quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:15 schreef Iksje het volgende:
[..]
Goh, ze krijgt wel andere dingen, maar dat zijn kleine tussendoortjes. Brood lust ze niet zo graag, ik kan natuurlijk niet echt beleg aanbieden (ben tegen confituur en choco en ander suikerbeleg, wat veel van haar leeftijdsgenootjes al wel krijgen).
Ze lust nauwelijks fruit en om groentemousse te maken ben ik wat lui(receptje in boek CB neemt 45 min in beslag, voor iets wat je 1 dag kan bewaren). Dus nu krijgt ze wat boter of een heel dun plakje kaas of een beetje volle platte kaas.
Maar nog niks wat haar echt kan bekoren dus
Ook een crackertje gaat er nog niet vlot in.
Dichter bij een “schema” met vaste eetmomenten zijn we nog niet gekomen. Ze krijgt in de week dat ze bij mijn vader opgevangen wordt (en in het weekend) wel andere dingen, maar dat is nooit op vaste momenten. Dat is dan een rijstwafeltje of een paar kersjes tussendoor, of een stukje brood of wat groentjes uit de hand als we aan tafel zitten. Maar niks de naam maaltijd waardig eigenlijk…![]()
In de week bij de onthaalmoeder zit ze dus op bovenstaand ‘schema’. Ik weet niet of zij de moeite wil doen om Liande te laten knoeien met brood of soep. Zeker aangezien ze dus maar weinig eet en waarschijnlijk nog een flesje toe nodig heeft.
Liande is ook een redelijk kleine eter, qua porties dan.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:44 schreef owlet het volgende:
Klinkt als een prima schema, Iksje.Ronja dronk ook geregeld nog zo veel.
En zolang je haar wel steeds wat aan blijft bieden tijdens jullie maaltijden zal ze vanzelf meer gaan eten. Minder borst geven zal hoogstwaarschijnlijk niet resulteren in meer vast voedsel eten. Op haar eigen tempo, passend bij haar eigen ontwikkeling.
En omdat ze nog vol op borstvoeding krijgt maakt het niet uit dat ze soms weinig eet, de BV vangt dat op.
Liande is misschien wat langzamer op dat gebied dan sommige andere kindjes maar er zijn talloze kinderen die op die leeftijd nog minder vast eten eten dus ik zou me zeker geen zorgen maken.
Voor Ronja een volledige maaltijd mee at was ze dik het jaar over en nog steeds eet ze meestal maar een of twee van de verschillende componenten.
De ene avond gaan er weer met liefde drie aardappels in, de volgende avond laat ze alles staan op tomatensla na.
Als je zelf vindt dat ze te veel aan de borst ligt dan zou je voedingen kunnen gaan vervangen door wat anders te drinken, maar dat zou puur voor jouw eigen gemak zijn. Jouw eigen gemak is ook wat waard, natuurlijk, maar puur voor Liande hoef je het zeker niet te doen.
Moedermelk is de gezondste drank, juist omdat het ook als voeding werkt en je je dus geen zorgen hoeft te maken over hoeveel of hoe weinig ze eet
quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:56 schreef Jelief het volgende:
Emma komt ook nog wel eens 's nachts hoor. Dus ik wacht wel tot ze een jaar 16 is, dan slaapt ze vast wel door
Een eersteklas fabel kan ik je melden...quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:46 schreef Liatris het volgende:
In de krant De Stentor staat vandaag een artikel over borstvoeding 'Langvoedsters stuiten op onbegrip'
Misschien wel interessant om te lezen?
heb even een klein stukje overgetypt:
....Er is geen magische grens tot wanneer moedermelk zijn waarde behoudt. Sterker, hoe langer je voedt hoe groter de voordelen zijn....
...Wie borstvoedt, heeft sneller het normale gewicht terug, verkleint de kans op reuma en de kans op borstkanker. Die kans wordt met het toenemen van de borstvoedingsduur alleen maar kleiner....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |