dat is ook iets om over na te denken idd.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:21 schreef De_Fotograaf het volgende:
en verder elke meid die ik leuk genoeg vind
Ow, die Computer-Idee-wijsheden heb ik zo'n gruwelijke hekel aan...quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:20 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon net doen of je er niks vanaf weet werkt volgens mij het beste. Krijg je meteen tips, trucks en nieuws van de laatste Computer-Idee.
Iedere expert wil graag laten zien dat 'ie goed is in z'n "vak".
Af en toe een wenkbrauw-frons, en dingen roepen als "Cool" en "Hoe wist je dat?" .
35 kilometer? wat voor draadloos modem heeft die vent?quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:02 schreef Drinkfontein het volgende:
Ouder en broers/zus worden gratis geholpen. Ooms, tantes en neefjes aan een tarief van 20 euri / uur. Zelf zien ze geen verschil tussen een bugje fixen en het OS er opnieuw opgooien. Dus als het probleem te groot is, gaat de pc mee naar huis.
Anekdote :
Kreeg een hele tijd geleden een mailtje van een oom waar ik al jaren niet meer van gehoord had. Hij was overgestapt naar een andere provider en had nu draadloos Internet. Dat draadloos gedoe vond hij maar niets, want telkens als hij bij zijn dochter zat was ontvangst zo slecht dat hij niets op Internet kon openen.(Dochter woont 35 km verder).
![]()
Het heeft me ettelijke mails gekost om hem uit te leggen dat zijn Internetaansluiting enkel bij hem thuis werkte. Volgens hem was draadloos dus draadloos en dacht dat hij overal Internet had. Heb hem wel laten verstaan dat ik te ver uit de buurt woon om zijn pc te onderhouden.
waarschijnlijk via een niet beveiligd netwerk van een andere onnozele...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
35 kilometer? wat voor draadloos modem heeft die vent?
Je wilt niet weten op hoeveel onbeveiligde wifi netwerkjes ik verbinding kan maken met m'n iphone als ik op terrasjes zit. Erg handigquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:59 schreef BertV het volgende:
[..]
waarschijnlijk via een niet beveiligd netwerk van een andere onnozele...
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef Henk-B het volgende:
Willekeurig familielid:
"Ow Henk,... "
Ik ben altijd blij als ik een reden heb om weg te lopen bij mijn schoonmoeder.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef Henk-B het volgende:
Ik wil als ik op visite ga lekker relaxen en dat kan dus niet meer!
Dat dus...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:40 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik word ook heel snel aangezien voor iemand die" goed is met computers". Nee, ik ben geen systeembeheerder of iets dergelijks en daar liggen mijn ambities ook helemaal niet. Ik ben een applicatie-ontwikkelaar die heel andere dingen doet dan de hele dag computers 'maken'. Dat snappen ook maar heel weinig mensen.
Mwah, da's meer een kwestie van papierwerk. Je laat een klant (of het nou familie is of niet) bij de installatie/bouw van een nieuwe PC toch helemaal zien dat de betreffende PC functioneert naar behoren en laat een verificatie daarvan door de klant ondertekenen. Dat doe ik met vrijwel alles. Als ik een website voor de klant maak dan laat ik ook ondertekenen dat ik de afgesproken diensten/producten geleverd/gerealiseerd heb zodat de klant achteraf niet komt met "Ja maar ik krijg ook nog dit en dat script van je dat je beloofd hebt!".quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:11 schreef BertV het volgende:
Bouw ook nooit een pc voor een vage kennis.
Je bent direct verantwoordelijk voor alle toekomstige virus en spyware besmettingen.
Dat deed ik ook al voor ik 'professioneel' werkzaamheden ging verrichten. Puur om mezelf vrij te stellen van een dergelijke strik die jij al aangaf. Tevens kun je vervolgopdrachten dan als meerwerk rekenen waar je een hoger tarief voor hanteert.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:21 schreef BertV het volgende:
Dat klinkt professioneel... Ik bouw gewoon niet meer voor anderen.
Tering, vandaar dat je zo veel op Fok rondhand. Je hebt geen reet te doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:34 schreef het_fokschaap het volgende:
ik heb me ingeschreven bij de KvK en vraag nu 75 euro per uur
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Jawel. Omdat IT mijn 'competentie' (wat een managementkutwoord) is, ik er helaas wel wat van afweet (hoewel ik mij al jaren niet meer met Windows en PCs en dat soort troep bezig houdt maar alleen met databases, unix servers en dat leuk spul), help ik altijd mijn moeder met haar computerproblems want come-on 't is mijn moeder, en mijn broer die de handel ook wel eens aan gort heeft.
Paar jaar terug kwam daar een oom bij die te zamen met de aanschaf van een win98 computer een seniorencurcus computeren heeft gevolgd; en daar ook de nodige problemen mee had (klikken op tieten.exe van de reclamemail van Zonnet is niet echt slim) en geen idee heeft wat hij eigenlijk doet. Iets Selecteren moet je aanduiden als 'dat moet je blauw maken'. Dus.
Maar goed vorige week op een familiebarbecue was er al weer een andere oom die met zijn computer niets meer kan aanvangen door 6452 gevonden virussen etc en waar ik komende week langsga om eea te fixen.
Ik vrees dat dit ook een gevalletje 'bij problemen Remon nemen' gaat worden. Hmmmm. Geld vragen voor de moeite, tsja....:? 't is familie dus lastig, en dan nog, welk tarief zou dan moeten?
Waar leg jij de grens met hulp? Ook alleen broer/zus/pa/ma en verder niemand?
Tja maar dat zijn ook vaak mensen die hun oom 1x per jaar zien dan kan ik het ook wel begrijpen als je ze dan opeens met problemen opbellen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:19 schreef Neophyte010 het volgende:
[..]
Dude, je wil je eigen familie niet eens helpen?
Jawel. Gister ook al weer gedaan dus. Maar de vraag is: wat is ergens een goeie grens? Bv de oom van de aangetrouwde nicht van je schoonmoeder gaat wel erg ver, of niet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:19 schreef Neophyte010 het volgende:
[..]
Dude, je wil je eigen familie niet eens helpen?
Betalen particulieren dat echt? Of ga je langs bij bedrijven?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:34 schreef het_fokschaap het volgende:
ik heb me ingeschreven bij de KvK en vraag nu 75 euro per uur
Ik denk dat dat de afweging moet zijn. Voel je je uitgebuit achteraf.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:19 schreef rene90 het volgende:
Ik zou een beetje de afweging maken of het mensen zijn die denken.."zo even profiteren" of niet.
Klopt. Het probleem is dat ze geen dag zonder badkamer kunnen en daarvoor dus wel willen betalen, en als de computer een weekje stil staat is dat niet zo dringend. Een computer wordt toch nog steeds als een speeltje gezien dat niet echt nodig is als het erop aankomt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat is het probleem: metselwerk en tegelzetting is normaal dat je daarvoor (zwart) betaalt, computerderij is zo ontastbaar en dat moet altijd gratis kunnen.
Kopieer je eigen windows cd. Geen probleem, dat mag, dat is alleen maar de software. Download vervolgens gratis Everest, of een ander tooltje, daarmee kan je de windows key uitlezen van de pc van de illegale versie. Die key kan je dan gewoon weer gebruiken bij de installatie. Let wel op het onderscheid tussen de verschilende versies. Heb je geen met het OS overeenkomde key, er zijn genoeg crack keys te vinden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:33 schreef Dikke-Doei het volgende:
Ik zit met een dilemma. Ik zelf heb thuis alles legaal. Nu word er de laatste tijd vaak doorgeschemerd, Jij komt binnenkort wel de computer toch ff schoonmaken.
Maar nu is het probleem zo, Ik wil best die computer schoonmaken, maar die computer wil ik alleen backuppen formatteren en een schone installatie. dit is de enige opossing die ik me kan voorstellen bij deze pc. dit komt omdat het een oudere pc is en het gewoon niet meer trekt zo veel troep zit er op.
Maar er word dus verwacht dat ik met een oplossing kom. en dat gaat gewoon niet lukken. deze mensen hebben geen legale windows versie. dus ik loop al vast.
Nu hoor ik het al een hele tijd van je komt nog wel eens een keer. maar dan denk ik iedere keer weer aan van hoe ga ik dat oplossen en wil ik dat wel oplossen voor hun. en het mag ook geen geld kosten. nu vind ik dat voor mijn uren niet erg omdat mijn oplossing voor het uitvoeren hiervan echt totaal geen werk kost voor mijzelf, tis meer van wachten op de installatie en een beetje goede software installeren.
ik heb zelfs een paar keer gedacht van, fuck it ik koop wel zo'n windows xp cd-rom om die mensen maar te pleasen. maar eigenlijk van de zotte dat er zo aan je kop word gezeikt om een kut pc en dat je het zo zat bent dat je er maar geld in gaat stoppen. zo erg kan dat gezeur tot mij dringen. en het ergste is nog dat er gewoon nog een beetje geld nog open staat want ik had hiervoor al wat dingetjes voorgeschoten voor hun pc. ook dit zou ik wel willen kwijtschelden als het gezeur maar eens ophoud.
Dat dus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:07 schreef Second1 het volgende:
Doe het alleen als ze knap is, of het familie is of een buurman of buurvrouw.
Iedere keer ga ik met scanners en registry cleaners in de weer om 'm vervolgens toch maar helemaal opnieuw te installeren. In combinatie met het installeren van extra geheugen (vooral door service-packs) is dit de enige manier om die oude bakken te reanimeren.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:10 schreef Tuvai.net het volgende:
Het ergste is toch wel wanneer je 'even' een computer gaat fixen (lees: spy- en malware d'r af knallen) waar je onder andere voor moet gaan regedit`en bestanden voor moet gaan zoeken, en de computer in kwestie een retetrage, ouwe Packard Bell met een 500 MHz Celeron processor d'r in is waardoor je uiteindelijk een hele dag bezig bent.
Linux installeren.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:33 schreef Dikke-Doei het volgende:
Ik zit met een dilemma. Ik zelf heb thuis alles legaal. Nu word er de laatste tijd vaak doorgeschemerd, Jij komt binnenkort wel de computer toch ff schoonmaken.
Maar nu is het probleem zo, Ik wil best die computer schoonmaken, maar die computer wil ik alleen backuppen formatteren en een schone installatie. dit is de enige opossing die ik me kan voorstellen bij deze pc. dit komt omdat het een oudere pc is en het gewoon niet meer trekt zo veel troep zit er op.
Maar er word dus verwacht dat ik met een oplossing kom. en dat gaat gewoon niet lukken. deze mensen hebben geen legale windows versie. dus ik loop al vast.
Nu hoor ik het al een hele tijd van je komt nog wel eens een keer. maar dan denk ik iedere keer weer aan van hoe ga ik dat oplossen en wil ik dat wel oplossen voor hun. en het mag ook geen geld kosten. nu vind ik dat voor mijn uren niet erg omdat mijn oplossing voor het uitvoeren hiervan echt totaal geen werk kost voor mijzelf, tis meer van wachten op de installatie en een beetje goede software installeren.
ik heb zelfs een paar keer gedacht van, fuck it ik koop wel zo'n windows xp cd-rom om die mensen maar te pleasen. maar eigenlijk van de zotte dat er zo aan je kop word gezeikt om een kut pc en dat je het zo zat bent dat je er maar geld in gaat stoppen. zo erg kan dat gezeur tot mij dringen. en het ergste is nog dat er gewoon nog een beetje geld nog open staat want ik had hiervoor al wat dingetjes voorgeschoten voor hun pc. ook dit zou ik wel willen kwijtschelden als het gezeur maar eens ophoud.
JFGI.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
RTFM?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |