abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:56:21 #251
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_59724899
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:36 schreef owlet het volgende:
Ik zou het ook nog wel aandurven, als het een paar uur is.
Vinden ze het ook lekker, Grijs? Ik kan me nog wel herinneren hoe smerig ik de melk vond toen ik een beetje proefde toen mijn broertje en zusje dronken.
Of ze het lekker vinden, moeten we nog uitproberen. Daan (7) is wel ontzettend nieuwsgierig en wil eigenlijk ook wel uit mijn borst drinken, maar dat doen we maar niet.

Maneki, wat een gedoe zeg, het gaat bij jou echt niet lekker! Ik vind het ontzettend knap van je dat je het nog volhoudt, ik zou het waarschijnlijk allang opgegeven hebben. Succes!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:56:47 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59729612
crospost... Wat is de assistent van mijn huisarts een vreselijke kneus zeg!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59729774
zegt de assistente van de huisarts werkelijk dat je naar de eerste hulp moet gaan? En dat terwijl er nou juist zo hard gewerkt wordt door huisartsen en ziekenhuizen om de mensen éérst naar de huisarts te laten gaan
Wat een gedoe zo, hopelijk kan je snel wat krijgen tegen de ontsteking.

Heb je wel eens lecithine geprobeerd? Dit zou kunnen helpen om te zorgen dat de melk wat minder plakkerig is en zo minder snel zou blijven hangen bij verstoppings-gevoelige kanaaltjes. Je kan het veilig gebruiken, 4x per dag 1200 mg volgens borstvoeding.com

De meeste lecithine is echter wel soyalecithine en hoewel lang niet alle soya-gevoelige kindjes ook op de lecithine reageren is voorzichtigheid bij allergische kindjes toch geboden. Maar volgens mij reageert Jen niet op soya, toch?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:54:48 #254
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59731067
Sil, ik weet niet of het al gezegd is, maar ik heb ook een tijd bij Fleur full-time gekolfd. Wat ik wel deed was nadat ze de fles had gehad aanleggen. Dit verhoogde de productie bij me en zorgde ervoor dat ze ook leerde om rustig aan de borst te drinken. Ze heeft uiteindelijk geen echte bv gehad (dus vooral alleen fles), maar het is misschien wel het proberen waard. En een tepelhoedje, heb je dat al eens geprobeerd?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:56:06 #255
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59731098
Zo, en nog een lactatiekundige die het niet weet
Maar ze gaat overleggen met collega`s en gaat me maandag terugbellen
Saartje
  vrijdag 27 juni 2008 @ 15:12:58 #256
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59732680
Bah, hier ook weer een borstontsteking
Vannacht geen oog dichtgedaan vanwege de stekende pijn, maar er was nog niks te zien en vrijwel niks te voelen.
Inmiddels dus wel, helemaal rood
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:06:52 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59735110
Jep, ik heb gewoon nog een keer gebeld, en gelukkig een andere assisent. Ik kon meteen even langskomen. Ik heb nu een andere AB-kuur, 1 die breder is. Mocht de ontsteking nu weer terugkeren moesten we praten over doorgaan met borstvoeding geven. (ik had weer niet mn eigen huisarts) Ik heb meteen even aangegeven dat stoppen geen optie is.

Ik denk dat ik de LK maar weer eens een belletje geef. EN de tip hierboven!! Ga ik ook proberen, Jen reageert niet op soya.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 18:49:09 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59736950
Notabene van Jack Newman: Amoxicilline en penicilline die vaak bij borstontsteking worden voorgeschreven zijn meestal waardeloos. Als je een antibioticum nodig hebt, moet het effectief zijn tegen Staphylococcus Aureus. Effectieve middelen hiertegen zijn: cefalexine , cloxacilline, flucloxacilline, amoxicilline-clavulaanzuur (augmentin), clindamycine en ciproxin. De laatste twee zijn vooral effectief voor moeders die allergisch zijn voor penicilline. Als je deze medicatie neemt, kun en moet je doorgaan met de borstvoeding.

Rara welk AB heb ik gekregen?? Juist degene die minder blijkt te werken. Ik twijfel nu of ik ga beginnen met de kuur. De schijf is nog niet zo groot, misschien met masseren en lekker vaak aanleggen kan ik het weekend zonder AB en dan bel ik maandag eerst mijn eigen HA wel even... wat een gedoe. Ik ga dus geen AB kuur slikken als die weinig zin heeft.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:36:30 #259
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59739487
Nou ja Ticootje....
Zou ik ook niet doen, het moet natuurlijk wel nut hebben als je aan de ab gaat!
Hopelijk gaat je aanpak werken en hoef je die troep niet te slikken.

Flucloxacilline is wat ik heb gekregen, net als de vorige 2 keer.
Zo vaag, de eerste keer had ik helemaal niet zoveel last. De 2e keer een stuk beroerder met misselijkheid en lamlendigheid.
En nu de 3e keer voel ik me hondsberoerd, heb ik koorts en zie ik met angst en beven het moment tegemoet dat Devin weer wil drinken. Dat doet zo'n pijn
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:42:02 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59739598
Ja Kersjes, die had ik ook en ik had ook gewoon gevraagd om dezelfde... Maar deze HA dacht er blijkbaar anders over. Nou ik zie het wel hoor. Het is nu alleen een schijf, milde roodheid... Dus het zit er flink tegenaan, maar ik ga geen troep slikken, die Jen ook binnenkrijgt, als het geen zin heeft.
pi_59739916
lol ik hoor het al, als ik ooit wat heb ga ik met geprinte stukken van borstvoeding.com naar de dokter
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:42:35 #262
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59748225
Het zet nog niet erg door... De schijf is wel flink, maar ik de roodheid wordt niet erger. Ik ben lekker in bad geweest en onder de douche en goed gemasseerd, Jen drinkt lekker vaak aan rechts... Volgens bv.com kan een ontsteking ook vanzelf weer weggaan, dus misschien kan het ook zonder AB.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 14:04:35 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59752692
Ik heb lecithine gehaald.

Nu ga ik maandag dus eerst de huisarts bellen, dat ik dus deze AB-kuur niet ga gebruiken. Als de ontsteking echt doorzet dan kan ik het altijd alsnog nemen, maar tot zover gaat het eigenlijk wel. Zolang ik geen koorts heb vind ik het prima.
Ik ga even de lactatiekundige bellen over het gebruik van lecithine, de terugkerende ontsteking en hoe nu verder, aangezien ik nu 3 HA heb gezien die allemaal begonnen over stoppen met bv.
En ik moet even de dietist bellen over het gebuik van lecithine, aangezien het soya bevat en of deze hoeveelheid kwaad kan bij Jen vanwege de allergieen.

Ik heb een drukke maandag.

Verder, borst doet wel pijn, schijf zit er, Jen aan rechts is niet prettig, masseren is pijnlijk. Wat is borstvoeding geven toch plezierig!
  zondag 29 juni 2008 @ 15:05:22 #264
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59772474
Even een sterkte voor iedereen die met klachten tobt hier, niet leuk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_59780950
Ticootje, *zucht*, het zit je ook echt he-le-maal niet mee he?

Hier ook weer even een dingetje:
Tot nu toe was Thomas niet van de borst af te slaan, bij wijze van spreken. Hij dronk dan ontzettend lang en ook nog best vaak.

De afgelopen anderhalve, twee weken echter geeft hij helemaal niet meer aan wanneer hij honger heeft. Het is echt aan mij om hem vaak aan te leggen, want hij meldt zich zelf niet.

Hij drinkt ook kort nu, vijf a tien minuten, en hij is heel snel afgeleid: na een paar slokken laat hij los om te brabbelen of om zich heen te kijken en als ik hem dan terug aanleg drinkt hij wel weer wat.

Gister en eergisteren had hij groene luiers. Plassen doet hij nog wel. Krijgt hij nu te weinig voeding?
Hardloper.
IG @webkim
pi_59781252
Volgens mij is het de "ik-ben-4-maanden-en-vind-alles-interessant-worden-nu-tijd" Ik weet nog dat ik bij Iris helemaal kriegel werd van haar geklooi aan de borst
  zondag 29 juni 2008 @ 22:40:59 #267
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59781784
Hier precies hetzelfde verhaal webkim. Het zal de leeftijd wel zijn
Saartje
pi_59782100
Dat heb ik hier ook hoor, Yara ziet zoveel andere leuke dingen om zich heen en dan vergeet ze dat ze aan het drinken was. Probeer anders eens een vrolijk gekleurde (kindvriendelijke) ketting te dragen tijdens het voeden, daar kan hij tijdens het drinken aan voelen/mee spelen.

Hier heeft Yara na 3 weken weer eens gepoept. Ik geloof wel dat ze efficient met haar borstvoeding omgaat!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_59782168
ow wat een timing!
Ik wilde dus net eenzelfde soort vraag stellen.

Hier is het ventje zie sig oud en drinkt maar kort, draait zijn hoofdje alle kanten op als hij zijn broers hoort praten, de kat voorbij komt en prr zegt..... of hij zoekt even oogcontact met mij om vervolgens heerlijk te giebelen... maar van drinken komt niet veel terecht. (althans niet voor mijn gevoel.)
Hij slaapt erg weinig, hij ligt gewoon de hele dag bijna te brabbelen en hij wil erg veel aandacht
Hij trekt liever aan oren en neuzen, hij zwaait met zijn armpjes..... en nu ligt hij ook wakker naast mij te zijn.

Hij kauwt overigens wel contstant op zijn handjes en zijn popje.
pi_59784082
ik zit weer op ongeveer een half jaar borstvoeding met mn mannetje en heb het idee dat het minder wordt. Kind wil steeds vaker drinken ( zit nog steeds tussen de 2 a 3 uur tussen, terwijl het en tijdje geleden steeds langer werd) hij wordt vaker "boos" en toen ik laatst met t vrijgezellenfeest van mn zusje weg was had ik nergens last van qua volle borsten ofzo.
Bij de vorige kinderen ging het ook ongeveer zo, alleen dan wat eerder. Maar ik ben eigenlijk nog helemaal niet klaar om te stoppen of af te bouwen
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 30 juni 2008 @ 00:07:02 #271
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59784214
Je borsten zijn nu zo afgesteld dat ze niet zo snel meer vol aanvoelen Vamp, dus dat hoeft niet te betekenen dat je minder voeding aanmaakt. Ik kan nu weer zonder bh slapen zonder m`n bed uit te drijven..heb m`n borsten eindelijk zover dat ze zindelijk zijn
Saartje
pi_59784295
quote:
Op maandag 30 juni 2008 00:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
Je borsten zijn nu zo afgesteld dat ze niet zo snel meer vol aanvoelen Vamp, dus dat hoeft niet te betekenen dat je minder voeding aanmaakt. Ik kan nu weer zonder bh slapen zonder m`n bed uit te drijven..heb m`n borsten eindelijk zover dat ze zindelijk zijn
Ghehe... Dat minder lekken is inderdaad erg handig! Maar ik ws toen weg vanaf een uur of 11 's middags tot een uur of 11 half 12 's avonds en er zat geen verschil in... Ze voelde niet voller en meneer leek er ook niet meer of minder moeite mee te hebben.
Met het kolven ( vanaf anderjhalve week ongeveer voordat ik weg ging leke er ook steeds minder uit te komen.... Misschien lag het gewoon aan het kolven of had ik de vorige keren geluk, dat kan natuurlijk ook!

Nou ja, we zien het wel....
Misschien houden we het gewoon zo nog heel lang vol hoor!!! Ik hoop het wel, maar hou wel wat rekening met...
Zo wordt het geen enorme schok als het wel zo is!
pi_59786187
Ik kon op een gegeven moment wel 1 of 2 dagen zonder te voeden, en ook dan gingen ze niet vol aanvoelen
pi_59786234
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:22 schreef LadyS het volgende:
Ik kon op een gegeven moment wel 1 of 2 dagen zonder te voeden, en ook dan gingen ze niet vol aanvoelen
Ik hoop het ook nog lang vol te kunnen houden!
Hoewel ik eigenlijk ook wel weer super wil gaan sporten (En dan het liefst elke dag) Maar ben bang dat dat vragen om problemen is.....
Heb jij er iets van gemerkt Webkim?
  maandag 30 juni 2008 @ 07:44:04 #275
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59786267
Ik durf niet te gaan sporten..bang voor zure melk
Saartje
  maandag 30 juni 2008 @ 09:02:24 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59786781
Hier ook een snelle drinker. Jen drinkt echt niet langer dan 5 minuten.... Alles is veel leuker dan drinken. Maar ik heb ook gezien dat ze hetzelfde met de fles doet, binnen 5 minuten klokt ze 100cc weg. En inderdaad klooien aan de borst. Waar ik haar voor een paar weken terug op elk gewenst moment kon aanleggen, bepaald zij nu echt als ze er geen zin in heeft...

Nou de dokter is gebeld, ik sta op de lijst voor een belafspraak... Vandaag dus meer.
pi_59786865
Sterkte ermee, Ticootje.

Vamp, de enige manier om terugloop van borstvoeding op te vangen is vaker aanleggen, mocht je dus echt bang zijn dat het op zijn eind loopt dan kan je het op die manier weer rechttrekken. Liever elk uur even kort laten drinken dan een of twee extra lange voedingen, in dat geval

Maar wat ik zo hoor klinkt als een doodnormaal kindje van zes maanden dat steeds meer honger krijgt en dat omdat het warm is misschien meer wil drinken. Jouw borsten raken daar steeds meer op afgesteld en kolven zegt echt he-le-maal NIETS over hoeveel melk je hebt. Het is geen enkele indicatie. Ik had een overproductie van hier tot Tokio, had wel zes kinderen achter elkaar kunnen voeden maar als ik ging kolven kwam er met heeeeeeel veel geluk 100 uit
  maandag 30 juni 2008 @ 09:14:35 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59786891
Ik blijf dat zo raar vinden! Maar ook wel weer een geruststelling. Inmiddels is mijn voorraad weer op peil, dus hoef ik niet meer in de stress te schieten als er een dag wat minder gekolfd wordt.

Deze week wordt het wel onwijs warm, dus ik vraag me af hoe Jen dat opvangt. Misschien wil ze dan juist lekker vaak drinken.
pi_59787033
Gek he. Blijkbaar komt er meer kijken bij borstvoeding geven dan alleen maar het uit de borst halen van de melk. Bij mij kwam het puur door een gebrek aan gewoontevorming. Ik hoefde alleen te kolven op de spaarzame momenten dat Ronja een nachtje weg was en dan vooral om de spanning er midden in de nacht af te halen. Nooit om de productie op te schroeven dus er zat ook totaal geen druk voor me achter. Alleen als mijn borsten echt gestuwd waren lukte het kolven, anders niet maar ik heb het dus ook nooit opgebouwd of geoefend.

Het is niet voor niets dat vrouwen die wel veel moeten kolven baat hebben bij vaste rituelen en gewoontes. Altijd een glas water, altijd fotootje van het kind er bij, etc. Zo kan je je lichaam een beetje à la Pavlov trainen
  maandag 30 juni 2008 @ 09:40:41 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59787249
ik zit gewoon altijd te fokken...
  maandag 30 juni 2008 @ 10:30:10 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59788206
zo... Ik heb net contact gehad met mn lactatiekundige en de huisarts. Antibiotica hoeft (nu) niet. Zolang er nog geen koorts is: Warmte, massage, kolven en rust. De LK vond het gebruik van AB nu ook niet nuttig, aangezien het een steriele ontsteking zou zijn (daarmee bedoeld ze dat er geen bacterie binnen is gedrongen via de tepel of iets dergelijks). Smeren met arnica, bij het masseren. Jen weer in de rugbyhouing laten drinken zodat ze met haar kin naar de bobbel ligt.
Verder vond ze dat ik ook de bedrijfsarts op de hoogte moet stellen, aangezien het een terugkerend probleem is en dat ik toch vooral aan mezelf moet denken (en niet aan mn collega's), en dus meer rust moet hebben. Dus ik ga dat eerst proberen met de tijd die "we" volgens de wet krijgen, maar dan is de bedrijfsarts in ieder geval wel op de hoogte van het probleem.

De HA hoef ik pas weer te bellen als ik 24 uur lang koorts heb. Dan moeten we toch AB gaan gebruiken, maar tot die tijd dus niet. Ben ik even blij dat ik nog niet was begonnen met de kuur.
pi_59788216
Ticootje, ik hoop dat je wat wijzer wordt van de dokter!

Gisteravond was het alleen maar brullen..."uitgehongerd" aanvallen even met alles wat ie had er iets uit proberen te krijgen en dan in slaap vallen of heel boos worden en dat zo een paar uur achter elkaar... Tot ie op een gegeven moment wat langer bleef slapen. Daarna heeft ie weer gedronken en sliep ie weer verder.

Hij drinkt sowieso best kort... zo'n 5 tot 10 minuutjes. Maar nog wel met tussenpozen van 2 tot 3 uur.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:51:15 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59788720
Nou de huisartsen blijven zeggen dat je de borst moet koelen... Terwijl dat zo'n beetje het stomste is wat je kunt doen. De boel moet stromen, dus warm maken...

Helaas krijgen HA-en weinig tot geen informatie over borstvoeding en problemen tijdens de opleiding.
  maandag 30 juni 2008 @ 23:59:58 #284
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59808650
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik durf niet te gaan sporten..bang voor zure melk
Da's ook mijn excuus

Hier is de bo goed onder controle inmiddels. Zaterdag was ik echt ziek met koorts en miiselijkheid, zondag ging een stuk beter en vandaag heb ik nergens meer last van Op de welbekende bijwerking van de ab na dan

Vamp, ik heb al meerdere malen hetzelfde gedacht als jij: NU is het over, maar ik wil nog helemaal niet stoppen!
Elke keer helemaal goed gekomen gelukkig, hopelijk bij jou ook.
Hoe lang heb je je andere kids gevoed eigenlijk?
pi_59811100
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:33 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik hoop het ook nog lang vol te kunnen houden!
Hoewel ik eigenlijk ook wel weer super wil gaan sporten (En dan het liefst elke dag) Maar ben bang dat dat vragen om problemen is.....
Heb jij er iets van gemerkt Webkim?
Geen problemen met sporten hier. Het is ook een beetje een hardnekkige fabel dat je productie daar altijd van terugloopt hoor.
quote:
Allereerst wil ik graag een misverstand uit de wereld helpen. Er wordt nogal eens gedacht door voedende moeders dat tijdens de borstvoeding niet gelijnd mag worden. Dit is niet waar.

Het is echter wel raadzaam het lijnen rustig aan te doen. In de regel is er geen bezwaar om in een tempo van één pond per week af te vallen. Met dit trage tempo wordt voorkomen dat er al te veel schadelijke stoffen uit het opgeslagen vetweefsel in de moedermelk komen. Maar ook wordt met een rustig lijntempo voorkomen dat de moeder tekorten krijgt aan voedingsstoffen, waardoor zij slap en futloos zou kunnen worden. Met een kleine baby zit je daar niet op te wachten.

Een van de manieren om te lijnen, is inderdaad meer beweging. Ook hierbij geldt: begin in een rustig tempo. Afvallen door bewegen moet óók niet te snel gaan, want ook vetweefsel dat afgebroken wordt door veel bewegen kan schadelijke stoffen doen vrijkomen.

Bewegen is niet schadelijk voor de melk
Er wordt nog wel eens gedacht dat flink bewegen schadelijk is voor de moedermelk. Ook dit is niet waar.

Wanneer zeer fanatiek gesport wordt, kan er melkzuur vrijkomen in de spieren. Dit melkzuur komt in het bloed terecht en uiteindelijk in de moedermelk. Schadelijk is dit niet, hooguit zijn er baby's die dit niet lekker vinden. Maar lang niet alle baby's hebben hier bezwaar tegen.

Voeden of kolven vóór het sporten
Voor uw borsten is het 't beste dat ze zo kort mogelijk voor het sporten geleegd worden. Dat kan door voeden of door kolven. De borsten zijn dan wat lichter, wat prettiger is tijdens het sporten. Bovendien is de tijd tot de volgende voeding dan het langst, zodat eventueel gevormd melkzuur alweer uit het bloed aan het verdwijnen is. Als het melkzuur uit het bloed is verdwenen, dan zal het ook uit de melk verdwijnen.

Tip
Een tip die ik ooit kreeg van een voedende hardloopster: doe bij sporten twee goed passende sport-bh's over elkaar aan, zodat de borsten extra steun krijgen.

De borsten mogen echter niet afgekneld worden, in verband met het risico op verstopte kanaaltjes en borstontsteking. Let bij de aanschaf van een bh dus goed op de juiste maat.

Nanny Gortzak, lactatiekundige
Zelf merk ik inderdaad dat ik heel veel melk heb na het sporten.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59811160
Nou heb ik geen excuus meer
pi_59811184
quote:
Op maandag 30 juni 2008 23:59 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Da's ook mijn excuus

Hier is de bo goed onder controle inmiddels. Zaterdag was ik echt ziek met koorts en miiselijkheid, zondag ging een stuk beter en vandaag heb ik nergens meer last van Op de welbekende bijwerking van de ab na dan

Vamp, ik heb al meerdere malen hetzelfde gedacht als jij: NU is het over, maar ik wil nog helemaal niet stoppen!
Elke keer helemaal goed gekomen gelukkig, hopelijk bij jou ook.
Hoe lang heb je je andere kids gevoed eigenlijk?
Fijn dat ie onder controle is.

De eerste heeft krap aan 3 maanden gekregen.... Daarna was het steeds huilen, niet goed aankomen vooral veel tegenwerken van het cb en nog niet bekend met lactatiekundige. Proberen te kolven, maar geen druppel. Toen een keer een flesje "kunstmelk" gegeven en het kind bloeide weer helemaal op.
Bij nr 2 begon hetzelfde verhaal rond de 4 maanden, Nr 3 ging met een half jaar regelmatig met de oudste twee mee en toen wilde het kolven ook niet lukken. Nr 4 ook ongeveer een half jaar en toen begon ik weer met werken en wilde het kolven ook niet zo.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 08:39:05 #288
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59811627
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 07:13 schreef vamperotica het volgende:
Nou heb ik geen excuus meer
idd... en bedankt
pi_59813120
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 08:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

idd... en bedankt
Hardloper.
IG @webkim
pi_59813273
Vamp, wat je opnoemt zijn inderdaad echt beruchte struikelblokken waarbij veel vrouwen stoppen. Maar gelukkig zijn het met de juiste aanpak en eventueel de juiste begeleiding niet van die hele hoge struikelblokken.
Helemaal nu je zoontje al zo groot is dat het niet van wereldbelang is om voldoende te kolven als je een keer weg gaat (ik weet niet of je gaat werken?).
Als je in gedachte houdt dat bij een beetje verminderde productie extra aanleggen het beste is dan ben je er eigenlijk al
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:55:40 #291
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59816784
Hebben jullie dat prachtige filmpje gezien op de site van Stefan Kleintjes?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:54:05 #292
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59819536
Nee, ga vanavond kijken als ik thuis ben.

Gisteren deed ze "aaaaaaaaaaaaaaaaaah" toen ze 'melkie' zag.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59825899
sporten is naar mijn ervaring inderdaad geen enkele probleem.

Lijnen echter wel!
Ik heb zelfs al als ik wat drukke dagen heb en niet goed gegeten heb dat mijn melk drastisch terug gelopen is. Ik moet dan 1,5 dag echt goed eten, goed drinken en dan merk ik dat het weer wat beter gaat.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:52:09 #294
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59831395
creatieve voedingshouding. In de vakantie, op de hoekbank. die bobbel is mijn buik
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_59833912
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:19 schreef owlet het volgende:
Vamp, wat je opnoemt zijn inderdaad echt beruchte struikelblokken waarbij veel vrouwen stoppen. Maar gelukkig zijn het met de juiste aanpak en eventueel de juiste begeleiding niet van die hele hoge struikelblokken.
Helemaal nu je zoontje al zo groot is dat het niet van wereldbelang is om voldoende te kolven als je een keer weg gaat (ik weet niet of je gaat werken?).
Als je in gedachte houdt dat bij een beetje verminderde productie extra aanleggen het beste is dan ben je er eigenlijk al
Nope, hoef niet meer te werken!.... Contract is net voor het zwangerschapsverlof niet verlengd en dat houden we lekker zo!

Ja, veel aanleggen doe ik sowieso wel en zeker met dit weer!
Heb denk ik nog steeds last van de miskleunen van bij de eerste...
Zo gauw ik het aankaarte op het cb was het, Ow ze heeft toch al bijna 3 maanden gehad, dat is genoeg hoor...Ga maar lekekr over op de fles enzo... En t kind had gewoon super veel honger en daar ben ik steeds weer bang voor...Alstie mar gin honger heej!
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:10:31 #296
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59834416
Vamp, als hij honger heeft laat ie dat toch wel merken? Jen wel!! Mijn borsten voelen ook lekker soepel, maar er komt echt genoeg uit hoor.

Wat een lekkere opmerking trouwens van het CB. Lekker stimulerend. Zoiets hoeven ze bij mij dus echt niet te zeggen hoor.
pi_59841497
Even binnen komt vallen met een vraagje…

Aan de dames die al wat langer voeden… hoe vaak dronken jullie kindjes rond 10 maand?

Liande drinkt nu een beetje als volgt:
-6u BV
-9u flesje BV
-12u groentepap
-16u fruitpap + BV toe
-18u30 BV
-20u30 BV
-1 of 2 nachtvoedingen

Dus nog 6x BV minstens. De uren zijn indicatief, kan ook wel eens half 10 of 13u zijn of half 5. Alleen rond 6u staat vast (voor ik naar m’n werk vertrek) en dan om 18u-19u nog een keertje omdat ik dan net thuis kom van m’n werk.
’s Avonds zit er nog steeds korte tijd tussen de voedingen maar dat vind ik op zich niet zo erg, vooral niet als ze daarna zonder veel drama gaat slapen.

Ik vroeg het me gewoon af omdat ik onlangs belde met een dame van LLL, en die zei ‘als je zó frequent voedt als jij, zou ik me geen zorgen maken over je productie hoor’

En dan slaat de twijfel weer toe… leg ik haar niet te snel aan de borst, moet ze geen brood of soep hebben ipv de ochtend BV, zou ik nog wel melk meegeven voor na de fruitpap?

Maar voor de rest alles goed hier… we genieten er beiden van en ze begint een beetje peuterstreken te krijgen. Zo zat ze laatst op m’n schoot, en begint ze te friemelen aan m’n t-shirt omdat ze wou drinken. Om vervolgens ook nog eens duidelijk te maken welke kant mevrouw ’t eerste beliefde.
En stilliggen is soms er ook niet meer bij , dan ligt ze echt te turnen op m’n schoot.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:19:57 #298
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_59841830
Vorige week heb ik 1x gekolfd en ik had gelijk 110 ml! Marlien vond het geen probleem om de voeding uit de fles te drinken, het was zo op (dus Daan moet nog even wachten met proeven ).
Maar deze week sla ik het kolven maar even over, vanwege spruw .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_59842145
Iksje, Pepijn nu 1, dronk toen een keer of 4 per dag incl 1 nachtvoeding.
De nachtvoeding is nu vroege ochtendvoeding. Hij drinkt nu nog 3x.

Ik vind niet dat je veel bv geeft. maar wel dat je weinig andere dingen geeft. Krijgt Liande echt maar 2x per dag wat anders als bv? Misschien kan ze bijvoorbeeld 's avonds wat met jullie meeteten. Of 's morgens ontbijten met brood. Nu krijgt ze helemaal geen brood als ik dat schema zo zie. Dat zou ik persoonlijk toch wel toevoegen.
Zeker als die voeding van 9.00 toch een flesje is, dan kun je daar ook pap of brood van maken.
pi_59843159
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:34 schreef p_iglet het volgende:
Iksje, Pepijn nu 1, dronk toen een keer of 4 per dag incl 1 nachtvoeding.
De nachtvoeding is nu vroege ochtendvoeding. Hij drinkt nu nog 3x.

Ik vind niet dat je veel bv geeft. maar wel dat je weinig andere dingen geeft. Krijgt Liande echt maar 2x per dag wat anders als bv? Misschien kan ze bijvoorbeeld 's avonds wat met jullie meeteten. Of 's morgens ontbijten met brood. Nu krijgt ze helemaal geen brood als ik dat schema zo zie. Dat zou ik persoonlijk toch wel toevoegen.
Zeker als die voeding van 9.00 toch een flesje is, dan kun je daar ook pap of brood van maken.
Goh, ze krijgt wel andere dingen, maar dat zijn kleine tussendoortjes. Brood lust ze niet zo graag, ik kan natuurlijk niet echt beleg aanbieden (ben tegen confituur en choco en ander suikerbeleg, wat veel van haar leeftijdsgenootjes al wel krijgen).
Ze lust nauwelijks fruit en om groentemousse te maken ben ik wat lui (receptje in boek CB neemt 45 min in beslag, voor iets wat je 1 dag kan bewaren). Dus nu krijgt ze wat boter of een heel dun plakje kaas of een beetje volle platte kaas.
Maar nog niks wat haar echt kan bekoren dus
Ook een crackertje gaat er nog niet vlot in.

Dichter bij een “schema” met vaste eetmomenten zijn we nog niet gekomen. Ze krijgt in de week dat ze bij mijn vader opgevangen wordt (en in het weekend) wel andere dingen, maar dat is nooit op vaste momenten. Dat is dan een rijstwafeltje of een paar kersjes tussendoor, of een stukje brood of wat groentjes uit de hand als we aan tafel zitten. Maar niks de naam maaltijd waardig eigenlijk…
In de week bij de onthaalmoeder zit ze dus op bovenstaand ‘schema’. Ik weet niet of zij de moeite wil doen om Liande te laten knoeien met brood of soep. Zeker aangezien ze dus maar weinig eet en waarschijnlijk nog een flesje toe nodig heeft.

Liande is ook een redelijk kleine eter, qua porties dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')