Of ze het lekker vinden, moeten we nog uitproberen. Daan (7) is wel ontzettend nieuwsgierig en wil eigenlijk ook wel uit mijn borst drinken, maar dat doen we maar niet.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:36 schreef owlet het volgende:
Ik zou het ook nog wel aandurven, als het een paar uur is.
Vinden ze het ook lekker, Grijs? Ik kan me nog wel herinneren hoe smerig ik de melk vond toen ik een beetje proefde toen mijn broertje en zusje dronken.
Ghehe... Dat minder lekken is inderdaad erg handig! Maar ik ws toen weg vanaf een uur of 11 's middags tot een uur of 11 half 12 's avonds en er zat geen verschil in... Ze voelde niet voller en meneer leek er ook niet meer of minder moeite mee te hebben.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
Je borsten zijn nu zo afgesteld dat ze niet zo snel meer vol aanvoelen Vamp, dus dat hoeft niet te betekenen dat je minder voeding aanmaakt. Ik kan nu weer zonder bh slapen zonder m`n bed uit te drijven..heb m`n borsten eindelijk zover dat ze zindelijk zijn
quote:Op maandag 30 juni 2008 07:22 schreef LadyS het volgende:
Ik kon op een gegeven moment wel 1 of 2 dagen zonder te voeden, en ook dan gingen ze niet vol aanvoelen
Da's ook mijn excuusquote:Op maandag 30 juni 2008 07:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik durf niet te gaan sporten..bang voor zure melk![]()
Geen problemen met sporten hier. Het is ook een beetje een hardnekkige fabel dat je productie daar altijd van terugloopt hoor.quote:Op maandag 30 juni 2008 07:33 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik hoop het ook nog lang vol te kunnen houden!
Hoewel ik eigenlijk ook wel weer super wil gaan sporten (En dan het liefst elke dag) Maar ben bang dat dat vragen om problemen is.....
Heb jij er iets van gemerkt Webkim?
Zelf merk ik inderdaad dat ik heel veel melk heb na het sporten.quote:Allereerst wil ik graag een misverstand uit de wereld helpen. Er wordt nogal eens gedacht door voedende moeders dat tijdens de borstvoeding niet gelijnd mag worden. Dit is niet waar.
Het is echter wel raadzaam het lijnen rustig aan te doen. In de regel is er geen bezwaar om in een tempo van één pond per week af te vallen. Met dit trage tempo wordt voorkomen dat er al te veel schadelijke stoffen uit het opgeslagen vetweefsel in de moedermelk komen. Maar ook wordt met een rustig lijntempo voorkomen dat de moeder tekorten krijgt aan voedingsstoffen, waardoor zij slap en futloos zou kunnen worden. Met een kleine baby zit je daar niet op te wachten.
Een van de manieren om te lijnen, is inderdaad meer beweging. Ook hierbij geldt: begin in een rustig tempo. Afvallen door bewegen moet óók niet te snel gaan, want ook vetweefsel dat afgebroken wordt door veel bewegen kan schadelijke stoffen doen vrijkomen.
Bewegen is niet schadelijk voor de melk
Er wordt nog wel eens gedacht dat flink bewegen schadelijk is voor de moedermelk. Ook dit is niet waar.
Wanneer zeer fanatiek gesport wordt, kan er melkzuur vrijkomen in de spieren. Dit melkzuur komt in het bloed terecht en uiteindelijk in de moedermelk. Schadelijk is dit niet, hooguit zijn er baby's die dit niet lekker vinden. Maar lang niet alle baby's hebben hier bezwaar tegen.
Voeden of kolven vóór het sporten
Voor uw borsten is het 't beste dat ze zo kort mogelijk voor het sporten geleegd worden. Dat kan door voeden of door kolven. De borsten zijn dan wat lichter, wat prettiger is tijdens het sporten. Bovendien is de tijd tot de volgende voeding dan het langst, zodat eventueel gevormd melkzuur alweer uit het bloed aan het verdwijnen is. Als het melkzuur uit het bloed is verdwenen, dan zal het ook uit de melk verdwijnen.
Tip
Een tip die ik ooit kreeg van een voedende hardloopster: doe bij sporten twee goed passende sport-bh's over elkaar aan, zodat de borsten extra steun krijgen.
De borsten mogen echter niet afgekneld worden, in verband met het risico op verstopte kanaaltjes en borstontsteking. Let bij de aanschaf van een bh dus goed op de juiste maat.
Nanny Gortzak, lactatiekundige
Fijn dat ie onder controle is.quote:Op maandag 30 juni 2008 23:59 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Da's ook mijn excuus![]()
![]()
![]()
Hier is de bo goed onder controle inmiddels. Zaterdag was ik echt ziek met koorts en miiselijkheid, zondag ging een stuk beter en vandaag heb ik nergens meer last vanOp de welbekende bijwerking van de ab na dan
Vamp, ik heb al meerdere malen hetzelfde gedacht als jij: NU is het over, maar ik wil nog helemaal niet stoppen!![]()
Elke keer helemaal goed gekomen gelukkig, hopelijk bij jou ook.
Hoe lang heb je je andere kids gevoed eigenlijk?
idd... en bedanktquote:
Nope, hoef niet meer te werken!.... Contract is net voor het zwangerschapsverlof niet verlengd en dat houden we lekker zo!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:19 schreef owlet het volgende:
Vamp, wat je opnoemt zijn inderdaad echt beruchte struikelblokken waarbij veel vrouwen stoppen. Maar gelukkig zijn het met de juiste aanpak en eventueel de juiste begeleiding niet van die hele hoge struikelblokken.
Helemaal nu je zoontje al zo groot is dat het niet van wereldbelang is om voldoende te kolven als je een keer weg gaat (ik weet niet of je gaat werken?).
Als je in gedachte houdt dat bij een beetje verminderde productie extra aanleggen het beste is dan ben je er eigenlijk al
Goh, ze krijgt wel andere dingen, maar dat zijn kleine tussendoortjes. Brood lust ze niet zo graag, ik kan natuurlijk niet echt beleg aanbieden (ben tegen confituur en choco en ander suikerbeleg, wat veel van haar leeftijdsgenootjes al wel krijgen).quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:34 schreef p_iglet het volgende:
Iksje, Pepijn nu 1, dronk toen een keer of 4 per dag incl 1 nachtvoeding.
De nachtvoeding is nu vroege ochtendvoeding. Hij drinkt nu nog 3x.
Ik vind niet dat je veel bv geeft. maar wel dat je weinig andere dingen geeft. Krijgt Liande echt maar 2x per dag wat anders als bv? Misschien kan ze bijvoorbeeld 's avonds wat met jullie meeteten. Of 's morgens ontbijten met brood. Nu krijgt ze helemaal geen brood als ik dat schema zo zie. Dat zou ik persoonlijk toch wel toevoegen.
Zeker als die voeding van 9.00 toch een flesje is, dan kun je daar ook pap of brood van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |