quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:08 schreef trancethrust het volgende:
Gewoon ongevraagd linux eropknallen bij de volgende klus.
STFU.quote:
4 uur klooien om een windows te installeren ?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:11 schreef RiDo78 het volgende:
Alleen bij uitzondering doe ik nog eens wat voor goede vrienden en directe familie. Ik heb het hardhandig afgeleerd om naar de PC van een goede vriend van een goede vriend te gaan kijken, dat was: "Daar staat ie, als ie klaar is hoor ik t wel!"
Na 1 uurtje in m'n uppie met een virus gestoeid te hebben heb ik een externe drive er aan gehangen, complete harddiskinhoud daarheen gekopieerd. Vervolgens met een tooltje de (illegale) windows key bovenwater gehaald en met een van m'n Windows CD's Windows er weer compleet opnieuw opgezet. Gratis virusscannertje erbij enzo...
Na 4 uurtjes in m'n uppie gekloot te hebben had ik die machine weer schoon. Er is niemand die in die tijd naar mij omgekeken heeft, dus toen ik klaar was heb ik m'n spulletjes opgeruimd en ben toen pas iemand gaan waarschuwen dat die PC klaar was. Toen werd ik bedankt en gevraagd of ik nog wat wilde drinken, in de PC hadden ze even geen intresse. Daarna werd ik nog netjes uitgezwaaid....
3 dagen later werd ik opgebeld: "Al mijn foto's en bestanden zijn weg!" Ik: "Ja niemand zei wat er bewaard moest worden! Maar geen nood ik heb er een backup van gemaakt!". Of ik meteen even kon komen om die backup terug te zetten. Dat heb ik natuurlijk geweigerd, ik had gedaan wat ze wilden, die PC virusvrij maken. En die backup mochten ze zelf terugzetten indien nodig. Maar die stond op een externe harddisk, en ja die kost geld heh... dus ik heb een harddisk van 200 euro verkocht voor 300 euro en heb daar als 'service' een briefje bij gedaan waar ze wat konden vinden.
Mijn zwager doet directe (schoon-)familie gratis. Uiteraard wel tegen betaling van de onderdelen en in ruil voor een etentje o.i.d. maar dat lijkt mij ook logisch dat je wel iets terug doet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel. Gister ook al weer gedaan dus. Maar de vraag is: wat is ergens een goeie grens? Bv de oom van de aangetrouwde nicht van je schoonmoeder gaat wel erg ver, of niet?
Waarom is familie toch altijd zo heilig? Ok, mijn ouders en mijn zus zou ik er wel mee helpen, maar ik heb niks met mijn ooms en tantes, die bekijken het zich maar... Kan ik me echt niet druk om maken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:36 schreef Philip10 het volgende:
Je helpt je familie met alles, lijkt me?
Dat dus. Ik heb zelfs met mijn zus altijd al slecht contact gehad. Familie zie ik zelf als uitgekookte cheapskates die je alleen weten te vinden als ze iets nodig hebben. Ik weet nog dat ik járen geleden altijd nog voor niks effe computers ging fixen bij familieleden; dan kocht een oom zich zomaar een tweedehands kutcomputer, en dan werd er verwacht dat ik linea recta even die computer ging fatsoeneren. En geïrriteerd dat ze waren als je eens een keer nee zei hé.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom is familie toch altijd zo heilig? Ok, mijn ouders en mijn zus zou ik er wel mee helpen, maar ik heb niks met mijn ooms en tantes, die bekijken het zich maar... Kan ik me echt niet druk om maken.
Die metaforen zijn mooi gevondenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dus ik probeer nu wat voorbeelden paraat te hebben om met dat soort mensen te kunnen spiegelen:
'jij bent leraar hè, hoe zit dat nu precies met de oorlog in 1812?
O sorry je bent geen geschiedenisleraar? o ik dacht dat een leraar die weet dat wel?
'zeg buurman jij bent automonteur, hee er zit een rammeltje in als ik bij 95km/u meer gas geef.
Wat? weet je niet wat dat is? Moet je daarvoor eerst onderzoek doen? Maar je bent toch automonteur, je weet toch alles?
'jij werkt in een ziekenhuis hè, kijk ik heb een rood bobbeltje boven mijn kuit, wat kan dat zijn'?
'Hoezo weet je dat niet, jij weet toch alles over ziektes enzo?'
Dit om dat soort personen te schetsen wat voor belachelijke aannames ze eigenlijk hebben met mensen die op een IT afdeling werken.
Eea natuurlijk in wat tactvollere vorm.
Wie weet nog meer mooie analogien?\
Ik heb dan wel zo'n goede band met mijn familie dat ik dat voor ze zou doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom is familie toch altijd zo heilig? Ok, mijn ouders en mijn zus zou ik er wel mee helpen, maar ik heb niks met mijn ooms en tantes, die bekijken het zich maar... Kan ik me echt niet druk om maken.
Hier sluit ik me helemaal bij aan!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:26 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb zelfs met mijn zus altijd al slecht contact gehad. Familie zie ik zelf als uitgekookte cheapskates die je alleen weten te vinden als ze iets nodig hebben. Ik weet nog dat ik járen geleden altijd nog voor niks effe computers ging fixen bij familieleden; dan kocht een oom zich zomaar een tweedehands kutcomputer, en dan werd er verwacht dat ik linea recta even die computer ging fatsoeneren. En geïrriteerd dat ze waren als je eens een keer nee zei hé.
Zoals ik al eerder in dit topic zei: familie krijg je er 'voor niks' bij, die zoek je niet uit. Ik zie derhalve ook niet waarom familie altijd voorkeur boven andere mensen moet krijgen. Je eigen ouders is een ander verhaal natuurlijk.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:26 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb zelfs met mijn zus altijd al slecht contact gehad. Familie zie ik zelf als uitgekookte cheapskates die je alleen weten te vinden als ze iets nodig hebben. Ik weet nog dat ik járen geleden altijd nog voor niks effe computers ging fixen bij familieleden; dan kocht een oom zich zomaar een tweedehands kutcomputer, en dan werd er verwacht dat ik linea recta even die computer ging fatsoeneren. En geïrriteerd dat ze waren als je eens een keer nee zei hé.
Zoals ik al eerder in dit topic zei: familie krijg je er 'voor niks' bij, die zoek je niet uit. Ik zie derhalve ook niet waarom familie altijd voorkeur boven andere mensen moet krijgen. Je eigen ouders is een ander verhaal natuurlijk.
Wat natuurlijk heel simpel is, maar wel indruk maakt bij leken is het verwisselen van een voeding.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:47 schreef Downstar het volgende:
en ik ben vaak ook nog zo gek om t nog te doen ook ; vind het vaak ook wel leuk hoor daar gaat hetniet om .. maar als je soms iets NIET kan oplossen , dan vinden de mensen t opeens raar :|..
Dat is inclusief het maken van een volledige disk backup... Windows installeren is het probleem niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:16 schreef Buschetta het volgende:
[..]
4 uur klooien om een windows te installeren ?![]()
Wat een triomf.
Het geen signaal ontvangen van zijn draadloze router was voor hem "slechte ontvangst". Tja, was ik even vergeten de 100 watt versterker aan te sluiten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
35 kilometer? wat voor draadloos modem heeft die vent?
Helemaal waarquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Wat natuurlijk heel simpel is, maar wel indruk maakt bij leken is het verwisselen van een voeding.
...
En dat weten ze, en jij loopt erin...quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:45 schreef BertV het volgende:
De opmerking: "Ik zou het knap vinden als je het voor elkaar zou krijgen" maakte het te onweerstaanbaar om het af te wijzen.
Ik weet het. Wat ook goed werkt is:quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dat weten ze, en jij loopt erin...
Tja, het is maar wat je onder "er te beroerd voor zijn" verstaat. Als het een keer een pc fixen is, vind ik het geen probleem. Maar voor de zoveelste keer virussen en spyware er vanaf halen omdat de eigenaar in kwestie nog te stom is om te snappen dat je niet overal OK op moet klikken, nee.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:19 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik weet het. Wat ook goed werkt is:
"Jij helpt tenminste, Neef "die en die" vragen wel al niet meer want die is er te beroerd voor."
"Ja, en?"quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer gemerkt.... ITers zijn echt voetvegen.
Ik ben ergens bij een afdeling, wordt er door iemand (die ik niet eens ken) naar een hoek van de kamer gewezen 'daar moet nog een pc komen'. En die vent loopt door.
Nou, die kan erg lang wachten op 'zijn pc in die hoek'.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:36 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik help alleen m'n moeder, verder niemand. Ook niet tegen betaling, ik zie dat echt niet zitten. Familieleden doen weleens een poging maar ik begin er echt niet aan, ik ben als de dood dat ik dan iedere keer de klos ben
Dikke lul.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:36 schreef Philip10 het volgende:
Je helpt je familie met alles, lijkt me? Je familie behandelt je wel normaal en zal evt. daar een vergoedinkje tegen over zetten. Jij bepaalt zelf wie je gratis helpt, en wie niet. Lijkt me dat je sluw genoeg kunt laten merken of je er wat voor wilt vangen of iets dergelijks.
Verhuur haar aan mij?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:41 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dikke lul.
Met mijn zus, heb ik nauwelijks geen contact. Geen ruzie oid, maar alleen als we elkaar treffen bij mijn moeder of vader spreken wij elkaar en verder niet.
Wanneer ze mij opeens aanspreekt op MSN, of belt dan weet ik direct dat ze weer wat heeft met de computer/telefoon/camera of net wat.
Dan kunnen ze wel contact met je zoeken.![]()
Maar na er een keer of 2 ingetrapt te zijn, kan ze het bekijken
Ik zou hem ook niet eens maken al kreeg ik er geld voor
Als Fotostarter heb je misschien wel een foto van haar.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:02 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geloof me, dat wil je echt niet.
Zelfs dat doe ik je niet aan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:48 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als Fotostarter heb je misschien wel een foto van haar.
Voor je het weet heeft een slimmerik in de gaten dat hij sinds hij zijn pc bij jou heeft gebracht 4 Gb van zijn harde schijf kwijt isquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:10 schreef NED het volgende:
En als ze achter een half jaar hun pc weer in puin hebben liggen dan knal ik van de verborgen partitie die ik gemaakt heb optijd van niks een image terug
Dat klinkt wel goed inderdaad.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:10 schreef NED het volgende:
Ik doe het gratis alleen nog maar voor mn broer en eventueel mn vader, al kan die ook best XP of Vista zelf installeren en een heel paar goede vrienden.
En dat gratis is dan relatief, want ik wil er dan wel een paar potten bier bij hebben (lees: kutzat naar huis)
Problemen met spyware of virussen of ik kan niet mailen of mn printer doet gek doe ik niet aan.
Het enige wat ik voor anderen doe is een compleet nieuwe installatie en daar vraag ik 50 euro voor en ik back niks up, dat doen ze vooraf zelf maar.
Ook instellingen voor outlook en weet ik wat al dies meer mogen ze zelf doen.
En als ze achter een half jaar hun pc weer in puin hebben liggen dan knal ik van de verborgen partitie die ik gemaakt heb optijd van niks een image terug en vervolgens laat ik de pc nog 2 dagen bij mij thuis staan en dan bel ik op dat ze hem kunnen komen ophalen en dan vraag ik weer vrolijk 50 euro.
Ze krijgen maar de tering zou ik zeggen. Ik heb wel wat beters met mijn tijd te doen
Zo dacht ik ook, maar dan komen ze steeds vaker, en hangt het je echt wel een keer de strot uitquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:25 schreef anoniemm het volgende:
Ik doe het gratis voor vrienden familie en kennisen, mits het natuurlijk niet te lang reizen is of ik er toevallig in de buurt ben en genoeg tijd heb. Geld neem ik niet aan, het is een simpel klusje alleen duurt het een tijdje.
Voor die bedragen mogen ze echt zelf aan hun pctje knutselen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Eigenlijk zou je een prijslijst moeten hanteren.
Pc opnieuw installeren: 25,- en pc een week kwijt.
Virussen / spyware verwijderen: 75,- en pc een week kwijt.
Printers e.d. installeren: 25,- en pc een week kwijt.
Datarecovery zonder garantie: 75,- en pc een week kwijt.
Indien slachtoffer knap is: neuken en pc dezelfde avond klaar
Het ging dan ook om de laatste regelquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor die bedragen mogen ze echt zelf aan hun pctje knutselen.
Daar heb ik meestal dit voor.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:11 schreef Steve-O het volgende:
Remote tooltjes voor de zware gebruiker (complete prutsers) ..
Same here. Maar soms willen ze wat geven, en dan vraag ik maar om een sixpack bierquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:25 schreef anoniemm het volgende:
Ik doe het gratis voor vrienden familie en kennisen, mits het natuurlijk niet te lang reizen is of ik er toevallig in de buurt ben en genoeg tijd heb. Geld neem ik niet aan, het is een simpel klusje alleen duurt het een tijdje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |