doe maar en zet de link van dit topic erinquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:54 schreef jde_kok het volgende:
Dit meen je niet, hebben ze eindelijk live zwemmen, knallen ze na 10 minuten weer naar het nieuws...
Toch maar eens een algehele mail sturen?
En dan de link naar dit topic erbij geven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:54 schreef jde_kok het volgende:
Dit meen je niet, hebben ze eindelijk live zwemmen, knallen ze na 10 minuten weer naar het nieuws...
Toch maar eens een algehele mail sturen?
Echt erg inderdaad. En dan geven ze dadelijk ook nog de voorkeur boven voetbal. Nou vind ik voetbal persoonlijk best leuk, maar dat zie ik de rest van het jaar al genoeg. Laat dan gewoon dat dameshockey zien.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:54 schreef DeeBee het volgende:
'En we gaan er even uit voor reclame, journaal en flits-journaal en analyses en nieuws en herhalingen en oude beelden en dan hebben we misschien nog wat live sport, tot straks!'
We hebben ook wel een sport update nodig aangezien we alleen maar herhalingen zienquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Echt erg inderdaad. En dan geven ze dadelijk ook nog de voorkeur boven voetbal. Nou vind ik voetbal persoonlijk best leuk, maar dat zie ik de rest van het jaar al genoeg. Laat dan gewoon dat dameshockey zien.
Canvas gewoon. Ze schakelen om 13.00 altijd even naar het journaal op het eerste kanaal maar gaan dan op het tweede kanaal gewoon live verder.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:01 schreef Yurzinho het volgende:
Sporza werkt ook goed mee nu met zwemmen
quote:Geachte heer/mevrouw,
Met enige verbazing volg ik nu 2 dagen de Olympische Spelen via de NOS. Ik vraag mij met meerdere mensen een aantal dingen af.
Waarom is er zo weinig live sport? Op het moment dat een NL schermer bezig is met zijn kwartfinale zitten we doodleuk naar herhalingen te kijken. Zelfde geldt voor het roeien. Waarom voordurend herhalen, analyseren en zo weinig live sport. Waarom voordurend een journaal? Kan dit niet op NL 2 of 3. Ik erger me kapot en zap nu richting Sporza, omdat zij het stukken beter voor elkaar hebben.
De reacties hierop kunt u ook terug lezen op de volgende link. Dit is het forum van FOK.
NOS: we willen sport zien
Please doe er wat aan. Dit is NOS onwaardig!
bbc is ook lekker bezig. winnen ze de vrouwen wielrenwedstrijd, zenden ze de huldiging niet live uit.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:00 schreef Bruce117 het volgende:
Gelukkig zijn er de BBC de ARD/ZDF, Sporza, Eurosport en streams
Nee, dat is wel prima.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:07 schreef Falco het volgende:
Herhaling van paardensport, dit wordt echt te gortig.
Gewoon hardnekkig naar de NOS blijven kijken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:07 schreef Falco het volgende:
Herhaling van paardensport, dit wordt echt te gortig.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
![]()
denk alleen niet dat ze er veel mee doen
Ik heb geen afstandsbediening tot mijn beschikking, dus moet ik telkens naar de TV lopenquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:08 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Gewoon hardnekkig naar de NOS blijven kijken.
Is goed voor jequote:Op zondag 10 augustus 2008 13:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb geen afstandsbediening tot mijn beschikking, dus moet ik telkens naar de TV lopen
Het geeft niet de aard weer van de klachten die ik heb. Ze moeten nu eenmaal keuzes maken en je kunt niet alles live laten zien.quote:
Met enige verbazing volg ik nu 2 dagen de Olympische Spelen via de NOS. Ik vraag mij met meerdere mensen een aantal dingen af.
Waarom is er zo weinig live sport? Op het moment dat een NL schermer bezig is met zijn kwartfinale zitten we doodleuk naar herhalingen te kijken. Zelfde geldt voor het roeien. Waarom voordurend herhalen, analyseren en zo weinig live sport. Waarom voordurend een journaal? Kan dit niet op NL 2 of 3. Ik erger me kapot en zap nu richting Sporza, omdat zij het stukken beter voor elkaar hebben.
De reacties hierop kunt u ook terug lezen op de volgende link. Dit is het forum van FOK.
Please doe er wat aan. Dit is NOS onwaardig!
Misschien is het ook een idee om de livestreams op digitale televisiekanalen uit te zenden. Zeg maar: model BBC. Dan kan de kiezer niet alleen vanuit zijn/haar bureaustoel maar ook vanaf de luie bank kijken wat hij/zij wil. Ook mogen de praatjes tussen de herhalingen (ziet u dat ik niet spreek over live?) gezelliger mogen. Er mag gelachen worden hoor, het gaat om sport, niet om oorlog of andere narigheden.
Met vriendelijke groet,
Ja hoor, maar je refereert aan een topic dat ik geopend heb en dus reageerde ik daar even op. Want de insteek van het topic is wat anders.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:16 schreef jde_kok het volgende:
Jouw ergernissen kun je ook mailen?
Tuurlijk kunnen ze niet alles (live) laten zien en moeten ze keuzes maken, maar zoals ze het nu doen lopen ze steeds achter de feiten aan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Het geeft niet de aard weer van de klachten die ik heb. Ze moeten nu eenmaal keuzes maken en je kunt niet alles live laten zien.
Waar ik me aan stoor zijn vooral de studiogesprekken. Gisteren bij het judo en zometeen Huntelaar. Die tijd kunnen ze besteden aan sport laten zien.
Ze hoeven niet alles live te laten zien en ze maken nou eenmaal keuzes, dat doet de rest ook allemaal.
Mijn mailtjes hebben doorgaans wel dat effect.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:21 schreef jde_kok het volgende:
Het zou ook heel wat zijn als ze direct de hele programmering omgooien na een mailtje.
Van niemands kritiek vrees ik, de kijkcijfers zullen best wel goed zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
De soort kritiek die jij mailt heeft met keuzes te maken en zal echt heel weinig indruk maken. Van mijn kritiek liggen ze ook niet wakker hoor.
Ze zullen zelf ook wel verwijzen naar de streams. Want dat is wel grote klasse.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:23 schreef qonmann het volgende:
[..]
Van niemands kritiek vrees ik, de kijkcijfers zullen best wel goed zijn.
Gelukkig hebben we alternatieven genoeg ..
In het openingsweekend van de Olympische Spelen heb ik me al meermaals verbaasd over het uitzendschema van de NOS. Naar mijn mening, en die van vele anderen, wordt de sport totaal niet gerespecteerd. De streams op de site zijn fantastisch, dat moet ik absoluut zeggen. Alleen het vele herhalen, de reclameblokken, journaals, olympische-journaals en studiogesprekken beginnen me mijn keel uit te hangen. Dit terwijl er bijna altijd nog livesport bezig is met ook af en toe andere Nederlanders. Sporters hebben jarenlang getraind voor de Olympische Spelen en dan wordt hun prestatie op dat moment niet eens uitgezonden, omdat de NOS zonodig een zoveelste herhaling van het zwemgoud moet uitzenden. Dit stelt me diep teleur en helpt er aan mee dat vele mensen hun heil bij andere zenders gaan zoeken.
Ik hoop dat u iets met deze 'kritiek' kan doen en dat er verandering komt tijdens de rest van de Spelen.
Met vriendelijke groet,
Eensquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze zullen zelf ook wel verwijzen naar de streams. Want dat is wel grote klasse.
Hier ben ik het 100 procent mee eens.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:24 schreef Colplay het volgende:
Gedeeltelijk ben ik het wel de klachten eens. Vooral als het gaat om de vele reclameblokken en het constante onderbreken voor het Journaal.
Verder moet ook de NOS keuzes maken. Ik vind het jammer dat ze kiezen voor het live uitzenden van de series van het zwemmen. Kies dan voor bijvoorbeeld de judofinales, waar het echt om medailles gaat. Dat vind ik veel interessanter dan de eerste ronde in het zwemtoernooi.
En af en toe geen live sport is prima. Zag net op de BBC even synchroonspringen. Hoef ik niet een uur naar te kijken maar samenvatting van 5-10 minuten is prima. Ik vind juist de sporten die je zo weinig op tv ziet leuk om naar te kijken. Maar bij de NOS zal het eerste week wel zo veel mogelijk zwemmen worden en daarna zoveel mogelijk atletiek, onderbroken door Nederlandse sporters (terecht dat ze die zo veel mogelijk uitzenden natuurlijk).
Klopt, de analisten was ik vergeten. Dat irriteert mij ook. Vanochtend gaan ze na het wielrennen gelijk naar de studio om met Bekkering te praten. Snap wel dat ze hadden verwacht dat Vos een medaille zou pakken, maar toch. De tijd die ze nu aan analyseren gebruiken is inderdaad goed om wat hoogtepunten van de dag te laten zien. Op Duitsland nu een korte samenvatting van Argentinie - Australie. Niet heel interessant, maar beter dan KJH.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier ben ik het 100 procent mee eens.
Met de aanvulling dat je de tijd die je nu met Huntelaar gaat praten heel goed kan besteden aan de judofinales bv. Gesprekken in de studio vind ik alleen interessant bij grote finales waar Nederlanders aan meedoen.
Dat blijft toch behelpen met de hele familie om de computer, en met zappen vallen ze je daar ook weer lastig mnet die eeuwige zeikreklamesquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:34 schreef Oldbie het volgende:
Op de site van de NOS zijn natuurlijk ook een aantal streams.
Dat dan weer wel
Was wel zo, maar hebben ze waarschijnlijk nu geschraptquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef NLweltmeister het volgende:en met zappen vallen ze je daar ook weer lastig mnet die eeuwige zeikreklames
publieksreacties@rtv.nos.nlquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef Zwansen het volgende:
Waar kan ik heen mailen voor een klacht?
Schandalig. Een Nederlandse is aan het zwemmen en wij zenden een voorbeschouwing op een nietszeggende wedstrijd uit.
Er is weinig veranderd met 4 jaar geleden....quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:28 schreef Oldbie het volgende:
Vier jaar geleden was het niet anders. Een en al herhalingen.
Hier een greep uit de topics van toen:
Kut NOS.
Kut NOS #2
Kut NOS #3
Ook toen werden diverse mails door diverse mensen gestuurd. Ze doen er geen ruk mee. Zullen ze nu ook niet doen.
Plus dat als je aan het zappen bent je niet altijd snel ziet welke partij bezig is en of het finale of halve finale of zo is.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Dat blijft toch behelpen met de hele familie om de computer, en met zappen vallen ze je daar ook weer lastig mnet die eeuwige zeikreklames
je moet ook die bedrijven mailen die in die reklames voorkomenquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef Zwansen het volgende:
Schandalig. Een Nederlandse is aan het zwemmen en wij zenden een voorbeschouwing op een nietszeggende wedstrijd uit.
Voetbal!!!!quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef Zwansen het volgende:
Hoe komen ze er überhaupt op om hem daar neer te zetten. Het is echt geen schande als er niemand zit om te analyseren. Volgens mij mist het gros van de mensen dat echt niet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
Huntelaar als 'analist' is echt een drama.
Komt natuurlijk door de brieven en dit topic wat de NOS tijdens de eerste helft heeft zitten lezen..quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Denewar het volgende:
zit je wachten op de reclamein de rust, komt die niet!!
Zeker niet als je in de rust en na afloop gelijk naar het hockey gaat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hoe komen ze er überhaupt op om hem daar neer te zetten. Het is echt geen schande als er niemand zit om te analyseren. Volgens mij mist het gros van de mensen dat echt niet.
Ik kan me Afellay nog "analist" herinneren (niet bij de NOS maar bij RTL) ...quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
Kan niet, ze prefereerden hem boven een natgeregende Fatima. Nou dan heb je toch zeker uitstraling.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
diep en diep triestquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Nog erger, er is nu zelfs een kanaal waar niks op is en die wordt niet gebruikt voor het Nederlands hockey
Ze verprutsen het, dus moeten we ze maar meer geld geven? De logica!quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geef ze dan ook een behoorlijk budget, zodat ze gewoon 1 zender OS kunnen doen, en de andere zenders overhouden voor nieuws en reclame.
There's only so much that you can do met een beperkt budget hè. Dat eeuwige gekanker op de NOS altijdquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze verprutsen het, dus moeten we ze maar meer geld geven? De logica!
Het ligt aan het budget dat ze constant herhalen, 30 minuten wachten op een huldiging (wielrennen gisteren) terwijl er andere sporten aan de gang zijn, de Hockey streams verprutsen en nietszeggende analisten er bij haalt terwijl er gewoon Nederlanders aan het spelen zijn? Dat heeft niks met het budget te maken, ze hebben gewoon de rechten om de spelen uit te zenden en alles te streamen, maar ze verknoeien het.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
There's only so much that you can do met een beperkt budget hè. Dat eeuwige gekanker op de NOS altijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |