Wat een flauwekul ,de NOS moet gewoon zijn zaakjes goed regelen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:38 schreef Bruce117 het volgende:
Zet dan een andere zender op.
Er wordt op zeker 5 zenders uitgezonden.
Eens, als er een Nederlander een medaille wint kan ik het me voorstellen dat je wacht, nu was het echt onzin.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef ElmarO het volgende:
Dat half uur wachten op die huldiging bij het wielrennen sloeg echt helemaal nergens op. Helemaal niet terwijl de Holland Vier ondertussen ook gewoon bezig was. Ze geven je zo echt het idee dat je maar naar die streams moet kijken.
Ik zou stoppen op je hoogtepunt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:00 schreef SCH het volgende:
Iedereen is het met me eens??????
Dat is voor het eerst in al die jaren FOK!![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:00 schreef SCH het volgende:
Iedereen is het met me eens??????
Dat is voor het eerst in al die jaren FOK!![]()
![]()
![]()
![]()
niet doorslaan nu hequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:31 schreef SCH het volgende:
Je kan beter Belg zijn ,die doen bijna nergens aan mee en zenden gewoon leuk andere sporten uit
vanochtend zag ik ze nog beachballen, dames nog welquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:31 schreef SCH het volgende:
Je kan beter Belg zijn ,die doen bijna nergens aan mee en zenden gewoon leuk andere sporten uit
dan wil ik dat nog wel doen tegen een kleine bijdrage ook, heerlijk lijkt mij dat!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:41 schreef NFSU2 het volgende:
Leuk hoor die livestreams op internet....maar vrijwel iedereen heeft ondertussen digitale televisie. Waarom dan niet die streams op de digitale tv zetten. Kan je het op een normaal scherm bekijken terwijl je lui op de bank hangt met een glas cola en een zak chips, poten op tafel en genieten maar van de sport. Nu zit je op een bureaustoel naar een kleiner schermpje te kijken met een glas cola en een schaaltje chips.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:41 schreef NFSU2 het volgende:
Leuk hoor die livestreams op internet....maar vrijwel iedereen heeft ondertussen digitale televisie. Waarom dan niet die streams op de digitale tv zetten. Kan je het op een normaal scherm bekijken terwijl je lui op de bank hangt met een glas cola en een zak chips, poten op tafel en genieten maar van de sport. Nu zit je op een bureaustoel naar een kleiner schermpje te kijken met een glas cola en een schaaltje chips.
I know. Hoor heel de dag al Sue Barker zeggen dat je op het rode knopje kan drukken om een of andere sport helemaal live te volgen. Ik duw op dat rode knopje maar er gebeurt niets.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:48 schreef Denewar het volgende:
[..]
De bbc heeft dat bijvoorbeeld in eigen land!
Helaas, ik kan hier op mijn studentenkamer geen digitale tv krijgen dus ik ben blij dat ze het zo doen. Bovendien telt het ook wel mee dat op deze manier mensen op het werk ook sport kunnen kijken, en nu de sporten voornamelijk 's ochtends en 's middags uitgezonden worden telt dat nog zwaarder.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:41 schreef NFSU2 het volgende:
En nu zijn ze helemaal gestopt met het uitzenden van de OS.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:09 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb het in de achtergrond aanstaan, maar jezus, het is alleen maar reclame met daar tussendoor een beetje sport.
NOS kan me rug op. Ik zet hem op BBC.
Belachelijk, een publieke omroep en dan elke 10 minuten weer een dik reclameblokIdioten.
Te treurig voor woorden. In ieder ander land worden de OS in ieder geval nog een beetje serieus genomen, maar bij de NOS is het regelmatig erg treurig. Ze sturen er wel tig mensen heen om daar een beetje te genieten, maar een beetje fatsoenlijke verslaggeving, ho maar.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En nu zijn ze helemaal gestopt met het uitzenden van de OS.
Precies.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:31 schreef blackEyEz321 het volgende:
Helemaal mee eens, overdag live sport, 's avonds analyses. SIM-PEL
Dat ze dan overgaan op het feest in het HHH waar dat soort paupers ook op komen treden! Dan zit je nog een beetje in Peking.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:26 schreef Ambrosius het volgende:
Kansloze eerste dag als je het mij vraagt. Alleen dat beachvolley van Kadijk/Mooren en de wedstrijden van Houkes hadden ze goed, verder was het maar matig en nu al stoppen is natuurlijk ook kansloos. Zeker als je kijkt wat er nu op Ned. 1 is.
Het is niet te geloven, overal zijn ze nog volop bezig en de NOS houdt het voor gezien....quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En nu zijn ze helemaal gestopt met het uitzenden van de OS.
Sporza doet het goed. Geen eindeloze dingen die er niet toe doen, alleen die herhalingen hoeven van mij niet zo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:14 schreef jde_kok het volgende:
Ik word gek van de NOS, het roeien misten ze omdat ze zo nodig een half uur op de huldiging van het wielrennen moesten wachten. Beetje onnodig, omdat er geen NL meer bij zat. En dan die vreselijke analyses, doe dat lekker na de wedstrijden.
Die reclames en het nieuws is vreselijk. Het journaal is normaal toch ook niet zo vaak op TV? Ik volg de stream wel en heb hem op Sporza gezet.
Die hebben wij niet, maar ik ben het met de TS eens ik erger me er ook groen en geel aanquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sporza doet het goed. Geen eindeloze dingen die er niet toe doen, alleen die herhalingen hoeven van mij niet zo.
Heb ik ook gedaan. Ook de duitser erbij gezet. Zenderlijst "Olympics" genoemd en ik kan er naar hartenlust op los zappen de komende tijd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:17 schreef NFSU2 het volgende:
Op de digitale box voor de komende 15 resterende sportdagen maar eventjes de Belg, de Brit en Eurosport als favoriet programmeren, zapt een stuk makkelijker.
1. je moet wel even het budget in de gaten houden dat de NOS beschikbaar heeft versus de ARD of ZDFquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:47 schreef NY_Giant het volgende:
Inderdaad echt belachelijk die NOS. Via de satelliet zijn er vier zenders van de Duitse publieke omroep met Olympische Spelen te ontvangen. Op de Duitse taal na is dat toch een verademing! En het is ook elke keer hetzelfde bij de NOS. Van Sydney 2000 weet ik nog dat er vaak Tekst TV werd uitgezonden als er geen Nederlanders bezig waren. Belachelijk! Allemaal even klagen hier: publieksreacties@rtv.nos.nl
De Belg heeft gewoon iedere dag rond 19.15-19.20 een programmaquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:09 schreef evert het volgende:
3. om half 9 hoogtepunten van de dag is ideaal, er zijn ook mensen die overdag niet kunnen kijken. en dat heeft de belg niet....
dan ben ik normaal nog niet thuis, 20.30 is toch wat relaxter (zeg maar echt prime time)quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De Belg heeft gewoon iedere dag rond 19.15-19.20 een programma
Het journaal hoeft gewoon niet elk uur, het is toch allemaal hetzelfde. Die Olympische update hoeft ook niet elk uur en laat verder gewoon live sport zien en niet al dat gelul... Heel makkelijk allemaal! 's Avonds het gelul en hoogtepunten is natuurlijk wel ok...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:09 schreef evert het volgende:
[..]
1. je moet wel even het budget in de gaten houden dat de NOS beschikbaar heeft versus de ARD of ZDF
2. de belg heeft nauwelijks kanshebbers, dus die zenden vooral het internationale signaal door
3. om half 9 hoogtepunten van de dag is ideaal, er zijn ook mensen die overdag niet kunnen kijken. en dat heeft de belg niet....
1. er is een oorlog tussen rusland en georgie, dus ieder uur nieuws vind ik ook wel relevantquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:18 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het journaal hoeft gewoon niet elk uur, het is toch allemaal hetzelfde. Die Olympische update hoeft ook niet elk uur en laat verder gewoon live sport zien en niet al dat gelul... Heel makkelijk allemaal! 's Avonds het gelul en hoogtepunten is natuurlijk wel ok...
Doen ze het journaal ieder uur op NL2.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:23 schreef evert het volgende:
[..]
1. er is een oorlog tussen rusland en georgie, dus ieder uur nieuws vind ik ook wel relevant
2. olympische update: hoeveel mensen denk je zijn er die achter elkaar 10 uur voor de buis zitten?
als je iets anders te doen hebt, is het wel handig om weer even bijgepraat te worden.
Punt 1 en 2 zijn onzin. De NOS heeft gewoon de volle rechten, dus kunnen alles uitzenden, waar en wanneer ze maar willen. En de Belg heeft ook genoeg deelnemers, maar laten ook anders sporten zien waar geen Belgen aan deelnemen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:09 schreef evert het volgende:
[..]
1. je moet wel even het budget in de gaten houden dat de NOS beschikbaar heeft versus de ARD of ZDF
2. de belg heeft nauwelijks kanshebbers, dus die zenden vooral het internationale signaal door
Je bedoelt bijna elk uur een herhaling van het vorige nieuws, want het is vrijwel allemaal hetzelfde. Daarnaast is één update in twee uur ook wel genoeg. Ik wil gewoon live sport zien. Zo jammer als je niet rechtstreeks naar de Nederlandse zwemmers kan kijken, omdat ze nog aan het praten zijn over een andere Nederlander. En als er geen Nederlanders meer bezig zijn, mag er best andere live sport getoond worden! Maar nee, de NOS stopt om 16.00 uur...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:23 schreef evert het volgende:
[..]
1. er is een oorlog tussen rusland en georgie, dus ieder uur nieuws vind ik ook wel relevant
2. olympische update: hoeveel mensen denk je zijn er die achter elkaar 10 uur voor de buis zitten?
als je iets anders te doen hebt, is het wel handig om weer even bijgepraat te worden.
Daarnaast, ze hebben toch nog twee zenders. Gooi daar dan elk uur een journaal door. Dat kan perfect.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:31 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Je bedoelt bijna elk uur een herhaling van het vorige nieuws, want het is vrijwel allemaal hetzelfde. Daarnaast is één update in twee uur ook wel genoeg. Ik wil gewoon live sport zien. Zo jammer als je niet rechtstreeks naar de Nederlandse zwemmers kan kijken, omdat ze nog aan het praten zijn over een andere Nederlander. En als er geen Nederlanders meer bezig zijn, mag er best andere live sport getoond worden! Maar nee, de NOS stopt om 16.00 uur...
sorry, we hebben in nederland een bestel met verschillende omroepen die ook tijden voor hun beschikking hebben. de nos kan niet overdag 3 zenders claimen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daarnaast, ze hebben toch nog twee zenders. Gooi daar dan elk uur een journaal door. Dat kan perfect.
punt 1 is geen onzin. kijk maar even naar dit bericht (let wel: het is in ponden...)quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Punt 1 en 2 zijn onzin. De NOS heeft gewoon de volle rechten, dus kunnen alles uitzenden, waar en wanneer ze maar willen. En de Belg heeft ook genoeg deelnemers, maar laten ook anders sporten zien waar geen Belgen aan deelnemen.
Ja en? De NOS heeft bij bijna alle sporten mensen zitten. Dus ze kunnen altijd wat uitzenden. Vanavond was er nog volleybal. Laat nu Maarten Tip al het volleybal doen. Ze hadden ook eventing uit kunnen zenden. Frits van het Groenewoud zit in Hongkong, dus kan daar perfect verslag van doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:42 schreef evert het volgende:
[..]
punt 1 is geen onzin. kijk maar even naar dit bericht (let wel: het is in ponden...)
The BBC is planning to send 150 staff to cover the Beijing Olympics at a cost of £1 million.
Critics said the decision to send the broadcasters, producers, technicians and engineers to China this year raised serious questions about the use of resources.
The £1 million production comes as the BBC is axing 2,500 posts and making 1,800 staff redundant to fill the gap left by a licence fee settlement that is smaller than expected.
But John Whittingdale, the chairman of the Commons culture, media and sport select committee, said the plan to send 150 staff to Beijing undermined the commitment to efficiency.
en dan nederland:
Voor de Spelen in Peking zet de NOS 250 mensen in. Ruim eenderde van hen gaat naar China, de rest werkt in Hilversum. De kosten van deze grote operatie maakt de NOS niet openbaar.
dus er zijn er 85 in china. ongeveer de helft van de engelsen.
Maar dat kan je de NOS nou net weer niet verwijten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:17 schreef NFSU2 het volgende:
Ned. 1, 2 en 3 zijn net zo commercieel als RTL 4, 5, 7 en 8 en de rest.
Is er nog iets te zien geweest van de Holland vier ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef ElmarO het volgende:
Dat half uur wachten op die huldiging bij het wielrennen sloeg echt helemaal nergens op. Helemaal niet terwijl de Holland Vier ondertussen ook gewoon bezig was. Ze geven je zo echt het idee dat je maar naar die streams moet kijken.
Ja bijna de hele race. Maar niet live.quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is er nog iets te zien geweest van de Holland vier ?
Daarom is er ook wel eens een Journaal op Nederland 2 en 3...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:37 schreef evert het volgende:
[..]
sorry, we hebben in nederland een bestel met verschillende omroepen die ook tijden voor hun beschikking hebben. de nos kan niet overdag 3 zenders claimen.
250 man die er aan meewerken waarvan er maar 1/3 daadwerkelijk in China zit. Moet toch ook kunnen dat 2/3 in China zit en 1/3 gewoon in Hilversum?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:42 schreef evert het volgende:
[..]
en dan nederland:
Voor de Spelen in Peking zet de NOS 250 mensen in. Ruim eenderde van hen gaat naar China, de rest werkt in Hilversum. De kosten van deze grote operatie maakt de NOS niet openbaar.
dus er zijn er 85 in china. ongeveer de helft van de engelsen.
Dat kan ik wel begrijpen. Voor je eigen uitzendingen vanuit het HHH, hebben satelliettijd en capaciteit nodig, dat kun je kopen, ik weet niet of daar steeds budget voor is. zal wellicht een paar keer kunnen gebeuren.quote:Op zondag 10 augustus 2008 06:38 schreef gday het volgende:
Dat zou ze inderdaad heuuul erg sieren, want die komt er namelijk niet.
ik denk dat er geen huldiging komt omdat de dames midden in hun toernooi zittenquote:Op zondag 10 augustus 2008 06:43 schreef Denewar het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen. Voor je eigen uitzendingen vanuit het HHH, hebben satelliettijd en capaciteit nodig, dat kun je kopen, ik weet niet of daar steeds budget voor is. zal wellicht een paar keer kunnen gebeuren.
Maarr inderdaad iets in de keuze's klopt het niet, maar we zijn net begonnenm dus voorlopig maar radioolympia
quote:Op zondag 10 augustus 2008 06:48 schreef marcodej het volgende:
Absoluut dieptepunt was toch wel na de huldiging. "Tsja, wat moeten we hier nog over zeggen? "Ik weet het niet..." En er dan nog een kwartier over door gaan...
Volgens mij is de opzet van de NOS verkeerd. Ze kiezen volgens mij van te voren elke dag enkele sporten uit die ze heul uitgebreid behandelen met analyses e.d.. Maar dat moet je juist niet doen bij de OS, waar alles tegelijk gebeurt. Bij de OS moet je gewoon snel kunnen schakelen naar de verschillende sporten, zeker als je merkt dat een NL'er (Verwijlen) een kunststukje aan het opvoeren is...
Je begrijpt het niet helemaal geloof ik.quote:Op zondag 10 augustus 2008 06:43 schreef Denewar het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen. Voor je eigen uitzendingen vanuit het HHH, hebben satelliettijd en capaciteit nodig, dat kun je kopen, ik weet niet of daar steeds budget voor is. zal wellicht een paar keer kunnen gebeuren.
Maarr inderdaad iets in de keuze's klopt het niet, maar we zijn net begonnenm dus voorlopig maar radioolympia
begrijp ik, ik reageerde meer op het feit om een huldiging live te doen. dat dat niet maar zo 1,2,3 kanquote:Op zondag 10 augustus 2008 06:51 schreef gday het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet helemaal geloof ik.Die huldiging komt er überhaupt niet vanavond, precies zoals evert zegt.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 07:57 schreef Denewar het volgende:
weet je wat mij leuk lijkt even een half uur het vrouwenwielrennen te analyseren.
Och got, wordt op mijn wenken bedient!!
was maar 5 minuten....quote:Op zondag 10 augustus 2008 07:57 schreef Denewar het volgende:
weet je wat mij leuk lijkt even een half uur het vrouwenwielrennen te analyseren.
Och got, wordt op mijn wenken bedient!!
Het is kenmerkend dat elk tv station het stukken beter doet dan de NOS.quote:Op zondag 10 augustus 2008 10:03 schreef DeeBee het volgende:
En ja hoor, de eerste reclameblokken zijn al weer achter de kiezen, samen met de oeverloze analyses van Johan Kenkhuis vannacht.
Lijkt echt nergens naar tot nu toe hoor...wat een rommelige bende...
Dat is goud, er worden mensen wakker, dat is volkomen begrijpelijk. Maar goed, ik ben meer een internetkijker. Als je enkel tv kijkt, kun je beter oordelen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 10:50 schreef Falco het volgende:
Een keer de 4x 100 meter race compleet herhalen vind ik prima, maar om dat een uurtje of twee later nog eens te doen is toch wat overkill.
Misschien zwemmen ze nu zelfs nog een stukkie harder.quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:20 schreef Falco het volgende:
Ohjee, nu zie ik voor de tweede keer de Nederlandse dames op de 4x 100 en dat terwijl ik me verslapen had.
Voor de mensen die na 11.00u zijn opgestaan.quote:
mij ook niet laten geen eens 4*100 mannen zienquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:02 schreef kevin6188 het volgende:
Dat schema voor hockey/voetbal staat me ook helemaal niet aan.
Overigens komt de wedstrijd USA-China op de BBC voor de liefhebbers. De NOS kennende zenden ze dat toch niet uit.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:05 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
gewoon netjes Basketball kijken op de stream!! aanrader, is een vette pot!
Ze noemde het wel in het rijtje met Voetbal en Hockey. Dus wie weet, een klein stukje basketballquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:17 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Overigens komt de wedstrijd USA-China op de BBC voor de liefhebbers. De NOS kennende zenden ze dat toch niet uit.
Kwam volgens het schema van de BBC bij hun pas om 17.00 uur, dus geen idee of je er daar dan veel van ziet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:29 schreef NFSU2 het volgende:
[..]
Ze noemde het wel in het rijtje met Voetbal en Hockey. Dus wie weet, een klein stukje basketball
Dat wordt wel helemaal uitgezonden lijkt me.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:29 schreef NFSU2 het volgende:
[..]
Ze noemde het wel in het rijtje met Voetbal en Hockey. Dus wie weet, een klein stukje basketball
Inderdaad, ik heb in 't verleden vaak genoeg gebiologeerd zitten kijken naar een sport die ik eerst helemaal niet snapte, gaandeweg ging begrijpen en aan het eind zat ik er helemaal in.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:27 schreef Ambrosius het volgende:
Het maakt niet uit wat ze uitzenden, er is genoeg live sport, als het maar niet steeds herhalingen zijn.
Ah, da's mooi. Ben dan wel geen basketballiefhebber, maar deze wedstrijd wil ik toch wel graag zien.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:36 schreef NY_Giant het volgende:
Bij Eurosport in ieder geval sowieso live USA - China.
Diep treurig inderdaad.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:35 schreef Falco het volgende:
Judo in de herhalingAl een half uur ruim geen live-sport
Komt vanavond ook nog allemaal voorbij bij de 'hoogtepunten'quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:35 schreef Falco het volgende:
Judo in de herhalingAl een half uur ruim geen live-sport
Hoe laat?quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:36 schreef NY_Giant het volgende:
Bij Eurosport in ieder geval sowieso live USA - China.
Dat ze zoiets herhalen kan ik volledig inkomen, maar om nu steeds het schermen en het judo te zien waar we niks gewonnen hebben? Het wielrennen zal vandaag ook wel weer tig keer voorbijkomen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:42 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik zet vanochtend de tv aan, zwemmen finale. Ik dacht dat het live was en ging er voor zitten. Blij dat ze gewonnen hadden kwam de teleurstelling. Het volgende shot was dat ze al met de medaille stonden![]()
Goh, die uitreiking ging snel
oke thanks.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:44 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Volgens de website om 16.00u.
http://consumer.eurosport.nl/
doe maar en zet de link van dit topic erinquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:54 schreef jde_kok het volgende:
Dit meen je niet, hebben ze eindelijk live zwemmen, knallen ze na 10 minuten weer naar het nieuws...
Toch maar eens een algehele mail sturen?
En dan de link naar dit topic erbij geven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:54 schreef jde_kok het volgende:
Dit meen je niet, hebben ze eindelijk live zwemmen, knallen ze na 10 minuten weer naar het nieuws...
Toch maar eens een algehele mail sturen?
Echt erg inderdaad. En dan geven ze dadelijk ook nog de voorkeur boven voetbal. Nou vind ik voetbal persoonlijk best leuk, maar dat zie ik de rest van het jaar al genoeg. Laat dan gewoon dat dameshockey zien.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:54 schreef DeeBee het volgende:
'En we gaan er even uit voor reclame, journaal en flits-journaal en analyses en nieuws en herhalingen en oude beelden en dan hebben we misschien nog wat live sport, tot straks!'
We hebben ook wel een sport update nodig aangezien we alleen maar herhalingen zienquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Echt erg inderdaad. En dan geven ze dadelijk ook nog de voorkeur boven voetbal. Nou vind ik voetbal persoonlijk best leuk, maar dat zie ik de rest van het jaar al genoeg. Laat dan gewoon dat dameshockey zien.
Canvas gewoon. Ze schakelen om 13.00 altijd even naar het journaal op het eerste kanaal maar gaan dan op het tweede kanaal gewoon live verder.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:01 schreef Yurzinho het volgende:
Sporza werkt ook goed mee nu met zwemmen
quote:Geachte heer/mevrouw,
Met enige verbazing volg ik nu 2 dagen de Olympische Spelen via de NOS. Ik vraag mij met meerdere mensen een aantal dingen af.
Waarom is er zo weinig live sport? Op het moment dat een NL schermer bezig is met zijn kwartfinale zitten we doodleuk naar herhalingen te kijken. Zelfde geldt voor het roeien. Waarom voordurend herhalen, analyseren en zo weinig live sport. Waarom voordurend een journaal? Kan dit niet op NL 2 of 3. Ik erger me kapot en zap nu richting Sporza, omdat zij het stukken beter voor elkaar hebben.
De reacties hierop kunt u ook terug lezen op de volgende link. Dit is het forum van FOK.
NOS: we willen sport zien
Please doe er wat aan. Dit is NOS onwaardig!
bbc is ook lekker bezig. winnen ze de vrouwen wielrenwedstrijd, zenden ze de huldiging niet live uit.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:00 schreef Bruce117 het volgende:
Gelukkig zijn er de BBC de ARD/ZDF, Sporza, Eurosport en streams
Nee, dat is wel prima.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:07 schreef Falco het volgende:
Herhaling van paardensport, dit wordt echt te gortig.
Gewoon hardnekkig naar de NOS blijven kijken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:07 schreef Falco het volgende:
Herhaling van paardensport, dit wordt echt te gortig.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
![]()
denk alleen niet dat ze er veel mee doen
Ik heb geen afstandsbediening tot mijn beschikking, dus moet ik telkens naar de TV lopenquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:08 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Gewoon hardnekkig naar de NOS blijven kijken.
Is goed voor jequote:Op zondag 10 augustus 2008 13:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb geen afstandsbediening tot mijn beschikking, dus moet ik telkens naar de TV lopen
Het geeft niet de aard weer van de klachten die ik heb. Ze moeten nu eenmaal keuzes maken en je kunt niet alles live laten zien.quote:
Met enige verbazing volg ik nu 2 dagen de Olympische Spelen via de NOS. Ik vraag mij met meerdere mensen een aantal dingen af.
Waarom is er zo weinig live sport? Op het moment dat een NL schermer bezig is met zijn kwartfinale zitten we doodleuk naar herhalingen te kijken. Zelfde geldt voor het roeien. Waarom voordurend herhalen, analyseren en zo weinig live sport. Waarom voordurend een journaal? Kan dit niet op NL 2 of 3. Ik erger me kapot en zap nu richting Sporza, omdat zij het stukken beter voor elkaar hebben.
De reacties hierop kunt u ook terug lezen op de volgende link. Dit is het forum van FOK.
Please doe er wat aan. Dit is NOS onwaardig!
Misschien is het ook een idee om de livestreams op digitale televisiekanalen uit te zenden. Zeg maar: model BBC. Dan kan de kiezer niet alleen vanuit zijn/haar bureaustoel maar ook vanaf de luie bank kijken wat hij/zij wil. Ook mogen de praatjes tussen de herhalingen (ziet u dat ik niet spreek over live?) gezelliger mogen. Er mag gelachen worden hoor, het gaat om sport, niet om oorlog of andere narigheden.
Met vriendelijke groet,
Ja hoor, maar je refereert aan een topic dat ik geopend heb en dus reageerde ik daar even op. Want de insteek van het topic is wat anders.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:16 schreef jde_kok het volgende:
Jouw ergernissen kun je ook mailen?
Tuurlijk kunnen ze niet alles (live) laten zien en moeten ze keuzes maken, maar zoals ze het nu doen lopen ze steeds achter de feiten aan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Het geeft niet de aard weer van de klachten die ik heb. Ze moeten nu eenmaal keuzes maken en je kunt niet alles live laten zien.
Waar ik me aan stoor zijn vooral de studiogesprekken. Gisteren bij het judo en zometeen Huntelaar. Die tijd kunnen ze besteden aan sport laten zien.
Ze hoeven niet alles live te laten zien en ze maken nou eenmaal keuzes, dat doet de rest ook allemaal.
Mijn mailtjes hebben doorgaans wel dat effect.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:21 schreef jde_kok het volgende:
Het zou ook heel wat zijn als ze direct de hele programmering omgooien na een mailtje.
Van niemands kritiek vrees ik, de kijkcijfers zullen best wel goed zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
De soort kritiek die jij mailt heeft met keuzes te maken en zal echt heel weinig indruk maken. Van mijn kritiek liggen ze ook niet wakker hoor.
Ze zullen zelf ook wel verwijzen naar de streams. Want dat is wel grote klasse.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:23 schreef qonmann het volgende:
[..]
Van niemands kritiek vrees ik, de kijkcijfers zullen best wel goed zijn.
Gelukkig hebben we alternatieven genoeg ..
In het openingsweekend van de Olympische Spelen heb ik me al meermaals verbaasd over het uitzendschema van de NOS. Naar mijn mening, en die van vele anderen, wordt de sport totaal niet gerespecteerd. De streams op de site zijn fantastisch, dat moet ik absoluut zeggen. Alleen het vele herhalen, de reclameblokken, journaals, olympische-journaals en studiogesprekken beginnen me mijn keel uit te hangen. Dit terwijl er bijna altijd nog livesport bezig is met ook af en toe andere Nederlanders. Sporters hebben jarenlang getraind voor de Olympische Spelen en dan wordt hun prestatie op dat moment niet eens uitgezonden, omdat de NOS zonodig een zoveelste herhaling van het zwemgoud moet uitzenden. Dit stelt me diep teleur en helpt er aan mee dat vele mensen hun heil bij andere zenders gaan zoeken.
Ik hoop dat u iets met deze 'kritiek' kan doen en dat er verandering komt tijdens de rest van de Spelen.
Met vriendelijke groet,
Eensquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze zullen zelf ook wel verwijzen naar de streams. Want dat is wel grote klasse.
Hier ben ik het 100 procent mee eens.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:24 schreef Colplay het volgende:
Gedeeltelijk ben ik het wel de klachten eens. Vooral als het gaat om de vele reclameblokken en het constante onderbreken voor het Journaal.
Verder moet ook de NOS keuzes maken. Ik vind het jammer dat ze kiezen voor het live uitzenden van de series van het zwemmen. Kies dan voor bijvoorbeeld de judofinales, waar het echt om medailles gaat. Dat vind ik veel interessanter dan de eerste ronde in het zwemtoernooi.
En af en toe geen live sport is prima. Zag net op de BBC even synchroonspringen. Hoef ik niet een uur naar te kijken maar samenvatting van 5-10 minuten is prima. Ik vind juist de sporten die je zo weinig op tv ziet leuk om naar te kijken. Maar bij de NOS zal het eerste week wel zo veel mogelijk zwemmen worden en daarna zoveel mogelijk atletiek, onderbroken door Nederlandse sporters (terecht dat ze die zo veel mogelijk uitzenden natuurlijk).
Klopt, de analisten was ik vergeten. Dat irriteert mij ook. Vanochtend gaan ze na het wielrennen gelijk naar de studio om met Bekkering te praten. Snap wel dat ze hadden verwacht dat Vos een medaille zou pakken, maar toch. De tijd die ze nu aan analyseren gebruiken is inderdaad goed om wat hoogtepunten van de dag te laten zien. Op Duitsland nu een korte samenvatting van Argentinie - Australie. Niet heel interessant, maar beter dan KJH.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier ben ik het 100 procent mee eens.
Met de aanvulling dat je de tijd die je nu met Huntelaar gaat praten heel goed kan besteden aan de judofinales bv. Gesprekken in de studio vind ik alleen interessant bij grote finales waar Nederlanders aan meedoen.
Dat blijft toch behelpen met de hele familie om de computer, en met zappen vallen ze je daar ook weer lastig mnet die eeuwige zeikreklamesquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:34 schreef Oldbie het volgende:
Op de site van de NOS zijn natuurlijk ook een aantal streams.
Dat dan weer wel
Was wel zo, maar hebben ze waarschijnlijk nu geschraptquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef NLweltmeister het volgende:en met zappen vallen ze je daar ook weer lastig mnet die eeuwige zeikreklames
publieksreacties@rtv.nos.nlquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef Zwansen het volgende:
Waar kan ik heen mailen voor een klacht?
Schandalig. Een Nederlandse is aan het zwemmen en wij zenden een voorbeschouwing op een nietszeggende wedstrijd uit.
Er is weinig veranderd met 4 jaar geleden....quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:28 schreef Oldbie het volgende:
Vier jaar geleden was het niet anders. Een en al herhalingen.
Hier een greep uit de topics van toen:
Kut NOS.
Kut NOS #2
Kut NOS #3
Ook toen werden diverse mails door diverse mensen gestuurd. Ze doen er geen ruk mee. Zullen ze nu ook niet doen.
Plus dat als je aan het zappen bent je niet altijd snel ziet welke partij bezig is en of het finale of halve finale of zo is.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Dat blijft toch behelpen met de hele familie om de computer, en met zappen vallen ze je daar ook weer lastig mnet die eeuwige zeikreklames
je moet ook die bedrijven mailen die in die reklames voorkomenquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef Zwansen het volgende:
Schandalig. Een Nederlandse is aan het zwemmen en wij zenden een voorbeschouwing op een nietszeggende wedstrijd uit.
Voetbal!!!!quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef Zwansen het volgende:
Hoe komen ze er überhaupt op om hem daar neer te zetten. Het is echt geen schande als er niemand zit om te analyseren. Volgens mij mist het gros van de mensen dat echt niet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
Huntelaar als 'analist' is echt een drama.
Komt natuurlijk door de brieven en dit topic wat de NOS tijdens de eerste helft heeft zitten lezen..quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Denewar het volgende:
zit je wachten op de reclamein de rust, komt die niet!!
Zeker niet als je in de rust en na afloop gelijk naar het hockey gaat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hoe komen ze er überhaupt op om hem daar neer te zetten. Het is echt geen schande als er niemand zit om te analyseren. Volgens mij mist het gros van de mensen dat echt niet.
Ik kan me Afellay nog "analist" herinneren (niet bij de NOS maar bij RTL) ...quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
Kan niet, ze prefereerden hem boven een natgeregende Fatima. Nou dan heb je toch zeker uitstraling.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
diep en diep triestquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Nog erger, er is nu zelfs een kanaal waar niks op is en die wordt niet gebruikt voor het Nederlands hockey
Ze verprutsen het, dus moeten we ze maar meer geld geven? De logica!quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geef ze dan ook een behoorlijk budget, zodat ze gewoon 1 zender OS kunnen doen, en de andere zenders overhouden voor nieuws en reclame.
There's only so much that you can do met een beperkt budget hè. Dat eeuwige gekanker op de NOS altijdquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze verprutsen het, dus moeten we ze maar meer geld geven? De logica!
Het ligt aan het budget dat ze constant herhalen, 30 minuten wachten op een huldiging (wielrennen gisteren) terwijl er andere sporten aan de gang zijn, de Hockey streams verprutsen en nietszeggende analisten er bij haalt terwijl er gewoon Nederlanders aan het spelen zijn? Dat heeft niks met het budget te maken, ze hebben gewoon de rechten om de spelen uit te zenden en alles te streamen, maar ze verknoeien het.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
There's only so much that you can do met een beperkt budget hè. Dat eeuwige gekanker op de NOS altijd
quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef Bart884 het volgende:
Weer reclame......lenen, vrolijke vakantieweken, weet ik allemaal wat.
ik wil sport in deze 2 weken......
Snappen doe ik het al lang niet meer....
Edit: heb meteen maar even met de NOS gebeld: de telefoniste gaf aan daar dat ze platgebeld zijn dit weekend met dezelfde opmerkingen als wij hier al omschrijven.
Ze hielden alles bij voor de verantwoordelijken en dit werd doorgespeeld aan hen: wat ze er mee doen.....afwachten. Maar reageren heeft dus wel zin.....
Maar dat kan je de NOS niet verwijten. Moet je bij de politiek zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef Bart884 het volgende:
De reclamehoeveelheden valt wel mee; na 2 uur een reclameblok is niet zo storend, maar gebruik de rest van de tijd zoveel mogelijk voor sport. Een analyse van een grote (finale) wedstrijd en een herhaling van een Nederlandse medaille is ook niet erg. Maar een hele analyse van een slechte Nederlandse voetbalwedstrijd in de groepsfase? Dat is wel onnodig.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef Bart884 het volgende:
Was het maar zo, na 2 uur. Na elke livesport is er zowat een reclamesport.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De reclamehoeveelheden valt wel mee; na 2 uur een reclameblok is niet zo storend, maar gebruik de rest van de tijd zoveel mogelijk voor sport. Een analyse van een grote (finale) wedstrijd en een herhaling van een Nederlandse medaille is ook niet erg. Maar een hele analyse van een slechte Nederlandse voetbalwedstrijd in de groepsfase? Dat is wel onnodig.
Nu was het wel na 2 uur; 90 minuten voetbal + gedeelte hockey. Dus om daarover nou te zeiken...quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Was het maar zo, na 2 uur. Na elke livesport is er zowat een reclamesport.
Niet best nee.quote:
Dat was echt royal sadness.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:25 schreef NFSU2 het volgende:
Moeilijk voor de NOS om een hele basketballwedstrijd te laten zien?
Ja, vind je? En als Nederland - Zuid-Afrika bij het dameshockey niet eens op de streams te zien is, terwijl er notabene een stream is waarop helemaal niets gebeurt?quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:39 schreef X. het volgende:
Wat een gezeik hier.
http://os2008.nos.nl/live/index/
Opgelost.
Dat is leuk voor de mensen die op de computer kijken, maar het overgrote deel van het publiek zal toch de sporten willen bekijken via Nederland 1. En die worden zwaar onder de maat bediend op deze manier.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:39 schreef X. het volgende:
Wat een gezeik hier.
http://os2008.nos.nl/live/index/
Opgelost.
Toch blijft dat een onwijs geniaal programma. Was gewoon blij dat het langskwam.quote:
Het kan ook prima, wat dat betreft vallen deze Olympische Spelen zeer gunstig i.c.m. een normale avondprogrammering.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:59 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Toch blijft dat een onwijs geniaal programma. Was gewoon blij dat het langskwam.![]()
Inderdaad.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:00 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het kan ook prima, wat dat betreft vallen deze Olympische Spelen zeer gunstig i.c.m. een normale avondprogrammering.
Het waren minstens 10 minuten schermen. Dat kan je best uitzenden. Ze lopen zo weer achter de feiten aan. Dan moeten ze straks Angad-Gaur gaan uitzenden als de volgende Nederlandse live is en ik zie ze dat nog doen ook.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:00 schreef Piet_Veerman het volgende:
Dat ze het zwemmen gewoon helemaal doen vind ik niet zo vreemd hoor. Wat heb je nou aan 5 minuutjes schermen? Dan krijgen ze weer gezeur waarom ze het schermen niet hebben afgemaakt. En als ze het schermen wel hadden afgemaakt, stonden de zwem-fanaten weer op het achterste poten.
Wat een onzin. Respectloos omdat ze een van de grootste sporten ter wereld helemaal live uitzenden? Ik denk dat velen die 's nachts opstaan dat voor het zwemmen doen (en echt niet alleen voor Dekker). Ik zit tijdens zwemmen ook niet te wachten op schermen hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:07 schreef TheArt het volgende:
Het is gewoon volkomen respectlos naar andere sporters.
De analyse na afloop duurde wel ontzettend lang ja. Dat ze de finales van t zwemmen uitzonden is natuurlijk prima, want waren leuke finales. Maar waarom idd zoveel studiogasten. Er is toch genoeg te zien?quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:00 schreef Piet_Veerman het volgende:
Dat ze het zwemmen gewoon helemaal doen vind ik niet zo vreemd hoor. Wat heb je nou aan 5 minuutjes schermen? Dan krijgen ze weer gezeur waarom ze het schermen niet hebben afgemaakt. En als ze het schermen wel hadden afgemaakt, stonden de zwem-fanaten weer op het achterste poten.
Nee, respectloos omdat ook andere Nederlandse sporter het recht hebben om live uitgezonden te worden. Ook zij hebben er retehard voor gewerkt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:18 schreef Piet_Veerman het volgende:
[..]
Wat een onzin. Respectloos omdat ze een van de grootste spoten ter wereld helemaal live uitzenden? Ik denk dat velen die 's nachts opstaan dat voor het zwemmen doen (en echt niet alleen voor Dekker). Ik zit tijdens zwemmen ook niet te wachten op schermen hoor.
Het is natuurlijk een ander verhaal als herhalingen voor live (Nederlandse) sporten gaan.
Jep, dit is sterk. Allemaal live.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:17 schreef jde_kok het volgende:
Doen ze elke dag, om 7:30 overzicht van het zwemmen. Het lijkt er beter uit te zien. Nu beachvolleybal live, daarna waterpolo en judo.
Tussen de races hoeft niet, maar Angad-Gaur was ook nog bezig na de race van de estafettemannen. Het zwemmen was dus in principe klaar.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:26 schreef Piet_Veerman het volgende:
Dat "urenlang" nabeschouwen hoeft van mij ook niet hoor, maar tussen het zwemmen door "even" bij een andere sport kijken vind ik ook onzin, zeker als er zoveel schitterende races bij het zwemmen zijn om tijdens de uitreikingen even over te praten. Doen ze bij de BBC ook gewoon. En de onderbrekingen bij het zwemmen duren echt max 5-7 minuten ofzo.
Ze kunnen nu eenmaal niet alles uitzenden en ze zullen wel de afweging maken wat de kijker wil zien: wereldsport zwemmen of schermen? Ik kan mij goed vinden in de keuze.
Kenkhuis zat vanochtend in de studio om zwemmen uitgebreid te analyseren. Dat terwijl we geen Nederlandse medaillekandidaten hadden en er genoeg livesport was. Was dus weer redelijk kansloos...quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:36 schreef Denewar het volgende:
nog geen analyse gezien en lijkt minder reclame ;-)
Vind dat al die studiopresentatoren zenuwachtig lijken. Het komt allemaal te stijf over, hakkelig, gewoon SAAI!quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:23 schreef marcodej het volgende:
Die Stomphorst is slecht zeg. Lijkt wel of ie zenuwachtig is.
En nu wordt er alweer te lang doorgepraat. Na de finale moet je dit pas doen!
logisch dat ze nu wachten judo finale zou al begonnen moeten zijn. Dus nu is het wel te begrijpenquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:46 schreef okee6 het volgende:
Prachtig gezwommen van Ranomi, he NOS?
Bij judo eerst die strijd om het brons. Er was tijd genoeg om eerst die serie te laten zien. Regie in Hilversum zou eens wat beter op de schermpjes moeten kijken en gewoon het lef moeten hebben om op het juiste knopje te drukken en ook wat minder herhalen. Hou dat herhalen maar lekker voor de avonduren en overdag zoveel mogelijk live.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:47 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
logisch dat ze nu wachten judo finale zou al begonnen moeten zijn. Dus nu is het wel te begrijpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |