quote:Op zondag 8 juni 2008 22:24 schreef owlet het volgende:
Tsja, slaap in de eerste maanden na de geboorte? Wat is dat?Er komt vanzelf een ritme in en je leert ook om je momenten te pakken, maar in het begin is het gewoon zwaar.
![]()
Er is eigenlijk geen maximumtijd om aan de borst te liggen. Je zult zelf merken dat ze een tijdje snel gaat zuigen in het begin om de melk op gang te brengen. Daarna zal ze een tijd rustig maar stevig drinken om haar honger te stillen en daarna willen sommige babies nog een tijd liggen "tutten". Zolang dat tutten geen pijn doet omdat ze de tepel half los laat is het prima, het is aan jou om te beslissen hoe lang dat voor jullie beide goed is.
Je komt dan vanzelf uiteindelijk op een manier die het beste werkt. Er is geen maximum en er is geen minimum mits je op verzoek voedt.
quote:Op zondag 8 juni 2008 22:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben op advies van een lactatiekundige met ibuprofen begonnen om zenuwpijn uit te sluiten..en nu heb ik verdorie al een hele dag geen steken meer in mijn borsten!
Morgen voor de zekerheid toch nogmaals melk op kweek laten zetten, huisarts werkt (en denkt) nu wel heel goed mee en wil ook de onderste steen boven hebben en weten wat het is.
Saar heeft wel ineens wat geks, ze wil niet aan mijn linkerborst drinken. Niet liggend maar ook niet als ik zit. Als ik haar doorschuif onder mijn arm door en d`r beentjes naar achteren drinkt ze wel, ik vermoed dus dat er ergens bij haar iets niet lekker zit.
quote:Op zondag 8 juni 2008 22:30 schreef nebelung het volgende:
Mhhm, voor een pasgeboren baby en zeker voor zo'n kleintje is er nog wel een minimum. En dat is 7 a 8 voedingen per etmaal. En meer mag zeker ook Sil
Probeer voor het slapen goed gebruik te maken van de oxytocine die vrij komt bij de toeschietreflex (even een lekker shotje natuurlijk slaapmiddel)
Heel fijn dat jullie meisje thuis is!
quote:Op zondag 8 juni 2008 22:34 schreef nebelung het volgende:
Wat een gedoe toch Maneki. Op deze leeftijd komt een plotse borstweigering wel eens voor. (kan een paar dagen duren). Alleen wel wat vreemd dat ze 1 borst weigert. Is het de borst die het meest zeer doet of is er geen verschil in je borsten qua steken?
Petje af dat je zo ontzettend doorzet, echt geweldig. En dan ook nog zulke foto's laten zien, de liefde spat er van af
quote:Op zondag 8 juni 2008 22:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
och ja nebelung, je stopt toch ook niet met flesvoeding als het niet lekker loopt?Ik vind voor mijzelf de fles geven geen optie, wil er niet eens over nadenken. Ik geef de borst, punt.
En nee mijn borsten steken alletwee even hevig, dus daar zit geen verschil waar het aan zou kunnen liggen.
Dat had Fons ook heel erg. De kinderarts sprak zelf van reflux... Maar volgens mij was het gewoon het teveel dat er weer uitkwam. Hij had er verder ook totaal geen last van, dus hebben we hem ook geen medicatie of zo gegeven.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:08 schreef Webkim het volgende:
Weet je wat goor is: Johannesbroodpitmeel. Thomas geeft heel heel heel veel melk terug na zijn voedingen, dus we mochten van het cb dat spul wel proberen. Maar omdat hij borstvoeding krijgt kan ik het natuurlijk niet oplossen in zijn voeding. In plaats daarvan moet je dus 25 ml. (afgekoeld gekookt) water mengen met twee maatschepjes van dat meel. En dan wordt het net behangplak.
Thomas vond het ZO smerig. Hij heeft het ook niet doorgeslikt, ontdekte ik toen hij na de voeding zijn handjes in zijn mond stopte en er binnen 5 minuten 'behangplak' over zijn hele gezicht zat. En hij heeft gewoon weer gespuugd ook. Hele golven. Zurig en al. Maar hij lijkt er verder geen last/pijn van te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |