abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2008 @ 22:39:49 #1
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59233310
Vervolg van Borstvoeding deel 43

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 30-06-2008 08:23:22 ]
Saartje
  zondag 8 juni 2008 @ 22:41:41 #2
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59233372
laatste posts:
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:24 schreef owlet het volgende:
Tsja, slaap in de eerste maanden na de geboorte? Wat is dat? Er komt vanzelf een ritme in en je leert ook om je momenten te pakken, maar in het begin is het gewoon zwaar.

Er is eigenlijk geen maximumtijd om aan de borst te liggen. Je zult zelf merken dat ze een tijdje snel gaat zuigen in het begin om de melk op gang te brengen. Daarna zal ze een tijd rustig maar stevig drinken om haar honger te stillen en daarna willen sommige babies nog een tijd liggen "tutten". Zolang dat tutten geen pijn doet omdat ze de tepel half los laat is het prima, het is aan jou om te beslissen hoe lang dat voor jullie beide goed is.
Je komt dan vanzelf uiteindelijk op een manier die het beste werkt. Er is geen maximum en er is geen minimum mits je op verzoek voedt.
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben op advies van een lactatiekundige met ibuprofen begonnen om zenuwpijn uit te sluiten..en nu heb ik verdorie al een hele dag geen steken meer in mijn borsten !
Morgen voor de zekerheid toch nogmaals melk op kweek laten zetten, huisarts werkt (en denkt) nu wel heel goed mee en wil ook de onderste steen boven hebben en weten wat het is.

Saar heeft wel ineens wat geks, ze wil niet aan mijn linkerborst drinken. Niet liggend maar ook niet als ik zit. Als ik haar doorschuif onder mijn arm door en d`r beentjes naar achteren drinkt ze wel, ik vermoed dus dat er ergens bij haar iets niet lekker zit.
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:30 schreef nebelung het volgende:
Mhhm, voor een pasgeboren baby en zeker voor zo'n kleintje is er nog wel een minimum. En dat is 7 a 8 voedingen per etmaal. En meer mag zeker ook Sil

Probeer voor het slapen goed gebruik te maken van de oxytocine die vrij komt bij de toeschietreflex (even een lekker shotje natuurlijk slaapmiddel)

Heel fijn dat jullie meisje thuis is!
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:34 schreef nebelung het volgende:
Wat een gedoe toch Maneki. Op deze leeftijd komt een plotse borstweigering wel eens voor. (kan een paar dagen duren). Alleen wel wat vreemd dat ze 1 borst weigert. Is het de borst die het meest zeer doet of is er geen verschil in je borsten qua steken?

Petje af dat je zo ontzettend doorzet, echt geweldig. En dan ook nog zulke foto's laten zien, de liefde spat er van af
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
och ja nebelung, je stopt toch ook niet met flesvoeding als het niet lekker loopt? Ik vind voor mijzelf de fles geven geen optie, wil er niet eens over nadenken. Ik geef de borst, punt.
En nee mijn borsten steken alletwee even hevig, dus daar zit geen verschil waar het aan zou kunnen liggen.
Saartje
pi_59233392
Gelijk heb je, Maneki
Variety is the spice of life
  zondag 8 juni 2008 @ 22:44:56 #4
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59233468
Ik vind het wel knap hoor Maneki, maar ik weet niet of ik hetzelfde zou doen eigenlijk. Maar bewondering heb ik er wel voor. Hopelijk komt er nou eindelijk eens een oplossing en wordt de pijn verlicht.
  maandag 9 juni 2008 @ 06:33:41 #5
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59237730
Slapen Silmarwen? Zal ik maar niet vertellen over de nachten van (totaal!) 3,5 uur die Anna de eerste maanden had. Of dat, toen ze eindelijk wat beter sliep, ik haar om de 3 uur wakker moest maken om te drinken?
Het wordt steeds makkelijker. Straks haal je Yade slapend uit bed en leg je haar slapend weer terug. Dan heb je 's ochtends geen idee meer hoe vaak je eruit bent geweest.

O ja, Anna lag de eerste maanden om de 2 uur aan de borst. Om de 2 uur 15 minuten niet om precies te zijn.

Fijn dat de pijn weg is Maneki. Anna heeft ook een tijdje zo'n voorkeur gehad. Ik schoof haar dan 'stiekem' door, dan ging het weer even goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59238257
Hier zijn de nachten nog steeds wel "erg onrustig" meneertje blijft lekker nog 2 tot 3 keer wakker worden en het duurt altijd wel even voordat ik weer in slaap kom dus tegen de tijd dat ik nét weer slaap is meneer weer wakker
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 9 juni 2008 @ 08:24:55 #7
54772 Silmarwen
pi_59238267
Vier en een half uur slaap. We zijn maar uit bed gegaan en nu type ik met een hand omdat ze geen honger had naar eten maar naar ons. Voel me sinds tijden brak.
pi_59238618
Ja, Jen komt nu ook weer 's nachts. Maar ik wordt wakker als ze ligt te wachten (ze gaat dan smakken) en dan drinkt ze echt mega snel, 5 minuten. Dan valt ze bij me in slaap en leg ik haar weer weg. Ik hoef mn bed niet uit.. Ik vind het niet erg.

Als we 's avonds een fles geven ipv de borst slaapt ze wel door...

Oh en een vraagje, kan je nutrix mengen met bv? (Voor over 2 maanden..)

[ Bericht 11% gewijzigd door Ticootje op 09-06-2008 09:19:10 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59239970
nutrix niet, biobim wel...verkrijgbaar bij de natuurwinkel
  maandag 9 juni 2008 @ 10:04:04 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59240016
Ik heb namelijk nog een pak nutrix staan (gratis gekregen bij een zwangerdoos)... Die kan dan wel weg, want zelf kan ik het ook niet eten..
pi_59240108
Maneki, je bent wel een e-nor-me volhouder zeg. (Oranje) Petje af.

Weet je wat goor is: Johannesbroodpitmeel. Thomas geeft heel heel heel veel melk terug na zijn voedingen, dus we mochten van het cb dat spul wel proberen. Maar omdat hij borstvoeding krijgt kan ik het natuurlijk niet oplossen in zijn voeding. In plaats daarvan moet je dus 25 ml. (afgekoeld gekookt) water mengen met twee maatschepjes van dat meel. En dan wordt het net behangplak.

Thomas vond het ZO smerig. Hij heeft het ook niet doorgeslikt, ontdekte ik toen hij na de voeding zijn handjes in zijn mond stopte en er binnen 5 minuten 'behangplak' over zijn hele gezicht zat. En hij heeft gewoon weer gespuugd ook. Hele golven. Zurig en al. Maar hij lijkt er verder geen last/pijn van te hebben.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 9 juni 2008 @ 10:17:26 #12
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59240318
Webkim, dat klinkt heel smerig!

Ik ging net kolven... net aan 200cc... Kan je productie zo teruglopen, of kan het ook gewoon 1 malig zijn? Normaal tap ik 's morgens toch wel 300cc af... Nu moet ik vanmiddag nog en keer 200cc eruit krijgen, anders moet ik straks nog voeding uit de vriezer gaan halen....
pi_59240590
ticootje, 200 in 1x kolven is behoorlijk veel hoor... hoeveel drinkt Jen als jij weg bent?

Jakkes webkim, anders misschien naar de huisarts met dat spugen?
  maandag 9 juni 2008 @ 10:27:31 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59240605
Wat veel Ticootje! Dat heb ik nooit gehaald.
Het kan best een keer wat minder zijn. Kolf je anders 's midddags ook? Als het extra kolven is, is je productie daar niet op afgestemd, dat is het vaak niet zo veel. Alhoewel jij behoorlijke hoeveelheden hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 9 juni 2008 @ 10:31:05 #15
54772 Silmarwen
pi_59240687
Ik dacht dat 200 cc weinig was. Ik kolf heel vaak 200 cc eigenlijk.... behalve als ik net 2 uurtjes terug gekolf heb, en dat is dan 10 minuutjes kolven.

En ik maar denken dat ik krap in de borstvoeding zat.

Ik voelt trouwens de tsr. Dat kriebelt en prikt een beetje, wat bizar. En die pads die je in je bh moet stoppen heb ik nu echt nodig. Ik merk echt dat mijn borstvoeding veel meer is en beter loopt nu ik de hele dag bij Yade ben. Zo wonderlijk hoe je lichaam werkt.
  maandag 9 juni 2008 @ 10:32:40 #16
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59240724
200 en anders 300 Wat veel!

Nou wilde ik gaan kolven om melk op kweek te laten zetten..kan ik die hele kolf niet vinden!
Saartje
pi_59240732
De meeste baby's drinken op hun hoogtepunt rond de liter per dag.... En drinken dan vaak nog effectiever als dat een kolf kan.
pi_59240750
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:08 schreef Webkim het volgende:

Weet je wat goor is: Johannesbroodpitmeel. Thomas geeft heel heel heel veel melk terug na zijn voedingen, dus we mochten van het cb dat spul wel proberen. Maar omdat hij borstvoeding krijgt kan ik het natuurlijk niet oplossen in zijn voeding. In plaats daarvan moet je dus 25 ml. (afgekoeld gekookt) water mengen met twee maatschepjes van dat meel. En dan wordt het net behangplak.

Thomas vond het ZO smerig. Hij heeft het ook niet doorgeslikt, ontdekte ik toen hij na de voeding zijn handjes in zijn mond stopte en er binnen 5 minuten 'behangplak' over zijn hele gezicht zat. En hij heeft gewoon weer gespuugd ook. Hele golven. Zurig en al. Maar hij lijkt er verder geen last/pijn van te hebben.
Dat had Fons ook heel erg. De kinderarts sprak zelf van reflux... Maar volgens mij was het gewoon het teveel dat er weer uitkwam. Hij had er verder ook totaal geen last van, dus hebben we hem ook geen medicatie of zo gegeven.
Na ongeveer negen maanden was het over, en volgens mijn vader deed ik het ook en volgens mijn oma deed mijn vader het ook...
Je moet gewoon heel veel wassen en niet al zijn mooiste kleertjes aandoen als je nog weg moet...
  maandag 9 juni 2008 @ 10:35:21 #19
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59240810
Loopt echt goed zo Silmarwen. Toen ik de nachtvoedingen over mocht slaan (eerst maakte ik Anna wakker) ging ik 's nachts kolven en haalde ik 180cc. Dat was echt het maximale. Normaal was 100c voor een half uur kolven.

En met de hand Maneki, kun je dat? Je zult vast niet veel nodig hebben?
*OUD heilige*
  maandag 9 juni 2008 @ 10:43:35 #20
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59240986
Jen drinkt zo'n 300cc als ik weg ben, maar soms dus ook meer. Afgelopen donderdag dronk ze in 1 voeding 160cc weg. (Mijn veelvraatje)

Maar het kan er ook aan liggen dat ze vannacht om 6 uur de ene borst heeft geleegd en vanmorgen om 7 uur ook de andere nog even wilde... Normaal drinkt ze 's nachts rond een uur of 3 en dan om 7 uur... en meestal heeft ze als ik haar wakker maak niet zoveel dorst... Vandaag werd ze zelf wakker en blijkbaar enorm dorstig.

200cc veel?? Ik heb soms wel eens dat ik de melk niet eens in 2 aventbewaarbekertjes kwijt kan... Gelukkig heb ik ook zakjes voor de borstvoeding, want ik neem per dag 4 bekertjes mee, 2 's morgens en 2 's middags.
  maandag 9 juni 2008 @ 10:48:39 #21
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59241130
Ja ik denk inderdaad dat ik het maar met de hand doe, hoewel het me dan vaak niet lukt een tsr te krijgen :-/
Saartje
  maandag 9 juni 2008 @ 10:51:42 #22
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59241209
Ik heb anders wel een handkolf voor je... Maar die moet je dan vanmiddag even komen halen.
pi_59241358
Maneki, hier ook nog wel een kolf over... Maar gene gelegenheid die vandaag te komen brengen... ophalen kan wel, ben de hele dag vrij, maar ben ff fietsloos...
  maandag 9 juni 2008 @ 10:59:57 #24
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59241446
Nou ja, zó groot is m`n huis nou ook weer niet, dus ik zoek nog ff stug door
Wel bedankt voor het aanbod ladies
Saartje
  maandag 9 juni 2008 @ 14:41:10 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59247237
gewoon even tussendoor... Wat vinden jullie van deze?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')