Dit om dat soort personen te schetsen wat voor belachelijke aannames ze eigenlijk hebben met mensen die op een IT afdeling werken.
Eea natuurlijk in wat tactvollere vorm.

Wie weet nog meer mooie analogien?\
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_60776128
Doe het alleen als ze knap is, of het familie is of een buurman of buurvrouw.
pi_60777404
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:07 schreef Second1 het volgende:
Doe het alleen als ze knap is, of het familie is of een buurman of buurvrouw.
Dat dus.

Moest laatst een buurman helpen, hele dag verkloot om zijn pc te fixen, was van alles aan de hand, 6 uur 's avonds ben ik eindelijk klaar, maar geen geld gekregen, kijk dat vind ik nou wel kut hoor, dan heb je de hele dag verneukt voor zijn PC, mag een buurman ook wel wat geven vind ik :x
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_60784522
Het ergste is toch wel wanneer je 'even' een computer gaat fixen (lees: spy- en malware d'r af knallen) waar je onder andere voor moet gaan regedit`en bestanden voor moet gaan zoeken, en de computer in kwestie een retetrage, ouwe Packard Bell met een 500 MHz Celeron processor d'r in is waardoor je uiteindelijk een hele dag bezig bent.
pi_60784765
Heel irritant ja, mensen die gebruik van iets maken zonder er mee om te kunnen gaan. En ook niet zelf het proberen te leren he. Bij mij was het afgelopen jaar nog erger; tijdelijk bij een helpdesk gewerkt en ik kreeg telefoon van familie en vrienden met problemen.

Ik snap dat gewoon niet, mensen die zo een ding kopen, er niet mee om kunnen gaan, maar het dan na 2 of 3 jaar nog steeds niet kunnen. Altijd maar bellen als er iets niet werkt. Ik vraag me dan af; zijn jullie nou met alles zo afhankelijk van anderen? Ik probeer ervoor te zorgen dat ik zoveel mogelijk zelf op op kan lossen...
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:42:11 #92
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60784922
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:10 schreef Tuvai.net het volgende:
Het ergste is toch wel wanneer je 'even' een computer gaat fixen (lees: spy- en malware d'r af knallen) waar je onder andere voor moet gaan regedit`en bestanden voor moet gaan zoeken, en de computer in kwestie een retetrage, ouwe Packard Bell met een 500 MHz Celeron processor d'r in is waardoor je uiteindelijk een hele dag bezig bent.
Iedere keer ga ik met scanners en registry cleaners in de weer om 'm vervolgens toch maar helemaal opnieuw te installeren. In combinatie met het installeren van extra geheugen (vooral door service-packs) is dit de enige manier om die oude bakken te reanimeren.

service-pack 3 van XP is de doodsteek voor veel 512MB systemen in mijn omgeving.
pi_60785147
Ik help alleen mijn zus en ouders nog. Vroeger ben ik vaag genoeg "gezellig op visite" geweest waarbij ik dan in een computerkamertje zat om die zooi te fixen.
pi_60787891
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:33 schreef Dikke-Doei het volgende:
Ik zit met een dilemma. Ik zelf heb thuis alles legaal. Nu word er de laatste tijd vaak doorgeschemerd, Jij komt binnenkort wel de computer toch ff schoonmaken.

Maar nu is het probleem zo, Ik wil best die computer schoonmaken, maar die computer wil ik alleen backuppen formatteren en een schone installatie. dit is de enige opossing die ik me kan voorstellen bij deze pc. dit komt omdat het een oudere pc is en het gewoon niet meer trekt zo veel troep zit er op.

Maar er word dus verwacht dat ik met een oplossing kom. en dat gaat gewoon niet lukken. deze mensen hebben geen legale windows versie. dus ik loop al vast.

Nu hoor ik het al een hele tijd van je komt nog wel eens een keer. maar dan denk ik iedere keer weer aan van hoe ga ik dat oplossen en wil ik dat wel oplossen voor hun. en het mag ook geen geld kosten. nu vind ik dat voor mijn uren niet erg omdat mijn oplossing voor het uitvoeren hiervan echt totaal geen werk kost voor mijzelf, tis meer van wachten op de installatie en een beetje goede software installeren.

ik heb zelfs een paar keer gedacht van, fuck it ik koop wel zo'n windows xp cd-rom om die mensen maar te pleasen. maar eigenlijk van de zotte dat er zo aan je kop word gezeikt om een kut pc en dat je het zo zat bent dat je er maar geld in gaat stoppen. zo erg kan dat gezeur tot mij dringen. en het ergste is nog dat er gewoon nog een beetje geld nog open staat want ik had hiervoor al wat dingetjes voorgeschoten voor hun pc. ook dit zou ik wel willen kwijtschelden als het gezeur maar eens ophoud.
Linux installeren.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:52:10 #95
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_60789387
Mensen vragen mij wel eens, dan krijg ik wat geld toegestopt of een fles drank
De meeste mensen hebben dat fatsoen wel, ik vind het zo prima.
pi_60789953

woensdag 13 augustus 2008 @ 13:41:21 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_60793265
RTFM?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_60793290
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
RTFM?
JFGI.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:54:39 #99
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60793585
There's no place like 127.0.0.1

I see dead pixels. LOL... er zitten leuke t-shirts tussen.
pi_60793934
Gewoon ongevraagd linux eropknallen bij de volgende klus.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')