abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:33:58 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60688771
Jawel. Omdat IT mijn 'competentie' (wat een managementkutwoord) is, ik er helaas wel wat van afweet (hoewel ik mij al jaren niet meer met Windows en PCs en dat soort troep bezig houdt maar alleen met databases, unix servers en dat leuk spul), help ik altijd mijn moeder met haar computerproblems want come-on 't is mijn moeder, en mijn broer die de handel ook wel eens aan gort heeft.

Paar jaar terug kwam daar een oom bij die te zamen met de aanschaf van een win98 computer een seniorencurcus computeren heeft gevolgd; en daar ook de nodige problemen mee had (klikken op tieten.exe van de reclamemail van Zonnet is niet echt slim) en geen idee heeft wat hij eigenlijk doet. Iets Selecteren moet je aanduiden als 'dat moet je blauw maken'. Dus.

Maar goed vorige week op een familiebarbecue was er al weer een andere oom die met zijn computer niets meer kan aanvangen door 6452 gevonden virussen etc en waar ik komende week langsga om eea te fixen.

Ik vrees dat dit ook een gevalletje 'bij problemen Remon nemen' gaat worden. Hmmmm. Geld vragen voor de moeite, tsja....:? 't is familie dus lastig, en dan nog, welk tarief zou dan moeten?

Waar leg jij de grens met hulp? Ook alleen broer/zus/pa/ma en verder niemand?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_60688792
ik heb me ingeschreven bij de KvK en vraag nu 75 euro per uur
pi_60688821
Ik help alleen m'n moeder, verder niemand. Ook niet tegen betaling, ik zie dat echt niet zitten. Familieleden doen weleens een poging maar ik begin er echt niet aan, ik ben als de dood dat ik dan iedere keer de klos ben
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:36:16 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_60688822
glas water erin en ze bellen je nooit meer
pi_60688850
Afweging maken per geval. En eigenlijk komt het er op neer dat iedereen met wie ik niet zelf, persoonlijk, "dagelijks" contact heb aan het gas kan.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:38:22 #6
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_60688870
whehe, je zij nemen
Goed verhaal. Lekker kort.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:39:52 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60688896
ik zou er zeker wat voor vragen. Mensen proberen het bij mij ook nog steeds, terwijl ik vrij weinig van clippysoftware weet en zelfs wil weten. Zonealarm noemen ze vaak "dat torentje in de hoek." Ik heb er geen geduld voor en zolang je die boodschap met gepaste irritatie blijft uitstralen, is het net alsof ze een gunst aan je vragen.

Dus: niet te makkelijk ja zeggen, veel zuchten en kreunen, mensen eerst zelf laten nadenken wat ze nou eigenlijk willen (belangrijk!) en zeker een wederdienst vragen.
Het alternatief is dat je zo'n helldesknummer geeft. Laat ze het dan maar zo oplossen en zelf kijken hoever ze kunnen komen met termen als 'blauw maken'.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:40:29 #8
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60688910
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:33 schreef gebrokenglas het volgende:
'bij problemen Remon nemen'
hihi
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60689174
Ik heb zelf ook eens een soortgelijk topic aangemaakt. Titel: Verjaardagfeestjes-helpdesk, wat de lading wel dekt. Je bent het handige 'neefje' dat wordt uitgebuit. Het is een irritant gegeven dat je graag wilt helpen, maar niet iedere keer dezelfde shit moet opruimen die een ander heeft gemaakt. Nog vervelender is dat zij een apparaat hebben gekocht en niet eens weten hoe het fatsoenlijk gebruikt moet worden.

Analogieën met auto's zijn al snel gemaakt:
- Als een neef automonteur is, wordt hij dan ook gevraagd om even naar dat rammeltje van hun auto te luisteren?
- Als je niet kunt tanken, geen band kunt wisselen of weet hoe waar je het contactsleuteltje in moet steken, vraag je dat dan ook altijd aan iedereen, iedere keer als je moet tanken, lekke banden rijdt of als je gaat rijden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_60689305
Mijn grens heb ik trouwens vrij makkelijk bepaald. Ik kan nu van alles zeggen.

'Ik heb een Mac'
'Ik ben een vrachtwagenchauffeur'
'Ik doe niet veel met computers' (want, vrachtwagenchauffeur)
'Ik heb geen tijd' (want, vrachtwagenchauffeur)

Maar dat wordt steeds minder, dat is nog een nasleep van m'n ICT-tijdperk.
  Donald Duck held zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:02:16 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_60689372
Gratis fixen doe ik voor niemand meer, afgezien van directe familie. Van dat 'o die wil vast wel gratis helpen en vindt het vast nog leuk ook' kreeg ik echt genoeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:04:09 #12
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60689407
Ons gezin en beste vrienden gratis, de rest moet betalen of kan de tyfus krijgen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_60689557
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ons gezin en beste vrienden gratis, de rest moet betalen of kan de tyfus krijgen.
idd!
url
pi_60689739
Sluit me aan bij de meeste antwoorden, ik ben ook "de techneut van de familie". Bij de gezellige familie kom ik wel langs mits het een redelijk normaal iets is (voor me nichtje bijvoorbeeld een spelletje installeren en msn) of bij me tante even een virusje weghalen, dan ga ik gewoon op de koffie en zet ik alle progjes eventjes aan, want voornamelijk met een pc opschonen is het toch wachten .

De grotere dingen (zoals xp vers erop alle progjes word/msn/al die bagger) beetje twijfel, heb het nog niet meegemaakt, maar ik weet van me familie dat ze dan zelf aanbieden om geld te geven.
De opa en oma van me tante hadden ook even iets, msn wilde oma erop hebben van 60 jaar oud, en het scherm stond niet recht (auto knopje op monitor will do the trick) en dan gaven ze een tientje dus tja.

Ik zou een beetje de afweging maken of het mensen zijn die denken.."zo even profiteren" of niet.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:21:58 #15
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_60689799
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mee eens.

Op www.crossloop.com staat een erg nuttige remote desktop tool terwijl de gebruiker kan meekijken, ongeacht of je achter een firewall zit. Mijn moeder woont dan maar een paar deuren verder op, maar dit is makkelijker (loop het liefste thuis zonder spijkerbroek rond, die hoef ik dan niet weer aan te trekken)
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:22:59 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_60689819
Ik weet niet zo heel veel, maar in het land der blinden is eenoog koning, nietwaar?

Maar OT: moeder en zus, de rest zoekt het maar uit, tenzij het alleen een vraagje is, langskomen doe ik niet, ook niet voor geld trouwens, zonde van mijn tijd gewoon.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Official ESF Kreviewer zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:25:28 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_60689869
Het ligt er bij mij maar net aan. Doet iemand relaxed ("hey, problemen...maar eh, dan kun je gelijk mee eten en dan maken we er een gezellige avond van..") en is het een vriend, dan wel. Is het familie of een vage kennis waar ik niets mee heb, die er niets voor overheeft. Fuck em.
pi_60690333
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:34 schreef het_fokschaap het volgende:
ik heb me ingeschreven bij de KvK en vraag nu 75 euro per uur
Dan zal je familie, vrienden- en kennissenkring in ieder geval niet snel je hulp gaan vragen...

On topic, bij mijn familie geef ik gratis advies (hoewel ze me af en toe toch wat geven voor de moeite). Voor wat betreft vrienden en kennissen; beste vrienden gratis, wat mindere vrienden / kennissen Euro 15,- per uur, volslagen vreemden euro 25,- per uur.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:49:43 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_60691785
Als ze mij vragen om een PC na te kijken dan probeer ik een afspraak te maken na 2015, omdat ik z.g.n. volgeboekt zit. Vervolgens gaan ze wijselijk naar het volgende slachtoffer die geen 'nee' kan zeggen en dus mooi de lul is. Betaalde opdrachten kunnen, afhankelijk van het geboden bedrag, meestal ter plekke. Hoe meer ¤¤¤ hoe sneller het kan
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_60692632
Ik heb er nog te weinig verstand van om geld voor te vragen. Ik oefen altijd op andermans pc met wat vage shit en als het dan mis gaat, is mijn naam haas. Zo leer je nog es wat Als het goed gaat, gaat het goed, gaat het fout dan hadden ze maar naar de helpdesk moeten bellen.

Maar over het algemeen maak ik meteen een afspraak voor visite, leuke avond etc. Zodat alles op de achtergrond kan draaien. In principe hoef je er maar 2 uurtjes bij elkaar mee bezig te zijn. Af en toe iets aanklikken en klaar.
pi_60692713
Daar waar jij het irritant vind worden.

Vrienden en bekenden vraag ik per defenitie nooit wat bij hulp. Mits het wel over en weer is en je bij hen dus ook kan aankloppen mocht het nodig zijn.

*gelukkig weinig verstand van computers heeft.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60692758
Oh, zo herkenbaar... Ik reageer altijd met "Ja, en?" als iemand zijn/haar probleem in mijn maag probeert te splitsen.

Ook "Sorry, m'n glazen bol is kapot" werkt. Alleen m'n ouders, en heel soms m'n broertje help ik, de rest heeft pech. Ik ben de hele week met die krengen bezig, dus 's avonds / in het weekend aub niet. Zeker niet tegen 10 euro die mensen je durven geven voor 4 uur werk...
pi_60693068
Ik doe het sporadisch nog en dan alleen als mensen ook iets voor mij kunnen betekenen.

Voor mijn verzekeringstussenpersoon regel ik het allemaal en als ik bv shit heb kan ik altijd bellen. heb me laatst weer 340 euro gescheeld

Of een aannemer: prima, ik fix jouw pc, jij fixt mijn badkamer
  zondag 10 augustus 2008 @ 03:07:03 #24
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60697789
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:43 schreef Blue Thunder het volgende:

Of een aannemer: prima, ik fix jouw pc, jij fixt mijn badkamer
Dat is het probleem: metselwerk en tegelzetting is normaal dat je daarvoor (zwart) betaalt, computerderij is zo ontastbaar en dat moet altijd gratis kunnen.
Net als software altijd maar gekopieerd moet kunnen worden in de ogen van ieder ("kun je er ook Word op zetten dat heb ik nodig....."). (ik betaal gewoon voor software want ik weet hoeveel put werk het is)
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_60697889
Soms is het te erg, want ze proberen nooit iets zelf.

Thuis ook gehad.
Dikke ruzie omdat ik niet wou helpen. Het was gewoon te stom voor woorden.
Na 10 minuten is het hun toch zelf gelukt.

Wat komen ze nou naar mij toe
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_60697972
Ik zit met een dilemma. Ik zelf heb thuis alles legaal. Nu word er de laatste tijd vaak doorgeschemerd, Jij komt binnenkort wel de computer toch ff schoonmaken.

Maar nu is het probleem zo, Ik wil best die computer schoonmaken, maar die computer wil ik alleen backuppen formatteren en een schone installatie. dit is de enige opossing die ik me kan voorstellen bij deze pc. dit komt omdat het een oudere pc is en het gewoon niet meer trekt zo veel troep zit er op.

Maar er word dus verwacht dat ik met een oplossing kom. en dat gaat gewoon niet lukken. deze mensen hebben geen legale windows versie. dus ik loop al vast.

Nu hoor ik het al een hele tijd van je komt nog wel eens een keer. maar dan denk ik iedere keer weer aan van hoe ga ik dat oplossen en wil ik dat wel oplossen voor hun. en het mag ook geen geld kosten. nu vind ik dat voor mijn uren niet erg omdat mijn oplossing voor het uitvoeren hiervan echt totaal geen werk kost voor mijzelf, tis meer van wachten op de installatie en een beetje goede software installeren.

ik heb zelfs een paar keer gedacht van, fuck it ik koop wel zo'n windows xp cd-rom om die mensen maar te pleasen. maar eigenlijk van de zotte dat er zo aan je kop word gezeikt om een kut pc en dat je het zo zat bent dat je er maar geld in gaat stoppen. zo erg kan dat gezeur tot mij dringen. en het ergste is nog dat er gewoon nog een beetje geld nog open staat want ik had hiervoor al wat dingetjes voorgeschoten voor hun pc. ook dit zou ik wel willen kwijtschelden als het gezeur maar eens ophoud.
Kus-Kus
pi_60698009
heel simpel, ik vraag buiten mijn directe familie (vader, moeder, broertje zusje) gewoon geld. Als ze mijn dienstverlening te min vinden gaan ze maar naar de lokale computerwinkel. alsof zij zo vaak wat voor mij terug doen...
  zondag 10 augustus 2008 @ 03:43:07 #28
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60698044
je meot gewoon zeggen dat je alleen helpt als je een floppy drive van ze krijgt.
pi_60698148
In mijn gezin help ik gewoon overal mee tv's , stereo, versterkers,dvd spelers , weet ik het allemaal . soms help ik mijn oom , soms klasgenoten maar vraag er geen geld voor ofzo.
Meestal mag ik mee eten vind ik wel oke
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:26:11 #30
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60699513
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:33 schreef Dikke-Doei het volgende:
Maar er word dus verwacht dat ik met een oplossing kom. en dat gaat gewoon niet lukken. deze mensen hebben geen legale windows versie. dus ik loop al vast.
Dat is de oplossing. Het helpt als je die mensen het met iets laat vergelijken. Msischien het beroep van die man ofzo (tegelzetter bijvoorbeeld): Iemand heeft een badkamer betegeld met illegaal -> raar cement / voegsel, dat laat nu allemaal los, en nu moet die man dat ff gratis komen fixen. Nee dat zal hij ook niet gratis doen.

Of een auto waar hij door een beun gratis een nieuwe uitlaat onder heeft laten zetten en die uitlaat ligt eraf. Nu moet iemand anders ook gratis een nieuwe uitlaat onder hun auto monteren.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_60699578
Ik ben dan zelf niet de gene die "goed is met computers", maar mijn lief. Die kan af en toe ontzettend gnoeven en puffen als zijn ouders of mijn ouders of vrienden iets vragen op computergebied. Maar dat doet hij wel altijd. (Met een beetje aansporing van mijn kant.) Ik vind bij dat soort relaties dat je dat gewoon moet doen. Als er bij ons iets moet gebeuren staan ze ook altijd voor ons klaar, dus ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat als je zelf iemand (in die kring) kan helpen, dat je dat doet. Daar moet je ook geen rekening van bijhouden vind ik. Andere mensen vragen het om te beginnen al niet aan hem.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_60699822
Het gaat ook niet zozeer om het wel of niet helpen. Waar ik mij vooral aan erger is hoe computernoobs ermee omgaan. Het gemak van het handige neefje uitbuiten, zonder zelf moeite te doen. Er zijn maar weinigen die ook even de tijd nemen om uit te zoeken hoe een computer werkt. Ik verwacht niet dat men meteen ICT-er is, maar een beetje basiskennis en Google leren gebruiken kan echt geen kwaad.
pi_60699847
wat dacht je van een kleine vergoeding ? , je hoeft ook niet vol te betaald worden. 5 euro per klusje
Redacted
pi_60699958
Defineer 'klusje'.

- Lettertype goedzetten?
- printerdriver installeren?
- Draadloze router instellen?
- Virussen/spyware weghalen?
- Volledige schoonmaak? (zowel fysiek als software)
- Nieuwe install?
- Nieuwe pc bouwen?

Voor een gemiddelde digibeet is het allemaal eender.
pi_60700037
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 09:33 schreef cablegunmaster het volgende:
wat dacht je van een kleine vergoeding ? , je hoeft ook niet vol te betaald worden. 5 euro per klusje
5 euro per klusje... Vaak wordt er verwacht dat je wel even langskomt, dan ben je dat al snel kwijt aan benzine... 50 euro komt dichter in de buurt.
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:06:45 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_60700064
Ik doe het niet meer, iig niet meer voor jan en alleman. Gewoon wel voor familie en SOMS voor goeie vrienden, maar die snappen het ook wel tegenwoordig.

Mensen die ik niet goed ken, verre familie en vrienden van vrienden vraag ik gewoon geld hoor, of iig iets anders. Ik doe het 40 uur per week, heb er niet zo'n behoefte aan in mijn vrije tijd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_60700189
Dikke doei, ik zou zeggen er staat nog een rekening open dus geef dat eerst maar en zorg voor een legale windows, eerder begin ik er niet aan.
.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 augustus 2008 @ 10:26:30 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60700234
"Nee joh, ik heb een apple ik weet niks meer van windows"
pi_60700409
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Waar leg jij de grens met hulp? Ook alleen broer/zus/pa/ma en verder niemand?
Ik wil ze best helpen, maar dan moeten ze wel een systeem draaien wat ik begrijp en wat niet zomaar stuk gaat. Mijn ouders draaien beiden Ubuntu (mijn ma mailt al bijna tien jaar met Pine en vindt GUIs maar onoverzichtelijk ). Windows heb ik soms gedaan, maar dan heb ik het Admin wachtwoord en niemand anders. Wil je het wachtwoord hebben? Prima, maar dan ben je vanaf dat kennelijk competent genoeg om het systeem zelf volledig te beheren en heb je mij niet meer nodig.

Nog geen problemen gehad. Ik woon inmiddels aan de andere kant van de Noordzee, en de problemen die er waren heb ik op afstand op kunnen lossen.

Heb verder gelukkig niet zo'n lastige familie. 'k Woon nu sowieso te ver weg.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:52:15 #40
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60700531
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:42 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik wil ze best helpen, maar dan moeten ze wel een systeem draaien wat ik begrijp en wat niet zomaar stuk gaat. Mijn ouders draaien beiden Ubuntu (mijn ma mailt al bijna tien jaar met Pine en vindt GUIs maar onoverzichtelijk ). Windows heb ik soms gedaan, maar dan heb ik het Admin wachtwoord en niemand anders. Wil je het wachtwoord hebben? Prima, maar dan ben je vanaf dat kennelijk competent genoeg om het systeem zelf volledig te beheren en heb je mij niet meer nodig.

Nog geen problemen gehad. Ik woon inmiddels aan de andere kant van de Noordzee, en de problemen die er waren heb ik op afstand op kunnen lossen.

Heb verder gelukkig niet zo'n lastige familie. 'k Woon nu sowieso te ver weg.
Lol wat een familie.

Voor 4 uur werk onder het genot van een paar biertjes een 10tje in je hand krijgen. Achja je moet soms wat voor de medemens overhebben zolang het niet vaker dan 3x per jaar is.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_60700856
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
"Wtf windows? is dat een verourderd systeem? , gebruik al jaren linux!"
Redacted
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:14:42 #42
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60700875
Zo herkenbaar dit alles.

Ik vroeg ook nooit geld. Wie goed doet goed ontmoet zeg maar en dat bleek tijdens mijn verhuizing toen er een flink aantal mensen klaar stonden zonder dat ik ze gevraagd had. Daarna kreeg ik de tip om in ieder geval de kosten te laten vergoeden.

Tot aan mijn emigratie was het dan ook zo dat ik de brandstof kosten vergoed wou hebben en meestal at ik een hapje mee en maakten we er gelijk maar een leuke avond van. Nu verleen ik nog wel eens hulp op afstand maar dat beperkt zich tot ouders, broertje en twee goede vrienden.
Neerkomen wel!
pi_60701168
Ik beperk mijn hulp tot ouders en goede vrienden, ik laat ook niet merken dat ik d'r wel 'n beetje van afweet, dat helpt ook. Ma is vreselijk onhandig met computers en ik ben blijkbaar de enige die geduld heeft met haar, dus nou ja. Ik blijf dan meestal eten en we maken d'r 'n gezellige middag/avond van, dus zo erg is 't allemaal niet.

M.
Hallon!
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:44:15 #44
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60701527
Directe familieleden geven meestal uit zichzelf wat. Bij "Kennissen" zeg ik meteen 45 euro per uur excl eventuele onderdelen

Werkt meestal wel. Blijft lekker rustig, heb het druk zat.
pi_60703822
Bijna elke PC word afgeleverd met herstelschijven, die je wel zelf moet branden.
Ik antwoord, gooi die er eens doorheen (meestal nadat ik het systeemherstel ding een jaar terug laat gaan).

9 vd 10 zeggen het schijfje niet te hebben. ja, als je niet geholpen wilt worden kan ik ook weinig doen (ook handig met kabels en bliepjes). Bel de leverancier maar gna gna. Nadat ze 2 maal hebben gebeld en niet geholpen zijn vinden ze plots iemand anders die het tegen 100 euro mag doen. (ben ook vaak die "ander" )
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
pi_60711678
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
die gebruik ik ook steeds. Ik werk nu met een apple en weet niet meer hoe windows echt werkt. ik zit niet meer in die materie.

of kijk er even naar en zeg dat de schade net zoveel kost als een nieuwe pc.
Kus-Kus
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:02:22 #47
222701 Drinkfontein
België, bierland
pi_60713554
Ouder en broers/zus worden gratis geholpen. Ooms, tantes en neefjes aan een tarief van 20 euri / uur. Zelf zien ze geen verschil tussen een bugje fixen en het OS er opnieuw opgooien. Dus als het probleem te groot is, gaat de pc mee naar huis.

Anekdote :
Kreeg een hele tijd geleden een mailtje van een oom waar ik al jaren niet meer van gehoord had. Hij was overgestapt naar een andere provider en had nu draadloos Internet. Dat draadloos gedoe vond hij maar niets, want telkens als hij bij zijn dochter zat was ontvangst zo slecht dat hij niets op Internet kon openen. (Dochter woont 35 km verder).
Het heeft me ettelijke mails gekost om hem uit te leggen dat zijn Internetaansluiting enkel bij hem thuis werkte. Volgens hem was draadloos dus draadloos en dacht dat hij overal Internet had. Heb hem wel laten verstaan dat ik te ver uit de buurt woon om zijn pc te onderhouden.
Carpe Diem
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:18:10 #48
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60713992
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:02 schreef Drinkfontein het volgende:
Kreeg een hele tijd geleden een mailtje van een oom waar ik al jaren niet meer van gehoord had.
Dat is dan wel weer typisch ja... plotseling hoor je weer wat van iemand omdat die je nodig heeft.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:59:46 #49
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60715280
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:02 schreef Drinkfontein het volgende:
Dat draadloos gedoe vond hij maar niets, want telkens als hij bij zijn dochter zat was ontvangst zo slecht dat hij niets op Internet kon openen. (Dochter woont 35 km verder).

Ken er ook zo een, die wist mij te vertellen dat het wel moest werken ... "Want de mail van de zaak kan ik ook draadloos binnenhalen en dat scheelt ruim 100 km!!!"

Doe al geeneens moeite meer om het uit te leggen. meestal zeg ik iets van: "Als je iemand vindt die het wel werkend krijgt (dus internet van thuis ontvangen op langere afstanden), krijg je 100 euro van me"
pi_60716247
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Gratis fixen doe ik voor niemand meer, afgezien van directe familie. Van dat 'o die wil vast wel gratis helpen en vindt het vast nog leuk ook' kreeg ik echt genoeg.
Als ik ergens niet tegen kan is het wel; 'oh je vindt computers toch zo leuk, dan kan je 'm ook wel even maken?'
Dan heb ik zoiets van, steek die computer met 3947 vunzige virussen maar in je HOL.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')