Eensquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze zullen zelf ook wel verwijzen naar de streams. Want dat is wel grote klasse.
Hier ben ik het 100 procent mee eens.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:24 schreef Colplay het volgende:
Gedeeltelijk ben ik het wel de klachten eens. Vooral als het gaat om de vele reclameblokken en het constante onderbreken voor het Journaal.
Verder moet ook de NOS keuzes maken. Ik vind het jammer dat ze kiezen voor het live uitzenden van de series van het zwemmen. Kies dan voor bijvoorbeeld de judofinales, waar het echt om medailles gaat. Dat vind ik veel interessanter dan de eerste ronde in het zwemtoernooi.
En af en toe geen live sport is prima. Zag net op de BBC even synchroonspringen. Hoef ik niet een uur naar te kijken maar samenvatting van 5-10 minuten is prima. Ik vind juist de sporten die je zo weinig op tv ziet leuk om naar te kijken. Maar bij de NOS zal het eerste week wel zo veel mogelijk zwemmen worden en daarna zoveel mogelijk atletiek, onderbroken door Nederlandse sporters (terecht dat ze die zo veel mogelijk uitzenden natuurlijk).
Klopt, de analisten was ik vergeten. Dat irriteert mij ook. Vanochtend gaan ze na het wielrennen gelijk naar de studio om met Bekkering te praten. Snap wel dat ze hadden verwacht dat Vos een medaille zou pakken, maar toch. De tijd die ze nu aan analyseren gebruiken is inderdaad goed om wat hoogtepunten van de dag te laten zien. Op Duitsland nu een korte samenvatting van Argentinie - Australie. Niet heel interessant, maar beter dan KJH.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier ben ik het 100 procent mee eens.
Met de aanvulling dat je de tijd die je nu met Huntelaar gaat praten heel goed kan besteden aan de judofinales bv. Gesprekken in de studio vind ik alleen interessant bij grote finales waar Nederlanders aan meedoen.
Dat blijft toch behelpen met de hele familie om de computer, en met zappen vallen ze je daar ook weer lastig mnet die eeuwige zeikreklamesquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:34 schreef Oldbie het volgende:
Op de site van de NOS zijn natuurlijk ook een aantal streams.
Dat dan weer wel
Was wel zo, maar hebben ze waarschijnlijk nu geschraptquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef NLweltmeister het volgende:en met zappen vallen ze je daar ook weer lastig mnet die eeuwige zeikreklames
publieksreacties@rtv.nos.nlquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef Zwansen het volgende:
Waar kan ik heen mailen voor een klacht?
Schandalig. Een Nederlandse is aan het zwemmen en wij zenden een voorbeschouwing op een nietszeggende wedstrijd uit.
Er is weinig veranderd met 4 jaar geleden....quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:28 schreef Oldbie het volgende:
Vier jaar geleden was het niet anders. Een en al herhalingen.
Hier een greep uit de topics van toen:
Kut NOS.
Kut NOS #2
Kut NOS #3
Ook toen werden diverse mails door diverse mensen gestuurd. Ze doen er geen ruk mee. Zullen ze nu ook niet doen.
Plus dat als je aan het zappen bent je niet altijd snel ziet welke partij bezig is en of het finale of halve finale of zo is.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Dat blijft toch behelpen met de hele familie om de computer, en met zappen vallen ze je daar ook weer lastig mnet die eeuwige zeikreklames
je moet ook die bedrijven mailen die in die reklames voorkomenquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef Zwansen het volgende:
Schandalig. Een Nederlandse is aan het zwemmen en wij zenden een voorbeschouwing op een nietszeggende wedstrijd uit.
Voetbal!!!!quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef Zwansen het volgende:
Hoe komen ze er überhaupt op om hem daar neer te zetten. Het is echt geen schande als er niemand zit om te analyseren. Volgens mij mist het gros van de mensen dat echt niet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
Huntelaar als 'analist' is echt een drama.
Komt natuurlijk door de brieven en dit topic wat de NOS tijdens de eerste helft heeft zitten lezen..quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Denewar het volgende:
zit je wachten op de reclamein de rust, komt die niet!!
Zeker niet als je in de rust en na afloop gelijk naar het hockey gaat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hoe komen ze er überhaupt op om hem daar neer te zetten. Het is echt geen schande als er niemand zit om te analyseren. Volgens mij mist het gros van de mensen dat echt niet.
Ik kan me Afellay nog "analist" herinneren (niet bij de NOS maar bij RTL) ...quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
Kan niet, ze prefereerden hem boven een natgeregende Fatima. Nou dan heb je toch zeker uitstraling.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
diep en diep triestquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Nog erger, er is nu zelfs een kanaal waar niks op is en die wordt niet gebruikt voor het Nederlands hockey
Ze verprutsen het, dus moeten we ze maar meer geld geven? De logica!quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geef ze dan ook een behoorlijk budget, zodat ze gewoon 1 zender OS kunnen doen, en de andere zenders overhouden voor nieuws en reclame.
There's only so much that you can do met een beperkt budget hè. Dat eeuwige gekanker op de NOS altijdquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze verprutsen het, dus moeten we ze maar meer geld geven? De logica!
Het ligt aan het budget dat ze constant herhalen, 30 minuten wachten op een huldiging (wielrennen gisteren) terwijl er andere sporten aan de gang zijn, de Hockey streams verprutsen en nietszeggende analisten er bij haalt terwijl er gewoon Nederlanders aan het spelen zijn? Dat heeft niks met het budget te maken, ze hebben gewoon de rechten om de spelen uit te zenden en alles te streamen, maar ze verknoeien het.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
There's only so much that you can do met een beperkt budget hè. Dat eeuwige gekanker op de NOS altijd
quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef Bart884 het volgende:
Weer reclame......lenen, vrolijke vakantieweken, weet ik allemaal wat.
ik wil sport in deze 2 weken......
Snappen doe ik het al lang niet meer....
Edit: heb meteen maar even met de NOS gebeld: de telefoniste gaf aan daar dat ze platgebeld zijn dit weekend met dezelfde opmerkingen als wij hier al omschrijven.
Ze hielden alles bij voor de verantwoordelijken en dit werd doorgespeeld aan hen: wat ze er mee doen.....afwachten. Maar reageren heeft dus wel zin.....
Maar dat kan je de NOS niet verwijten. Moet je bij de politiek zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef Bart884 het volgende:
De reclamehoeveelheden valt wel mee; na 2 uur een reclameblok is niet zo storend, maar gebruik de rest van de tijd zoveel mogelijk voor sport. Een analyse van een grote (finale) wedstrijd en een herhaling van een Nederlandse medaille is ook niet erg. Maar een hele analyse van een slechte Nederlandse voetbalwedstrijd in de groepsfase? Dat is wel onnodig.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef Bart884 het volgende:
Was het maar zo, na 2 uur. Na elke livesport is er zowat een reclamesport.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De reclamehoeveelheden valt wel mee; na 2 uur een reclameblok is niet zo storend, maar gebruik de rest van de tijd zoveel mogelijk voor sport. Een analyse van een grote (finale) wedstrijd en een herhaling van een Nederlandse medaille is ook niet erg. Maar een hele analyse van een slechte Nederlandse voetbalwedstrijd in de groepsfase? Dat is wel onnodig.
Nu was het wel na 2 uur; 90 minuten voetbal + gedeelte hockey. Dus om daarover nou te zeiken...quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Was het maar zo, na 2 uur. Na elke livesport is er zowat een reclamesport.
Niet best nee.quote:
Dat was echt royal sadness.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:25 schreef NFSU2 het volgende:
Moeilijk voor de NOS om een hele basketballwedstrijd te laten zien?
Ja, vind je? En als Nederland - Zuid-Afrika bij het dameshockey niet eens op de streams te zien is, terwijl er notabene een stream is waarop helemaal niets gebeurt?quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:39 schreef X. het volgende:
Wat een gezeik hier.
http://os2008.nos.nl/live/index/
Opgelost.
Dat is leuk voor de mensen die op de computer kijken, maar het overgrote deel van het publiek zal toch de sporten willen bekijken via Nederland 1. En die worden zwaar onder de maat bediend op deze manier.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:39 schreef X. het volgende:
Wat een gezeik hier.
http://os2008.nos.nl/live/index/
Opgelost.
Toch blijft dat een onwijs geniaal programma. Was gewoon blij dat het langskwam.quote:
Het kan ook prima, wat dat betreft vallen deze Olympische Spelen zeer gunstig i.c.m. een normale avondprogrammering.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:59 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Toch blijft dat een onwijs geniaal programma. Was gewoon blij dat het langskwam.![]()
Inderdaad.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:00 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het kan ook prima, wat dat betreft vallen deze Olympische Spelen zeer gunstig i.c.m. een normale avondprogrammering.
Het waren minstens 10 minuten schermen. Dat kan je best uitzenden. Ze lopen zo weer achter de feiten aan. Dan moeten ze straks Angad-Gaur gaan uitzenden als de volgende Nederlandse live is en ik zie ze dat nog doen ook.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:00 schreef Piet_Veerman het volgende:
Dat ze het zwemmen gewoon helemaal doen vind ik niet zo vreemd hoor. Wat heb je nou aan 5 minuutjes schermen? Dan krijgen ze weer gezeur waarom ze het schermen niet hebben afgemaakt. En als ze het schermen wel hadden afgemaakt, stonden de zwem-fanaten weer op het achterste poten.
Wat een onzin. Respectloos omdat ze een van de grootste sporten ter wereld helemaal live uitzenden? Ik denk dat velen die 's nachts opstaan dat voor het zwemmen doen (en echt niet alleen voor Dekker). Ik zit tijdens zwemmen ook niet te wachten op schermen hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:07 schreef TheArt het volgende:
Het is gewoon volkomen respectlos naar andere sporters.
De analyse na afloop duurde wel ontzettend lang ja. Dat ze de finales van t zwemmen uitzonden is natuurlijk prima, want waren leuke finales. Maar waarom idd zoveel studiogasten. Er is toch genoeg te zien?quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:00 schreef Piet_Veerman het volgende:
Dat ze het zwemmen gewoon helemaal doen vind ik niet zo vreemd hoor. Wat heb je nou aan 5 minuutjes schermen? Dan krijgen ze weer gezeur waarom ze het schermen niet hebben afgemaakt. En als ze het schermen wel hadden afgemaakt, stonden de zwem-fanaten weer op het achterste poten.
Nee, respectloos omdat ook andere Nederlandse sporter het recht hebben om live uitgezonden te worden. Ook zij hebben er retehard voor gewerkt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:18 schreef Piet_Veerman het volgende:
[..]
Wat een onzin. Respectloos omdat ze een van de grootste spoten ter wereld helemaal live uitzenden? Ik denk dat velen die 's nachts opstaan dat voor het zwemmen doen (en echt niet alleen voor Dekker). Ik zit tijdens zwemmen ook niet te wachten op schermen hoor.
Het is natuurlijk een ander verhaal als herhalingen voor live (Nederlandse) sporten gaan.
Jep, dit is sterk. Allemaal live.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:17 schreef jde_kok het volgende:
Doen ze elke dag, om 7:30 overzicht van het zwemmen. Het lijkt er beter uit te zien. Nu beachvolleybal live, daarna waterpolo en judo.
Tussen de races hoeft niet, maar Angad-Gaur was ook nog bezig na de race van de estafettemannen. Het zwemmen was dus in principe klaar.quote:Op maandag 11 augustus 2008 06:26 schreef Piet_Veerman het volgende:
Dat "urenlang" nabeschouwen hoeft van mij ook niet hoor, maar tussen het zwemmen door "even" bij een andere sport kijken vind ik ook onzin, zeker als er zoveel schitterende races bij het zwemmen zijn om tijdens de uitreikingen even over te praten. Doen ze bij de BBC ook gewoon. En de onderbrekingen bij het zwemmen duren echt max 5-7 minuten ofzo.
Ze kunnen nu eenmaal niet alles uitzenden en ze zullen wel de afweging maken wat de kijker wil zien: wereldsport zwemmen of schermen? Ik kan mij goed vinden in de keuze.
Kenkhuis zat vanochtend in de studio om zwemmen uitgebreid te analyseren. Dat terwijl we geen Nederlandse medaillekandidaten hadden en er genoeg livesport was. Was dus weer redelijk kansloos...quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:36 schreef Denewar het volgende:
nog geen analyse gezien en lijkt minder reclame ;-)
Vind dat al die studiopresentatoren zenuwachtig lijken. Het komt allemaal te stijf over, hakkelig, gewoon SAAI!quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:23 schreef marcodej het volgende:
Die Stomphorst is slecht zeg. Lijkt wel of ie zenuwachtig is.
En nu wordt er alweer te lang doorgepraat. Na de finale moet je dit pas doen!
logisch dat ze nu wachten judo finale zou al begonnen moeten zijn. Dus nu is het wel te begrijpenquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:46 schreef okee6 het volgende:
Prachtig gezwommen van Ranomi, he NOS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |