quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Rimpelhond lief dat je meedenkt! Tis alleen zo dat als Beppie een keer een voeding wat minder drinkt aan die kant, de hele boel meteen weer roodgloeiend staat
Tis echt elke keer diezelfde kant die problemen geeft..gisteravond wilde ze die kant al niet goed leegdrinken (zat een hele grote harde plek in die echt heel pijnlijk was) en vanmorgen hetzelfde euvel. ze gaat echt huilen als ze aan die kant moet drinken, alsof de melk daarvandaan smerig is. Net een half uur een warme pittenzak erop gehad, daarna beppie aan die kant gedronken..hing op zich goed maar er zit nog steeds een harde klont in. De andere kant wil ze wel goed drinken.
Ik zit er nu ernstig aan te denken om verder te voeden met alleen links..alleen hoe kan ik rechts op laten drogen zonder weer ontstekingen in de hand te werken?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga er gewoon de tijd voor nemen. Begin gewoon vanaf nu alle voedingen met links en bied rechts steeds minder aan. Misschien als de boel dan weer helemaal tot rust is gekomen bouw ik het weer op, misschien ook niet. Ik zie wel hoe het loopt. Doe in elk geval mijn best om tot een jaar te kunnen voeden.
Lijkt me een goed plan. Je bent zelf kundig genoeg om te zien wanneer er toch meer gedronken moet worden uit rechts.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga er gewoon de tijd voor nemen. Begin gewoon vanaf nu alle voedingen met links en bied rechts steeds minder aan. Misschien als de boel dan weer helemaal tot rust is gekomen bouw ik het weer op, misschien ook niet. Ik zie wel hoe het loopt. Doe in elk geval mijn best om tot een jaar te kunnen voeden.
Ja hoor!quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:35 schreef Ticootje het volgende:
11,5 alleen borstvoeding?? Kan dat?
dat snap ik....quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:05 schreef Iksje het volgende:
Natuurlijk niet alléén borstvoeding, ze krijgt groente sinds 6 maand en fruit sinds ze 7 maand is.
Laatst in mijn vakantie heb ik gewogen wat ze op at, meestal net geen 100g.
Toch groeit ze schitterend en ze volgt haar curve, volgens mij dankzij het feit dat ze nog best veel borstvoeding kreeg/krijgt.
tot morgen
Het is al flink aan het stoppen. Gisteren heeft ze gedronken om 17u45 en om 19u (slapengaan) en ze was om 21u alweer wakker. Toen een flesje gemaakt met het idee "eerst aan de borst en dan flesje" maar mevrouw wou liever andersom. Mama dan maar als speentje.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:53 schreef Ticootje het volgende:
Iksje, wat ga je nu doen met bv? Ga je door tot de kleine er is, of ga je nu stoppen?
Ook herkenbaarquote:Op maandag 18 augustus 2008 08:44 schreef Iksje het volgende:
Heel herkenbaar!
We zijn allemaal maar mensen en ik denk dat de meeste moeders zich wel geclaimd voelen op momenten van extreme moeheid bvb- hoe graag ze hun kind ook zelf voeden.
Ik had die "wrevel" ook vaak op momenten dat ik al een hele week nachtshiften gedraaid had (en dan had ik het geluk dat Liande meestal maar 1x wakker werd). Dan had ik iets van "niet weer, laat me toch even slapen".
Ik krijg het ondertussen ook als verwijt hoor, daar heb je voor gekozen met die borstvoeding van je![]()
Maar niet voeden terwijl ik er wel ben, voelt ook weer niet goed, zoals hierboven ergens staat.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:04 schreef owlet het volgende:
Op zich zijn dit wel de uitschieters, Tigermickey. Bij verreweg de meeste vrouwen gaat het soepel en zonder dit soort problemen![]()
Ticootje, balen zeg! komt dit door dat goedaardige bultje?
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:02 schreef tigermickey het volgende:
Ik geef zelf geen borstvoeding... ik weet niet wat ik lees allemaal; jeetje... heel veel sterkte meiden het lijkt me echt heel zwaar!
Ik ben een van die vrouwen waarbij het betrekkelijk soepel ging/gaat. Op kloven in de eerste maand na geen ónsteking gehad of spruw. * Jelief zoekt ongelakt houtquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:04 schreef owlet het volgende:
Op zich zijn dit wel de uitschieters, Tigermickey. Bij verreweg de meeste vrouwen gaat het soepel en zonder dit soort problemen![]()
Ticootje, balen zeg! komt dit door dat goedaardige bultje?
Ja hoor, maar dan moet ik wel stoppen met borstvoeding.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:43 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
edit: ticootje, als ze nou eens het bultje verwijderden? of kan dat niet?
Ai, ja... dat is ook niet leuk. Kiezen tussen twee "kwaden". Maar misschien wel een idee om als je eenmaal een punt achter de bv zet, toch het te laten weghalen. Dan is het misschien voor een eventuele volgende keer geen probleem meer.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja hoor, maar dan moet ik wel stoppen met borstvoeding.
Waarom precies? Vanwege de narcose of een andere reden?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja hoor, maar dan moet ik wel stoppen met borstvoeding.
Helemaal weet ik niet zeker...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:05 schreef Jelief het volgende:
[..]
Waarom precies? Vanwege de narcose of een andere reden?
Ticootjequote:Op maandag 18 augustus 2008 16:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
![]()
Dat is iedere keer de oorzaak.... Maar dit is potjandorie alweer de 4e, ik word er zo moe van. Weer met warmkrompressen en Jen vaak aan die kant aanleggen. Maar dan gaat die kant weer extra aanmaken waardoor de rechterborst dan weer groter is dan de linker. Met truitje aan valt het niet zo op, maar met bikini wel dus.
Ik zit nu toch wel te denken om te gaan afbouwen.... Maar ik heb geen idee hoe. Jen moet gewoon meer andere dingen gaan eten dan alleen mamamelk. Maar drinkt dus nooit meer dan 120cc in 1x... fruit is gewoon problematisch.... Boterham? Ja een korstje sabbelen, maar een hele boterham? En dan avond eten? Een halve wortel is wat ze weg krijgt.
Wat ik maar wou zeggen, stel dat je afbouwt en Jennifer eet nog steeds kleine porties, dan is dat niet zo erg als je nu misschien denkt. Zolang ze goed groeit is het prima! (en dat kan je misschien checken door even tussen de normale afspraken in te gaan wegen bij het CB)quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:56 schreef owlet het volgende:
... En als je ziet hoe weinig de meeste peuters nou eigenlijk naar binnen krijgen (en daar toch heel goed op groeien en bloeien) terwijl het gros van die peuters geen BV meer krijgt dan kan je je misschien wel voorstellen dat het heel normaal is voor een kind om weinig te eten...
Als het alleen vanwege de narcose was had ik die arts van jou even een mailtje gestuurdquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Helemaal weet ik niet zeker...
Maar het heeft te maken met dat je hormonen ook nog een hoop doen. Dus door invloed vand e hormonen kan het bultje nu wat groter zijn, en als ik stop met bv kan het bultje weer kleiner worden. En de stuctuur van je borsten zijn heel anders als je borstvoeding krijgt...
Maar het kon in elk geval niet zolang ik bv gaf...
Ik was ook heel zielig..quote:
De eerste keer was ik er vroeger bij, toen had ik alleen maar verhoging (38,5). Dan gaat het nog wel. Maar deze keer deden alle haartjes op mn lichaam pijn. En een hoofdpijn, ongelofelijk!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:51 schreef PM-girl het volgende:
Och Ticootje, ik weet hoe beroerd je er van kunt zijn, zeker als het niet de eerste keer is. Sterkte!
Wat ontzettend fijn Maneki!quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik voed weer voor m`n genot en plezier nu
Wat jammer Macka, maar toch maar weer al die maanden gelukt!quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:15 schreef Macka66 het volgende:
Als er hier nog iemand op zoek is naar een goede kolf: in het vraag en aanbod kinderspullen topic staat mijn Ameda Lactaline Personal te koop.
Na twee keer moeizaam relacteren heeft Maja de borst als voedingsbron van d'r programma geschrapt![]()
Wel wil ze 'm af en toe nog om knus aan te sabbelen. Zo illustreert ze toch mooi de opmerking van Jack Newman dat borstvoeden belangrijker is dan borstvoeding
Drie en een halve maand. Ik heb er anderhalve maand over gedaan om te accepteren dat het echt over isquote:Op maandag 25 augustus 2008 22:18 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat jammer Macka, maar toch maar weer al die maanden gelukt!![]()
En die laatste zin, ik ben het er helemaal mee eens!
Dat zeg ik, toch al die maanden gelukt!quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:40 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Drie en een halve maand. Ik heb er anderhalve maand over gedaan om te accepteren dat het echt over is
quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
Fijn dat je het toch nog zo`n tijd hebt weten te doen Macka!
Tico, ik ga ook vrolijk door tot madam een jaar is hoor! Dan maar met 1 tiet, dan koop ik voor de andere kant gewoon een kipfiletje
goede tip, dank je!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:07 schreef DaviniaHR het volgende:
mrien, weet je dat de flessen van difrax, die kromme, ook op je kolf kunnen?
dan kan je zo'n grote fles eronder hangen, en dan kom je een stuk verder
ziet er niet uit, een groene, of oranje, kromme, fles onder je mooie lichtgele kolf, maar ach.
Ah dat wist ik niet, goede tip want ik heb er daar 2 van (kleine en grote)quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:07 schreef DaviniaHR het volgende:
mrien, weet je dat de flessen van difrax, die kromme, ook op je kolf kunnen?
dan kan je zo'n grote fles eronder hangen, en dan kom je een stuk verder
ziet er niet uit, een groene, of oranje, kromme, fles onder je mooie lichtgele kolf, maar ach.
1. je borst maakt gelijk nieuwe melk aan, dus ik denk wel dat er een toetje in zit voor Leanderquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:50 schreef freecell het volgende:
Hoi
Hier ook borstvoeding, als het lukt sowieso een half jaar volledig (allergieën ed in familie van beide kanten) en als het even kan nog wat langer ook, mijn zus heeft 18 maanden borstvoeding gegeven aan de middelste en een jaar (waarvan een halfjaar volledig) aan de tweeling en dat ging ook prima, goed voorbeeld doet goed volgen
Ik val even binnen met een vraagje: kan je gekolfde melk van verschillende keren kolven bij elkaar gooien in één flesje als je het gaat geven? Of moet je dat ook echt in verschillende keren geven?
En nog één: soms heeft Leander één borst helemaal leeggedronken en de andere bijna niet en dan kolf ik maar wat af. Vervolgens krijgt hij zin in een toetje en moet hij alsnog die andere borst. Ik ben altijd een beetje bang dat hij dan niet meer genoeg krijgt, of is dat onzin?
Die bewaarbekers van Avent vind ik trouwens écht handigstukje luiertape met de datum er op en de vriezer in! Ze passen ook niet direct op mijn (avent, isis) handkolf, maar overschenken van een flesje naar een bewaarbeker is nou ook weer niet zó veel werk
Zou zo'n ding door de brievenbus passen? Ik ga dalijk ff meten. Dan stuur ik hem wel op.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:39 schreef freecell het volgende:
Oeh Amaranta, das inderdaad wel handig, die heb ik niet!
Ik ga even kijken wat ze los kosten (als ze los te krijgen zijn) en dan hoor je nog van mequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:43 schreef amaranta het volgende:
Hij past dus niet door de brievenbus. Kijk maar of hem wilt dan. Misschien dat je er in de buurt aan eentje kunt komen.
(verzenden kost dan 6,25 omdat het dan pakketpost wordt)
Ik ben geloof ik algemeen bemoedigendquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:41 schreef owlet het volgende:
Weet je wat ik nou vooral fijn vind aan je post, freecell? De boodschap dat het ook gewoon meteen goed kan gaan![]()
Volgens mij heb ik hem gisteren gewoon één keer verkeerd aangelegd? Want het was echt alleen gisteren echt de hele tijd pijnlijk en ook alleen rechts. Nu is het weer een stuk beter!quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:36 schreef Kersjes het volgende:
Schrale troost![]()
Freecell, wat raar dat je in het begin niet zo'n gevoeligheid had met het voeden als nu. Leander is natuurlijk al wat sterker geworden, maar toch... Hou je in de gaten dat je geen spruw oid gaat ontwikkelen?
Hoe lang zou je het in theorie kunnen volhouden om alleen 's ochtends te voeden en heel misschien 's avonds nog een slokje of 2? Vannacht heeft hij weer doorgeslapen, ik voed dus niet meer standaard 's nachts.
Ik geef ook alleen sochtends de borst, en dat gaat priima. Dit wil ik nog ongeveer 2 maanden blijven doen zo.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:36 schreef Kersjes het volgende:
Schrale troost![]()
Freecell, wat raar dat je in het begin niet zo'n gevoeligheid had met het voeden als nu. Leander is natuurlijk al wat sterker geworden, maar toch... Hou je in de gaten dat je geen spruw oid gaat ontwikkelen?
Hoe lang zou je het in theorie kunnen volhouden om alleen 's ochtends te voeden en heel misschien 's avonds nog een slokje of 2? Vannacht heeft hij weer doorgeslapen, ik voed dus niet meer standaard 's nachts.
Moet je die ook weer afspoelen voor je weer gaat voeden? Want dat hoeft met bepanthen dus niet volgens mij?quote:
Yep; ook mijn kraamverzorgster zei dat het 9 van de 10 keer raak is bij rooien/lichte huid.quote:Op maandag 1 september 2008 10:34 schreef freecell het volgende:
Mijn tepels beginnen langzamerhand tijdens het voeden en tot 10 minuten daarna aan te voelen of ik zojuist genippletwist ben....Vooral bij aanhappen roep ik soms hardop auwe..
Maar ze zijn wél lekker zacht![]()
De kraamverzorgster had me er al voor gewaarschuwd, schijnt gratis mee te komen met mijn haarkleur, sproeten en witte huid. Nuja, zal over een tijdje wel wat minder gevoelig worden en het is wel prima uit te houden.
Platte kant: check! Ik lijk oms seen beetje op een dentalspeen direct na het voedenquote:Op dinsdag 2 september 2008 22:20 schreef nebelung het volgende:
Goed zo! He, wat fijn en heerlijk dat het zo goed gaat
Blijf je er wel op letten? Aanzuigpijn kan nog wel nu, eigenlijk mag het na het voeden geen zeer meer doen. (PS: nog even snel vraagje: worden je tepels wit na de voeding? )
Ik dacht namelijk dat een afgeplatte tepel ook niet goed was. Ik ga even opzoek.quote:Op woensdag 3 september 2008 08:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Platte kant: check! Ik lijk oms seen beetje op een dentalspeen direct na het voedenNiet altijd trouwens.
Wit niet, Tara is hier in huis de persoon met raynoud, ik niet
's nachts doet voeden dus echt pijn en overdag valt het allemaal 100% mee...ik zie écht het verschil niet in aanleggen of drinken....
Ik merk trouwens geen verschil in pijnlijk/niet pijnlijk icm met plat. Dat lijkt niks met elkaar te maken te hebben?quote:Op woensdag 3 september 2008 08:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik dacht namelijk dat een afgeplatte tepel ook niet goed was. Ik ga even opzoek.
Ja, dat bedoel ik. Ik had dat in het begin ook. Jen moest nog wat beter happen. Nu laat zn mn tepels gewoon helemaal heel. Ze komen ook gewoon mooi rond weer uit haar mondje.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:39 schreef nebelung het volgende:
Toch heel kritisch blijven kijken naar het aanleggen, freecell. (moet sowieso altijd)
Als jullie met 'plat' bedoelen dat de tepel eruit ziet als een een lipstick die veel gebruikt is (afgeplat), dan gaat er inderdaad iets mis met aanleggen. De tepel ligt dan wat verfrummeld in het mondje.
Klopt. Emma krijgt naast mijn melk geen koemelkom te drinken. Wel toetjes en melkprodukten verwerkt in eten. Ze eet behoorlijk groente en vlees dus ik denk dat ze wel voldoende eiwitten en calcium binnen krijgt.quote:Op zondag 7 september 2008 15:34 schreef owlet het volgende:
Helemaal niet erg![]()
Zuivel is zwaar overgewaardeerd. Er zijn meer mensen op de wereld die geen andere zuivel dan moedermelk kunnen verdragen en die groeien ook gezond op. Dingen als calcium haal je veel beter en in veel grotere hoeveelheden uit groene groente en nog wat andere dingen.
Als je verder niet allergisch bent dan is zuivel prima als "iets lekkers", maar het is zeker niet nodig om je zorgen te maken als je kind geen zuivel wil. Dat geldt ook voor KV-kindjes trouwens
vijf minuten dubbelzijdig: 30 cc en toen ben ik maar gestopt.quote:Op zondag 7 september 2008 23:14 schreef Kersjes het volgende:
Owlet, wat ontzettend leuk dat je nog/alweer melk produceert! Hoeveel had je eruit gekregen?
Ben nog niet in het centrum geweest. En daar zit de dichtstbijzijnde prenatal.quote:Op maandag 8 september 2008 09:20 schreef amaranta het volgende:
Freecell, heb je nog gekeken naar die kolfverkleiners?
Ik was inderdaad niet van plan om te gaan kolven dan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:
Eva is pas 9 maanden, dan een week zonder voeding ga je niet redden vrees ik.
Ik ben eind augustus een keer 5 dagen en een keer 7 dagen weggeweest (Pepijn was toen bijna 14 maanden). Pepijn is beide keren halverwege 1 dag langsgeweest, toch heb ik echt wel moeten kolven.
Normaal drinkt Pepijn 2x per dag ongeveer. Ik kon het wel af met 1x per dag kolven gemiddeld.
Maar ik vrees dat als je nu een week niet gaat kolven het einde verhaal is met je bv.
Ja, dat zou je denken. Misschien doe ik het ook wel. Punt is dat ik daar helemaal geen zin in heb. Kolven is een heel gedoe. Zit in een hotel, moet allemaal moeilijk gaan doen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:44 schreef freecell het volgende:
Maar kolven moet toch gewoon kunnen dan?Lijkt me dat je het daarmee wel oplost!
Hier honger!Al dagen, constante honger! Komt dat van de borstvoeding? Ik heb het gevoel dat ik de hele snoepwinkel wel opkan
Nou daar zeg je me wat! Ik denk dat er best een kans bestaat dat dat niet zo makkelijk meer gaat, Ronja was het ook in no time verleerd.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:34 schreef PM-girl het volgende:
Weet een kindje na een week nog 'hoe' ze moet drinken aan de borst?
Zit wel wat in. vanmorgen deed Eva ook heel raar met mn borst. Ze zat er echt op te bijten net alsof ze op haar speen zat te bijten. Deed geen pijn overigens.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:34 schreef PM-girl het volgende:
Weet een kindje na een week nog 'hoe' ze moet drinken aan de borst?
Hij doet dit sinds week 2 al meer dagen wel dan niet, dus dat is dan wel erg veel regelen...quote:Op maandag 15 september 2008 10:01 schreef Ticootje het volgende:
Is hij misschien aan het regelen Freecell??
Dat zou wel een mogelijkheid zijn inderdaad. Ik ga ff googelen, want ik ken het hele verschijnsel niet.quote:Op maandag 15 september 2008 10:36 schreef Iksje het volgende:
Freecell, misschien wil Leander ongemak wegdrinken?
Sommige kindjes met (verborgen) reflux hebben die neiging, de melk verzacht dan wel tijdelijk maar neemt het probleem niet weg.
Fijn!quote:
Ach ja joh, als Leander wel een mooi lijntje volgt zonder enorme pieken en dalen dan groeit hij toch? In zijn eigen tempo, dat wel, maar hij groeit. En dan kan je naar de andere factoren kijken om te zien of je je zorgen moet maken.quote:Ik troost mij ook met de gedachte dat zijn kerngezonde papa zijn hele cb-tijd op de onderlijn heeft gezeten, al was het dan ook een 7-ponder.
En na zijn cb-tijd is hij er onder geschoten en hij zit nog steeds met een veel te laag BMI kerngezond te zijn
Omdat er geen boekjes zijn die de werkelijkheid ook maar een beetje benaderenquote:Op maandag 15 september 2008 10:32 schreef freecell het volgende:
oja en als ik eens zo'n gestuwde harde schijf heb, drinkt hij die er in kwartiertje uit. Dus hij drinkt dan wel goed toch? Mén waarom gaat er in dit huis nooit iets volgens het boekje?Het ventje is ook meer tijd wakker dan hij slaapt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |